eitaa logo
شاید سربازش.....
72 دنبال‌کننده
8هزار عکس
9.5هزار ویدیو
330 فایل
زیر نظر شهدا، ان شاءالله
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از کانال حسین دارابی
نمایی دیگر از وضعیت اعتصابات سراسری در اسنپ‌فود: ولیعصر ۵۹۰ رستوران باز شهرک غرب ۵۲۰ رستوران باز ستارخان ۴۸۰ رستوران باز سایر نقاط تهران هم به همین شکل البته بعضی جاهارو با فشار، تهدید، زور و فحاشی تعطیل کردن که بگن کسبه اعتصاب کردن 👈 عضوشوید @hosein_darabi
هدایت شده از بصیر ایران بزرگ🇮🇷
🔴 امام صادق (ع) و روزهای بد معیشتی مردم ♦️امام صادق سلام‌الله علیه که به اقتضای زمان، زندگی را بر خاندان خود توسعه داده بود، یک وقت اتفاق افتاد که نرخ خواربار ترقی کرد و قحط و غلا پدید آمد. به خادم خود فرمود: چقدر آذوقه و گندم ذخیره موجود داریم؟ عرض کرد: زیاد داریم، تا چند ماه ما را بس است. ♦️فرمود: همه آنها را ببر و در بازار به مردم بفروش. گفت: اگر بفروشم دیگر نخواهم توانست گندمی تهیه کنم. فرمود لازم نیست، بعد مثل سایر مردم روز به روز از نانوایی تهیه خواهیم کرد، و دستور داد از آن به بعد خادم نانی که تهیه می‌کند نصف جو و نصف گندم باشد، یعنی از همان نانی باشد که اکثر مردم استفاده می‌کردند. ♦️ فرمود: من تمکن دارم به فرزندان خودم در این سختی و تنگدستی نان گندم بدهم، اما دوست دارم خداوند ببیند من با مردم مواسات می‌کنم. 📚 مجموعه آثار شهید مطهری. ج ۱۸، ص ۴۳ 🇮🇷
هدایت شده از بصیر ایران بزرگ🇮🇷
🔴 نظر امام خامنه ای درباره مسوولین حکومتی در نظام اسلامی: ♦️ اگر کسی در نظام جمهوری اسلامی در مسؤولیتی مشغول کار است، ولی آرمان های نظام جمهوری اسلامی را آن‌گونه که امام بزرگوار ترسیم کرده است و در قانون اساسی تجسم پیدا کرده، در دلش قبول ندارد، اشغال آن پست برای او است. ♦️ آن‌جایی که صحبت از مسائل اساسی نظام اسلامی است، آن‌جایی که وحدت دین و سیاست مطرح است، آن‌جایی که اصول قانون اساسی مورد نظر است، آن‌جایی که الزام به تبعیت از دین و شریعت مطرح است، اگر یک مسؤول عقیده‌ای غیر از این دارد، می‌تواند شهروند جمهوری اسلامی باشد - مانعی ندارد - اما نمی‌تواند مسؤول باشد. 🇮🇷
🔻آنچه از «کشف حجاب» دیدم 🖋 مهدی جمشیدی دوشنبه، ۲۲ آبان ۱۴۰۱. شهر تهران. پرسه‌زنیِ جامعه‌شناختی در ایستگاه‌های متروی گلبرگ و دروازه شمیران و تئاتر شهر و میرزای شیرازی در صبح و ظهر. تلاش داشتم که به یک «بُرش عینی» و «برداشت مستقیم» از واقعیّت اجتماعی دست بیابم و وضع حجاب دختران و زنان را فارغ از «عایق‌های رسانه‌ای» و «حائل‌های روایی» مشاهده کنم. مشاهده‌ای که در قلب آن، «پرسش» وجود داشت و نه «پیش‌داوری». در طول یک ماه گذشته نیز به چنین مشاهداتی رو آورده بودم و در نقاطی از شهر، با دقت و تأمّل، از این زاویه به واقعیّت اجتماعی نگریسته بودم. مشاهداتم در امروز، مطابق با همۀ مشاهده‌های قبلی بود و آنها را تأیید می‌کرد. و اماّ نتایج: ۱- تنها «پنج درصد» از دختران و زنان، «کشف حجاب» کرده بودند؛ یعنی «شال» یا «روسری» یا «مقنعه» بر سر نداشتند و «سر برهنه» در