eitaa logo
🔲 حوزه شیخ‌عبدالحسین(مِدیا) 🔲
207 دنبال‌کننده
2.3هزار عکس
1.3هزار ویدیو
280 فایل
کانال اطلاع رسانی های حوزه شیخ عبدالحسین @sheykh_abdolhosein مطالب پیشنهادیِ خودتون رو اعم از... عکس وفیلمی از حوزه و مراسمات حوزه 📷 📽 صوت ضبط شده ای ازکلاسهای درسی 🔊 کتابهای pdf 📚 برنامه های اندروید طلبگی📱و... به این آدرس👈 @H_mohebbi ارسال نمائید.
مشاهده در ایتا
دانلود
گر نگاهی بما کند زهرا... دردها را دوا کند زهرا... گزارش تصویری از مراسم روضه و توسّل دوشنبه شب ۲۲ دی ماه... باحضور مدیریت محترم از طلّابِ عزیزی که در برگزاری مراسم زحمت کشیده اند سپاسگذاریم؛ انشاءالله حضرت زهرا (سلام الله علیها) نظر لطف و مرحمتی به این توسّل و جلسه‌ی بی ریا کرده باشند و نگه دار سربازانِ مخلص امام زمان (عج الله) باشند... #معاونت_تهذیب #حوزه_علمیه_شیخ_عبدالحسین
✨ علاقه وافری به ساحت با عظمت مولای متقیان داشت و هر وقت صحبت از فضایل و یا مصائب آن حضرت به میان می‌آمد، اشک از دیدگانش جاری می‌شد. ✨ استاد وثوقی نقل می کند: روزی ایشان برای بنده نقل کرد :در تبریز قصابی بود که از من خوشش نمی آمد و پشت سر من از من بد می گفت یا هر وقت مرا می دید اهانت می‌کرد. ✨روزی همان قصاب پیش من آمد و گفت: حاج آقا مرا حلال کن! سپس برایم گفت: شب در خواب را مشاهده کردم و به من فرمودند: فلانی را اذیت مکن، اواز دوستداران ماست. برگرفته از کتاب گلشن ابرار ج1 ص174
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 مرحوم آیت اللّه شهید بهشتی (رحمه اللّه): خواهش میکنم این مردمی زندگی کردن را به هیچ قیمتی از ما نگیرید!!!
sadiqi.mp3
852.4K
🛑 عذرخواهی آیت‌الله صدیقی از بیان مطالب غیردقیق درباره تغسیل مرحوم آیت‌الله مصباح یزدی 🔹آیت‌الله صدیقی در مراسم بزرگداشت حکیم مجاهد آیت‌الله مصباح در مسجد جامع قلهک: 🔹از روح بلند علامه مصباح، خانواده ایشان و مؤمنین که این سخنان موجب جسارت به آنان شد، با همه وجود عذرخواهی می‌کنم 🔹اولاً جا نداشت که من کرامت آیت‌الله مصباح را چنین چیزی بگویم، ثانیاً مطلب دقیق نبود 🔹کرامت آیت‌الله مصباح کتاب‌ها، سخنرانی‌ها، عمل صالح و فرزندان صالح ایشان است 🔹علامه مصباح با آنکه فیلسوف و فقیه بود و شهرت جهانی داشت در برابر نایب امام زمان(عج) خود را همچون سرباز کوچک می‌دید 🔹این ایثارها، ادب‌ها و تواضع‌ها کرامت است.
