💠 قلمِ عالم
❖مرحوم آیتاللهالعظمی حاج سید احمد زنجانی در کتاب ارزشمند "أربعینیات" مینویسد: 🔻
حضرت ابوعبدالله امام جعفر صادق (ع) فرمود: «وقتی که روز قیامت شود خداوند مردم را در یک جا جمع میکند و میزانها گذاشته میشود. پس خونهای شهدا با مرکّب علما وزن کرده میشود و مرکّب علما بر خونهای شهدا رجحان پیدا میکند.»
🔘 وجه اینکه كفّۀ مرکّب علما در میزان، از کفۀ خونهای شهدا سنگینتر میشود اینست که مرکّب علما انتقام خون شهدا را در دنیا میگیرد؛ چون خون شهدا در روز قیامت انتقامش گرفته خواهد شد به جای خود، اقلام علما نیز در دنیا انتقام خون آنها را گرفته و نگذاشته خون آنها هدر برود.
اگر اقلام علما نبود خون شهدا در دنیا هدر میشد؛ چون منظور [دشمنان] از کشتن آنها برداشتن آثار حقّۀ آنها و ثابت کردن آثار فاسدۀ خودشان بود؛ چنان که دیدیم که بوزینههای بنیامیّه را در کرسی خلافت و امارت نشانیده و سر تعظیم بر آنها فرود آوردند و از آن طرف هم حسین بن علی (ع) را خارجی قلمداد کرده، خود و اقارب و انصارش را با لب تشنه کشتند و عیالاتش را اسیر کرده، شهر به شهر بردند و خم به ابرو نیاوردند و در منابر نیز با سبّ و لعن حضرت امیر (ع)، نماز جمعهشان را ادا و عبادت خداشان را بهجا آوردند و نام آن بوزینهها را هم بی کلمه «رضی الله عنه»، بر زبان نیاوردند.
اگر آن قلمها نبود، همه اینها در کرسی حقّ و حقیقت تا قیامت مینشست؛ ولی آن قلمها نگذاشت که خون آن شهدا هدر برود؛ بلکه سر تیز و قد علم کرده، در خفیّه و آشکار و لیل و نهار بهکار افتاد تا اینکه آن بوزینهها را از کرسی خلافت پایین کشیده و در چاه ویل، به زنجیر لعنت بست.
مرکّب سیاه این قلمها بود که خون سرخ آن شهدا را در سرلوحه صفحات تواریخ، تر و تازه نگه داشت و نگذاشت خشک شود. نوک این قلمها بود که در نام آن ستمکاران کلمه «رضی الله عنه » را تبدیل به «لعنة الله علیه» نمود. خلاصه مرکّب علما نگذاشت که خونهای شهدا در دنیا هدر برود. اینست که مرکّب اینها بر خونهای آنها برتری یافته است.
❖ــــــــــــــ❖
[روی الصدوق فی أواخر الفقیه فی باب النوادر، بسنده عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ الصَّادِقِ جَعْفَرِ بْنِ مُحَمَّدٍ ع قَالَ: إِذَا كَانَ يَوْمُ الْقِيَامَةِ جَمَعَ اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ النَّاسَ فِي صَعِيدٍ وَاحِدٍ وَ وُضِعَتِ الْمَوَازِينُ فَتُوزَنُ دِمَاءُ الشُّهَدَاءِ مَعَ مِدَادِ الْعُلَمَاءِ فَيَرْجَحُ مِدَادُ الْعُلَمَاءِ عَلَى دِمَاءِ الشُّهَدَاء]
📚 کتاب من لايحضره الفقيه، ج4، ص399
اربعینیات(اربعین دوم، حدیث 25)؛ ص145
┏━☆🖤🖤🖤☆━┓
@shiastudies
┗━☆🖤🖤🖤☆━┛
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞زندگی با نشاط، در سایۀ رعایت تقوا
┏━☆🖤🖤🖤☆━┓
@shiastudies
┗━☆🖤🖤🖤☆━┛
⚡️الحسین یجمعنا
✍️رهبر انقلاب، در دانشگاه امام حسین(ع): امروز در دنیای پیچیدهی پُرتبلیغات و پُرهیاهو، حرکت اربعین، یک فریاد رسا و رسانهی بیهمتا است. چنین چیزی وجود ندارد دیگر در دنیا: اینکه میلیونها انسان راه میافتند، از کشورهای مختلف، از فِرَق مختلف اسلامی و حتّی بعضی ادیان غیر اسلامی. این وحدت حسینی است. شما بدرستی گفتید: «الحسین یجمعنا».
