eitaa logo
شهید شیخ احمد کافی
84هزار دنبال‌کننده
14.5هزار عکس
7هزار ویدیو
5 فایل
🌹﷽🌹 و ان یکاد الذین کفرو لیزلقونک بابصارهم لما سمعو الذکر و یقولون انه لمجنون و ما هو الا ذکر اللعالمین آثار ماندگار از صدای ماندگار 👇 《رسانه حفظ و نشر آثار #شیخ‌احمد‌ڪافی》 . . آیدی تبلیغات👇 🇮🇷 @Tb_samen 👈محتوای تبلیغات تایید و یا رد نمیشود🌹
مشاهده در ایتا
دانلود
🔴 اعزام یگان واکنش سریع منطقه پدافند هوایی شمال به نواحی مرزی شمال غرب کشور/اخبار تکمیلی👇👇 https://eitaa.com/joinchat/878706719Cccb1c0eaf7 آماده باش کامل نیروها/ انتقال تانک و نفربر به مرز قره باغ👆
مبادا کاری که اجر و ثواب دارد، زیان به حساب آوری قَالَ يَعْقُوبُ بْنُ إِسْحَاقَ النَّوْبَخْتِيُّ: مَرَّ رَجُلٌ بِأَبِي‌الْحَسَنِ الرِّضَا علیه السلام فَقَالَ لَهُ: أَعْطِنِي عَلَى قَدْرِ مُرُوَّتِكَ. قَالَ: لَا يَسَعُنِي ذَلِكَ. فَقَالَ: عَلَى قَدْرِ مُرُوَّتِي. قَالَ: أَمَّا إِذاً فَنَعَمْ، ثُمَّ قَالَ: يَا غُلَامُ! أَعْطِهِ مِائَتَيْ دِينَارٍ، وَ فَرَّقَ علیه السلام بِخُرَاسَانَ مَالَهُ كُلَّهُ فِي يَوْمِ عَرَفَةَ. فَقَالَ لَهُ الْفَضْلُ بْنُ سَهْلٍ: إِنَّ هَذَا لَمَغْرَمٌ. فَقَالَ: بَلْ هُوَ الْمَغْنَمُ، لَا تَعُدَّنَّ مَغْرَماً مَا ابْتَعْتَ بِهِ أَجْراً وَ كَرَماً. (📚بحارالأنوار، ج‏49، ص100 به نقل از مناقب) ‌‌‏ يعقوب بن اسحاق نوبختی گفت: مردى از کنار حضرت رضا علیه السلام می ‌گذشت. عرض كرد: به اندازه جوانمردی ‌ات به من ببخش. آن‌ حضرت فرمود: آن‌قدر برايم مقدور نيست. عرض كرد: پس به قدر جوانمردی من ببخش. فرمود: اين كار اشكالی ندارد. پس به غلامش فرمود که به اين مرد دويست دينار بده. و این کار در حالی بود که در روز عرفه تمام اموال خود را در خراسان بين فقرا تقسيم كرده بود. فضل بن سهل عرض كرد: اين كار موجب زيان است. حضرت رضا علیه السلام فرمود: خیر، این کار موجب سود است. كارى كه موجب اجر و پاداش شود، هرگز نبايد زيان به حساب آوری. → @sheikh_kafi
44.74M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📚 🎙با صداي شهيد حاج شيخ احمد کافی به دعا کردن تو نوکر این خانه شدم هر سحر ذکر دعایت نکنم می میرم وضع من را به خدا روضه ی تو سامان داد من اگر گریه بـــــرایت نکنم می میرم السَّلامُ عَلَيْكَ يا اَبا عَبْدِاللهِ @sheikh_kafi
┄┄┄┅═✧❁﷽❁✧═┅┄┄┄ 🔴نظر اهل بیت (ع) درباره قهر کردن چيست؟ از حضرت پیامبر اسلام (ص) نقل شده که فرمود: با يكديگر قهر نكنيد و از هم نَبُريد و با هم، اى بندگان خدا، برادر باشيد. قهر كردن دو مؤمن سه روز است؛ اگر [پس از سه روز ] با هم صحبت نكردند خداوند عز وجل از آن دو روى گرداند تا زمانى كه با هم صحبت كنند. از حضرت امام صادق (علیه السلام) از حضرت امام باقر (علیه السلام) از حضرت رسول خدا (صلی الله علیه و آله) نقل شده که فرمود: دو مسلمان که با هم قهر کنند و سه روز به قهر خود ادامه دهند و آشتى نكنند، هر دو از اسلام بيرون روند و ميان آنان هيچ پيوند دينى نباشد ، و هر كدام از آنان پيش از ديگرى با برادرش حرف بزند، در روز حسابرسى جلوتر به بهشت رود. 📚منابع: الترغیب و الترهیب، ج 3، ص 457، ح 8. الکافی، ج 2، ص 345، ح 5. ‌‌→ @sheikh_kafi