📚 🍀۵۳ 🔸پس علت انفعال كسانى كه تحت تأثير تبليغات معاويه قرار گرفتند، تعلق خاطر به مال و جان و خويشاوندان است، «‌فَلا مالا بَذَلُْتمُوهُ وَ لا نَفْساً خاطَرْتُمْ بِها لِلَّذى خَلَقَها وَ لا عَشيرَةً عادَيْتُمُوها فى ذاتِ اللّه‌»؛ جامع اين مسائل يعنى تعلق به مال، تعلق به مقام، تعلق به جان و تعلق به خويش و قوم و دار و دسته در فرهنگ اسلامى چيست؟ جامع اين ها در فرهنگ اسلامى حب دنيا و دنياپرستى است. ♻️اين كه مى‌فرمايند «‌حُبُّ الدُّنْيا رَأْسُ كُلِّ خَطيئَة‌» يعنى چه؟ دوست داشتن چه چيزى منظور است؟ آيا اگر انسان ماه و ستارگان يا طبيعت زيبا را دوست داشته باشد، بزرگ ترين گناه را مرتكب شده است؟ يا اگر انسان هاى مخلوق خدا را دوست بدارد، مرتكب گناه شده است؟ حب دنيايى كه اساس هر گناهى است، چيست؟ 🔹دلبستگى به امور دنيايى و لذت بردن از مال، مقام، دوستان و دار و دسته، خويش و قوم و باند، دنياپرستى است. پس مشكل اصلى مسلمان ها كه به واسطه آن تحت تأثير عوامل شيطانى امويان قرار گرفتند، در يك كلمه، دنيا پرستى بود. ♦️نشانه اصلى دنياپرستى اين است كه اگر زندگى انسان به خطر افتاد، ديگر چيزى نمى‌فهمد. زمانى حاضر است كارى انجام دهد، خدماتى انجام دهد، به وظايف اجتماعى خود عمل كند، براى خود و خانواده اش تلاش كند، كه در رفاه باشد. اما اگر گفتند اگر فلان راه را بروى خطرناك است و مال و مقامت، و در نهايت، جانت به خطر مى‌افتد، در اين صورت جايى براى اين كارها نمى‌ماند. همه تلاش ها را براى اين انجام مى‌داد كه خودش زنده بماند و از دنيا بيش تر لذت ببرد. اين است كه هم قرآن كريم و هم بيانات پيامبر اكرم(صلى الله عليه وآله) و ائمه اطهار(عليهم السلام)بزرگ ترين خصوصيت كفار را خودخواهى، خود دوستى و دنياپرستى مى‌دانند. 📍در مقابل، مشخصه مؤمنان خود باختگى در راه خدا، ايثار، گذشت، فداكارى، شهادت طلبى است؛ يعنى مرگ براى آن ها مشكلى نيست، زندگى دنيا براى ايشان هدف اساسى نيست. اگر سعادت، آرمان، دين و ارزشهايى كه به آن دل بسته اند، اقتضا كند بميرند، به راحتى جان مى‌دهند و هيچ مشكلى ندارند. حضرت على(عليه السلام) مى‌فرمايد: «‌وَاللّْهُ لاَبْنُ أَبى طالِب آنَسُ بِالْمَوتِ مِن الطِّفْلِ بِثَدْىِ أُمِّه‌» آيا احتمال مى‌دهيد على(عليه السلام) هم به دروغ قسم ياد كند؟ به خدا قسم انس على به مرگ از انس طفل شيرخوار به پستان مادر بيش تر است. ✍ مرحوم آیت الله مصباح یزدی
📌عن امیر المومنین علی (علیه السلام) : حُسنُ الخُلقِ راسُ کُلِّ بِرِّ نیک خویی ، سرآمد همه نیکی هاست. غررالحکم ۴۸۵۷ 👌پخش زنده درس اخلاق 👈با حضور استاد حجت الاسلام والمسلمین مهدوی‌نیا (دام عزه) ⏰چهارشنبه ۲۴ دی ماه ۹۹ ساعت ۱۰ پخش زنده:🔻 www.hawzahnews.com https://www.hawzahnews.com/service/live پخش‌زنده در ایتا:🔻 https://aparat.com/hawzahnews/live?eitaafly
✨محمد حسین محمدی وند، فرزند ارشد وی در مورد ویژگی معظم له می گوید: ✨در بی اعتنایی و عدم وابستگی به مال و تعلقات دنیوی، همین بس که تا آخر عمر صاحبخانه نشد و در طول اقامت ۱۷ ساله خود در مرند در خانه سازمانی سکنا گزید. ایشان یک انسان کامل بود و تمامی ویژگی های یک انسان متخلق به اخلاق الهی را در خود به خوبی پرورانده بود. ✨ در مقابل کوچک و بزرگ، پیشی گرفتن در سلام کردن، کم توقعی و نداشتن انتظار از دیگران، کم حرفی و سکوت در مجالس و محافل، نفوذ کلام، بشاشت و خوشرویی و آرامش و وقار و پاکی و خلوص نیت در انجام کارها، از خصوصیات بارز آن عالم ربانی بود.✨ گلشن ابرار ج3 ص118، 117
