14000801-kermanshahi-madh.mp3
1.09M
|⇦• گلدستههای عرش به نامِ..
#مدح_خوانی ویژه ولادت پیامبر رحمت و مهربانی حضرت محمد مصطفی صلوات الله علیه و امام صادق علیه السلام به نفس حاج امیر کرمانشاهی •✾•
●━━━━━━─────
🌸🌸🌸🌸🌸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مهدی بیا مهدی بیا
گل با صفاست اما بی تو صفا ندارد
🌸🌸🌸🌸🌸
اساسا کاری اجتماعیتر از «خانهداری» برای بانوان نداریم.
🔘 تصور میکنم بزرگترین و مهمترین کار اجتماعی بانوان، عبارت است از «خانهداری» و «همسرداری» و «فرزندپروری».
بانوان عامل تربیت نسلی هستند که اعتلا و آیندهی جامعه را در دست دارند.
چه کاری اجتماعیتر از این؟
بعضیها فکر میکنند که در یک جامعه هرچه تعداد زنان در خیابانها و ادارات و ... بیشتر باشد، زنان آن جامعه اجتماعیتر هستند!
متأسفانه متوجه نیستند که ثمرهی اصلی کار بانوان و مادران را باید در پیشرفت و اعتلای جامعه نگریست.
جامعهای پیشرفتهتر است که زنان و مادرانش، شوهران و فرزندان بهتری تربیت کرده باشد.
✍ ابَرشاگرد
12_6_MohahadHosein_Hadadiyan(Haftegi_Milade_Payambar)_(www.rasekhoon.net).mp3
6.06M
#سرود_هفده_ربیع
#مولودی_حضرت_پیامبر_ص
مداح :#کربلایی محمد حسین حدادیان 👌💐
┅═┄⊰🌿༻🌺༺🌿⊱┄═
┅═┄⊰🌿༻🌺༺🌿⊱┄═┅
🌸🌸🌸🌸🌸
ba2155cd-8603-4b51-8cce-36e972fe4453.mp3
12.08M
فایل صوتی از طرف 💎اللهمعجللولیکالفرج💎
🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🍃
🔷عنوان جلسه🔷
🔴روشهای امر به معروف ونهی از منکر 🔴
======♡☆🌸☆♡====
👤 ارائه توسط مدیر محترم
🔰( محب المهدی)🔰
🕰 تاریخ برگزاری:
چهار شنبه1401/7/21
راس ساعت 20
🌎 مکان 👇
🦋گروه
🦋 حفظ حجاب فاطمی وغیرت علوی 🦋
======♡◇☆🌸☆◇♡،====
https://eitaa.com/joinchat/3047751842Ce37a8294d7
🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃
https://eitaa.com/joinchat/1978007734Cf4af993f15
🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃
🌸🌸🌸🌸🌸
در این جلسه ان شاءالله بناست تعدادی از شیوه ها روش ها و مهارت های امربه معروف و نهی از منکر رو خدمت شما عزیزان عرض کنم.
همانطور که مستحضر هستید قبلا گفتیم امربه معروف سه مرحله دارد .
مرحله ی اول صامت یعنی بدون تذکر لسانی بارفتار خودمون ناراحتیمونو از گناه گناهکار به گناهکار بفهمونیم
مرحله ی دوم تذکر لسانی هست.
و مرحله ی سوم اعمال زور و مرحله ی درواقع فیزیکی و یدی هست که به اذن حکومت باید انجام بشه
شیوه هایی که ان شاءالله در این جلسات خدمتتون ارائه میکنم برخیش مربوط به مرحله ی اول تذکر صامت هست برخیش هم برای مرحله ی تذکر لسانی و مرحله ی اعمال زور هم کمی خواهیم پرداخت
برای عموم مردم همان مرحله ی اول قلبی اشاره ای رفتاری و مرحله ی دوم کاربردش بیشتره.
.
