🔴 آبروی بندهٔ خدا را نبر
بزرگزاده نجیبی با دوست خود در خیابان میرفتند که سائلی بهسمت بزرگزاده دست نیاز دراز کرد.
بزرگزاده نجیب، دست در لباس خود کرد و سکهای به او داد.
دوستش از او پرسید:
مگر صدقه، بدترین حلال نیست؟!
بزرگزاده گفت:
آری!
گفت:
پس چرا بدترین حلال را میبخشی؟
بزرگزاده گفت:
صدقه بدترین حلال برای گیرندۀ آن است، چون با دستدرازکردن بهسوی خلق، غیرت خدا را خدشهدار میکند. زمانی که بنده، خدای بزرگ را نمیبیند و نزد بندهٔ دیگر خود را خوار میکند.
و نیز بدترین حرام برای کسی است که دست سائلی را که دست خداست و بهسوی او دراز شده است با ندادن، خالی رد میکند.
نبی مکرم اسلام صلّی الله علیه و آله فرمودند:
هرگز دست سائلی را خالی رها نکنید. حتی با یک سُم گوسفندی که سوخته است.
کلام به اینجا که رسید بزرگزاده نجیب گریست و گفت:
میدانی چرا نزد خداوند دست خالی رد کردن سائلش سنگین است؟! چون بر بندگانش غیرت دارد. او میبیند کسی را که او را نمیبیند، هوایش را دارد، کسی را که هوای او را ندارد.
میگوید: سائلم مرا ندید و از من نخواست، پس دست بهسوی تو دراز کرد. ولی من او را میبینم؛ دست خالیاش هرگز رد نکن که دچار عذاب من میشوی!
او هوای مرا ندارد، ولی من هوای بندهام را که حتی مرا نمیبیند، دارم. من نمیخواهم آبروی کسی را ببری که با دستدرازکردن سمت تو آبروی مرا میبرد.
➥ @sheikh_kafi | شیخ احمد ڪـافی
🔴 شهید کافی (ره) در جمع خادمین مهدیه تهران
➥ @sheikh_kafi | شیخ احمد ڪـافی
شهید شیخ احمد کافی
وی در ادامه به همراه آیتالله سیدعلی خامنهای و آیتالله عباس واعظ طبسی در درس آیات عظام آیتالله می
البته تذکرات و تعهدی که به ساواک داده بود مانع از ادامه فعالیتهایش نشد و در عمده سخنرانیهایش به مخالفت با رژیم اشغالگر قدس پرداخت.
آوازه این سخنرانیها به گوش یوسف کهن، نماینده یهودیان در مجلس شورای ملی رسید و او با در دست داشتن نوار کاستی از سخنرانیهای حجتالاسلام کافی به ساواک مراجعه کرد و خواستار رسیدگی آنان به این موضوع شد.
به دنبال این شکایت، ساواک در نامهای به وزارت کشور خواستار تشکیل کمیسیون امنیت اجتماعی و تبعید حجتالاسلام کافی به ایلام به اتهام اخلال در نظم عمومی شد.
کمیسیون هم پس از تشکیل جلسه در 15 آذر 1354 در فرمانداری تهران به اتفاق آراء، حجتالاسلام کافی را به سه سال تبعید به ایلام محکوم کرد.
پس از ابلاغ این حکم بلافاصله وی دستگیر و در 21 همان ماه به شهربانی ایلام تحویل داده شد.
ایشان در طول دوران تبعید هم، همچنان به فعالیتهای خود ادامه داد و این بار در عرصه فرهنگی و عمرانی به مردم خدمت کرد.
تأسیس حوزه علمیه در ایلام، تبدیل مشروب فروشی به کتابفروشی، احداث حمام و مدرسه دخترانه و ایراد سخنرانی و موعظه بخشهای مختلف فعالیت وی را تشکیل میداد.
