eitaa logo
🔲 حوزه شیخ‌عبدالحسین(مِدیا) 🔲
207 دنبال‌کننده
2.3هزار عکس
1.3هزار ویدیو
280 فایل
کانال اطلاع رسانی های حوزه شیخ عبدالحسین @sheykh_abdolhosein مطالب پیشنهادیِ خودتون رو اعم از... عکس وفیلمی از حوزه و مراسمات حوزه 📷 📽 صوت ضبط شده ای ازکلاسهای درسی 🔊 کتابهای pdf 📚 برنامه های اندروید طلبگی📱و... به این آدرس👈 @H_mohebbi ارسال نمائید.
مشاهده در ایتا
دانلود
✨ یک آدم، یک ملت را درست می کند. رسول اکرم یک آدم بود، یک انسان کامل بود و یک عالم را تهذیب کرد. و یک فاسد، یک ملت را فاسد می‌کند. ✨
Zinate Alavi_10_12_96_1396-12-10-18-11.apk
11.3M
عنوان برنامه: زینت علوی ارائه سبک زندگی علمی و عملی حضرت زینب(سلام الله علیها)در ۸ سرفصل، شامل: 1⃣ذکر مقام و فضیلت های حضرت زینب علیها السلام، درسهائی از زندگانی حضرت زینب (سلام الله علیها)؛ 2⃣پرستار در کلام‌رهبری(حفظه الله): احترام و تکریم پرستاران، نقش احیاگر و زنده کننده پرستار، احکام پرستاری و آیین پرستاری در قاموس قرآن و عترت؛ 3⃣ارائه مقالات منتشرشده با موضوعات گوناگون درباره: _سبک زندگی و سیره فردی و اجتماعی ولادت حضرت (سلام الله علیها)؛ _واکاوی سبک زندگی علمی حضرت زینب (سلام الله علیها) با رویکردی به قرآن و حدیث؛ _زینت پدر (بررسی شخصیت و مقام حضرت زینب (علیهاالسلام))؛ 4⃣پاسخ به سؤالاتی درباره مرقدحضرت زینب(سلام الله علیها) در شام، مجروحیت حضرت زینب(سلام الله علیها)، حجاب حضرت زینب (سلام الله علیها)؛ 5⃣اشعار مختلف فضائل و مراثی درمورد حضرت زینب (سلام الله علیها)؛ 6⃣معرفی کتب منتشر شده درباره حضرت زینب (سلام الله علیها)؛ 7⃣سخنرانی‌‌های مختلف در مورد شخصیت و عظمت حضرت زینب (سلام الله علیها)، ولادت حضرت زینب (سلام الله علیها) ونقش ایشان در احیای فرهنگ عاشورا؛ 8⃣تصاویر مختلف از حرم حضرت زینب (سلام الله علیها)، صوت فایل های مداحی در مورد ولادت حضرت زینب(سلام الله علیها).
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ اجبار در مؤمن کردنِ انسان‌ها رسالت پیامبر است؟! 🎙 : 💬 خدا به پیغمبرش می گوید تو می خواهی مردم را مجبور کنی مؤمن باشند؟ تو برای این رسالت نیامده‌ای. حالا تو، پدر و مادر، می خواهی بچه‌ات را مجبور کنی که مؤمن باشد؟ و تو معلم و مربی می خواهی این بچه را مجبور کنی مؤمن و خوش‌رفتار باشد؟ 💬 قیمت این آدمک‌های مصنوعیِ ظریفِ زیبایِ دلربا از قیمت یک مجسمه‌ی قشنگ بیشتر نخواهد بود. بیایید همه با هم تصمیم بگیریم بچه هایمان آدم باشند آدم باشند یعنی چه؟ یعنی... 🔺 آیا در جامعۀ ما در امورِ تربیتی، آنطور که باید به آزادی و اختیارِ انسان‌ها توجه می‌شود؟ آیا با سلب اختبار و آزادیِ انسان‌، امکانِ رشد برای او فراهم می‌شود؟!