📚بخشش گناهان در جمعه برای استغفار و توبه، شب و روز جمعه فرصتی بسیار طلایی است که انسان می‌تواند بیشترین و بهترین بهره را از آن ببرد. روایات بسیار نابی درباره بخشش گناهان در روز جمعه وارد شده است که به نمونه‌هایی اشاره می‌شود: بخشش گناه امت محمد(ص) مُعَلّی بن خُنَیس می‌گوید که امام صادق (ع) فرمود: "اگر یکی از شما روز جمعه را درک کرد، به چیزی غیر از عبادت مشغول نشود؛ زیرا در آن روز بندگان بخشیده می‌شوند و رحمت بر آنان سرازیر می‌شود". ابوالفتوح رازی در تفسیرش از عبدالله بن عباس نقل کرده که گفت: وقتی روز جمعه می‌شود، خداوند دستور می‌دهد که منبری را در بیت‌المعمور نصب کنند و فرشتگان دور آن را پر می‌کنند. جبرئیل اذان می‌گوید و میکائیل جلو می‌افتد و ملائکه پشت سر او نماز می‌گذارند. وقتی از نماز فارغ شدند، جبرئیل می‌گوید: خدایا! ثواب این اذان را به امّت محمد(ص) بخشیدم. میکائیل می‌گوید: ثواب این امامت را به امامان و (پیش‌نمازان) از امّت محمد(ص) هدیه کردم. و فرشتگان می‌گویند: ثواب این نماز را به نمازگزاران از امّت محمد(ص) بخشیدیم. آنگاه خداوند می‌فرماید: ای فرشتگان! نزد من سخاوت نشان دادید درحالی که من سزاوار به جود و کرم هستم. شما را شاهد می‌گیرم که گناهان امّت محمد(ص) را بخشیدم". سپس فرشتگان تا جمعه دیگر متفرّق می‌شوند. 📚مستدرک الوسائل، ج ۶، ص ۶۱، البته توجه داشته باشیم که شرط امّت محمد بودن هم شرط کمی نیست؛ صرف مسلمان و شیعی شناسنامه‌ای بودن، کافی نیست. مسلمان واقعی بودن، لازم است. → @sheikh_kafi
و   ⬅️ختم نبوت و نزول واپسین شریعت که با ظهور پیامبر اسلام تحقق یافت، نخستین نشانه پایان تاریخ به شمار می‌رود؛[۱۰۵_۱۰۶] ⬅️ لذا مفسران، مقصود از نشانه‌های قیامت را در آیه ذیل، بعثت پیامبر صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌وسلّم دانسته‌اند که نسبت به عمر جهان، فاصله بسیار کمی تا قیامت دارد: [۱۰۷_۱۰۸] «فهل ینظرون الا الساعة ان تاتیهم بغته فقد جاء اشراطها». [۱۰۹]  ⬅️در آخرالزمان وقایع فراوان دیگری نیز پیش بینی شده که بیشتر به دوره پایانی آن (مقارن با ظهور مهدی) مربوط می‌شود.   ⬅️پیش از ظهور امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف جو حاکم بر جهان؛ جو ستم، گناه و فساد خواهد بود. «اقترب للناس حسابهم و هم فی غفلة معرضون». [۱۱۰]  در این آیه، مردم آخرالزمان به غفلت و اعراض از خداوند متصف شده‌اند.[۱۱۱_۱۱۲] ⬅️در روایات نیز منظور از اشراط الساعة که در آیه ۱۸سوره محمد به آن اشاره شده، رواج بیش از حد کفر، فسق و ظلم دانسته و موارد متعددی از آن بر شمرده شده است.[۱۱۳_۱۱۴_۱۱۵] 📚پی نوشت ها     ۱۰۵.نیسابوری، غرائب القران ورغائب الفرقان، ج۱، ص۴۰۴.     ۱۰۶. نیسابوری، غرائب القران ورغائب الفرقان، ج۵، ص۴۶۳.     ۱۰۷. طبرسی، فضل بن حسن، مجمع البیان، ج۹، ص۱۷۰.     ۱۰۸.قرطبی، محمد بن احمد، الجامع لاحکام القرآن، ج۱۶، ص۲۴۰.     ۱۰۹. محمد/سوره۴۷، آیه۱۸.     ۱۱۰. انبیاء/سوره۲۱، آیه۱.     ۱۱۱. فخررازی، محمد بن عمر، التفسیر الکبیر، ج۲۲، ص۱۱۸.     ۱۱۲. ابن عاشور، التحریر و التنویر، ج۱۷، ص۹.     ۱۱۳. محمد/سوره۴۷، آیه۱۸.     ۱۱۴. قمی، علی بن إبراهیم، تفسیر القمی، ج۲، ص۲۷۹-۲۸۲.     ۱۱۵.عروسی حویزی، عبدعلی بن جمعه، نورالثقلین، ج۳، ص۴۱۲. → @sheikh_kafi