ایستگاه‌های مترو رفت‌وآمد داشتند. در اینجا، برآوردی دربارۀ تعداد زنان چادری یا شُل‌حجاب ارائه نمی‌کنم و پرسش خویش را به همین مسألۀ خاص، محدود می‌کنم. با مشاهدۀ این تعداد اندک، متعجب شدم که این همه غوغا و هیاهو برای «حجاب اختیاری» – که هدفی جز «کشف حجاب» نداشت – تنها معطوف به همین «پنج درصد» بوده است؟! به‌عبارت‌دیگر، باید «قانون حجاب الزامی»، برچیده شود تا فقط این پنج درصد بتوانند کشف حجاب کنند؟! این پنج درصد، چه نسبتی با آن «روایت‌های انبوه/ متراکم/ غلیظ» دارند؟! ۲- بی‌حجابی در این پنج درصد، محدود به «برداشتن حجاب از سر» بود؛ به‌طوری‌که پوشش سایر قسمت‌های بدن‌شان، «طبیعی/ عادی/ عرفی» بود. این‌گونه نبود که چون حجاب از سر برداشته باشند، دربارۀ بخش‌های دیگر بدن خود نیز همین منطق را دنبال کرده باشند و در آن قسمت‌ها نیز دست به «ساختارشکنیِ پوششی» زده باشند. دراین‌میان، تنها دَه خانم مشاهده کردم که برخلاف این بودند و پوشش قسمت‌های دیگر بدن‌شان نیز زننده بود، از جمله این‌که شلوارشان تا نزدیک‌های زانوی‌شان بالا آمده بود، یا تی‌شرت تنگ پوشیده بودند و حجم سینه‌شان آشکار بود، یا یقیۀ تی‌شرت‌شان باز بود و ... . ۳- به‌جز دو مورد، همۀ کسانی‌که کشف حجاب کرده بودند، «شال بر دور گردن» داشتند، درحالی‌که چنانچه قطعیّتی دربارۀ کشف حجاب وجود دارد، دیگر «انداختن شال به دور گردن»، معنا ندارد. دراین‌باره، کنجکاو شدم و دریافتم که بخشی از اینان احتمال می‌دهند که «واکنشی/ برخوردی/ تقابلی» صورت بگیرد و همچنان مطمئن نشده‌اند که حجاب اختیاری، برقرار شده است؛ بخش دیگری نیز وقتی به «محل زندگی» یا «محل کار» خود نزدیک می‌شوند، ترجیح می‌دهند که از وضع کشف حجاب، خارج شوند؛ و جالب این‌که بخش دیگر، گاهی موهای خود را می‌پوشانند و گاهی هم نمی‌پوشانند و هنوز به «جمع‌بندی» نرسیده‌اند و میان این دو، یکی را «انتخاب» نکرده‌اند. ۴- دیگر این‌که پنج درصدی که به آنها اشاره کردم، هرگز محدود به «دهۀ هشتادی‌ها» نبودند، بلکه آشکارا، «ترکیبی از همۀ نسل‌ها» بودند و هیچ احساس نکردم که در آنها، غلظت دهۀ هشتادی‌ها بیش از دیگران است. برخلاف نظریۀ «گسست/ شکاف/ تعارضِ نسلی»، مشاهده کردم که تعداد دهۀ هفتادی‌هایی که کشف حجاب کردند، بیش از دهۀ هشتادی‌ها است، و حتّی تعدادی از آنها نیز زنان پیر هستند. ۵- «توزیع جغرافیاییِ» کشف حجاب نیز در همۀ ایستگاه‌ها، یکسان بود و تفاوت خاصی میان این نقاط وجود نداشت؛ هر چند مشاهدات قبلی‌ام نشان می‌دهد که باید میان «جنوب شهر» و «شمال شهر»، تمایز نهاد و در محله‌ها و مناطق شمالی، باید این رقم را به حدود ده درصد افزایش داد. در واقع، میان فرودستیِ اقتصادی از یک سو و کشف حجاب از سوی دیگر، همبستگی مثبت وجود ندارد، بلکه برعکس است. ازاین‌رو، جریان اغتشاش در ماه گذشته در تهران، بی‌اعتنا به «مطالبه‌های اقتصادی» بود و «دغدغۀ معیشت» نداشت، بلکه «آزادی پوشش» را دنبال می‌کرد. ۶- «مواجهۀ دیداری/ بصری/ چشمیِ مردم» با کسانی که کشف حجاب کرده بودند، هنوز به صورتی است که گویا کشف حجاب در «وضع