eitaa logo
بینش مطهر || مطهَرین
2.2هزار دنبال‌کننده
898 عکس
177 ویدیو
78 فایل
دبیرخانه بینش مطهر استان قم ✔کانال جامع اندیشه های شهید مطهری ✔برگزاری دوره های معرفتی کاربردی مکان:قم،خیابان مصلی قدس ک ۱۰ پ 23 شماره تماس 09193533133 ادمین تبادلات و راهنمایی : @binesh_qom @H_sami84 : مسئول شعبه ⭕انتشار مطلب باذکر منبع بلامانع است.
مشاهده در ایتا
دانلود
#استاد_ابراهیمی 💢 تدریس کتاب «سیره امیرالمومنین» 🔰حجت الاسلام شیخ محسن ابراهیمی 🔰این دروس مربوط به کتاب «سیره امیرالمومنین» می باشد که در چهارمین دوره طرح کشوری بینش مطهر استان قم، در حال برگزاری است. این جلسات دارای نکات تکمیلی و قابل استفاده ای نسبت به کیفیت ورود در بحث سیره شناسی و افعال معصومین می باشد و برای دانشجویان و خصوصا طلاب عزیز پیشنهاد می شود. 🔷 استماع صوت این دروس خصوصا در شرایطی که نیاز به بررسی سیره معصومین در مواجهه با فتنه ها و مصلحت سنجی ها وجود دارد، سفارش می شود. 📌 در حال برگزاری در موسسه بینش مطهر قم، زمستان 98 📚 هشتمین کتاب از سیر مطالعاتی بینش مطهر #بینش_مطهر #شهید_مطهری #مرحله_دوم # #مطهری_خوانی http://eitaa.com/joinchat/2767650840C19cf095473 بینش مطهر استان قم
sire amir 1.mp3
24.5M
💠 استاد: حجت الاسلام شیخ محسن ابراهیمی 🔰موضوع: تدریس کتاب «سیره امیرالمومنین» ✳️ جلسه اول 💢 چهارمین دوره کشوری طرح بینش مطهر، استان قم #بینش_مطهر #شهید_مطهری #استاد_ابراهیمی #مرحله_دوم #بینش_قم #مطهری_خوانی http://eitaa.com/joinchat/2767650840C19cf095473 بینش مطهر استان قم
sire amir 2.mp3
22.34M
💠 استاد: حجت الاسلام شیخ محسن ابراهیمی 🔰موضوع: تدریس کتاب «سیره امیرالمومنین» ✳️ جلسه دوم 💢 چهارمین دوره کشوری طرح بینش مطهر، استان قم #بینش_مطهر #شهید_مطهری #استاد_ابراهیمی #مرحله_دوم #بینش_قم #مطهری_خوانی http://eitaa.com/joinchat/2767650840C19cf095473 بینش مطهر استان قم
📝 #جعفر_مرادی 🔰موضوع: «شورای نگهبان، آزادی اندیشه و آزادی عقیده» 🏫 #بینش_مطهر_استان_قم 🖌تعداد کلمات:360 کلمه #کتاب_آزادی_انسان 👇🏻مطالعه در کانال دبیرخانه استان قم @bineshemotahar_qom بینش مطهر استان قم
🔰 ؛ آزادی اندیشه و آزادی عقیده استاد شهید مرتضی مطهری در کتاب « » آزادی را به دو قسم تقسیم می کنند: 1️⃣ : آزادی فکر و اندیشه یعنی انسان بتواند آزادانه فکر کند و چیزی مانع فکر و اندیشه او نشود. آزادی اندیشه باعث می شود انسان در مواجهه با سوالات و ابهامات خویش به صورت علمی و منطقی بیندیشد و سپس تصمیمی منطقی بگیرد. 2️⃣ : عقیده یعنی ایمان، باور و چیزی که انسان به آن علقه دارد. خوب می دانیم که هر عقیده ای که مبتنی بر تفکر باشد صحیح و درست است اما مسئله این است که هر عقیده ای برخواسته ازتفکر و اندیشه نیست. 🔷 بسیاری از عقاید بشر ناشی از یکسری عادات، تقلید ها و تعصب هاست نه اینکه چون فکر کرده این عقیده را انتخاب کرده است بلکه چون پدر و مادر شخص، رسانه ها و سلبریتی ها و یا اینکه در محیط زندگی او این عقیده رایج بوده او هم کورکورانه قبول کرده و به این عقیده چسبیده است. 