eitaa logo
دانشنامه امیرالمومنین (ع)
1.4هزار دنبال‌کننده
799 عکس
157 ویدیو
48 فایل
السلام علیک یا امیرالمومنین یا علی بن ابی طالب لطفا مطالب کانال را با ذکر #صلوات هدیه به روح مطهر #حضرت_زهرا (سلام الله علیها) انتشار دهید.🌹 کانال شخصی، بدون وابستگی به هیچ ارگان و یا ....
مشاهده در ایتا
دانلود
🍃🍂🍃🍂🍃🍂🍃🍂🍃🍂🍃🍂 🍂🍀🍂 🍃🍂 🍂 🍃 🍂 ✅ کیفیت در توحیدونبوت، ولایت، برائت و اخلاق و اعمال، در زمان غیبت: . 👇پاسخ: همان جوابی است که مولانا علیه السلام به در تصحیح اعتقادات ایشان فرمودند! ✅ شیخ صدوق مستندا از حضرت عبدالعظيم علیه السلام که از نوادگان امام حسن مجتبی علیه السلام و از حواریون امام هادی علیه السلام است نقل میکنند که فرمودند: بخدمت حضرت رسيدم و چون حضرت مرا ديدند، فرمودند: خوش آمدی ای ابوالقاسم، تو حقا ولی ما هستی عرض کردم: يابن رسول الله! من ميخواهم دينم را به عرض شما برسانم تا اگر پسنديده است وقتی که به ملاقات خدا می روم «روز قيامت» بر آن ثابت باشم! . حضرت فرمودند: بگو ای ابوالقاسم، عرض کردم: من ميگويم: 👈 خدا يکتا است و چيزی همانند او نيست، خداوند بيرون از دو حد (ابطال) و (تشبيه) است - یعنی چیزی بر او غلبه نمیکند و چیزی نیز شبیه او نیست - 👈 و خداوند جسم و صورت و ابعاد و جوهر نيست بلکه این خداوند است که جسمانيات را جسم داده است و به صورتها صورت بخشیده 👈 و خداوند همان آفريدگار همه اعراض و عنصرها و مواد مرکب و ظاهر و باطن و تمام اجزا آنها از بزرگ و کوچک است! 👈 و پروردگار و صاحب اختيار و پديد آورنده ی همه چيز است و او سبب بقا و حیات و رشد و رزق و حفظ آنهاست. 👈 و اینکه محمد خاتم پيغمبران است و پيغمبری پس از او تا روز قيامت نيست 👈 و شريعت او پايان بخش همه شريعتهاست!! . 👈 و جانشين نبی خدا صلی الله علیه وآله بعد از او اميرالمؤمنين علیه السلام است 👈 سپس امام حسن سپس امام حسين سپس امام علي بن الحسين سپس امام محمد بن علی سپس امام جعفر بن محمد سپس امام موسی بن جعفر سپس امام علي بن موسی سپس امام محمد بن علی علیهم السلام سپس شما هستید سپس حضرت فرمود: 👈 پس از من «فرزندم» حسن عسکری علیه السلام امام است . 👈اما بعد از حسن عسکری علیه السلام مردم در حقیقت جانشين پس از او در حیرت خواهند بود . من عرض کردم: مولای من! توضیح بفرماید حضرت فرمود: ✅ زيرا شخص مهدی عج ديده نمیشود 👈 و برای مردم - به سبب تقیه - حلال نیست که نام او را در برابر دیگران ذکر کنند 👈 تا آنکه خروج کند و زمين را پر از عدل و داد کند، چنانکه پر از ظلم و جور شده باشد . عرض کردم: اقرار کردم! . و همچنین من معتقد هستم که: 👈دوست آل محمد علیهم السلام دوست خداست ✅ و دشمن آل محمد علیهم السلام دشمن خداست و اطاعت آل محمد علیهم السلام اطاعت خداست و نافرمانی آل محمد علیهم السلام نافرمانی خداست . 👈 و باید از دشمنان اهل بیت علیهم السلام برائت جست. . 👈 و همچنین اجتناب از گناهان كبائر واجب است! . 👈 و اقرار به رجعت شما اهل البیت علیهم السلام حق است . 