eitaa logo
مجمع‌ جهانی‌ شیعه‌ شناسی
515 دنبال‌کننده
2.1هزار عکس
906 ویدیو
263 فایل
هدف ما تبیین معارف دینی هست حتما پین کانال رو مطالعه کنید☘️ سایت https://shiastudies.com/fa/ ایتا و روبیکا: @shiastudies سروش: https://splus.ir/shiastudie10 تلگرام: @Shie_shenasi اینستاگرام: @Shieh_shenasi پخش زنده (هیئت آنلاین): https://heyatonline.i
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙دینداری ناقص 🔹چرا در بعضی خانواده ها، پدر و مادر متدین و مسلمان و هستند اما فرزندان..... 🎤 ✅ ┄┅═✧❁🌷یازهرا🌷❁✧═┅┄ ✅کانال استاد عالے ☀️ به ما بپیوندید 👇 مجمع جهانی شیعه شناسی ‌ 🌷🌷🌷 @shiastudies اَللّهُــــمَّ_عَجـِّــل_لِوَلیِّــــکَ_الفَـــــرَج
✨﷽✨ 🌑 تاریک شده‌ایم! ✍ آیت‌الله بهجت (ره): بوده‌اند کسانی که اگر معصیت یا خلافی از آنها صادر می‌شد یا غذای ناپاکی می‌خوردند، متوجه می‌شدند و می‌گفتند: تاریک شدیم، حجابی حاصل شد. و یا می‌گفتند: غذای خانۀ فلانی به ما می‌سازد. بعد معلوم می‌شد که آنها از صُلحا بوده‌اند، و وقتی طعام افراد لااُبالی را می‌خوردند، خون با مدفوعشان دفع می‌شد. اگر کسی پی‌گیری کند و در فکر این شود که در اعمال و اقوال، مراقب باشد و گفتار و کردار خود را نگاه کند که چه می‌کند، و معاصی و مسامحه‌کاری‌ها و سهل‌انگاری‌هایی را که از او سرزده، هر روز حساب کند، عیوب و نقایص خود را با عینک مراقبه و دقت و محاسبه تشخیص می‌دهد و می‌بیند. اما اینکه آنچه را که تقصیر نموده‌ایم، انجام دهیم یا تدارک نکنیم، حسابش جداست. آقایی را دیدیم که اهل مراقبه بود؛ هرگاه نماز مغرب را به اندازه‌ای که هوا تاریک شود، به تأخیر می‌انداخت، ناراحت می‌شد. یا اینکه برای وضوی نماز شب موفق نمی‌شد، و یا وقتی حیوانات به او حمله می‌کردند، می‌گفت: این حیوانات می‌گویند چرا نماز را به تأخیر انداختی! 💥باید انسان مراقب اعمالش باشد، تا نتایج و آثار خوب و بد آنها را ببیند. 📚 در محضر بهجت، ج۲، ص۴۲۶ ‌‌‌‌☀️ به ما بپیوندید 👇 مجمع جهانی شیعه شناسی ‌ 🌷🌷🌷 @shiastudies اَللّهُــــمَّ_عَجـِّــل_لِوَلیِّــــکَ_الفَـــــرَج
☀️ به ما بپیوندید 👇 مجمع جهانی شیعه شناسی ‌ 🌷🌷🌷 @shiastudies اَللّهُــــمَّ_عَجـِّــل_لِوَلیِّــــکَ_الفَـــــرَج
سه شنبه های جمکران اللهم عجل لولیک الفرج بحق مهدی عج ☀️ به ما بپیوندید 👇 مجمع جهانی شیعه شناسی ‌ 🌷🌷🌷 @shiastudies اَللّهُــــمَّ_عَجـِّــل_لِوَلیِّــــکَ_الفَـــــرَج
📝 ‌ آیت الله حق شناس ره: تحمل اذیت مردم اولین مرحله از چهار مرحله موت است . در حدیث است که عمل بنی آدم خالص نمی شود مگر اینکه چهار مرحله موت را طی کند اولین مرحله ی موت ، موت احمر است. موت احمر تحمل اذیت مردم است مقامی که فقط با تحمل اذیت می توان به آن رسید . ☀️ به ما بپیوندید 👇 مجمع جهانی شیعه شناسی ‌ 🌷🌷🌷 @shiastudies اَللّهُــــمَّ_عَجـِّــل_لِوَلیِّــــکَ_الفَـــــرَج
