❤️ پیامی تکاندهنده برای شیعیان!
حضرت ولیّعصر عجّلاللهفرجه در توقیعی فرمودند:
...كَيْفَ يَتَسَاقَطُونَ فِی الْفِتْنَةِ وَ يَتَرَدَّدُونَ فِی الْحَيْرَةِ وَ يَأْخُذُونَ يَمِيناً وَ شِمَالًا، فَارَقُوا دِينَهُمْ أَمِ ارْتابُوا أَمْ عَانَدُوا الْحَقَّ؟! أَمْ جَهِلُوا مَا جَاءَتْ بِهِ الرِّوَايَاتُ الصَّادِقَةُ وَ الْأَخْبَارُ الصَّحِيحَةُ؟! أَوْ عَلِمُوا ذَلِكَ فَتَنَاسَوْا؟!
مَا يَعْلَمُونَ إِنَّ الْأَرْضَ لَا تَخْلُو مِنْ حُجَّةٍ إِمَّا ظَاهِراً وَ إِمَّا مَغْمُوراً؟!
[بنگر که] چگونه در فتنهها سقوط میکنند و در تحیّر و سرگردانی میگردند و به راست و چپ میروند.
از دینشان دست برداشتهاند و یا در مورد حق دچار تردید شدهاند؟ یا عناد میورزند؟
یا اینکه از روایات راست و خبرهای صحیحی که به آنها رسیده است بیخبرند؟ و یا آنها را میدانند اما از یاد بردهاند؟
آیا نمی دانند که زمین هیچگاه از حجّت خدا [که یا ظاهر است یا نهان] خالی نمیماند؟
📙 كمالالدينوتمامالنعمة، ج ۲، ص ۵۱۱
➥ @sheikh_kafi | شیخ احمد ڪـافی
🔴 احتجاج مفید
شیخ مفید که مجتهد شیعه بود و قاضی نام او را شنیده بود ولی او را ندیده بود در مجلس درس حاضر شد و در محلّ کفش کن مجلس نشست و بعد از لحظه ای خطاب به قاضی کرده گفت:
اگر اجازه بدهید از علماء سؤ الی دارم .
قاضی گفت: بپرسید .
گفت : آن خبر که طایفه شیعه روایت می کنند که پیغمبر خدا صلی الله علیه و آله در روز غدیر درباره علی علیه السلام فرموده : « من کنت مولاه فعلی مولاه » صحیح است یا شیعه آن را ساخته است؟
قاضی گفت : خبر صحیح است .
شیخ گفت : پس این خلاف ها وخصومت ها چیست؟
قاضی گفت : ای برادر این خبر روایت است ولی خلافت ابابکر درایت است .
آدم عاقل درایت را برای روایت ترک نمی کند .
شیخ دوباره پرسید: چه می گوئید درباره خبری که از پیغمبر است که فرمود : « یا علی حربک حربی و سلمک سلمی- یا علی جنگ با تو جنگ با من است و صلح با تو صلح با من است» آیا این خبر صحیح است؟
قاضی گفت: ای برادر آن ها که با علی جنگیدند بعداً توبه کردند .
شیخ فرمود : ای قاضی جنگ با علی علیه السلام درایت است ولی توبه کردن آنان روایت است . و به قول شما روایت در مقابل درایت اعتبار ندارد . قاضی نتوانست جواب بدهد مدتی سر به زیر انداخت.
بعد گفت: تو که هستی؟
شیخ گفت:
من محمد بن محمد بن نعمان حارثی هستم .
قاضی برخواست و دست شیخ را گرفت و در جای خود نشاند و گفت: انت المفید حقّاً
علماء را خوش نیامد . قاضی گفت: این مرد مرا الزام کرد ، اگر شما جواب او را میدانید بگوئید . همه ساکت ماندند.
📔فوائد الرضویه، ص۲
منبع: داستان هایی از آثار و برکات علماء ، ص۱۲
➥ @sheikh_kafi | شیخ احمد ڪـافی
12.33M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴 ایمان به اعضا و جوارح
سخنران شهید کافی(ره)
➥ @sheikh_kafi | شیخ احمد ڪـافی
❤️ سخنان روشنگرانه
استعداد و توانایی حجه الاسلام کافی در فن سخنوری به زودی وی را به خطیبی برجسته و خوش سخن تبدیل نمود . آوازه مجالس او به سرعت در شهرها پیچید .