👈 و ۲ متعه زنان و متعه حج که خداوند در قرآن فرموده، حق است که در حدیث دیگری نقل شده 👈 و اعتقاد به حوض کوثر و شفاعت شما در دنیا و آخرت حق است 👈 و ميگويم معراج حق است 👈 و پرسش و سوال و جواب نکیر و منکر در قبر - از اعتقادات میت - حق است 👈 و بهشت و جهنم حق است و الان موجود است 👈 و صراط و ميزان حق است و وقوع قيامت حق است و شکی در آن نيست 👈 و همانا خداوند در قیامت همه مردم را از قبرها برانگيزد - و حشر و نشر و بعث همگی حق است . و همچنین من ميگويم: 👈آن فرائض الهی که پس از ولايت آل محمد علیهم السلام واجب مي باشد عبارتند از: 👈 نماز، زکاة، روزه، حج، جهاد، امر به معروف ونهی از منکر است . پس امام هادي علیه السلام فرمودند: ✅ بخدا قسم اين همان دين خدا است ✅ که خدا آنرا براي بندگانش پسنديده است، پس بر آن ثابت بمان 👈 تا خداوند تو را به وسیله ایمان به آل محمد علیهم السلام در زندگی دنيا و آخرت پابرجا بدارد! . ✅ و هر کس این اعتقاد را داشته باشد در حقیقت مومن است، و در دنیا و آخرت در شفاعت ما وارد میشود. . 📚 كمال الدين ٣٧۹ ان الله تبارك وتعالى واحد لیس كمثله شئ خارج عن الحدین حد التشبیه وحد الابطال، وانه لیس بجسم ولا صورة ولا عرض ولا جوهر، بل هو مجسم الاجسام ومصور الصور و خالق الاعراض والجواهر ورب كل شئ ومالكه وجاعله ومحدثه، وان محمدا عبده ورسوله خاتم النبیین فلا نبی بعده الى یوم القیامة، و ان شریعته خاتم الشرایع فلا شریعة بعدها الى یوم القیامة. و اقول المعراج حق و المسائلة في القبر حق و ان الجنة حق و ان النار حق، و ان الصراط حق وان الميزان حق و ان الساعة آتية لا ريب فيها و ان الله يبعث من في القبور و اقول ان الفرايش الواجبة بعد الولاية: الصلوة و الزکوة و الصوم، و الحج، و الجهاد و الامر بالمعروف و النهي عن المنکر ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ ─┅═◇❁ @shiaAlawi❁◇═┅─ 🍃 🍂 🍃 🍂🍃 🍃🍀🍃 🍂🍃🍂🍃🍂🍃🍂🍃🍂🍃🍂🍃🍂
⚠️ سعد بن عبدالله اشعری از عجل الله تعالی فرجه الشریف سوال کرد: آیا آن دو نفر (🔥ابابکر وعمربن خطاب🔥) از روی رغبت اسلام آوردند یا از روی اجبار و اکراه ؟ 👈 حضرت امام مهدی عج فرمودند: آن دو نفر برای طمع (در قدرت و حکومت) مسلمان شدند. زیرا با یهودیان سر و کار داشتند و از آنها شنیده بودند که بنابر آنچه در تورات و کتب آسمانی و پیشگویی هایی که درباره حضرت محمد شده به آن دو گفته بودند: همانا پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله بر عرب چیره و غالب میگردد مانند غلبه بخت النصر بر بنی اسرائیل. 👈پس هنگامی که رسول خدا صلی الله علیه وآله امر به نبوت خویش را اظهار فرمود ، این دو به طمع این که بعد سامان گرفتن امر و خاطر جمعی و استقرار حکومت اسلام از طرف پیامبر صلی الله علیه و آله اداره بخشی از بلاد به آنها واگذار شود، شهادتین را بر زبان جاری کردند. 🔺ولی هنگامی که از آن خیال مایوس شدند با همفکران خود در شب عقبه نقشه کشیدند و چهره های خود را پوشاندند و مرکب پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله را بعد از آن که به بالای گردنه رسید رَم دادند که سقوط کند و پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله نابود شود. 🍃 ولی خداوند آن حضرت را از کید و حیله آنها حفظ فرمود و آنها موفق به کاری نشدند...🍃 📚 احتجاج طبرسی ج2ص465 ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ ─┅═◇❁ @shiaAlawi❁◇═┅─
