🔆 آیت الله حائری شیرازی: امام حسین علیه السلام در شب عاشورا یک جور سخن گفت و در روز عاشورا یک جور دیگر.
◼️شب عاشورا، سخن از «نمیخواهم، احتیاج ندارم، بروید، بیعتم را برداشتم» بود.
🔆روز عاشورا میگوید: «بیائید به من کمک کنید، آیا یاور و مددکاری هست؟ هل من ناصر ینصرنی؟»
◼️شب صحبت میکند تا مبادا خبیثی در بین طیّبها باشد، و روز سخن میگوید تا مبادا طیّبی در بین خبیثها مانده باشد.
◼️شب غربال میکند تا فقط «صالحان» بمانند و روز غربال میکند تا فقط «اشقیاء» در مقابل او ایستاده باشند.
•┈┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈•
👌 رسانه «پاتوق بچه شیعهها»
در واتساپ
https://chat.whatsapp.com/GeOS2osCVMtG7d487o1abQ
در ایتا
https://eitaa.com/joinchat/317194240C38f5bdcffb
إنالله و إنا إلیه راجعون!
آجـرک الله یاصاحبالزّمان
◼️«أعظَمَ اللهُ اُجورَنا بمُصابِنا بِالحُسَینِ وَ جَعَلَنا و إیّاکُم مِنَ الطّالِبینَ بِثارِهِ مَع وَلیّهِ الامامِ المَهدیِّ مِن آلِ مُحَمَّدٍ»
😭😭😭😭
•┈┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈•
👌 رسانه «پاتوق بچه شیعهها»
در واتساپ
https://chat.whatsapp.com/GeOS2osCVMtG7d487o1abQ
در ایتا
https://eitaa.com/joinchat/317194240C38f5bdcffb
🔰اربعین زیارت عاشورا🔰
و چگونگی برگزاری آن
• یکم؛
در این اربعین، بهتر است زیارت عاشورا با صد لعن و صد سلام خوانده شود. البته طبق روایتی از حضرت امام هادی علیهالسلام، میتوان تنها به تکرار صدباره عبارت «اَللّهُمَّ الْعَنْهُمْ جَمیعاً» در فراز لعن و عبارت «اَلسَّلامُ عَلَى الْحُسَیْنِ وَ عَلى عَلِىِّ بْنِ الْحُسَیْنِ وَ عَلى اَصْحابِ الْحُسَیْنِ» (طبق نسخه مرحوم آیتالله قاضی) در فراز سلام، اکتفا نمود.
• دوم؛
در این اربعین و در قرائتهای روزانه زیارت عاشورا، باید به مقام نوری حضرت سیدالشهدا علیهالسلام توجه شود. اصلِ این توجه بسیار اهمیت دارد؛ گاهی حتی با یک «یا حسین» نیز این توجه ایجاد شده و کارها میکند!
• سوم؛
بهتر است زیارت عاشورا در روز عاشورا در یک جلسه و زیر آسمان خوانده شود. نیز تکرار صدباره فراز لعن بهصورت کامل و از «اَللّهُمَّ الْعَنْ اَوَّلَ…» تا «اَللّهُمَّ الْعَنْهُمْ جَمیعاً» و فراز سلام نیز از «اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا اَباعَبْدِاللهِ وَ عَلَى الاَْرْواحِ…» تا «وَ عَلى اَصْحابِ الْحُسَیْنِ» باشد. اگر این امر ممکن نیست، دستکم بهصورت مختصر بهجا آورده شود.
• چهارم؛
در بین نسخههای زیارت عاشورا، نسخهای که مرحوم آیتالله سعادتپرور در کتاب «ثمرات حیات» (جلد سوم) به نقل از مرحوم آیتالله قاضی ذکر فرمودهاند، معتبرتر است. هر چند نسخهای نیز که مرحوم حاجشیخعباس قمی در مفاتیحالجنان آوردهاند، دارای اعتبار است. نباید تفاوتهای جزئی سبب توقف شود. چنانکه گذشت، اصل و مهم، توجه به مقام نوری حضرت سیدالشهدا علیهالسلام است.
• پنجم؛
طبق نقل مرحوم آیتالله سعادتپرور و بنا بر سفارش بزرگان، بهتر است صبحهنگام، زیارت عاشورا را تا ابتدای فراز لعن خوانده و لعنها و سلامها را در طی مدت روز تکرار کرد. اینچنین و در طول روز، توجهی پیوسته به مقام نوری سیدالشهدا علیهالسلام جاری خواهد بود.
• ششم؛
لعنها و سلامها را حتی میتوان در رفتوآمدها و مانند آن تکرار کرد. هر چند بهتر است در شرایطی تکرار شوند که اسباب توجه فراهم است.
• هفتم؛
اصل این اربعین از روز عاشورا آغاز شده و در اربعین حسینی علیهالسلام به پایان میرسد. اما اگر فرصت روز عاشورا برای شروع اربعین از دست رفت، از هر روز که آغاز شد، چهل روز ادامه یابد.
• هشتم؛
در روزهای میانی این اربعین، اگر یک یا چند روز فراموش شد، پس از روز آخر، به همان تعداد ادامه داده شود تا قرائت چهل روزه زیارت عاشورا تکمیل گردد.
