8.48M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
اگر هنوز بغض توی گلوتون گیر کرده این کلیپ رو ببینید😭
در مراسم تعزیهای در عراق پس از آنکه بازیگر نقش امام حسین (ع) ندای «آیا کسی هست مرا یاری کند؟» سر داد، عدهای طاقت نیاوردند و صحنههای عجیبی رقم زدند.
یا لَیتَنا کنّا مَعَکم فَنَفوزَ فَوْزاً عَظیماً...
•┈┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈•
👌 رسانه «پاتوق بچه شیعهها»
در واتساپ
https://chat.whatsapp.com/GeOS2osCVMtG7d487o1abQ
در ایتا
https://eitaa.com/joinchat/317194240C38f5bdcffb
وداع جانسوز امام سجاد (ع)با امام حسین (ع)
◾️در روايتى آمده است:
هنگامى كه امام حسين(ع) تنها شد به خيمه هاى برادرانش سر كشيد، آنجا را خالى ديد. آنگاه به خيمه هاى فرزندان عقيل نگاهى انداخت، كسى را در آنجا نيز نديد؛ سپس به خيمه هاى يارانش نگريست كسى را نديد، امام در آن حال ذكر «لاَ حَوْلَ وَ لاَ قُوَّةَ إِلاَّ بِاللهِ الْعَلِىِّ الْعَظِيمِ» را فراوان بر زبان جارى مى ساخت.
آنگاه به خيمه هاى زنان روانه شد و به خيمه فرزندش امام زين العابدين(عليه السلام) رفت. او را ديد كه بر روى پوست خشنى خوابيده و عمّه اش زينب(س) از او پرستارى مى كند. چون حضرت على بن الحسين(عليه السلام) نگاهش به پدر افتاد خواست از جا برخيزد، ولى از شدّت بيمارى نتوانست، پس به عمّه اش زينب گفت: «كمكم كن تا بنشينم چرا كه پسر پيامبر(صلى الله عليه وآله) آمده است»
زينب(عليها السلام) وى را به سينه اش تكيه داد و امام حسين(عليه السلام) از حال فرزندش پرسيد.
او حمد الهى را بجا آورد و گفت:
«يا أبَتاهُ ما صَنَعْتَ الْيَوْمَ مَعَ هؤُلاءِ الْمُنافِقِينَ»؛ (پدر جان! امروز با اين گروه منافق چه كرده اى؟).
امام(عليه السلام) در پاسخ فرمود:
«يا وَلَدِي قَدِ اسْتَحْوَذَ عَلَيْهِمُ الشَّيْطانُ فَاَنْساهُمْ ذِكْرَ اللّهِ، وَ قَدْ شُبَّ الْقِتالُ بَيْنَنا وَ بَيْنَهُمْ، لَعَنَهُمُ اللّهُ حَتّى فاضَتِ الاَْرْضُ بِالدَّمِ مِنّا وَ مِنْهُمْ»؛ (فرزندم! شيطان بر آنان چيره شده و خدا را از يادشان برده است و جنگ بين ما و آنان چنان شعله ور شد كه زمين از خون ما و آنان رنگين شده است!).
◾️حضرت سجّاد(عليه السلام) عرض كرد: «يا أبَتاهُ أَيْنَ عَمِّىَ الْعَبّاسُ»؛ (پدر جان! عمويم عبّاس كجاست؟).
در اين هنگام اشك بر چشمان زينب حلقه زد و به برادرش نگريست كه چگونه پاسخ مى دهد ـ چرا كه خبر شهادت عبّاس را به وى نداده بود زيرا كه مى ترسيد بيمارى وى شدّت پيدا كند!
امام(عليه السلام) پاسخ داد: «يا بُنَىَّ إِنَّ عَمَّكَ قَدْ قُتِلَ، وَ قَطَعُوا يَدَيْهِ عَلى شاطِىءِ الْفُراتِ»؛ (پسر جان! عمويت كشته شد و دستانش كنار فرات از پيكر جدا شد!).
على بن الحسين(ع) آن چنان گريست كه بى هوش شد. چون به هوش آمد از ديگر عموهايش پرسيد و امام پاسخ مى داد: «همه شهيد شدند».