👈 مجمع تبری و تولی را در فضای مجازی دنبال کنید. 👈 اینستاگرام:https://www.instagram.com/p/By5pNzSBW45/?igshid=1btkrmlz67k7u 👈 ایتا: @shiaAlawi
⚠️ ؟ ❌ بررسی این مطلب از ✅ طبق روايات صحيح السندي كه در بسياري از كتاب هاي اهل سنت وجود دارد ، اين دو لقب مبارك ، از القاب اختصاصي آقا امير المؤمنين عليه السلام بوده است ؛ اما اهل سنت تلاش كرده اند كه اين فضليت را براي خلفاي ديگر نقل كنند . ما به چند روايت اشاره مي كنيم . 1⃣ بسياري از علماي اهل سنت ؛ از جمله ابن ماجه قزويني در سننش كه يكي از صحاح سته اهل سنت به شمار مي آيد ، با سند صحيح نقل كرده : 🔺 عَنْ عَبَّادِ بْنِ عَبْدِ اللَّهِ قَالَ قَالَ عَلِيٌّ أَنَا عَبْدُ اللَّهِ وَأَخُو رَسُولِهِ صَلَّي اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ وَأَنَا الصِّدِّيقُ الْأَكْبَرُ لَا يَقُولُهَا بَعْدِي إِلَّا كَذَّابٌ صَلَّيْتُ قَبْلَ النَّاسِ بِسَبْعِ سِنِينَ . 📚سنن ابن ماجة ، ج1 ، ص 44 📚البداية والنهاية ، ج3 ، ص 26 📚المستدرك ، حاكم نيشابوري ، ج3 ، ص 112 وتلخيص آن ، تأليف ذهبي در حاشيه همان صفحه ، و تاريخ طبري ، ج2 ، ص 56 📚الكامل ، ابن الاثير ، ج2 ، ص 57 📚فرائد السمطين ، حمويني ، ج 1 ص 248 📚 الخصائص ، نسائي ، ص 46 با سندي كه تمام روات آن ثقه هستند 📚تذكرة الخواص ، ابن جوزي ، ص 108 و ده ها سند ديگر . عباد بن عبد الله گويد : علي عليه السلام فرمود : من بنده خدا ، برادر رسول خدا و صديق اكبر هستم ، پس از من جز دروغگو كسي ديگر خود را «صديق» نخواهد خواند ، من هفت سال قبل از ديگران نماز مي خواندم . محقق سنن ابن ماجه در ادامه مي نويسد : 📎 في الزوائد : هذا إسناد صحيح . رجاله ثقات . رواه الحاكم في المستدرك عن المنهال . وقال : صحيح علي شرط الشيخين . (بوصيري) اين روايت را در زوائد (سنن ابن ماجة) نقل كرده و گفته است : " سند آن صحيح و راويان آن مورد اعتماد هستند " . همچنين حاكم نيشابوري آن را نقل كرده و گفته است : " اين روايت طبق شرائط مسلم و بخاري صحيح است " . 2⃣ ابن قتيبه دينوري در كتاب المعارف مي نويسد : 👈 عن معاذة بنت عبد الله العدوية سمعت علي بن أبي طالب علي منبر البصرة وهو يقول أنا الصديق الأكبر آمنت قبل ان يؤمن أبو بكر وأسلمت قبل أن يسلم أبو بكر . 📚المعارف - ابن قتيبة - ص 169 📚 تهذيب الكمال - المزي - ج 12 - ص 18 - 19 📚البداية والنهاية - ابن كثير - ج 7 - ص 370 👈 معاذه دختر عبد الله گويد كه از علي بن أبي طالب عليه السلام شنيدم كه بر بالاي منبر بصره مي فرمود : من صديق اكبر هستم ، ايمان آوردم قبل از آن كه ابوبكر ايمان بياورد ، اسلام آوردم قبل از آن كه ابوبكر اسلام بياورد .