eitaa logo
علی مقدم
2.3هزار دنبال‌کننده
1.1هزار عکس
436 ویدیو
31 فایل
آثار[سخنرانی، نوشته ها و اشعار]علی مقدم عاصی خراسانی ادمین @admin9988 وبلاگ http://asikhorasani.blogfa.com/ بایگانی پادکست ها https://eitaa.com/ali_moghaddam_Podcast پیام ناشناس https://harfeto.timefriend.net/17344654120743 هندوستان @SAEB_TABRIZ
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 ترس، شوک و لرز 😭😭 میگه؛ "بدي أروح على البيت"، می‌خواهم به خانه برگردم این همه معصومیت چگونه می‌تواند این حجم از درد و وحشت را تحمل کند؟! امروز دگر بی طرفی بی معناست انسانیت و شرافت امروز کجاست؟ صدها کودک به خون خود غلطیدند والله از این داغ بمیریم رواست @ASI_khorasani
علی مقدم
🚫بردن آبروی دیگران _از گناهانی که پرده های عصمت انسان را می درد _بردن آبروی دیگران، زمینه حضور آنها
kollll.mp3
2.65M
🚫بردن آبروی دیگران ۲ _آسیب دیگر افشای عیوب دیگران، فساد اجتماع است _کسی که در خلوت گناهی انجام داده خودش را آلوده کرده امّا کسی که عیبِ خلوت فردی را افشا می کند جامعه را آلوده می کند محرم الحرام ۱۴۴۵ هیئت فاطمیون @ASI_khorasani
"اَنا مِن شروط" یعنی که ولای توست توحید حرمت نشسته هر کس، حرم خدا نشسته "اَنا مِن شروط" یعنی که به گِرد کعبه حاجی چو رضا نباشی از او، ز خدا جدا نشسته "اَنا مِن شروط" یعنی مرو راه دیگر ای دل به خدا رسیده هرکس به رَه رضا نشسته 🖤در حرم بمانید؛ کانال رسمی حرم مطهر امام رضا(ع) 🆔 @razavi_aqr_ir
_دوستان جاهل هزینه ساز متاسفانه در این شرایط که اسرائیل خونخوار از هیچ جنایتی علیه مردم مظلوم غزه ابائی ندارد، به جای اتحاد با مسلمین و حمایت مردم‌مظلوم غزه، عده ای دانسته یا نداسته شبهاتی را مطرح میکنند تا این اجماع جهانی علیه اسرائیل را با مشکل مواجه کنند. یکی از شبهات معروف اتهام ناصبی بودن به مردم غزه است. چون این شبهه به اندازه کافی پاسخ داده شده است به آن نمی پردازیم. اما جدیدا بعضی از افراد این شبهه را مطرح کرده اند که اصلا همه اهل سنّت ناصبی هستند پس نباید نسبت به آنها دلسوزی داشت و از آنها حمایت کرد. این‌شبهه آنقدر بی پایه و سست است که با یک مراجعه مختصر به نظرات علما و بزرگان شیعه، غلط بودن آن معلوم می شود. اما از باب تبرک در چند پست به عبارت بعضی از بزرگان شیعه در این موضوع اشاره خواهیم کرد آیا همه اهل سنّت ناصبی هستند؟! 1⃣مرحوم صدوق می‌فرماید: وَ مَنِ اسْتَحَلَّ لَعْنَ أَمِيرِ الْمُؤْمِنِينَ علیه‌السلام وَ الْخُرُوجَ عَلَى الْمُسْلِمِينَ وَ قَتْلَهُمْ حُرِّمَتْ‌ مُنَاكَحَتُهُ‌ لِأَنَّ فِيهَا الْإِلْقَاءَ بِالْأَيْدِي إِلَى التَّهْلُكَةِ وَ الْجُهَّالُ يَتَوَهَّمُونَ أَنَّ كُلَّ مُخَالِفٍ نَاصِبٌ وَ لَيْسَ كَذَلِكَ صدوق می فرماید کسی که لعن امیر المومنین و خروج و قتل مسلمین را حلال بشمارد نکاح با آنها حرام است چون در آن خود را با دست خود به هلاکت انداختن است، و جهال گمان می‌کنند که هر مخالف و غیر شیعه‌ای، ناصبی است. درحالیکه این اشتباه است. و اهل سنت ناصبی نیستند . من لا يحضره الفقيه، ج‌3، ص408 @ASI_khorasani