🌱🌸
🌸🌱🌸
🌱🌸🌱🌸🌱🌸🌱🌸🌱🌸
اولین روشی که بهش اشاره میکنم که خیلی هم پر کاربرده و جز مرحله ی قلبی یا همون رفتاری هست:
1روش اشاره کردن هست
بزرگواران گاهی وقتها نیاز نیست که از زبان یا زور استفاده کنیم
صرفا بااشاره خودمون رفتارخودمون با حرکات خودمون با بدن خودمون میتونیم به اون خطا کار بفهمانیم که کارت اشتباه هست
گاهی وقتا با پشت دست زدن این یک نوع اشاره هست با انگشت به دهان گرفتن. ابرو بالا انداختن و حالت اشاره کردن تعجبی
که درواقع میتونیم اورو متوجه کنیم که آقا این کار شما کار غلطیه
یه وقتی میشه همین رو با حالت خواهش کردن مثلا یه حالتی که چهره رو اینگونه برسونیم که
آقا لطفا مثلا به احترام ما این کارو که میگیم انجام بده.
خیلی وقتا شما میتونید با حرکات مختلف صورت دست بدن شخص خطاکار رو با اشاره متوجه کنیم که مثلا این رفتارش ناشایسته و دست از این رفتارش برداره.
همین مرحله ی اشاره مهارت های دیگه ای هم به آن میشه افزود مثلا اخم کردن. رو برگرداندن اینها همه مرحله ی اشاره هست.داریم از زبان بدن استفاده ی احسن میکنیم.
برای اینکه با اشاره به شخص گناهکار بفهمانیم این کارش خطا هست .
.
🌱🌸
🌸🌱🌸
🌱🌸🌱🌸🌱🌸🌱🌸🌱🌸
روش دومی که میشه بهش اشاره کرد باز ذیل مرحله ی اول مرحله ی صامت هست:
2حذف ابزار یا حذف فرصت گناه حذف موضوع گناه.
یه وقتایی میبینیم یک شخصی اقبال زیادی برای فلان گناه داره ولی اگه وسیله ی گناه ابزار گناه دم دستش نباشه این دیگه خیلی پیگیر نمیشه که بره ابزار گناه رو تهیه کنه.
خب شما میتونید خیلی راحت و لطیف با زیرکی خاصی اون ابزار گناه رو حذف کنی .
این ابزار مثلا میتونه کابل ماهواره باشه آلات قمار مثلا یا سی دی های نا مناسب باشه ما میتونیم اینها رو از دم دستش دور کنیم او هم مفقود کنیم حالا میدونیم که اون شخص خیلی هم پیگیر پیدا کردن این ابزارات نیست ولو اگر پیگیر هم باشه بالاخره یک وقتی برای پیدا کردنش میگذره از این زمان میگن از این ستون به اون ستون فرجه
گناه به تاخیر افتاده و همین در کاهش گناه موثرهست
.
🌱🌸
🌸🌱🌸
🌱🌸🌱🌸🌱🌸🌱🌸🌱🌸
روش سوم روش نامه پیام و حتی پیامک برای امربه معروف و نهی از منکر میتونیم استفاده کنیم اینها همه تذکر صامته.
حالا بعضی این روش نامه چون نوشته هست و به واسطه ی سخن هست جز مرحله ی دوم که تذکر لسانی هست هم حساب کردند.خیلی تفاوت نداره که حالا اسمش برای کدوم مرحله باشه
بدونید بزرگواران در فضایی که همه ی مردم باهم لسانی صحبت میکنند فضای حضوری معمولا نوشته جات مکتوب بیشتر جواب میده و بیشتر در قلب مخاطب اثر میزاره.
شما هنوز که هنوزه میبینید در روابط بین فردی نامه منسوخ نشده در روابط اداری فضای مجازی نامه منسوخ نشده.
البته در فضای مجازی بالعکسه معمولا اونایی که با فضای مجازی مانوسند میدونن ویس یا فایل صوتی بهتر جواب میده اثر گذاریش بیشتره تا مکتوب
چرا؟
چون فضای مجازی عموما فضای مکتوب هست اونجا صوت بهتر جواب میده.
در فضای حقیقی که فضای تکلمه فضای ناطقه در واقع سخن گفتن به زبان هست.
گاهی وقتا اثر دلیه کاغذ و نوشته میتونه بیشتر باشه
حالا همین نوشته رو شما میتونید به اقسام مختلف تقسیم کنید.
یه وقت هست تو موبایلتون یک پیامک مینویسید برای اون دوست خطاکار اون دوستی که دچار سهل انگاری شده گناهی انجام داده ارسال میکنید.یک وقت هست همین رو روی کاغذ یاد داشت میکنید و به او میدید.