👉 3⃣ ابن مردويه اصفهاني در مناقبش ؛ فخررازي ، آلوسي ، أبو حيان و جلال الدين سيوطي در تفسيرشان و نيز متقي هندي در كنز العمال ، مناوي در فيض القدير و ... نقل كرده اند كه ♦️ پيامبر اسلام صلي الله عليه وآله وسلم فرمود : " الصديقون ثلاثة : حبيب النجار مؤمن آل ياسين ، وحزبيل مؤمن آل فرعون ، وعلي بن أبي طالب الثالث ، وهو أفضلهم . 📚 مناقب علي بن أبي طالب (ع) وما نزل من القرآن في علي (ع) - أبي بكر أحمد بن موسي ابن مردويه الأصفهاني - ص 331 📚الجامع الصغير - جلال الدين السيوطي - ج 2 - ص 115 📚 كنز العمال - المتقي الهندي - ج 11 - ص 601 📚 فيض القدير شرح الجامع الصغير - المناوي - ج 4 - ص 313 📚 تفسير الرازي - الرازي - ج 27 - ص 57 📚تفسير البحر المحيط - أبي حيان الأندلسي - ج 7 - ص 442 📚 تفسير الآلوسي - الآلوسي - ج 16 - ص 145 📚تاريخ مدينة دمشق - ابن عساكر - ج 42 - ص 43 و ج 42 - ص 313 📚المناقب - الموفق الخوارزمي - ص 310 و ... صديقان سه نفر هستند : حبيب نجار ، مؤمن آل ياسين ، حزقيل مؤمن آل فرعون ، و علي بن أبي طالب عليه اسلام كه او برتر از آن ها است . ⁉️ اگر لقب ابوبكر نيز صديق بود ، بايد پيامبر اسلام متذكر مي شد و به جاي الصديقون ثلاثة ، مي فرمود : « الصديقون اربعة » و ابوبكر را نيز داخل آن مي كرد ؛ از اين رو نامگذاري ابوبكر به صديق با حصر صديق در آن سه نفر از سوي نبي مكرم اسلام نمي سازد . 👌 جالب اين است كه جلال الدين سيوطي ، مفسر و اديب مشهور اهل سنت در كتاب الدر المنثور و نيز قندوزي حنفي در ينابيع المودة عين همين روايت را با كمي تفاوت از كتاب تاريخ بخاري اين گونه نقل مي كنند : ❌ وأخرج البخاري في تاريخه عن ابن عباس قال قال رسول الله صلي الله عليه وسلم الصديقون ثلاثة حزقيل مؤمن آل فرعون وحبيب النجار صاحب آل ياسين وعلي بن أبي طالب . 📚الدر المنثور - جلال الدين السيوطي - ج 5 - ص 262 📚 ينابيع المودة لذوي القربي - القندوزي - ج 2 - ص 400 👈 صفحه اول ادامه دارد ─┅═◇❁ @shiaAlawi❁◇═┅─
⚠️ ؟ ‼️ ولي وقتي به نسخه‌هاي مختلف تاريخ صغير و تاريخ كبير بخاري مراجعه مي‌كنيم ، اين روايت را در آن نمي‌يابيم، و متوجه می شویم که در چاپهای اخیر این روایت را عمدا حذف کرده اند!! 😭 اين نيز يكي ديگر از ظلم‌هاي است كه دشمنان امير المؤمنين در حق آن حضرت مرتكب شده‌اند و قصد داشته‌اند كه با اين كار فضائل بي حد و حصر امير المؤمنين عليه السلام را از چشم مردم دور نگهداراند ؛ غافل از اين كه قبل از آن‌ها برخي از علماي خودشان اين مطلب را ديده و نقل كرده‌اند . ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ ❌ اعتراف علماي اهل سنت بر جعلي بودن اين لقب براي ابوبكر: از طرف ديگر بسياري از علماي اهل سنت اعتراف كرده‌اند كه اين لقب، شايسته ابوبكر نيست و حديث آن جعلي است. 📌 ابن جوزي، عالم معروف اهل سنت در كتاب الموضوعات مي‌نويسد: أبي درداء از پيامبر اسلام صلي الله عليه وآله وسلم نقل مي‌كند كه آن حضرت فرمود : در شب معراج ديدم كه در عرش خداوند بر لوحي سبز با نور سفيد نوشته شده بود « خدايي جز خداي يكتا نيست ، محمد صلي الله عليه وآله وسلم رسول او است ، ابوبكر صديق و عمر فاروق است ! ⬅️ بعد در نقد روايت مي‌نويسد: اين حديث صحيح نيست و كسي كه به آن متهم است عمر بن اسماعيل است . يحيي بن معين در باره او گفته است: سخن او ارزش ندارد ، دروغ‌گو است ، آدمي بد و خبيث است. نسائي و دارقطني گفته‌اند : حديث او متروك است. 