eitaa logo
سلوک شیدای حسین(ع)
128 دنبال‌کننده
1.4هزار عکس
1هزار ویدیو
246 فایل
✨﷽‌. الهم الرزقناشفاعه الحسین.کوچکتراز آنم‌که خود را ذاکر کوی حسین بدانم‌اماچون اغلب کانالهای آموزش مداحی به #آسیبها نمی پردازندو #سلوک شیدایی است که مارادراین راه موفق میکند سعی دارم در این دو زمینه مطالبی را عرضه بدارم تا چه درنظر آید. @khkhhosein
مشاهده در ایتا
دانلود
نوحه امام رضا.wav
18.05M
نوحه ی امام رضا علیه السلام مسجد الرضا علیه السلام شهر بهارستان سیزدهم شهریورماه ۱۴۰۳ @sheidayehosein
با اجازه مادر سادات رخت عزای پسرش را نه از جان بلکه از تن در می‌آوریم و می‌گوییم حسین جان داغ تو تا ابد در سینه ما خواهد ماند حلولِ ماهِ ربیع الاول ماهِ شادی و شادمانیِ اهل‌بيت(ع) بر شمای الهی و ولائی و حسینی مبارک
حلول ربیع الاول ماه شروع همه‌ی نعمت‌های بشر بر شمای الهی و ولائی مبارک
ربیع آمده اما بهار من نرسید به داد این دل سرگشته یار من نرسید کنار منتظران زار می‌زنم، از بس زمان سرشدن انتظار من نرسید تمام ایل و تبارم فدای آمدنش امید آخر ایل و تبار من نرسید محرم و صفر دیگری گذشت اما دوای زخم دل سوگوار من نرسید اللهم عجل لولیک الفرج بالحسین و القرآن
﷽﷽﷽﷽﷽﷽﷽﷽ 📝 📝 💠 بشارت خروج ماه صفر! 💠 🏻اللَّهُمَّ أَنْطِقْنِي بِالْهُدَى، وَ أَلْهِمْنِي التَّقْوَى، وَ وَفِّقْنِي لِلَّتِي هِيَ أَزْكَى، وَ اسْتَعْمِلْنِي بِمَا هُوَ أَرْضَى🏻 🌹سلام علیکم و رحمت الله🌹   🔹 سالیانی‌ست در روزهای پایانی ماه صفر، پیام‌هایی با این مضمون دست به دست میشه که پیامبر فرمودند «هرکس به من بشارت خروج از ماه صفر رو بدهد، بهشت بر او واجب می‌شود»! ❓اما آیا واقعا چنین موضوعی صحت دارد؟ و پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله چنین فرمایشی داشتند؟ 👈🏻با رجوع به منابع اسلامی می‌بینیم -همانطور که بسیاری از بزرگان و علما هم بارها تذکر داده‌اند- چنین مطلبی به هیچ وجه وجود نداشته و کاملا ساختگی می‌باشد! 🔅 اما حقیقت ماجرا چیست؟! در صفحهٔ ۲۰۵ کتاب معانی الاخبار، مشابه این حدیث نقل شده، که من برای رعایت اختصار از نشر متن عربی حدیث خودداری می‌کنم و فقط ترجمه‌اش رو می‌گذارم، و بعدش چند نکتهٔ مهم عرض خواهم کرد ان‌شاءالله: 🌀 ابن عبّاس گوید: روزى پیغمبر صلى الله علیه و آله به چند تن از اصحابشان که در مسجد قُبا در خدمت وى بودند فرمود: 👈 نخستین شخصى که اکنون بر شما وارد شود مردى از اهل بهشت است. چون این سخن را از آن بزرگوار شنیدند، گروهى از ایشان برخاسته و بیرون رفتند، و هر یک از آنان قصد داشت که سریع‌تر مراجعت نماید تا خود نخستین واردشونده باشد و در نتیجه بهشتى گردد! پیغمبر صلى الله علیه و آله به نیّت آنان پى بُرد، و به باقیمانده اصحابش که نزد وى بودند فرمود: بزودى چند تن بر شما وارد می‌شوند که از جهت زودتر رسیدن در حال سبقت از یک دیگرند! 