🌷 حضرت امام خامنه ای:
🌐 شیعه و سنی...
در جمهوری اسلامی در کنار یکدیگرند...
🌹 آغاز #هفته_وحدت بر مسلمين جهان مباركباد 🌹
#وحدت
#شيعه_سنى
#امت_واحده
12 ربیع الأوّل
2 ـ انقراض بنی امیّه
در این روز با سفّاح اوّلین خلیفه ی عبّاسی بیعت شد، و با انقراض دولت بنی مروان، دولت بنی امیّه به کلّی منقرض شد.
البتّه مروان در 27 ذی الحجّه کشته شد، ولی در این روز با تأسیس دولت بنی عبّاس رسماً نام بنی امیّه از صفحه ی خلافت بر چیده شد. (4) اقوال دیگر 13 (5) و 14 ربیع الأوّل (6)، و 12 ربیع الثانی (7) است.
📚 منابع :
4. مسار الشیعة : ص 50. و ... .
5. تاریخ یعقوبی : ج 2، ص 349. و ... .
6. توضیح المقاصد : ص 8. وقائع الشهور : ص 74.
7. تاریخ طبری : ج 6، ص 78. البدایة و النهایة : ج 10، ص 44، 56.
http://eitaa.com/joinchat/147259393Cc8f1655f3a
🌷وسائل الشيعة، شیخ حرعاملی،ج۱۵ ص ۲۲۸؛
🌷أَوْحَى اللَّهُ إِلَى مُوسَى ع أَنَّ عِبَادِي لَمْ يَتَقَرَّبُوا إِلَيَّ بِشَيْءٍ أَحَبَّ إِلَيَّ مِنْ ثَلَاثِ خِصَالٍ
قَالَ مُوسَى يَا رَبِّ وَ مَا هِيَ
قَالَ يَا مُوسَى،
الزُّهْدُ فِي الدُّنْيَا
وَ الْوَرَعُ عَنْ مَعَاصِي
َّ وَ الْبُكَاءُ مِنْ خَشْيَتِي
قَالَ مُوسَى يَا رَبِّ فَمَا لِمَنْ صَنَعَ ذَا
🌷 فَأَوْحَى اللَّهُ إِلَيْهِ يَا مُوسَى،
🌷 أَمَّا الزَّاهِدُونَ فِي الدُّنْيَا فَفِي الْجَنَّةِ
🌷 وَ أَمَّا الْبَكَّاءُونَ مِنْ خَشْيَتِي فَفِي الرَّفِيعِ الْأَعْلَى لَا يُشَارِكُهُمْ فِيهِ أَحَد
🌷ٌ وَ أَمَّا الْوَرِعُونَ عَنْ مَعَاصِيَّ فَإِنِّي أُفَتِّشُ النَّاسَ وَ لَا أُفَتِّشُهُمْ.
ترجمه:
🌷امام صادق عليه السّلام فرمود:
خداوند به موسى عليه السّلام وحى فرستاد كه بندگان من به سوى من تقرّب نميابند به چيزى كه در نزد من محبوبتر باشد از سه خصلت،
حضرت موسى عليه السّلام عرض كرد:
اى پروردگار من آن سه چيست؟
🌷فرمود: اى موسى!
🌷۱. بی رغبتى به دنيا
🌷۲. ديگرى پرهيز از نافرمانى من
🌷۳. ديگرى گريستن از خوف من.
🌷موسى عرض كرد: اى پروردگار من! كسى كه چنين باشد چه چيزى نصيبش خواهد شد؟
🌷خداوند وحى فرستاد كه: اى موسى!
🌷امّا بی رغبتان به دنيا در بهشت جاى خواهند گرفت
🌷 و امّا آنان كه از خوف من گريانند در مقامى رفيع و برترند كه هيچ كس با آنان در آن مقام شريك نيست
🌷و امّا آنان كه از نافرمانى من پروا دارند من نيز مردمان را سخت بازرسى خواهم كرد ولى در كار آنان موشكافى به خرج نمی دهم.
