✍امام علی علیه السلام:
کسی را که به تو امید دارد، ناامید نکن
📚غررالحکم حدیث 422
➥ @sheikh_kafi | شیخ احمد ڪـافی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌸وقتی شب میشه
✨یـه دنیـا خاطره
🌸یـه دنیـا خیـال
✨میـاد تـو دل آدم
🌸من آرزو میکنم امشب
✨دلتـون آروم باشـه ♡
🌸و رویاهاتـون شیرین
✨شبتون قـشنگ
🌸دلتون پـر از زیبـایی
#شـب_خـوش
➥ @sheikh_kafi | شیخ احمد ڪـافی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
هر روز🌞
به درودی دل خود گرم کنیم🌷🍃
و چه زیباست، کنار یاران
خـنده بـر صبح زدن 🌷🍃
بنشين چای امروز
تـو مهمان منی 🌷🍃
ســــــــلام 🌷🍃
صبح بخیر🌷🍃
➥ @sheikh_kafi | شیخ احمد ڪـافی
🔴 انار میوهای بهشـــتی...
🌕 آقا امام صادق علیهالسلام فرمودند:
نزد من، شریک شدن در هیچ چیز بدتر از شراکت در انار نیست. و هیچ اناری نیست مگر اینکه در آن دانهای بهشتی وجود دارد. و چون کافر آن را بخورد خداوند عزّ وَ جلَّ فرشتهای میفرستد تا آن دانه بهشتی را از آن برباید.
عَنْ حَمَّادِ بْنِ عُثْمَانَ عَنْ أَبِي عَبْدِ اَللَّهِ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ قَالَ مَا مِنْ شَيْءٍ أُشَارَكُ فِيهِ أَبْغَضَ إِلَيَّ مِنَ اَلرُّمَّانِ وَ مَا مِنْ رُمَّانَةٍ إِلاَّ وَ فِيهَا حَبَّةٌ مِنَ اَلْجَنَّةِ فَإِذَا أَكَلَهَا اَلْكَافِرُ بَعَثَ اَللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ إِلَيْهِ مَلَكاً فَانْتَزَعَهَا مِنْهُ.
📗الکافی، ج۶، ص۳۵۳
آن میوهای که فاطمه آن را طلب نمود؛
چون باب میل اوست شد این میوه تاجدار
«السَّلاَمُ عَلَیْکِ أَیَّتُهَا الْحَوْرَاءُ الْإِنْسِیَّهُ»
➥ @sheikh_kafi | شیخ احمد ڪـافی
شهید شیخ احمد کافی
🟣 آخرالزمان در روایتهای اسلامی خُلقیاتی که در آخرالزمان رایج میشود 📌قسمت اول: امام صادق (ع) د
🟣آخرالزمان در روایتهای اسلامی خُلقیاتی که در آخرالزمان رایج میشود
📌قسمت دوم:
روزی میرسد که آدمی از اینکه گناه کبیره نکرده افسوس میخورد!
امام جعفر صادق (ع) در حدیثی بسیار مفصّل، ویژگیهایی هراسانگیز را برای مردمانِ روزگاری برشمردهاند که به نظر میرسد، آن روزگار، آخرالزمان و دورۀ منتهی به ظهور حضرت مهدی (عج) باشد؛ چراکه امام (ع) پیش از آنکه این ویژگیها را خطاب به یکی از دوستدارانشان بیان کنند، این نکتۀ مهم را به او یادآور شدهاند که «آیا ندانستهای که هرکه چشمبهراهِ دولت ما باشد و بر آزار و ترسی که میبیند، شکیبایی ورزد، فردای قیامت در زمرۀ ما محشور گردد» [۳]؛
و نیک میدانیم که دولت اهل بیت (ع) با ظهور حضرتِ مهدی (عج) تحقق مییابد و برپا خواهد شد.
بنابراین، میتوان گفت که این ویژگیهایی هم که امام برشمردهاند، اشاره به آن بخش از آخرالزمان دارد که جهان یکسره گرفتار ستم، بدی و ناراستی است و ظهور منجیِ موعود را انتظار میکشد.