ضدّهنجاری» قرار دارد؛ یعنی عموم مردم با «دیدۀ تعجب» به اینان می‌نگرند؛ چنان‌که حرکت این افراد در میان مردم، با «نگاه‌های طولانی/ ممّتد/ خیرۀ» دیگران توأم است. البتّه ازآنجاکه این نگاه‌ها، خاص مردان نیست و زنان نیز نسبت به این زنان، چنین دیدی دارند، چندان نباید نگاه‌های مردان را بر تمنّاهای جنسی و لذّت‌طلبیِ مردانه حمل کرد. هرچه که هست، همچنان کشف حجاب به‌عنوان یک «کنش نابهنجار/ غیرعادی/ خلاف عرف» تلقّی می‌شود و ما با موقعیّت «تثبیت‌شدگی/ جاافتادگی/ طبیعی‌وارگیِ» این کنش، فاصله داریم. 🇮🇷
🔴 هموطنان عزیز در صورت هر گونه مشاهده احتمالی اقدامی علیه امنیت ملی کشور ، شما مردم عزیز می توانید با شماره های زیر ارتباط برقرار بکنید. 📲 110 پلیس 📲 116 اطلاعات پلیس 📲 113 وزارت اطلاعات 📲 114 اطلاعات سپاه 📲 135 سازمان تعزیرات ☫به جمع سربازان گمنام بپیوندید👇 https://eitaa.com/joinchat/3617980416C11748e2114
هدایت شده از عصر سلیمانی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🇮🇷 📹 | نشانه انحطاط 🍃🌹🍃 🌺 رهبرمعظم انقلاب: به نظر من یکی از نشانه‌های انحطاط آمریکا، بر سر کار آمدن کسانی مثل رئیس‌جمهور فعلی و رئیس‌جمهور قبلی است. | |
هدایت شده از عصر سلیمانی
🔴 درباره تلخی خیابان‌های شهر 🔻چند عکس از برهنگی منتشر کرده و زیرش با ناامیدی نوشته است: روز به روز بدتر می شود. 🔸بله. حق دارد. طبیعی است که مومنین از اباحه گری در شهر دلچرکین شوند. اما ماجرا چنین نخواهد ماند. 💢به چند دلیل. 1⃣ اینکه برهنگی وبی حجابی به جهت کمی بیشتر نشده است. عیان تر شده است. اینها که کشف حجاب کردند که قبلا محجبه نبودند. همین بودند کم و بیش. یک نمونه اش سلبریتی هایی که اخیرا کشف حجاب کردند. مثلا علیدوستی قبلا حجاب داشت؟! 2⃣ اینکه بخشی از این بی حجابی از سر برانگیختگی اعتراضی است. این هیجان می گذرد و عقلانیت حاکم می شود. مردم ما عفیف اند. فرهنگ شان که یک روزه تغییر نمی کند. 3⃣ اینکه این مارپیچ سکوت اجتماعی برای این روزهای برزخی است. این نیز می گذرد. نهی از منکر اجتماعی رها نخواهد شد. ولو در حد یک اخم ساده با ادبار اجتماعی مواجه خواهند شد. حتی از سوی محجبه های عرفی. 4⃣ اینکه نظام از صیانت و مراقبت از ضرورت دین نخواهد گذشت. مدارای ناشی از التهاب ها می گذرد. قانون حاکم می شود؛ البته با تدبیر و درایت و اصلاح رویه های غلط گذشته. و اما پنجمی را مطمئن نیستم. امیدوارم چنین شود؛ اینکه مدیران و مسوولین فرهنگی و حوزوی از این حوادث اخیر بهوش شوند و بار روزی زمین مانده ۴۰ سال گذشته را بدوش بکشند. دعاکنیم این صحنه ها را ببینند و وجدان درد بگیرند... ✅یک حرف باقی ماند. خیابان های شهر خیلی هم تلخ نیست. دقیق تر شویم. مگر بنا به ظاهر و گفته ضدانقلاب، بی حجابی آزاد نشده است؟ چرا اکثریت مردم بی حجاب نشدند؟ شاید من و شما کمتر متوجه این دارایی شویم. اما ضدانقلاب فهمیده تیرش به سنگ خورده است. او فکر می کرد شل حجاب ها فردای حذف قانون کشف حجاب می کنند. او نمی دانست مردم ما هر سطحی از حجاب شان را حجاب می دانند و پاسدار آنند.