◾️آنگاه پرسيد: «وَ أَيْنَ أَخي عَلِيٌّ، وَ حَبيبُ بْنُ مَظاهِرَ، وَ مُسْلِمُ بْنُ عَوْسَجَةَ، وَ زُهَيْرُ بْنُ الْقَيْنِ»؛ (برادرم على اكبر، حبيب بن مظاهر، مسلم بن عوسجه و زهير بن قين كجايند؟).
امام(ع) پاسخ داد: «يا بُنَىَّ إِعْلَمْ أَنَّهُ لَيْسَ في الْخِيامِ رَجُلٌ إِلاّ أَنَا وَ أَنْتَ، وَ أَمّا هؤُلاءِ الَّذِينَ تَسْأَلُ عَنْهُمْ فَكُلُّهُمْ صَرْعى عَلى وَجْهِ الثَّرى»؛ (فرزندم! همين قدر بدان كه در اين خيمه ها مردى جز من و تو نمانده است، همه آنان به خاك افتاده و شهيد شده اند).
پس على بن الحسين(ع) سخت گريست.
آنگاه به عمّه اش زينب(س) گفت:
«يا عَمَّتاهُ عَلَىَّ بِالسَّيْفِ وَ الْعَصا»؛ (عمّه جان! شمشير و عصايم را حاضر كن).
پدرش فرمود: «وَ ما تَصْنَعُ بِهِما»؛ (مى خواهى چه كنى؟).
عرض كرد: «أمَّا الْعَصا فَأَتَوَكَّأُ عَلَيْها، وَ أَمَّا السَّيْفُ فَأَذُبُّ بِهِ بَيْنَ يَدَىْ إِبْنِ رَسُولِ اللهِ(ص) فَإِنَّهُ لاَ خَيْرَ فِي الْحَياةِ بَعْدَهُ»؛ (بر عصا تكيه كنم و با شمشيرم از فرزند رسول خدا(ص) دفاع نمايم، چرا كه زندگانى پس از او ارزش ندارد).
امام حسين(ع) او را باز داشت و به سينه چسباند و فرمود:
فرزندم! تو پاك ترين ذريّه و برترين عترت منى و تو جانشين من بر اين بانوان و كودكانى. آنان غريب و بى كس اند كه تنهايى و يتيمى و سرزنش دشمنان و سختى هاى دوران آنان را فرا گرفته است. هر گاه كه ناله سر دادند آنان را آرام كن، و چون هراسان شدند مونسشان باش و با سخنان نرم و نيكو، خاطرشان را تسلّى بخش.
چرا كه كسى از مردانشان جز تو نمانده است تا مونسشان باشد و غم هايشان را به وى باز گويند. بگذار آنان تو را ببويند و تو آنان را ببويى و آنان بر تو گريه كنند و تو بر آنان.
◾️آنگاه امام(ع) دست فرزندش را گرفت و با صداى رسا فرمود:
اى زينب! اى امّ كلثوم! اى سكينه! اى رقيّه! و اى فاطمه! سخنم را بشنويد و بدانيد كه اين فرزندم جانشين من بر شماست و او امامى است كه پيروى از او واجب است
سپس به فرزندش فرمود: «يا وَلَدي بَلِّغْ شيعَتي عَنِّيَ السَّلامَ فَقُلْ لَهُمْ: إِنَّ أَبي ماتَ غَريباً فَانْدُبُوهُ وَ مَضى شَهيداً فَابْكُوهُ»؛ فرزندم! سلامم را به شيعيانم برسان و به آنان بگو: پدرم غريبانه به شهادت رسید پس بر او اشك بريزيد.
📚 منبع: معالى السبطين، ج ۲، ص ۲۰ و ۲۱.
🆔 eitaa.com/eisavim
•┈┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈•
👌 رسانه «پاتوق بچه شیعهها»
در واتساپ
https://chat.whatsapp.com/GeOS2osCVMtG7d487o1abQ
در ایتا
https://eitaa.com/joinchat/317194240C38f5bdcffb
23.32M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⭕ سختترین صبر امام حسین(ع)، صبر بر تردید افکنی نزدیکانش بود.
