eitaa logo
مجمع‌ جهانی‌ شیعه‌ شناسی
517 دنبال‌کننده
2.1هزار عکس
907 ویدیو
263 فایل
هدف ما تبیین معارف دینی هست حتما پین کانال رو مطالعه کنید☘️ سایت https://shiastudies.com/fa/ ایتا و روبیکا: @shiastudies سروش: https://splus.ir/shiastudie10 تلگرام: @Shie_shenasi اینستاگرام: @Shieh_shenasi پخش زنده (هیئت آنلاین): https://heyatonline.i
مشاهده در ایتا
دانلود
✍️آیت‌الله بهجت(ره): قرآن کتابی است که تمام نور است، و هادی به‌سوی امام علیه‌السلام. امکان ندارد حجت در میان ما نباشد و مردم بدون امام علیه‌السلام باشند. اگر به آن چه در دسترس ماست (قرآن و روایات) عمل کنیم، انتظار فرج جا دارد. 📚 در محضر بهجت، ج۲، ص۳۶۶ ┏━☆🖤🖤🖤☆━┓ @shiastudies ┗━☆🖤🖤🖤☆━
حاج میرزا اسماعیل دولابی: هیچوقت وارد گذشته کسی نشو ، حتی عزیزترینت. چون زیباترین باغچه راهم که بیل بزنی حداقل یک کرم درونش پیدا می شود. ┏━☆🖤🖤🖤☆━┓ @shiastudies ┗━☆🖤🖤🖤☆━
16.48M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✅بررسی و تحلیل تاریخی دوران امامت امیرالمومنین علیه السلام ✅ جریان و نحله های فکری دوران امامت حضرت علی علیه السلام ✅ بازتاب حکومت ظاهری ایشان در رشد و گسترش تشیع ✅ چگونگی تعامل شیعیان با خلفا در عهد امامت امیرالمومنین علیه السلام ✅ درس گفتارهای از دکتر مهدی کریمی ┏━☆🖤🖤🖤☆━┓ @shiastudies ┗━☆🖤🖤🖤☆━
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
15.95M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📲💔 من٘ ایرانَمُ ؛ تو عراقے! چ فِراقے😔 👣 ✋🏾 زیر نویس سه زبانه ، بفرستید برای رفقای اربعینتون @shiastudies ┗━☆🖤🖤🖤☆━
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
«السَّلَامُ عَلَى الْحُسَيْنِ الْمَظْلُومِ الشَّهِيدِ، السَّلَامُ عَلَى أَسِيرِ الْكُرُبَاتِ وَ قَتِيلِ الْعَبَرَاتِ» ▪️ زیارت أربعین ❓ زیارت أربعین حضرت امام حسین علیه السلام را در چه بازه زمانی می‌توان خواند؟ آیا فقط مخصوص روز اربعین و در حرم آن حضرت است؟ پاسخ آیت‌الله‌العظمی شبیری زنجانی: در روایتی که در این زمینه وارد شده، خواندن زیارت أربعین به هنگام بالا آمدن روز أربعین، مورد سفارش قرار گرفته است. ولی به امید ثواب می‌توانند این زیارت را قبل یا بعد از أربعین و از راه دور نیز بخوانند. ┏━☆🖤🖤🖤☆━┓ @shiastudies ┗━☆🖤🖤🖤☆━┛
