تفاوت انسانها در زمینه هاي دریافت رحمت
برای هر کسی باب یا ابوابی از رحمت خدا مفتوح میشود. باید باب رحمت را شناخت و مراقب بود بسته نشود.
باب رحمت برای یکی مراقبت از بیمار یا پدر و مادر پیرش است؛
برای یکی دستگیری مادی و معنوی از مردم
برای یکی کتاب نوشتن و ارشاد کردن
برای یکی مجلس دینی برقرار کردن.
یکی از دوستان ما مجلس روضه ای داشت، گفت خواب دیدند که گفته اند این حسینیه در این محله، محل آمد و رفت حضرت حجت است. این یک باب رحمت است که باید باز نگه داشته شود.
برای یکی باب رحمت شرکت در نماز جماعت مسجد است؛
برای یکی معاشرت با اهل الله است؛
برای یکی نماز شب است؛
برای یکی اطعام و انفاق است.
باب رحمت اگر بدست آمد باید قدرش را دانست. اگر از دست رفت سخت دوباره بدست میآید.
سلوکنامه ۱۵۴۹
پن:
باب رحمت شما چیست؟
آیا قدرش را میدانی که بسته نشود؟
•┈┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈•
پاتوق بچه شیعه ها
@shia_patogh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
حسرت اربعین اگرچه داغی شد بر جگرمان، آرام میشویم با تماشای یاران امام عشق که همین حسرت را بر جگر داشتند تا سر بر خاک گرم معرکهی نبرد گذاشتند.
میانبرنامههای اربعینی روایت فتح از امروز به شبکههای سیما سپرده شد.
*و ثبت لی قدم صدق عندک مع الحسین و اصحاب الحسین الذین بذلوا مهجهم دون الحسین علیه السلام*
•┈┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈•
پاتوق بچه شیعه ها
@shia_patogh
هجوم مردمِ دینگریز به سمت اربعین؟!
سیدعلی سیدان
فنرِ شوق مردم که دو، سه سال به واسطه کرونا جمع شده بود، امسال ناگهان رها شده. خیزش مردم متدین ایران به سمت اربعین خیرهکننده است.
فقط روز پنجشنبه گذشته، ۴۷۷ هزار زائر از ایران وارد عراق شدهاند. بیسابقه است! با اینکه خبر پخش میشود که مرزها بسته است و شرایط زوار بد است اما باز هم عده زیادی به سمت مرزها سرازیر میشوند. این صحنه شگفتآور چه چیزی به ما میگوید؟
اگر نتوان این جوش و خروش عظیم مردم را اثبات «دینداری» مردم ایران دانست، قطعاً میتوان آن را ابطال انگاره «دینگریزی» مردم دانست. انگارهای که گروهی از اصلاحگران دین دست کم هشتاد سال است که برایش فکت جمع میکنند و در دوران جمهوری اسلامی هم مهمترین عامل آن را گره خوردن دین و دولت میدانند.
بعد از گذشتن ۴۴ سال از «گره خوردن دین و دولت» در ایران -که همواره اصلاحگران دین با آن مخالف بودند- اثبات انگاره دینگریزی مردم با چالشی جدی مواجه شده است. توجه داریم که این حجم عظیمی که به سمت اربعین میروند، نوک کوه یخی است که بیرون زده است. عده بیشتری، این سوی مرزها مجال رفتن پیدا نمیکنند و خود را «جامانده» میدانند.
میدانیم که یک جامعه باید زیرساختهای معنایی دینداریاش بسیار نیرومند باشد که چند میلیون نفرش با وجود سختیهای مسیر این چنین پای در برگزاری یک آیین مذهبی بگذارند.
کار به جایی رسیده که همان کسانی که انگاره دینگریزی را تقویت میکردند، حالا بدون آنکه به روی خود بیاورند، تغییر فاز دادهاند و خودشان از سیاست مطالبه میکنند که در دینداری مداخله کند و با صرف امکانات بیشتر، استقبال مردم از یک آیین دینی را مدیریت کند!
کسانی که طرفدار انگاره دینگریزی مردم هستند، قطعاً فکتهایی برای ادعاهایشان میآورند؛ اما بحث این است که اگر دستکم هشتاد سال است که ما دچار روند دینگریزی هستیم و این روند با پیوند دین و دولت تشدید شده است، همان دینداری قبلی هم باید تا کنون از میان رفته بود؛ چه رسد به آنکه شاهد پدیدههای عجیبی مثل پیادهروی اربعین و اعتکاف و احیای شبهای قدر و ... باشیم.
