eitaa logo
کانال حجت الاسلام جواد ابوالقاسمی
1.3هزار دنبال‌کننده
72 عکس
184 ویدیو
1 فایل
يا سلمان! حب فاطمة ينفع في مائة مواطن أيسر تلك المواطن الموت، والقبر، والميزان، والمحشر، والصراط، والمحاسبة، فمن رضيت عنه ابنتي فاطمة رضيت عنه، ومن رضيت عنه رضي الله عنه، ومن غضبت عليه فاطمة غضبت عليه، ومن غضبت عليه غضب الله عليه. @shjabolghasemi
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از کتاب الله وعترتی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
چرا بعضی وهابی ها راه حق رو پیدا نمیکنن؟! علت رو در این کلیپ ببینید 👈 کارشناس : آدرس کانال های ما در شبکه های اجتماعی 👇 https://yek.link/velayat313
هدایت شده از کتاب الله وعترتی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
عاشقان غذای نذری امام رضا علیه السلام ببینن 👈 کارشناس : آدرس کانال های ما در شبکه های اجتماعی 👇 https://yek.link/velayat313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
هدف استحاله فرهنگی است و مروج آن (خواسته یا ناخواسته) یک ارگان حکومتی! رهبر معظم انقلاب چند ماه قبل به صراحت فرمودند مهمترین خطر برای ما استحاله فرهنگی است که یکی از ابزارهای آن به تصریح آن بزرگوار قبح زدایی از گناهان بزرگ است! ایشان فرمودند" "اگر امروز حوزه‌ی علمیّه از اهمّیّت تبلیغ و حسّاسیّت تبلیغ و مضاعف بودن وظیفه‌ی تبلیغ غفلت بکند، دچار عارضه‌ای میشویم که جبرانش به‌آسانی ممکن نیست؛ نمیگویم محال است امّا به‌آسانی ممکن [نیست] و دچار استحاله‌ی فرهنگی میشویم. اگر لاسمح‌الله استحاله‌ی فرهنگی پیش بیاید، درست کردنش، جبران کردنش دیگر کار یک‌ ذرّه و دو ذرّه نیست. امام در یک مواردی مکرّر میفرمودند که اگر چنین اتّفاقی بیفتد، اسلام یک سیلی‌ای خواهد خورد که تا سالهای متمادی اثرش بر روی او باقی خواهد ماند؛ قضیّه این است. اگر چنانچه ما غفلت بکنیم این پیش می‌آید. اگر غفلت بکنیم، از گناهان بزرگ قبح‌زدایی میشود، از کبائر قبح‌زدایی میشود، عادی میشود. می‌بینید که در غرب شده؛ در غرب همین‌طور قدم به قدم دارند پیش میروند" شما با دیدن تصویر کلی این جلسات چه نتیجه ای می گیرید؟ آیا قدم به قدم به سمت قبح زدایی از رقص و موسیقی تند و مطرب آن هم به اسم دین نمی رود؟ مسئولین امنیتی نسبت راه های اجرایی پروژه ای که رهبر معظم خطر آن را گوشزد کردند پیگیری نمودند که از چه راهی و چگونه می خواهند وارد شوند؟ کلاهمان را کمی بالاتر بگذاریم! https://eitaa.com/shjavadabolghasemi/53
هدایت شده از کتاب الله وعترتی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
جوان اهل سنت که با حاجت گرفتن از امام رضا عليه السلام در برنامه شبکه ولايت شيعه شد 👈 کارشناس : آدرس کانال های ما در شبکه های اجتماعی 👇 https://yek.link/velayat313
