eitaa logo
پاسخ به شبهات (امر به معروف و نهی از منکر شهرستان بهبهان)
205 دنبال‌کننده
2.5هزار عکس
3.1هزار ویدیو
29 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
5.47M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
👏👏👏👏👏👏 🌺🌸💞 🌼 امروز مصادف است با اول ماه ذی الحجه و سالروز پیوند آسمانی امیرالمومنین اسدالله الغالب مولی الموحدین حضرت علی (علیه السلام) و بهترین بانوی دو عالم حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها)💐 💞 سالروز ازدواج امام علی (علیه السلام) و فاطمه زهرا (علیها السلام)😍❤️🌹 به همه ای شما آمرین به معروف و ناهیان از منکر و همه عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام مبارک باد💐 تذکر لسانی با اخلاق نیکو بگو و برو ┈••✾•🌻 🌿🌺🌿 🌻•✾••┈ 📌 ستادامر به معروف و نهی از منکر بهبهان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
نفوذی یا بی بصیرتی یا خیانت خانم مولاوردی معاون زنان دولت حسن روحانی تحویل اسامی خانم های بدسرپرست و بی سرپرست به دشمنان خارجی 🇮🇷 @shobahat_Behbahan
✍️روز ملی اصناف گرامیباد: به بهانه این روز به بخشی مهمی از انتظارات اصناف از دولت ودولت از اصناف اشاره نماییم: گرچه اقتصاد کشورها با نام کمپانی‌های تجاری بزرگ شناخته می‌شود، اما کارشناسان اقتصادی بر این موضوع اتفاق‌نظر دارند که مبنای شکل‌گیری اقتصاد، بنگاه‌های کوچک و متوسط هستند، به همین دلیل توسعه اقتصادی و تجاری اغلب در جوامعی نمود بارزتری دارد که کسب‌وکارهای خرد و کوچک آن از رونق بیشتری برخوردارند. در واقع کشورهای پیشرو در حوزه اقتصاد و تجارت در عین سرمایه‌گذاری روی کمپانی‌های بزرگ، برنامه‌ریزی‌های دقیق‌تری را برای کسب‌وکارهای کوچک و متوسط خود انجام می‌دهند تا با یک رشد متوازن بتوانند شرایط مطلوبی را برای اقتصاد خود رقم بزنند. متاسفانه این موضوع آن‌طور که باید و شاید در اقتصاد کشور ما صدق نمی‌کند و در بسیاری از موارد می‌بینیم که واحدهای صنفی تولیدی ما از حمایت‌های مطلوبی برای بقا، ارتقای کیفیت و افزایش تولید بهره‌مند نمی‌شوند.  بدون دریافت تسهیلات نمی‌توان انتظار داشت تولید جهش خاصی پیدا کند؛ امسال به عنوان سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها نامگذاری شده و یکی از حوزه‌های پشتیبانی‌ اصناف واشتغالزایی نظام بانکی حمایتگر است وهمچنین شفافیت و قانونمندی معین ومشخص درنظام مالیاتی است چرا که گله مندی اصناف در بی توجهی به اظهارنامه های آنها وجود داردکه بایدپاسخگوی اصناف باشندو اعتماد واطمینان بین اصناف وامورمالیاتی وجود داشته باشد وهمچنین موانع صادرات برداشته شود و کمکهای ارزی به واردکنندکان مواد اولیه، کمکهای یارانه ای وبیمه ای به تولیدکنندگان از ضرورتهای بنگاههای تولیدی است اگر به مشکلات و موانع تولیدکنندگان توجه جدی و به موقع انجام شود آنوقت انتظارات دولت از اصناف که همانا رونق تولیدواشتعال مولد، عرضه کالا تنظیم بازار و کنترل وتعادل قیمتها بوده بوجود خواهد آمد. ✍️علیرضاتوفیقی 🇮🇷 @shobahat_Behbahan
341.3K
چیکار کنیم به عرفان و به عشق خدا برسیم؟ پاسخ: حجت الاسلام حامد محقق منتظری 🇮🇷 @shobahat_Behbahan
مسابقه بزرگ ▪️محورهای : ● مطالعه خطبه غدیر و پاسخ به سئوالات ● دل نوشته ● شعر ● عکس و کلیپ ● نقاشی ● دکلمه ● ساخت کلیپ کوتاه ▪️ جوایز: ● ۵ جایزه ۳۰۰ هزار تومنی برای برای مسابقه خطبه غدیر ● ۱۵ جایزه ۱۰۰ هزار تومنی برای رشته های دیگر ▪️ جهت اطلاع از جزئیات بیشتر به نشانی «هیأت مجازی کلام و فلسفه و عرفان اسلامی» مراجعه فرمایید: https://eitaa.com/joinchat/3355640123C8c85b26397 ارسال جواب مسابقه و آثار به آیدی دبیر مسابقه: @yamahdeiiii ▪️اسامی برندگان در روز در هیئت مجازی کلام ، فلسفه و عرفان اسلامی اعلام می شود.