┄┄┄┅═✧❁﷽❁✧═┅┄┄┄ 🔴وضعیت گناهان در قیامت 🌹🌹حضرت علی (ع) در فرمایشی مهم گناهان را به سه دسته کلی تقسیم کرده‌اند: 🔴 گناهان سه دسته‌ هستند: 1⃣گناهانی که بخشیده می‌شوند 2⃣گناهانی که بخشینده نمی‌شوند 3⃣گناهانی‌ که‌ برای‌ مرتکبین‌ آنها، هم‌ امید عفو داریم‌ و هم‌ نگران‌ عذاب‌ هستیم‌. 🏷امّا گناه‌ مغفور، گناهی‌ است‌ که‌ خداوند بر اثر آن‌ بنده‌اش‌ را در دنیا عذاب‌ داده‌ است‌؛ و خداوند بزرگوارتر است‌ از آنکه‌ بندۀ‌ خود را دوبار عذاب‌ کند. 🏷و امّا گناه‌ غیر مغفور، ستمی‌ است‌ که‌ بندگان‌ خدا بعضی‌ به‌ بعض‌ دگر می‌نمایند. خداوند‌ چون‌ برای‌ خلائق‌ ظاهر شود سوگندی‌ بزرگ‌ بر خویشتن‌ یاد کرده‌ است‌ و گفته‌ است‌: خداوند برای‌ بندگانش‌ قصاص‌ میکند، و حقّ بعضی‌ را از بعضی‌ دیگر می‌ستاند؛ بطوریکه‌ برای‌ هیچ‌ بنده‌ای‌ در نزد دیگری‌ تظلّم‌ و دادخواهی‌ باقی‌ نماند. و سپس‌ همه‌ را به‌ معرض‌ حساب‌ گسیل‌ می‌نماید 🏷 اما گناه دسته سوم گناهی است که خدا آنرا بر مخلوقات پوشانده و به او توفیق توبه داده است و او از یک طرف از گناهش می‌ترسد و از طرف دیگر به رحمت خدایش امیدوار است، و حال ما هم اینچنین است که هم امید به رحمت خدا داریم و هم از عذاب او میترسیم 📚اصول الکافی، ج‏۲، ص۴۴۳ ‌→ @sheikh_kafi
📚اوصاف امام زمان علیه السلام ‌🔶 اوقیدمو در کتاب ذخیرة الالباب ذکر شده که به موعود آخرالزمان در تورات به لغت ترکوم، «اوقیدمو» گفته می‌شود. 🔶 اَیدی از القاب امام زمان علیه السلام «ایدی» گفته شده است و احتمال داده اند به معنای نعمت باشد، نعمت ظاهر و باطن، که از آیه شریفه: «وَأَسْبَغَ عَلَیکُمْ نِعَمَهُ ظاهِرَةً وَباطِنَةً» اقتباس شده است. امام کاظم علیه السلام در مورد این آیه فرمودند: امام ظاهر، نعمت ظاهره و امام غایب، نعمت باطنه است. در بسیاری از مواضع در قرآن، نعمت به امام تفسیر شده است. 🔶ایزدشناس - ایزدنشان مرحوم شیخ بهایی در کشکول فرموده که منجی عالم بشریت و موعود آخر الزمان را فارسیان، ایزدشناس و ایزدنشان می‌گویند. 🔶 ایستاده از اسامی موعود آخر الزمان است که کتاب ذخیرة الالباب از کتاب شاکمونی نقل کرده که به آن حضرت «ایستاده» می‌گویند. 🔶 باب اللَّه امام زمان علیه السلام باب اللَّه است، درگاه خداست. یعنی برای رسیدن به خدا باید از او گذشت؛ لذا در زیارت آل یاسین این گونه سلام می‌دهیم: «اَلسَّلامُ عَلَیکَ یا بابَ اللَّهِ وَدَیانَ دِینِهِ»؛ «سلام بر تو ای درگاه لطف و رحمت خدا و حاکم و حافظ دین خدا». و در جای دیگر:«اَلسَّلامُ عَلَیکَ یا بابَ اللَّهِ الَّذِی لا یؤْتی إِلّا مِنْهُ»؛ «سلام بر تو ای باب خدا که کسی به خدا نمی رسد مگر از آن». برای رسیدن به قرب الهی هیچ راهی جز از درگاه آن، که امام زمان علیه السلام باشد نیست؛ لذا ناله و ندبه سر می‌دهیم که آن گمشده کجاست: «أَینَ بابُ اللَّهِ الَّذِی مِنْهُ یؤْتی »؛ «کجاست آن باب و درگاه الهی که هر کس بخواهد به خدا برسد باید از آن بگذرد». 