🔷 این چنین عقاید یک نوع انعقاد و بسته شدن و اسارت هستند و این باعث می شود فکر شخص بجای اینکه باز بشود بسته و منعقد بشود و در درونش بشود و نتواند در جایی که نیاز است، تصمیم درستی بگیرد. ⁉️ حال سوالی که مطرح می شود این است که اسلام طرفدار آزادی اندیشه و عقیده است، باید بگذاریم هر شخصی با هر عقیده ای که دارد وارد مجلس شورای اسلامی بشود؟! 💯 در جواب می توان گفت : 1️⃣ با توجه به تعریف آزادی اندیشه و آزادی عقیده که در بالا گفته شد ما مخالف عقیده مبتنی بر تفکر نیستیم بلکه مخالف عقیده جاهلیت و کورکورانه ایم. 2️⃣ ثانیا کسی که می خواهد بر کرسی نمایندگی تکیه کند باید آزادی تفکر داشته باشد تا وقتی می خواهد در قوانین و مسائل سرنوشت ساز تصمیم بگیرد از روی اندیشه و تفکر تصمیم بگیرد و فکرش اسیر و دربند چیزی نباشد تا نادرست تصمیم بگیرد. ✅بنابراین فقط شخصی باید نماینده مجلس شورای اسلامی باشد که وقتی می خواهند قوانین را تصویب کنند، از روی منطق صحیح و کار کارشناسی قانون تصویب کنند نه از روی احساسات و تعلقات غیر عاقلانه. 📝 جعفر مرادی @bineshemotahar_qom دبیرخانه بینش مطهر استان قم
#استاد_شهید_مرتضی_مطهری 🔰كفر مقدس‏ 🔷 ريشه اصلى لغت «كفر» پوشاندن و مخالفت كردن و جبهه گرفتن است، [واژه کفر] گاهى در #قرآن چهره مقدس به خود مى ‏گيرد يعنى در مورد جبهه ‏گيرى در مقابل باطل به كار مى ‏رود، كه از همه روشن تر در آية الكرسى است: 💌 لا اكْراهَ فِى الدِّينِ قَدْ تَبَيَّنَ الرُّشْدُ مِنَ الْغَىِّ فَمَنْ يَكْفُرْ بِالطّاغوتِ وَ يُؤْمِنْ بِاللَّهِ فَقَدِ اسْتَمْسَكَ بِالْعُرْوَةِ الْوُثْقى‏... 📑 اجبارى در دين نيست. رشد و هدايت از گمراهى آشكار شده است. هركس كه كافر به طاغوت گردد و به خدا ايمان آورد آن كس به دستگيره محكم متمسك گرديده است... 🔷 يعنى هر مؤمنى بايد كافر نيز باشد؛ يعنى به حق كه ايمان دارد، بايستى در مقابل باطل موضع بگيرد و آن را انكار كند و اين است همان #كفر_مقدس! 📚 مجموعه ‏آثار استاد شهيد مطهرى، ج‏26، ص 133 #پیشنهاد_استماع_صوت 👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻 🎧 روایتگری بهشت زهرا تهران، قطعه۳۹ ♨️ مبارزات گروه مهدویون و شهید اندرزگو 🎙 حجت الاسلام استادحسینی #بینش_مطهر #بینش_قم #نهضت_آزادی_بخش_اسلام @bineshemotahar_qom دبیرخانه بینش مطهر استان قم
گروه مهدیون و شهید اندرزگو _ استاد حسینی _ قطعه 39.mp3
10.67M
👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻 🎧 روایتگری بهشت زهرا تهران، قطعه۳۹ ♨️ مبارزات گروه مهدویون و 🎙 حجت الاسلام استادحسینی @bineshemotahar_qom دبیرخانه بینش مطهر استان قم
📝#استاد_شهید_مرتضی_مطهری 🔰موضوع: «خشک مغزی و تحجر در استفاده از وسایل مشروع» 🏫 #بینش_مطهر_استان_قم 🖌تعداد کلمات:290 کلمه #کتاب_تبلیغ 👇🏻مطالعه در کانال دبیرخانه استان قم @bineshemotahar_qom بینش مطهر استان قم