• نُهم؛
دو رکعت نمازِ زیارت، پس از قرائت زیارت عاشورا مورد سفارش است. اگر پس از نماز نیز زیارت علقمه خوانده شود، بسیار شایسته است.
• دهم؛
بانوان محترم، در ایامی که عذر شرعی دارند، فقط امکان بهجا آوردن نماز زیارت را ندارند؛ در این مدت زیارت عاشورا را قرائت کنند.
• یازدهم؛
اگر در مدت این چهل روز، شخص بهصورت غیرعامدانه گناهی مرتکب شود، سزاوار نیست اربعین را رها کند. بلکه بهتر است آن را به پایان رسانیده و اربعینی دیگر را با پاکی و طهارت برگزار کند.
• دوازدهم؛
خطاب سلام در «وَ عَلى عَلِىِّ بْنِ الْحُسَیْنِ» حضرت علیاکبر علیهالسلام است؛ فراز سلام، شهدای کربلا را مورد خطاب قرار میدهد.
• سیزدهم؛
حقیقت لعن، درخواست محرومیت از رحمت رحمانی الهی از خداوند است که با بروز آن، قدرت ستمکاری از آنان سلب میشود. لعن، رذائل اخلاقی گوینده آن را نیز از بین میبرد.
• چهاردهم؛
بهتر است در این مدت بر فرستادنِ بسیار صلوات اهتمام ورزید
• پانزدهم؛
اگر انسان اين کار را چهل روز، يعنی تا روز اربعين، ادامه دهد، بسيار مطلوب است و اثرات بسيار عجيبی دارد. زيرا زيارت عاشورا برای برآورده شدن حاجات و رفع گرفتاریها بسيار مفيد است.
• شانزدهم؛
زیارت عاشورا برای اهل سیر و سلوک «کبریت أحمر» است، چنانکه عارف بالله سیدهاشم حداد میفرمود: «درک من از مقام توحید، اثر #زیارت_عاشورا است»
زیارت عاشورا، نسخه معروف آیت الله قاضی
برگرفته از نکات بیانشده در جلسات وعظ اساتید محترم اخلاق، آیتالله #تحریری، حججاسلام آقایان #مؤیدی، #ایوبی و #وطن_خواه #فیاصبخش (حفظهماللهتعالی
🌐https://eitaa.com/m_shaban
•┈┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈•
👌 رسانه «پاتوق بچه شیعهها»
در واتساپ
https://chat.whatsapp.com/GeOS2osCVMtG7d487o1abQ
در ایتا
https://eitaa.com/joinchat/317194240C38f5bdcffb
2793710_491.mp3
23.21M
فایل صوتی زیارت عاشورا با صد لعن و صد سلام برای اولین بار آماده شده و در اختیار شما بزرگواران عزیز قرار میگیرد. لازم به ذکر است که به گفته ی بسیاری از علما گفتن "تعداد” دقیق اذکاری که برای آنها از سوی معصومین علیهم السلام عدد ذکر شده است نقش ویژه ای در اثرگذاری آن ذکر دارد. تعدادی از افراد با استفاده از تسبیح نمی توانند تمرکز لازم برای قرائت زیارت عاشورا را داشته باشند و یا اینکه ممکن است در میانه ی ذکر گفتن تسبیح از دست ایشان بیفتد و یا نیاز داشته باشند از دستشان برای انجام کاری استفاده کنند یا دانه ی مورد نظر را گم کنند و…. از طرفی گوش دادن به فایل صوتی زیارت عاشورا با لحن آرام و به مدت طولانی امکان پذیر نیست. داری ویژگی های زیر است:
۱٫ قرائت متن زیارت عاشورا بدون کم و زیاد (روضه و …)
۲٫ قرائت توسط مداح با لهجه عربی
۳٫ سرعت مناسب قرائت کل زیارت عاشورا
۴٫ اضافه شدن سرعت قرائت در قسمت مربوط به لعن و سلام
۵٫ حجم بسیار کم فایل نسبت به زمان طولانی و کیفیت آن
قرائت زیارت عاشورا با صد لعن و سلام به طور معمول حدود ۱ ساعت طول می کشد و این فایل صوتی حدود ۱ ساعت و ۳۰ دقیقه می باشد.
@arabzadehnotes
•┈┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈•
👌 رسانه «پاتوق بچه شیعهها»
در واتساپ
https://chat.whatsapp.com/GeOS2osCVMtG7d487o1abQ
در ایتا
https://eitaa.com/joinchat/317194240C38f5bdcffb
💠 آخرین نامهی حضرت اباعبدالله الحسین علیهالسلام به برادرش محمد حنفیه:
بِسمِ اللّه الرَّحمنِ الرَّحيمِ
أمّا بَعدُ
فَكَأَنَّ الدُّنيا لَم تَكُن
وكَأَنَّ الآخِرَةَ لَم تَزَل
وَالسَّلامُ
دنيا چنان است كه گويى هرگز نبوده است و آخرت چنان است كه گويى همواره بوده است! والسلام.