👈 پس هر کدام از آنان که مرا به خروج «ماه آذار» مژده دهد اهل بهشت است. سپس آنان که بیرون رفته بودند بازگشتند و أبوذر نیز همراهشان بود، آنگاه پیغمبر صلى الله علیه و آله به ایشان فرمود: ما اکنون در کدام یک از ماههاى رومى هستیم؟ 👈 أبوذر گفت: یا رسول الله، آذار به پایان رسیده است. 👈 (اینجا رو خیلی دقت کنید) پیغمبر صلى الله علیه و آله فرمود: اى اباذر، من مى‌دانستم، ولیکن دوست داشتم قوم من بفهمند که تو مردى از اهل بهشت می‌باشى، و چگونه چنان نباشد، حال آنکه پس از من بدلیل علاقه‌ات به اهل بیتم تو را از حرم من دور گردانند، و تنها زندگى خواهى نمود، و تنها خواهى مُرد، و قومى که عهده‌دار مراسم کفن و دفنت بشوند بسبب تو سعادتمند گردند و در بهشت جاودانى که به پرهیزگاران نوید داده شده همراه من خواهند بود». 〰〰〰〰〰〰〰〰〰 💠 چند نکته: 🔹اولا می‌بینید که اصلا اسمی از ماه صفر نیامده! و ربطی به ماه صفر ندارد! بلکه در خصوص ماه آذار (که یکی از ماه های رومی است) می گ‌باشد... 🔹 ثانیا این کار پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله -همانطور که خودشان فرمودند- حکمتی داشته؛ به این جهت بوده که مقام والای اباذر را به اصحاب معرفی کنند، و بیان کنند او اهل بهشت است... وگرنه عقلانی نیست بهشت، برای دادن یک خبر ساده و بدیهی بر کسی واجب شود! 👈🏻 گذشته از اینکه این حدیث هیچ ربطی به ماه صفر ندارد، به اصطلاح طلبگی، این حدیث ، "قَضیَّةٌ فی واقِعَةٍ" هست؛ یعنی فقط مختص همان واقعه و همان شخص هست و نمی‌شود به سائر ایام و سائر اشخاص تعمیم داد. 🔵 یک مثال ساده برای تبیین بهتر موضوع: فرض کنید من یک شخص رو به مدیریت مجموعه ای منصوب کردم؛ خودم می‌دانم کیست، و می‌دانم که امروز لباس سبز پوشیده؛ اما افراد مجموعه نمی‌دانند چه کسیست... برای معرفی او، به افراد مجموعه می‌گویم هر کسی با لباس سبز وارد شد، رییس شماست... حالا سوال؟ میشه گفت از فردا، هر کسی با لباس سبز بیاد، رییس میشه؟! قطعا خیر... من از قبل می‌دونستم کی هست، و فقط برای معرفیش اینجور گفتم! وگرنه این موضوع، قابل تعمیم به دیگران  نیست 👈🏻 لطفا هر مقدار که در توان دارید این متن رو منتشر کنید تا به نوبهٔ خودتون در پیشگیری از این بدعت غلط سهیم باشید👉🏻 🏻ملتمس دعای عاقبت بخیری🏻 🏻 یا علی علیه السلام ✋🏻 ••┈┈┈┈┅‹🔗›┅┈┈┈┈•• 𝑱𝒐𝒊𝒏| @mh_shahbazi ••┈┈┈┈┅‹🔗›┅┈┈┈┈••