❁﷽❁ ✍️ لیستی از برترین کانال های فعال در موضوع امامت و ولایت ═══✼🌷🍃🌷🍃✼═══ ⭕️ نقد هجومی مبانی فکری اهل سنت و وهابیت https://eitaa.com/joinchat/4078960660C5f75d2f1de ⭕️ سبک زندگی ایرانی اسلامی https://eitaa.com/joinchat/3025666411C3aafd34964 ⭕️ کلیپ های ناب مذهبی https://eitaa.com/mohsenvamostafa ⭕️ نقد انحرافات فکری جریان های وحدت نامنضبط https://eitaa.com/joinchat/4077847026C86bbe18341 ⭕️ تبیین_معارف_اعتقادی پاسخ_به_شبهات_اعتقادی نقد_فرقه‌های_انحرافی https://eitaa.com/joinchat/3353018433Cb6f9c7903b ⭕️ کانال طلبه سیستانی کارشناس مذاهب اسلامی https://eitaa.com/talabesistanei ⭕️ نقد سکولاریسم مضاعف (افکار التقاطی به نام انقلاب اسلامی) ادمین https://eitaa.com/kalame_sawa ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌⭕️ ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌پاسخگویی سوالات احکام شرعی (استخاره قرآن مجید) ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ https://eitaa.com/joinchat/4127260875Cf13c6b930b ⭕️ مقاله های تحلیلی_پژوهشی مرتبط با غدیر https://eitaa.com/joinchat/2633957649Cf109e5ca2d ⭕️ کانال استاد ابوالقاسمی ( مناظره با مخالفین ) https://eitaa.com/shjavadabolghasemi/18 ⭕️ کانال استاد علی شریفی؛ مناظره های کوبنده با مخالفین https://eitaa.com/joinchat/2598371332C3d515f5522 ⭕️ کانال مخصوص تصاویر اسناد از کتب اهلسنت برای مناظرات https://eitaa.com/joinchat/927072633C3c8a7bec5f ⭕️ نقد شبهات آقامیری؛ کانال رسمی حجت الاسلام عباسی https://eitaa.com/joinchat/2822176777C6bbe7a3c68 ⭕️ کانال تخصصی رجال اهل سنت(استاد علی باجی) https://eitaa.com/joinchat/1683161112Ca323e81928 ⭕️ مناظره شیعه_سنی؛ محفلی برای ارائه جدید ترین تولیدات در زمینه امامت و نقد وهابیت https://eitaa.com/joinchat/29491317Cc099f53892 ┅┄✧❁🍁🌸🍁❁✧═┅┄
هدایت شده از مشکات هدایت
«بسم الله الرحمن الرحیم» ✳️ یکی از میراث های بسیار گرانبهایی که از امام هادی علیه السلام به دست ما رسیده، زیارت شریفه «غدیریه» می باشد. سند این زیارت در اوج اتقان و اعتبار قرار دارد. 👈ویژگی بسیار مهمی که موجب شده این زیارتنامه را خاص نماید آنست که امام هادی علیه السلام در فراز های این زیارتنامه به مسائل مهم کلامی، اعتقادی و معرفتی با محوریت ولایت امیرالمومنین علیه السلام پرداخته اند. و برای عزیزانی که مشغول پاسخگویی به شبهات در عرصه امامت هستند، بسیار حائز اهمیت می باشد. 🔺بدین خاطر ان شاء الله قصد داریم برای ایام غدیر امسال کار ویژه ای برای نشر و ترویج این زیارتنامه انجام دهیم، تا در حد توان توانسته باشیم کمی این میراث گرانبها را از غربت در بیاوریم. 🔰در همین راستا از استاد عزیز و گرانقدر «دکتر ابوالقاسمی» دعوت کردیم تا برخی از فقرات این زیارتنامه را شرح دهند. بخش ضبط این کار را انجام گرفته و در مرحله تدوین می باشد. 🔹ان شاء الله در ایام غدیر این کلیپ ها پخش خواهد شد و در نهایت از تمام این زیارتنامه مسابقه ای به همراه جوایز بسیار ارزنده برگزار می گردد. 👈جزئیات طرح ان شاء الله اعلام خواهد شد. ❌پخش این کلیپ ها را در مساجد و هیات مذهبی و مراکز فرهنگی پیشنهاد می کنیم. و فایل ها با کیفیت بالا در اختیار شما متولیان فرهنگی قرار می دهیم. 🆔@meshkatehedayat