یا این یادداشت رو مینویسید ودر وسایل او قرار میدید در محل کار او میز او منزل او جایی قرار میدید که به موقع ببینه و متوجه بشه
این خوبیش اینه که رو در رو تذکرم داده نمیشه
گاهی وقتا هست طرف از خانواده ی شما هست از نزدیکان و کسانیست که رابطه ی عاطفی با شما داره نامه ی مفصل مینویسید البته اینها هرکدوم ظرافتهای خاص خودشونو داره
روش دیگری که میتوان به آن اشاره کرد که یکی از روش های مهم در امربه معروف و نهی از منکر هست و خیلی اثرگذار هست:
4 روش تذکر مستقیم تذکر رو در رو
مثلا آقا سلام علیکم لطف بفرمایید این صدای موسیقی رو کم کنید دست شما درد نکند .
روش مستقیم خیلی راحته .
مثلا آقا این کرایه ای که برای اینجا گرفتید زیاد بود انقدر نمیشه.
وحالا اقسام گناهی که هست مثلا آقا اسراف نکن اینا تذکر مستقیم هست.
بزرگواران در تذکر لسانی و زبانی اثر گذاری عجیبی نهفته است.
البته من اینجا این نکته رو تو پرانتز یاد آوری کنم مراجع عظام تقلید میفرمایند هنگامی که تذکر قلبی اشاره ای رفتاری جواب میده و مقصود حاصل میشه ما حق نداریم به مرحله ی لسانی متوسل بشیم و وقتی تذکر لسانی کافیه و مقصود ازش حاصل میشه ما حق نداریم به مرحله ی اعمال زور و گزارش به حکومت و امثال اینها بریم لذا تا میشه آسانتر کم هزینه تر دلخوری کمتر اینهارا در بحث احکام اشاره کردیم.
پس حواسمون باشه عزیزان یکی از این روش ها روش مستقیم هست خیلی راحت . جدی . رُک . قاطع و باادب وزبان نرم و لحن لین تذکرمون رو میدیم .
البته این روش مقداری ناراحتی ممکنه ایجاد کند در شخص مخاطب.
مراحل اول که رفتاری بود اشاره ای و امثال اینها
اونها خیلی ناراحتی در شخص مخاطب ایجاد نمیکنه اما مرحله ی تذکر لسانی تبعا یه مقدار ناراحتی هم ایجاد خواهد کرد .
ماباید سعی کنیم تامیشه این ناراحتی رو کم کنیم اما طبیعیست پس تذکر مستقیم رو از یاد نبریم
.
🌱🌸
🌸🌱🌸
🌱🌸🌱🌸🌱🌸🌱🌸🌱🌸
روش دیگری که میشه بهش اشاره کرد
5:روش اعلام هست
گاهی وقتا شما میبینید که یک گناهی در جمعی علنی انجام شده جلوی اشخاصی نه در خفا اینجا ما اجازه داریم اگر لازم هست گناه رو میخوایم نهی کنیم به صورت علنی نهی کنیم.
برای نهی علنی گناه یکی از روشها اعلام هست بلند بلند در یک فضایی صحبت کردن.
مثل کسی که می ایسته یک جا بلند اذان میگوید
یک وقت هست شما در فضایی قرار میگیرید میبینید اونجا داره گناهی رخ میده شما بلند بلند میتونید اونجا صحبت کنید البته هنر میخواد قبلش باید جمله تونو آماده کنید چطور صحبت کنم چطور تذکر بدم چطور صحبتمو به نتیجه برسونم و پایان ببخشم.
چطور سعی کنم تذکرم رو به صورت مخاطب عام بگم اون شخص خاص رو در جمع مخاطب قرار ندم.
شما در جمع اگه خواستید با روش اعلام تذکر بدید یک دفعه اعلام نکنید این حسین آقا که اینجا نشسته یک شخص گناهکاریست عه این چه طرز اعلام کردنه!
البته اگر کار براین متوقف بشه و لازم بشه چاره ی دیگه ای جز این نباشه باید این کار رو کرد این هم در فقه اسلام آمده.
ولی حتی الامکان تذکر به شیوه ی اعلام در واقع به صورت مخاطب عام و ناشناس انجام بشه معلوم نیست به کی دارم میگم.
مثلا سوار قطار شدیم وقت نماز بلند میگیم وقت نمازه نمازه
اینها روش اعلام هست حتما نباید مسئولین از این روش ها استفاده کنند ما مردم هم در جمع فامیل در محل کاردر خیابان در جاهای مختلف ممکنه از این شیوه استفاده کنیم و خوب هم جواب بگیریم.
