ضرت خضر( ع)به 👈 اجماع علمای اهل سنت زنده 👉است..
الخضر نبي معمر على جميع الأقوال ، محجوب عن الأبصار ، يعني عن أبصار أكثر الناس . قال : وقيل : إنه لا يموت إلا في آخر الزمان ....
حضرت خضر (ع) به اجماع (اهل سنت) نبی معمر می باشد و از دیده ها پنهان است یعنی از دیده های اکثر مردم.... و گفته شده همانا حضرت خضر علیه السلام تا آخر زمان نمی میرد.
شرح النووی علی مسلم ج 8 ص 114
هدایت شده از گل زهرا
🚨بـخــونید کـیف کنید😍👇
🌺ما که در سینه و دل خیمه ی طاها داریم
🍃عاشقی بر علی عالی اعلا داریم
🌼همه ی هستی جمهوری اسلامی ما
🍃عشق پاکیست که بر حضرت زهرا داریم
🌷 پیر ما گفت که ایران حرم فاطمه است
🍃بی جهت نیست که درقلب جهان جا داریم
🌺فاطمه مادر این امت عاشوراییست
🍃این چنین مادر آزاده فقط ما داریم
🌼بگذارید بگویم که حقیقت این است
🍃از فداکاری زهراست علی را داریم
💐نه فقط عشق علی از کرم فاطمه است
🍃که حسین و حسن و زینب کبری داریم
🌹این هم از دولت زهراست
🍃که ما بر سرمان سایه ی رهبری آقا داریم
https://eitaa.com/deldadegi
✅ اگه کِیْف کردید سلامتی رهبر عزیزمون یه صلوات بفرستید وبرای همه گروهاتون ارسال کنید.
روز مبارک نهم ربیع روز نهم ربیع الاول از روزهای مبارک شیعیان است که می توان آن را بعد از محرم و صفر و شهادت امام حسن عسکری(ع) آغازی بر اعیاد اسلامی موجود در ماه ربیع الاول دانست اما عده ای تلاش کرده اند تا با تمسک به مسائل بی اصل و سند و یا حداقل اختلافی، از آن سوء استفاده نموده و به ایجاد اختلافات مذهبی بین مسلمانان آن هم در آستانه هفته وحدت دامن بزنند. روز نهم ربیع الاول سالروز آغاز امامت امام زمان (عج) و روز به درک واصل شدن عمر بن سعد یکی از فرماندهان سپاه یزید به دست مختار ثقفی است. بر اساس منابع متعدد تاریخی شیعه و اهلسنت، قتل عمر خلیفه دوم در روزهای پایانی ذیالحجة سال ۲۳ق اتفاق افتاده است. بر اساس این منابع عمر در ۲۶ یا ۲۷ ذیالحجه توسط ابولؤلؤ غلام مغیرة بن شعبه مجروح شد و سه روز بعد در ۲۹ و بنابر قولی ۳۰ ذیالحجه از دنیا رفت. در میان مورخان سنی میتوان به یعقوبی، طبری، مسعودی و از میان منابع معتبر و متقدم شیعه میتوان به شیخ مفید و ابنادریس حلی اشاره کرد.
: او خواهد آمد:
..
دلنوشته
آمدنت را به انتظار نشسته ام ...
تسبیح را میگردانم و با آن فال بودنت را میگیرم ،
می آید ، نمی آید ، می آید ، ن ....
میگوید نمی آیی ...
اینبار میخواهم با دلم فالم را بگیرم ،
می آیی ، می آیی ، می آیی ...
دلم راست میگوید!!!
تو می آیی...
او_خواهد_آمد...
الهم عجل لولیک الفرج
#پرسمان_مهدویت
ايران در آستانه ظهور ، در چه وضعيتی قرار دارد ؟
#پاسخ:
با تــوجه به روايات می توان شرايط #ايـــران را تا حدودی اين گونه ترسيم كرد:
«دانش و معارف دين اسلام و مكتب تشيع، از ايران و قم، به جهانيان صادر می شود. لذا موقعيت علمی ايران ممتاز است و اصلــی ترين مركز دين اهل بيت خواهد بود.
