بنابر مشهور ، در سوم رجب سال ۲۵۴ هجری قمری ، شهادت إمام علیّ النقیّ الهادی ، در سن ۴۱ سالگی واقع شد.
حضرتش ۶ یا ۸ سال و ۵ ماه داشت که پدر بزرگوارش ، جواد الائمه ، به شهادت رسید ، و آن حضرت به منصب إمامت و خلافت رسید. مدت إمامت إمام هادی ۳۳ سال بود.
ایّام حیات إمام هادی سلام الله علیه مصادف بود با خلافت بناحق مأمون ، معتصم ، واثق ، متوكّل ، منتصر ، مستعين و معتزّ ، از خلفاء عباسی ، لعنهم الله . آخر الأمر معتزّ ، با زهر آن حضرت را شهید کرد.
حاکم مدینة به متوکّل نوشت اگر تو را به مکّة و مدینة حاجتی است ، علیّ بن محمّد را از این دیار بیرون ببَر که همه را مطیع خود ساخته است. در مدینة اسباب اذیّت و إضرار به آن حضرت را به دستور متوکّل زیاد کردند ، تا زمانی که حضرتش را به سامراء بردند و جسارتها کردند.
إمام حسن عسكری علیه السّلام غسل و کفن و نمازِ بر پدر را انجام دادند و بعدا در ظاهر این امور توسط دیگران انجام شد.
إمام هادی سلام الله علیه را در منزل شخصی ایشان ، در مکان فعلی حرم مطهّر دفن نمودند.
نشانی : الخرائج و الجرائح ج ۱، ص ۴۱۴
وَ مِنْهَا: حَدِيثُ تَلِّ اَلْمَخَالِي : وَ ذَلِكَ أَنَّ اَلْخَلِيفَةَ أَمَرَ اَلْعَسْكَرَ وَ هُمْ تِسْعُونَ أَلْفَ فَارِسٍ مِنَ اَلْأَتْرَاكِ اَلسَّاكِنِينَ بِسُرَّ مَنْ رَأَى أَنْ يَمْلَأَ كُلُّ وَاحِدٍ مِخْلاَةَ فَرَسِهِ مِنَ اَلطِّينِ اَلْأَحْمَرِ وَ يَجْعَلُوا بَعْضَهُ عَلَى بَعْضٍ فِي وَسَطِ بَرِّيَّةٍ وَاسِعَةٍ هُنَاكَ فَفَعَلُوا فَلَمَّا صَارَ مِثْلَ جَبَلٍ عَظِيمٍ صَعِدَ فَوْقَهُ وَ اِسْتَدْعَى أَبَا اَلْحَسَنِ عَلَيْهِ السَّلاَمُ وَ اِسْتَصْعَدَهُ وَ قَالَ اِسْتَحْضَرْتُكَ لِنَظَارَةِ خُيُولِي وَ قَدْ كَانَ أَمَرَهُمْ أَنْ يَلْبَسُوا اَلتَّجَافِيفَ وَ يَحْمِلُوا اَلْأَسْلِحَةَ وَ قَدْ عَرَضُوا بِأَحْسَنِ زِينَةٍ وَ أَتَمِّ عُدَّةٍ وَ أَعْظَمِ هَيْبَةٍ وَ كَانَ غَرَضُهُ أَنْ يَكْسِرَ قَلْبَ كُلِّ مَنْ يَخْرُجُ عَلَيْهِ وَ كَانَ خَوْفُهُ مِنْ أَبِي اَلْحَسَنِ عَلَيْهِ السَّلاَمُ أَنْ يَأْمُرَ أَحَداً مِنْ أَهْلِ بَيْتِهِ أَنْ يَخْرُجَ عَلَى اَلْخَلِيفَةِ . فَقَالَ لَهُ أَبُو اَلْحَسَنِ عَلَيْهِ السَّلاَمُ وَ هَلْ تُرِيدُ أَنْ أَعْرِضَ عَلَيْكَ عَسْكَرِي قَالَ نَعَمْ. فَدَعَا اَللَّهَ سُبْحَانَهُ فَإِذَا بَيْنَ اَلسَّمَاءِ وَ اَلْأَرْضِ مِنَ اَلْمَشْرِقِ إِلَى اَلْمَغْرِبِ مَلاَئِكَةٌ مُدَجَّجُونَ فَغُشِيَ عَلَى اَلْخَلِيفَةِ فَلَمَّا أَفَاقَ قَالَ أَبُو اَلْحَسَنِ عَلَيْهِ السَّلاَمُ نَحْنُ لاَ نُنَافِسُكُمْ فِي اَلدُّنْيَا نَحْنُ مُشْتَغِلُونَ بِأَمْرِ اَلْآخِرَةِ فَلاَ عَلَيْكَ شَيْءٌ مِمَّا تَظُنُّ .