این روایت را مرحوم شیخ کلینی (ره) در «الرّوضة مِن الکافی»، مرحوم شیخ حرّ عاملی (ره) در «تفصیل وسائل الشّیعه»، مرحوم ملامحسن فیض کاشانی (ره) در «الوافی» و مرحوم علّامه محمدباقر مجلسی (ره) در «بحارالانوار» نقل کردهاند. [۴]
در این روایت، امام صادق (ع) دربارۀ وضعیت مردم در آخرالزمان فرمودهاند که «اگر روزی بر مردی بگذرد که در آن روز گناهی بزرگ، مانند هرزگی یا کمفروشی یا انجام کار حرام یا میخوارگی نکرده باشد، آنروز گرفته و غمناک شود و گمان کند آنروزش به هدر رفته و عمرش در آن روز تلف شده است». [۵]
شاید در روزگاران گذشته، باورِ آنچه امام (ع) فرمودهاند، برای مردم دشوار میآمد؛ اما بیتردید برای ساکنان دنیای امروزی، باور محتوای این بخش از کلام امام جعفر صادق (ع) آسانتر است.
امروزیان به هر مذهب و آیینی که باشند و در هر مملکت و سرزمینی که زندگی کنند، بهچشمِ خود در بسیاری از شئون زندگی فردی، اجتماعی و سیاسی سیطره و سلطۀ نگاه مادی و دنیایی را شاهدند.
نگاهی قدرتمند و سراسر مادی که میکوشد، این را در ذهنِ مردان، زنان، پسران و دخترانِ دنیای امروز ماندگار و نهادینه کند که مفهوم دنیا منحصر است به محلی برای یافتنِ هرچه بیشترِ ثروت و قدرت؛ از اینروی، زندگیِ آدمی نیز مسابقهای است، برای اینکه انسان ثروت و قدرت به دست آورد تا بتواند هرچه بیشتر لذت ببرد و کامجویی کند و چون در این مسابقۀ ارضای شهوات، همه با هم برابر نیستند، آنکه عقب بماند، بازنده است و احساس زیان و خسران بیشتری خواهد داشت. این وضعیت، همان وضعیتِ آخرالزمانی است که امام جعفر صادق (ع) از آن خبر داده است.
📚پی نوشت:
۳. «الرّوضة من الکافی»؛ شیخ کلینی؛ ترجمۀ هاشم رسولی محلّاتی؛ تهران: علمیّۀ اسلامیّه؛ ۱۳۶۴؛ ج ۱، ص ۵۴.
۴. متن روایت که در ادامه آمده، از کتاب «الرّوضه مِن الکافی» برگزیده شده است. برای دیدن این حدیث در سه متنِ دیگر، رک: «تفصیل وسائل الشّیعه»؛ قم: آل البیت (ع) لاحیاء التراث؛ ۱۴۱۶ ق.؛ ج ۱۶؛ ص ۲۷۵. / «الوافی»؛ ملامحسن فیض کاشانی؛ اصفهان: مکتبة الامام امیرالمؤمنین علی (ع) العامة؛ ۱۴۰۶ ق.؛ ج ۲۶، ص ۴۵۱. / «بحارالانوار»؛ علّامه محمدباقر مجلسی؛ بیروت: دار احیاء التراث العربی؛ ۱۴۰۳ ق.؛ ج ۵۲، ص ۲۵۴.
۵. «الرّوضة من الکافی»؛ شیخ کلینی، محمد بن یعقوب؛ ترجمۀ هاشم رسولی محلّاتی؛ تهران: علمیّۀ اسلامیّه؛ ۱۳۶۴؛ ج ۱، ص ۵۸ و ۵۹.
➥ @sheikh_kafi | شیخ احمد ڪـافی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سخنران استاد دانشمند
مثل لیلی مجنون بودیم
➥ @sheikh_kafi | شیخ احمد ڪـافی
🟣آخرالزمان در روایتهای اسلامی خُلقیاتی که در آخرالزمان رایج میشود
📌قسمت سوم:
خبر امام جعفر صادق (ع) دربارۀ مردمان آخر زمان:
🌾امام ششم (ع) در همان روایتِ مفصّل، از برخی اخلاقیات و عادتها و مناسباتِ فردی و اجتماعی که دامنگیر شماری از مردمان آخر زمان خواهد شد، به اشاره و فهرستوار یاد کردهاند. این انحرافاتِ رفتاریِ آخرالزمانی که امام (ع) در کلامشان برشمردهاند، موارد متعددی را در بر میگیرد که همه جزو رذایل اخلاقی و منشهای ناپسند و ناحق است. اگر بخواهیم نمونهوار این توصیفها را برشماریم، میتوان به چند موردی که در ادامه آمده است، اشاره کرد.