📌بوق شیطان/ خشک مغزی و تحجر در استفاده از وسایل مشروع 🔰شهید آیت الله مطهری 🌿🌿🌿🌿🌿🌿 🔸عده‏ اى هستند كه اينها را حتى به استفاده از وسايل مشروع هم با هزار زحمت مى ‏شود راضى كرد كه آقا ديگر استفاده نكردن از اين وسايل چرا؟ همين بلندگو اولين بارى كه پيدا شد، شما ببينيد چقدر با آن مخالفت شد! بلندگو براى صدا مثل عينك است براى چشم انسان و مثل سمعك است براى گوش انسان. حالا اگر انسان گوشش سنگين است، يك سمعك مى‏ گذارد و معنايش اين است كه قبلًا نمى ‏شنيد و حالا مى‏ شنود. قرآن را قبلًا نمى ‏شنيد، حالا قرآن را بهتر مى ‏شنود. فحش را هم قبلًا نمى‏ شنيد، حالا فحش را هم بهتر مى‏ شنود. اين كه به سمعك مربوط نيست. ميكروفن هم همين‏طور است؛ ميكروفن كه ابزار مخصوص فعل حرام نيست. 🔸استفاده از آن ابزارى حرام است كه از آن جز فعل حرام كار ديگرى ساخته نباشد، مثل صليب كه جز اينكه سمبل يك شرك است چيز ديگرى نيست، و مثل بت. ولى بهره ‏گيرى از ابزارى كه هم در كار حرام مصرف مى‏ شود و هم در كار حلال، چرا حرام باشد؟. 🔸يكى از آقايان وعّاظ خيلى معروف مى‏گفت: سالهاى اولى بود كه بلندگو پيدا شده بود، ما هم تازه پشت بلندگو صحبت مى‏ كرديم و به قول او تازه داشتيم راحت مى ‏نشستيم. ولى هنوز بلندگو شايع نشده بود. قرار بود من در يك مجلس معظم صحبت كنم، بلندگو هم گذاشته بودند. قبل از من آقايى رفت منبر؛ همين‏كه رفت منبر، گفت: اين بوق شيطان را از اينجا ببريد. بوق شيطان را برداشتند بردند. ما ديديم اگر بخواهيم تحمل كنيم و حرف نزنيم، اين بوق شيطان را بردند و بعد از اين هم نمى ‏شود از آن استفاده كرد. تا رفتم و نشستم روى منبر، گفتم: آن زين شيطان را بياور. 🔸غرض اين است كه اين‏چنين جمودْفكرى‏ ها و خشك‏ مغزى ‏ها بى‏ مورد است. بلندگو تقصيرى ندارد، راديو و تلويزيون و فيلم فى حد ذاته تقصيرى ندارند، تا محتوا چه باشد؟ آنچه در راديو گفته مى ‏شود چه باشد، آنچه در تلويزيون نشان داده مى ‏شود چه باشد، آنچه در فيلم ارائه مى‏شود چه باشد؟ اينجا ديگر انسان نبايد خشكى به خرج بدهد و چيزى را كه فى حد ذاته حرام نيست و مشروع است، به صورت يك چيز نامشروع جلوه بدهد. 📚 ص 62 @bineshemotahar_qom دبیرخانه بینش مطهر استان قم
#استاد_شهید_مرتضی_مطهری 🔰 من #سلمان_محمدی هستم 🔷نزد عده ‏اى از اكابر اصحاب پیامبر سخن از اصل و نسب به ميان آمد. هر كسى‏ درباره اصل و نسب خود چيزى مى ‏گفت و آن را بالا مى ‏برد. نوبت به سلمان رسيد. 🔹به او گفتند: تو از اصل و نسب خودت بگو. اين مرد فرزانه تعليم يافته و تربيت شده اسلامى به جاى اينكه از اصل و نسب و افتخارات نژادى سخن به ميان آورد، گفت: #تعصب_نژادی #سلمان_فارسی #جایگاه_سلمان http://eitaa.com/joinchat/2767650840C19cf095473 بینش مطهر استان قم
هدایت شده از در نوبت ارسال شهید
