#اندکی_تامل
#دلنوشته
🔻عمری گفتهشد رسانه نداریم
خب الان چندماهه نت رو بستند
همه بالاجبار اینجا بودیم.
رسانه دست خودمون بود ...
چی تحویل دادیم؟!
⚠️جز اینکه همه فهمیدند
خیلی از ماها هم حرفهای #اینترنشنال رو تایید میکنیم و مملکت روهواست؟
👈ما اگر عقل داشتیم الان مردم کامشون شیرین بود که تونستیم جلوی ابرقدرت بایستیم ولی هر روز با اخبار #فیک و #شایعه کاری میکنیم که مردم میگن خودشون هم میگن دادن رفت...
⚠️ خب طرف خیلی معتقد به نظام نیست میگه اینها که از ما بدترن
گفت والا ما در وضعیت جنگی،به مسئولین همین نظامی که قبولش نداریم اعتماد داریم،اینها کلا اعتماد ندارند.
خلاصه خدا کمکمون کنه.🙏
کار سختی داریم و کار خیلی سخت رو رهبری و مسئولین ارشد دارند.
✅ @shebrahimiii | رِسانو
#مهم
دیشب اتفاقاتی در جنوب کشور رخ داده 🧐
خلاصه ماجرا:
در ساعات قبل و پس از حماقت دشمن آمریکایی سطح تنش در خلیج فارس به ویژه در مسیر منتهی به تنگه هرمز به مرحله درگیری محدود و نقطه ای تغییر کرده است.
👈 ماجرا از آنجا شروع شد که یک نفتکش آمریکایی با خاموش سازی عمدی سامانه های راداری تلاش کرد به صورت پنهانی از منطقه عبور کند.
▫️پس از این اتفاق قایق های تندرو سپاه پاسداران با اجرای مانورهای تهاجمی و شلیک هشدارهای متعدد (در حداقل سه نوبت) مانع عبور کشتی مورد نظر شده و در مرحله بعدی تیراندازی هدفمند به سمت کشتی مورد نظر صورت گرفته که منجر به توقف ابتدایی و سپس عقبنشینی آن گردیده است.
👈از سوی دیگر آمریکا هواگرد هایی را برای تسلط بر حریم هوایی در منطقه ی حضور شناور ها و کشتی تجاری خود اعزام میکند که یکی از آنها برای تغییر وضعیت اقدام به سه شلیک به یک محدوده غیرمسکونی در اطراف بندرعباس کرده که به موجب آن انفجارهای شنیده شد که البته خسارت جانی و مالی در خصوص آن تا این لحظه گزارش نشده است.
👈در پاسخ به این اقدام سامانههای پدافندی ایران با هواگرد های آمریکایی در منطقه خلیج فارس درگیر شده و آنها را هدف قرار داده که اصابت حداقل یک مورد قطعی می باشد.
همچنین در ادامه درگیری نیروی دریایی متوجه یک شناور نظامی آمریکا (که احتمالا برای عبور دادن کشتی تجاری وارد شده) میشوند که با تهاجم نیروی ایرانی رو به رو گردیده که بر اساس روایت منابع مطلع شلیک های متعدد به ناو یا شناور آمریکایی رخ داده و حداقل یک اصابت قطعی می باشد.
مسئله ی مهم تر اما مربوط به یک اقدام مهم از سوی قایق های تندرو سپاه پاسداران بوده است.
پس از این تبادل ها تعدادی از قایق های تندرو سپاه مسیر خود را از سواحل ایران به سمت سواحل جنوبی خلیج فارس در محدوده منتهی به مسیر آب های امارات تغییر داده اند که علت این ماجرا هنوز مشخص نیست. البته گزارش هایی از چند نوبت شلیک هشدار و همچنین اقداماتی احتمالا برای ایجاد فاصله و دور نگه داشتن شناورها یا هواگردهایی گزارش شده است. که به نظر میرسد با هدف ایجاد حریم بازدارنده و مدیریت فاصله محل تنش صورت گرفته است.
👌در درگیری رخ داده برتری قطعی تاکتیکی با نیروهای مسلح ایران بوده و همچنین اقداماتی فرا ساحلی با فرض بر افزایش حضور پهپاد های شناسایی و عملیاتی دشمن اجرا گردیده که تا لحظه ی تنظیم این گزارش در جریان است.
👈عملیات دیشب ایران یادآوری کرد که هرگونه شناور متجاوز با سامانه شناسایی غیرفعال، هدف مشروع آتش بدون اخطار است و طرف امریکایی قادر به محافظت از هیچ شناوری تحت هیچ عوان نخواهد بود....