🚨🚨 احکام اسلامی در خدمت آزادی اندیشه ✅✅مبارزه با فقر برای آزادی اندیشه است 🌷🌷 شهید بهشتی:🌷🌷 🔰🔰اگر پيغمبر اكرم به فرمان خدا با مسلمانان و ياران مؤمن جانبازش با مشركان مى جنگد، نه براى آن است كه اينها به زور شمشير مسلمان شوند. اين دروغى است بر اسلام. قرآن به پيغمبر مى گويد، اَفَاَنتَ تكره الناس حتى يكون مؤمنين؟ مى گويد حتى اكراهشان هم نمى توانى بكنى چه رسد به اينكه آنها با شمشير مسلمان شوند. پس شمشير اسلام و مسلمين كجا به كار افتاده؟ ⚔⚔ شمشير اسلام و مسلمين براى از بين بردن عامل انحرافى استضعاف به كار افتاده است. مستضعف در جامعه قدرتهاى خودكامه اى را مى بيند كه مانع آن هستند كه انسانها آگاه شوند و پس از آگاهى راه دلخواه خود را اختيار كنند. 🔪🗡شمشير اسلام براى از بين بردن استضعاف است. استضعافى كه تكيه گاهش شمشير است چه راهى براى مقابله با آن وجود دارد. يك راهش شمشير است. 💳💰اگر اسلام به مسئله انفاق و تأمين حداقل نياز هر انسانى در نظام اسلامى اهميت مى دهد براى اين است كه عامل فقر، انسانهاى آزاد را برده اقتصادى ديگران نكند. 🔰🔰 پس اسلام مى خواهد كه انسان آزاد باشد. اگر مى گويد نبايد در مجامع عمومى و به صورت علنى فسق و فجور و شهوت و گناه نباشد و در ملأ عام، به نام هنر، يك جفت حيوان حريص بر شهوت با هم همبستر نشوند، براى اين است كه مى خواهد محيط اجتماعى از ايجاد طغيان شهوت جنسى در انسانها پاك باشد؛ تا انسان در اين محيط آزاد باشد. فكر مى كنيد چقدر از راه تحريك جنسى در همين دنياى امروز بر گرده انسانها سوار شده اند و مى شوند؟ 📚📚 کتاب نقش آزادی در تربیت کودکان ص10
📚 🍀۳۶ 📍عواملى كه معاويه مانند همه سياست بازان دنياپرست به كار گرفت، در سه چيز خلاصه مى‌شد، گرچه مى‌توان براى بعضى از اين سه، شقوق مختلفى در نظر گرفت، عوامل مذكور عبارت بودند از: 1⃣ تطميع سران و نخبگان قوم: يعنى با دادن پول، جوايز، تسهيلات و اعطاى پست و مقام، سران و نخبگان را مى‌خريدند و مقاصد خود را به وسيله آن ها اعمال مى‌كردند. 2⃣ تهديد عموم مردم: يعنى به وسيله شقاوت ها، قساوت ها، ترورها و سخت گيرى هاى غير انسانى، از توده مردم زهر چشم مى‌گرفتند. 3⃣ تبليغات: عامل سوم، خود به زير مجموعه هايى قابل تقسيم است كه قبلا اشاره شد كه معاويه از چه ابزارى براى تبليغات استفاده مى‌كرد و چگونه تاكتيك هاى مختلف را به كار مى‌گرفت. ♻️روش هاى به كارگيرى عوامل انحراف جامعه از سوى معاويه 🔹شيوه استفاده از اين عوامل در مقاطع مختلف حكومت معاويه تفاوت داشت و دوره حكومت وى را از اين نظر لااقل مى‌توان به سه مقطع تقسيم نمود. 