سخنان آیت الله خامنه‌ای درباره طهارت دل و عمل "...گاهی یک کلمه‌ نابجا، یک نوشته‌ نابجا، ظلم محسوب میشود. من بارها گفته‌ام ظلم نکنیم. این هم یکی از آن اساسی‌ترین کارهاست. ظلم چیز بدی و چیز خطرناکی است. ظلم فقط این نیست که آدم توی خیابان به یکی کشیده بزند. گاهی یک کلمه‌ نابجا علیه یک کسی که مستحقش نیست، یک نوشته‌ نابجا، یک حرکت نابجا، ظلم محسوب میشود. این "طهارت دل" را و "طهارت عمل" را خیلی بایستی ملاحظه کرد. من این را به نظرم یک جائی دیگر هم گفتم. پیغمبر اکرم ایستاده بودند، یک کسی را که حد رجمِ زنا را بر او جاری میکردند، می دیدند؛ بعضیها هم ایستاده بودند؛ دو نفر با همدیگر حرف می زدند؛ یکی به یکی دیگر گفت که مثل سگ تمام کرد و جان داد -یک همچین تعبیری- بعد پیغمبر به سمت منزل یا مسجد راه افتادند و این دو نفر هم همراه پیغمبر بودند. توی راه که میرفتند، رسیدند به یک جیفه‌ مرداری -به یک مرداری- حالا جسد سگی بود، درازگوشی بود، هر چی بود- که مرده بود و آنجا افتاده بود. پیغمبر به این دو نفر رو کردند و گفتند: گاز بگیرید و یک مقداری از این میل کنید. گفتند: یا رسول‌الله! ما را تعارف به مردار میکنید!؟ حضرت فرمود: آن کاری که با آن برادرتان کردید، از این گاز زدن به این مردار بدتر بود. حالا آن برادر کی بوده؟ برادری که زنای محصنه کرده بوده و رجم شده و اینها درباره‌اش آن دو جمله را گفته‌اند و پیغمبر اینجور ملامتشان میکند! زیادتر از حد نگوئید از آنچه که هست، از آنچه که باید و شاید. منصف باشیم؛ عادل باشیم. اینها آن وظائف ماست. اینجور نیست که ما چون مجاهدیم، چون مبارزیم، چون انقلابی هستیم، بنابراین هر کسی که از ما یک ذره - به خیال ما و با تشخیص ما - کمتر است، حق داریم که درباره‌اش هر چی که میتوانیم بگوئیم؛ نه، اینجوری نیست. بله، ایمانها یکسان نیست، حدود یکسان نیست و بعضی بالاتر از بعضی دیگر هستند. خدا هم این را میداند و ممکن است بندگان صالح خدا هم بدانند؛ لکن در مقام تعامل و در مقام زندگی جمعی، باید این اتحاد و این انسجام حفظ بشود و این تمایزها کم بشود." 🇮🇷 @shobahat_Behbahan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 چطور اسلام هم دستور لااکراه فی الدین داده است و هم دستور اعدام مرتد را؟! 🔺 حجت الاسلام قرائتی @jahaannews 🇮🇷 @shobahat_Behbahan
نکاتی مهم در خصوص تفاوت "اهریمن در زرتشت" و "شیطان در اسلام" در کلام شهید مطهری ◀️ ممکن است برخی خیال کنند اهریمن در کیش زردشتی با شیطان در دین اسلام فرقی ندارد؛ یعنی اگر اهریمن را مخلوق اهورامزدا بدانیم مساوی می‌شود با شیطان که از نظر اسلام مخلوق خدا و عامل بدی‌هاست. ولی این طور نیست. ◀️ شیطان از نظر اسلام نقشی در آفرینش اشیاء ندارد. در اسلام خلقت هیچ چیزی به شیطان نسبت داده نمی‌شود. در اسلام اصلاً چنین اندیشه‌ای وجود ندارد که در نظام خلقت، موجودات نامطلوبی هست و می‌بایست نباشد و چون هست پس از یک موجود پلید ناشی شده است. ◀️ از نظر اسلام همه اشیاء با دست قدرت خداوند به وجود آمده است و هر چه آفریده خوب و نیک آفریده