و تذكّر نمى‌يابند مگر آن كه خداوند بخواهد. او سزاوار تقواست و سزاوار آمرزيدن است. 💚💚💚💚💚💚💚💚💚💚💚 روز پنجشنبه ۱۴۰۳/۶/۱۵ 🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍 آیه ۵۶ سوره مدثر ❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️ وَمَا يَذْكُرُونَ إِلَّا أَنْ يَشَاءَ اللَّهُ ۚ هُوَ أَهْلُ التَّقْوَىٰ وَأَهْلُ الْمَغْفِرَةِ(۵۶) و نخواهند متذکر شوند جز آنکه خدا بخواهد (یعنی بدون مشیّت و لطف الهی کسی بهشتی و سعادتمند نخواهد شد. از او رواست تقوا و ترس و بیم و شوق و امیدواری که) او اهل تقوا و اهل آمرزش و مغفرت است.(۵۶) معانی کلمات آیه «مَا یَذْکُرُونَ»: پند و اندرز نمی‌گیرند. یادآور نمی‌شوند. «أَهْلُ»: سزاوار. شایسته. «أَهْلُ الْمَغْفِرَةِ»: سزاوار آمرزگاری و گذشت است، و غفار او است و بس. =============================== تفسیر آیه تفسیر نور (محسن قرائتی) وَ ما يَذْكُرُونَ إِلَّا أَنْ يَشاءَ اللَّهُ هُوَ أَهْلُ التَّقْوى‌ وَ أَهْلُ الْمَغْفِرَةِ «56» و تذكّر نمى‌يابند مگر آن كه خداوند بخواهد. او سزاوار تقواست و سزاوار آمرزيدن است. پیام ها 1- گرچه انسان داراى اختيار است: «فَمَنْ شاءَ ذَكَرَهُ» امّا خواست او به تنهايى كافى نيست و تا خدا نخواهد چيزى واقع نمى‌شود. «وَ ما يَذْكُرُونَ إِلَّا أَنْ يَشاءَ اللَّهُ» 2- پند گرفتن از تذكّرات الهى جز با توفيق الهى ميسر نمى‌شود. «وَ ما يَذْكُرُونَ إِلَّا أَنْ يَشاءَ اللَّهُ» 3- كفّار لجوج و سرسخت به هيچ قيمتى ايمان نمى‌آورند، جز آن كه خداوند بخواهد و آنان را مجبور كند (كه خداوند هم چنين نمى‌كند). «وَ ما يَذْكُرُونَ إِلَّا أَنْ يَشاءَ اللَّهُ» 4- تنها خداوند، سزاوار آن است كه از او پروا كنيم و اگر خلافى انجام داديم، فقط اوست كه مى‌تواند ما را عفو كند و ببخشد. «هُوَ أَهْلُ التَّقْوى‌ وَ أَهْلُ الْمَغْفِرَةِ» «والحمدللّه ربّ العالمين» جلد 10 - صفحه 302 دانشنامه اسلامی 💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙
💠 توصیه های امام رضا علیه السلام در خصوص نماز 🌹بپرهیزید از این که در نماز سستی و تنبلی کنید و یا حدودش را ضایع کنید یا از روی دستپاچگی رکوع و سجده نماز را آن چنان بجا آورید که گویی همچون خروس منقار می زنید یا این که نماز را سبک بشمارید یا این که به جای نماز به امور دنیوی مشغول شوید و یا در غیر وقت نماز بخوانید. رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم فرمود: از من نیست کسی که نمازش را سبک بشمارد. قسم به خدا بر حوض کوثر بر من نخواهد رسید. 🌷ایاک أَنْ تَکسَلَ عَنْهَا أَوْ تَتَوَانَی فِیهَا أَوْ تَتَهَاوَنَ بِحَقِّهَا أَوْ تُضَیعَ حَدَّهَا وَ حُدُودَهَا أَوْ تَنْقُرَهَا نَقْرَ الدِّیک أَوْ تَسْتَخِفَّ بِهَا أَوْ تَشْتَغِلَ عَنْهَا بِشَی ءٍ مِنْ عَرَضِ الدُّنْیا أَوْ تُصَلِّی بِغَیرِ وَقْتِهَا، قال رسول الله(صلی الله علیه و آله و سلم)، لَیسَ مِنِّی مَنِ اسْتَخَفَّ بِصَلَاتِهِ لَا یَرِدُ عَلَی الْحَوْضَ لَا وَ اللَّهِ. 📚 مستدرک الوسایل، ج1، ص172.