کاملالزیارات، ص۱۵۸
▪️ @Tassbihat
•┈┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈•
👌 رسانه «پاتوق بچه شیعهها»
در واتساپ
https://chat.whatsapp.com/GeOS2osCVMtG7d487o1abQ
در ایتا
https://eitaa.com/joinchat/317194240C38f5bdcffb
Hamrazman(2).pdf
3.77M
یک کتاب خیلی خوب
کتاب همرزمان حسین علیه السلام
تحلیلی بر مبارزات سیاسی ائمه علیهم السلام.
ابتدا که کتاب را دیدم خیال کردم درباره یاران امام حسین ع در کربلاست. ولی وقتی تورق کردم متوجه شدم سایر ائمه را همرزمان حسین نامیده که متناسب با شرایط زمانی اقدامات متناسب انجام داده اند.
از خواندن آن لذت بردم. تقدیم به شما.
فایل بالا (شماره ۲) کتاب کامل است
و فایل پایین(شماره ۱) چکیده کتاب است.
التماس دعا
حسنوند
•┈┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈•
👌 رسانه «پاتوق بچه شیعهها»
در واتساپ
https://chat.whatsapp.com/GeOS2osCVMtG7d487o1abQ
در ایتا
https://eitaa.com/joinchat/317194240C38f5bdcffb
🔸عمل بر اساس غریزه و طبیعت یا فطرت
زهیر و شمر هر دو، هم در کربلا بودند و هم در صفین. در جنگ صفین، زهیر در کنار معاویه بود و شمر در کنار امیرالمومنین.
زهیر در هر دو میدان صفین و کربلا بنا بر فطرت عمل کرد و شمر در هر دو، بنا بر طبیعت.
زهیر در صفین به امر فطرتش رفته بود؛ چون میخواست به خاطر مظلوم با ظالم بجنگد، اما ظالم را اشتباه گرفته بود. شمر هم در هر دو میدان به دنبال قدرت بود. او هم اشتباه کرده بود و خیال میکرد که در کنار علی علیه السلام به قدرت دست پیدا میکند.
هر دو در میدان کربلا اشتباهشان را اصلاح کردند.
آنچه اساسی است این است که انسان همۀ زینتهای دنیا را فدای فطرت کند.
امنیت بزرگترین زینت این حیات است. انسان باید ناامنی در کنار خدا را بر امنیت در مقابل خدا ترجیح دهد.
شمر در عصر #تاسوعا صدا زد: «أَيْنَ بَنُو أُخْتِنَا» (فرزندان خواهر ما کجایند). #حضرت_عباس علیه السلام جواب نداد. امام حسین علیه السلام به برادرش عباس فرمود: «أَجِيبُوهُ وَ إِنْ كَانَ فَاسِقاً» (پاسخش را بدهید، اگرچه فاسق است)؛ یعنی با اینکه میدانید فاسق است و نمیخواهید جوابش را بدهید، ولی باید جوابش را بدهید.
حضرت عباس علیه السلام ناچار گفت: چه میگویی؟
شمر گفت: من برای تو و برادرهایت امان آوردهام.
حضرت عباس علیه السلام اماننامه او را رد کرد.
او امنیت در کنار شمر، عبیدالله و یزید را نخواست و ناامنی در کنار ذُریۀ پیامبر صلی الله را برگزید.
درواقع میگوید: راحتی، آزادی، امنیت، شهرت، قدرت، عزّت، همه فدای تو!
آیت الله حائری شیرازی
آئینه تمام نما/فصل۲/ صفحه۱۱۲
پاتوق بچه شیعهها
@shia_patogh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏴درس اصلی و بزرگ عاشورا
🚩 «کُلُّیَومٍعاشوراوکُلُّأرضٍکَربَلا» یعنی...
🎙بهروایت امام خمینی(ره)
•┈┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈•
👌 رسانه «پاتوق بچه شیعهها»
در واتساپ
https://chat.whatsapp.com/GeOS2osCVMtG7d487o1abQ
در ایتا
https://eitaa.com/joinchat/317194240C38f5bdcffb
تعیین جهت و جبهه در زندگی
مرحوم علی صفائی حائری
(لطفا فقط صاحبان اندیشه بخوانند به درد افراد سطحی نمیخورد)
مادام که تلقی مردم عوض نشده، رهبری را دشمن خود میدانند و خیال میکنند که میخواهد دنیای آنها را بگیرد و راحت آنها را بردارد...
تا هنگامی که زمینهها فراهم شده و تلقیها دگرگون گردید و توانستند نیازهای عظیم انسان و مسئولیت عظیم حکومت را بفهمند که مسئولیت او فقط پرستاری نیست تا نان و مسکن و بهداشت را فراهم کند که انسان بزرگتر از این است؛ او با این لقمههای کوچک آرام نمیگیرد.
حکومت علوی، حکومت مطلوب آنهایی است که این ابعاد عظیم انسان را شناختهاند و ظلم را در این وسعت فهمیدهاند و از حکومت بینشها و دانشها و آموزگاریها را توقع دارند.
مادام که انسان در این وسعت آرمان نداشته باشد، ناچار به استثمار میرود و مورد بهره برداری کسانی قرار میگیرد که با تغذیهی رایگان و بهداشت مجانی، تمام منافع و ثمرات و حقوق او را یکجا مبادله میکنند و این بیچاره سرخوش است که برایش لباس خوشگل و ساندویچ با کوکا تهیه دیدهاند و لعبتان را برایش در سر چهارراهها و داخل فروشگاهها کاشتهاند که لبخند درو کنند.