علی مقدم
_دوستان جاهل هزینه ساز متاسفانه در این شرایط که اسرائیل خونخوار از هیچ جنایتی علیه مردم مظلوم غزه ا
2⃣علامه حلی در کتاب تذکرة الفقهاء می‌فرماید: الناصب- و هو من يتظاهر ببغضة أحد من الأئمة علیهم‌السلام- ناصبی کسی است که بغض خود را نسبت به یکی از ائمه آشکار می‌کند. تذکرة الفقهاء، ج1 ص68. @ASI_khorasani
علی مقدم
2⃣علامه حلی در کتاب تذکرة الفقهاء می‌فرماید: الناصب- و هو من يتظاهر ببغضة أحد من الأئمة علیهم‌السلا
3⃣آیه الله العظمی خویی 📝 بیانیه آیت الله خویی قدس سره در حمایت از فلسطین بسم الله الرحمن الرحیم به همه برادران مسلمانمان (وفقهم الله تعالى): نیروهای کافر به بخش بزرگی از سرزمین‌های اسلامی از جمله مسجدالاقصی هجوم آورده‌اند و مسلمانان در طول سال‌های گذشته متحمل رنج‌هایی شده‌اند و در ماه مبارک - که ماه بزرگ خداست – با استعانت از خداوند متعال، عزم خود را جزم کرده‌اند برای دفاع از سرزمینشان. خداوند می‌فرماید: «وَاعْتَصِمُوا بِحَبْلِ الله جَمِيعاً وَلَا تَفَرَّقُوا» پس ما را موظف می‌کند به وحدت کلمه و حمایت از مدافعینِ سرزمین‌های اسلامی با کمک‌های لازم. از خداوند متعال می‌خواهیم که تلاش‌های آنان را ختم به موفقیت کند و آنها را بر دشمنان‌شان پیروز کند. إن تَنصُرُوا اللهَ يَنصُرْكُمْ وَيُثَبِّتْ أَقْدَامَكُمْ. نجف اشرف یازدهم رمضان سال ۱۳۹۳ ه.ق 🖋 ابوالقاسم موسوی خویی 📗 فلسطین فی وجدان علماء الاسلام @ASI_khorasani
شب چیست‌ اگر‌ سیاهِ گیسو این است از ماه‌ مگو اگر که ابرو این است موزون چو دو مصرعند ابروهایت تک بیتِ به دیوان زده پهلو این است @ASI_khorasani
هدایت شده از علی مقدم
ای گمشده ی اصلی انسان برگرد ای داد رس داد ضعیفان برگرد اطفال گرسنه ی یمن منتظرند فریاد رس فغان افغان برگرد
نيست غیر از نرم گفتاری درشتی را علاج کوه را زآهسته گویی از جواب انداختیم
پایان عمر، غفلت من میشود فزون گردد غروب، سایه اشیا درازتر
علی مقدم
نيست غیر از نرم گفتاری درشتی را علاج کوه را زآهسته گویی از جواب انداختیم #سليم_طهرانی
گیرم عصا به دست گرفتی ولی چه سود از دست موسوی ست مقام عصا بلند گنج خدا همیشه به کنجی عیان شود "اقرا" ببین که گشت ز غار حرا بلند @ASI_khorasani
علی مقدم
مرحوم بهاری همدانی: #آداب_رفاقت _امّا اگر دیدی در حقّ تو تقصیر[کوتاهی] می کند تحمّل کن عفو فرما، ت
مرحوم بهاری همدانی: _الرابع: اینکه از دعا و زیارات و قُرُبات برای او مضایقه نداشته باشد. الخامس: اینکه با وفا باشد، که از جمله علامات وفا آنست که بعد از موت صدیق باید قائم به حوائج اهل و عیال و اولاد صدیق او باشد. السادس: اینکه امر را بر او سهل بگیرد و او را به کُلفَت[سختی] نیندازد مَهما امکن[تاجایی که ممکن است] که اگر توقعات فوق العاده از وی نمود هم او به خلاف می افتد و هم این. و از اینجاست که گفته شده : اِذا وَقَعَتِ الکُلفَه بَطَلَتِ الاُلفَه[هنگامی که سختی و سختگیری واقع شود، الفت و دوستی از بین می رود] ترسم آزرده شوی ورنه سخن بسیار است ص ۶۷ و ۶۹ @ASI_khorasani