🔶بابُ المَقام باب المقام نیز از اوصاف امام زمان علیه السلام گفته شده است؛ چنان که در زیارت نامه به ایشان دعا می‌کنیم: «سَلامُ اللَّهِ وَبَرَکاتُهُ وَتَحِیاتُهُ وَصَلَواتُهُ عَلی مَوْلای صاحِبِ الزَّمانِ... وَ بابُ الْمَقامِ لِیوْمِ الْقِیامِ»؛ «سلام و برکات خداوند و درود و تحیات او بر مولای من صاحب الزمان، و او که باب درگاه برای روز قیام است». 🔶 باسط «باسط» به معنای گستراننده، از القاب امام زمان علیه السلام است، به معنای فراخ کننده و گسترنده. چون فیض آن حضرت چنان است که مانند آفتاب به همه جا می‌رسد و هر موجودی را در بر می‌گیرد. در آن زمان عدالت و امنیت چنان فراگیر می‌شود که گرگ و گوسفند، گاو و شیر، و مار و انسان در امان هستند و با همدیگر زندگی می‌کنند. 🔶باطن «باطن» به معنای نهان، از القاب امام زمان علیه السلام است که به تقدیر و مصلحت الهی از چشم مردم نهان شده است. 📚اوصاف المهدی (عجل الله فرجه) ‌ 🌹أللَّھُـمَ ؏َـجِّـلْ لِوَلیِڪْ ألْـفَـرَج🌹 ‌‌‌‌‌‌ ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ‌‌‌‌‌‌ ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ‌‌‌‌‌‌ ‌‌‌┄┅═✼✿‍❣❤️❣✿‍✼═┅┄ → @sheikh_kafi
1⃣ دعوت نامه ای برای منتظران بی شک رفتار ما شیعیان را، به پیشوایان و رهبران دینی ما نسبت میدهند. اگر ما مدعی پیروی از آنان هستیم، باید بدانیم بی ادبی و بی اخلاقی ما، به شخصیت پیشوایانمان لطمه وارد میکند. کسی که پیرو امام زمان و منتظر اوست، باید الگوی خوبی، و ادب در گفتار و رفتار باشد؛ تا ادب او وسیله ای برای جذب دیگران به جمع هواداران و منتظران حضرت شود. مجموعه پیام های «اخلاق مهدوی»، تلاشی برای آشنایی منتظران امام زمان، با اخلاق حسنه مورد رضایت ایشان است. ان شاءالله با آموختن و عمل به اخلاق مهدوی، زینت و آبروی اهل بیت باشیم. → @sheikh_kafi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
معجزه ای که دشمنان آن را مخفی کردند این سخنان رو گوش کنید ☝️☝️ ⬅️سخنان رئیس پیشین اداره کل اوقاف شیعیان عراق در مورد اوضاع کرونا در عراق پس از زیارت میلیونی اربعین۹۹ معجزه ای که تمام رسانه ها آن را مخفی کردند..!! 📤از شما می خواهیم با این کلیپ در استوری‌تان و ارسال آن برای دوستانتان این بایکوت رسانه ای را بشکنید.. → @sheikh_kafi
🌹امام مهدى عليه السلام در سخن پيامبر صلي الله عليه و آله وسلم پيامبر اكرم صلي الله عليه و آله وسلم :... خداوند از فرزندان حسين امامانى قرار داده است كه راه و روش و آيين مرا برپا مى‏دارند. نهمين آنان قائم خاندان من امتم میباشد. او شبيه‏ ترين مردمان به من است در سيما و گفتار و كردار. پس از غيبتى طولانى و سرگردانى و سردرگمى مردم، ظاهر می‏شود، آنگاه آيين خدارا آشكار میسازد... پس زمين را از عدل و داد پُر می‏كند پس از آن كه از ستم و بيداد لبريز شده باشد.1 1🖊.كمال‏ الدين 1/257.امام مهدى عليه السلام در سخن حضرت فاطمه (س) جابر می‏گويد: خدمت رفتم، لوحى نزد آن بانو نهاده بود كه در آن نام‏هاى امامان نوشته شده بود (از آن جمله درباره دوازدهمين امام چنين آمده بود) پس از امام يازدهمين (امام حسن عسكرى عليه السلام راه امامت را كامل مى‏كنم با فرزندش كه رحمت براى همه جهانيان است. او (امام دوازدهم) داراى كمال موسى و شكوه عيسى و شكيبايى ايوب است... در زمان (غيبت) اين امام، دوستان من (دينداران راستين) به مشكلات گرفتار شوند... آنان به حق دوستان منند (چون در ديندارى پايدارى مى‏كنند). درود و رحمت خداوند بر آنان باد. آنان (مردمان در دوران غيبت) بى گمان هدايت شدگان و راه يافتگانند. 📚1.کمال‏ الدين 1/310. → @sheikh_kafi