✨ آيا اعتقاد به شهادت حضرت (س) و گرفتن دهه برای ایشان بدعت است؟ 🌹 پاسخ: در مورد شهادت حضرت محسن(ع) چند نکته باید مورد توجه قرار گیرد: 1️⃣ شهادت ایشان -که از مسلمات تاریخ شیعه و سنی است(1)- مصیبت بسیار بزرگی بود که به اهل البیت علیهم السلام وارد شد . 2️⃣ عزاداری بر حضرت محسن علیه السلام قطعا از مصادیق تعظیم شعائر و زنده نگاه داشتن یاد اهل البیت(ع) است و عنوان بر آن صدق نمی کند. 3️⃣ تاریخ شهادت حضرت محسن (ع) دقیقا روشن نیست اما بر اساس اسناد معتبر تاریخی، دست کم یک ماه پس از رحلت رسول خدا واقع شده است و عزاداری بر ایشان در دهه اول ربیع، ناشی از یک اشتباه تاریخی است. این اشتباه از آنجا پیدا شده که پس از رحلت رسول خدا (ص) سه مرتبه به خانه حضرت زهرا سلام الله علیها هجوم برده شد ولی در دو مرتبه اول هیچ آسیبی به کسی از اهل بیت نرسید. جریان آتش زدن به خانه وحی در هجوم سوم رخ داد که بیش از یک ماه از رحلت نبی اکرم (ص) گذشته بود. (2) مؤید این سخن این است که (س) در روز نهم رحلت پیامبر (ص)، به طور عادی به مسجد النبی رفته و خطبه خواندند و در پانزدم رحلت، قضیه رخ داد.(3) سپاه اسامه نیز که برخی از آنها در جریان هجوم به خانه وحی شرکت داشتند دست کم یک ماه پس از رحلت پیامبر(ص) به مدینه بازگشت(4). استاد و پژوهشگر در تاريخ اسلام و تشيع، جناب حجت الاسلام محمد هادی یوسفی غروی،در تحقیقی که پیرامون تاریخ حمله به خانه حضرت زهرا(س) انجام داده اند تاریخ این واقعه را دست کم پنجاه روز پس از رحلت می داند.(5) 4️⃣ یکی از علتهایی که برخی بزرگان و دلسوزان با گرفتن مخالفت کردند این نکته است معمولا عزاداری برای حضرت محسن (ع) همزمان با عزاداری های دهه فاطمیه( دو تا سه دهه) به طور مفصل انجام میشده است؛ از طرفی گذشت دو ماه عزاداری محرم و صفر، اضافه کردن دهه های جدید، موجب خستگی و ملالت عموم افراد نسبت به سنت پسندیده عزاداری شده و موجب بی رغبتی عمومی به این عمل خدا پسندانه میگردد. 5️⃣ از دیگر عواملی که موجب مخالفت برخی دلسوزان و بزرگان با ایجاد این دهه شده است سوء استفاده های زیادی است که تحت این نام می شود. این دهه بهانه ای شده است تا عده ای به لعن و سب علنی خلفا پرداخته و توهین به مقدسات اهل سنت را سرلوحه اعمال خود کرده اند. درحالی که اولا در جای خود بیان شده که این اعمال خلاف شرع و دستورات معصومان است () و ثانیا این ایام مصادف با بوده که بسیار مورد سفارش ایمه دین نیز می باشد و موفقیتهای زیادی در اتحاد شیعه و سنی در مقابل دشمن خارجی و خصوصا وهابیت خبیث به دست آورده است. 6️⃣ آخرین نکته این که و از دشمان اهل بیت علیهم السلام یکی از مهمترین واجبات شرعی است که ترک آن در هیچ شرایطی جایز نیست؛ 👈 اما نیز یکی دیگر از واجبات مهم شرعی است که بر اساس روایات صحیحه قبل از قیام (ع)، هرکس آن را ترک کند مثل کسی است که نماز را ترک کرده و از دین خارج شده است()(6). 👈 همچنین یکی از مهمترین واجبات شرعی « اهل البیت علیهم السلام» است و به تصریح خود ایشان، کسی که اسرار ایشان را نزد مخالفان فاش سازد، همچون کسی است که به عمد، اهل بیت را کشته است!(7) و اهل بیت او را نفرین به عذاب کرده اند(8). 