📚الموضوعات ، ابن جوزي ، ج1 ، ص 327 ⬅️ در جاي ديگر مي نويسد: اين روايت باطل و ساختگي است و علي بن جميل حديث جعل مي كرده است. 📚الموضوعات ، ابن جوزي ، ج1 ، ص 336 ⬅️ و در جاي سوم مي‌گويد: اين حديث از رسول خدا صلي الله عليه وآله وسلم صحيح نيست؛ زيرا ابوبكر صوفي و محمد بن مجيب هر دو دروغگو هستند ، اين سخن را يحيي بن معين گفته است. 📚الموضوعات ، ج1 ،‌ ص337 ⬅️ هيثمي نيز بعد از نقل روايت مي نويسد: رواه الطبراني وفيه على بن جميل الرقى وهو ضعيف. 📚مجمع الزوائد ،‌ الهيثمي ،‌ ج9 ، ص58 اين روايت را طبراني نقل كرده و در سند آن علي بن جميل رقي است و او ضعيف است . و متقي هندي بعد از نقل آن مي‌گويد: ابن عساكر آن را نقل كرده و در سند آن محمد بن عامر، دروغگو است. 📚كنز العمال ، ج13 ، ص236 ⬅️ ابن حبان بعد از نقل دو روايت در اينباره‌ مي‌نويسد: شكي نيست كه اين دو روايت باطل و ساختگي است. روايات بسياري همانند آن وجود دارد كه با ذكر همه آن‌ها كتاب ما طولاني خواهد شد. 📚كتاب المجروحين ،‌ ج2 ،‌ ص116 ⬅️ ابن حجر عسقلاني و شمس الدين ذهبي نيز بعد نقل روايت مي‌گويند :اين روايت باطل است. 📚ميزان الاعتدال ، ذهبي ، ج1 ،‌ ص540 📚 لسان الميزان ، ابن حجر ، ج2 ، ص295 ⬅️ ابن كثير دمشقي سلفي نيز در اين باره مي‌گويد: اين حديث ضعيفي است و در سند آن كسي است كه در باره او سخن‌ها گفته شده و سخن او از منكرات خالي نيست. 📚البداية والنهاية ، ج7 ،‌ ص230 🔶 در نتيجه، لقب «صديق» مخصوص امير المؤمنين علی (ع) است و هر آن‌چه اهل سنت از زبان پيامبر اسلام در باره ابوبكر نقل كرده‌اند، ساخته و پرداخته ديگران است. 🔶 ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 💢 البته به این مطلب هم توجه داشته باشید که ما روایت صحیح السندی از امامان معصوم، که دال بر صدیق بودن ابوبکر باشد نداریم و هر آنچه وارد شده از اهل سنت می باشد تنها یک روایت جعلی وجود دارد که به بررسی آن می پردازیم: نقل می کنند که امام باقر(ع) ابوبکر را صدیق نامیده است!! 📚کشف الغمه، ج 2، ص 360 در رابطه با این روایت باید گفت: این یک حدیث بی سر و ته است. علی بن عیسی اربلی، متوفای 693 از عروة بن عبدالله که از رجال قرن دوم است، حدیثی را نقل می کند این حدیث از دو جهت قابل احتجاج نیست: 1⃣ از نظر سند ناقل آن علی بن عیسی اربلی است که در سال693، از فردی به نام عروة‌ بن عبدالله نقل می کند که در عصر امام باقر (57-114) می زیسته است. آیا چنین حدیث بی سندی، قابل استناد است؟ ‼️ در رجال شیعه فقط یک عروة‌بن عبدالله بن قشیر جعفی است که شیخ طوسی او را از اصحاب امام صادق شمرده ولی کاملاً مجهول است. 📚تنقیح المقال، ج2، ص 251، شماره 788 در رجال سنی وی به نام عروة بن عبدالله بن قشیر جعفی مکنی به «أبوسهل» آمده است، که حدیث از عبدالله بن زبیر نقل می کند و مردی که بر عبدالله بن زبیر تلمّذ کرده و از او حدیث نقل می کند، از نظر روحیه باید با او نزدیک باشد و این خاندان کاملاً از امیر مؤمنان منحرف بودند، و قطعاً قول چنین فردی نمی تواند سند باشد. 📚تهذیب الکمال فی اسماء الرجال،ج 10، ص 27،شماره 3909 . . . . . . 👈 صفحه دوم ادامه دارد ─┅═◇❁ @shiaAlawi❁◇═┅─