خليفۀ عباسى در سامرّا به لشكرش-كه نود هزار سوار از تركان بود- دستور داد كه هر كدام خرجين اسبش را پر از خاك قرمز نموده و در وسط بيابان، در يك جا بريزند تا تپهاى درست شود. آنها هم فرمان او را اجرا كردند. وقتى كه آن خاكها مثل كوهى شدند، خليفه بالاى آن رفت. و از امام على النقى-عليه السّلام- هم خواست تا بالا رود. به حضرت گفت: اينجا احضارت نمودم تا سواران مرا ببينى! و دستور داده بود كه تمام نيروهايش، لباسهاى جنگى بپوشند و مسلح باشند. از اين رو سپاه، با بهترين زينت و با تمام عده و با رعب و هيبت، حاضر شده بودند. (و هدفش از اين كار اين بود كه دشمنانش را بترساند. و از امام-عليه السّلام- وحشت داشت كه نكند او به يكى از افراد اهل بيت پيامبر بگويد تا بر عليه خليفه قيام كند). هنگامى كه امام-عليه السّلام-اين مانور را ديد، فرمود: مىخواهى من هم لشكرم را به تو نشان بدهم؟ گفت: آرى. حضرت دعا كرد، ناگهان بين آسمان و زمين از مشرق تا مغرب پر از ملائكه مسلح شد. هنگامى كه خليفه اين شكوه و عظمت را ديد، غشّ كرد. وقتى كه به هوش آمد، حضرت على النقى-عليه السّلام-فرمود: ما در مورد دنيا با شما رقابت نمىكنيم بلكه به كار آخرت مشغول هستيم. از آنچه ديدى وحشت نكن .
فردی به إمام هادی علیه السّلام چنین می نگارد ؛
نظر شما چیست درباره کسی که دوست دارد آنگونه که به خدای خود عرض حاجت می کند به إمامش نیز عرض حاجت کند؟
جواب حضرت چنین به دستش رسید ؛
إن كانَ لَكَ حاجَةٌ فَحَرِّكْ شَفَتَيْكَ فَإنَّ الجَوابَ يَأتيكَ.
اگر حاجتی داشتی ، لبانت را تکان بده ، جواب به سوی تو می آید.
بحارالأنوار ۵۰ / ۱۵۵.
اللهم ارزقنا
پژوهشکده طب شیعی 🌿
اهمیت تشبه۱۰: وَ رَوَى صَفْوَانُ عَنْ يَزِيدَ بْنِ خَلِيفَةَ قَالَ رَآنِي أَبُو عَبْدِ اللَّهِ ع
اهمیت تشبه۱۱:
قَالَ أَبُو عَبْدِ اللَّهِ علیه السلام: لَا يَنْبَغِي أَنْ يَضَعَ الرَّجُلُ الْبُرْطُلَةَ عَلَى رَأْسِهِ حَوْلَ الْكَعْبَةِ؛ فَإِنَّهَا لِبَاسُ أَهْلِ الشِّرْكِ. (الأصول الستة عشر (ط دار الحديث) / 311)
امام صادق علیه السلام فرمودند: شایسته نیست مردی کلاه بلند بر سر بگذارد در اطراف کعبه، چرا که لباس مشرکین است.