📚📚📚 ((معرفی کتاب)) کتاب شریف ((عروة الوثقى)) از مهمترین کتب فتوایی نزد امامیه است که جامع بسیاری از فروع فقهی با عبارت‌های شیوا و دقت فراوان می باشد. مولف این کتاب آیت الله العظمی سید محمد کاظم طباطبایی یزدی (۱۳۳۷_ ۱۲۴۷ق) از فقهای نامدار شیعه در قرن چهاردهم هجری است که پس از رحلت میرزای دوم، عهده‌دار مرجعیت عامه شد. در این کتاب ۳۲۶۰ مسئله از مسائل و فروعات فقهی مطرح شده است و به لحاظ کثرت و گستردگی فروعات و شیوه ترتیب شماره گذاری آن، که دستیابی به آنها را بسیار آسان نموده است، از کتاب های منحصر به فرد است، و از همین منظر بسیاری از مجتهدین بزرگ، پس از کتاب ((شرایع الاسلام)) این کتاب را محور تحقیق به تدریس قرار داده‌اند و شروح و تعلیقات زیادی بر آن نوشته اند . بخش اول این کتاب حاوی ۱۶ باب از ابواب فقه بوده که شامل: اجتهاد به تقلید، طهارت، صلاة، صوم، اعتکاف، زکات، خمس، حج، اجاره، مضاربه، مزارعه، مساقات، ضمان، حواله، نکاح و وصیت می باشد. بخش دوم که به نام (ملحقات عروة ) معروف است مشتمل بر بسیاری از ابواب معاملات است و شامل :مباحث حرمت ربا، عده و احکام آن، وکالت، وقف، صدقه و همچنین کتاب القضا است. کتاب عروة الوثقى در زمان حیات نویسنده آن، به عنوان (رساله عملیه)مطرح شد و پس از آن نیز علاوه بر این جایگاه، مدار توجه و عنایت فقهاء و مدرسان گشته و یکی از کتاب های مطرح و دم دستی در حوزه های علمیه گردید. با روشی که ((صاحب عروة)) ارائه داده است، باب تازهایی در فقه شیعه به ویژه در تدوین و نگارش ((رساله های عملیه)) فقهای معاصر گشوده شد و فقهاء و مراجع معظم تقلید شیوه این بزرگوار را دنبال نموده و علاوه بر حاشیه نویسی بر رساله های علمای گذشته، به تالیف رساله‌های عملیه مستقل پرداختند. امروزه این رساله ها متناسب با نیازهای روز،با عناوین مختلف مانند : توضیح المسائل، احکام بانوان، احکام جوانان و نوجوانان، احکام معلولین و مجروحین، احکام حج، احکام و مسائل حقوقی و قضایی، احکام تعلیم و تربیت و ...منتشر می‌شوند و هر یک از آنها دارای جایگاه و کاربرد مستقلی هستند که رضایت مخاطبین و مقلدین را فراهم نموده است. _الوثقى شيخ عبدالحسين طهراني
‌ یکی از شاگردان آیت الله حق شناس میفرمودند : یک سال درس خواندن به همراه یک سال نماز اول خواندن ، برابری می کند با ده سال درس خواندن ، بدون نماز اول وقت. ♦️تذکرة الاولیاء
📚 🍀۵۴ 📌شب عاشورا سيدالشهداء(عليه السلام) به خواهر بزرگوارش زينب(عليها السلام)فرمود: اصحاب من هم اين چنينند. ملاحظه كنيد حسين(عليه السلام) چگونه افرادى را تربيت كرده است. درست است كه بيست سال خون دل خورد، اما چنين گل هايى را براى عاشورا پروراند. اگر اين ها نمى‌بودند، داستان عاشورا رونقى پيدا نمى‌كرد و من و شما حسين شناس نمى‌شديم. 🔸اگر حسين را تك و تنها و پنهانى ترور مى‌كردند، آنچه ما امروزه شاهد آن هستيم، اتفاق نمى‌افتاد. ببينيد ياران حسين(عليه السلام) شب عاشورا به ايشان چه گفتند؛ حضرت زينب(عليها السلام) بعد از اين كه فهميد فردا روز شهادت است و همه كشته مى‌شوند، خدمت برادر رسيده، عرض كرد: برادر جان! اين اصحاب و يارانى كه الان در كنار تو و باقيمانده كسانى هستند كه امشب يا بين راه دسته دسته و گروه گروه رفتند، آيا ايشان را به خوبى مى‌شناسى و مطمئنى كه به تو وفادارند؟ 