3⃣ جذب دلهای مردم  آنچه آدمی را نزد خدا و خلق او محبوب میسازد، اخلاق نیکوست. پیامبر اسلام هم با صبر و حُسن خُلق خود توانستند از بین مردم خشن و بادیه نشین عصر خود، انسان هایی مهربان و بااخلاص تربیت کنند. امروزه ما هم میتوانیم به وسیله حُسن خُلق و اخلاق نیکوی خود، جاذبه بیافرینیم و دل های دیگران را به اسلام و تشیع و امام زمان متمایل سازیم. 📌منتظرِ امام زمان در اخلاق نیک هم باید نمونه و الگو باشد. 📚 اخلاق مهدوی، اسماعیل حاجیان → @sheikh_kafi
4⃣ انسان نیازمند به تعاون است. انسان ها میتوانند بسیاری از نیازها و مشکلات خود را با یکدیگر حل کنند و برای ترویج کارهای خیر در جامعه بکوشند. به همان اندازه که کمک به مردم دارای آثار نیکو و اجر و ثواب است، بی اعتنایی به وضع مردم و مشکلات آنها، عواقب سوء دارد. 📌در عصر غیبت، منتظران باید غمخوار و مدد کار هم باشند، تا در هجوم مشکلات و در میان انبوه دشمنان دچار ضعف و انزوا نشده و قدرت اجتماعی خود را حفظ کنند. 📚اخلاق مهدوی، اسماعیل حاجیان → @sheikh_kafi
‍ انسان و تغییر در خلقت خدا 🌍 [ قرآن کریم تصریح می‌کند که «تبدیل» و جایگزین کردن خلقت غیر ممکن است ] _ لا تَبْدیلَ لِخَلْقِ اللَّهِ(روم، آیه 30)؛ اما «تغییر» درخلقت امکان‌پذیر است؛ - چنانکه انسان با گناه و فجور، نفس خویش را دفن کرده و تغییراتی را در حالت «استواء» نفس ایجاد می‌کند (شمس، آیات 7 تا 10) که آثار آن در بیرون از نفس بلکه در اجتماع و محیط زیست انسانی نیز بروز و ظهور می‌کند(رعد، آیه 11؛ انفال، آیه 53؛ روم، آیه 41)، یعنی تغییرات آب و هوایی و محیط زیستی به سبب تغییراتی است که در خلقت و خلق الله به دست انسان به عنوان «خلیفه الله»ایجاد می‌شود. - بی گمان ظهور فساد در محیط زیست و جانوران و گیاهان و آب و هوا و مانند آنها، تغییراتی است که در خلق الله و مخلوقات الهی به دست انسان ایجاد می‌شود: ظَهَرَ الْفَسَادُ فِی الْبَرِّ وَالْبَحْرِ بِمَا کَسَبَتْ أَیْدِی النَّاسِ.(روم، آیه 41) - همچنین براساس آیات قرآن هر چیزی در حالت «احسن» آفریده شده است و از نظر درون و برون در اوج زیباشناختی و هماهنگی است: الَّذِی أَحْسَنَ کُلَّ شَیْءٍ خَلَقَهُ؛ همان کسى که هر چیزى را که آفریده است نیکو آفریده.(سجده، آیه 7) - این حالت احسن بر اساس مقدرات الهی و اندازه‌های مشخص هر مخلوقی است: وَخَلَقَ کُلَّ شَیْءٍ فَقَدَّرَهُ تَقْدِیرًا؛ و هر چیزى را آفریده و بدان گونه که درخور آن بوده اندازه‏ گیرى کرده است.