⚠️ ؟ از این گذشته، دقت در مضمون حدیث می رساند که کاملاً از زبان وی دروغ گفته شده، زیرا می گوید: من از زینت کردن شمشیر از ابی جعفر سؤال کردم. ایشان فرمود: ابوبکر صدیق شمشیر خود را می-آراست، من به او گفتم:‌ او را صدیق می نامی؟ از جای خود پرید و رو به قبله ایستاد و فرمود: آری صدیق! آری صدیق! آری صدیق! هر کس نگوید او صدیق است خدا سخن او را در دنیا و آخرت نپذیرد!! چنین عمل غیر متناسب با وقار حضرت امام باقر(ع) و مبالغۀ بیش ازحد در این مورد، نشانۀ‌ آن است که عروة بن عبدالله، شاگرد عبدالله بن زبیر این حدیث را از زبان حضرت، جعل کرده است. ‼️ پس این حدیث سندا و دلالتا باطل است. • • • • 👈 صفحه سوم پایان ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ ─┅═◇❁ @shiaAlawi❁◇═┅─
مجمع تبری و تولی 🌸 السلام علیک یا امیرالمومنین یا علی بن ابی طالب 🌸 💢 آنچه که یک شیعه باید بداند...💢 💠 اصول عقاید شیعه جعفری و تحقیق و تفحص در عقاید اهل سنت و بدعت 💠 • ° • ° • ° ➖🍂➖🍃➖🍂➖🍃➖🍂➖🍃➖🍂➖🍃➖ ─┅═◇❁ @shiaAlawi❁◇═┅─ ➖🍃➖🍂➖🍃➖🍂➖🍃➖🍂➖🍃➖🍂➖
👆👆👆👆👆👆👆👆👆👆👆👆
📚 پی دی اف ترجمه فارسی کتاب «اهل سنت واقعی» تالیف دکتر محمد تیجانی تونسی حفظه الله 📥 تصویر کتاب: 🌐 http://bit.ly/2MTAT3G 📥 لینک دانلود جلد اول: 🌐 http://bit.ly/2L2Wmop 📥 لینک دانلود جلد دوم: 🌐 http://bit.ly/2Kp2h7I 📥 لینک دانلود هر دو جلد در یک فایل زیپ: 🌐 http://bit.ly/2L2WpR7 ✅ دکتر محمد تیجانی از علمای اهل سنت عمری اهل کشور تونس است که الحمد لله نور بصیرت بر وی آشکار شده و مذهب ناجیه اهل بیت علیهم السلام را برگزید. وی در این کتاب را بررسی کرده و ثابت می‌کند اهل سنت واقعی و عمل کنندگان به سنت پیامبر صلی الله علیه و آله شیعیان هستند نه اهل سنت عمری بلکه مذهب آنان بر خلاف ادعایشان در محبت اهل بیت علیهم السلام، کاملا در مخالفت و دشمنی با اهل بیت علیهم السلام ساخته شده است. 🔶 برخی از موضوعاتی که نویسنده در این کتاب به آن‌ها می‌پردازد به این قرار است: 🔺سوزاندن احادیث پیامبر صلی الله علیه و آله توسط خلفای غاصب 🔺 روش برخورد با دیگر تفکرات، مقایسه عملکرد خلفای غاصب با سیره پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله 🔺مقایسه فقه شیعی و سنی و ...تسلط بر منابع روایی و تاریخی اهل سنت عمری و نمایاندن تناقضات موجود در این روایات و تناقضات میان عملکرد اهل سنت عمری با اعتقادات خودشان و مخالفتشان با اهل بیت علیهم السلام، از ویژگی‌های این کتاب است. ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ ─┅═◇❁ @shiaAlawi❁◇═┅─