پ ن :
در حالی که ایران در 24 ساعت گذشته اجازه عبور به 25 کشتی را داده آمریکا کوشیده که خود یک کشتی را عبور دهد. علت هم این است که طرف آمریکایی میخواهد نظم کنونی خلیج فارس را قبول نکرده و از آن سرپیچی کند.
👈دیشب روشن شد که
اولا تنگه باز است و همه از مسیر ایران حق عبور دارند.
دوما چنانچه آمریکا به هر شکل قصد عبور داشته باشد ، هدف قطعی ایران خواهد بود.
✅ @shebrahimiii | رِسانو
رِسانو | شاهرخ ابراهیمی
#مهم دیشب اتفاقاتی در جنوب کشور رخ داده 🧐 خلاصه ماجرا: در ساعات قبل و پس از حماقت دشمن آمریکایی سط
🔻 نکته اش کجاست؟!!
⚠️منابع خبری متصل به آمریکا، صرفا میگن سه موشک به بندرعباس زده شده (مثلا: رویترز، به نقل از یک مقام آمریکایی: حملات هوایی جدیدی را علیه یک سایت نظامی ایران انجام دادیم/ ارتش آمریکا پهپادهای ایرانی را که تهدیدی برای نیروها و کشتیرانی تجاری ما بودند، سرنگون کرد)؛ اما مابقی ماجرا رو توضیح نمیدن...
نمیگن اصل اتفاق چی بوده؟ ایران چه واکنشی داشته؟ ایران چقدر زده؟ امریکا به هدفش رسیده؟ یا ناکام شده؟ و ...
فقط میگن ما زدیم!!!!
بعد که ما صرفا روایت اونها رو میشنویم عصبی میشیم، ناامید میشیم، نگران میشیم و ...
🧐راهکار چیه؟!
سعی کنیم صدر تا ذیل اقدام رو متوجه بشیم تا بتونیم به یک تحلیل درست برسیم
🔻یک مقام آگاه نظامی:
ساعت ۳۵ دقیقه بامداد امروز، ۴ فروند شناور بدون هماهنگی با نیروهای امنیتی تنگه هرمز، قصد عبور از تنگه و ورود به خلیج فارس را داشتند،
به آنها اخطار داده شد، به دنبال بی اعتنایی، شلیک اخطار به سمت آنان صورت گرفت و آنها را وادار به بازگشت کرد
🔻 الان مسئله اصلی، تثبیت حکمرانی ایران بر تنگه هرمز هست.
آمریکا میخواد این حکمرانی رو از بین ببره ما میخوایم تقویت و تثبیتش کنیم.
همه درگیری هایی که در این ایام میبینیم ریشه در همین مسئله داره
👌 سپاه یک پایگاه هوایی آمریکایی را هدف قرار داد
🔹 به دنبال تعرض سحرگاه امروز ارتش متجاوز آمریکا به نقطهای در حاشیه فرودگاه بندر عباس با پرتابههای هوایی، پایگاه هوایی آمریکایی به عنوان مبدا تجاوز، در ساعت ۴/۵۰ دقیقه هدف قرار گرفت.
اطلاعیه ی روابط عمومی سپاه👇
بسم الله القاصم الجبارین
▪️ فمن اعتدی علیکم فاعتدوا علیه بمثل ما اعتدی علیکم
▪️ به دنبال تعرض سحرگاه امروز ارتش متجاوز آمریکا به نقطه ای در حاشیه فرودگاه بندر عباس با پرتابه های هوایی، پایگاه هوایی آمریکایی مبدا تجاوز، در ساعت ۴/۵۰ دقیقه هدف قرار گرفت.
▪️این پاسخ یک اخطار جدی است تا دشمن بداند، تجاوز بدون پاسخ نخواهد ماند و در صورت تکرار، پاسخ ما قاطع تر خواهد بود.
مسئولیت عواقب آن با متجاوز است.
▪️ و ما النصر الا من عندالله العزیز الحکیم
✅ @shebrahimiii | رِسانو
عزیزانی که تازه بیدار شدید👇
شب گذشته یک زد و خورد مقطعی میان ایران و آمریکا در تنگه هرمز و امارات رخ داد که بنظر میرسد طی روزهای آینده تشدید پیدا کند.
✅ @shebrahimiii | رِسانو
#فوری
استانداری هرمزگان از سه شب قبل هنوز دنبال منشاء صداها می باشد .
😂😂😂
✅ @shebrahimiii | رِسانو