🔻مقطع اول، قبل از خلافت حضرت امير(عليه السلام) 🔸در آن دوران، شرايط براى معاويه بسيار راحت بود، زيرا سرزمين شام منطقه اى دور افتاده بود و با حكومت مركزى چندان ارتباطى نداشت و  طرفى مردم آن پيغمبر اكرم(صلى الله عليه وآله)و حتى اصحاب بزرگ آن حضرت را كم تر ديده بودند. از سوى ديگر، خليفه دوم و سوم، به خصوص خليفه سوم كه دست معاويه را تا حد زيادى باز گذاشته بود، چندان اصرارى بر كنترل معاويه نداشتند. در چنين شرايطى زمينه هر نوع فعاليت براى معاويه فراهم بود و در اين مدت جامعه شام را مطابق دلخواه خود تربيت مى‌كرد. 🔻مقطع دوم، دوران خلافت حضرت امير(عليه السلام) ♦️در اين دوران، تاكتيك معاويه به خصوص در زمينه تبليغات تغيير كرد. او على(عليه السلام) و يارانش را مورد اتهام قرار داده و شايع كرد كه قتل خليفه سوم به دست ايشان بوده است؛ آن ها بايد خون بهاى عثمان را پرداخته و قصاص شوند و على(عليه السلام) بايد قاتلان عثمان را به معاويه تحويل دهد. اين افترا و شايعه را درست كرده و در مورد آن به اندازه اى تبليغ كردند كه بسيارى از مردم نيز آن را باور نمودند. اين كار زمينه اى شد براى آن كه معاويه عده اى را جذب كرده و جنگ صفين را در مقابل حضرت على(عليه السلام) به راه اندازد. در اين جنگ ده ها هزار مسلمان از دو طرف كشته شدند. كشته شدن برادران مسلمان در جنگ هاى تن به تن و در طول چند سال، آن هم نه با استفاده از وسايل كشتار جمعى كه امروزه رايج است، مسأله بزرگى است. اين جريان با شهادت اميرالمؤمنين(عليه السلام) پايان يافت. 🔻مقطع سوم، پس از شهادت امير المؤمنين(عليه السلام) 📍در مرحله سوم زمينه جديدى فراهم شد. شرايط اين زمان به صورتى بود كه مردم از جنگ خسته شده بودند. حتى ياران نزديك حضرت على(عليه السلام) سه جنگ بزرگ يعنى جنگ جمل، صفين و نهروان را اداره كرده بودند و با مشكلات زياد۷ى مواجه بودند. معاويه فرصت را غنيمت شمرد و سران لشكر امام حسن(عليه السلام) را با پول و تزوير خريد و آن حضرت را مجبور به پذيرش صلح كرد.  ✍ آیت الله مصباح یزدی
💠 چند کلمه حرف حساب با جناب آقای محمود امجد کلمه اول: آقای محمود امجد که این روزها حرف های ناصواب او مشهور شده ، ظاهر و باطن کلامش ناشیانه بود سخنانش نه ازحیث ادبیات فارسی ادیبانه بود! و نه از حیث ادبیات دینی مودبانه! کلمه دوم ؛ آقای امجد هیچگاه سوار بر قطار انقلاب نشده بود که الان پیاده شود. کلمه سوم ؛ آقای امجد که متولد 1318 است درزمان پیروزی انقلاب 39 ساله بوده و حدود 20 سال سابقه طلبگی داشته ولی دریغ از اینکه یک روز مبارزه با طاغوت داشته باشد و یک برگ اسناد ساواک بر علیه او باشد و حتی یک سیلی از ساواک خورده باشد. پس او در دوران مبارزه سوار بر قطار انقلاب نشد، انقلابی نبود تا انقلابی بماند. کلمه چهارم ؛ بعد از پیروزی انقلاب و دوران هشت سال دفاع مقدس هم آقای امجد از رزمندگان نشد و باز هم در حاشیه ماند، آن که انقلابی نبود