❌ #صحیح_مسلم_و_تهمت_به_عائشه ⚠️ #عائشه_و_رضاع_کبیر ⬅️ همیشه از جانب #اهل_سنت به شیعه تهمت زده میشود که روافض اهل جسارت وبی ادبی به #عائشه هستند.‼️ 👈آنان میگویند شیعه به عائشه تهمت فحشا و بی حیایی می زند. اما آیا میدانید در معتبرترین کتاب اهل سنت یعنی #صحیح_مسلم تهمت بی حیایی به عائشه می زنند⁉️ این در حالی است که علماء اهل سنت فتوای قتل را برای تهمت زننده به عائشه داده اند‼️ پس باید اول دستور قتل و ارتداد مسلم را بدهند...😂😂 📚 ترجمه فارسی #صحیح_مسلم ج ۲ ص ۶۴۴ مترجم خالد ایوبی نیا، مصحح حسین رستمی #رضاع_کبیر #عائشه #صحیح_مسلم #تهمت ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ ─┅═◇❁ @shiaAlawi❁◇═┅─
✅ #رهبر_معظم_انقلاب_آیت_الله_خامنه_ای فرمودند: توهین به #مقدسات_اهل_سنت وتوهین به عائشه حرام است و اگر کسی این کار را بکند #مزدور_دشمن است. ⬅️ البته و صد البته شیعه باید همواره تابع محض ولی و نائب امامش باشد و هیچ شکی در این مطلب نیست. 👈 نکته ای که باید اینجا عرض شود این است که تحقیق و تفحص و نقل مطلب از کتابهای اهل سنت سبب میشود که هم جلوی توهین گرفته شود و هم موضوع با اسناد صحیح و درست از اهل سنت نقل شود و این میشود یک بحث علمی که روش انبیاء و اولیاء و علمای سلف هم همین گونه بوده. #امام_خامنه_ای #ولی_فقیه #توهین_به_مقدسات_اهل_سنت #مزدور_دشمن ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ ─┅═◇❁ @shiaAlawi❁◇═┅─
🍁 طلبه ای که به لوستر های حرم امیر المومنین داشت. فاضل بزرگوار سید جعفر مزارعى روایت کرده : 👈 یکى از هاى حوزه باعظمت نجف از نظر معیشت در تنگنا و دشوارى غیر قابل تحملّى بود . ⬅️ روزى از روى و فشار روحى کنار ضریح مطهّر (علیه السلام)عرضه مى دارد : شما این لوسترهاى قیمتى و قندیل هاى بى بدیل را به چه سبب در حرم خود گذارده اید ، در حالى که من براى اداره امور معیشتم در تنگناى شدیدى هستم ⁉️ 👈 شب امیرالمومنین (علیه السلام) را در خواب مى بیند که آن حضرت به او مى فرماید : اگر مى خواهى در نجف مجاور من باشى اینجا همین نان و ماست و فیجیل و فرش طلبگى است ، و اگر زندگى مادّى قابل توجّهى مى خواهى باید به هندوستان در شهر حیدرآباد دکن به خانه فلان کس مراجعه کنى ، چون حلقه به در زدى و صاحب خانه در را باز کرد به او بگو :👈به آسمان رود و کار آفتاب کند .👉   🔺پس از این خواب ، دوباره به حرم مطهّر مشرف مى شود و عرضه مى دارد :زندگى من اینجا پریشان و نابسامان است شما مرا به هندوستان حواله مى دهید ‼️ ⬅️ دوباره حضرت را خواب مى بیند که مى فرماید : سخن همان است که گفتم . 🔺 اگر در جوار ما با این اوضاع مى توانى استقامت ورزى اقامت کن ، اگر نمى توانى باید به هندوستان به همان شهر بروى و خانه فلان راجه را سراغ بگیرى و به او بگویى: 👈به آسمان رود و کار آفتاب کند👉 پس از بیدار شدن و شب را به صبح رساندن ، کتاب ها و لوازم مختصرى که داشته به فروش مى رساند و اهل خیر هم با او مساعدت مى کنند تا خود را به هندوستان مى رساند و در شهر حیدرآباد سراغ خانه آن راجه را مى گیرد ، مردم از این که طلبه اى فقیر با چنان مردى ثروتمند و متمکن قصد ملاقات دارد ، تعجب مى کنند .   