این پدیدهها، اگر نتواند دفاعی از دینداری مردم و مقاومتشان در برابر موج جهانی سکولاریزاسیون باشد، دستکم باید ما را به حیرت وادار کند و در انگارههامان شک کنیم. میدانیم که حیرت، مقدمه تفکر است و معالاسف در میان گویندگان این گفتار، چیزی به نام حیرت و تفکر وجود ندارد.
پیشفرضها و پرسشها و پاسخها از پیش آماده است و با یک روکش علمی، مدام به دنبال خلق برچسبهای رسانهای هستند. حتی گاهی پز علمی و بیطرف را هم رها میکنند و رسماً سخن از «باید و نباید» میگویند و «تجویز» میکنند و برای مردم، حکومت، دین و خدا (!) تعیین تکلیف میکنند و فیالمثل میگویند: «مناسک باید در خدمت انسان باشد» یا «نباید بر طبل اربعین کوبید و آن را تبلیغ کرد» یا «اربعین نباید سیاسی باشد» و... .
درباره آینده احتمالی این گفتار: کمکم تحقیر مردم و دوری از دین، در این گفتار آشکارتر خواهد شد. تحقیر مردم، آنجایی است که مردم را تودهای احمق و بیاراده و مفعول فرض میکنند که موم دست تبلیغات سیاسیاند؛ و دوری از دین، آنجایی است که میفهمند دین را هر کاریش بکنند باز هم ذاتاً سیاسی است. یکی از این روشنفکران دینی شیکِ اصلاحطلب رسماً گفته بود به خاطر اطلاع از مقاصد جمهوری اسلامی، کربلا نمیروم!
•┈┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈•
پاتوق بچه شیعه ها
@shia_patogh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#پویش
#سرباز_حسینم
#اربعین
🌱سلام بچههای مهربون
♦️اپلیکیشن رایگان ماهک با مشارکت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اقدام به برگزاری پویش ملی «سرباز حسینم» کرده.
♦️در این پویش شما میتونید با ارسال فیلم از لب خوانی سرود سرباز حسینم یا ارسال عکس از نقاشی های اربعینی خود و یا ارسال فیلمی از مداحی هاتون در این پویش شرکت کنید.
بچهها برای شرکت توی این پویش کافیه اپلیکیشن «ماهک» رو از #بازار یا #گوگل_پلی یا #مایکت دانلود کنید و فیلمها یا نقاشیهای خودتون رو ارسال کنید.
قرعه کشی مسابقه در ماه ربیع انجام میشه پس زودتر بجنبید.🌱
جایزه های این پویش شامل 10 عدد دوچرخه و 10 کوله پر از اسباب بازیه
دریافت از 👈 بازار| گوگلپلی|مایکت
🌺عضویت👇👇
(\(\ 🌼
(„• ֊ •„)
┏━∪∪━━━━━━┓
@mahak_app
┗━━━━━━━━
•┈┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈•
پاتوق بچه شیعه ها
@shia_patogh
امام حسین را گریه انداخت...
به نقل از آیت الله بهجت
حضرت سید الشهداء فرمود:
«لم تستحلون دمی؟حلالاً حَرمتُ او حراماً حللت؟
چرا ریختن خون مرا حلال میدانید؟ آیا حلالی را حرام کردهام یا حرامی را حلال کردهام؟»
یک ملعونی جواب داد:
«نَحارِبُکَ بُغضاً مِنا لِابیک؛
بهخاطر بغضی که از پدرت در دل داریم، با تو میجنگیم؟
اینجاست که میگویند حضرت سیدالشهداء علیه السلام گریه کرد! چرا که ان کسی را که باید به او تحبب (ابراز دوستی) بکند، تبغض (ابراز دشمنی)میکند...
رحمت واسعه ص۹۸
•┈┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈•
پاتوق بچه شیعه ها
@shia_patogh
با سلام و احترام
ان شا الله فردا حرکت میکنم سمت کربلا. اگر لیاقت بود و توفیق زیارت حاصل شد از طرف همه مخاطبان و همراهان پاتوق بچه شیعهها زیارت خواهم کرد.
اگر کسی اسم یا اسم مستعار بفرسته به اسم هم دعا خواهم کرد.
حلال کنید و دعا کنید زیارت با معرفت داشته باشم.
حسنوند
تو خیلی غنی هستی
شخصی، خدمت امام علیه السلام، اظهار فقر کرد.
گفت من بیچاره ام
حضرت فرمودند: تو خیلی غنی هستی.
آن شخص گفت: من هیچ چیز ندارم، مسکین هستم، زمین گیر هستم.
حضرت فرمودند: تو خیلی غنی هستی. آن شخص تعجب کرد.
گفت: آقا من چطور غنی هستم؟ حضرت فرمودند: حاضری محبتی که از ما، در دل تو هست را بدهی و همه دنیا را به تو بدهند؟
گفت: نه آقا، راضی نیستم.