حضرت امام صادق (ع) در توصیف خویها و عادتهایی که در آخر زمان بین مردمان رایج میشود، فرمودهاند که در آن روزگار:
- [دستورهای] قرآن کهنه شود و چیزهایی که در آن نیست، در آن پدید شود و [آیات آن] طبق دلخواه توجیه شود؛
- هرکه را به کارِ بد بستایند، خندان و خشنود شود و اعتراضی نکند؛
- همجنسبازی مردان و زنان رایج و مرسوم شود؛
- خانۀ کعبه تعطیل شود و دستور به نرفتنِ به آن داده شود؛
- پولدار عزیزتر از مؤمن باشد؛
- ربا آشکار شود و بر آن سرزنش نشود؛
- مردِ باایمان غمناک، پست و خوار شود؛
- شراب را آشکارا بنوشند و آنانکه از خدای عزّوجلّ نمیترسند، برای نوشیدنش گرد هم آیند؛
- با شراب مداوا کنند و برای بیمار نسخه کنند و بِدان بهبودی جویند؛
- بدعت و زنا آشکار شود؛
- مؤمن نتواند کارِ بد را جز در دلِ خویش انکار کند؛
- زمامداران به کافران نزدیک شوند و از خوبان دوری گزینند؛
- شنیدن قرآن بر مردم سنگین و گران آید، درحالیکه شنیدن چیزهای ناروا برای آنان آسان و مطلوب است؛
- برای اذان گفتن و نماز پول گیرند؛
- همسایه از ترس زبانِ همسایهاش او را گرامی دارد؛
- فرمانروایان در داوری رشوه گیرند؛
- بچۀ کوچک مرد بزرگ را خوار شمارد؛
- مسجدها طلاکاری و نقّاشی شود؛
- مردم خونریزی را آسان شمارند و برایشان عادی شود؛
- انسان برای غرض دنیایی ریاست طلبد و خود را به بدزبانی مشهور سازد تا از او بترسند و کارها را به او واگذارند؛
- با حیوانات نکاح کنند؛
- آنکه روزیِ حلال جوید، سرزنش شود و جویندۀ حرام، ستایش شود؛
- مرده را به مسخره گیرند و کسی برای مرگِ او غمناک نشود؛
- ناسپاسی پدر و مادر آشکار شود و پدر و مادر را سبک شمارند. حالِ آنان نزد فرزند از همه بدتر باشد و فرزند خوشحال است که به آنها دروغ بندد. فرزند آنان را نفرین کند و از مرگشان خشنود شود؛
- تمام غم و اندوه مردم دربارۀ شکم و شهوتشان باشد و باکی ندارند که چه بخورند و با چه نکاح کنند؛
- هرکه مال یتیمان را بخورد، او را بهشایستگی بستایند؛
- وقت نماز را سبک شمارند؛
- نشانههای آسمانی پدید آید، اما مردم از آن هراس نکنند؛
- اهل قرآن و تفسیر خوار شوند و هرکه آنان را دوست دارد نیز خوار شود؛
- زندگی مرد از کمفروشی اداره شود؛
- اگر شخصی سخن حق گوید و امر به معروف و نهی از منکر کند، دیگران او را نصیحت کنند و بگویندش که این کار بر تو لازم نیست؛
- نمازخوان برای ریا و خودنمایی نماز خوانَد؛
- قماربازی آشکار شود؛
- صدقه را به وساطتِ دیگران به اهلش دهند و برای رضای خدا ندهند؛ بلکه از روی درخواست مردم و اصرارِ آنها بپردازند؛
- در حَرَمین (مکه و مدینه) کارهایی که خدا دوست ندارد انجام گیرد؛
- دل مردم سخت و چشمانشان خشک شود و یاد خدا بر آنان سنگین آید؛
- حرام، حلال شود و حلال، حرام گردد؛
- فقیهانی پیدا شوند که برای غیر دین مساله آموزند و طالب دنیا و ریاست باشند؛
- مردم غیبت را سخن خوشمزه و نمکین شمارند و یکدیگر را بِدان مژده دهند؛
- شر و سخنچینی آشکار شود؛ و
- سوگندهای بهناحق به نام خدا بسیار شود. [۶]
امام صادق (ع) البته راه در امان ماندن از آفتهای آن روزگار پُربلا را نیز بیان فرمودهاند.