در روايتی از وجود مقدس امام صادق نقل شده است:
«به زودی، كوفه، از مؤمنان خالی می گردد و دانش مانند ماری كه در سوراخش پنهان می شود، از آن شهر رخت برمی بندد؛ سپس علم ظاهر ميشود در شهری به نام #قـــم؛ آن شهر معدن علم و فضل می گردد«و از آنجا به ساير شهرها پخش ميشود»
به گونهای كه باقي نمی ماند در زمين جاهلی نسبت به دين، حتی زنان در خانهها. اين قضيه نزديك ظهور قائم واقع می شود ... علم، از #قــــم به ساير شهرها در شرق و غرب پخش می شود و حجت بر جهانيان تمام می شود به گونهای كه در تمام زمين، فردی پيدا نمی شود كه دين و علم به او نرسيده باشد. بعد از آن قائم، قيام می كند و سبب انتقام خدا و غضب او بر بندگان«ظالم و معاند» ميشود؛ زيرا، خداوند انتقام «و عذاب» بر بندگان روا نمی دارد، مگر وقتي كه حجت را انكار كنند»
#منبع«بحار الانوار، ج 57و60، ص213»
خيزش و جنبشی بزرگ برای دعوت مردم به طرف دين، در ايران روی می دهد. از امام كاظم«ع» نقل شده است:
«مــردی از اهل #قـــم، مردم را به سوی حق دعوت میكند. گروهی، دور او اجتماع می كنند كه مانند پارههای آهناند و بادهای تند«حوادث» نمی تواند آنها را از جای بركند. از جنگ خسته نمی شوند و كنارهگيری نمی كنند و بر خدا توكل می كنند. سر انجام، پيروزی برای متقين و پرهيزكاران است».
#منبع_بحار، ج60، ص216، ح37.
گويا اين حركت، همان حركتي است كه از امام باقــــر «ع» نقل شده است: «گويا ميبينم گروهي از مشرق زمين خروج ميكنند و طالب حق هستند، اما به آنان پاسخ داده نميشود. مجدداً برخواستهي خود تاكيد ميكنند ولي جواب نميشنوند. پس چون چنين ديدند، شمشيرها را به دوش ميكشند، در مقابل دشمن ميايستند تا حق به آنها داده ميشود، اما اين بار قبول نميكنند بلكه قيام ميكنند و نميدهند آن را «پرچم قيــام را» مگر به صاحب شما«امام زمان ».
#منبع_بحار الانوار، ج52، ص243، ح116
#خروج_سيد_حسني و #خراساني كه در روايـــات به آنها اشاره شده است را ميتوان در اين باره دانست. بنابراين، موقعيت اجتماعی آن روز ايران حركت به سوی حق طلبی و دعوت به آمادگــی براي ظهور است.
در بستر اين جامعه نيز ياران حضرت شكل ميگيرند.
در حديثي از امام صادق نقل شده است: «قم را قم ناميدند، چون اهل او، اجتماع ميكنند با قائم آل محمد و با او قيام ميكنند و او را ياري ميكنند».
#منبع_بحار الانوار، ج 57و 60، ص216، ح38
.
در روايـــاتي كه به نام ياران و شهرها اشاره دارد، شهــرهاي متعددي از ايـــران ذكر شده است. خلاصه آن كه ايران، مركز صدور دين و معارف اهل بيت است و زمينهسازي براي ظهور ميكند.
در برخـــي از روايات اهل بيت به حضور فعال عجم در سپاه و ارتش مخصوص امــــام مهدي اشاره شده است.
البته مقصود از عجم ملتهاي غير عرب است، ولـــی به احتمال زياد بيشترين مصداق آن در عصر ظهور، ايرانيان خواهند بود به ويژه كه مركز شيعه در ايران است.
مجموعه روايات وارده در مورد ايرانيان نشان ميدهد كه اين گروه، زمينهسازان حكومت حضرت مهدي«عجـ» در جهان هستند و بيشترين تأثير را در روند استقرار حكومت آن خورشيد عالمتاب دارند.
#مهدویت
#ایران_در_آستانه_ظهور
#عوف_عقیلی
#