.
🌱🌸
🌸🌱🌸
🌱🌸🌱🌸🌱🌸🌱🌸🌱🌸
روش دیگری که میشه در امر به معروف و نهی از منکر استفاده کرد و خیلی هم کاربردیه
6:روش آسان سازی هست
بزرگواران خیلی ها دلشون با خداست میخوان یک کار خوبی رو انجام بدن یا از کار بدی دست بردارن اما فکر میکنن این خیلی سخته .
مثلا میخواد بره هیئت میگه اووووه ترافیک وشلوغی یا اصلا ماشین ندارم ما میتونیم اینجا براش آسان سازی کنیم بگیم همین مسجد خودمون هم هیئت داره.
یا یک بار سنگین روانی که روی دوش او هست برای انجام این کار سخت شما میتونید اون رو براش آسان کنید
یا واقعا در محیط خارج تدبیری بیاندیشید که انجام این کار براش آسون بشه
آسان کنیم کم کم این شخص به راه میاد
.
🌱🌸
🌸🌱🌸
🌱🌸🌱🌸🌱🌸🌱🌸🌱🌸
روش دیگری که در امربه معروف و نهی از منکر میشه بهش متمسک شد
7:روش مجازی هست
بزرگواران تذکر مجازی یعنی تذکرمون رو به شخص دیگری دهیم که این شخص گناهکار متوجه بشه . اصطلاحا میگن به در میگه که دیوار بشنوه.
شما با رفیقتون درباره ی یک موضوغی صحبت میکنید که اون رفیق سومی که در جمع حاضره بشنوه.
حتی گاهی وقتا شما برای تذکر مجازی میتونید از موبایلتون کمک بگیرید
وانمود کنید که دارید با گوشی موبایلتون صحبت میکنید و اون تذکر رو به شخصی که دارید با موبایل باهاش حرف میزنید میدید البته اینجا باید مراقب باشید که فعل دروغی بر زبان شما جاری نشه
حسن این روش این هست که مستقیم نیست . اون ناراحتی اون تندی رو نداره شخص مقابله نخواهد کرد پرخاش نخواهد کرد.
حواستون باشه اگه خواستید از گوشی همراه استفاده کنید تو حالت سکوت بزارید یک دفعه گوشیتون زنگ نخوره.
.
🌱🌸
🌸🌱🌸
🌱🌸🌱🌸🌱🌸🌱🌸🌱🌸
از جمله ی روش های دیگر که در امربه معروف و نهی از منکر میشه ازش استفاده کرد
8:روش تبانی هست
تبانی یعنی چی؟
شما 10تا15روش ام به معروف و نهی از منکر را بردارید هر روش رو به یه شخصی بسپارید.
بگید آقاجان شما این احمد آقارا به روش مستقیم امربه معروفش کن در رابطه با نمازش سستی میکنه
شما با هدیه دادن یک کتاب در مورد نماز بخر بهش بده از این روش استفاده کن
شما هم با حذف ابزار امربه معروفش کن مثلا داره فوتبال میبینه تلویزیونو خاموش کن ابزار رو حذف کن که بره نماز بخونه
شما هم با روش مجازی ان به معروفش کن
تبانی یعنی بمب بارون کنیم گناه رو گناهکار رو نه
حواسمون باشه گناهکار رو نباید شخصیتش رو بمب بارون کنیم گناه رو بمب بارون میکنیم.
تبانی یعنی افراد مختلف با استفاده از شیوه های مختلف شروع کنند اون شخص رو هدایت کردن
مثلا اینجا یک نفر داره غرق میشه یک نفر میاد دستشو میگیره زورش نمیرسه نفر دوم میاد نفر سوم میاد باهم میتونن اون رو نجات بدند اینم همون شیوه ی تبانی هست
تعداد تذکر توسط افراد مختلف با شیوه های مختلف
تاکید میکنم روی این دوتا ظرافت یعنی یک نفر 10بار تذکر دهد با یک روش شاید خیلی موثر نباشد صرفا رفع تکلیف کرده از خودش اما اگر همون یه نفر به 10نفر دیگه بگه که شما هم تذکر بدید به شیوه های مختلف اینجوری خیلی موثر تر هست.
رمز موفقیت در تذکر لسانی یکیش اینه :تنوع شیوه ها و تعدد افراد
.