(درسهایی از انقلاب، ص: ۲۶)
مادام که تلقی مردم از خود و از دنیا دگرگون نشود تحمل حکومت الهی و علوی را نخواهند داشت که مردم حتی با شهادت اباعبدالله علیهالسلام به علی ابن الحسین علیهالسلام روی نیاورند و با کنار زدن یزید به حکومت علوی نپیوستند، که نان و رفاهی که آنها میخواستند به این ولایت سنگین نیاز نداشت.
«ان امرنا صعب مستصعب لا یحتمله الا ملک مقرب او نبی مرسل او مؤمن امتحن الله قلبه للایمان.»
تحمل امر و حکومت معصوم، به شهود تمام و یا دل عاشق و مبتلا و ساخته شده نیاز دارد.
حکومتی که هدف هدایت و رحمت و بینات و میزان و فرقان را دارد و تمامی نسلها را در نظر میگیرد و تمامی عوالم را ملاحظه میکند، پایههای محکم و دلهای استوار را میطلبد.
دلهایی که با درک ضرورت و با احساس اضطرار، به تسلیم و اطاعت و به همراهی و معیّت رسیدهاند و از تقدم و تأخر نجات یافتهاند و از نکث و مروق و قسط پاک شدهاند، که ناکث مارق قاسط، یا جلوتر میرود و یا عقب میماند که؛ «المتقدم علیکم مارق و المتأخر عنکم زاهق»؛ «فمعکم معکم».
(وارثان عاشورا، ص: ۳۶)
@mosabereh
•┈┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈•
👌 رسانه «پاتوق بچه شیعهها»
در واتساپ
https://chat.whatsapp.com/GeOS2osCVMtG7d487o1abQ
در ایتا
https://eitaa.com/joinchat/317194240C38f5bdcffb
رنج نامه ای روانشناسانه از عاشورای حسینی!
⬅️به سلیگمن در «روانشناسی مثبت گرا» بگوئید زینبی میشناسم که در معرکه عشق شاهد ذبح هجده نفر از بستگان درجه یک بود و گفت: «جز زیبایی ندیدم» و قاسمی که گفت: «مرگ برایم از عسل شیرینتر است!».
⬅️به واتسون در «رفتارگرایی» بگویید من یک حسین میشناسم که نه با مُلک ری فریفته شد و نه از غلاف شمشیر هراسناک، پس تردید حاصل کنید که مبنای رفتار آدمی فقط پاداش و تهدید نیست!
⬅️ به گلاسر در «تئوری انتخاب» بگویید سراغ دارم ۷۲ نفر از درایت خویش بهترین «انتخاب» عالم را به نام خویش ثبت کردند.
⬅️ به مازلو در «روانشناسی انسان گرایانه» بگویید در هرم نیازهایش، ابوالفضلی میشناسم که پا بر «نیازهای زیستی» گذاشت و جرعهای آب ننوشید و «نیازهای امنیتی» خویش را نادیده گرفت و امان نامه را پس زد تا مصداقی شود برای «افراد خودشکوفا»!
⬅️ اگر از مهارت «نه گفتن» درس گفتید، یاد کنید از آقایی که زیر سُم اسبان رفت اما بر بیعت ظلم، «نه» گفت.
⬅️اگر از «خانواده مطلوب» گفتید نام ببرید از «انسجام خانوادگی» یک ابرمرد که خانوادهاش از مدینه تا کربلا از شیرخواره تا بزرگسال و از عروس و داماد تا پیرمرد و پیرزن پا به پا تا جولانگاه ذبح پیش آمدند.
مرحبا حافظ که چنین سرودی:
نه من بر آن گل عارض غزل سرایم و بس
که عندلیب تو از هر طرف هزارانند🌿
☫@hawzeh_velaei
•┈┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈•
👌 رسانه «پاتوق بچه شیعهها»
در واتساپ
https://chat.whatsapp.com/GeOS2osCVMtG7d487o1abQ
در ایتا
https://eitaa.com/joinchat/317194240C38f5bdcffb
🔴بین توییت سمت راست و خبر دروغ و تحریف شده سمت چپ اصلاحات نیوز، فقط دو سه روز فاصله بود. این یعنی پروژه تخریب آیتالله #میرباقری رسما شروع شده. اصلاحات به دنبال تخریب و ترور شخصیتی حلقه اصلی حامیان انقلاب و رهبری است.
•┈┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈•
👌 رسانه «پاتوق بچه شیعهها»
در واتساپ
https://chat.whatsapp.com/GeOS2osCVMtG7d487o1abQ
در ایتا
https://eitaa.com/joinchat/317194240C38f5bdcffb
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اگر هنوز بغض توی گلوتون گیر کرده این کلیپ رو ببینید😭
در مراسم تعزیهای در عراق پس از آنکه بازیگر نقش امام حسین (ع) ندای «آیا کسی هست مرا یاری کند؟» سر داد، عدهای طاقت نیاوردند و صحنههای عجیبی رقم زدند.