است: الَّذی احْسَنَ کلَّ شَیءٍ خَلَقَهُ» (سجده/ ۷)، «رَبُّنَا الَّذى اعْطى کلَّ شَىْ ءٍ خَلْقَهُ ثُمَّ هَدى » (طه/ ۵۰) ◀️ قلمرو شیطان از نظر اسلام تشریع است نه تکوین؛ یعنى شیطان فقط مى‌تواند فرزند آدم را وسوسه کند و به گناه تشویق کند، شیطان بیش از حد دعوت کردن، سلطه و قدرتى بر انسان ندارد: «وَ ماکانَ لِىَ عَلَیکمْ مِنْ سُلْطانٍ الّا انْ دَعَوْتُکمْ فَاسْتَجَبْتُمْ لى» (ابراهیم/ ۲۲) ماهیت شیطان هرچه باشد، انسان بودن انسان به این است که صاحب عقل و اراده و قوه انتخاب است. انتخاب وقتى ممکن است که در مرحله اوّل عقل و تشخیصى باشد و در مرحله دوّم دو راه ممکن در جلو انسان باشد. هر کدام از این دو رکن اگر نباشد، اختیار و انتخاب و در واقع انسانیتى در کار نیست: «انّا خَلَقْنَا الْانْسانَ مِنْ نُطْفَهٍ امْشاجٍ نَبْتَلیهِ فَجَعَلْناهُ سَمیعاً بَصیراً. انّا هَدَیناهُ السَّبیلَ امّا شاکراً وَ امّا کفوراً» (دهر/ ۲ و ۳) ◀️ وسوسه نفس امّاره و شیطان، شرط اختیار و انتخاب و انسانیت انسان است. همان طورى که دعوت به خیر هست و الهامات خیر هست، باید وسوسه شر هم باشد تا انسان یکى از این دو را «انتخاب» کند و گامى در راه انسانیت که راه انتخاب و اختیار است بردارد. به قول مولانا: در جهان دو بانگ مى‌آید به ضد / تا کدامین را تو باشى مستعد آن یکى بانگش نشور اتقیا / وآن دگر بانگش نفور اشقیا ◀️ شیطان و یا جن در قرآن در عرض موجودات طبیعى است نه در عرض ملائکه و فرشتگان. ملائکه از نظر قرآن رسولان و مأموران پروردگارند و در نظام آفرینش کارگزارى مى‌کنند، ولى جن و شیطان هیچ نقشى در کار خلقت ندارند، از این جهت مثل موجودات زمینى مى‌باشند. از اینجا مى‌توان فهمید که اندیشه مخلوقات بد و ناشایست و اینکه نظام آفرینش ناقص است به هیچ وجه در اندیشه‌هاى قرآنى راه ندارد. ◀️ گاهى در ترجمه‌هاى فارسى آیات قرآن و یا احادیث، کلمه شیطان به «دیو» و یا «اهریمن» ترجمه مى‌شود. البته این ترجمه صحیح نیست. کلمه شیطان معادل فارسى ندارد، لهذا باید عین این کلمه یا کلمه ابلیس که در عربى معادل آن است آورده شود. دیو یا اهریمن به مفهوم حقیقى، از نظر قرآن به هیچ وجه وجود خارجى ندارد و مغایر مفهوم شیطان است که در قرآن آمده است. 📚 خدمات متقابل اسلام و ایران، بر اساس مجموعه آثار شهید مطهری، جلد ۱۴ صفحه ۲۰۹ ـ ۲۱۱ @Monadizaman 🇮🇷 @shobahat_Behbahan
🔴 وقتی حق و باطل ممزوج می‌شود، شیطان فرصت استیلا پیدا می‌کند. استاد سیّد محمّدمهدی میرباقری: ⚪️«وجود مقدس امیرالمومنین در خطبه پنجاه نهج‌البلاغه فرمودند: «إِنَّمَا بَدْءُ وُقُوعِ الْفِتَنِ أَهْوَاءٌ تُتَّبَعُ وَ أَحْكَامٌ تُبْتَدَعُ يُخَالَفُ فِيهَا كِتَابُ اللَّهِ وَ يَتَوَلَّى عَلَيْهَا رِجَالٌ رِجَالًا عَلَى غَيْرِ دِينِ اللَّهِ فَلَوْ أَنَّ الْبَاطِلَ خَلَصَ مِنْ مِزَاجِ الْحَقِّ لَمْ يَخْفَ عَلَى الْمُرْتَادِينَ إ وَ لَوْ أَنَّ الْحَقَّ خَلَصَ مِنْ لَبْسِ الْبَاطِلِ انْقَطَعَتْ عَنْهُ أَلْسُنُ الْمُعَانِدِينَ وَ لَكِنْ يُؤْخَذُ مِنْ هَذَا ضِغْثٌ وَ مِنْ هَذَا ضِغْثٌ فَيُمْزَجَانِ فَهُنَالِكَ يَسْتَوْلِي الشَّيْطَانُ عَلَى أَوْلِيَائِهِ وَ يَنْجُو الَّذِينَ سَبَقَتْ لَهُمْ مِنَ اللَّهِ الْحُسْنى». 