همین فعالیتها سبب شد تا مردم ایلام بیش از پیش نسبت به وی علاقه و ارادت پیدا کنند و در نمازهای جماعت وی شرکت کرده و پای منبر او بنشینند. ساواک که این امر را بر نمیتابید به وی دستور داد تا از سخنرانی و اقامه جماعت خودداری کند.
❌ ادامه در پست های بعدی....
#شماره_سیزدهم
➥ @sheikh_kafi | شیخ احمد ڪـافی
❤️ وسوسه انسان توسط شیطان در هنگام مرگ
مال ، اولاد و اموال
مال و اولاد و اعمال فرد از دیگر اموری که برای محتضر به صورت مثالیه خود مجسم می گردد. در فرمایش امام علی آمده است که هنگامی که انسان متوجه مال خود می شود ومی گوید:(ای مال)! به خدا سوگند من بر (جمع) تو حریص و (بر انفاق تو) بخیل بودم (شب و روز خود را برای تحصیل و به دست آوردن تو صرف کردم و چیزی از تو را از خود جدا نمی کردم)، پس چه سود و بهره ای از تو برای من است؟ مال (در جواب) می گوید:کفن خود را از من برگیر (یعنی استفاده تو از من در این حال فقط کفنی بیش نیست).
سپس متوجه فرزندان خود می شود و می گوید:به خدا سوگند! من برای شما پدری مهربان و حامی و نگهدرانده شما بودم، پس (در این حال) چه نفع و فایده ای از شما برای من هست؟ می گویند ما تو را به قبر و گودالی که آرامگاه تو است، می رسانیم و در آن پنهان می سازیم.
متوجه اعمال خود می شود و می گوید:به خدا سوگند! من نسبت به (انجام) تو میل و رغبت نداشتم و تو بر من گران و سنگین بودی، پس چه نفع و فایده ای از تو برای من هست؟ می گوید:من قرین و همنشین تو هستم در قبر و روز رستاخیزت، تا زمانی که من و تو بر پروردگارت عرضه شویم.
➥ @sheikh_kafi | شیخ احمد ڪـافی
شهید شیخ احمد کافی
🔴 زبان (قسمت هفتم ) سخنران شهید کافی ➥ @sheikh_kafi | شیخ احمد ڪـافی
7.28M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴 زبان (قسمت هشتم )
سخنران شهید کافی
➥ @sheikh_kafi | شیخ احمد ڪـافی
🔴 اشتیاق امام نسبت به محبین و منتظرین خود و آرامش دل ایشان با دیدن یکی از شیعیان...
🌕 آقا امام صادق علیهالسلام فرمودند:
«وَ اللَّهِ إِنِّي لَأُحِبُّ رِيحَكُمْ وَ أَرْوَاحَكُمْ وَ رُؤْيَتَكُمْ وَ زِيَارَتَكُمْ وَ إِنِّي لَعَلَى دِينِ اللَّهِ وَ دِينِ مَلَائِكَتِهِ فَأَعِينُوا عَلَى ذَلِكَ بِوَرَعٍ وَ أَنَا فِي الْمَدِينَةِ بِمَنْزِلَةِ الشَّعْرَةِ أَتَقَلْقَلُ حَتَّى أَرَى الرَّجُلَ مِنْكُمْ فَأَسْتَرِيحَ إِلَيْهِ»
«سوگند به خدا كه من بوى شما را دوست دارم و ارواح شما را دوست دارم و زيارت و ديدار شما را دوست دارم و حقا كه من بر دين خدا و دين فرشتگان خدا هستم اى شيعيان ، شما با ورع مرا بر اين دين يارى كنيد ؛ من در تمام مدينه مانند يک دانه جو تک و تنها هستم ، در تمام مدينه حركت مى كنم تا يكى از شما را ببينم و با ملاقات و ديدار او، استراحت خاطر برايم حاصل شود.»