یا لَیتَنا کنّا مَعَکم فَنَفوزَ فَوْزاً عَظیماً...
•┈┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈•
👌 رسانه «پاتوق بچه شیعهها»
در واتساپ
https://chat.whatsapp.com/GeOS2osCVMtG7d487o1abQ
در ایتا
https://eitaa.com/joinchat/317194240C38f5bdcffb
وداع جانسوز امام سجاد (ع)با امام حسین (ع)
◾️در روايتى آمده است:
هنگامى كه امام حسين(ع) تنها شد به خيمه هاى برادرانش سر كشيد، آنجا را خالى ديد. آنگاه به خيمه هاى فرزندان عقيل نگاهى انداخت، كسى را در آنجا نيز نديد؛ سپس به خيمه هاى يارانش نگريست كسى را نديد، امام در آن حال ذكر «لاَ حَوْلَ وَ لاَ قُوَّةَ إِلاَّ بِاللهِ الْعَلِىِّ الْعَظِيمِ» را فراوان بر زبان جارى مى ساخت.
آنگاه به خيمه هاى زنان روانه شد و به خيمه فرزندش امام زين العابدين(عليه السلام) رفت. او را ديد كه بر روى پوست خشنى خوابيده و عمّه اش زينب(س) از او پرستارى مى كند. چون حضرت على بن الحسين(عليه السلام) نگاهش به پدر افتاد خواست از جا برخيزد، ولى از شدّت بيمارى نتوانست، پس به عمّه اش زينب گفت: «كمكم كن تا بنشينم چرا كه پسر پيامبر(صلى الله عليه وآله) آمده است»
زينب(عليها السلام) وى را به سينه اش تكيه داد و امام حسين(عليه السلام) از حال فرزندش پرسيد.
او حمد الهى را بجا آورد و گفت:
«يا أبَتاهُ ما صَنَعْتَ الْيَوْمَ مَعَ هؤُلاءِ الْمُنافِقِينَ»؛ (پدر جان! امروز با اين گروه منافق چه كرده اى؟).
امام(عليه السلام) در پاسخ فرمود:
«يا وَلَدِي قَدِ اسْتَحْوَذَ عَلَيْهِمُ الشَّيْطانُ فَاَنْساهُمْ ذِكْرَ اللّهِ، وَ قَدْ شُبَّ الْقِتالُ بَيْنَنا وَ بَيْنَهُمْ، لَعَنَهُمُ اللّهُ حَتّى فاضَتِ الاَْرْضُ بِالدَّمِ مِنّا وَ مِنْهُمْ»؛ (فرزندم! شيطان بر آنان چيره شده و خدا را از يادشان برده است و جنگ بين ما و آنان چنان شعله ور شد كه زمين از خون ما و آنان رنگين شده است!).
◾️حضرت سجّاد(عليه السلام) عرض كرد: «يا أبَتاهُ أَيْنَ عَمِّىَ الْعَبّاسُ»؛ (پدر جان! عمويم عبّاس كجاست؟).
در اين هنگام اشك بر چشمان زينب حلقه زد و به برادرش نگريست كه چگونه پاسخ مى دهد ـ چرا كه خبر شهادت عبّاس را به وى نداده بود زيرا كه مى ترسيد بيمارى وى شدّت پيدا كند!
امام(عليه السلام) پاسخ داد: «يا بُنَىَّ إِنَّ عَمَّكَ قَدْ قُتِلَ، وَ قَطَعُوا يَدَيْهِ عَلى شاطِىءِ الْفُراتِ»؛ (پسر جان! عمويت كشته شد و دستانش كنار فرات از پيكر جدا شد!).
على بن الحسين(ع) آن چنان گريست كه بى هوش شد. چون به هوش آمد از ديگر عموهايش پرسيد و امام پاسخ مى داد: «همه شهيد شدند».
◾️آنگاه پرسيد: «وَ أَيْنَ أَخي عَلِيٌّ، وَ حَبيبُ بْنُ مَظاهِرَ، وَ مُسْلِمُ بْنُ عَوْسَجَةَ، وَ زُهَيْرُ بْنُ الْقَيْنِ»؛ (برادرم على اكبر، حبيب بن مظاهر، مسلم بن عوسجه و زهير بن قين كجايند؟).
امام(ع) پاسخ داد: «يا بُنَىَّ إِعْلَمْ أَنَّهُ لَيْسَ في الْخِيامِ رَجُلٌ إِلاّ أَنَا وَ أَنْتَ، وَ أَمّا هؤُلاءِ الَّذِينَ تَسْأَلُ عَنْهُمْ فَكُلُّهُمْ صَرْعى عَلى وَجْهِ الثَّرى»؛ (فرزندم! همين قدر بدان كه در اين خيمه ها مردى جز من و تو نمانده است، همه آنان به خاك افتاده و شهيد شده اند).
پس على بن الحسين(ع) سخت گريست.
آنگاه به عمّه اش زينب(س) گفت:
«يا عَمَّتاهُ عَلَىَّ بِالسَّيْفِ وَ الْعَصا»؛ (عمّه جان! شمشير و عصايم را حاضر كن).