🔰 من هستم 🔷نزد عده ‏اى از اكابر اصحاب پیامبر سخن از اصل و نسب به ميان آمد. هر كسى‏ درباره اصل و نسب خود چيزى مى ‏گفت و آن را بالا مى ‏برد. نوبت به سلمان رسيد. 🔹به او گفتند: تو از اصل و نسب خودت بگو. اين مرد فرزانه تعليم يافته و تربيت شده اسلامى به جاى اينكه از اصل و نسب و افتخارات نژادى سخن به ميان آورد، گفت: 🔶 «انَا سَلْمانُ بْنُ عَبْدِاللَّه» من نامم سلمان است و فرزند يكى از بندگان خدا هستم، «كُنْتُ ضالّاً فَهَدانِىَ اللَّهُ عَزَّوَجَلَّ بِمُحَمَّدٍ» گمراه بودم و خداوند به وسيله مرا راهنمايى كرد، «وَ كُنْتُ عائِلًا فَاغْنانِىَ اللَّهُ بِمُحَمَّدٍ» فقير بودم و خداوند به وسيله مرا بى‏نياز كرد، «وَ كُنْتُ مَمْلوكاً فَاعْتَقَنِىَ اللَّهُ بِمُحَمَّدٍ» برده بودم و خداوند به وسيله مرا آزاد كرد. اين است اصل و نسب و حسب من. 🔷در اين بين، رسول خدا صلى الله عليه و آله وارد شد و سلمان گزارش جريان را به عرض آن حضرت رساند. رسول اكرم صلى الله عليه و آله رو كرد به آن جماعت كه همه از قريش بودند و فرمود: 🔹«يا مَعْشَرَ قُرَيْشٍ انَّ حَسَبَ الرَّجُلِ دينُهُ، وَ مُروئَتَهُ خُلْقُهُ، وَ اصْلَهُ عَقْلُهُ» 🔹يعنى ‏اى گروه قريش، خون يعنى چه؟ نژاد يعنى چه؟ نسب افتخارآميز هركس دين اوست، مردانگى هركس عبارت است از خلق و خوى و شخصيت و كاراكتر او، اصل و ريشه هركس عبارت است از عقل و فهم و ادراك او. چه ريشه و اصل نژادى بالاتر از عقل؟! يعنى به جاى افتخار به استخوان هاى پوسيده گنديده، به دين و اخلاق و عقل و فهم و ادراك خود افتخار كنيد. 👌راستى، بينديشيد ببينيد سخنى عاليتر و منطقى ‏تر از اين مى‏ توان ادا كرد؟! http://eitaa.com/joinchat/2767650840C19cf095473 بینش مطهر استان قم
🔰 آشنایی با محتوای کتاب «#آزادی_انسان» 🔷کتاب آزادی انسان اولین کتاب از سیر کتاب های طرح مطالعاتی #بینش_مطهر می باشد. در ادامه صوت تدریس این کتاب در شهر مقدس قم توسط #استاد_سید_محمد_هاشمی ارائه می گردد. 🔷 امید است که مورد استفاده تمام بینش پژوهان و مطهری خوانان قرار بگیرد. فایل های این جلسات در ادامه می آید👇🏻👇🏻👇🏻 #معرفی_کتاب #آزادی_انسان #شهید_مطهری @bineshemotahar_qom بینش مطهر استان قم
آزادی انسان ج 1.mp3
21.86M
💠 استاد: حجت الاسلام سید محمد هاشمی 🔰موضوع: تدریس کتاب «آزادی انسان» ✳️ 💢 چهارمین دوره کشوری طرح بینش مطهر، استان قم http://eitaa.com/joinchat/2767650840C19cf095473 بینش مطهر استان قم
آزادی انسان ج 2-1.mp3
12.22M
💠 استاد: حجت الاسلام سید محمد هاشمی 🔰موضوع: تدریس کتاب «آزادی انسان» ✳️ ، 💢 چهارمین دوره کشوری طرح بینش مطهر، استان قم http://eitaa.com/joinchat/2767650840C19cf095473 بینش مطهر استان قم
آزادی انسان ج 2-2.mp3
8.83M
💠 استاد: حجت الاسلام سید محمد هاشمی 🔰موضوع: تدریس کتاب «آزادی انسان» ✳️ ، 💢 چهارمین دوره کشوری طرح بینش مطهر، استان قم http://eitaa.com/joinchat/2767650840C19cf095473 بینش مطهر استان قم