حضرت فرمودند: دیدی گفتم غنی هستی.
این نعمت بزرگی است که باید فکر کرد چطور شکر آن را به جا آوریم.
•┈┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈•
پاتوق بچه شیعه ها
@shia_patogh
خاطراتی از زیارت امسال
بسم الله الرحمن الرحیم
از یکی دو ماه قبل همسرم دنبال گرفتن گذرنامه رفته بود و قرارمان این شده بود که من به خاطر برخی موانع در ایران بمانم و همسر و سه تا از بچه ها بروند. دختر کوچکمان(حسنا ۵ ساله) هم بنا بود پیش مادربزرگش در قم بماند. من دیگر دنبال تمدید پاسپورت خودم نرفتم.
البته به خانمم گفته بودم که من آخرش طاقت نخواهم آورد. به اربعین که نزدیک شدیم فهمیدم یک برگه روی پاسپورت میزنند به عنوان تمدید پاسپورت. با خودم گفتم حالا برویم برگه را بزنیم خدا را چه دیدی شاید شرایط مهیا شد.
فقط دو دقیقه طول کشید تا برگ روی پاسپورتام بزنند. به جوانی که در نیروی انتظامی کارها را انجام میداد گفتم "تا حالا در عمرم چنین خدماتی نگرفته بودم".
لبخندی زد و گفت "التماس دعا".
هرچه به اربعین نزدیک می شدیم التهاب درونیم بیشتر میشد شرایط رفتن را نداشتم و اوضاع آنطور که باید پیش نمیرفت یک لحظه میگفتم بروم و لحظه بعد منصرف میشدم.
یاد آخرین سفر اربعین افتادم. یک راننده عراقی ما را خیلی اذیت کرد و من هم با او تندی کردم احساس میکردم آقا امیرالمومنین علیه السلام از آن بداخلاقی من دلخور است.
سهشنبه عصر اشکهایم جاری شد خطاب به امیرالمومنین گفتم "آقا غلط کردم مرا ببخش".
چند دقیقه بعد عزم بر رفتن کرده بودم و همه چیز ناگهان آماده شد.
ناگهان همسفر آماده شد، ماشین رفتن آماده شد، فلش مداحی را یکنفر دستم رساند، آبلیموی تازه را یکنفر دیگر دستم داد.
همه چراغ قرمزها ناگهان سبز شد. حتی جایی در یک دو راهی مسیر را اشتباه انتخاب کرده بودیم قبل از دوراهی پیاده شدم تا چیزی بخرم مسافر دیگری آمد از فروشنده آدرس پرسید و آنجا فهمیدیم مسیر را اشتباه انتخاب کردیم و بعدش مسیر درست را رفتیم.
تا رسیدیم مهران محل پارک ماشین در یک مدرسه مهیا شد، یک ماشین مربوط به موکب اراکی ها که به مرز میرفت مهیا شد و ما را هم با خود تا مرز برد بدون اینکه زحمت بازرسی به ما بدهند و ...
خلاصه اینکه بعد از آن "غلط کردم" که به امیرالمومنین گفتم انگار همه چیز هماهنگ شده بود.
در مرز مهران رفتیم موکب اراکی ها چند نفر پیرمرد و جوان با صفا و امام حسینی آنجا بودند که خدمت می کردند یکیشان که خیلی شوخ طبع بود به ما گفت در مسیر کربلا هر جا گربه دیدید به یاد من بیفتید و دعایم کنید. گفت کربلا گربه زیاد داد همین جمله باعث میشود افراد مرا پیش ارباب دعا کنند.
ما چون دائم داخل ماشین بودیم اصلا گربه ندیدیم ولی هنگام خروج از حرم امیرالمومنین ع یادمان افتاد که اصلاً گربه ندیدهایم همگی ایستادیم و از طرف ایشان سلام دادیم و دعا کردیم.
نزدیک به ۴۰۰ نفر آشنا و غریبه التماس دعا گفته بودند در مسیر کربلا تک تک از طرف همه سلام دادم و دعا کردم و حدود صد نفر هم از اقوام و دوستان را یاد کردم و سلام دادم. به همه این ۵۰۰ نفر پیام فرستادم که به یادتان بودم و این بخش سفر یکی از قشنگترین قسمتهای سفر بود.
خانواده ما روز سه شنبه بعد از ۸ روز سفر، ساعت شش صبح وارد مهران شد و ما ساعت نه و نیم صبح همان روز از اراک حرکت کردیم سمت مهران. استوری گذاشتم که بلاخره ما هم زائر اربعین شدیم.