📗بحارالانوار،ج ۶۵، ص۲۸
📗الدعوات (راوندی) ص ۲۷۴
📗المحاسن ج۱، ص ۱۶۳
🔸اهل بیت صلوات الله علیهم منتظر شما هستند راستی ، امام زمان عجل الله فرجه نیز مشتاق ماست:
🌕حضرت مهدی علیهالسلام:
اگر دعا کنید، برای دعایتان آمین میگویم و چنان چه دعا نکنید، من برایتان دعا میکنم. برای لغزش هایتان استغفار میکنم و حتی بوی شما را دوست دارم...
«اللهم عجل لولیڪ الفرج بحق حضرت زینب سلام الله علیها»
➥ @sheikh_kafi | شیخ احمد ڪـافی
📚حماسه غلامی سیاه
جون در مدينه غلام و برده بود، حضرت علي (علیه السلام) او را از صاحبش خريد و به ابوذر غفاري بخشيد، او درخدمت ابوذر بود، و پس از شهادت ابوذر در تبعيدگاه ربذه ، در خدمت امام حسن (ع) بود، و پس از شهادت امام حسن (ع) در خدمت امام حسين (ع) بود.
او همراه كاروان حسيني از مدينه به سوي كربلا آمد. جون ، در روز عاشورا به حضور امام حسين (ع) آمد و اجازه رفتن به ميدان براي جنگ با دشمن را طلبيد، امام به او فرمود: اي جون ، تو بخاطر آسايش در زندگي ، به ما پيوسته اي ، اينك آسايشي در ميان نيست ، اجازه داري كه از اينجا بروي و خود را از معركه نجات دهي.
جون خود را روي دو پاي امام حسين عليه السّلام انداخت و پاهاي آن حضرت را مي بوسيد و مي گفت : اي پسر پيامبر! آيا سزاوار است كه من در رفاه ، كنار سفره شما بنشينم و اكنون شما را رها سازم ، بدن من بدبو، و خاندانم ناشناخته ، و رنگ بدنم سياه است ، به من لطفي كن ، آيا مي خواهي شايستگي بهشت را نيابم و در نتيجه بدنم خوشبو، و سفيد و خاندانم شريف نگردند؟!
سوگند به خدا از شما جدا نمي شوم ، تا خون سياه من با خون شما درآميزد. وقتي كه امام حسين (ع) آمادگي جون را دريافت ، به او اجازه رفتن به ميدان را داد.
جون چون قهرماني بي بديل به سوي ميدان تاخت و همچنان پياپي بر دشمن حمله مي كرد و مي جنگيد، به گونه اي كه بيست و پنج نفر را به هلاكت رساند، سپس به شهادت رسيد.
امام حسين (ع) به بالين او رفت و در كنار جسد پاك و بخون طپيده اش اين دعا را كرد: خدايا چهره جون را زيبا، و پيكرش را خوشبو گردان و او را با محمد و آلش (ع) محشور فرما و بين او و محمد و آلش آشنائي بيشتر عطا كن .
به بركت دعاي امام ، آنچنان بدن پاكش خوشبو شد، كه در قتلگاه ، بوي خوش پيكر او خوشبوتر از مشك و عنبر به مشام مي رسيد. و از امام سجاد (ع) نقل شده فرمود: آن قبيله اي كه پيكرهاي شهداي كربلا را دفن كردند، بعد از چند روز، بدن جون را يافتند كه بوي مشك از آن ساطع بود. اين بود حماسه يك غلام سياه ، و سرانجام درخشان و نوراني او.
📙 داستان دوستان(نوشته ی محمد محمدی اشتهاردی)
➥ @sheikh_kafi | شیخ احمد ڪـافی
شهید شیخ احمد کافی
🔴 زبان (قسمت هشتم ) سخنران شهید کافی ➥ @sheikh_kafi | شیخ احمد ڪـافی
6.61M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴 زبان (قسمت نهم و آخرین قسمت)
سخنران شهید کافی
➥ @sheikh_kafi | شیخ احمد ڪـافی
❤️ چرایی های ظهور
گسترش و حاکمیت عدالت
یکی از شاخصه های مهم جامعه امام زمان (ع) حاکمیت و گسترش عدالت است. در آموزههای دینی عدالت از اهمیت ویژهای برخوردار است؛ از این رو در برخی از روایات آمده است: بِالْعدلِ قامتْ السموات والارض. قرآن یکی از اهداف پیامبران را بر قراری قسط و عدالت بیان نموده است.