و به بیش از صد شهر جهت سخنرانی سفر نمود . این شهرت ، از مرزهای ایران هم گذشت ، تا جایی که علماء و مردم برخی از کشورهای مجاور نیز ، برای سخنرانی از وی دعوت می نمودند . سفر به لبنان و ملاقات با امام موسی صدر از خاطرات فراموش نشدنی ایشان بود .
کثرت دعوت از او ، به حدی بود که در برخی ایام در یک روز هشت منبر می رفت و میزان افراد شرکت کننده در جلسات سخنرانی بعضی مواقع بالغ بر پنجاه هزار نفر بود . حجه الاسلام محمد مقدسیان در رابطه با تلاش خستگی ناپذیر وی می گوید :
« یک شب ساعت حدود سه بعد از نیمه شب در میدان آزادی ایشان را دیدم . گفتم : کجا بودی ؟ گفت : از کرمانشاه می آیم . می خواهم بروم مهدیه دعای ندبه بخوانم ، دوباره برگردم کرمانشاه . »
کلام گرم و دلنشین کافی ، چون از دل برمی خاست بر دل می نشست و باعث جذب بسیاری از افراد که تقید چندانی به رعایت آداب شرع نداشتند ، گردید . حجه الاسلام مرحوم شیخ حسن کافی در این باره می گوید :
« این مرحوم مغفور اثر عجیبی داشت ، شاید صدها شراب خوار ، رباخوار ، گناهکار و .. را این مرد به راه خدا آورد و توبه شان داد و به صراط مستقیم وادارشان کرد
➥ @sheikh_kafi | شیخ احمد ڪـافی
❤️ از مهمترین ناهنجاری های خانوادگی در آخرالزّمان
ایجاد گسست شدید عاطفی بین اعضای خانواده و از هم گسیختگی خانوادههاست.
از منظر احادیث اسلامی، در آخرالزّمان بنیاد خانودهها به شدّت سست و آسیب پذیر خواهد شد و فسادها، فتنهها و آفتهای فراگیر این دوران، در متن تمام خانههای شرق و غرب عالم نفوذ خواهد یافت و نه تنها فرزندان که پدران و مادران را نیز فراخواهد گرفت:
"در آخرالزّمان، خواهی دید که پدران و مادران از فرزندان خود به شدّت ناراضی اند و عاقّ والدین شدن رواج یافته است
.1 حرمت پدران و مادران سبک شمرده میشود.
2 فرزند به پدرش تهمت میزند، پدر و مادرش را نفرین میکند و از مرگ آنها مسرور میشود.
3 در آن هنگام، طلاق و جدایی در خانوادهها بسیار خواهد شد.
4 در آن زمان، فتنه ها چونان پارههای شب تاریک، شما را فرا میگیرد و هیچ خانهای از مسلمانان در شرق و غرب عالم نمیماند؛ مگر اینکه فتنهها در آن داخل میشوند."
منابع:
خانواده و تربیت مهدوی،ص 39 الی 45، آقاتهرانی و حیدری کاشانی.
➥ @sheikh_kafi | شیخ احمد ڪـافی
هدایت شده از گروه زیارتی آمنین
5.41M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🚨 کاروان های اقساطی آمنین
📢 تمامی کاروان های کربلای آمنین (زمینی و هوایی ) با شرایط ویژه اقساطی شدند.
☎️ برای رزرو و اطلاعات بیشتر با ۰۲۶۱۸۴۲ تماس بگیرید.
@amenin_co
13.15M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴 گناه غیبت و دروغ
سخنران شهید کافی
➥ @sheikh_kafi | شیخ احمد ڪـافی
🔴 بازگشت به قم
شهید كافي پس از مدّتي اقامت در نجف اشرف و تحصيل علوم ديني، به خاطر وضعيّت بد مالي پدر و براي كمك به خانواده، مجبور شد به قم بازگردد.
او بر خلاف ميل خود -كه خواهان بازگشت به نجف اشرف بود- سه سال، در قم به ادامة تحصيل و در كنار آن، به منبر و موعظة مردم پرداخت.
او بارها به خاطر سخنرانيهاي محرّم، صفر و رمضان خود در قم، زنداني و يا تبعيد شد.
🔴 اقامت در تهران
شيخ احمد كافي در سال 1343 هجري شمسي، به خاطر درخواستهاي مكرّر مردم تهران و نياز شديد آن شهر به تبليغ دين و روشنگري در برابر ترفندهاي فاسدانة رژيم شاه به آنجا رفت و همزمان با سخنرانيهاي مذهبي در مساجد، در منزل خود نيز جلسات آموزش قرآن و تعليم و تربيت كودكان و نوجوانان و نيز مراسم دعاي كميل و ندبه را تشكيل داد.