«اللّهُمَّ الْعَنْ أبَا الشُّرُورِ وَ أتباعَهُ فِی کُلِّ لَمْحَةٍ بِقَدْرِ ما فِی عِلْمِکَ مِنَ الأزَلِ إلَی الأبَدِ»
@shiatebb
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢 گزارش فوقالعاده مهم و بحثبرانگیز کامران نجفزاده در آمریکا
اثبات سرطانزایی امواج ارتباطی برای انسان در آزمایشگاههای تحقیقاتی‼️
این موضوع حتی مورد تأیید سازمان بهداشت جهانی نیز قرار گرفته است
✍️مهندس شکوهیان راد
🌹 حوزه انقلابی
╭┅──────────────┅╮
🕌https://eitaa.com/joinchat/307429376Ccb9b7c02da
╰┅──────────────┅╯
پژوهشکده طب شیعی 🌿
اهمیت تشبه۱۱: قَالَ أَبُو عَبْدِ اللَّهِ علیه السلام: لَا يَنْبَغِي أَنْ يَضَعَ الرَّجُلُ الْبُرْ
اهمیت تشبه۱۲:
قَالَ أَبُو جَعْفَرٍ علیه السلام خَرَجَ أَمِيرُ الْمُؤْمِنِينَ عَلِيٌّ علیه السلام عَلَى قَوْمٍ فَرَآهُمْ يُصَلُّونَ فِي الْمَسْجِدِ قَدْ سَدَلُوا أَرْدِيَتَهُمْ فَقَالَ لَهُمْ مَا لَكُمْ قَدْ سَدَلْتُمْ ثِيَابَكُمْ كَأَنَّكُمْ يَهُودُ قَدْ خَرَجُوا مِنْ فُهْرِهِمْ يَعْنِي بِيعَتَهُمْ إِيَّاكُمْ وَ سَدْلَ ثِيَابِكُمْ. (من لا یحضره الفقیه ج 1 ص259)
امیرالمؤمنین علیه السلام به گروهی رسیدند که در مسجد در حال نماز خواندن بودند و در حالیکه پارچهای را روی دوش انداخته بودند. فرمودند: چرا لباس خود را اینگونه پوشیدهاید، گویا یهودیانی هستید که از کنیسه خارج شدهاید! بپرهیزید از لباس روی دوش انداختن.
«اللّهُمَّ الْعَنْ أبَا الشُّرُورِ وَ أتباعَهُ فِی کُلِّ لَمْحَةٍ بِقَدْرِ ما فِی عِلْمِکَ مِنَ الأزَلِ إلَی الأبَدِ»
@shiatebb
پژوهشکده طب شیعی 🌿
اهمیت تشبه۱۲: قَالَ أَبُو جَعْفَرٍ علیه السلام خَرَجَ أَمِيرُ الْمُؤْمِنِينَ عَلِيٌّ علیه السلام
اهمیت تشبه۱۳:
قَالَ أَبُو عَبْدِ اللَّهِ علیه السلام اكْنُسُوا أَفْنِيَتَكُمْ وَ لَا تَشَبَّهُوا بِالْيَهُودِ. ( الكافي ؛ ج6 ؛ ص)531
امام صادق علیه السلام فرمودند: خانههایتان را جارو کنید و به یهود تشبّه پیدا نکنید.
«اللّهُمَّ الْعَنْ أبَا الشُّرُورِ وَ أتباعَهُ فِی کُلِّ لَمْحَةٍ بِقَدْرِ ما فِی عِلْمِکَ مِنَ الأزَلِ إلَی الأبَدِ»
@shiatebb
#تره
💫پیامبر اکرم (ص) میفرماید:
«تره بخورید؛ زیرا او در سبزیجات مانند نان در دیگر غذاها است یا در دیگر چیزهایی که با نان خورده میشود.»
?الکافی، کلینی،ج۶،ص۳۶۵
✅ خواص تره در طب اسلامی:
۱⃣خوشبو کردن بدن
۲⃣پیشگیری از جذام
۳⃣دور کردن بادها (از معده و …)
۴⃣درمان کم خونی
✅قطع کردن خونریزی بواسیر (زمانی که بواسیر دارید زیاد تره بخورید)
✅ درمان مشکلات طحال (خونریزی یا سرطان طحال)
?منبع: دراسه فی طب الرسول مصطفی ج۲ الامراض، آیت الله عباس تبریزیان
@shiatebb
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ جان شیعه را بدست WHO ندهید
👤 استاد پناهیان :
با تبعیت نکردن از سازمان جهانی بهداشت، جزو شیعیانی باشید که طبق روایات، می توانند جان خود را از بیماری های آخرالزمان حفظ کنند!