ایشان در پایانِ این روایت، خطاب به آن فردِ دوستدارشان و درواقع خطاب به تکتک مردمانی که پیرو راستی و حق هستند، فرمودهاند که در چنان شرایط و روزگاری، «خود را واپای [= مراقبت کن] و از خدای عزّوجلّ نجات بخواه و بدان که [در چنین وضعی] مردم مورد خشم خدای عزّوجلّ قرار گرفتهاند و خداوند بهخاطر کاری است که آنها را مهلت داده. مراقب باش و کوشش کن تا خدای عزّوجلّ تو را برخلافِ آنچه مردم در آنند، مشاهده کند تا اگر عذاب بر آنها نازل شود و تو در میان آنها باشی، به سوی رحمت حق شتافته باشی و اگر جدا شوی، آنان گرفتار شوند و تو از روش آنان و بیباکی آنها نسبت به خدای عزّوجلّ بیرون باشی و بدان که بهراستی خداوند پاداش نیکوکاران را ضایع نکند و همانا رحمت خدا به نیکوکاران نزدیک است». [۷]
📚پی نوشت:
۶. رک: همان. ج ۱، ص ۵۴ تا ۶۰.
۷. همان. ج ۱، ص ۶۰.
➥ @sheikh_kafi | شیخ احمد ڪـافی
🔴 عاقبت دوری از ولایت اهل بیت علیهمالسلام
سَأُصْلِيهِ سَقَرَ
بهزودى او را وارد سَقَر (دوزخ) مىكنم!(مدثر/۲۶)
🌕 آقا امام کاظم علیهالسلام فرمودند:
هرکس در جهت ولایت ما گام نهد، از دوزخ دور میشود؛ و هرکس از ولایت ما رویگردان شود، با سرعت راهی دوزخ میشود.
📗بحارالأنوار، ج ۸، ص ۲۷۳
🌕 تنها چیزی که انسان را نجات میدهد و او را رستگار میسازد مسئله شناخت ولایت ائمه علیهمالسلام است. اگر شخص مقام امامت امام را بشناسد و با اهداف ایشان جلو بیاید اهل نجات میشود، اما اگر امام را نشناخته یا اهدافش از اهداف امام زمانش کوچکتر باشد، به راحتی از قید و بند رها شده و امامش را کنار میگذارد. در واقع امامت نقطه کمال دین است. در غدیر به ما گفتند که نقطه کمال دین امامت است و خود امامت هم یک نقطه کمال دارد که آن هم وجود مقدس امام زمان عجل الله فرجه است. بَدا و بسیار بَدا به حال کسی که دیگری را در ولایت و امامتِ امام زمانش شریک گرداند!
➥ @sheikh_kafi | شیخ احمد ڪـافی
🔴 محفوظ بودن شیعیان از هرگونه آفت و گزندی...
🌕 سهل بن یعقوب از امام هادی علیهالسلام نقل میکند که حضرت فرمودند: «یا سهل! شیعیان ما به واسطه ولایت و ارتباطی که با ما دارند، در حصاری محکم و استوار هستند که اگر در دل دریاهای ژرف و بیابانهای دور و دراز، در میان درندگان و گرگها و دشمنان جن و انس بروند، به واسطه ولایت ما در امان هستند. بر خدا توکل کن و ولایت خویش را نسبت به ائمه طاهرین علیهم السلام پاک و خالص گردان، هر کجا مایلی برو.»
📗بحار، ج۵۰، ص۲۱۵
🌕 در این دنیا و سرای آخرت که چشم امید به عنایات خداوند متعال و اهلبیت علیهمالسلام داریم، همین اعتقاد باعث امان ما خواهد شد و نباید فراموش کرد که تنها پناه ما شیعیان، انوار مقدس الهی و اهلبیت عصمت و طهارت(ع) هستند.