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تداعی می کند ابروی او نازک خیالی را منظم می کند گیسوی او آشفته حالی را اجرا
کُرسی یا بُخاری لطیفهٔ شیخ حرّ عاملی رحمة الله علیه گویند: شیخ حرّ رحمهُ الله دراصفهان به مجلسی نشسته بود در زمستان،که هم کُرسی داشته و هم بخاری می سوخته ،به شیخ می گویندکه بخاری بهتر است یا کرسی؟شیخ می گوید که :آیة الکرسی بهتر است از صحیح بخاری.¹ شعرٌ مِمّا قیلَ فی تقدیمِ الکُرسی علی البُخاری لدفعِ البردِ فی الشّتاء قولُهُ: صَحَّ عِندی بِاختیارِي واختِباري آیةُ الکُرسیِّ خیرٌ مِن أحادیثِ البُخارِي² ___ 1_فوائد علیّة ،علیّ بن عبدالله نهاوندی ،نسخهٔ خطّی کتابخانهٔ مرکزی دانشگاه تهران به شمارهٔ۳۸۰۹،صفحهٔ ۲۱۸ 2_الکشکول ،آقابزرك الطّهراني ،تحقیق سیّد جعفر حسینی اشکوری ،صفحة ۸۰ @ASI_khorasani
هدایت شده از علی مقدم
مرحوم بهاری همدانی: _سوم: مُحاسبه است یعنی همین که شب شد باید پای حساب بنشیند ببیند چه کار کرده، منفعتی آورده و یا اینکه ضرری نموده لامحاله سرمایه را از دست نداده باشد، ربح گذشتِ[پیش کش] او. چهارم : معاتبه[عتاب کردن، سرزنش نمودن] است، اگر منفعتی در نیاورده باشد، و یا مُعاقبه است اگر ضرری وارد آورده باشد. ص۵۶ @ASI_khorasani
آخرین آغوش 😭😭😭
إلهی! سالیانی می‌پنداشتم که ما حافظ دین توایم، «أستغفِرُکَ اللهُمَّ» در این لیل‍ة الرّغائب 1390 ه.ق فهمیدم که دین تو حافظ ماست، «أحمدک اللهُمّ». ما تکیه به او داده و او پابرجاست چون کوه در اوج عزت و استغناست دلخوش بودیم حافظ دین تواییم امّا دیدیم‌ دین تو حافظ ماست @ASI_khorasani
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بگو به خلق که توحید روی دیگرش این است لطف و بزرگواری یکی از مخاطبین بزرگوار کانال
کمالِ زور ما در گریه زاری می شود پیدا که سرسبزی پس از ابر بهاری می شود پیدا چنان طفلی که بعد از جنبش گهواره می خوابد قرار ای دوست بعد از بی قراری می شود پیدا دو روزی صبر کن چون غوره تا گردی شراب ناب که بُرد آخر به شرط بُردباری می شود پیدا اگر‌ که جام خالی داشتی پُر می‌کند ساقی ببین دارایی اینجا در نداری می شود پیدا حجابی نیست سالک را در اینجا بدتر از "هستی" اگر رستی ز هستی، رستگاری می شود پیدا جهان کوچک تر است از آن‌ که عصیان را بپوشانی همان جا که گمانش را نداری می شود پیدا ۷ ربیع الثانی ۱۴۴۵ ۱ آبان ۱۴۰۲ @sheikh_ali_moghaddam
علی مقدم
مرحوم بهاری همدانی: #آداب_رفاقت _الرابع: اینکه از دعا و زیارات و قُرُبات برای او مضایقه نداشته باش
بهاری همدانی: _پس بدان ای کسی که خداوند این نعمت اولاد را به تو ارزانی داشته است، این امانتی است که از جانب او به تو سپرده شده، و شما را ولی نعمت او قرار داده در این امانت باید خیانتی از تو بالنّسبه به او سر نزند، و تفریطی[کوتاهی] در این باب نکرده باشی، که حقّی ضایع شده باشد آن وقت مواخذه از تو بکند صاحب امانت که چرا او را حفظ و ضبط نکرده ای از اول به سبب تربیتی که من به تو دستورالعمل داده بودم، تا به من رد کنی، و اجر جزیل[فراوان] از من بگیری؟ ص۷۲ @ASI_khorasani