پدرش فرمود: «وَ ما تَصْنَعُ بِهِما»؛ (مى خواهى چه كنى؟).
عرض كرد: «أمَّا الْعَصا فَأَتَوَكَّأُ عَلَيْها، وَ أَمَّا السَّيْفُ فَأَذُبُّ بِهِ بَيْنَ يَدَىْ إِبْنِ رَسُولِ اللهِ(ص) فَإِنَّهُ لاَ خَيْرَ فِي الْحَياةِ بَعْدَهُ»؛ (بر عصا تكيه كنم و با شمشيرم از فرزند رسول خدا(ص) دفاع نمايم، چرا كه زندگانى پس از او ارزش ندارد).
امام حسين(ع) او را باز داشت و به سينه چسباند و فرمود:
فرزندم! تو پاك ترين ذريّه و برترين عترت منى و تو جانشين من بر اين بانوان و كودكانى. آنان غريب و بى كس اند كه تنهايى و يتيمى و سرزنش دشمنان و سختى هاى دوران آنان را فرا گرفته است. هر گاه كه ناله سر دادند آنان را آرام كن، و چون هراسان شدند مونسشان باش و با سخنان نرم و نيكو، خاطرشان را تسلّى بخش.
چرا كه كسى از مردانشان جز تو نمانده است تا مونسشان باشد و غم هايشان را به وى باز گويند. بگذار آنان تو را ببويند و تو آنان را ببويى و آنان بر تو گريه كنند و تو بر آنان.
◾️آنگاه امام(ع) دست فرزندش را گرفت و با صداى رسا فرمود:
اى زينب! اى امّ كلثوم! اى سكينه! اى رقيّه! و اى فاطمه! سخنم را بشنويد و بدانيد كه اين فرزندم جانشين من بر شماست و او امامى است كه پيروى از او واجب است
سپس به فرزندش فرمود: «يا وَلَدي بَلِّغْ شيعَتي عَنِّيَ السَّلامَ فَقُلْ لَهُمْ: إِنَّ أَبي ماتَ غَريباً فَانْدُبُوهُ وَ مَضى شَهيداً فَابْكُوهُ»؛ فرزندم! سلامم را به شيعيانم برسان و به آنان بگو: پدرم غريبانه به شهادت رسید پس بر او اشك بريزيد.
📚 منبع: معالى السبطين، ج ۲، ص ۲۰ و ۲۱.
🆔 eitaa.com/eisavim
•┈┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈•
👌 رسانه «پاتوق بچه شیعهها»
در واتساپ
https://chat.whatsapp.com/GeOS2osCVMtG7d487o1abQ
در ایتا
https://eitaa.com/joinchat/317194240C38f5bdcffb
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕ سختترین صبر امام حسین(ع)، صبر بر تردید افکنی نزدیکانش بود.
🔸آنهایی که تردید داشتند مثل "عبداللهبنجعفر" ، "عبداللهبنعباس" و "محمدحنفیه" بااینکه میدانستند امام حسین (ع) امام حق است ولی بهسبب عدم معرفت کافی به ولایت و اینکه امام هر آنچه میکنند حق است میآیند و امام را نصیحت میکنند که به کربلا نرو. این یعنی عدم شناخت ولایت.
🔸اینها درعین اینکه میدانند امام حسین(ع) حق است اما چون به ولایت باور کامل ندارند و برای خودشان شأنی در برابر تصمیم ولایت قائل هستند، درنتیجه هم خودشان امام را همراهی نکردند و هم در عده دیگری اثر گذاشتند.
🔸همین خواص از روی دلسوزی و تحلیل غلط و برداشت نادرستشان بود که باعث شدند عدهای در مکه به امام نپیوندد. مردم نگاه میکردند که برادر امام یا پسرعمو یا داماد امام مگر بد او را میخواهند که او را از سفر به کوفه باز می دارند؟
@rajabidavani
•┈┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈•
👌 رسانه «پاتوق بچه شیعهها»
در واتساپ
https://chat.whatsapp.com/GeOS2osCVMtG7d487o1abQ
در ایتا
https://eitaa.com/joinchat/317194240C38f5bdcffb
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴خاطره مصطفی تاجزاده از توصیه هاشمی رفسنجانی به سید محمد خاتمی:
"تو جلسات هرچی رهبری میگه، بگو چشم! بعد برو کار خودت را بکن.
ما هم دهه اول انقلاب همینطوری کشور را اداره کردیم، می رفتیم دیدار امام و می گفتیم چشم بعد کار خودمان را می کردیم."
•┈┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈•
👌 رسانه «پاتوق بچه شیعهها»
در واتساپ
https://chat.whatsapp.com/GeOS2osCVMtG7d487o1abQ
در ایتا
https://eitaa.com/joinchat/317194240C38f5bdcffb
🌷🌷 #صبحانه_معنوی ۹
رهبر عزیز انقلاب :
به جوانها غالباً در مورد قرآن سفارش میکنم. سعی کنید رابطهتان را با قرآن قطع نکنید. هر روز، ولو نصف صفحه، قرآن بخوانید.
اینها همهاش مقرِب انسان است؛ صفای روح و گشایش و فتوح معنوی را همینها برای انسان به وجود میآورد.
