eitaa logo
علی مقدم
2.4هزار دنبال‌کننده
1.2هزار عکس
468 ویدیو
33 فایل
آثار[سخنرانی، نوشته ها و اشعار]علی مقدم عاصی خراسانی وبلاگ http://asikhorasani.blogfa.com/ بایگانی پادکست ها https://eitaa.com/ali_moghaddam_Podcast پیام ناشناس https://harfeto.timefriend.net/17344654120743 هندوستان @SAEB_TABRIZ
مشاهده در ایتا
دانلود
1_3733439685.mp3
13.88M
زیارت آل یاسین @sheikh_ali_moghaddam
یکی را دیدم که پای ندارد_1_2.mp3
1.81M
💠یکی را دیدم‌ که.... _بیشتر ما انسان ها تا نعمتی را از دست ندهیم قدر آن را نمی دانیم _داستانی از سعدی شیرازی هیئت فاطمیون محرم ۱۴۴۵ @sheikh_ali_moghaddam
1_6042637940.mp3
30.26M
🔰نیاز های تعلیم و تربیت در ده سال آینده 🎙استاد 🔸سخنرانی در بیستمین اجلاس سالانه مدیران مدارس صدرا کشور ، ۱۳ مرداد ۱۴۰۲ این فایل صوتی پیشنهاد ویژه برای معلمان و افرادی که با تعلیم و تربیت سر و کار دارند @ASI_khorasani
از کشتن مظلوم پیِ دکّانند با جعل خبر، کاسب آب و نانند امروز رسانه های مزدور جهان آرایشگاهِ بَزَک شیطانند @ASI_khorasani
علی مقدم
ویل دورانت: #حیا _زنان بی شرم، جز در لحظاتی زود گذر، برای مردان جذاب نیستند. خودداری از انبساط و
ویل دورانت: _کار خاص زن خدمت به بقای نوع است و کار خاص مرد خدمت به زن و کودک. ممکن است کارهای دیگری هم داشته باشند ولی همه، از روی حکمت و تدبیر، تابع این دو کار اساسی گشته است. _درست هم همین است. زن بی آنکه نیازی به تفکر داشته باشد می داند که اصلاحات سالم فقط از خانه برمی خیزد. زن آنجا که مردِ خیالی سرگردان را به مردِ فداکار و پای بند به خانه و کودکان خود تبدیل می سازد، عامل حفظ و بقای نوع است. ص۱۳۶ و ص۱۴۳ @ASI_khorasani
از سجده تسلیم رسیدیم به معراج طی می شود این رَه به جبین بیشتر از پا @ASI_khorasani
در آن اوجی که از رفعت نباشد غیر ذات آنجا گرانی میکند بر خاطر عارف صفات آنجا زبان واصلان لال است از توصیف دیدارش که هر کس دید آن رُخ را ز حیرت گشت مات آنجا فدای خلوت یاری که لفظ آنجاست نامحرم سخن از دیده می جوشد، کجا باشد لغات آنجا چنان جان در بدن با ماست، این نقصان الفاظ است اگر گفتم به آن هستیِ برتر از جهات، آنجا مگر با سوختن راهی بسازم تا وصال او که غیر از نیستی راهی ندارد ممکنات آنجا لباس اهل تقوا را به بی شرمان نپوشاند نجابت پیشه کن اینجا، اگر خواهی نجات آنجا چنان ربط است بین عالَم دنیا و عُقبا که بگیری تا قنوت اینجا بجوشد صد قنات آنجا سیاهیِ قلم، عاصی! به آن دفتر نمی آید بگو عاشق که از خون گلو سازد دوات آنجا @ASI_khorasani
علی مقدم
مرحوم بهاری همدانی: #آداب_رفاقت _سوّم از حق متعلّق به زبان ایضا چند قسم است: اوّلا مَهما اَمکَن[به
مرحوم بهاری همدانی: _امّا اگر دیدی در حقّ تو تقصیر[کوتاهی] می کند تحمّل کن عفو فرما، تجاهُل نما، اگر دیدی به درجه ای رسیده که باعث قطع میان شماست در خفا عتاب کنی اولی است از علانیه[آشکارا]. کنایه بگویی بهتر است از تصریح... و اگر دیدی عیب او از قبیل اِصرار بر معاصی است_نعوذ بالله_ گفته شده است که جدایی از او واجب است زیرا که بنا بوده حُبّ و بغض بین آنها برای خدا باشد، بعضی از بزرگان گفته اند باز قطع مکن، چه اینکه طبع انسان گاهی کج می شود و گاهی به استقامت می آید، وانگهی الحال بیشتر احتیاج به تو دارد که دلسوزی کنی و دست او را بگیری و به لطف او را از گودال معصیّت بیرون آری اجر "من اَحیا نَفسا" را ببری. معلوم می شود که رفاقت با فاسق ابتداء خوب نیست لیکن استدامت خوب است.[به این‌معنا که اگر انسان گمان دارد که به سبب رفاقت او ممکن است این شخص از فسق دست بردارد،رفاقت با او خوب است و در غیر این صورت به سبب نهیی که در اخبار وارد شده است باید احتراز نماید] ص ۶۵ و ۶۶ @ASI_khorasani
طفل می‌گرید چو راه خانه را گُم می کند چون نگریم من که صاحبخانه را گُم کرده ام💔
هر چند که هر یکی ز جایی دگرست در شیشه، شراب را صفایی دگرست الفاظ چنان لباس و معنا چون تن تن را به لباسِ نو، نمایی دگرست بحث ربط لفظ و معنا درس منطق مظفر @ASI_khorasani