باز هم به کاروان انقلاب نپیوست. کلمه پنجم ؛ آقای امجد در سال 1362 در نخستین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری از حوزه انتخابی کرمانشاه نامزد شد، آن روزها خودش را در تلویزیون امجد کوچولو لقب داد، امجد کوچولوی آن روز از یاران امام و انقلاب و از شاگردان امام واز آنان که رنج زندان و ساواک را کشیده بودند شکست خورد و از راهیابی به جمع خبرگان بازماند. کلمه ششم ؛ آقای امجد در دوران امام هیچگاه از امام عزیز نه حکمی گرفت، نه نماینده ایشان شد و سخنی از امام درباره وی صادر نشد،در سراسر صحیفه امام نامی از امجد نیست. کلمه هفتم ؛ آقای امجد در دوران مقام معظم رهبری هم هیچگاه حکم و مأموریتی از ایشان دریافت نکرده است.البته لطف و عنایت و احترام آقا در یک جلسه باعث شهرت و محبوبیت امجد شد متاعی که قدر آن هم ندانسته شد. کلمه هشتم ؛ علمیت آقای امجد هیچگاه در علوم رایج حوزه؛ فقه، اصول، تفسیر ، فلسفه و تاریخ اسلام محرز نشد. کلمه نهم ؛ آقای امجد هیچگاه عارف نبود بلکه از عارفان کسب شهرت کرد چطور می شود که عرفای قبل و معاصر، رهبری و بزرگی سید عزیز حضرت آیت ا... العظمی خامنه ای را پیشگویی نمودند، اما آقای امجد به قول خودش کوچولو، خورشید را در وسط روز در آسمان ندید و نمی بیند. کلمه دهم ؛ خلاصه کلام، آقای امجد نه از مبارزان قبل از انقلاب بود و نه از رزمندگان دوران دفاع مقدس، نه از عالمان درس خوانده و نه از مسئولان رنج کشیده دوران دفاع انقلاب، البته امجد مشهور بود به خنداندن مشهور شد به بدنامی. پایان کلام: اگر روزگاری امجد بخواهد برگردد تازه در اول راه است، او هیچ راهی از انقلاب را نپیموده .
حاج شیخ عباس قمی در شرح حال عالم ربانی می نویسد: ✨او در حسن اخلاق و اصالت رای و فکر و قوت حافظه و فراست و تیزبینی و متانت گفتار و سخاوت و بلند نظری و بذل و بخشش و کوشش در قضای حوائج مردم و مداومت در انجام عبادت ها و زهد کامل و ساده زیستی و اعتنا نداشتن به زخارف دنیا و تخلق به کمالات نفسانی دارای مقامات و کراماتی است و تاریخ نشان ندارد که همه اینها در یک فرد جمع شده باشد.✨ اسلام مجسم ج1 ص69
🚨من آجیل نمی خورم ! 🔘آقای حیدر رحیم پور ازغدی ( از دوستان صمیمی و قدیمی رهبر انقلاب ) : 💠آیت‌الله چند وقت پیش آمد مشهد. به یکی از دوستان گفته بودند «من همه دوستان را دیدم غیر حیدرآقا". آقای شمقدری گفته بودند «بروم ایشان را بیاورم» که آقا گفتند «نه، خودم می‌روم منزل‌شان»  آیت الله خامنه‌ای آمدند خانه ما. برایش وقتی آوردیم، گفت «من آجیل نمی‌خورم، از وقتی رهبر شدم اصلاً آجیل نخوردم چون باید مثل زندگی کند، مگر فقرا آجیل می‌خورند؟!» 🌐 مصاحبه خبر گزاری تسنیم با آقای حیدر رحیم پور ازغدی از دوستان صمیمی و قدیمی رهبر انقلاب...