آن آرامش، آن صبر و سکینهی مورد نیاز انسان که
«فأنزل اللَّه سکینته علی رسوله و علی المؤمنین و الزمهم کلمة التّقوی» این نعمتی است که خدای متعال آن را به رخ مؤمنین میکشد، که ما سکینه و صبر و آرامش و طمأنینه را از سوی خودمان به پیغمبر دادیم، به مؤمنین دادیم
با همین چیزی که عرض کردیم، حاصل میشود؛ در درجهی اول با تلاش برای دور شدن از گناهان است.
•┈┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈•
👌 رسانه «پاتوق بچه شیعهها»
در واتساپ
https://chat.whatsapp.com/GeOS2osCVMtG7d487o1abQ
در ایتا
https://eitaa.com/joinchat/317194240C38f5bdcffb
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مداحی زیبای نوجوان ایرانی به سه زبان ترکی، فارسی و عربی
عراقیها مبهوت صدای نوجوان ایرانی شدند
🔸️ سید محمد حسینی مداح نوجوان ایرانی به سه زبان ترکی، فارسی و عربی در مسابقه استعدادیابی مداحی وجیها بالحسین (ع) هنرنمایی کرد.
•┈┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈•
👌 رسانه «پاتوق بچه شیعهها»
در واتساپ
https://chat.whatsapp.com/GeOS2osCVMtG7d487o1abQ
در ایتا
https://eitaa.com/joinchat/317194240C38f5bdcffb
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تمرینهای کوچک
استاد علی صفایی حائری:
مسائل بزرگ از جاهای کوچکی آغاز میشوند. آنهایی که بهرههای بزرگ گرفتند از تمرینهای کوچک صرفنظر نکردند.
کسانی که دعوت حادثهها و امتحانها را نمیشنوند، توقع نداشته باشد که دعوت رسول را اجابت کنند. اگر میخواهیم فریاد هَل مِن ناصر حسین را بشنویم و دنبال برویم، لازمهاش این است که از خیلی چیزها ساده نگذریم.
•┈┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈•
👌 رسانه «پاتوق بچه شیعهها»
در واتساپ
https://chat.whatsapp.com/GeOS2osCVMtG7d487o1abQ
در ایتا
https://eitaa.com/joinchat/317194240C38f5bdcffb
به بهانه سخنان آقای عالی
(درباره نظام اسلامی)
🔺 "نظام اسلامی"، غیر از "شخص حاکم" است. ولو آن حاکم، علی ع باشد.
🔺غدیر، تعیین علی ع برای حاکمیت نبود فقط، بلکه مهمتر آنکه مهندسی نظام اسلامی بود. نظامی که مثل دین و شریعت، با اراده ربوبی خدای متعال تعیین تکلیف میشود.
🔺این نظام بعد پیامبرص کنار گذاشته شد. انتخاب مردم در چارچوب ویژگیهای عقلی و اخلاقی و دینی، ساختار ولایت الهی نیست حتی اگر معصومین با آن همراهی هایی کرده باشند. حتما این ساختار از سلطنت و وراثت، معقولتر است. در سلطنت و وراثت هم حتما حاکمی با خصایص بهتر و توانمندتر بهتر از حاکم ظالم و فاسق و فاجر است. اما حتی اگر امام معصوم هم در راس نظام غیر الهی و ولایی قرار بگیرد، و مثل یوسف ع یا امام رضایی(بالفرض) حاکم شوند در ساختار سلطنت، یا مثل امیرالمومنین ع حاکم شود در ساختار انتخاب مردمی، آن نظام غلط است، غیر عادلانه است. چون ساختار سیاسی غیر از شخص حاکم است. البته باید توجه داشت که ایجاد نظام اسلامی و ولایی نیز به دست یک نفر انجام نمیشود بلکه نیاز به دست و قدرت جامعه دارد.
🔺نظام سیاسی در دوران غیبت، نظام ولایی غدیر است نه نظام سیاسی "انتخاب در چارچوب ویژگیها" که خلفای راشدین بعد پیامبرص بر اساسش حاکم شدند. این دو ولو شباهتهایی با هم دارند، لکن از اساس متفاوتند.
🔺ملاک حکمرانی در ساختار نظام اسلامی، نصب الهی است و انتخاب و تطبیق و تعیین ویژگیها توسط مردم، طریق هستند. لذا حاکم، ولایتش مطلقه است و تقدم حکم او بر دیگر احکام شریعت، خودش شرعیت دارد. او غاصب نیست. تصمیمها در این نظام مقدسند، جان دادن برای آن ارزش است، به خلاف مدل های دیگر که تقدم احکام بر شریعت، خلاف و بدعت است و بنابر این حتما در دولت شخص غاصب، دولت دیگری وجود دارد، پنهانی، ذیل حکومت ولی الهی و اگر تبعیتی از حاکم رسمی هست به دستور او انجام میشود. مدلی که تا قبل از پیروزی انقلاب هم ادامه داشت.