🔴 *هیچ وقت باطل، خودش را به صورت خالص عرضه نمی‌کند. آغاز فتنه‌ها از پیروی از اهواء است و بدعت‌ها از همین‌جا شروع می‌شود. اگر حق، خالص از آمیختگی با باطل عرضه بشود آنهایی که دنبال حق هستند هیچ وقت اشتباه نمی‌کنند و اگر لباس باطل را از پیکره حق بردارید، زبان معاندین قطع می‌شود و نمی‌توانند بر علیه حق حرف بزنند*. *کار جبهه باطل در تاریخ همیشه این است که باطل را با حق آمیخته می‌کند و سعی می‌کند یک لباس باطلی بر آن بپوشاند که با هم خلط و ممزوج می‌شوند. دستگاه باطل با این کار، هم زبان اعتراض را به حق باز می‌کند و هم باطل را به اسم حق به مردم تحمیل می‌کند. این فتنه آن‌قدر سنگین است که کار سخت می‌شود و استیلای شیطان اینگونه واقع می‌شود. در این فتنه ابلیس آنهایی که از قبل خدای متعال برای آنها خیری در نظر گرفته فقط اهل نجات‌اند. 🔴 تفکیک این آمیختگی هم فقط کار امام معصوم است، زیرا آنها به هیچ وجه حاضر نیستند خودشان را از حق جدا کنند، چون اگر خالص شوند دیگر مورد قبول نیستند و منزوی می شوند و جایگاهشان هم جهنم است. این آمیختگی در ارواح و مظاهر عینی حیات اجتماعی کفار است که باید تفکیک بشود. در سوره بینه همین مطلب توضیح داده شده که حضرت این اختلاط و آمیختگی را بر مدار کتاب و بینه و امام جدا می‌کنند. 🇮🇷 @shobahat_Behbahan
پل ساموئلسون حرفی تاریخی دارد که شاید بازخوانی‌اش برای اذهان منتظر تحول خالی از لطف نباشد: "اگر بتوانم کتب درسی اقتصاد را برای یک ملت بنویسم، دیگر مهم نیست قوانین آن ملت را چه کسی بنویسد"؛ و باید اضافه کرد که مهم نیست دین و دیدگاه سیاسی مدیران و کارگزارانشان نیز چه باشد... ●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●● پی نوشت 1: بله! این اقتصاد (آنطور که آن زمان آن را می شناختند: اقتصاد سیاسی) بود که سرمشق علوم اجتماعی مدرن را از حکمت عملی قدیم جدا کرد. 2: نکته مورد اشاره سامولیسن خیلی مهم است و در کشور ما حدود یک قرن پیاده شده و بدون رقیب، یکه تازی غرب گراها را تضمین کرد. یعنی در حالی که بقیه غربگراها در حال پیپ کشیدن و لذت بردن از مدرنیته ایرانی بودند، و اسلام گرایان در حال مبارزه و جنگ با مظالم، این کارشناسان اقتصادی بودند که بار مدرنیزاسیون ایران را بر دوش می کشیدند. 3: اما از نیمه دوم قرن بیستم، این تئوری که اقتصاد مرکز دانش های اجتماعی برای کنترل اوضاع به نفع رویای مدرن است، با پروژه ای که فروید آغاز کرد شکست و روان شناسی به حلقه مرکزی علوم اجتماعی مدرن اضافه شد. 4: و امروز همه کتب علوم انسانی و اجتماعی ما را غربی ها می نویسند، نه فقط اقتصاد را. حتی آنهایی را که انتشارات سمت ترجمه و تالیف و چاپ می کند! 5: با آمدن رسانه، نه فقط دانشمندان، بلکه ذهن و روح و روان ما نیز با قصه هایی که رسانه برایمان بصورت مستمر و مداوم، از تاریخ، اخبار تا رمانهای اتوپیایی می گوید، مدیریت می شود. 🇮🇷 @shobahat_Behbahan