👈 وقتى به در خانه آن راجه مى رسد در مى زند ، چون در را باز مى کنند مى بیند شخصى از پله هاى عمارت به زیر آمد ، طلبه وقتى با او روبرو مى شود مى گوید: (به آسمان رود و کار آفتاب کند) فوراً راجه پیش خدمت هایش را صدا مى زند و مى گوید : این طلبه را به داخل عمارت راهنمایى کنید و پس از پذیرایى از او تا رفع خستگى اش وى را به حمام ببرید و او را با لباس هاى فاخر و گران قیمت بپوشانید . 📌 مراسم به صورتى نیکو انجام مى گیرد و طلبه در آن عمارت عالى تا فردا عصر پذیرایى مى شود .   فردا دید محترمین شهر از طبقات مختلف چون اعیان و تجار و علما وارد شدند و هر کدام در آن سالن پرزینت در جاى مخصوص به خود قرار گرفتند ، از شخصى که کنار دستش بود ، پرسید : چه خبر است ⁉️ گفت : مجلس جشن عقد دختر صاحب خانه است . پیش خود گفت : وقتى به این خانواده وارد شدم که وسایل عیش براى آنان آماده است .هنگامى که مجلس آراسته شد ، راجه به سالن درآمد ، همه به احترامش از جاى برخاستند و او نیز پس از احترام به مهمانان در جاى ویژه خود نشست . 👈 نگاه رو به اهل مجلس کرد و گفت : آقایان من خود را که بالغ بر فلان مبلغ مى شود از نقد و مِلک و منزل و باغات و اغنام و اثاثیه به این طلبه که تازه از نجف اشرف بر من وارد شده مصالحه کردم ، و همه مى دانید که اولاد من منحصر به دو دختر است ، یکى از آنها را هم که از دیگرى زیباتر است براى او عقد مى بندم ، و شما اى عالمان دین ، هم اکنون صیغه عقد را جارى کنید .   چون صیغه جارى شد طلبه که در دریایى از شگفتى و حیرت فرو رفته بود ، پرسید : شرح این داستان چیست ؟ ⚠️ راجه گفت : من چند سال قبل قصد کردم در (علیه السلام) شعرى بگویم ، یک مصراع گفتم و نتوانستم مصراع دیگر را بگویم ; به شعراى فارسى زبان هندوستان مراجعه کردم ، مصراع گفته شده آنها هم چندان مطلوب نبود ، به شعراى ایران مراجعه کردم ، مصراع آنان هم چندان چنگى به دل نمى زد ، پیش خود گفتم حتماً شعر من منظور نظر کیمیا اثر امیرالمومنین (علیه السلام)قرار نگرفته است ، لذا با خود نذر کردم اگر کسى پیدا شود و مصراع دوم این شعر را به صورتى مطلوب بگوید ، نصف دارایى ام را به او ببخشم و دختر زیباتر خود را به عقد او در آورم ،   شما آمدید و مصراع دوم را گفتید ، دیدم از هر جهت این مصراع شما درست و کامل و تمام و با مصراع من هماهنگ است . ❌ طلبه گفت : مصراع اول چه بود ؟ راجه گفت : من گفته بودم : به ذرّه گر نظر لطف بوتراب کند  طلبه گفت : از من نیست ، بلکه لطف خود امیرالمومنین (علیه السلام) است . راجه سجده شکر کرد و خواند : 🍃به ذرّه گر نظر لطف بوتراب کند *** به آسمان رود و کار آفتاب کند🍃 ✅ وقتى نظر کیمیا اثر حضرت مولا ، فقیر نیازمندى را اینگونه به ثروت و جاه و جلال برساند ، نتیجه نظر حق در حقّ عبد چه خواهد کرد ⁉️   🌐 منبع : پایگاه عرفان شیخ حسین انصاریان ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ ─┅═◇❁ @shiaAlawi❁◇═┅─ 🍃 🍂 🍃 🍂🍃 🍃🍀🍃 🍂🍃🍂🍃🍂🍃🍂🍃🍂🍃🍂🍃🍂