📩 ◄ 🍁شهید رضا شڪری پور: ڪار ڪردن تو ممـلکت امام زمان (عج) رو عشقه! لازم باشه حاضــرم ڪار ڪنم چہ فرماندهے درجنگ چه ڪارگری در ڪارخانه...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آیت‌الله جوادی آملی: هر اقدام و مطلبی که باعث تضعیف نظام شود ، حرام عینی و نفرین ابدی را در پی دارد. (ای برادر و خواهر عزیزم هوشیار باشیم تا در دام شیطان و دشمنان قرار نگیریم)
به نام خدا 🗓امروز دوشنبه، اولین روز آخرین زمستان قرن چهاردهم هجری شمسی؛ 📌اول دی 1399 شمسی 6 جمادی الاول 1442 قمری 21 دسامبر 2020 میلادی
👓 بیانیه کوبنده رئیس علیه انحرافات : ‼️ بخشهایی از این بیانیه انقلابی: 🔹 بدزبانی‌ها و سخنان موهن یکی از خودباختگان که چندی است در برخی رسانه‌های مجازی منتشرشده چیزی جز خاک‌پاشی بر آفتاب نیست. دشمنان برای ضربه زدن به‌نظام اسلامی به جایگاه حیاتی و پراهمیت ولایت پی برده‌اند و در تلاشی نامبارک می‌کوشند هجمه‌ها و شبهات خود را با تیرهایی مسموم به سمت ولایت پرتاب کنند. 🔹 در این میان فردی جاهل و حیران غفلت زده، خود را هیزم آتش دشمن کرده و کشتزار اعمال سابق خود را نیز به آتش کشیده است. تا جایی که در دفاع از یک مهره اصلی دشمن متخاصم و سرویس جاسوسی در جنگ اطلاعاتی و تروریستی رسانه‌ای تمام قد وارد میدان شده و چون خوارج برای ولی و امام جامعه خط و نشان می‌کشد. 🔹 فساد روح و قلب مریض دشمنان ولایت در هرزگی زبان آنان آشکار است و شیطان بر عمق وجود آنان چنان تیری زده است که چشمانشان قادر بر دیدن راه و صلاح نیست. آنان که در فضای غبارآلود فتنه 88 در کشتزار خود بذر انحراف از حقیقت پاشیدند و بر آن هرز آبهای متعفن را جاری ساختند امروز سقوط و بدبختی خود را درو می‌کنند!! 🔹 این اباطیل از کسانی که در فتنه، سرگردان و حیران شده بودند و حیله شیطان، آنان را ربوده بود عجیب و بعید نیست و مهر تأییدی بر این حقیقت است که دوری از ولایت، غوطه خوردن در جهالت را به همراه خواهد آورد!!... 💬 آیت الله حسینی بوشهری
📚 🍀۳۷ 🔸در اين زمان معاويه بر سراسر كشورهاى اسلامى تسلط پيدا كرده بود؛ نه تنها شام، بلكه مصر، عراق، حجاز، يمن و شمال آفريقا هم تحت تسلط او بود. از خاندان پيغمبر(صلى الله عليه وآله)فقط امام حسن(عليه السلام) مزاحم او بود كه ايشان را هم با جريان صلح از ميدان سياست كنار زد. ♻️ در اين شرايط معاويه احساس مى‌كند كه مى‌تواند هر كارى را كه بخواهد انجام دهد. معاويه آن قدر از عوامل ياد شده استفاده كرد كه شايد بتوان گفت خون دلى كه امام حسن(عليه السلام) و بعد از ايشان امام حسين(عليه السلام) تا بعد از ده سال از وفات امام حسن(عليه السلام) خوردند، از غربت و مظلوميت سيدالشهداء(عليه السلام) در روز عاشورا بيش تر است. ♦️متأسفانه نه ما از آن دوران اطلاع كاملى داريم و نه اين مسأله چيزى است كه احساسات و عواطف مردم را تحريك كند و با ذكر آن ها بتوان آن خاطره ها را تجديد كرد. 