➥ @sheikh_kafi | شیخ احمد ڪـافی
حضرت زهرا سلام الله عليها❤️ می فرمایند :
بهترين شما کسی است که نرمخو تر باشد و بیش از دیگران زن خود را تکریم کند.
خِیَارُکُمْ ألْیَنُکُمْ مَنَاکِبُهُ وَأکْرَمُهُمْ لِنِسَائِهِمْ.
The best of you is the one who treats most moderately and behaves most graciously (and honorably) with his wife.
دلائل الإمامه, صفحه 7
➥ @sheikh_kafi | شیخ احمد ڪـافی
🔴 امام حسین علیهالسلام در کتب آسمانی ؛ زبور داود علیهالسلام
زبور؛ کتاب آسمانی حضرت داود علیهالسلام میباشد و موجودیت آن صراحتا در قرآن کریم تایید شده است. در بخش ۷۴ زبور، اشاراتی از یک حادثه غمگین مطرح شده که با حوادث روز عاشورا بسیار مطابقت دارد.
فصل ۷۴ زبور، بند ۳ تا ۷ : قدمهای خود را بسوی خرابهای ابدی بردار، زیرا دشمن هر چه را که در قدس تو بود خراب کرده است.
دشمنانت در میان جماعت تو غرش میکنند [هلهلههای یزیدیان] و عَلَمهای خود را برای علامات بر پا مینمایند.
[شاید اشاره به نیزه کردن سرها و نمایان کردن آنها] و ظاهر میشوند چون کسانیکه تبرها را بر درختان جنگل بلند میکنند. قدسهای تو را آتش زدهاند [آتش زدن خیام ناموس خدا] و مسکن نام تو را به زمین بیحرمت کردهاند.
[شکستن حرمت اهل بیت رسول خدا] و درد دل خود میگویند آنها را تماما خراب میکنیم. [دقیقا حرف یزید ملعون نیز همین بود، یزید گمان کرد اهل بیت را بیحرمت کرد اما حضرت زینب سلاماللهعلیها فرمودند ای یزید ما در نزد خدا گرامی هستیم، حال آنکه تو خار شدهایی]
➥ @sheikh_kafi | شیخ احمد ڪـافی
💡آدم ها را نه در کلام، که در عمل بشناسیم...
یکی از اتفاقات رایج در روابط این است که افراد بسیار خوب صحبت می کنند، کلمات، عبارات و جملات دلنشینی به کار می برند که بر دل هم می نشیند و تاثیر گذار است.
با کلامشان می توانند افراد را متقاعد کنند و خوب فکر می کنند و تحلیل می کنند.
اما همین افراد به ندرت پیش می آید که وقتی پای عمل می رسد، درست و سالم و سازگارانه و بالغانه رفتار کنند. اینجاست که تصویری که از طرف مقابل داشتیم در هم می شکند و فرو می ریزد و ما می مانیم و شوکی بزرگ از آنچه تا کنون شنیدیم و آنچه به واقع دیدیم.
آنچه که حائز اهمیت است عمل، رفتار، واکنش و عملکرد افراد در موقعیت های مختلف است.
در ابتدای رابطه اگر دیدید دلتان دارد می لرزد و می رود، همانجا ترمز دستی احساس تان را بکشید و عقل و دل را توامان کنید...
با دل لذت آن لحظه را ببرید و تجربه اش کنید، با عقل بگویید شناخت آدمیان در امتداد زمان و بر اساس رفتار و عملکردشان است. مهم توامان کردن این دو باهم است. بدون نادیده گرفتن جنبه دیگری. می توان گفت منظور از عقل، خودآگاهی، و شناخت جنبه های آشکار و پنهانِ خویشتن است.
در ابتدای رابطه با سر پرواز نکنید، چون ممکن است همانطور هم با سر سقوط کنید در واقعیت های تلخ.
"اگر به سراغ تفکر میروید،
قلب خویش را نیز با خود ببرید.
اگر به نزد عشق میروید، سر خود را نیز با خویش همراه کنید. چون عشق بیحضور عقل تهی و عقل بدون عشق پوچ و توخالیست".
➥ @sheikh_kafi | شیخ احمد ڪـافی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 زن وفا نداره!!!!
سخنران شهید کافی(ره)
➥ @sheikh_kafi | شیخ احمد ڪـافی