بعد از چند دقیقه دیدم همسرجان که هنوز از مهران به سمت اراک حرکت نکرده بود استوری را دیده و در جواب استوری نوشته:
"خوش به سعادتتان. هواییم کردی"
در پاسخ نتوانستم چیزی بگویم فقط دو تا شکلک گذاشتم.
این دو تا شکلک را😵💫😳
سفر ما کمی بیشتر از ۴۸ ساعت طول کشید یعنی از وقتی که از اراک حرکت کردیم تا وقتی که برگشتیم به اراک چند ساعت بیشتر از دو شبانه روز شد.
نکته جالبی که وقتی رسیدیم ارک متوجه شدم این بود که با این که زیر شلوار همراه برده بودم ولی از لحظه حرکت تا لحظه بازگشت هیچ وقت من شلوارم را عوض نکرده بودم یعنی تمام مدت را یا ما در مسیر بودیم و یا در حال پیاده روی و یا زیارت فقط یک نیم ساعت در یک موکب بین نجف تا کربلا فرصت چرت زدن پیدا کردیم.
بقیه خوابمان که شاید کمتر از ۴ ساعت بود در ماشین اتفاق افتاد و البته با آن نشاطی که در من ایجاد شده بود نیاز به خواب زیادی نداشتم.
زیارت اربعین فراتر از یک عبادت فردی است. زیارت اربعین قدم زدن در مسیر ایجاد یک فرهنگ و تمدن حسینی و از جنس زمینه سازی ظهور مهدی فاطمه س است و لذا احساس میکنم اجر آن هم بسیار بسیار فراتر از یک عبادت فردی است.
ثواب زیارت اربعین را از جنس ثواب زمینه سازی ظهور است که هر قدمش اگر با معرفت باشد میتواند آدم را بهشتی کند.
در سفر اربعین از اینکه حادثه یا تصادفی رخ دهد و بمیرم هیچ اضطراب و باکی ندارم. مرگ در این مسیر را مثل شهادت است.
کاش سایر رفت و آمدهای زندگیام هم همین رنگ و بو را بگیرند. آنقدر الهی که از مردن در مسیرش نهراسم.
امید که نام ما هم جزو امام حسینیهای پر استقامت ثبت شود.
علی حسنوند
۲۵ شهریور ۱۴۰۱
اراک
پاتوق بچه شیعه ها
@shia_patogh
سلام و عرض تسلیت
متن زیارت اربعین امام حسین ع
لطفا به دست دیگران هم برسانید
پاتوق بچه شیعه ها
@shia_patogh
خواندن متن کوتاه زیر باعث میشود که زیارت اربعین را با دقت و معرفت بیشتری بخوانید
نگاهی به زیارت آموزنده اربعین
آیت الله جوادی آملی
اربعین سالار شهیدان #حسین_بن_علی بن ابیطالب (صلوات الله و سلامه عليه) از مفاخر جهان انسان و اسلام و بشریت است.
و #زیارت اربعین از علائم پنج گانه مردان با ایمان است.
در آن زیارت هدف انبیاء و اولیاء مشخص شد، و هدف ائمه (علیهم السلام) هم تبیین شد. در زیارت آموزنده اربعین هدف #نهضت حسینی درست تبیین شد.
در آن زیارت که حتما -ان شاء الله در روز اربعین می خوانید- آغاز این زیارت عرض ارادت به پیشگاه سید الشهداست به عنوان (ولایت) که می گوئیم تو ولی خدایی، تو حبیب خدایی، تو نجيب خدایی، تو صفی خدایی.
از صفوت او، از ولایت او، از اینکه او منتخب خداست سخن به میان می آید.
بعد عرض می کنیم: ما معتقدیم که حسین بن علی این چند کار را کرد:
فاعذر في الدعا و منح النصح و بذل مهجته فيک ليستنقذ عبادک من الجهاله و حيره الضلاله 1.
يعني ما معتقدیم که حسین بن علی بن ابیطالب (صلوات الله و سلامه علیه) تا آنجا که ممکن بود، راه عذر بهانه جویان را بست، آنها را با علوم الهى آشنا کرد، استدلال کرد، برهان اقامه کرد؛ در قبال برهان، در کنار دلیل نصیحت کردی موعظت کرد؛ در بذل نصیحت کوتاهی نکرد و دریغ نکرد. آنگاه که استدلال اثر نکرد، آنجا که موعظه سودمند نبود؛ شروع کرد به خون دادن، شروع کرد به اسیر دادن، شروع کرد به سر و اعضاء در راه خدا دادن!
پس اول برهان، بعد نصیحت؛ وقتی استدلال سودمند نشد، نصیحت اثر نکرد؛ آنگاه پاره تن خود را در راه خدا داد برای اینکه اهداف انبیاء محقق بشود.