➥ @sheikh_kafi | شیخ احمد ڪـافی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📚کم و زیاد کردن تعداد اوصیاء پیامبر
🌹امام صادق علیه السلام فرمودند:
🖋الْأَئِمَّةُ بَعْدَ نَبِيِّنَا(صلی الله علیه و آله) اثْنَا عَشَرَ نُجَبَاءُ مُفَهَّمُونَ مَنْ نَقَصَ مِنْهُمْ وَاحِداً أَوْ زَادَ فِيهِمْ وَاحِداً خَرَجَ مِنْ دِينِ اللَّهِ وَ لَمْ يَكُنْ مِنْ وَلَايَتِنَا عَلَى شَيْءٍ
امامان بعد از پیامبر ما دوازده تن هستند، که همه آنان نجیب و آموخته شده می باشند. هر کس، یکی از تعداد آنان را کم یا زیاد کند، از دین خدا خارج شده و از ولایت ما بهره ای نمی برد.
📚الإختصاص، شیخ مفید، ص۲۲۳.
#یمانی
➥ @sheikh_kafi | شیخ احمد ڪـافی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
نظرقرآن درباره چندهمسری
➥ @sheikh_kafi | شیخ احمد ڪـافی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌸الهی امشب هر چی خوبیه و خوشبختیه
⭐️خدای مهربون براتون رقم بزنه
🌸کلبههاتون از محبت گرم
⭐️و آرامش مهمون همیشگی خونههاتون باشه
🌷شبتون معطر به عطر گل🌷
➥ @sheikh_kafi | شیخ احمد ڪـافی
🍁سلام
🍁سر آغاز صبح
🍂قلبی که امواجش
🍁روی فرستنده های آسمانی،
🍁تنظیم شده باشد،
🍁همیشه
🍁موسیقی زیبای پرستش،
🍂از آن شنیده می شود!!
🍁دوستان قلبتان آسمانی
🍂و صبحتون بخیر و شاد باد ..
➥ @sheikh_kafi | شیخ احمد ڪـافی
📚وصیت کردن هنر نیست، تا زنده ایم ببخشیم!
مردی انبار خرمایی داشت و ظاهراً مرد مومنی بود و به تکالیف دینی اش عمل می کرد
روزهای آخر عمرش وصیت کرد و رسول خدا را هم وصی خود قرار داد که پس از مرگ او انبار خرما را به مصرف مستمندان برسانند.
رسول خدا هم پذیرفت و پس از مرگ وی در انبار را بازکردو تمام خرماها را درمیان مستمندان تقسیم کرد.
سپس یک دانه خرما از میان خاکها برداشت و به مردم نشان داد و فرمود: این چیست که در دست من است؟
گفتند: یک دانه خرماست که از میان خاک ها برداشته اید.
فرمود: این مرد اگر خودش همین یک دانه خرما را درحیات خودش می داد، در نزد خدا محبوب تر بود از این همه خرمایی که من از طرف او طبق وصیتش انفاق کردم!
این تذکر بسیار تکان دهنده ای است که تا زنده هستید کارتان را خودتان انجام دهید.
وصیت کردن هنر نیست. هنر این است که در زنده بودن بتوان مال را از خود جدا کرد که دردآور است.
📙 صفیرهدایت، 36،توبه، آیت الله ضیاء آبادی
➥ @sheikh_kafi | شیخ احمد ڪـافی
🔴 حس خوش دنیای ظهور
🌕 وقتی سخن از دنیای ظهور به میان میآید، حس خوشی به آدمی دست میدهد. گوئی در فضای باغی سبز و کنار نهری جاری نشسته است و به آواز خوش پرندگان گوش میدهد. آری! ظهور انتشار زیباییها و خوبیهاست؛ جان و تن خستگان را نشاط میبخشد و برق شادی را در چشمان امیدواران روشن میکند؛ با برقراری حکومت مهدوی جهان رنگش عوض میشود اصلا عالم، عالم دیگری میشود. پیامبر صلی الله علیه و آله عصر ظهور را چنین وصف مینمایند: «مردم در زمان آن حضرت(مهدی موعود عجل الله فرجه) طوری زندگی میکنند که قبل از آن هرگز چنین زندگی نکرده باشند و چنین خوشی ندیده باشند؛و چنان غرق در نعمت میشوند که چنین نعمتی هرگز پیش از آن سابقه نداشته است.