#جهاد_تبیین
پژوهشکده طب شیعی 🌿
اهمیت تشبه۱۳: قَالَ أَبُو عَبْدِ اللَّهِ علیه السلام اكْنُسُوا أَفْنِيَتَكُمْ وَ لَا تَشَبَّهُوا
اهمیت تشبه۱۴:
قَالَ أَمِيرُ الْمُؤْمِنِين علیه السلام إِذَا جَلَسَ أَحَدُكُمْ عَلَى الطَّعَامِ فَلْيَجْلِسْ جِلْسَةَ الْعَبْدِ وَ لَا يَضَعَنَّ أَحَدُكُمْ إِحْدَى رِجْلَيْهِ عَلَى الْأُخْرَى وَ لَا يَتَرَبَّعْ فَإِنَّهَا جِلْسَةٌ يُبْغِضُهَا اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ وَ يَمْقُتُ صَاحِبَهَا.(کافی ج6 ؛ ص272)
امیرالمؤمنین علیه السلام فرمودند: هنگامی که یکی از شما برای غذا خوردن مینشیند، مانند بندگان بنشیند و یکی از پاهایش را روی دیگری نیندازد و چهارزانو ننشیند که این نوع نشستن را خدا مبغوض دارد و غضب میکند بر آن شخص.
«اللّهُمَّ الْعَنْ أبَا الشُّرُورِ وَ أتباعَهُ فِی کُلِّ لَمْحَةٍ بِقَدْرِ ما فِی عِلْمِکَ مِنَ الأزَلِ إلَی الأبَدِ»
@shiatebb
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺سید رسول منفرد رئیس حوزه هنری گیلان:
⁉️جبران این زیانها با کیست؟؟
⚡️ جمعبندیها بهقدری شکننده است که در فاصله پنجماه، «تنها واکسن ایمن برای مادران باردار» به «تنها واکسن ممنوع برای تمام مردم» تبدیل میشود.
⚡️در چنین شرایطی، چرا باب نقد و نگاههای انتقادی بسته شده است؟
⚡️از همان ابتدای تزریق #آسترازنکا، عدهای عوارضش را فریاد زدند. چه کسی این عوارض را انکار کرد؟ مبنای انکار چه بود؟ چه شد که مردم بدون دسترسی عوارض را دیدند و دستاندرکاران امر با دسترسی به اطلاعات، ۹ ماه دیرتر دیدند؟ در این مدت، دقیقاً چند نفر زیان دیدهاند؟
#واکسن
#کرونا
عضـویت در کــانال👇
📡 @www_irismed_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 گزارش فوقالعاده مهم و بحثبرانگیز کامران نجفزاده در آمریکا
♻️ اثبات سرطانزایی امواج ارتباطی برای انسان در آزمایشگاههای تحقیقاتی‼️
این موضوع حتی مورد تأیید سازمان بهداشت جهانی نیز قرار گرفته است.
#سرطان
#موبایل
عضـویت در کــانال👇
📡 @www_irismed_ir
@shiatebb
🔹🔸🔹🔸🔹🔸
❌ جنایتی به نام شیر خشک ❌
✅ قسمت اول: مقدمه
✍️ در گذشته هدف از توليد شير خشک با آنچه امروزه مورد استفاده قرار ميگيرد، بسيار متفاوت بوده است.
📆 در اواخر سال 1800م، اولین بار "شیر خشک"، به خاطر تامين مواد ضروري براي کودکانِ سرراهي و ايتام توليد شد. آنها سرپرستي نداشتند و بدون تغذيه با شيرِ جايگزين از بين ميرفتند. در چنين شرايطي، شير خشک نجات بخش بود.🍼
⏰ اما با گذشت زمان، جايگزين مصنوعيِ شير مادر به عنوان "پيشرفتِ تکنولوژي" به "عموم مردم" فروخته شد. ⛔️
😞 متاسفانه تا به امروز فرمول معيني براي شير خشک وجود ندارد. در حقيقت، توليد شير خشک کودکان از همان روزهاي اوليه روند آزمون و خطا داشته است.