فرمود: جامعه ای که در دریای فساد اخلاقی به دام هلاکت افتاد، حسین بن علی خون قلبش را داد تا مردم را از #جهل برهاند، از #ضلالت برهاند؛ (و بذل مهجته فيک ليستنقذ عبادک من الجهاله و حيره الضلاله).
1. ر.ک بحار الانوار / جلد ۸۲/ صفحه ۷۵ مه تهذیب الاحکام / جلد ۶ صفحه ۱۱۳ - زيارة الاربعين
۱۳۷۵/۰۴/۱۱
•┈┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈•
پاتوق بچه شیعه ها
@shia_patogh
مهسا امینی، میترا استاد، شیلر رسولی
هر سه زن بودند از قضا هر سه کُرد.
میترا استاد با گلوله توسط شوهرش کشته شد.
شیلر رسولی برای حفظ عفت و پاکدامنی اش قربانی شد.
مهسا امینی بر اثر سکته قلبی از دنیا رفت.
لیبرالها و سلبریتی ها برای شیلر لال شدند به میترا کلی تهمت زدند برای مهسا مدافع حقوق زنان شدند.
از مرگ مهسا امینی عمیقا ناراحت و غمیگن هستم او هموطن ما بود؛ برای کسانی که ادعای انقلابیگری دارند و ادعا می کنند مدافع نظام، انقلاب و کشور هستند به فرموده سپهسالار این ها دختران ما هستند دختران وطن ما ایران هستند ، مگر میشود دخترمان را از دست دهیم اما به سوگ برای او ننشینیم، ممکن است دختران ما گاهی اختلاف سلیقه با ما داشته باشند ، شاید تار موی یکی بیرون باشد و دیگری چادری باشد و اون یکی مانتو بپوشد، اما همه آنها ناموس ما هستند و برای ما مانند فرزندان واقعی عزیز و محترم هستند.
امروز نه روز دفاع از گشت ارشاد هست و نه حتی روز کوبیدن آن. امروز روز به سوگ نشستن در غم دختری از سرزمین مان ایران هست آن هم در اربعین سرور و سالار شهیدان مولا حسین (ع).
اما برایم همیشه این سوال مطرح است چرا برخورد سلبریتی ها و افراد تاثیر گذار جامعه ما در چنین شرایطی دو گانه است؟
چرا در مرگ میترا استادها نه تنها مدافع حقوق زنان و دختران ایران نبوند بلکه انواع تهمت را به او زدند و او را گناهکار جلوه دادند و قاتل او را مبرا کردند؟
چرا در مورد شیلر رسولی که میشد شهیده راه عفت و پاکدامنی باشد لال شدند و از حق زنان دفاع نکردند و خواستار امر به معروف در جامعه و مبارزه با هنجار شکنی ها نشدند؟
و چرا یکباره درباره خانم مهسا امینی اینگونه بلوا به پا کردند و کشور را آن هم در شب و روز اربعین به هم ریختند؟
خدا کند که هدفشان زدن اربعین و کاستن از شکوه اربعین و به حاشیه بردن اربعین به این بهانه نبوده باشد. یا حتی اهدافی شومتر از این...
•┈┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈•
پاتوق بچه شیعه ها
@shia_patogh
درسی از مکتب امام سجاد «علیه السلام»
🔻امام زین العابدین «عليه السلام» فرمود:
كَمْ مِنْ مَفْتونٍ بِحُسْنِ الْقَوْلِ فيهِ،
وَ كَمْ مِنْ مَغْرورٍ بِحُسْنِ السَّتْرِ عَلَيْهِ،
وَ كَمْ مِنْ مُسْتَدْرَجٍ بِالْاحْسانِ الَيْهِ (تحف العقول ص 281).
🔻 ترجمه : بسيارى از مردم از بس خوبی و مدحشان را گفتند فاسد شدند،
🔻بسيارى از مردم چون از عيبشان چشمپوشى شد و مورد انتقاد قرار نگرفتند مغرور شدند،
🔻بسيارى از مردم هم چون به آنها احسان شد
و از راه احسان زندگى و كارشان اداره شد متدرّجاً در غفلت فرو رفتند.
▪️مجموعه آثار استاد شهيد مطهرى ؛ ج25 ؛ ص227-با ویرایش جزئی-
•┈┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈•
پاتوق بچه شیعه ها
@shia_patogh
ناعادلانه ترین معادله نانوشته دنیای امروز
صبح ساعت ۷:۳۰ که گوشی ام را روشن کردم دیدم تماس واتس آپی داشتم؛ از یک شماره ناشناس هندی.
پشتش از یک شماره ی دیگر پیام آمد که از شبکه ای هندی با شما تماس می گیرند برای گفتگو.