✨﷽✨ 🔴وقتی پای "رفاقت با خدا"در میان باشد..! ✍️وقتی ﻛﻪ ﻋﻠﻰ (علیه السلام) ﺑﻪ ﻓﺮﻣﺎﻧﺪﻫﻰ ﻳﻚ ﺳﭙﺎﻩ ﺑﺎ ﺳﺮﺑﺎﺯﺍﻧﺶ ﺍﺯ ﻳﻤﻦ ﺑﺮﻣﻰ ﮔﺸﺖ ﺣﻠّﻪ ﻫﺎﻯ ﻳﻤﻨﻰ ﻫﻤﺮﺍﻩ ﺩﺍﺷﺖ ﻛﻪ ﻣﺘﻌﻠﻖ ﺑﻪ ﺑﻴﺖ ﺍﻟﻤﺎﻝ ﺑﻮﺩ، ﻧﻪ ﺧﻮﺩﺵ ﻳﻜﻰ ﺍﺯ ﺁﻥ ﺣﻠّﻪ‌ﻫﺎ ﺭﺍ ﭘﻮﺷﻴﺪ ﻭ ﻧﻪ ﺑﻪ ﻳﻜﻰ ﺍﺯ ﺳﭙﺎﻫﻴﺎﻥ ﺍﺟﺎﺯﻩ ﺩﺍﺩ ﺩﺭ ﺁﻧﻬﺎ ﺗﺼﺮﻑ ﻛﻨﺪ. ﻳﻜﻰ ﺩﻭ ﻣﻨﺰﻝ ﻧﺰﺩﻳﻚ ﻣﻜﻪ - ﺁﻥ ﻭﻗﺖ ﺭﺳﻮﻝ ﺧﺪﺍ ﺑﺮﺍﻯ ﺣﺞ ﺑﻪ ﻣﻜﻪ ﺁﻣﺪﻩ ﺑﻮﺩﻧﺪ - ﺧﻮﺩ ﺑﺮﺍﻯ ﮔﺰﺍﺭﺵ ﺯﻭﺩﺗﺮ ﺑﻪ ﺣﻀﻮﺭ پیامبر ﺭﺳﻴﺪ ﻭ ﺳﭙﺲ ﺑﺮﮔﺸﺖ ﻛﻪ ﺑﺎ ﺳﺮﺑﺎﺯﺍﻧﺶ ﺑﺎﻫﻢ ﻭﺍﺭﺩ ﻣﻜﻪ ﺷﻮﻧﺪ .ﻭﻗﺘﻰ ﻛﻪ برگشت و ﺑﻪ ﻣﺤﻞ ﺳﺮﺑﺎﺯﺍﻥ ﺭﺳﻴﺪ، ﺩﻳﺪ ﺁﻧﻬﺎ ﺁﻥ ﺣﻠّﻪ‌ﻫﺎ ﺁﻭﺭﺩﻩ ﻭ ﭘﻮﺷﻴﺪﻩ ﺍﻧﺪ! ﻋﻠﻰ علیه السلام ﺑﺪﻭﻥ ﻫﻴﭻ ﻣﻠﺎﺣﻈﻪ ﻭ ﺭﻭﺩﺭﺑﺎﻳﺴﺘﻰ ﻭ ﻣﺼﻠﺤﺖ ﺍﻧﺪﻳﺸﻰ ﺳﻴﺎﺳﻰ، ﻫﻤﻪ ﺭﺍ ﺍﺯ ﺗﻦ ﺁﻧﻬﺎ در آورد ﻭ ﺑﻪ ﺟﺎﻯ ﺍﻭﻝ ﮔﺬﺍﺷﺖ! ﺳﺮﺑﺎﺯﺍﻥ ﻧﺎﺭﺍﺣﺖ ﺷﺪﻧﺪ ﻭﻗﺘﻰ ﻛﻪ ﺑﻪ ﺣﻀﻮﺭ ﺭﺳﻮﻝ ﺧﺪﺍ ﺭﺳﻴﺪﻧﺪ. رﺳﻮﻝ ﺧﺪﺍ ﺍﺯ ﺁﻧﻬﺎ ﭘﺮﺳﻴﺪ: ﺍﺯ ﺭﻓﺘﺎﺭ ﻓﺮﻣﺎﻧﺪﻩ ﺗﺎﻥ ﺭﺍﺿﻰ ﻫﺴﺘﻴﺪ؟ گفتند: بله، ﺍﻣﺎ... ﻭ ﻗﺼﻪ ﺣﻠّﻪ‌ﻫﺎ ﺭﺍ ﺑﻪ ﻋﺮﺽ ﺭﺳﺎﻧﺪﻧﺪ. ﺍﻳﻨﺠﺎ ﺑﻮﺩ ﻛﻪ ﺭﺳﻮﻝ ﺧﺪﺍ (صلی الله علیه و آله ) ﺟﻤﻠﻪ ﺍﻯ ﺗﺎﺭﻳﺨﻰ ﺭﺍ ﺩﺭﺑﺎﺭﻩ ﻋﻠﻰ علیه السلام ﻓﺮﻣﻮﺩ:ﺍﻧﻪ ﻟﺎﺧﻴﺶ ﻓﻰ ﺫﺍﺕ ﺍﻟﻠّﻪ: ﺍﻭ ﺧﺸﻦ ﺗﺮﻳﻦ ﻓﺮﺩﻯ ﺍﺳﺖ ﺩﺭ ﺫﺍﺕ ﺧﺪﺍ... ﻳﻌﻨﻰ ﻋﻠﻰ ﺁﻧﺠﺎ ﻛﻪ ﭘﺎﻯ ﺍﻣﺮ ﺍﻟﻬﻰ ﺑﺮﺳﺪ، ﺍﺯ ﻫﺮ ﮔﻮﻧﻪ ﻣﺼﺎﻧﻌﻪ ﻭ ﻣﻠﺎﺣﻈﻪ ﻛﺎﺭﻯ و رفیق بازی ﺑﻪ ﺩﻭﺭ ﺍﺳﺖ... نکته: اون وقت بعضی وقتا ماها چقدر راحت بخاطر رضایت دوستانمون،رضایت خدا رو که شایسته ترین شخص برای دوستی هست رو کنار میگذاریم و ندید میگیریم... 📚ﻧﻬﻀﺘﻬﺎﻯ ﺍﺳﻠﺎﻣﻰ ﺩﺭ ﻳﻜﺼﺪ ﺳﺎﻝ ﺍﺧﻴﺮ، ص۹۹ 📚ﺩﺍﺳﺘﺎﻧﻬﺎﻱ ﺍﺳﺘﺎﺩ / ﻣﺮﺗﻀﻲ ﻣﻄﻬﺮﻱ ┏━☆🖤🖤🖤☆━┓ @shiastudies ┗━☆🖤🖤🖤☆━┛
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📌 چرا از زندگی می رود ؟ 🕯 مشاجره ها و نزاع ها، نور باطن را خاموش میکند. 🔕 بسیاری از بی حالی ها و ها به جهت مشاجرات است. کم منزلی داریم که درآن پرخاش و تندی نباشد😔 روزی چندتا پرخاش باشد، برکات را از منزل میبرد.😱 حتی اگر هم با تو بود ، در امور جزیی وشخصی مشاجره نکن ، چون کدورت می آورد.😇 👈 مرحوم علامه جعفری از صاحب دلی نقل کرد: در موضوعی که گمان میکردم حق با من است ،داشتم با همسرم مشاجره میکردم؛😤 ناگهان صورت باطنی را نشانم دادند !🤭 بسیار کریه وزشت بود! آن صورت نزدیکم آمد و گفت : کثیف! ساکت شو!🤮 همین که متنبه شدم فورا "دست همسرم را بوسیدم و عذرخواهی" کردم.🤝 ┏━☆🖤🖤🖤☆━┓ @shiastudies ┗━☆🖤🖤🖤☆━┛