🔹حضرت(عليه السلام) اشك از چشمان مباركش جارى شد و فرمود: «‌أَما وَ اللّهِ لَقَدْ نَهَرْتُهُمْ وَ بَلَوتُهُمْ.... يَسْتَأْنِسُونَ بِالْمَنيَّةِ دُونى اِسْتِئْناسَ الطِّفْلِ بَلَبَنِ أُمِّه‌» به خدا قسم من ايشان را آزمايش كردم، نه تنها آزمايش كردم، بلكه چند بار آن ها را از خود راندم و گفتم دست زن و فرزندان خود را بگيريد و برويد، اين جا نمانيد، اين ها مى‌خواهند خون مرا بريزند و با شما كارى ندارند. ♻️معلوم مى‌شود اين سخنان براى آزمايش ياران حضرت(عليه السلام) بوده است. امام(عليه السلام) خطاب به خواهر خود مى‌گويد: «‌بَلَوتُهُمْ وَ نَهَرْتُهُم‌» ياران خود را آزمايش كردم، تا كسانى كه باقى مى‌مانند، ناب و خالص باشند؛ فرمود به خدا قسم من آنان را آزمايش كردم و از خودم راندم، ولى به اين نتيجه رسيدم كه آنان مرگ در حضور مرا بيش تر دوست دارند و با آن بيش تر از طفل نسبت به شير مادر مأنوسند، «‌يَسْتَأْنِسُونَ بِالْمَنيَّةِ دُونى اِسْتِئْناسَ الطِّفْلِ بَلَبَنِ أُمِّه‌»، نسبت به اين كه در مقابل و نزديك من بميرند بيش تر از انس شيرخوار به شير مادر علاقه دارند و ديگر از من جدا نمى‌شوند. 📍حتماً شنيده ايد كه ياران امام حسين(عليه السلام) در شب عاشورا برخاستند و چه مطالبى گفتند، اگر هفتاد بار كشته شويم، سوزانده شويم و خاكستر بدن ما به باد داده شود، اگر بار ديگر زنده شويم، نزد تو برمى‌گرديم و در كنار تو مى‌مانيم تا بار ديگر به شهادت برسيم. ✍ مرحوم آیت الله مصباح یزدی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مقایسه وعده‌های اقتصادی اصلاح طلبان با واقعیت «مردم عزیز یادتان می‌آید»های قبل از تو سوتفاهم بود 😏
✨ دنبال کسانی که خودشان را مطرح می کنندنباید بروید باید به دنبال همان کسانی باشید که از این کارفرار می کنند✨
✨ در خانه اش همواره به روی مراجعان باز بود، ولی در عین حال از معروف شدن می هراسید. ✨فرزندش می گوید: من به عنوان فرزند ارشد ایشان در طول سال ها که در خدمتشان بودم، ندیدم که در یکی از اعیاد، خانه بماند، مبادا کسی به دیدن ایشان بیاید واز این مساله کراهت داشتند که مطرح بشوند بنابراین صبح زود از خانه بیرون می رفتند. ✨ گلشن ابرار آذربایجان ج3ص11
الگوی رفتاری علما در خانواده موضوع: گوش دادن به سخنان اهل خانه
📷 تصاویری از علامه مصباح يزدی در كنفرانس شيعه شناسی در دانشگاه كلمبيا در دهه هفتاد!!
◾️ حقّ‌الناس 🔸 شخصی از حضرت آیت الله العظمی بهجت درخواست دستوری فرمودند. آقا که همیشه مشغول ذکر بودند، سر بلند کردند و فرمودند :«تا می‌توانید گناه نکنید» سپس سر به زیر انداختند و مجدّداً مشغول ذکر شدند. 🔸 بعد از چند لحظه سر بلند کردند و فرمودند: «اگر احیاناً گاهی مرتکب شدید سعی کنید گناهی که در آن حقّ‌الناس است نباشد». باز سر به زیر انداخته و مشغول ذکر شدند. 🔸 و بعد از چند لحظه باز سر بلند کردند و برای سومین بار فرمودند: «اگر گناه مرتکب شدید که در آن حقّ‌الناس است سعی کنید در همین دنیا آن را تسویه کنید و برای آخرت نگذارید که آن جا مشکل است.» 📚 برگرفته از کتاب فریادگر توحید، ص ٢١٨
عـــلامه امیــنی (ره): فـــــرزندم را هیچوقت و به هیــــچ ‌عنوان ترک نکن این زیارت‌دارای آثار و برکات بسیاری است که مـــــوجب نجات و دردنیا و آخرت تو می باشـــد.