🔸آنهایی که تردید داشتند مثل "عبداللهبنجعفر" ، "عبداللهبنعباس" و "محمدحنفیه" بااینکه میدانستند امام حسین (ع) امام حق است ولی بهسبب عدم معرفت کافی به ولایت و اینکه امام هر آنچه میکنند حق است میآیند و امام را نصیحت میکنند که به کربلا نرو. این یعنی عدم شناخت ولایت.
🔸اینها درعین اینکه میدانند امام حسین(ع) حق است اما چون به ولایت باور کامل ندارند و برای خودشان شأنی در برابر تصمیم ولایت قائل هستند، درنتیجه هم خودشان امام را همراهی نکردند و هم در عده دیگری اثر گذاشتند.
🔸همین خواص از روی دلسوزی و تحلیل غلط و برداشت نادرستشان بود که باعث شدند عدهای در مکه به امام نپیوندد. مردم نگاه میکردند که برادر امام یا پسرعمو یا داماد امام مگر بد او را میخواهند که او را از سفر به کوفه باز می دارند؟
@rajabidavani
•┈┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈•
👌 رسانه «پاتوق بچه شیعهها»
در واتساپ
https://chat.whatsapp.com/GeOS2osCVMtG7d487o1abQ
در ایتا
https://eitaa.com/joinchat/317194240C38f5bdcffb
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴خاطره مصطفی تاجزاده از توصیه هاشمی رفسنجانی به سید محمد خاتمی:
"تو جلسات هرچی رهبری میگه، بگو چشم! بعد برو کار خودت را بکن.
ما هم دهه اول انقلاب همینطوری کشور را اداره کردیم، می رفتیم دیدار امام و می گفتیم چشم بعد کار خودمان را می کردیم."
•┈┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈•
👌 رسانه «پاتوق بچه شیعهها»
در واتساپ
https://chat.whatsapp.com/GeOS2osCVMtG7d487o1abQ
در ایتا
https://eitaa.com/joinchat/317194240C38f5bdcffb
🌷🌷 #صبحانه_معنوی ۹
رهبر عزیز انقلاب :
به جوانها غالباً در مورد قرآن سفارش میکنم. سعی کنید رابطهتان را با قرآن قطع نکنید. هر روز، ولو نصف صفحه، قرآن بخوانید.
اینها همهاش مقرِب انسان است؛ صفای روح و گشایش و فتوح معنوی را همینها برای انسان به وجود میآورد.
آن آرامش، آن صبر و سکینهی مورد نیاز انسان که
«فأنزل اللَّه سکینته علی رسوله و علی المؤمنین و الزمهم کلمة التّقوی» این نعمتی است که خدای متعال آن را به رخ مؤمنین میکشد، که ما سکینه و صبر و آرامش و طمأنینه را از سوی خودمان به پیغمبر دادیم، به مؤمنین دادیم
با همین چیزی که عرض کردیم، حاصل میشود؛ در درجهی اول با تلاش برای دور شدن از گناهان است.
•┈┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈•
👌 رسانه «پاتوق بچه شیعهها»
در واتساپ
https://chat.whatsapp.com/GeOS2osCVMtG7d487o1abQ
در ایتا
https://eitaa.com/joinchat/317194240C38f5bdcffb
14M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
مداحی زیبای نوجوان ایرانی به سه زبان ترکی، فارسی و عربی
عراقیها مبهوت صدای نوجوان ایرانی شدند
🔸️ سید محمد حسینی مداح نوجوان ایرانی به سه زبان ترکی، فارسی و عربی در مسابقه استعدادیابی مداحی وجیها بالحسین (ع) هنرنمایی کرد.
•┈┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈•
👌 رسانه «پاتوق بچه شیعهها»
در واتساپ
https://chat.whatsapp.com/GeOS2osCVMtG7d487o1abQ
در ایتا
https://eitaa.com/joinchat/317194240C38f5bdcffb
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تمرینهای کوچک
استاد علی صفایی حائری:
مسائل بزرگ از جاهای کوچکی آغاز میشوند. آنهایی که بهرههای بزرگ گرفتند از تمرینهای کوچک صرفنظر نکردند.
کسانی که دعوت حادثهها و امتحانها را نمیشنوند، توقع نداشته باشد که دعوت رسول را اجابت کنند. اگر میخواهیم فریاد هَل مِن ناصر حسین را بشنویم و دنبال برویم، لازمهاش این است که از خیلی چیزها ساده نگذریم.