🌟 یا حضرت زهرا(س)!؟ اگر حضرت فاطمه(س) توسط قاتلین به شهادت رسیده اند، پس چرا در کتب روایی احادیثی وجود دارد که از تعبیر در وصف ایشان استفاده شده است؟ ✅وفات کلمه ای عام است که هم شامل مرگ طبیعی می شود و هم شامل شهادت می گردد. در همان کتاب بحار الانوار از امام صادق (ع)نقل شده است که فرمود: « سبب فاطمه آن بود که قنفذ غلام عمر با غلاف شمشیر او را مضروب ساخت و به دنبال آن محسن را سقط کرد و گرفتار بیماری شدیدی شد و از دنیا رفت » 📚بحار الانوار ج43 ص170 می بینیم برای حضرت زهرا سلام الله علیها تعبیر به وفات شده است. ✅ از طرف دیگر در مورد شهادت امام حسین(ع) نیز تعبیر شده است. پیامبر گرامی فرمود: « آگاه باشيد كه امتم حسين را مي كشند، پس هر كس پس از او را زيارت كند، خداوند ثواب يك حج از حجهاي مرا براي وي مي نويسد » 📚مناقب ج3 ص272 ✅ اما اهل سنت معتقدند که عُمر به رسیده است اما در مورد او تعبیر به کرده اند: « ويقال كان فتح الري قبل عمر بسنتين » 📚تاریخ طبری ج2 ص536 با توجه به آنچه گفته شد روشن می شود که تعبیر به وفات، تعبیری اعم است که هم شامل شهادت و هم شامل مرگ طبیعی می شود. ☀️ به ما بپیوندید 👇 مجمع جهانی شیعه شناسی ‌ 🌷🌷🌷 @shiastudies اَللّهُــــمَّ_عَجـِّــل_لِوَلیِّــــکَ_الفَـــــرَج
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
♥️ علیه‌السلام فرمودند: 🍀 سَبَبُ زَوالِ النِّعَمِ الكُفرانُ 🍃 ناسپاسى، سبب نابودى نعمت هاست 📖 غررالحكم، حدیث5517 مجمع جهانی شیعه شناسی 🌷🌷🌷 @shiastudies اَللّهُــــمَّ_عَجـِّــل_لِوَلیِّــــکَ_الفَـــــرَج🎋
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠 حدیث روز 💠 💎 سه شاخصه شیعه واقعی 🔻 امام محمد باقر علیه السلام: اِنَّ بَعْضَ اَصْحابِهِ قالَ لَهُ: جُعِلْتُ فِداكَ، اِنَّ الشَّيعَةَ عِنْدَنا كَثيرُونَ، فَقالَ: هَلْ يَعْطِفُ الْغَنِىُّ عَلَى الْفَقيرِ؟ وَ يَتَجاوَزُ الْمُحْسِنُ عَنِ الْمُسيءِ وَ يَتَواسُونَ؟ قُلْتُ : لا . قالَ عليه السلام: لَيْسَ هؤُلاءِ الشّيعَةُ، اَلشّيعَةُ مَنْ يَفْعَلُ هكَذا بعضى از اصحاب امام باقر عليه السلام به ايشان عرض كردند: شيعه در جامعه ما زياد است. امام فرمود: آيا بى‌نياز نسبت به نيازمند عطوفت و مهربانى می‌كند؟ و آيا نيكوكار از خطاكار می‌گذرد؟ و در مسائل مالى به همديگر كمك مى كنند؟ گفتيم: خير. فرمود: پس اينها شيعه نيستند چون شيعه كسى است كه اينطور عمل كند. 📚 بحارالأنوار، ج ۷۴، ص ۳۱۳ ‌ ‌ •┈┈••✾••┈┈• ☀️ به ما بپیوندید 👇 مجمع جهانی شیعه شناسی ‌ 🌷🌷🌷 @shiastudies اَللّهُــــمَّ_عَجـِّــل_لِوَلیِّــــکَ_الفَـــــرَج