پرسیدم ماجرا چیست؟
جواب آمد مصاحبه در مورد ایران است. ساعت ۷:۵۵ مجددا از همان شماره هندی تماس آمد که می خواستیم با شما در برنامهی زنده گفتگو کنیم.
گفتم کدام شبکه؟
نام یکی از معروف ترین شبکه های هندی را آورد.
پرسیدم ماجرا چیست؟
گفت ماجرای حجاب در ایران و اعتراضات و ادامه داد:
پنج دقیقه ی دیگر روی آنتن هستیم!
گفتم ببخشید اینجا اول صبح است و من در خانه ام و مشارکت در گفتگو برایم مقدور نیست.
---
ماجرای مهسا امینی به همین سرعت تبدیل به تیتر خبری داغ بسیاری از کشورهای دنیا شده است.
دقت کنید سخن از تنها رژیم صهیونیستی و یا آمریکا نیست و جای این سوال بسیار مهم خالی است که فارغ از همه ی دعواهای داخلی له و عليه های گشت ارشاد، چطور مرگ تصادفی یک دختر در ایران چنین التهاب جهانی می آفریند؟
اصلا بیایید بپذیریم که تمام فضای روانی-رسانه ای ایجاد شده در داخل، درونی بوده و بدور از جوسازی است؛ باز فضای رسانهای جهانی دلیلی روشن بر پروپاگاندایی است که علیه ایران به راه افتاده.
مین استریم رسانه ای دنیا ناعادلانه ترین معادله نانوشته دنیای امروز ماست.
اراده کند از مرگ "مهسا امینی" سونامی رسانه ای می سازد و اراده نکند، مرگ "زینب عصام" را زیر خروارها خروار خبر خاک میکند؛ دخترکی عراقی که همین دیروز بخاطر تیراندازی نظامیان آمریکایی در یک میدان تیر در حومه بغداد بشكل كاملا تصادفی! مورد اصابت قرار گرفت و جان باخت.
من در جایگاه قضاوت یا مقایسه ی این دو مرگ تلخ نیستم. من صحنه ای ناعادلانه بسیار بسیار ناعادلانه تر از تمامی بیعدالتی های داخلی در عرصه ی جهانی می بینم و وجدانم اجازه سکوت نمیدهد. شادی روح مهسا و زينب صلواتی نثار کنید.
سرباز روح الله رضوی
•┈┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈•
پاتوق بچه شیعه ها
@shia_patogh
🍃﷽🍃
▪️
🖤انا مِن حسين (عليه السلام)
▪️
🕌مسجد المتقین تهران برگزار می كند:
▪️
📸"پنجمين سوگواره هنري اربعين"
▪️
🏆همراه با جوايز ارزشمند ويژه برگزيدگان
📷📸📹🎥🎥📻📺🎞🎙💽
🔰 #اطلاعيه 🔰
شركت كنندگان عزيز :
▪️
لطفاً قبل از ارسال اثر،مقررات مربوط رشته ها را به دقت مطالعه و
از طريق شماره تماس 09392005992 و پيام رسان هاي بله، ايتا
واتس آپ و يا آيدي تلگرام @kara4128 اقدام فرماييد.
#سوگواره_هنري_اربعين
#مسجد_المتقین
#اربعین1444
🆔 @sogvarehonari
سلام و احترام
در محکومیت اغتشاشات اخیر ، هتک حرمت قرآن و مقدسات ، تخریب اموال عمومی و خصوصی و برای حفظ تمامیت ارضی و یکپارچگی ایران اسلامی، بعد از نماز جمعه، راهپیمایی برگزار می شود.
با توجه به حساسیت های موجود لازم است همگی شرکت کنیم.
امام(ره) فرمودند: حفظ نظام از اوجب واجبات است.
اگر میتوانید نشر دهید
•┈┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈•
پاتوق بچه شیعه ها
@shia_patogh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
این حوادث اگر نبود جای تعجب داشت
•┈┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈•
پاتوق بچه شیعه ها
@shia_patogh
🇮🇷ای پرچمت ما را کفن...🇮🇷
🌹امروز یکم مهر سالگرد عملیات کمان 99 هست. بلافاصله بعد از حملۀ صدام به ایران، نیروی هوایی ایران یک عملیات برجسته را طراحی کرد که با حضور 140 هواپیمای تهاجمی و 40 هواپیمای پشتیبانی اجرا شد. بزرگترین عملیات هوایی دنیا!
🌹بسیاری از پروازها برای فرار از رادار در ارتفاع پایین انجام شد. و بعد از آن 55 درصد از توان نیروی هوایی صدام بعثی از بین رفت.