📗التشريف بالمنن، ج۱ ، ص۳۲۲
🌕 عصر ظهور نسبت به عصر غیبت آن قدر از لحاظ عظمت، شکوه و زیبایی در سطح بالایی است که برای ما قابل تصور نیست. وقتی عصر ظهور آغاز شود مردمی که دوران قبل را دیدهاند، یک مرتبه دورانی را میبینند که همه چیز آن عوض شده؛ نه این جهان، مشابه آن جهان است، نه این رهبر، مانند رهبرانی که تا حالا دیده است و نه این حکومت، مشابه حکومتهایی که تاکنون وجود داشته است.
➥ @sheikh_kafi | شیخ احمد ڪـافی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📚 فاضل و نادان
فاضلی به یکی از دوستان نامه ای می نوشت تا راز خود را با او درمیان گذارد. شخصی پهلوی او نشسته بود و به گوشه چشم نامه او را می خواند. بر وی دشوار آمد. نوشت: اگر در پهلوی من دزدی ننشسته بود نوشته مرا نمی خواند، همه اسرار خود مینوشتم. آن شخص گفت: به خدا من نامه تو را نمی خواندم.
فاضل گفت: ای نادان پس از کجا دانستی که یاد تو در نامه است.
➥ @sheikh_kafi | شیخ احمد ڪـافی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
نظرقرآن درباره چندهمسری
➥ @sheikh_kafi | شیخ احمد ڪـافی
🟣 امام علی (ع) در خطبه ۱۸۲ درباره ی اوضاع و احوال قبل از ظهور حضرت مهدی (عج) می فرمایند:
فهو مغترب اذا اغترب الاسلام و ضرب بعیسب ذنبه و الصق الارض بجرانه
او (امام زمان(عج)) پنهان خواهد شد در زمانیکه اسلام غروب میکند و چونان شتری در راه مانده، بر زمین می ماند و سینه به زمین می چسباند.)
(انصاری. ۱۳۴۵.ص ۵۰۹)
👈🏻دو نکته در بیانات فوق حضرت امیر (ع) بیشتر خودنمایی می کند:
الف) شتری که زانو به زمین زده عبارتی است که معنای ناتوانی و کم سود رسانی را بیان می دارد. امام علی(ع) با این استعاره کوشیده اند تا #وضعیت_اسلام را در زمان غیبت امام عصر (عج) نشان دهند و آن را به شتری که زانو به زمین زده تشبیه نموده اند چون همانگونه که بوضوح قابل مشاهده است، اسلام و تعالیم الهی آن در جهان کنونی در غربت به سر می برد و از سودها و فواید آن در حل امور بشر و بکارگیری آن در متن زندگی جوامع بشری، چیز زیادی مشاهده نمیشود.
📙 (زمانی. ۱۳۷۳.ص ۴۵۱)
ب) عبارت حضرت امیر (ع) مبنی بر اینکه قبل از ظهور امام زمان (عج) اسلام غروب می کند، با حدیثی از پیامبر(ص) که در آن ایشان بیان می دارند:
«اسلام در آغاز غریب بود و به غربت پیشین خود بازخواهد گشت» دارای قرابت کامل است که این مسئله بار دیگر به تطابق کامل اظهارات امیرالمؤمنین (ع) با معلم و استاد ایشان یعنی پیامبر خاتم (ص) صحه می گذارد.
📙 (فیض الاسلام. ۱۳۵۱. ص ۵۹۵)
➥ @sheikh_kafi | شیخ احمد ڪـافی
🔴 آموزش قرآن از پایه در عصر ظهور
🌕 آقا امام صادق علیه السلام فرمودند:
گوئی میبینم (در عصر ظهور) شیعه علی علیهالسلام را که قرآن در دستانشان دارند، و آن را به مردم از ابتداء و از پایه میآموزند.
توضیـــح: ظاهرا مثانى كنايه از قرآن است و اينكه حضرت به كنايه فرموده و صراحتا نفرموده قرآن را از سر نو مىآموزند شايد به منظور تقيّه باشد.
📗الغيبة (للنعمانی)،، ص ۳۱۸
📗بحار الأنوار، ج ۵۲، ص ۳۶۴
➥ @sheikh_kafi | شیخ احمد ڪـافی
🔴 آموزش بر اساس کتاب جدید...