👈👈 با این توضیحات می توان به راحتی فهمید که حضرات معصومان (ع) در شرایط کنونی(که کوچکترین کارهای ما زیر ذره بین است و خصوصی ترین جلسات ما از چشم دوربینها و چشم های نامحرمان مخفی نیست!) از شیعیان خود چه میخواهند. 📚 پی نوشتها: 1 و2)برای مشاهده منابع متعدد شیعه و سنی در این زمینه رک: http://fa.wikishia.net/view/%D9%85%D8%AD%D8%B3%D9%86_%D8%A8%D9%86_%D8%B9%D9%84%DB%8C(%D8%B9) 3) برگرفته از دانشنامة شهادت حضرت زهرا سلام الله عليها، ص 236 و 237 ، چاپ دوم، 1386 4) برای نمونه ببینید: شیخ صدوق، اعتقادات الامامیه، باب 39، ص107؛ بحار الأنوار (ط - بيروت)، ج72، ص: . 396 برای مشاهده منابع بیشتر رک: http://fa.wikishia.net/view/%D8%A7%DB%8C%D8%A7%D9%85_%D9%85%D8%AD%D8%B3%D9%86%DB%8C%D9%87 5) مجله تاریخ در آئینه پژوهش،سال هفتم، شماره سوم، پاييز 1389 6) کسی که چیزی از امور ما را فاش سازد همچون کسی است که ما را به عمد کشته است و به خطا نکشته است.(بحار الأنوار (ط - بيروت) ؛ ج72 ؛ ص397) 7) کسی که سرّ ما اهل البیت را افشا کند، خدا حرارت آهن را به او بچشاند( بحار الأنوار (ط - بيروت) ؛ ج72 ؛ ص412) 📚 http://abedisa.blogfa.com/post-62.aspx ─┅═ঊঈA-A คlเгєzคঊঈ═┅─ @Dr_abedisarasia •┈┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈•
💠 ابن بطوطه مصری درباره شیراز در هفتصد سال قبل می‌نویسد: کنار مسجد جامع عتیق بازاری است که زیبایی بنایش را در هیچ شهری جز شام ندیدم در آنجا چشمم به کاسبی افتاد که مشتری نداشت و قرآن میخواند وجناتش مرا به خود جلب کرد نزدش رفتم و احوالش را پرسیدم گفت قبری در اینجا کنده ام، فرش را کنار زد دیدم قبر آماده‌ای است، سنگش آماده و اسم حاجی هم رویش نقش بسته است. گفت اینکه من در حجره تجارتم گورم را درست کرده ام برای این است که فریب دنیا نخورم تدلیس در معامله نکنم، حقّه و کلک بر سر مشتری ها نزنم. وقتی مشتری نداشته باشم خودم سر گورم قرآن میخوانم آنجا قدری ذکر خدا میکنم تا نفسم طغیان نکند. 🔺️مراقبات اخلاق توحیدی. ص۵۷
قَالَ رَبِّ اغْفِرْ لِي وَ هَبْ لِي مُلْكًا لَّا يَنبَغِي لِأَحَدٍ مِّن بَعْدِي إِنَّكَ أَنتَ الْوَهَّابُ ٣٥ ص حضرت سلیمان(ع) می‌فرماید: خدایا به من ملکی عطا کن که تا به حال به کسی نداده‌ای و بعد از من هم به کسی عطا نخواهی کرد پس از خدا کم نخواهیم
♨️آمين بر دعاهای دوستداران خود... ✨امام مهدی عجل الله بر دعاهای ما «آمين» می‌گويد... 🔸امام اميرالمؤمنين عليه السلام به رُمَيْله می‌فرمايد: 🔸 ای رميله! هيچ مؤمنی نيست كه بيمار شود، مگر اين كه به مرض او مريض می شويم، و اندوهگين نشود مؤمنی، مگر اين كه به خاطر اندوه او، اندوهگين گرديم، و دعايی نكند مگر اين كه برای او آمين گوييم، و ساكت نماند مگر اين كه برایش دعا كنيم. 📚 مشارق الأنوار، ص ۴۵۲؛ 📚مكيال المكارم، ج ۱، ص ۱۶۳. یاصاحب الزمان؛ چه دردهایی که با من بود و شما در کنارم بودید و هستید و خواهید بود چه جاهایی که دعا کردم و شما آمین گوی دعای من بودید و هستید و خواهید بود چه بلاهایی که به واسطه‌ی دعا و وجود پربرکت شما از سر من رفع شد و خواهد شد و من در همه حال غافل از شما😔