📍بايد با عقل فهميد كه چه ظلمى بر اين خاندان(عليهم السلام) مى‌شد و چه خون دلى مى‌خوردند. آن قدر تبليغات كردند كه حتى در تمام نماز جمعه ها بايد ـ العياذ بالله ـ رسماً به اميرالمؤمنين(عليه السلام) لعن مى‌كردند و اين جزء آداب عبادى مردم شده بود. هر خطيب نماز جمعه بايد على(عليه السلام) را لعن مى‌كرد؛ مردم در قنوت نمازشان لعن على(عليه السلام) را مى‌گفتند، امام حسن و امام حسين(عليهما السلام)اين مسائل را مشاهده مى‌كردند، ولى نمى‌توانستند اقدامى انجام دهند. 🔹تا زمانى كه امام حسن(عليه السلام) حيات داشتند، امام حسين و امام حسن(عليه السلام) به يكديگر دلخوش بودند؛ اما بعد از شهادت امام حسن(عليه السلام) ، امام حسين(عليه السلام) آن قدر خون دل خورد و به قدرى تنها شد كه كسى را نداشت كه حتى با او درد دل كند. آن حضرت در تمام ده سال باقيمانده از عمر منحوس معاويه در مدينه ماند و خون دل خورد. از زمان شهادت اميرالمؤمنين(عليه السلام) تا داستان كربلا در حدود بيست سال طول كشيد. حدود ده سال از اين مدت، امام حسن(عليه السلام) هم در قيد حيات بودند، ولى در ده سال آخر آن، امام حسين(عليه السلام) تنها بودند.  ✍ آیت الله مصباح یزدی
HEMELMAN.pdf
1.91M
🔻به مناسبت فرارِ نماینده سازمان جهانی بهداشت، از ایران : ✅ پیشنهاد دانلود | متنِ کتابچه، با موضوعِ " اسنادِ اجرای یواشکی سند ٢٠٣٠ در وزارت بهداشت به واسطه ی نفوذِ هملمن نماینده سازمان جهانی بهداشت در وزارت بهداشت " 💠 نشر نسخه الکترونیکی کتابچه با هر نام و نشانی، با هدف روشنگری مردم مؤمن، جایزست... مطالبه ی ما:اخراج سازمان جهانی بهداشت از ایران و نپذیرفتن نماینده ی جدید 🔥 حوزه انقلابی ╭┅─────────────┅╮ 🕌 @HowzehEnghelabi 🔆 ╰┅─────────────┅╯
در جبهه یک نوجوان بسیجی خدمت ایشان می رسد و می گوید: آقا بیایید با هم یک عکس برداریم، ایشان می فرمایند:من به شرطی با شما عکس می گیرم که یک قول به من بدهید، نوجوان بسیجی می‌گوید :چه قولی آقا به شما بدهم؟ آقا فرموده بودند:قول بده وقتی فردای قیامت دست جواد را می‌گیرند که به طرف جهنم ببرند، بیائی و مرا شفاعت کنی! قول می دهد و بعد آقا با اوعکس می‌گیرد. خاطراتی از آیینه اخلاق ص62
📚 🍀۳۸ 🔸در يكى از گفتگوهايى كه ميان معاويه و امام حسين(عليه السلام) در مورد مسأله ولايت عهدى يزيد واقع شده است، معاويه امام حسين(عليه السلام) را دعوت مى‌كند كه من با شما صحبت خصوصى دارم. حضرت پذيرفتند، و با او صحبت كردند. 🔹معاويه گفت: تمام مردم مدينه حاضرند ولايت عهدى يزيد را بپذيرند؛ فقط شما چهار نفر هستيد كه اين مسأله را نمى‌پذيريد؛ سركرده اين افراد هم شما هستيد. اگر شما ولايت يزيد را قبول كرده و بيعت كنيد، ديگران هم قبول خواهند كرد و مصلحت و يكپارچگى امت اسلامى به اين وسيله تأمين شده و از خونريزى جلوگيرى مى‌گردد. چرا شما زير بار نمى‌رويد و نمى‌خواهيد با يزيد بيعت كنيد؟ ♦️حضرت(عليه السلام) فرمود تو اين همه حكومت كردى، اين همه خون ريختى و اين همه فساد كردى. ديگر در آخر عمر خود وِزر و وبالى براى بعد از زندگى خود فراهم نكن؛ ديگر گناه يزيد را به گردن نگير؛ چگونه تو حاضر مى‌شوى او را بر مردم مسلط كنى، در حالى كه در ميان مردم كسانى هستند كه مادرشان، پدرشان و خودشان از مادر، پدر و خود او بهتر و براى مردم نافع تر هستند. تو به چه انگيزه اى مى‌خواهى حتماً يزيد را مسلط كنى؟ 📍معاويه گفت: گويا مى‌خواهى خودت را مطرح كنى؟ يعنى تو مى‌خواهى بگويى كه مادر و پدرت از مادر و پدر يزيد بهتر است و خودت از يزيد بهترى؟ 🔅حضرت(عليه السلام) فرمود: اگر بگويم چه مى‌شود؟ 🔻معاويه گفت: اما اين كه گفتى مادرت از مادر يزيد بهتر است راست گفتى. چون اگر جز اين نبود كه فاطمه(عليها السلام) از قريش بود و مادر يزيد از قريش نيست كافى بود ـ طرز فكر را ملاحظه كنيد! اين همان عصبيت ملى گرايى و قوم گرايى است ـ البته علاوه بر اين كه مادر تو از قريش است، دختر پيغمبر(صلى الله عليه وآله) هم هست. پس مسلماً مادر تو بهتر است. اما اين كه گفتى پدر تو از پدر يزيد بهتر است، جاى تأمل دارد. چون مى‌دانى كه پدر يزيد و پدر تو با هم مبارزه كردند و خدا به نفع پدر يزيد حكم كرد. ♻️ ملاحظه كنيد كه تا چه اندازه بايد انسان بى شرم باشد كه بخواهد در مقابل حسين بن على(عليه السلام) برترى معاويه را بر اميرالمؤمنين(عليه السلام) اثبات كند ـ و اما خودت، كه گفتى از يزيد بهتر هستى، نه، اين گونه نيست. يزيد براى جامعه اسلامى خيلى بهتر از توست. حضرت(عليه السلام) با تعجب تمام گفتند: مى‌گويى يزيد شرابخوار از من بهتر است؟ سياست معاويه را ببينيد، در جواب حضرت گفت: آقا! از پسر عمويت غيبت نكن! (چون از دو تيره از قريش بودند، به يكديگر پسر عمو مى‌گفتند) معاويه امام حسين(عليه السلام) را نصيحت مى‌كند و مى‌گويد خشونت به خرج نده! از پسر عمويت غيبت و بدگويى نكن! يزيد هيچ وقت از تو بدگويى نمى‌كند، بنا بر اين او از تو بهتر است. يزيدِ سگ باز، شرابخوار و بى شخصيّت را با حسين بن على(عليه السلام) كه جوهره انسانيّت و شرف است مقايسه مى‌كند و مى‌گويد يزيد از تو بهتر است! و با لحنى حق به جانب و مقدس مآبانه دليل مى‌آورد كه برترى او بر تو به اين دليل است كه تو غيبت يزيد را مى‌كنى ولى او غيبت تو را نمى‌كند! 🔺عين همين سياست را تمام سياست بازان دنياى ما نيز اجرا مى‌كنند. ✍ آیت الله مصباح یزدی
📚 🍀۳۹ 🔹در زمان شاه نيز عَلَم مى‌گفت: اعلى حضرت نماز شامشان ترك نمى‌شود! شنيده بود كه مؤمنان مى‌گويند خواندن نماز شب خيلى مهم است. گمان مى‌كرد نماز شب، همان نمازشام است؛ لذا گفته بود: اين علما چه مى‌گويند كه شاه دين ندارد؟ اعليحضرت نماز شامشان ترك نمى‌شود! 🔸نظير همين مطلب را امروز درباره بعضى از مسؤولين داريم. خنّاسان درباره يك مسؤول ضد اسلامى مى‌گويند او حافظ قرآن است! حافظ نهج البلاغه است! نماز شبش هم ترك نمى‌شود! سياست همان است. ♦️در طول تاريخ به همين گونه بوده است، تحريف حقايق، جا به جا كردن مفاهيم، بازى كردن با ارزش ها و مقدسات. امام حسين(عليه السلام) در مقابل معاويه چه بگويد و با چه منطقى با او حرف بزند؟ او مى‌گويد پدر يزيد از پدر تو بهتر بود، براى اين كه آن ها با هم جنگ كردند و خدا به نفع پدر يزيد حكم كرد. اين تعبير جبرآميزى بود كه بنى اميه آن را ترويج كرده و زمانى كه خودشان تسلط پيدا مى‌كردند، مى‌گفتند خواست خدا بود! نظير اين تحريف را در داستان ديگرى نيز داريم. 📍اميرالمؤمنين(عليه السلام) در هيچ جنگى با خلفا شركت نكردند؛ گرچه فرزندان خود را براى جنگ مى‌فرستادند، ولى خود آن حضرت شركت نمى‌كردند. در يكى از جنگ ها خليفه دوم از اميرالمؤمنين(عليه السلام) خواست كه در جنگ شركت كنند اما آن حضرت فرمودند: من در مدينه كار دارم و نمى‌آيم. خليفه به ابن عباس گفت: مى‌دانى چرا پسر عمويت در جنگ شركت نكرد؟ گفت: نه. خليفه گفت: على در مدينه باقى ماند تا «‌يُرَشِّح نَفْسَهُ لِلْخِلافِة‌» يعنى مى‌خواهد خودش را كانديداى خلافت كرده و زمينه سازى كند كه بعد از من خليفه شود. ♻️ ابن عباس مى‌گويد: من گفتم او براى خودش چنين احتياجى نمى‌بيند؛ چون معتقد است كه پيامبر(صلى الله عليه وآله) او را به عنوان امام تعيين كرده است. گفت: بله، «‌كانَ يُريدُ رَسُولُ اللّهِ، وَ لكِنَّ اللّهُ لَمْ يُرِد‌» يعنى پيامبر(صلى الله عليه وآله) مى‌خواست على(عليه السلام) را به جاى خود تعيين كند، اما خدا نخواست! اين منطق مغالطه آميزى است كه در آن روز به كار مى‌رفت؛ و معاويه نيز آن را به كار مى‌برد. لذا معاويه گفت: خدا در برابر على(عليه السلام) ، به نفع من حكم كرد؛ براى اين كه قبل از من از دنيا رفت و به دست خوارج كشته شد. يزيد هم در مجلسى كه تشكيل داد، به زينب كبرى(عليها السلام)گفت: ديدى خدا با برادرت چه كرد؟ ما را بر او پيروز گردانيد! ✍ آیت الله مصباح یزدی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥پخش مستند "غیررسمی" از شبکه ۳ قسمت دوم مستند "غیررسمی" با بخش‌های منتشر نشده از دیدارهای رهبرانقلاب، پنجشنبه چهارم دی‌ماه ساعت ۲۰ از شبکه ۳ پخش خواهد شد. ✅ @Masaf
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❗️ شِکوه و اعلام خطر استاد مطهری درباره «نیمچه عالمان» پر ادعا...
✨ با آن که آیت الله قاضی کهولت سن داشت و می بایست در محلی نرم روی تشک می نشست، اما اصلاً این کار را نمی کردند. در برابر اصرار ما که بهتر است تشک بیاندازید تا راحت باشید می فرمود: من از روز اول جنگ تحمیلی با خودم عهد بستم تا زمانی که رزمندگان اسلام در جبهه اند مانند آنها بر روی بستر نرم نخوابم و بر روی همین قالی استراحت کنم. ✨ مجد دین ص96
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آیت‌الله جوادی آملی : هر اقدام و مطلبی که باعث تضعیف نظام شود، حرام عینی و نفرین ابدی را در پی دارد. (ای برادر و خواهر عزیزم هوشیار باشیم تا در دام شیطان و دشمنان قرار نگیریم)
ثبت نام ائمه جماعات مدارس...