🌱🌸
🌸🌱🌸
🌱🌸🌱🌸🌱🌸🌱🌸🌱🌸
خدا ان شاءالله مارا در انجام امر به معروف و نهی از منکر موفق بدارد به برکات صلوات بر محمد و آل محمد .
برگرفته از نوشته های استاد علی تقوی مدرس برجسته ی حوزه و دانشگاه
کاری از محب المهدی.
.
🌱🌸
🌸🌱🌸
🌱🌸🌱🌸🌱🌸🌱🌸🌱🌸
بہ ما خورده نگیرید؛
ڪہ چرا اینقدر از #حجاب میگوییم...
بہ ازاے هر زینب؛
ما #عباس_ها داده ایم...
در جبهہ ها!!!
#زن_عفت_افتخار
#زن_عفت_افتخار
*بیداری نسل زِد*
■در رخدادهای اخیر یکی از سرنوشتسازترین گسلهای اجتماعی فعال شد: گسل «سنت و مدرنیته». سرنوشت ایران را تا اینجا همین گسل (یا نزاع) رقم زده و در آینده نیز تعیینکنندهترین عامل خواهد بود. در این باره تحلیل مفصلی دارم که بماند برای بعد، اما لرزههای این گسل باعث شد «گسل نسلشناختیِ» دیگری فعال شود که چشمها را خیره کرده: «نسل زِد» بیدار شد.
□در روزهای اخیر عموماً از رفتار و عملکرد نوجوانان متحیر شدهاند. این همان «نسلِ زد» یا «زی» (Z Generation) است که شامل نیمۀ دوم دهههفتادیها و کل دهههشتادیها میشود. سال ۹۹ نشریۀ «صبح صادق» مطلبی دربارۀ «نسل زد» درج کرده و گفته بود یکی از بزرگترین تهدیدهای امنیتی ـ سیاسی در «نسل زد» نهفته است.
●«نسل زد» (زومرها)پدیدهای جهانی است و بر بستر تحولات و پیشرفتهای فناورانۀ جهان تعریف شده است، اما تحلیل دربارۀ آن باید در دو سطح باشد: «جهانی» و «بومی». بخشی از ویژگیهای «زومرها» جهانی است، اما عوامل بومی روی آنها اثر میگذارد. اساس تفاوت ما (ایگرگیها: نیمه دوم دهه پنجاهی ها و دهه شصتی ها) و زومرها این است که فناوریهای مجازی «وارد زندگی ما شد»، در حالی که زومرها «وارد دنیای فناوری» شدند. به زبانی استعاری، «فجازی» در دنیای ما به دنیا آمد، در حالی که زومرها در «فجازی» به دنیا آمدند. گوشی هوشمند «وارد زندگی ما شد»، اما زومرها از ابتدا در گوشی هوشمند متولد شدند. اما مسئله فراگیرتر است...
○زومرها بالاترین حد «عزتنفس» را دارند. آنها کمتر از همۀ انسانهای پیشینشان «خواهش و التماس کردهاند» و یا اصلاً کتک نخوردهاند یا به ندرت تنبیه بدنی شدهاند. زومرها کمتر از گذشتگانشان تحقیر شدهاند. در سن خردسالی در «اجتماع خانواده» به «عضوی کامل با حق رأی» تبدیل شدهاند و بیشترین ابزارهای ابراز وجود را نیز داشتهاند.
■به همین دلیل، جامعهپذیری آنها بسیار زودتر از نسلهای پیشین رخ داده و شخصیت اجتماعیِ آنها زودتر و مستقلتر از پیشینیان شکل گرفته. داشتن ابزارهای ارتباطی گسترده به آنها اجازه داده در برابر اقتدارگراییِ خانوادگی مقاومت کنند و پشتوانه و گریزهای روانی بیرون از خانه بیابند.
□به دلیل اینکه زومرها عموماً تکفرزندند یا فقط یک خواهر و برادر دارند، «حریم خصوصیِ» بسیار بزرگی دارند. این نسل بزرگترین حریم خصوصی را در تاریخ همۀ نسلهای ایرانی داشته. حریم خصوصی بنیاد استقلال شخصیتی است؛ چیزی که نسل ایگرگ یا به دست نمیآورد یا در سن بالاتر (پس از سن بلوغ) به دست میآورد.