هدایت شده از عصر سلیمانی
🔖 هضم شدن در جزئیات یا کلان‌نگری؟ 📌. چگونه وقایع را تحلیل کنیم که به خطا نرویم؟ آیا من با دیدن یک حادثه و حتی ده حادثه بدون دانستن علت‌ها و انگیزه‌های عاملان حوادث، عاملین اصلی یا فرعی، بدون دانستن نتایج حوادث می توانم به عمق قضایا پی ببرم؟ چه چیزی می‌تواند در داشتن شناخت درست و منطبق بر حقیقت به من کمک کند؟ خیلی از ما وقتی اغتشاشات اخیر به اسم مرگ مشکوک مهسا امینی شروع شد، با نظر کردن در جزئیات و افراد و حوادث ظاهری منعکس شده در رسانه ها، سریع احساس اولیه خود را مبنای موضع‌گیری خود در این باره قرار دادیم و تا چندی بر اساس همان حس اولیه، حوادث بعدی را تحلیل کردیم. بعد از مدتی شک کردیم که نکند حس اولیه اشتباه بوده و قضایای دیگری هم در کار است که من نمی دانم یا حداقل برایم کمرنگ بوده ولی شاید لازم است بیشتر به آنها فکر کنم. 📌. یکی از نیازمندی‌های قطعی ما برای زندگی در دنیای پیچیده امروزی که تقابل تفکرها و جریان‌ها در همه جای عالم سرعت بسیار زیادی پیدا کرده، تحلیل حوادث اجتماعی در عمق تاریخ زندگی بشر است؛ اینکه همه وقایع و اتفاقات را ذیل تقابل تاریخی جبهه الهی و جبهه غیرالهی ببینیم و درگیر جزئیات حوادث نشویم زیرا جزئیات رنگ عمل ناقص انسانها را دارد؛ تطابق کامل عمل هر انسان الهی با الله، زمانی است که انسانِ کامل باشد و تطابق کامل عمل هر انسان غیرالهی با شیطان، زمانی است که شیطان مجسم باشد. در حالی که ما اکثرا انسان های خاکستری هستیم که مجموعه‌ای از نقاط الهی و غیر‌الهی را در خود جمع کرده ایم. پس نگاه کردن به جزییات عمل افراد نمی‌تواند راهنمای ما برای پیدا کردن حقیقت باشد. چون جزئیات کاملا قابلیت گمراه‌کنندگی را دارند. 📌. پس چگونه گرفتار جزئیات نشویم؟ جواب، داشتن نگاه کلان است؛ نگاه کلان، قدرت تحلیل مسائل در حوادث مختلف را به ما می دهد و به ما این امکان را می‌دهد که از لایه های عمیق ایدئولوژیک به سطح محصولات سبک زندگی منتقل بشویم و این مسیر را ببینیم. برای داشتن نگاه کلان، توجه به سیر تاریخی حوادث و گستره‌ی وقوع آنها در تاریخ و کیفیت وقوع آنها اهمیت پیدا می کند! لذا اگر بدون اتکاء به نگاهی همین‌قدر کلان و تنها با نگاه جزء نگر به وقایع، تقابل تاریخی موجود بین دو جبهه الهی و غیر‌الهی نادیده گرفته شود قطعا با امپراطوری رسانه ای غرب، که تلاش دارد انسان ها جزئی‌نگر و بدون اتصال به پیشینه و هویت تاریخی و تمدنی خود تربیت شوند، حوزه شناختی افراد تحت تأثیر قرار خواهد گرفت؛ رهبر معظم انقلاب زمانی فرمودند: «به مسائل جهانی و مسائل منطقه‌ای و از جمله مسائل کشورمان، باید نگاه کلان و جامع داشته باشیم؛ این نگاه کلان، به ما معرفت و بصیرتی را عطا می‌کند که اولاً موقعیت خودمان را، جایگاه خودمان را، ایستگاه خودمان را در وضع کنونی بازیابی کنیم و بفهمیم در چه وضعی قرار داریم؛ بعد هم به ما تعلیم می‌دهد که برای آینده چه باید بکنیم.» (بیانات ۱۳/۶/۹۳) 📌. با نگاه جزئی به حوادث اجتماعی-سیاسی و بسنده کردن به رفع شبهات ریز، کلان‌نگری اتفاق نمی‌افتد. هرچند رفع شبهاتی که موریانه وار ذهن ها را می خورد کار بجایی است، ولی نباید دستمان خالی از سیر تاریخی