💠 قلمِ عالم ❖مرحوم آیت‌الله‌العظمی حاج سید ‌احمد زنجانی در کتاب ارزشمند "أربعینیات" می‌نویسد: 🔻 حضرت ابوعبدالله امام جعفر صادق (ع) فرمود: «وقتی که روز قیامت شود خداوند مردم را در یک جا جمع می‌کند و میزان‌ها گذاشته می‌شود. پس خون‌های شهدا با مرکّب علما وزن کرده می‌شود و مرکّب علما بر خون‌های شهدا رجحان پیدا می‌کند.» 🔘 وجه اینکه كفّۀ مرکّب علما در میزان، از کفۀ خون‌های شهدا سنگین‌تر می‌شود اینست که مرکّب علما انتقام خون شهدا را در دنیا می‌گیرد؛ چون خون شهدا در روز قیامت انتقامش گرفته خواهد شد به جای خود، اقلام علما نیز در دنیا انتقام خون آنها را گرفته و نگذاشته خون آنها هدر برود. اگر اقلام علما نبود خون شهدا در دنیا هدر می‌شد؛ چون منظور [دشمنان] از کشتن آنها برداشتن آثار حقّۀ آنها و ثابت کردن آثار فاسدۀ خودشان بود؛ چنان که دیدیم که بوزینه‌های بنی‌امیّه را در کرسی خلافت و امارت نشانیده و سر تعظیم بر آنها فرود آوردند و از آن طرف هم حسین بن علی (ع) را خارجی قلمداد کرده، خود و اقارب و انصارش را با لب تشنه کشتند و عیالاتش را اسیر کرده، شهر به شهر بردند و خم به ابرو نیاوردند و در منابر نیز با سبّ و لعن حضرت امیر (ع)، نماز جمعه‌شان را ادا و عبادت خداشان را به‌جا آوردند و نام آن بوزینه‌ها را هم بی کلمه «رضی الله عنه»، بر زبان نیاوردند. اگر آن قلم‌ها نبود، همه اینها در کرسی حقّ و حقیقت تا قیامت می‌نشست؛ ولی آن قلمها نگذاشت که خون آن شهدا هدر برود؛ بلکه سر تیز و قد علم کرده، در خفیّه و آشکار و لیل و نهار به‌کار افتاد تا اینکه آن بوزینه‌ها را از کرسی خلافت پایین کشیده و در چاه ویل، به زنجیر لعنت بست. مرکّب سیاه این قلم‌ها بود که خون سرخ آن شهدا را در سرلوحه صفحات تواریخ، تر و تازه نگه داشت و نگذاشت خشک شود. نوک این قلم‌ها بود که در نام آن ستمکاران کلمه «رضی الله عنه » را تبدیل به «لعنة الله علیه» نمود. خلاصه مرکّب علما نگذاشت که خون‌های شهدا در دنیا هدر برود. اینست که مرکّب اینها بر خون‌های آنها برتری یافته است. ❖ــــــــــــــ❖ [روی الصدوق فی أواخر الفقیه فی باب النوادر، بسنده عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ الصَّادِقِ جَعْفَرِ بْنِ مُحَمَّدٍ ع قَالَ‏: إِذَا كَانَ يَوْمُ الْقِيَامَةِ جَمَعَ اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ النَّاسَ فِي‏ صَعِيدٍ وَاحِدٍ وَ وُضِعَتِ الْمَوَازِينُ فَتُوزَنُ دِمَاءُ الشُّهَدَاءِ مَعَ مِدَادِ الْعُلَمَاءِ فَيَرْجَحُ مِدَادُ الْعُلَمَاءِ عَلَى دِمَاءِ الشُّهَدَاء] 📚 کتاب من لايحضره الفقيه، ج‏4، ص399 اربعینیات(اربعین دوم، حدیث 25)؛ ص145 ┏━☆🖤🖤🖤☆━┓ @shiastudies ┗━☆🖤🖤🖤☆━┛