از روایات مستفیض و یا متواتر که به مضمون آن به فرموده بنیانگذار کبیر انقلاب جزو ضروریات مذهب است روایتی است که آن بزرگوار در کتاب چهل حدیث خویش در زمینه اشتراط اعتقاد به امام الهی در قبول اعمال آورده اند: فصل در بيان آنكه ولايت اهل بيت شرط قبولى اعمال است‌ آنچه ذيل حديث شريف دلالت بر آن دارد كه ولايت و معرفت شرط قبول‌ اعمال است از امورى است كه از مسلمات بلكه ضروريات مذهب مقدس شيعه است. و اخبار در اين باب به قدرى زياد است كه در اين مختصرات نگنجد و فوق حد تواتر است، و ما به ذكر بعضى از آن اين اوراق را تبرك مى‌كنيم: عن الكافى بإسناده عن أبي جعفر، عليه السّلام، قال: ذروة الأمر و سنامه و مفتاحه و باب الأشياء و رضى الرّحمن الطّاعة للإمام بعد معرفته ... أما لو أنّ رجلا قام ليله و صام نهاره و تصدّق بجميع ماله و حجّ جميع دهره و لم يعرف ولاية ولىّ اللّه فيواليه و يكون جميع أعماله بدلالته إليه، ما كان له على اللّه حقّ في ثوابه و لا كان من أهل الإيمان. ادامه در پست بعد... https://eitaa.com/shjavadabolghasemi/60
فرمود: «حقيقت و مخّ امر و اعلاى آن و كليد آن و باب اشيا و رضاى خداوند، اطاعت امام است بعد از معرفت او. آگاه باش كه اگر مردى شبها به عبادت ايستد و روزها روزه گيرد و تمام مالش را صدقه دهد و تمام روزگار را حج كند، و نشناسد ولايت ولىّ خدا را تا موالات او كند و تمام اعمالش به راهنمايى او باشد، نيست براى او بر خداى تعالى حقى و ثوابى، و نمى‌باشد از اهل ايمان.» و بإسناده عن أبي عبد اللّه، عليه السّلام، قال: من لم يأت اللّه عزّ و جلّ يوم القيامة بما أنتم عليه، لم يتقبّل منه حسنة و لم يتجاوز له سيّئة. و بإسناده عن أبي عبد اللّه عليه السّلام، في حديث قال: و اللّه، لو أنّ إبليس، لعنه اللّه، سجد للّه بعد المعصية و التّكبّر عمر الدّنيا، ما نفعه ذلك و لا قبله اللّه ما لم يسجد لآدم كما أمره اللّه عزّ و جلّ أن يسجد له، و كذلك هذه الأمّة العاصية المفتونة بعد تركهم الإمام الّذى نصبه نبيّهم لهم، فلن يقبل اللّه لهم عملا و لكن يرفع لهم حسنة حتّى يأتوا اللّه من حيث أمرهم و يتولّوا الإمام الّذي أمرهم اللّه بولايته و يدخلوا من الباب الّذي فتحه اللّه و رسوله لهم ... الحديث. و اخبار در اين باب و به اين مضامين بسيار است. و از مجموع اخبار استفاده شود كه ولايت شرط قبول اعمال، بلكه شرط قبول ايمان به خدا و به نبوّت رسول مكرم (ص) است. پی نوشت: همین مطلب را امام راحل در سخنرانی روز عید غدیر در مقام فرق بین امامت الهی و حکومت مطرح کرده اند که حکومت از فروع دین و در عرض نماز و روزه و... اما برتر از آنها است. ولی ولايت امام الهی شرط قبول تمام اعمال است. https://eitaa.com/shjavadabolghasemi/60
هدایت شده از کانال داخلی حوزه علميه مروی
فَلْیُبَلِّغِ الْحاضِرُ الْغائِبَ وَالْوالِدُ الْوَلَدَ إِلى‏ یَوْمِ الْقِیامَةِ حوزه علمیه مروی تهران با همکاری دفتر تبلیغات اسلامی تهران برگزار می نماید: دوره تربیت مبلغ غدیر و آیت الله شیخ محمد باقر تحریری (غدیر در آیینه آداب و اعمال) آیت الله شیخ حسین غیب غلامی (جایگاه و اهمیت امامت در آیات غدیر) آیت الله شیخ نجم الدین طبسی (مواضع اعلان ولایت امیرالمؤمنین) آیت الله سید محمد حسینی قزوینی (طرق حدیث غدیر و پاسخ به شبهات) حجت الاسلام و المسلمین دکتر محمد تقی سبحانی (نقش غدیر در اکمال دین و ضرورت امامت) حجت الاسلام و المسلمین دکتر جواد ابوالقاسمی (پاسخ به شبهات غدیر) دکتر محمود نوروزی (دلالت حدیث غدیر و کتابشناسی غدیر) حجت الاسلام و المسلمین هادی الیاسی (جریان شناسی نفاق و نقش آن در حجه الوداع) حجت الاسلام والمسلمین مجید جعفر پور (مهدویت و غدیر، راه و رسم تبلیغ غدیر) زمان ثبت‌نام ۲۹ اردیبهشت لغایت ۱ خرداد ۱۴۰۳ زمان دوره پنجشنبه ها (۳، ۱۰، ۱۷ و ۲۴ خرداد) صبح ها ساعت ۸ الی ۱۲ و بعد از ظهرها ساعت ۱۴ الی ۱۸:۳۰ مکان: حوزه علمیه مروی تهران ثبت نام از طریق لینک: https://formafzar.com/form/n4jlf
آمدم ای شاه پناهم بده... رضوان الله علیک
⚫️ افشاگری حجت‌الاسلام رئیسی علیه منافقین 👈 از قاتلین حضرت زهرا (س) تا امروز! 🔰 مصاحبه ایشان | ماهنامه شاهد یاران 1⃣ حضرت زهرا (س) اولین شهید ما در سنگر مبارزه با نفاق است. 2⃣ برخلاف کسانیکه معتقدند نفاق از مدینه آغاز شد، به اعتقاد من این جریان از مکه شروع شد. این تحلیل، فرمایش علامه طباطبایی است که بر اساس آیات اول سوره بقره، چهره سه دسته: مومنان، کافران و منافقان را از صدر اسلام نشان می‌دهد. يعني از همان ابتداي دعوت پيامبر(صلی الله علیه و آله و سلم) ، اين سه گروه حضور داشتند. 3⃣ رسالت مهم حضرت زهرا (سلام الله علیها) این بود که نفاقِ بانقاب را برملا کنند که این کار را با خطبه‌ها و سخنرانی‌ها و اشک‌ چشمانشان انجام دادند؛ باید نفاق را بر دو دسته بی‌نقاب و بانقاب تقسیم کرد اما نفاقِ بانقاب هم شناختش سخت‌ است هم شناساندنش. 4⃣ جریان نفاق جدیدی در این نظام وجود دارد که شهید لاجوردی آن را شناخته بود. این جریان در هر مقطعی با چهره‌ای متفاوت می‌آید. 📚 منبع؛ (کلیک کنید): مصاحبه حجت‌الاسلام و المسلمین رئیسی با ماهنامه شاهد یاران، ش۲۸، اسفندماه ۱۳۸۶ ╭────────────╮ 🆔 کانال اسرار تاریخ 🌐 eitaa.com/monzer_ir ╰────────────╯
﷽ ✍🏻 یکی از کلان انحراف های جریان های «وحدت نامنضبط» تغییر ریل «فقه جواهری» به «فقه مقاصدی» در تحلیل گزاره های مرتبط با فقه تعامل با مخالفین است. مراجعه به سایت «شعوبا» و تحلیل یادداشت های استاد حیدر حب الله، موید این برداشت ما است. (رک: تصویر صفحه فوق) 🔺اغراض شارع در خطابات شرعی در مرحله لحاظ و جعل، دواعی حکم محسوب می شوند ولی همین دواعی در تحقق خارجی، غایات و مقاصد احکام تلقی می شوند. به تعبیر دیگر غایات و مقاصد، تصورا و از حیث ذهنی مقدم بر خطاب شرعی است ولی خارجا موخر از بیان حکم شرعی است. برای مثال شارع مقدس در مرحله لحاظ و جعل احکام، تحصیل طهارت را داعی خود محسوب می کند و بعد از ابلاغ وجوب طهارت مائیه و ترابیه به مکلفین، کسب طهارت و تحصیل آن، غایت و مقصد حکم شرعی می شود. 🔻یکی از مهم ترین مختصات فقه امامیه این است که دواعی و مقاصد احکام، با وجود اینکه احکام شرعی معلل به مقاصد و اغراض بوده و دارای حسن و قبح و مفسده و مصلحت نفس الامری هستند ولی هیچ نقشی در کشف حکم شرعی و توسعه و تضییق حکم و موضوع حکم شرعی ندارند. البته باید دانست که ظاهر خطاب شرعی، مهم ترین عامل کشف حکم شرعی و تعیین دایره شمول آن است و اگر در خطاب شرعی، دواعی و مقاصد، صریحا به عنوان علت _ یا به تعبیر دقیق تر حیثیت تقییدیه _ اخذ شوند، می تواند ملاک و مناط تامه حکم شرعی و عاملی برای تعمیم و تضییق آن لحاظ شود ولی اگر به صورت حکمت یا حیثیت تعلیلیه مطرح شده باشد، نمی تواند ملاک تام حکم شرعی و عاملی برای تعیین حدود و ثغور حکم تلقی شود. این ویژگی فقه و اصول امامیه، عاملی کلیدی برای عدم خروج از ضابطه صحیح کشف حکم شرعی و عدم دخالت ظنون در کشف ملاکات احکام شرعی است. 🔸ولی در مقابل؛ مهم ترین ویژگی فقه جریان های رأی گرا _ یا به تعبیر دیگر فقه احناف یا فقه مقاصدی یا فقه مبتنی بر ظنون و استحسانات فقها _ داخل نمودن دواعی و مقاصد احکام شرعی، در کشف و توسعه و تضییق احکام شرعی است. ریشه این رویکرد به نظریه تصویب معتزلی و اشعری برمی گردد که وجود حکم و به تبع آن مصلحت و مفسده نفس الامری برای احکام شرعی را یا منکرند و یا بنا بر رای مجتهدین، متغیر می دانند. توجه به این امر پرده از تناقض بزرگ این مکاتب کلامی و اصولی بر می دارد؛ چرا که از یک سو یا منکر هر نوع حکم واقعی نفس الامری در لوح محفوظ هستند یا تمام مصلحت و مفسده احکام را در همان مودای امارات می دانند که با تغییر آن مصلحت و مفسده نیز مضمحل و متغیر می شود و از سویی دیگر فقیه رای گرا، تمام توجه خود را به کشف و فهم غایات و مقاصد خطابات شرعی برای برون رفت از تزاحمات و حرج ها و بن بست های مکلفین می کند! 🔹اختلاف مکتب امامیه با مکاتب مقاصد گرا در این موضوع، ریشه در توانایی عقل منبعی _ و یا عناصر شبه عقل _ در کشف ملاکات نفس الامری و ثبوتی احکام شرعی دارد. در دیدگاه علمای شیعه خصوصا مکتب اصولی شیخ انصاری و محقق خویی و ...، _ عقل هیچ مدخلیت و قدرتی برای کشف ملاک تام و قطعی احکام شرعی ندارد و کشف ملاکات تنها از راه بیان شارع میسر خواهد بود. نتیجه این روش، محوریت علم و اطمینان برای کشف حکم شرعی است. 🔹در مقابل، کشف ملاکات احکام شرعی با رویکرد مقاصدی و ورود عقل بشری به کشف دواعی احکام در مرحله جعل، باعث محوریت و معیار شدن ظنون برخاسته از فکر و رای فقیه خواهد شد. این امر علاوه بر بی انضباطی و اختلال در احکام شرعی، باعث جایگزینی ظن فقیه به جای نصوص و خطابات شرعی خواهد شد. این امر سرّ دوری فقهای شیعه _ به تبعیت از راهنمایی اهل بیت علیهم السلام _ از هر اندیشه فقهی مبتنی بر فقه مقاصدی و رای گرایی است تا جایی که برخی از فقها حتی با قیاس اولویت نیز مخالفت نموده اند. ✅ تاکید بر رویکرد فقه مقاصدی و اندیشه های فقهی افرادی مثل استاد حیدر حب الله، علامه فضل الله و دیگران، انحراف و گسست از رویکرد فقه جواهری است که مضرات و مفاسد آن باید تبیین شود. «سربازان امامین انقلاب» https://eitaa.com/joinchat/4077847026C86bbe18341
برنامه تحلیل فرمایشات مقام معظم رهبری در لزوم تبيين رسانه ای و مستدل جایگاه قدسی معصومین علیهم السلام برای غیر شیعیان برای مشاهده بر روی لینک زیر کلیک کنید: https://www.valiasr-aj.tv/film/7442
29.16M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
سخنان مقام معظم رهبری در مورد لزوم معرفی بدون تقيه مقام ولايت الهی، عصمت و ارتباط مستقيم ائمه عليهم السلام با خدا و ملائكه، برای غير شیعیان از طريق رسانه! ديگر بعید می دانم قیدی‌ بوده باشد كه ايشان لحاظ نكرده باشند، تا بهانه‌جویان و مانع‌تراشان هیچ بهانه‌ای برای كم‌كاری نداشته باشند. https://eitaa.com/shjavadabolghasemi/77