فتنه‌ها و گستره‌ی درگیری‌ها باشد و گرنه امکان خطا زیاد است. وقتی پدیده ها را در عرصه ی درگیری تمدنی ببینیم بهتر می‌توانیم تحلیل کنیم و کمتر فریبِ فضاسازی‌های رسانه‌ای را می‌خوریم. تقابل حق و باطل که از خلقت انسان آغاز شده، آنجا که شیطان از سجده بر آدم سرباز زد و نتوانست مقام ملکوتی انسان را بپذیرد، پس تلاش کرد او را بفریبد. حضرت آدم نیز فریب وعده شیطان را خورد و به زمین هبوط کرد، همچنان در طول تاریخ ادامه داشته و امروز بصورت تقابل تمدنی مطرح می‌شود؛ تقابلی پیچیده از لایه‌های عمیق ایدئولوژیک تا لایه سطح زندگی؛ لذا در این تقابل تمدنی وقوع حوادث اجتماعی و فتنه‌های پی در پی دور از انتظار نیست فقط باید به کلان‌نگری مجهز باشیم. و من الله التوفیق ✍ کتابی
هدایت شده از عصر سلیمانی
🇮🇷 📸 | 🍃🌹🍃 ✅ رسانه تروریستی سعودی اینترنشنال که با تلاش شبانه‌روزی سعی در محروم کردن تیم ‌ملی ایران از جام جهانی ۲۰۲۲ قطر را داشت، توسط دولت قطر از حضور در این کشور و پوشش این مسابقات محروم شد. | |
هدایت شده از عصر سلیمانی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 اغتشاشگر بی‌رحمی که با زنجیر به سر ماموران مجروح می‌زد، دستگیر شد
هدایت شده از عصر سلیمانی
تقویم هفته آینده براندازا 😂👆
هدایت شده از عصر سلیمانی
❌ عرضه نسخه جدید ویندوز به اطلاع کاربران گرامی می‌رساند به ورژن 4.1.6 بروزرسانی شد. مهم‌ترین تغییرات نسخه جدید عبارتند از: 🔹 امکان استفاده همزمان از سه حساب کاربری در یک برنامه 🔸 امکان مشاهده پخش زنده 🔹 امکان دانلود فایل‌های پخش زنده بایگانی شده 🔸 بهبود فونت پیش‌فرض برنامه 🔹 پشتیبانی از فونت برجسته در زبان فارسی 🔸 تغییرات اساسی در پخش کننده فیلم و بهبود عملکرد پنجره شناور ویدئو 🔹 امکان تغییر سرعت پخش فیلم از 0.5x تا 2x 🔸 امکان چرخش عکس‌ها و ویدیوها در نمایشگر رسانه 🔹 پخش فایل‌های ویدئویی و موسیقی بدون نیاز به دانلود کامل (پخش استریم) 🔸 امکان پخش خودکار ویدیوها 🔹 تنظیمات پیشرفته در دانلود خودکار رسانه‌ها 🔸 نمایش هشدار هنگام آپلود فایل با حجم بیش از مقدار مجاز 🔹 بهبود استفاده از حافظه 🔸 امکان اعمال تغییرات ظاهری متنوع در برنامه 🔹 امکان علامت‌گذاری کل گفتگوهای یک تب به عنوان خوانده شده 🔸 بهبود الگوی نمایش متن در پست‌های آلبوم 🔹 بروزرسانی بسته ایموجی‌ها 🔸 امکان اعمال جلوه محو بر روی تصاویر پس زمینه انتخابی 🔹 نمایش پیام‌های ویدیویی در منوی رسانه‌های اشتراکی (ذیل پیام‌های صوتی) 🔸 تعریف میان‌بر CTRL+0 برای باز شدن منوی پیام‌های ذخیره شده و CTRL + اعداد 1 تا 6 برای جابجایی بین تب‌ها 🔹 حذف کانال‌هایی که نمی‌توانید در آن‌ها پست ارسال کنید از منوی فوروارد پیام 🔸 رفع مشکلات گزارش شده در هنگام آپلود و دانلود 🔹 امکان استفاده از قاب پنجره سیستم در ویندوز 🔸 امکان غیرفعال کردن نمایش تعداد پیام‌های نخوانده بر روی لوگو در «تنظیمات» اعلان‌ها گفتنی است ورژن جدید بصورت خودکار برای کاربران نسخه ویندوز بروزرسانی شده و از طریق وب‌سایت رسمی ایتا نیز قابل دریافت می‌باشد: http://eitaa.org/desktop 🕌🚩 🇮🇷با ما باشید در قرارگاه عمار ⇩⇩⇩ https://eitaa.com/joinchat/3879600153Ca36ccb76db