👨⚕️ به طوری که دکتر "روت لارنس" پزشک برجسته و متخصص اطفال می گوید: "فرمول شیر خشک نوزاد "یکی از بزرگترین آزمایش های انسانی در طول تاریخ است." وی می گوید: «قبل از آزمایش این فرمول ها بر روی نوزادان زنده واقعی هیچ کارآزمایی بالینی تصادفی یا آزمایشاتی از هر نوع وجود نداشته است. و برچسب فرمول "علمی" که امروز می بینید تنها نتیجه سالها حدس و گمان است.» 👀
‼️ امروزه مقررات کمی در مورد فرمول های شیر خشک نوزادان وجود دارد و سازمان غذا و دارو (FDA) ، سازمان دولتی که مسئولیت نظارت بر فرمول ها بر عهده دارد ، بار اثبات ایمنی آنها را بر دوش تولید کنندگان گذاشته است.
⚠️ از همین روست که تولیدکنندگان اغلب به شیر خشک موادی اضافه میکنند تا با ترکیب و عملکرد شیر انسان مطابقت داشته باشد. لذا این مواد اضافهشده بدون خطر نیستند و محصول را در معرض طیف وسیعی از مسائل پیچیده و از جمله کسب پتانسیل سمیّت، قرار میدهد.
💣 چرا که در اغلب شیر خشک ها مواد خطرناک زیر گزارش شده است:
✴️ باکتريهاي "سالمونلا و آفلاتوکسين" (عامل سرطان کبد)، "موتاژنينک" (عامل اختلالات ژنتيکي و ارثي)، مواد آسيب زننده به سيستم ايمني (توليد شده از طريق گونههايي از قارچ آسپرگيلوس)، "آنتروباکتر ساکازاکي" (علت بيماريهاي گوارشي) و ...
🖇 که در ادامه شما را با خطرات و خیانت های این محصول بیشتر آشنا می کنیم.
منبع: https://www.westonaprice.org/health-topics/childrens-health/the-scandal-of-infant-formula/
#شیرخشک
پژوهشکده طب شیعی 🌿
اهمیت تشبه۱۴: قَالَ أَمِيرُ الْمُؤْمِنِين علیه السلام إِذَا جَلَسَ أَحَدُكُمْ عَلَى الطَّعَامِ فَ
اهمیت تشبه۱۵:
عَنْ أَبِي خَدِيجَةَ عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ علیه السلام أَنَّهُ كَانَ يَجْلِسُ جِلْسَةَ الْعَبْدِ وَ يَضَعُ يَدَهُ عَلَى الْأَرْضِ وَ يَأْكُلُ بِثَلَاثَةِ أَصَابِعَ وَ قَالَ إِنَّ رَسُولَ اللَّهِ صلّی الله علیه وآله كَانَ يَأْكُلُ هَكَذَا لَيْسَ كَمَا يَفْعَلُ الْجَبَّارُونَ يَأْكُلُ أَحَدُهُمْ بِإِصْبَعَيْهِ. (کافی ج6 ص297، وسائل الشيعة ؛ ج24 ؛ ص256)
ابوخدیجه میگوید امام صادق علیه السلام مانند بندگان مینشستند و دستشان را روی زمین میگذاشتند و با سه انگشت غذا میخوردند و میفرمودند: رسول خدا ص اینگونه غذا میخوردند نه مانند ظالمان که با دو انگشت غذا میخوردند.
«اللّهُمَّ الْعَنْ أبَا الشُّرُورِ وَ أتباعَهُ فِی کُلِّ لَمْحَةٍ بِقَدْرِ ما فِی عِلْمِکَ مِنَ الأزَلِ إلَی الأبَدِ»
@shiatebb
پژوهشکده طب شیعی 🌿
بسم الله الرحمن الرحیم
در صحبتی که آیه الله فاضل در رابطه با وجوب واکسن داشته اند چند نکته به نظر می رسد که قابل تامل است و قابل برسی است.
اولا: روایتی که ایشان بیان فرموده اند مجهول بوده به خاطر وجود (إِسْمَاعِيلَ بْنِ الْحَسَنِ الْمُتَطَبِّب) که در کتب روایی فقط همین یک روایت از ایشان نقل شده است و روایت دیگری از ایشان در دسترس نمی باشد و این دلالت بر آن دارد که اصلا ایشان راوی روایت نبوده است و فقط در یک مورد از امام سوالی داشته و در کتب رجالی هم هیچ اسمی از ایشان نیست نه در جانب جرح و نه تعدیل به همین جهت ایشان یک فرد مجهول می باشد و روایت ایشان قابل استناد نیست و مرحوم مجلسی علیه الرحمه این روایت را مجهول می داند.