•┈┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈•
👌 رسانه «پاتوق بچه شیعهها»
در واتساپ
https://chat.whatsapp.com/GeOS2osCVMtG7d487o1abQ
در ایتا
https://eitaa.com/joinchat/317194240C38f5bdcffb
به بهانه سخنان آقای عالی
(درباره نظام اسلامی)
🔺 "نظام اسلامی"، غیر از "شخص حاکم" است. ولو آن حاکم، علی ع باشد.
🔺غدیر، تعیین علی ع برای حاکمیت نبود فقط، بلکه مهمتر آنکه مهندسی نظام اسلامی بود. نظامی که مثل دین و شریعت، با اراده ربوبی خدای متعال تعیین تکلیف میشود.
🔺این نظام بعد پیامبرص کنار گذاشته شد. انتخاب مردم در چارچوب ویژگیهای عقلی و اخلاقی و دینی، ساختار ولایت الهی نیست حتی اگر معصومین با آن همراهی هایی کرده باشند. حتما این ساختار از سلطنت و وراثت، معقولتر است. در سلطنت و وراثت هم حتما حاکمی با خصایص بهتر و توانمندتر بهتر از حاکم ظالم و فاسق و فاجر است. اما حتی اگر امام معصوم هم در راس نظام غیر الهی و ولایی قرار بگیرد، و مثل یوسف ع یا امام رضایی(بالفرض) حاکم شوند در ساختار سلطنت، یا مثل امیرالمومنین ع حاکم شود در ساختار انتخاب مردمی، آن نظام غلط است، غیر عادلانه است. چون ساختار سیاسی غیر از شخص حاکم است. البته باید توجه داشت که ایجاد نظام اسلامی و ولایی نیز به دست یک نفر انجام نمیشود بلکه نیاز به دست و قدرت جامعه دارد.
🔺نظام سیاسی در دوران غیبت، نظام ولایی غدیر است نه نظام سیاسی "انتخاب در چارچوب ویژگیها" که خلفای راشدین بعد پیامبرص بر اساسش حاکم شدند. این دو ولو شباهتهایی با هم دارند، لکن از اساس متفاوتند.
🔺ملاک حکمرانی در ساختار نظام اسلامی، نصب الهی است و انتخاب و تطبیق و تعیین ویژگیها توسط مردم، طریق هستند. لذا حاکم، ولایتش مطلقه است و تقدم حکم او بر دیگر احکام شریعت، خودش شرعیت دارد. او غاصب نیست. تصمیمها در این نظام مقدسند، جان دادن برای آن ارزش است، به خلاف مدل های دیگر که تقدم احکام بر شریعت، خلاف و بدعت است و بنابر این حتما در دولت شخص غاصب، دولت دیگری وجود دارد، پنهانی، ذیل حکومت ولی الهی و اگر تبعیتی از حاکم رسمی هست به دستور او انجام میشود. مدلی که تا قبل از پیروزی انقلاب هم ادامه داشت.
🔺برخی خیال کردهاند آقای عالی، منظورش این است که شرط تبعیت و اطاعت سیاسی از ولی فقیه، اعتقاد به الهی بودن جایگاه آن است. این افراد، مساله را کلا اشتباه فهمیدهاند. بحث در اطاعت افراد نیست که خلط بین تعبدیات و توصلیات را تذکر دهیم، بلکه بحث در مبنای معماری نظام اسلامی است که به دست جامعه انجام شده. آیا مردم، نظام و ساختار ولایی و الهی را شکل داده اند یا ساختار بشری صرف. مردم ایران امام خمینی را به جای محمدرضا نگذاشتند، بلکه ساختار و نظام ولایی را جایگزین ساختار سلطنت کردند.
🔺نظام اسلامی_ بر اساس ولایت الهی_ چه نسبتی با عدالت دارد؟ ایجاد این نظام، اولین و اساسی ترین مصداق عدالت است. در واقع مهندسی فنداسیون جامعه و نظام اراده و حکم_ در کلانترین ساختار خود_ بر محور عدالت، واقع شده است. تنزل عدالت ساختار نظام سیاسی به عدالت و عمل کارگزاران، خطا است، آنانکه به دلیل خطای کارگزاران اصل عادلانه بودن نظام را زیر سوال میبرند، ظلم میکنند. همینطور تنزل مقوله عدالت نیز به معیشت و ملکیت و خارج کردن دایره عدالت از اراده و امر سیاسی، خود، ظلم بزرگی است.