●از دیگر سو به دلیل پایین آمدن جمعیت این نسل، رقابت دروننسلی میانشان کاهش یافته و ملایمتر شده و در عوض با فرصتهایی که خانواده در اختیارشان قرار میدهد، با ابعاد روحی و جسمی خود به خوبی آشنا میشوند. تمرکز این نسل دیگر روی رقابت با دیگران نیست، بلکه بیشتر درگیر کشف و پرورش خویشند. (امیدوارم این انگارۀ قدیمی و عارفانه از افکار ما ایرانیها بیرون رود که فکر میکنیم ریاضت و محرومیت باعث بزرگی میشود.)
○این نسل با سطح بالای مراقبت خانوادگی، بیشتر از نسلهای پیشین مشاورۀ روانشناسی و روانپزشکی گرفته و خویش را بیشتر کاویده و با خود ارتباط برقرار کرده. همین مشاورهها، بهرهمندی از «تربیت جنسی» و نیز بهرهگیری از ارتباطات مجازی، باعث «شرمزدایی» گسترده در آنها شده. نسل زد ارتباط بسیار کمتنشتری با جسم و امیال خود دارد و عوارض عاطفی کمتری دارد.
■زومرها از آنجا که درون شبکههای اجتماعی به دنیا آمدهاند، توان ارتباطگیری بالایی دارند؛ با سرعت گروهسازی میکنند و همبستگی در آنها روانتر و مکانیکیتر صورت میگیرد. آنها بالاترین میزان ارتباطات، و در نتیجه بالاترین مهارتهای ارتباطی را دارند. به همین دلیل الگوریتمهای اجتماعی پیچیدهتری در ذهنشان وجود دارد و همزمان به دلیل بهرهمندی گسترده از ابزارها از کودکی، توان حلِ مسئلۀ بالاتری هم دارند.
□همۀ اینها باعث میشود توجه آنها زودتر به جامعه معطوف شود، زیرا داشتههای فردیشان زودتر تأمین شده و در نقطۀ مناسبی از هرم مازلو ایستادهاند. این وضعیت وقتی با سطح بسیار بالای استقلال و تمرکز بر وجوه روحی و شخصیتی همراه میشود، باعث میشود زومرها خیلی زود سیاسی شوند.
●یک عامل بسیار مهمتر هم این است که این نسل کمترین سلطهپذیری را دارد. آنها خیلی زود با هر نوع اقتداری درگیر میشود و بسیار کمتر تمایل به اطاعت دارند. فرمانبری برای آنها امری بدیهی نیست و کمتر از همۀ انسانهای پیشین از عصر یخ تاکنون «سلطهپذیر»ند. حال بازنده کسی است که در برابر این نسلِ تابندندان «هوشمند» مانند نئاندرتالها رفتار کند.
*منبع: مجموعه حفظ حجاب فاطمی علوی
امیر ربانی
سریر عدل و عطوفت ارض در انتظار اجلال جلوس موعود منتظران اسـت و هستی، نام غریب زمین و آشنای آسمان رابا نای نیاز، زمزمه میکند.
#یامهدی
🌸🌸🌸🌸🌸
میدانیم کـه خود، حجاب لقای مولاییم و دل از غیر برنتابیده و بـه یگانگی نمی اندیشیم؛
ولی قسم بـه حقیقت انتظار، کـه درکنار خُم عشقت بـه صبوری ایستاده ایم.
ملامت اغیار و بیگانه پرستان، توان و تاب ما نخواهد ربود اگر چه دل از طعن بد اندیش، می سوزد.
در هنگامه ي غیبت کـه از دیده هاي بی سویمان پنهانی، دردهای ناگفته، توان گفتن؛ چه ان گاه کـه آیی و رخ بـه جلوه آرایی، ظهور تو درمان درد دیرین و مرهم زخم زمان فراق خواهد شد.
#یامهدی
🌸🌸🌸🌸🌸
#اي_یوسف_فاطمه!
#اي_یار_سفرکرده!
هزاران هزار دیده در فراق تو یعقوب وار خون میگریند و فقط با تماشای قامت تو بینا میشوند.
ما درکنار دروازه ي دل هایمان، شاخه گل هاي ارادت بـه دست گرفته و هر آدینه منتظریم کـه چونان رسول اعظم«ص» کـه از مکه بـه مدینة النبی هجرت کرد، از مکه طلوع کنی و بـه مدینة المهدی دل ها پا گذاری.
🌸🌸🌸🌸🌸