۹۸/۷/۲۱
#امام_خامنه_ای
┏━☆🖤🖤🖤☆━┓
@shiastudies
┗━☆🖤🖤🖤☆━┛
28.03M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 | #فیلم
🔰بیانات حضرت استاد شب زنده دار دام ظله بمناسب فرا رسیدن ایام اربعین حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام
📆تاریخ : 99/07/15
#پندهای_سعادت
#بیانات
#اربعین
🔻در محضر حضرت استاد #شب_زنده_دار دام ظله
┏━☆🖤🖤🖤☆━┓
@shiastudies
┗━☆🖤🖤🖤☆━┛
▪️معنای حرکت حضرت زینب(س) در اربعین چه بود؟
✍️رهبر انقلاب؛ حرکت زینب کبری نشان داد، نباید اجازه داد که انگیزه هاى خباثت آلودى که قصد دارند مقاطع اثرگذار و مهم را از یادها ببرند، موفّق بشوند.
▫️حادثهى عاشوراى حسینى را هم ستمگران و ظالمان میخواستند نگذارند باقى بماند، زینب کبری (س) نگذاشت.
🔴دو حرکت عمّه ى ما - زینب کبری (ع) انجام داد: یک حرکت، حرکت اسارت بود به کوفه و شام و آن روشنگرى ها و آن بیانات که مایه ى افشاى حقایق شد؛ یک حرکت دیگر، آمدن به زیارت کربلا در اربعین بود؛ حالا اربعین اوّل یا دوّم یا هرچه. این حرکت به معناى این است که نباید اجازه داد که انگیزه هاى خباثت آلودى که قصد دارند مقاطع عزیز و اثرگذار و مهم را از یادها ببرند، موفّق بشوند؛ البتّه موفّق هم نخواهند شد. تا ملّتها زنده اند، تا زبانهاى حقگو در کار است، تا دلهاى مؤمن داراى انگیزه هستند، نخواهند توانست این را به فراموشى بسپرند؛ همچنانکه نتوانسته اند.د۹۳/۱۰/۱۷
#اربعین
#امام_خامنه_ای
┏━☆🖤🖤🖤☆━┓
@shiastudies
┗━☆🖤🖤🖤☆━┛
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞عفو و گذشت از بالاترین فضائل اهلبیت«سلاماللهعلیهم»
┏━☆🖤🖤🖤☆━┓
@shiastudies
┗━☆🖤🖤🖤☆━┛
❓آیا چشم زدن واقعیت دارد ❕آیا اسفند دود کردن و تخم مرغ شکستن در رفع اثر چشم زخم موثر است❕
💠پاسخ💠
🔶مساله چشم زخم از جمله مسائلی است که در قرآن و روایات مورد توجه قرار گرفته است .
🔶خداوند می فرماید:
« نزدیک است کافران هنگامی که آیات قرآن را می شنوند تو را با چشمان خود هلاک کنند و می گویند او دیوانه است»
🔶قلم52
🔶حضرت علی می فرماید:
« چشم زخم حق است و تعویذ نیز حق است و سحر نیز حق است و فال ( نیک ) نیز حق است اما فال بد حق نیست »
📚نهج البلاغه حکمت 400
❕بسیاری از مردم معتقدند در بعضی از چشم ها اثر مخصوصی است که وقتی از روی اعجاب به چیزی می نگرند ممکن است آن را از بین ببرند یا در هم بشکنند و اگر انسان است بیمار یا دیوانه کند .