🌕 جابر از امام باقر عليه السلام روايت كرده كه فرمود: هنگامى كه قائم آل محمد عليهم السّلام قيام كند خيمههائى برپا میدارد و قرآن را به همان ترتيبى كه فرود آمده به مردم بياموزد؛ آن روز فراگرفتن قرآن از امروز دشوارتر است زيرا آن قرآن با قرآن فعلى از نظر جمع و تأليف، مخالف است. (یعنی در ترتيب نزول سورهها و آيات.)
📗بحارالانوار. ج ۵۲ ص۳۳۹
📗نوادر الأخبار، ج ۱، ص ۲۷۶
📗الإرشاد، ج ۲، ص ۳۸۶
📗إثبات الهداة، ج ۵، ص ۱۸۱
📗کشف الغمة، ج ۲، ص ۴۶۶
➥ @sheikh_kafi | شیخ احمد ڪـافی
اگر میخواهی از انحراف آخرالزمان دور بمانی..👇
✨ امیرالمومنین (ع) میفرمایند:
«چراغ راه مؤمن،شناخت حق ماست و بدترین کوری،نابینایی فضیلت ماست؛که با ما بی جهت و بدون گناه،به دشمنی برخاسته،فقط به جرم اینکه ما او را به سوی حق و دوستی خواندیم و دیگران او را به سوی فتنه دعوت کردند.آنها را بر ما ترجیح داد.
ما را پرچمی است که هر که در سایه آن درآید،او را جا دهد و هر که به سوی او پیش تازد،پیروز است و هر که از آن وا ماند،نابود و هر که بدان چنگ زند،نجات یابد؛
شمایید آبادگران زمین که (خداوند) شما را در آن جای داد تا ببیند چه میکنید. پس مراقب خدا باشید در آنچه از شما دیده میشود.
بر شما باد به راه روشن بزرگتر.در آن بروید که دیگری جای شما را نگیرد.»(١)
🔺سپس حضرت این آیه قرآن را تلاوت فرمودند: «به سوی آمرزش پروردگارتان بشتابید و به راه بهشتی که عرضش به قدر پهنای آسمان و زمین است و آن برای اهل ایمان به خدا و پیامبرانش مهیا گردیده است.» (٢)
📚 ١- بحارالانوار، ج۶۵، ص۶۲؛
٢- سوره حدید/٢١
➥ @sheikh_kafi | شیخ احمد ڪـافی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#استاددانشمند
❤️عشقت رو به زبون بیار....
➥ @sheikh_kafi | شیخ احمد ڪـافی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭐️(وقتی چتــرت خداست)🌙
بگذار ابر سرنوشت هر چقدر میخواهد ببارد
⭐️(وقتی دلت بــا خداست)🌙
بگذار هر کس میخواهد دلت را بشکند
⭐️(وقتی توکلت با خداست)🌙
بگذار هر چقدر میخواهند با تو بی انصافی کنند
⭐️(وقتی امیدت با خداست)🌙
بگذار هر چقدر میخواهند نا امیدت کنند
⭐️(وقــتـی یـــارت خداست)🌙
بگذار هر چقدر میخواهند نا رفیق شوند
⭐️(همیشه بـــا خـــدا بـمان )🌙
چتر پروردگار، بزرگترین چتر دنیاست
چتر خدا بالای سر زندگیتون دوستان مهربانم
. 🌷شـبـتـون مـعـطـر به عـطـر گــل🌷
➥ @sheikh_kafi | شیخ احمد ڪـافی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🍁زندگے
هدیه ای از طرف معبود است
روزی نو و زندگے نو🍁
🍁امروز همه چیز
محیای زیستن است🍁
🍁لبخند بزن
بر این روز زیبا و بگو من شادم🥰
🍁من هستم
من زندگے را دوست دارم🍁
بسم الله الرحمن الرحیم☀️
➥ @sheikh_kafi | شیخ احمد ڪـافی
┄┅═✧❁﷽❁✧═┅┄
❣️تلاش کردن برای محبوب نمودنِ امام
💠امام صادق (ع) میفرمایند:
خداوند رحـمت کند بنده ای که محبت مردم را به سوی ما می کِشاند و ما را نزد مردم محبوب میسازد.
بخدا قسم اگر (مردم)، سخنان زیبای ما را برای دیگران روایت میکردند، به سبب آن سخنان، عزیزتر می شدند.
📗کتاب مکیال المکارم، ج۲
➥ @sheikh_kafi | شیخ احمد ڪـافی