بسم الله الرحمن الرحیم 🔰استاد در آیئنه دوستان 🎙 شهید آیت الله صدوقی 🔵 هنگامی که امام در پاریس تشریف داشتند و بنده هم در خدمت امام بودم، آنچه فهیمدم این بود که امام به فکر بکر مرحوم بی نهایت اعتماد داشت و در کلیه کارهای مربوط به پیروزی انقلاب با ایشان هم در شور قرار می گرفت. 🔴 قبل از شهادت استاد این جمله را از امام فراموش نمی کنم که می فرمود: «خیلی علاقه دارم تا آقای مطهری باشد و در دوره جمهوری اسلامی، جامعه ایران و برادران مسلمان بتوانند حداکثر استفاده را از او بنمایند. » خلاصه در عالم خود کم نظیر بود و کمتر روحانی با این روشنایی دریافتم. 📚 مجله عروه الوثقی 1361.2.9 http://eitaa.com/joinchat/2767650840C19cf095473 بینش مطهر استان قم
آزادی انسان ج 3.mp3
17.48M
💠 استاد: حجت الاسلام سید محمد هاشمی 🔰موضوع: تدریس کتاب «آزادی انسان» ✳️ 💢 چهارمین دوره کشوری طرح بینش مطهر، استان قم http://eitaa.com/joinchat/2767650840C19cf095473 بینش مطهر استان قم
آزادی انسان ج ۴ ق ۱ (2).mp3
14.52M
💠 استاد: حجت الاسلام سید محمد هاشمی 🔰موضوع: تدریس کتاب «آزادی انسان» ✳️ - 💢 چهارمین دوره کشوری طرح بینش مطهر، استان قم http://eitaa.com/joinchat/2767650840C19cf095473 بینش مطهر استان قم
آزادی انسان ج ۴ ق ۲.mp3
7.89M
💠 استاد: حجت الاسلام سید محمد هاشمی 🔰موضوع: تدریس کتاب «آزادی انسان» ✳️ - 💢 چهارمین دوره کشوری طرح بینش مطهر، استان قم http://eitaa.com/joinchat/2767650840C19cf095473 بینش مطهر استان قم
آزادی انسان ج ۵.mp3
21.87M
💠 استاد: حجت الاسلام سید محمد هاشمی 🔰موضوع: تدریس کتاب «آزادی انسان» ✳️ 💢 چهارمین دوره کشوری طرح بینش مطهر، استان قم http://eitaa.com/joinchat/2767650840C19cf095473 بینش مطهر استان قم
(7) 🔰 ابتکارات و جایگاه عظیم تمدن اسلامی در کلمات ویل دورانت 🎙 ويل دورانت در تاريخ تمدّن مى‏گويد: 🔷 «پيدايش و اضمحلال از حوادث بزرگ تاريخ است. اسلام طىّ پنج قرن، از سال 81 هجرى تا 597 هجرى، از لحاظ نيرو و نظم و بسط قلمرو و اخلاق نيك و تكامل سطح زندگانى و قوانين منصفانه انسانى و تساهل دينى [احترام به عقايد و افكار ديگران‏] و ادبيّات و تحقيق علمى و علوم و طبّ و فلسفه پيشاهنگ جهان بود. 🔷 دنياى اسلام در جهان مسيحى نفوذهاى گونه‏گون داشت. اروپا از ديار اسلام و شربت ها و دارو و درمان و اسلحه و ، و ، ابزار و رسوم صنعت و تجارت، قوانين و رسوم دريانوردى را فرا گرفت و غالبا لغات آن را نيز از مسلمانان اقتباس كرد... 🔷علماى عرب [مسلمان‏] و و و و را حفظ كردند و به كمال رسانيدند و ميراث يونان را كه بسيار غنى‏تر شده بود، به اروپا انتقال دادند ... 🔷فيلسوفان عرب [مسلمان‏] مؤلّفات ارسطو را براى اروپاى مسيحى حفظ و ضمنا تحريف كردند. و از مشرق بر فلاسفه مدرسى اروپا پرتو افكندند و صلاحيّتشان چون يونانيان مورد اعتماد بود ... اين نفوذ [اسلامى‏] از راه بازرگانى و جنگ هاى صليبى و ترجمه هزاران كتاب از عربى به لاتين و مسافرت هاى دانشورانى از قبيل گربرت و مايكل اسكات و ادلارد باثى به اندلس اسلامى انجام گرفت» 🔶تنها به دورانهاى طلايى تاريخ، يك جامعه مى توانسته است در مدّتى كوتاه اين همه مردان معروف در زمينه سياست و تعليم و ادبيّات و لغت و جغرافيا و تاريخ و رياضيات و هيأت و و فلسفه و و مانند آنها كه در چهار قرن اسلام، از هارون الرّشيد تا ابن رشد بوده‏اند، به وجود آورد. قسمتى از اين فعاليّت درخشان از ميراث يونان مايه گرفت؛ امّا قسمت اعظم آن، بخصوص در سياست و شعر و هنر، ابتكارات گران بها بود». 📚مجموعه ‏آثار استاد شهيد مطهرى، ج‏1، ص 349 http://eitaa.com/joinchat/2767650840C19cf095473 بینش مطهر استان قم