(فرقان، آیه 29) -  با نگاهی به تعالیم آسمانی قرآن معلوم می‌شود که حتی ابلیس با همه امکانات و قوایی که دارا است، نمی‌تواند تغییراتی را در مخلوقات الهی ایجاد کند؛ زیرا دارای همه اسمای الهی نیست که انسان همه آنها را داراست(بقره، آیه 31)؛ - بنابراین به سبب ناتوانی ،به روشی دیگر رو آورده است تا بتواند به دست انسان، این خلیفه الهی کاری کند که تغییرات در مخلوقات الهی ایجاد شده و آنها به جای حالت صلاح به فساد تغییر حالت دهند. - بر اساس این آموزه‌ها، این خلیفه الله است که می‌تواند تصرفاتی در حد تغییرات در خلق الله داشته باشد؛ چنانکه آبادانی زمین و تصرفات دیگر به عنوان خلیفه الله و دارنده اسمای الهی برای انسان امکان‌پذیر است.(هود، آیه 61) - این تغییرات در بیرون از انسان به دنبال تغییراتی است که در درون انسان یعنی «انفس» رخ می‌دهد؛ زیرا خدا می‌فرماید: ذَلِکَ بِأَنَّ اللَّهَ لَمْ یَکُ مُغَیِّرًا نِعْمَةً أَنْعَمَهَا عَلَى قَوْمٍ حَتَّى یُغَیِّرُوا مَا بِأَنْفُسِهِمْ وَأَنَّ اللَّهَ سَمِیعٌ عَلِیمٌ؛ آن عذاب و این کیفر بدان سبب است که خداوند نعمتى را که بر قومى ارزانى داشته تغییر نمى‏ دهد، مگر آنکه آنان آنچه را در دل دارند تغییر دهند و خدا شنواى داناست. (انفال، آیه 53) یا می‌فرماید: براى او فرشتگانى است که پى در پى انسان را به فرمان خدا از پیش رو و از پشت‏ سرش پاسدارى مى کنند در حقیقت ‏خدا حال قومى را تغییر نمى‏ دهد تا آنان خودشان حال خود را تغییر دهند و چون خدا براى قومى آسیبى بخواهد هیچ برگشتى براى آن نیست و غیر از او حمایتگرى براى آنان نخواهد بود. (رعد، آیه 11) → @sheikh_kafi
👪برخی از پدر و مادرهای امروز آموزش : موسیقی از 5 سالگی زبان انگلیسی از 6 سالگی نقاشی از 4 سالگی خلبانی پهباد از 7 سالگی ریاضی از 6 سالگی حالا همون پدر و مادر ها حجاب: هنوز بچه است ، زود است روزه: هوا گرم است ، اذیت می شود نماز: حالا چند سال دیرتر چیزی نمی شود حیا و عفت: هنوز بچه است ، چیزی نیست که ! کُلاً پای دین که وسط می آید یعنی همان چیزی که انسان را تبدیل به یک آدم قوی و قدرتمند و با اراده و خوشبخت می کند هنوز بچه است پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله ) به برخی از کودکان نگاه کردند و فرمودند : وای بر اولاد آخر الزمان از دستِ پدرانشان ! سؤال شد یا رسول الله : آیا از پدران مشرکِ آنان ؟ فرمودند : خیر ، از دست پدران مؤمن آنها ، چون واجبات دین را به فرزندانشان نمی آموزند و اگر اولاد آنها بخواهند ، بیاموزند ، آنان را منع می کنند . و تنها به این قانع هستند که فرزندانشان از مال دنیا چیزی را به دست آورند . من از آنها بیزارم و آنها هم از من بیزارند. ماهم به رفتارمان لحظه ای بیندیشیم !!! → @sheikh_kafi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙سخنرانی دکتر رفیعی موضوع: گناهی که با شهادت هم بخشیده نمی‌شود → @sheikh_kafi