ثانیا: ایشان به استناد به همین روایت میفرماید ( ادله به وضوح دلالت بر وجوب دارد) ما همان روایتی که مورد استناد قرار گرفته است را برسی می کنیم
قُلْتُ إِنَّا نَبُطُّ الْجُرْحَ وَ نَكْوِي بِالنَّارِ قَالَ لَا بَأْسَ قُلْتُ وَ نَسْقِي هَذِهِ السُّمُومَ الْأَسْمَحِيقُونَ وَ الْغَارِيقُونَ قَالَ لَا بَأْسَ قُلْتُ إِنَّهُ رُبَّمَا مَاتَ قَالَ وَ إِنْ مَات
ترجمه:
عرضكردم: ما زخم و دمل را مىشكافيم و بوسيله آتش ميسوزانيم؟ امام علیه السلام فرمود: باكى نيست.
عرضكردم: ما دواجاتی مانند «اسمحيقون» و «غاريقون» به بيمار ميدهيم؟ فرمود: باكى نیست عرضكردم: گاهى است كه (در اثر مداواى ما) بيمار مي ميرد؟ فرمود: اگر چه بميرد.
امام علیه السلام در جواب راوی می فرماید :َ لا بَأْسَ ، یعنی مشکلی ندارد
سوال اینجا است که آیا از کلمه لا باس و جوب فهمیده می شود؟ آیا یکی از اسالیب و روشهای بیان وجوب عبارت لاباس می باشد؟
جواب آن است که از عبارت لاباس وجوب به دست نمی آید بلکه مع قطع النظر عن جهاله السند این روایت دلالت بر جواز می کند نه دلالت بروجوب بنا بر این ما چگونه از این روایت وجوب را به دست بیاوریم و حکم به وجوب کنیم .
ثالثا : ایشان می فرماید جایی که حفظ جان متوقف است بر یک درمان ولو آن درمان ، درمان قطعی نباشد ادله به وضوح دلالت بر جوب دارد
چند نکته:
الف: ایشان می فرماید حفظ جان متوقف بر یک درمان باشد ، درحالی که اگر راههای دیگری باشد و آن راهها هم درمان می کند ما نمی توانیم و جوب را بر یکی از آن راه ها حمل کنیم نهایت حرفی که می شود بیان کرداین است که بگوییم اصل درمان واجب است ازهرطریقی که مکلف میخواهد درمان کند و منحصر کردن وجوب درمان بر یک راه خاص با ادله سازگاری ندارد.
ب: زمانی که درمان دائر مدار دو راه درمانی یا بیشتر باشد و به نظر مکلف یکی از راه ها احتمال خطر دارد و یکی از راه ها احتمال خطر ندارد آیا می توان راهی را که احتمال خطر دارد پیمود و حتی می شود حکم به جواز کرد چه برسد به حکم وجوب؟
مثلا در ما نحن فیه اگر کسی گفت طبق نظر متخصص با طب سنتی یا اسلامی یا ایرانی یا چینی و هرطب دیگر من میتوانم خودم را درمان کنم و هیچ احتمال ضرر هم در کار نیست آیا میتوان راهی را که احتمال ضرر دارد را پیمود و آیا می توان مکلف را اجبار کرد و حکم جوب داد بر پیمودن راهی که احتمال ضرر دارد؟ آیا طبق نظر این مکلف این فعل مصداق آیه (وَ لا تُلْقُوا بِأَيْدِيكُمْ إِلَى التَّهْلُكَةِ ) نخواهد بود.