@ali_mahdiyan
•┈┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈•
👌 رسانه «پاتوق بچه شیعهها»
در واتساپ
https://chat.whatsapp.com/GeOS2osCVMtG7d487o1abQ
در ایتا
https://eitaa.com/joinchat/317194240C38f5bdcffb
#زیارت_امام_سجاد_ع
آیت الله مشکینی:
مبادا روز شهادت یا ولادت امامی بگذرد و شما آن امام را زیارت نکنید.
🥀شهادت امام زینالعابدین علیهالسلام تسلیت باد🖤
•┈┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈•
👌 رسانه «پاتوق بچه شیعهها»
در واتساپ
https://chat.whatsapp.com/GeOS2osCVMtG7d487o1abQ
در ایتا
https://eitaa.com/joinchat/317194240C38f5bdcffb
حفظ اسلام در ایران به وحدت شماهاست
امام ره
در این شرایطی که تعدادی از نیروهای انقلابی بهخاطر دلایل درست یا غلط به تخریب یکدیگر مشغولند، خواندن این جملات بسیار مهم امام خمینی و انذار عاقبت خطرناک این کارها ضروری به نظر میرسد:
«آقا، همه دنیا مخالف ماست، ما خودمان باید با هم باشیم... ما باید دائماً به هم سفارش کنیم... دعوت کنند به وحدت، دعوت کنند به تقوا...
خوب، فقها با هم اختلاف دارند از صدر اسلام تا حالا، اگر این نظرها تصادم با هم نمیکرد فقه ما به این قوت نبود؛ نظرها باید تصادم کنند... مخاصمه در کار نیست مباحثه علمی است، مباحثه اخلاقی است، باید اخلاق به مردم یاد بدهند، دعوا نباید باشد در آن.
و همین طور مادامی که ما منسجم هستیم با هم، دستهایمان تو هم است و دعای وحدت میخوانیم، هستیم. آن روزی ما از بین خواهیم رفت که این دستها از بین هم بیرون برود، این به او بد بگوید، او به او بد بگوید...
امروز برای حفظ اسلام باید ما از همه چیزهایی که در ذهنهایمان هست و کدورتهایی که فرض کنید یک وقتی داریم، دست برداریم، برای خدا با هم باشیم. اگر این طور شد شما حفظ خواهید شد و اسلام را خواهید صادر کرد به همه دنیا. و من به شما عرض کنم که اگر خدای نخواسته، خدای نخواسته اسلام در ایران سیلی بخورد، بدانید که در همه دنیا سیلی خواهد خورد؛ و بدانید که به این زودی دیگر نمیتواند سرش را بلند کند.
این الآن یک تکلیف بسیار بزرگی است که از همه تکالیف بالاتر است، حفظ اسلام در ایران؛ و حفظ اسلام در ایران به وحدت شماهاست.»
امام خمینی (ره) ۱۳۶۲/۱/۱
@mosabereh
•┈┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈•
👌 رسانه «پاتوق بچه شیعهها»
در واتساپ
https://chat.whatsapp.com/GeOS2osCVMtG7d487o1abQ
در ایتا
https://eitaa.com/joinchat/317194240C38f5bdcffb
جابجایی مرزهای سفسطه و یاوه
در کشوری که مذهب رسمی آن طبق قانون، اسلام شیعه است. ظریف میگوید اگر یک نفر از اقلیت باشد برایش امتیاز اضافی دارد.
یعنی اگر دو نفر با شایستگی و توانمندی مساوی باشند یکی از اقلیتها باشه و یکی شیعه باشه اونی که وزیر میشه، فرد از اقلیت است.
این تفکر و یاوه گویی هم خلاف شایسته سالاری است و هم خلاف حقطلبی.
علی حسنوند
•┈┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈•
👌 رسانه «پاتوق بچه شیعهها»
در واتساپ
https://chat.whatsapp.com/GeOS2osCVMtG7d487o1abQ
در ایتا
https://eitaa.com/joinchat/317194240C38f5bdcffb