📚 🍀۵۵ 📌امام حسين(عليه السلام) بيست سال خون دل خورد، اما چنين گل هايى را تربيت كرد. در مقابل، كسانى بودند كه امام(عليه السلام) از آن ها گلايه كرد و گفت مشكل شما علاقه به دنياست، مشكل شما اين است كه از مرگ مى‌ترسيد، «‌وَ لكِنَّكُمْ مَكَّنْتُمُ الظَّلَمَةَ مِنْ مَنْزِلَتِكُم‌» خطاب به همان نخبگان و علماى آن عصر مى‌گويد ستمگران را تمكين كرديد و اجازه داديد بر شما تسلط پيدا كنند. ♻️«‌وَ أَسْلَمْتُمُ أُمُورَ اللّهِ فى أَيْديهِم‌» كارهاى خدايى را به دست آن ها سپرديد، كارهاى خدايى را كه بايد مردان خدا انجام دهند به دست ستمگران سپرديد، به ايشان رأى داديد و آن ها را رأس امور قرار داديد. ♦️«‌يَعْمَلُونَ بِالشُّبُهاتِ وَ يَسيرُونَ فى الشَّهَوَات‌» كسانى را سر كار آورديد كه كارهاى شبهه آميز كه توجيه صحيح شرعى و قانونى ندارد، انجام مى‌دهند و به دنبال شهوات هستند، راه را براى شهوت پرستان باز مى‌كنند. فرهنگ سراهايى تشكيل مى‌دهند كه در واقع گناه سرا بشود، پول هايى از بيت المال مردم خرج مى‌كنند تا زمينه و اسباب و ابزار گناه برايشان فراهم شود، روزنامه هايى را كه مشوق گناه هستند تشويق مى‌كنند. اين كارهايى است كه شما كرديد. خوب، چگونه شد كه چنين حكامى بر شما مسلط شدند؟ چرا اين كارها را كرديد؟ 🔹جان كلام اين جاست: «‌سَلَّطَهُمْ عَلى ذلِك فِرارُكُمْ مِنَ الْمَوت‌» آنچه موجب شد اين ها بر شما مسلط شوند و شما هم اجازه داديد اين ها بر دوش شما سوار شوند اين بود كه از مرگ فرار كرديد، اگر از مرگ فرار نمى‌كرديد و استقامت به خرج مى‌داديد، اگر شما در مقابل دشمن ايستادگى مى‌كرديد، آن ها عقب نشينى مى‌كردند. 🔸ببينيد ايام عاشوراى امسال چگونه عقب نشينى كردند! شما چه كرديد؟ مگر آدم كشتيد؟ مگر به جايى حمله كرديد؟ مگر آشوبى به پا كرديد؟ با اين پيراهن هاى سياهتان، با نوحه هاى خود و با سر و سينه زدن هاى خود نشان داديد كه ما اسلام را مى‌خواهيم، با همين حركت شما آن ها عقب نشينى كردند و ديگر در اين ايام به سيدالشهداء(عليه السلام) جسارت نكردند... ✍ مرحوم آیت الله مصباح یزدی
سامانه پیشینه پژوهش (دسترسی آسان به پیشینه مسئله پژوهش) بسیاری از پژوهش‌های دانشگاهی در پايان‌نامه‌ها و رساله‌ها انجام می‌شوند و بخشی از مقاله‌های علمی نیز دستاورد همین پژوهش‌ها هستند. به اين و کاربست دستاوردهای آنها در فرایند پژوهش برای پژوهشگران و در چرخه توليد برای صنعت کشور بسيار ارزشمند است. پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران (ایرانداک) کار ثبت، سازمان‌دهی، و اشاعه اطلاعات علم و فناوری کشور را بر عهده دارد و از ديرباز مرکز دريافت نسخه‌ای از پايان‌نامه‌ها و رساله‌ها و ارائه خدمات اطلاع‌رسانی آنها به جامعه علمی کشور بوده است. ایرانداک با این پشتوانه، سامانه پیشینه پژوهش را برای خدمت به نظام علمی کشور راه‌اندازی کرده است و به دانشجویان تحصیلات تکمیلی و پژوهشگران می‌کند تا از پیشینه کار خود، به‌ویژه در و شده در آگاهی یابند و از کار دوباره کنند و با درباره پژوهش خود نیز آشنا شوند. گفتنی است که درخواست پیشینه پژوهش و پاسخ ایرانداک، هیچ‌گونه حقی را برای درخواست کننده پدید نمی‌آورد. برای کاربست این سامانه، پس از نام و تأیید آن، وارد سامانه شوید و پس از ارائه اطلاعات و موضوع پژوهش خود و هجده هزار تومان برای هر جست‌وجو (غیر قابل برگشت)، پاسخ خود را در ده روز کاری (به جز روزهای پنجشنبه، جمعه‌، و تعطیل رسمی) دریافت کنید (نمونه پیشینه‌یابی) کاربران گرامی، خود نیز می‌توانند با جست‌و‌جوی رایگان در پایگاه اطلاعات علمی ایران (گنج) ، خود را بررسی نمایند.