متأسفانه یکی از آسیب هایی که شدیداً جوامع را ـ در طول تاریخ ـ تهدید کرده، ستم هایی است که بر انسانها روا داشته شده، امروزه نیز ظلم فضای همه جوامع را فرا گرفته است.
بعد از ظهور امام زمان (ع) عدالت گسترش یافته و این مؤلفه در تمام ابعادش رعایت میشود.حاکمیت عدالت بدان معنا است که حکومت نسبت به مردم ظلم نمیکند وثروتهای عمومی بر اساس عدالت توزیع می شود و قضاوتها بر اساس عدالت شکل میگیرد و این خواست همة انسانهای حق گرا است.
امام زمان(ع) با بر قراری عدالت، خواست انسانها را بر آورده میکند. امام رضا (ع) فرمود: خداوند زمین را به دست قائم (ع) از هر ستمی پاک گرداند و از هر ستمی پاکیزه سازد...
آن گاه که خروج کند، میزان عدل را میان مردم نهد، و بدین گونه هیچ کس نتواند به دیگری ستمی کند. در برخی روایات آمده است: ... یملاها عدلاً کما ملئتْ ظلماً وجوراً....
این روایت دو پیام مهم دارد:یکم: وضعیت جوامع بشری قبل از ظهور امام زمان که جهان پر از ظلم است، زیرا واژه یملا حکایت از گسترش ستم دارد.دوم: وضعیت جامعه ی بشری بعد از ظهور امام زمان (ع) را بیان میکند که پر از عدل است.
➥ @sheikh_kafi | شیخ احمد ڪـافی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 شیطان هرکسی را از یک راه گول می زنه
سخنران شهید کافی
➥ @sheikh_kafi | شیخ احمد ڪـافی
🔴 آخرالزمان تحمل یا تحول؟!
قرآن، کتاب معجزات است و مشکلاتی را که در برابر انسان ها قرار دارد، صادقانه بیان میکند. صداقتش آنجایی به اوج خود میرسد که حتی #راهکار_نجات از آن مشکلات را نیز بی پرده بیان میکند.
خداوند در آیه ١۵۵ سوره بقره میفرماید: «قطعاً همه شما را با چیزی از ترس، گرسنگی، و کاهش در مال ها و جان ها و میوه ها آزمایش می کنیم؛ و بشارت ده به استقامت کنندگان»
امام صادق فرمودند: «پیش از ظهور قائم، نشانه هایی از جانب خدای تعالی برای مومنان خواهد بود.» و در ادامه با بیان آیه ١۵۵ سوره بقره فرمودند: «این قول خدای تعالی است... یعنی شما مومنان را پیش از خروج قائم میآزمائیم؛ به (خوف) از پادشاهان بنی فلان در آخر سلطنت آنها و (گرسنگی به واسطه) گرانی قیمت ها و (کاستی در اموال به واسطه) کسادی داد و ستد و کمی سود و (کاستی نفوس به واسطه) مرگ و میر فراوان و (کاستی در ثمرات به واسطه) کمی برداشت محصولات زراعتی و در آن هنگام، صابران را به تعجیل خروج قائم مژده بده»
📚 کمال الدین و تمام النعمه، ج ٢، ص۶۴٩
در آخرالزمان، مردم به انواع بلاها مبتلا میشوند و موفقیت با صابران است که دین خود را حفظ میکنند. وحشت و اضطراب، گرسنگی و قحطی، فساد در تجارت و بازرگانی و تلفات جانی و مرگ های سریع، از جمله این بلاهاست.
➥ @sheikh_kafi | شیخ احمد ڪـافی
9.87M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴 فضانورد مسلمانی که در فضا هم نمازش را اقامه میکند
سخنران شهید کافی
➥ @sheikh_kafi | شیخ احمد ڪـافی