📚دژ پروردگار و قبیله‌اش، از نقطه‌ای به ما می‌کنند و وارد میشن، که ما نمی‌فهمیم! برای همه از یک نقطه حمله نمی‌کنه. به یه نفر از طریق حمله میکنه. به یه نفر از طریق حمله میکنه. به یه نفر از طریق حمله میکنه. به یه نفر از طریق حمله میکنه. و... حالا مشکل اصلی ما اینه که نمی‌دونیم این حمله ها، از کجا، چجوری، توسط چه کسی، یا چه چیزی، به ما هجوم میاره تا بتونیم جلوشونو بگیریم. به خاطر همین قرآن میگه؛ فَاسْتَعِذْ بِاللَّهِ مِنَ الشَّيْطانِ الرَّجِيمِ ✨از شر شيطان رانده شده به خداوند پناه ببر. اما قرآن میگه در پناهِ خدا بودن، دوشرط✌️لازم داره؛ 🕋إِنَّهُ لَيْسَ لَهُ سُلْطانٌ عَلَى الَّذِينَ آمَنُوا وَ عَلى‌ رَبِّهِمْ يَتَوَكَّلُونَ(نحل،۹۸و۹۹) ✨ البتّه شيطان را بر كسانى كه ايمان آورده و بر پروردگارشان توكل مى‌كنند، غلبه و سلطه ای نیست. پناه بردن به خداوند، نشانه‌ى و بر اوست. پس هر جا کم آوردی، به خدا پناه ببر و توکل کن و ایمان داشته باش که خدا حامیِ توست. → @sheikh_kafi
📚به مردم بگویید امام زمان پشتوانه‌ی این انقلاب است ✍بعد از جنگ، در حال تفحص در منطقه‌ی کردستان عراق بودیم که به‌طرز غیرعادی جنازه‌ی شهیدی را پیدا کردیم. از جیب شهید، یک کیف پلاستیکی در آوردم. داخل کیف، وصیت‌نامه قرار داشت که کاملا سالم بود و این چیز عجیبی بود. در وصیت‌نامه نوشته بود: من سیدحسن بچه‌ی تهران و از لشکر حضرت رسول(ص) هستم... پدر و مادر عزیزم! شهدا با اهل بیت ارتباط دارند. اهل بیت، شهدا را دعوت می‌کنند... پدر و مادر عزیزم! من در شب حمله یعنی فردا شب به شهادت می‌رسم. جنازه‌ام هشت سال و پنج ماه و ٢۵ روز در منطقه می‌ماند. بعد از این مدت، جنازه‌ی من پیدا می‌شود. و زمانی که جنازه‌ی من پیدا می‌شود، امام خمینی در بین شما نیست. این اسراری است که ائمه به من گفتند و من به شما می‌گویم. به مردم دلداری بدهید. به آن‌ها روحیه بدهید و بگویید که امام زمان (عج) پشتوانه‌ی این انقلاب است. بگویید که ما فردا شما را شفاعت می‌کنیم. بگویید که ما را فراموش نکنند. بعد از خواندن وصیت‌نامه درباره‌ی عملیاتی که لشکر حضرت رسول (ص) آن شب انجام داده بود تحقیق کردیم.دیدیم درست در همان تاریخ بوده و هشت سال و پنج ماه و ٢۵ روز از آن گذشته است. 📚برگرفته از کتاب خاطرات ماندگار ص١٩٢ تا ١٩۵ @sheikh_kafi
📚تفاوت اعتقاد به ظهور با انتظار ظهور "نکته ای که باید مورد توجه قرار گیرد این است که: میان "انتظار ظهور" و "اعتقاد به ظهور" تفاوت بسیاری وجود دارد. زیرا همه شیعیان بلکه بسیاری از ملت های دیگر جهان به ظهور مُصلحی که سرانجام سراسر جهان را پر از عدل و داد کند اعتقاد دارند، ولی همه آنانی که اعتقاد به این حقیقت دارند در انتظار تحقّق آن نیستند! 🌸 کسی منتظر ظهور امام زمان میباشد که علاوه بر اعتقاد، امید و انتظار درک آن زمان را نیز داشته باشد و بر اساس انتظار و امید، عمل نماید. تمام روایاتی که مسأله انتظار در آنها ستوده شده است بر لزوم امیدواری و امکان وقوع و درک ظهور امام عصر دلالت میکند" 📚 آیت الله سید مرتضی مجتهدی سیستانی؛ مقدمه کتاب "صحیفه مهدیه" → @sheikh_kafi
29.7M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📚 🎙با صداي شهيد حاج شيخ احمد کافی اشك مى غلطد به مژگانم به جرم روسياهى اى پناه بى پناهان موسپيدم روسياهم روز و شب از ديدگان اشك پشيمانى فشانم تا بشويم شايد از اشك پشيمانى گناهم → @sheikh_kafi