🎙مقام معظم رهبری 🔰اگر کسی فقط آثار ایشان را از اول تا آخر با دقت بخواند، کافی است که او را به یک سطح راقی از معارف عمیق اسلامی برساند. #امام_خامنه_ای #طرح_شهید_مطهری #ارزش_شهید_مطهری @bineshemotahar_qom بینش مطهر استان قم
🎙#استاد_شهید_مرتضی_مطهری 🔰 پرستش و عبادت عاشقانه امیرالمومنین در دعای کمیل 🔷 نمى ‏دانم به مضامين دعاى كميل، اين دعاى عالية المضامين، هيچ توجه داريد؟ مضامين اين دعا را از اول آن: « اللَّهُمَّ انّى اسْأَ لُكَ بِرَحْمَتِكَ الَّتى وَسِعَتْ كُلَّ شَىْ ءٍ» تا آخر: «وَ سَلَّمَ تَسْليماً كَثيرا» با دقت مطالعه كنيد، ببينيد على چه مى‏گويد و معنى #پرستش_عاشقانه و سپاسگزارانه و معنى از خود خارج شدن چيست.... 📚 ادامه در کانال بینش مطهر استان قم👇🏻👇🏻👇🏻 @bineshemotahar_qom #دعای_کمیل #شب_جمعه #شب_زیارتی #شهید_مطهری بینش مطهر استان قم
🎙 🔰 پرستش و عبادت عاشقانه امیرالمومنین در دعای کمیل 🔷 نمى ‏دانم به مضامين دعاى كميل، اين دعاى عالية المضامين، هيچ توجه داريد؟ مضامين اين دعا را از اول آن: « اللَّهُمَّ انّى اسْأَ لُكَ بِرَحْمَتِكَ الَّتى وَسِعَتْ كُلَّ شَىْ ءٍ» تا آخر: «وَ سَلَّمَ تَسْليماً كَثيرا» با دقت مطالعه كنيد، ببينيد على چه مى‏ گويد و معنى و سپاسگزارانه و معنى از خود خارج شدن چيست. 🔷 با توجه به اينكه در منطق على كوچكترين اغراق و مبالغه نيست، خصوصاً آنجا كه با خداى خودش سخن مى‏ گويد، به جمله‏ هايى مى‏ رسيم كه براى‏ ما اصلًا قابل تصور نيست. راجع به آتش جهنم مى‏ گويد: « وَ هذا ما لا تَقومُ لَهُ السَّمواتُ وَ الْارْض‏» آتش جهنم از نوع آتش هاى دنيا نيست، آتشى است كه تمام آسمان ها و زمين در مقابل آن مقاومت ندارند. در عين حال در همان جا مى‏ گويد: «هَبْنى صَبَرْتُ عَلى‏ عَذابِكَ فَكَيْفَ اصْبِرُ عَلى‏ فِراقِكَ، هَبْنى صَبَرْتُ عَلى‏ حَرِّ نارِكَ فَكَيْفَ اصْبِرُ عَنِ النَّظَرِ الى‏ كَرامَتِكَ...» 🔷فرضاً طاقت صبر بر چنين عذابى را داشته باشم، صبر بر جدايى از تو را ندارم ( يعنى اين). فرضاً صبر مقاومت در مقابل آن حرارت ها را داشته باشم، چگونه مى‏ توانم در مقابل اينكه كرامتت از من گرفته شده و لطفت از من بازداشته شده است صبر نمايم؟! صبرِ اين را هرگز على ندارد. 🔶 اين است. مقام انسان خيلى بالاتر از اين است. منحصر به على عليه السلام نيست؛ در دنيا زياد هستند انسان هايى كه واقعاً مى‏رسند به حدى كه حافظ مى ‏گويد: در ضمير ما نمى ‏گنجد به غير از دوست كس هر دو عالم را به دشمن ده كه ما را دوست بس‏ 📚 مجموعه ‏آثار استاد شهيد مطهرى، ج‏22، ص 390 @bineshemotahar_qom بینش مطهر استان قم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا