استثمار زن
بعضیها براى پوشش زن ریشه اقتصادى قائل شده وگفته اند حریم و پوشش یادگار عهد مالکیت و تسلط مرد است. مردان به خاطر اینکه از وجود زنان بهره اقتصادى ببرند و آنها را مانند بردگان استثمار کنند، آنها را در خانه ها نگه مى داشتند، و براى اینکه فکر زن را قانع کنند که خودبه خود از خانه بیرون نرود و بیرون رفتن را کار بدى بداند فکر حجاب و خانه نشینى را خلق کردند.زن حق نداشت با مردان نشست و برخاست کند و در اجتماعات راه یابد و به مقامات دولتى برسد. اگر صداى زن را نامحرم مى شنید آن زن بر شوى خود حرام مى شد. خلاصه مردان آن دوره،زن راچون ابزارى مى دانستند که کار او منحصراً رسیدگى به امور خانه و پروردن فرزند بود و هنگامى که این ابزار مى خواست از خانه بیرون برود او را سر تا پا در چادرى سیاه مى پیچانیدند و روانه بازار یا خیابان مى کردند.
استاد شهید مطهری
🍃🌸
🌸🍃🌸
🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🌸🍃🌸🌸🍃
حسادت
ریشه دیگرى که براى پیدا شدن حجاب ذکر کردهاند جنبه اخلاقى دارد. در اینجا نیز مانند نظریه سابق علت پدید آمدن حجاب را تسلط مرد و اسارت زن معرفى کرده اند، با این فرق که در اینجا براى تسلط جویى مرد به جاى ریشه اقتصادى ریشه اخلاقى ذکر شده است؛ گفته اند علت اینکه مرد زن را بدین شکل اسیر نگه مى دارد،حس خودپرستى و حسادت وى نسبت به مردان دیگر است. مرد نمى خواهد و رشک مى برد که مردان دیگر و لو با نگاه کردن یا هم سخن شدن از زنى که تحت اختیار اوست استفاده کنن
استاد شهید مطهری
🌸🍃🌸
🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🌸🌸🍃
عادت زنانگى
به عقیده بعضى حجاب و خانه نشینى زن ریشه روانى دارد. زن از ابتدا در خود نسبت به مرد احساس حقارت مى کرده است از دو جهت: یکى احساس نقص عضوى نسبت به مرد،
اینکه عادت ماهانه نوعى پلیدى و نقص است، فکرى است که از قدیم در میان بشر وجود داشته است و به همین دلیل زنان در ایام عادت مانند یک شىء پلید در گوشهاى محبوس بودهاند و از آنها دورى و اجتناب مى شده است.
شاید به همین علت است که از پیغمبر اکرم درباره این عادت سؤال شد. ولى آیهاى که در پاسخ این سؤال نازل شد این نبود که حیض پلیدى است و زن حائض پلید است و با او معاشرت نکنید، پاسخ رسید که نوعى بیمارى تن است و در حین آن بیمارى از هم خوابگى احتراز کنید نه از معاشرت.
🍃🌸
🌸🍃🌸
🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🌸🌸🍃🌸🌸
استاد شهید مطهری
بالا بردن ارزش
عللى که قبلًا ذکر کردیم کم و بیش مورد استفاده مخالفان پوشیدگى زن قرار گرفته است. به عقیده ما یک علت اساسى در کار است که مورد غفلت واقع شده است. به عقیده ما ریشه اجتماعى پدید آمدن حریم و حائل میان زن و مرد را در میل به ریاضت، یا میل مرد به استثمار زن، یا حسادت مرد، یا عدم امنیت اجتماعى، یا عادت زنانگى نباید جستجو کرد و لااقل باید کمتر در اینها جستجو کرد. ریشه این پدیده را در یک تدبیر ماهرانه غریزى خود زن باید جستجو کرد.
به طور کلى بحثى است درباره ریشه اخلاق جنسى زن از قبیل حیا و عفاف، و از آن جمله است تمایل به ستر و پوشش خود از مرد. در اینجا نظریاتى ابراز شده است. استاد مطهری
🍃
🌸🍃🌸
🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃
دقیق ترین آنها این است که حیا و عفاف و ستر و پوشش تدبیرى است که خود زن با یک نوع الهام براى گرانبها کردن خود و حفظ موقعیت خود در برابر مرد به کار برده است. زن، با هوش فطرى و با یک حس مخصوص به خود دریافته است که از لحاظ جسمى نمى تواند با مرد برابرى کند و اگر بخواهد در میدان زندگى با مرد پنجه نرم کند از عهده زور بازوى مرد برنمىآید، و از طرف دیگر نقطه ضعف مرد را در همان نیازى یافته است که خلقت در وجود مرد نهاده است که او را مظهر عشق و طلب و زن را مظهر معشوقیّت و مطلوبیّت قرار داده است. در طبیعت، جنس نر گیرنده و دنبال کننده آفریده شده است
قسمتی ازکتاب. مسئله حجاب استاد مطهری
🍃🌸
🌸🍃🌸🍃🌸
🍃🌸🍃🌸🍃🍃🌸🍃🌸🍃🍃🌸🌸👇
وقتى که زن مقام و موقع خود را در برابر مرد یافت و نقطه ضعف مرد را در برابر خود دانست همانطور که متوسل به زیور و خودآرایى و تجمل شد که از آن راه قلب مرد را تصاحب کند، متوسل به دور نگه داشتن خود از دسترس مرد نیز شد. دانست که نباید خود را رایگان کند. بلکه بایست آتش عشق و طلب او را تیزتر کند و در نتیجه مقام و موقع خود را بالا برد.مولوی زن وشوهر را به آب و آتش تشبیه مىکند، مىگوید مَثَل مرد مَثَل آب است و مَثَل زن مَثَل آتش، اگر حائل از میان آب و آتش برداشته شود آب بر آتش غلبه مىکند و آن را خاموش مىسازد، اما اگر حائل و حاجبى میان آن دو برقرار گردد مثل اینکه آب را در دیگى قرار دهند و آتش در زیر آن دیگ روشن کنند، آن وقت است که آتش آب را تحت تأثیر خود قرار مى دهد، اندک اندک او را گرم مىکند و احیاناً جوشش و غلیان در او به وجود مىآورد، تا آنجا که سراسر وجود او را تبدیل به بخار مىسازد
قسمتی از کتاب استاد مطهری
🍃🌸
🌸🍃🌸
🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸
امروز یکى از خلأهایى که در دنیاى اروپا و امریکا وجود دارد خلأ عشق است. در کلمات دانشمندان اروپایى زیاد این نکته به چشم مى خورد که اولین قربانى آزادى و بى بند و بارى امروز زنان و مردان، عشق و شور و احساسات بسیار شدید و عالى است. در جهان امروز هرگز عشق هایى از نوع عشق هاى شرقى از قبیل عشقهاى مجنون و لیلى، و خسرو و شیرین رشد و نمو نمىکند.
نمىخواهم به جنبه تاریخى قصه مجنون و لیلى، و خسرو و شیرین تکیه کرده باشم، ولى این قصهها بیان کننده واقعیاتى است که در اجتماعات شرقى وجود داشته است.
از این داستانها مىتوان فهمید که زن بر اثر دور نگه داشتن خود از دسترسى مرد تا کجا پایه خود را بالا برده است و تا چه حد سر نیاز مرد را به آستان خود فرود آورده است! قطعاً درک زن این حقیقت را در تمایل او به پوشش بدن خود و مخفى کردن خود به صورت یک راز، تأثیر فراوان داشته است.
قسمتی از کتاب مسئله حجاب شهید مطهری
🍃🌸
🌸🍃🌸🍃🌸
🍃🌸🍃🌸🍃🍃🌸🍃🌸🌸🌸🍃
#عفافگرایی
#حجاب
✴️شبهه: حجاب مهم است یا معیشت مردم؟
✅ پاسخ:
🔶پدری که صاحب دختر و پسری است، را در نظر بگیرید که مورد حمله #حرامیان_داعشی قرار گرفته تا دختر او را از چنگش درآورند.
🔷این #پدر تمام تلاشش را متمرکز بر #دفاع از دخترش کرده است. آیا تلاش پدر در حفظ و نگهداری دختر، به معنای مهمتر بودن دختر از پسر است؟!
🔶برای این پدر، هم دختر مهم است و هم پسر؛ اما اکنون، این دختر است که مورد حمله حرامیان قرار گرفته و می خواهند به هر شکلی او را به چنگ آورند؛ لذا تمام توجه پدر بر روی دختر است.
🔷رابطۀ #حجاب و #معیشت هم اینگونه است؛ امروز حجاب مورد #حمله_دشمنان قرار گرفته و به هر شکلی می خواهند آن را از ما بگیرند. طبیعی است که باید در کنار توجه به معیشت مردم، موضوع #دفاع_از_حجاب در اولویت برنامه های رسانهای قرار گیرد.
🔶اگر حجاب مهم نبود، چرا #دشمن اینقدر بر روی حجاب کار رسانهای می کند؟
🔷چنانچه دشمن در حذف حجاب به مقصودش برسد، راه برای اجرای سایر برنامه هایش هموار خواهد شد. برنامه هایی مانند روابط آزاد دختر و پسر، حضور عریان خانمها در خیابان ها و مجامع عمومی، آزادی ازدواج با محارم، روابط آزاد زنان شوهردار با مردان بیگانه، همجنسگرایی و...
🔶امروز دشمن به این نتیجه رسیده که نه حمله نظامی می تواند نظام جمهوری اسلامی را از پای درآورد و نه تحریم اقتصادی و فشار حداکثری.
🔷برنامهریزان اتاق فکر دشمن، تنها راه مقابله با این نظام را، حذف تدریجی #حجاب و پوشش از بانوان و گسترش بی عفتی و بی بندوباری در جامعه ایران اعلام کرده اند.
🦋#بی_تفاوت_نباشیم۰👇
🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🍃
🔷عنوان جلسه🔷
🔴 امام حسین ونشانه های ظهور 🔴
======♡☆🖤☆♡====
👤 ارائه توسط خادمه گروه
🔰( شمیم یاس فاطمی )🔰
جلسه دوم
🕰 تاریخ برگزاری:
جمعه ۱۴۰۱/۶/۲۵
راس ساعت ۱۹
🌎 مکان 👇
🦋گروه
🦋 حفظ حجاب فاطمی وغیرت علوی 🦋
======♡◇☆🖤☆◇♡،====
https://eitaa.com/joinchat/3047751842Ce37a8294d7
🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃
https://eitaa.com/joinchat/1978007734Cf4af993f15
🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃
🖤🖤🖤🖤🖤
هدایت شده از 💫شمیم یاس💫
عرض سلام وادب واحترام خدمت اساتید محترم وکاربران عزیز عرض تسلیت به مناسبت فرارسیدن اربعین حسینی در خدمت شما هستم با موضوع امام حسین ونشانه های ظهور
جلسه دوم
. امام حسین (ع) و نشانه های ظهور
امام حسین(ع) در بخشی از سخنان خود به بیان علامات نشانه های ظهور حضرت مهدی(عج) می پردازد و این نشانه ها را پنج مورد معرفی می کند:
للمهدی خمس علامات: السفیانی و الیمانی و الصیحة من السماء والخسف بالبیداء و قتل نفس الزکیة؛ (مقدسی، 1328: ۱۱۱)
برای ظهور مهدی پنج نشانه است: سفیانی، یمانی، صیحه آسمانی، فرورفتن در دشت و کشته شدن آن جان پاک.
🍃🌸
🌸🍃🌸۱۸
🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🌸🍃🌸🌸