🔶این مساله از نظر عقلی امر محالی نیست چه اینکه بسیاری از دانشمندان امروز معتقدند در بعضی از چشم ها نیروی مغناطیسی خاصی نهفته شده که کارایی زیادی دارد حتی با تمرین و ممارست می توان آن را پرورش داد .خواب مغناطیسی از طریق همین نیروی مغناطیسی چشمها است .در دنیایی که اشعه لیزر که شعاعی است نامرئی می تواند کاری کند که از هیچ سلاح مخربی ساخته نیست پذیرش نیرویی در بعضی از چشمها که از طریق امواج مخصوص در طرف مقابل اثر بگذارد چیز عجیبی نخواهد بود .بسیاری نقل می کنند که با چشم خود افرادی را دیده اند که دارای این نیروی مرموز چشم بوده اند و افراد یا حیوانات یا اشیایی را از طریق چشم زدن از کار انداخته اند .لذا نه تنها نباید اصراری در انکار این امور داشت باید امکان وجود آن را از نظر عقل و علم پذیرفت.
📚تفسیر نمونه ج24 ص427
🔶پیامبر گرامی فرمود:
« چشم زدن حق است و شتر و گاو را به تنور کند»
📚بحار الانوار ج60 ص17
🔶وفرمود:
« چشم زخم مرد را به گور کند»
📚بحار الانوار ج60 ص20
🔶امام صادق فرمود:
« اگر گورها را بشکافند خواهید دید که بیشتر مرده های شما برای چشم زخم مرده اند زیرا اثر چشم درست است»
📚بحار الانوار ج60 ص25
❕البته قبول چشم زخم به این معنی نیست که برای رفع آن به کارهای خرافی و عوامانه مانند تخم مرغ شکستن و ... پناه برد زیرا این امور تاثیری در رفع چشم زخم ندارد و کارهایی مانند تخم مرغ شکستن در کنار اثر نداشتن مستلزم تهمت زدن به مومنین و ایذای آنان نیز می باشد .
💠اما دعاها و توسلاتی از اهل بیت در دفع چشم زخم وارد شده است که به فرمان خداوند می تواند جلوی تاثیر نیروی مغناطیسی چشمها را بگیرد؛
1️⃣یاد کردن خداوند؛
🔶امام صادق فرمود:
« هرکس از سیرت و صورت برادر مسلمانش خشنود شد خدا را یاد کند زیرا وقتی خداوند را یاد کند ضرری به برادر مومنش نمی رسد»
📚بحارالانوار ج60 ص25
2️⃣گفتن تبارک الله احسن الخالقین ؛
🔶امام صادق فرمود:
« کسی که چیزی از برادرش او را متعجب ساخت این جمله را بگوید زیرا چشم زخم حق است»
📚همان ص26
3️⃣گفتن سه مرتبه « لا حول و لا قوه الا بالله العلی العظیم»
🔶چنان که فرمود:
« چشم زدن درست است و تو از آن بر خودت و از خودت بر دیگران در امان نیستی و اگر از آن نگرانی سه بار بگو لا حول و لا قوه ...»
📚همان مدرک
4️⃣گفتن جمله « آمنت بالله و صلی الله علی محمد و آله»
📚همان مدرک ص18
5️⃣ خواندن این تعویذ:
« اعیذ فلان بن فلان بکلمات الله التامه من شر کل شیطان و هامه و من شر کل عین لامه»
📚همان مدرک ص18
❗️یا این تعویذ:
« اللهم یا ذا السلطان العظیم و المن القدیم و الوجه الکریم ذا الکلمات التامات و الدعوات المستجابات عاف فلان بن فلان من انفس الجن و اعین الناس»
📚بحار الانوار ج92 ص132
6️⃣تکبیر گفتن؛
📚بحار الانوار ج60 ص25
7️⃣نوشتن و همراه داشتن سوره حمد و توحید و ناس و فلق و آیه الکرسی و در جلد شیشه نهادن به دستور امام رضا علیه السلام
📚همان مدرک ص26
8️⃣خواندن و نوشتن سوره حمد و ناس و فلق و توحید و آیه الکرسی و این جمله :« اللهم انت ربی لا اله الا انت علیک توکلت و انت رب العرش العظیم حسبی الله و نعم الوکیل ما شاء الله کان و ما لم یشا لم یکن اشهد ان الله علی کل شی ء قدیر ...»
📚بحار الانوار ج92 ص128
9️⃣خواندن آیه « و ان یکاد الذین کفروا...»
📚همان ص132
┏━☆🖤🖤🖤☆━┓
@shiastudies
┗━☆🖤🖤🖤☆━┛