هدایت شده از تاریخ تشیع
🌷وسائل الشيعة، شیخ حرعاملی،ج۱۵ ص ۲۲۸؛
🌷أَوْحَى اللَّهُ إِلَى مُوسَى ع أَنَّ عِبَادِي لَمْ يَتَقَرَّبُوا إِلَيَّ بِشَيْءٍ أَحَبَّ إِلَيَّ مِنْ ثَلَاثِ خِصَالٍ
قَالَ مُوسَى يَا رَبِّ وَ مَا هِيَ
قَالَ يَا مُوسَى،
الزُّهْدُ فِي الدُّنْيَا
وَ الْوَرَعُ عَنْ مَعَاصِي
َّ وَ الْبُكَاءُ مِنْ خَشْيَتِي
قَالَ مُوسَى يَا رَبِّ فَمَا لِمَنْ صَنَعَ ذَا
🌷 فَأَوْحَى اللَّهُ إِلَيْهِ يَا مُوسَى،
🌷 أَمَّا الزَّاهِدُونَ فِي الدُّنْيَا فَفِي الْجَنَّةِ
🌷 وَ أَمَّا الْبَكَّاءُونَ مِنْ خَشْيَتِي فَفِي الرَّفِيعِ الْأَعْلَى لَا يُشَارِكُهُمْ فِيهِ أَحَد
🌷ٌ وَ أَمَّا الْوَرِعُونَ عَنْ مَعَاصِيَّ فَإِنِّي أُفَتِّشُ النَّاسَ وَ لَا أُفَتِّشُهُمْ.
ترجمه:
🌷امام صادق عليه السّلام فرمود:
خداوند به موسى عليه السّلام وحى فرستاد كه بندگان من به سوى من تقرّب نميابند به چيزى كه در نزد من محبوبتر باشد از سه خصلت،
حضرت موسى عليه السّلام عرض كرد:
اى پروردگار من آن سه چيست؟
🌷فرمود: اى موسى!
🌷۱. بی رغبتى به دنيا
🌷۲. ديگرى پرهيز از نافرمانى من
🌷۳. ديگرى گريستن از خوف من.
🌷موسى عرض كرد: اى پروردگار من! كسى كه چنين باشد چه چيزى نصيبش خواهد شد؟
🌷خداوند وحى فرستاد كه: اى موسى!
🌷امّا بی رغبتان به دنيا در بهشت جاى خواهند گرفت
🌷 و امّا آنان كه از خوف من گريانند در مقامى رفيع و برترند كه هيچ كس با آنان در آن مقام شريك نيست
🌷و امّا آنان كه از نافرمانى من پروا دارند من نيز مردمان را سخت بازرسى خواهم كرد ولى در كار آنان موشكافى به خرج نمی دهم.
باسلام خدمت اعضای محترم کانال #ولایت_فقیه و#ظهور و گروه #فراجناحی_بیندیشیم
امشب با موضوع «۳۱۳یارامام زمان علیه السلام »خدمت شما عزیزان خواهیم بود.
یکی از مشکلات بزرگ در انتقال و درک صحیح از آیات و احادیث، معنای غلط و گاه قراردادن برداشتهای ذهنی و شخصی به جای معانی درست
انهاست و مشکل بعدی نگاه سطحی و تعمق، تدبر و تأم
لکم در مفاهیم بلند این فرازها ست.
درحالی که حرف از جایگزینی قسط و عدل به جای ظلم و جوری است که همیشه در زمین و بر انسان حاکم بوده است. حتی زمان رسول الله (صلی الله علیه و آله) نیز این ظلم و جور حاکم بوده چنانچه در جامعه و حکومت اسلامی به خود ایشان و خاندانش نیز ظلم میشد، چه برسد به مسلمین و یا غیر مسلمانان در سرتاسر جهان. در حالیکه در این حدیث نه تنها نفرموده که فراگیری ظلم و جور از شروط ظهور است، بلکه تصریح دارد که ظلم و جور حاکم هست و ایشان به جایش قسط و عدل را حاکم میگرداند.
وخیلی ها در مورداین حدیث فکر نکرده اند که، این درک و برداشت که با اساس اسلام منافات دارد و فرد منتظر را به رواج ظلم و جور تشویق میکند و نه ایمان، تقوا و عدالت.