🔺برخی خیال کردهاند آقای عالی، منظورش این است که شرط تبعیت و اطاعت سیاسی از ولی فقیه، اعتقاد به الهی بودن جایگاه آن است. این افراد، مساله را کلا اشتباه فهمیدهاند. بحث در اطاعت افراد نیست که خلط بین تعبدیات و توصلیات را تذکر دهیم، بلکه بحث در مبنای معماری نظام اسلامی است که به دست جامعه انجام شده. آیا مردم، نظام و ساختار ولایی و الهی را شکل داده اند یا ساختار بشری صرف. مردم ایران امام خمینی را به جای محمدرضا نگذاشتند، بلکه ساختار و نظام ولایی را جایگزین ساختار سلطنت کردند.
🔺نظام اسلامی_ بر اساس ولایت الهی_ چه نسبتی با عدالت دارد؟ ایجاد این نظام، اولین و اساسی ترین مصداق عدالت است. در واقع مهندسی فنداسیون جامعه و نظام اراده و حکم_ در کلانترین ساختار خود_ بر محور عدالت، واقع شده است. تنزل عدالت ساختار نظام سیاسی به عدالت و عمل کارگزاران، خطا است، آنانکه به دلیل خطای کارگزاران اصل عادلانه بودن نظام را زیر سوال میبرند، ظلم میکنند. همینطور تنزل مقوله عدالت نیز به معیشت و ملکیت و خارج کردن دایره عدالت از اراده و امر سیاسی، خود، ظلم بزرگی است.
@ali_mahdiyan
•┈┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈•
👌 رسانه «پاتوق بچه شیعهها»
در واتساپ
https://chat.whatsapp.com/GeOS2osCVMtG7d487o1abQ
در ایتا
https://eitaa.com/joinchat/317194240C38f5bdcffb
#زیارت_امام_سجاد_ع
آیت الله مشکینی:
مبادا روز شهادت یا ولادت امامی بگذرد و شما آن امام را زیارت نکنید.
🥀شهادت امام زینالعابدین علیهالسلام تسلیت باد🖤
•┈┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈•
👌 رسانه «پاتوق بچه شیعهها»
در واتساپ
https://chat.whatsapp.com/GeOS2osCVMtG7d487o1abQ
در ایتا
https://eitaa.com/joinchat/317194240C38f5bdcffb
حفظ اسلام در ایران به وحدت شماهاست
امام ره
در این شرایطی که تعدادی از نیروهای انقلابی بهخاطر دلایل درست یا غلط به تخریب یکدیگر مشغولند، خواندن این جملات بسیار مهم امام خمینی و انذار عاقبت خطرناک این کارها ضروری به نظر میرسد:
«آقا، همه دنیا مخالف ماست، ما خودمان باید با هم باشیم... ما باید دائماً به هم سفارش کنیم... دعوت کنند به وحدت، دعوت کنند به تقوا...
خوب، فقها با هم اختلاف دارند از صدر اسلام تا حالا، اگر این نظرها تصادم با هم نمیکرد فقه ما به این قوت نبود؛ نظرها باید تصادم کنند... مخاصمه در کار نیست مباحثه علمی است، مباحثه اخلاقی است، باید اخلاق به مردم یاد بدهند، دعوا نباید باشد در آن.
و همین طور مادامی که ما منسجم هستیم با هم، دستهایمان تو هم است و دعای وحدت میخوانیم، هستیم. آن روزی ما از بین خواهیم رفت که این دستها از بین هم بیرون برود، این به او بد بگوید، او به او بد بگوید...
امروز برای حفظ اسلام باید ما از همه چیزهایی که در ذهنهایمان هست و کدورتهایی که فرض کنید یک وقتی داریم، دست برداریم، برای خدا با هم باشیم. اگر این طور شد شما حفظ خواهید شد و اسلام را خواهید صادر کرد به همه دنیا. و من به شما عرض کنم که اگر خدای نخواسته، خدای نخواسته اسلام در ایران سیلی بخورد، بدانید که در همه دنیا سیلی خواهد خورد؛ و بدانید که به این زودی دیگر نمیتواند سرش را بلند کند.
این الآن یک تکلیف بسیار بزرگی است که از همه تکالیف بالاتر است، حفظ اسلام در ایران؛ و حفظ اسلام در ایران به وحدت شماهاست.»
امام خمینی (ره) ۱۳۶۲/۱/۱
@mosabereh
•┈┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈•
👌 رسانه «پاتوق بچه شیعهها»
در واتساپ
https://chat.whatsapp.com/GeOS2osCVMtG7d487o1abQ
در ایتا
https://eitaa.com/joinchat/317194240C38f5bdcffb
جابجایی مرزهای سفسطه و یاوه
در کشوری که مذهب رسمی آن طبق قانون، اسلام شیعه است. ظریف میگوید اگر یک نفر از اقلیت باشد برایش امتیاز اضافی دارد.
یعنی اگر دو نفر با شایستگی و توانمندی مساوی باشند یکی از اقلیتها باشه و یکی شیعه باشه اونی که وزیر میشه، فرد از اقلیت است.
این تفکر و یاوه گویی هم خلاف شایسته سالاری است و هم خلاف حقطلبی.
علی حسنوند
•┈┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈•
👌 رسانه «پاتوق بچه شیعهها»
در واتساپ
https://chat.whatsapp.com/GeOS2osCVMtG7d487o1abQ
در ایتا
https://eitaa.com/joinchat/317194240C38f5bdcffb