رابعاً: تکلیف و وظیفه فقیه چیست؟ بیان تکلیف و حکم و یا بیان موضوع حکم؟
وظیفه مجتهد بیان اصل حکم است و تشخیص موضوع و مصداق حکم با خود مکلف است مگر در مواردی که خود شارع در بیان موضوع ورود پیدا کرده است و در موارد دیگر تشخیص موضوع با مکلف است و در ما نحن فیه مجتهد می تواند بگوید درمان در این گونه موارد واجب است و اینکه از چه راهی درمان حاصل شود با خود مکلف است نه با مجتهد مثلا فقیه می گوید نفقه همسر واجب است حال این نفقه از چه راهی باید به دست بیاید ربطی به فقیه ندارد از هر راهی که مکلف بخواهد می تواند به دست آورد
البته اشکالات دیگری نیز وارد است که ما به همین چند مورد بسنده میکنیم
🔸فانوس سعادت
fanaus.ir
@fanaus_ir
پژوهشکده طب شیعی 🌿
اهمیت تشبه۱۵: عَنْ أَبِي خَدِيجَةَ عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ علیه السلام أَنَّهُ كَانَ يَجْلِسُ ج
اهمیت تشبه۱۶:
عَنْ زِيَادِ بْنِ الْمُنْذِرِ قَالَ: دَخَلْتُ عَلَى أَبِي جَعْفَرٍ علیه السلام وَ عَلَيَّ خُفٌّ مَقْشُورٌ فَقَالَ يَا زِيَادُ مَا هَذَا الْخُفُّ الَّذِي أَرَاهُ عَلَيْكَ قُلْتُ خُفٌّ اتَّخَذْتُهُ قَالَ أَ مَا عَلِمْتَ أَنَّ الْبِيضَ مِنَ الْخِفَافِ يَعْنِي الْمَقْشُورَ مِنْ لِبَاسِ الْجَبَابِرَةِ وَ هُمْ أَوَّلُ مَنِ اتَّخَذَهَا وَ الْحُمْرُ مِنْ لِبَاسِ الْأَكَاسِرَةِ وَ هُمْ أَوَّلُ مَنِ اتَّخَذَهَا وَ السُّودُ مِنْ لِبَاسِ بَنِي هَاشِمٍ وَ سُنَّةٌ. (کافی ج6 ص467، وسائل الشيعة ؛ ج5 ؛ ص73)
زیاد بن منذر میگوید نزد امام باقر علیه السلام داخل شدم درحالیکه پاپوش سفید شده داشتم. حضرت فرمودند: این چه پاپوشی است که پوشیدهای؟ عرض کردم همینطوری پوشیدهام. فرمود: آیا نمیدانی پاپوشهای تراشیده و سفید از لباس جباران است و آنها اولین کسانی بودهاند که پاپوش سفید پوشیدهاند و پاپوش قرمز لباس پادشاهان ایران است و پاپوش سیاه از لباس بنیهاشم است و لباس پیامبران علیه السلام است . (پاپوش مانند چکمه بوده است که روی ساق پا را میگرفته است)
«اللّهُمَّ الْعَنْ أبَا الشُّرُورِ وَ أتباعَهُ فِی کُلِّ لَمْحَةٍ بِقَدْرِ ما فِی عِلْمِکَ مِنَ الأزَلِ إلَی الأبَدِ»
@shiatebb
🔺یکی از تصمیم گیران دین و دنیای ایران اسلامی در ایام کرونا!
فاحشه ها را باید به رسمیت بشناسیم!
#جهاد_تبیین
——————————
✅ کورکورانه و به سادگی آنچه را که می بینید یا میشنوید، باور نکنید، وقت بگذارید، تحقیق کنید !
@T_124ir
تَواصَوا بِالحَقِّ وَ تَواصَوا بِالصَّبر
4_5877278418017454415.mp3
6.35M
♡••
#سیدمجیدبنۍفاطمہ
گلپسرِثاراللہاومد..🍃
༻@Barrane_eshgh༺
┄┅┄┅ ❥❥❥ ┅┄┅┄
امام على عليه السلام:
مَن تَسَلّى بِالكُتُبِ لَم تَفُتهُ سَلوَةٌ
هر كس با كتاب ها آرام گيرد، هيچ آرامشى را از دست نداده است
غررالحكم حدیث8126
🆔 @hadisgraph
پدرت شاه خراسان و خودت گنج مقامی
پدرت حضرت خورشید و خودت ماه تمامی
غنچهای نیست که عطر نفست را نشناسد
تو که ذکرصلواتی و درودی و سلامی
🌸🍃 ولادت با سعادت ابن الرضا، حضرت جواد الائمه علیه السلام مبارک باد🌸🍃
🆔 @hadisgraph