📚اوّل کسی‌ که از مسلمانان در عقیده مهدویت تشکیڪ کرد! درتاریخ آمده است که معاویه به جماعتے از بنی‌هاشم خطاب کرده و گفت:«اینکه شما گمان می‌کنید پادشاهے هاشمے و مهدے قائم از آن شما است عقیده‌‌اے باطل است،بلکه مهدے همان عیسی‌بن‌مریم است.امر خلافت به‌ دست ما است تا آن‌ را به او تسلیم کنیم».[1] ابن‌عباسازجمله کسانے بود که در آن جلسه حضور داشت،او درمقابل این تحریف تاریخے و بازی‌کردن با عقیده اسلامے سخت ایستاده،به معاویه گفت:«امّا اینکه گفتے ما گمان داریم که براے ما حکومتے است که مهدے حاکم آن است،جواب آن این است که گمان،شرڪ است . همان‌گونهکه خداوند متعال می‌فرماید:«زَعَمَ الَّذِینَ كَفَرُ‌وا أَن لَّن یُبْعَثُوا»،درحالی‌که همه شهادت می‌دهند که براے ما ملڪ و حکومتے است.اگر از عمر دنیا یڪ روز باقے باشد،خداوند متعال کسے را از ما می‌فرستد تا زمین را پُر از عدل و داد کند،همان‌گونه که پُر از ظلم و جور شده باشد.و اما اینکه می‌گویے:مهدے همان عیسی‌بن‌مریم است،عیسے کسے است که براے مقابله با دجال فرستاده می‌شود،و هرگاه دجال او را ببیند نابود می‌شود،ولے امام از ما کسے است که عیسی‌بن‌مریم به او اقتدا کرده و نماز می‌خواند».[3] 📚پی‌نوشت‌ها ۱.بحارالانوار،علامه مجلسے،ج۳۳،ص۲۵۶. ۲.تغابن،۷،«کافران پنداشته‌اند که هرگز برانگیخته نمی‌شوند». ۳.بحارالانوار،علامه مجلسے،ج۳۳،ص۲۵۷. → @sheikh_kafi
5⃣ رعایت حقوق دیگران؛ بسیاری از تنش ها و مشکلات اجتماعی، به دلیل آن است که افراد جامعه به وظیفه خود در مقابل دیگران آشنا نیستند و یا وظیفه خود را می دانند، ولی به آن عمل نمی کنند. گاهی هم در یک رابطه دو طرفه، تنها یک طرف به وظیفه اش عمل می کند و طرف مقابل نسبت به وظایفش بی تعهد است. امام صادق می فرمایند: «آسانترین و کمترین حقوق آن است که آنچه برای خودت دوست داری، برای او هم دوست بداری و آنچه برای خودت نمی پسندی، برای او هم نپسندی» 📌منتظری که نمی تواند حقوق دیگران را رعایت کند، چگونه می تواند حقوقی که امام زمانش بر او دارد را رعایت کند؟ 📚الخصال، ج٣، ص۳۵۰ 📚اخلاق مهدوی، اسماعیل حاجیان → @sheikh_kafi
📚✨چگونه دلت آمد بنده های مرا نفرین کنی.......................................✨ ✨می گویند نوح (علی نبینا و آله و علیه السلام) کوزه گر بوده است. در ایام بعد از طوفان و پس از به زمین نشستن کشتی، در دکانش مشغول کوزه گری و فروش کوزه ها بوده است. روزی از روزها مردی به او مراجعه می کند و می گوید: ✨ای نوح! هر چه کوزه در دکان داری خریدارم. می فروشی؟ نوح پاسخ مثبت می دهد. مرد پول را پرداخت می کند. همه کوزه ها را در کیسه ای جمع می کند و ناگهان همه را بر زمین می کوبد و خرد می کند. نوح معترض می شود و فریاد بر می آورد: ✨بی انصاف! چرا کوزه های مرا شکستی؟ مرد پاسخ می گوید: اما آنها دیگر کوزه های تو نیستند. پولش را پرداخته ام و مختارم هر چه می خواهم با آنها بکنم. نوح با بغض در گلو و چشمان اشک آلود جواب می دهد: اما من با دستان خود آنها را ساخته بودم.... مرد ناشناس دیگر طاقت نمی آورد. با گریه ای شدید می گوید: ✨یا نوح! من جبرئیل فرستاده مخصوص خدا هستم. خدا می گوید: ای نوح! تو بر شکستن کوزه های گلی دست سازت صبر نداری! پس چگونه دلت آمد بنده های مرا نفرین کنی...... 📚شهید آیت اللّه دستغیب رضوان اللّه تعالى علیه در كتاب استعاذه → @sheikh_kafi