🌹یک هفتۀ بعد عملیات شمشیر توران طراحی شد که هدفش جلوگیری از اتمی شدن عراق بود.
🌹بعد از آن عراق هواپیماهایش را به مرزش با سوریه منتقل کرد که از دسترس نیروی هوایی ایران دور باشد.
🌹کمتر از شش ماه بعد بزرگترین عملیات فوق تخصصی ایران طراحی شد. یعنی عملیات اچ 3. ایران با سوختگیری هوایی و با دور زدن عراق به نیروی هوایی عراق حمله کرد. البته سوریه در این عملیات به کشور ما کمک کرد. عراق تا مدت ها این باور نمی کرد که ایران این عملیات را انجام داده است.
🌹در تیرماه سال 61 هم که بنا بود اجلاس عدم تعهد در عراق برگزار شود، و صدام تعهد داده بود که آسمان عراق امن است، ایران در یک عملیات بارها آسمان بغداد را تصرف کرد و شهید عباس دوران هواپیمای خودش را به ساختمان اجلاس کوبید.
✅✅این ها که گفتم افسانه یا فیلم آمریکایی نیست. واقعیت است. هر چند مثل همۀ قضایای دیگر در روایتش گرفتار لکنت زبان باشیم.
🏴نیروی هوایی آمریکا مطابق گزارش های خودشان، به محض قفل شدن موشک روی هواپیمایشان ایجکت می کنند. هرگز عملیات در ارتفاع پایین نداشته اند.
رفیق همین #عباس_دوران ما می گفت روز امتحان پایانی عباس در آمریکا، عباس سه بار در تعقیب و گریز معلم پروازش او را تسلیم کرد. هنگام خداحافظی معلم پرواز به وضوح ناراحت بود و گفت خدا نکند ما و شما در جنگی روبری هم قرار بگیریم.
🌹اخیرا فیلمی دیدم از یک تخیل این آمریکایی های ترسو به نام #تاپ_گان_ماوریک که هر چه نیروی هوایی ما داشته است و آرزوی این ترسوها است به نام خودشان ثبت کرده اند.
🌹اشکالی هم ندارد، برایشان کاربرد داخلی دارد ولی واقعیت با فیلم عوض نمی شود.
هفته دفاع مقدس گرامی باد
•┈┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈•
پاتوق بچه شیعه ها
@shia_patogh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
این رو چندین بار نگاه کردم و هر دفعه خندیدم
میفرستم تا شما هم لبخند به لبتون بیاد
خیلی عالی بود😆😆🙈😅
•┈┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈•
پاتوق بچه شیعه ها
@shia_patogh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
دفاع جانانه از زنان در برنامه شبکه ماهوارهای من و تو.
این کلیپ قدیمیه و البته این کارشناس موقع خروج از من و تو یک کتک جانانه خورد و فیلم بعد از کتک خودنش هم در اینترنت هست.
ولی به نظرم می ارزید که این حرف حق اونجا گفته بشه.
•┈┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈•
پاتوق بچه شیعه ها
@shia_patogh
#زیارتنامه_امام_حسن_مجتبی_ع
آیت الله مشکینی:
مبادا روز شهادت یا ولادت امامی بگذرد و شما آن امام را زیارت نکنید.
⚫️شهادت #امام_حسن_ع تسلیت باد
•┈┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈•
پاتوق بچه شیعه ها
@shia_patogh
#زیارتنامه_پیامبر_ص
آیت الله مشکینی:
مبادا روز شهادت یا ولادت امامی بگذرد و شما آن امام را زیارت نکنید
⚫️رحلت #پیامبر_اسلام_ص تسلیت باد
•┈┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈•
پاتوق بچه شیعه ها
@shia_patogh
«خوارج نو» در ایران امروز
پیش از این در مقالۀ «تفکر اجتماعی خوارج» بر اصل «گسست میانِ من و دیگری» به مثابه نخستین اصل در اندیشه خوارج پرداختهام، اینکه هرکسی از من نیست در دارالکفر هست. این اصل، پایهای موثر در اخلاق دینداری خوارج و خودشیفتگی و خودارضاییِ دینی و سیاسی آنها در برخوردهای اجتماعی¬ با دیگران بوده و همین نیز موجب انسداد گفتگوی خوارج با اغیار بوده است. آنگاه که این مقاله را مینوشتم فکر میکردم مصادیق مهم از این جریان را میتوان در برخی از خطبا و گاه روحانیان لجباز در ایران مشاهده کرد، لیکن تجربههای مختلف اجتماعی و سیاسی در ایران نشان داد که روحیۀ خوارجی صرفا یک روحیۀ دینی و مذهبی نبوده، بلکه قالبهای روشنفکری و گاه ریشههای دانشگاهی عمیقی دارد، قالبهایی که دارالکفرش را از خودیها شروع میکند، «دیگری»هایش را از خودیها و «خودی»هایش را از بیگانگان برمیگزیند، و به رغم ادعای گفتگوی تمدنها، نمیتواند همین گفتگو را در وطن بوجود آورد و بلکه در دام تئوری های جدید خشونت میافتد.
اصل دیگر در عقاید اجتماعی خوارج، اصل «عدم تبعیض ایمان» است، اینکه ایمان یک امر به هم پیوسته است و قابل تجزیه (بعض بعض کردن) نیست. از این رو کسی یا ایمان دارد و یا ندارد و کافر است. کسانی که گناهکاراند، نمی¬توانند ایمان داشته باشند و کسی هم که ایمان ندارد کافر و مهدور الدم است. دوباره زمانی که این مقاله را مینوشتم تصورم این بود که مصادیق این اصل را باید در میان برخی از روحانیون انحصارطلب جستجو کرد، لیکن بعدها دیدم این سختگیری و گاه سادهلوحی را میتوان در میان برخی جریانهای روشنفکری در ایران نیز پی گرفت. بر اساس چنین اصلی همه باید نابِ ناب باشند و جامعه نیز باید مبرای از خطا باشد (برای همین، این طیف یا سفید سفید می بینند و یا سیاه سیاه). دشوارتر اینکه، نه تنها افراد جامعه باید مصون از خطا باشند، بلکه دولت اسلامی نیز باید خالی از ضعف و اشتباه باشد. از این نظر، اگر دولت جایی مرتکب خطا شود گناه کبیره کرده و «کافر» و «مرتد» می¬شود و در این صورت نه تنها باید از آن سرپیچی کرد بلکه باید با ایشان «جهاد» نمود. (اصل «استعراض» یا «اعدام مرتدان»).
قاعدۀ دیگر در رفتار اجتماعی خوارج تقدم «شور» بر «عقلانیت» است. شور و هیجانات نفسانی (passion) همواره یکی از محوری¬ترین پرسش¬ها در اندیشه سیاسی بوده و هست. اندیشمندان بسیاری مانند اسمیت و پاسکال و دیگران در مورد امکان مهار (harnessing) و یا سرکوب (repressing) هیجانات نفسانی و غریزی سخن گفته¬اند و کسانی نیز با عنوان کردن "کنترل آتش با آتش"، شورهای نفسانیِ خطرناک را قابل کنترل با شورهای و هیجانات دیگر تلقی کرده اند. در این باره برخی نیز تأکید کردهاند که تا زمانی که شورهای نفسانی از رهگذر عقل و اندیشه تعدیل نشود (تبدیل به interest نشود) نظم اجتماعی بوجود نمیآید. آنگاه که این مقاله را مینوشتم دوباره مصادیق آن را در میان برخی از جریانات مذهبی و گروههای به اصطلاح فشار انقلابی میدیدم، لیکن الان که تحولات پیرامونیام را میبینم تقدم هیجانات و شورهای کور نفسانی بر عقل و اندیشه، و تقدمِ تعصبهای کور بر قانون و اخلاق را در جریانهای مدعی مدرنیته درایران بوضوح میبینم.
به نظرم آنچه در دو سویۀ به اصطلاح نخبگانی ایران میتوان مشاهده کرد، دو گونه از خوارجبودگی است که مسیرهای گفتگو را از هر دو سویۀ عرفی و مذهبی در ایران به انسداد میبرد و تراکمی از نفرت و خشونت را در جامعه بوجود میآورد. جنس این خوارجبودگی در ایران، جنس اخلاقی است و نه اندیشهای، و باید آن را در نظام پر از عیب آموزش و پرورشمان چاره کنیم. لیکن عجالتا امروزه لازم است دلسوزان نظام از هر دو طرف برای شنیدن از یکدیگر (حسن الاستماع به مثابه اساس در صورتبندی گفتگوهای سازنده) اندیشه کنند و زمینههای لازم را برای ایجاد ارتباطی موثر با یکدیگر و گفتگو با نسل منتقد و گاه معترض (که بسیاری از آنها در خانه هستند و نه در خیابان) فراهم آورند. یکی از نقطههای مهم گفتگو که باید در مورد آن فکر کرد و به توافقی در سطح ملی رسید، «فرایند مسالمتآمیز نقد و مکانیسمهای قانونی آن» است تا بتوان انتقادات دلسوزان انقلاب و نخبگان جامعه برای اصلاح رویهها و اقدامات به موقع را شنید.
@Habibollah_Babai
•┈┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈•
پاتوق بچه شیعه ها
@shia_patogh