eitaa logo
پاسخ به شبهات (امر به معروف و نهی از منکر شهرستان بهبهان)
208 دنبال‌کننده
2.5هزار عکس
3.1هزار ویدیو
29 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از علیرضا توفیقی
. ‌ ✍ کمال خرازی: اگر اسرائیل ایران را تهدید هسته‌ای بکند ممکن است در دکترین هسته‌ای خود تجدیدنظر بکنیم: دبیر شورای راهبردی روابط خارجی در سومین همایش گفت‌وگوهای ایرانی-عربی با عنوان «برای همکاری و تعامل»: رژیم صهیونیستی با کمک و حمایت آمریکا و اروپا سلاح های هسته ای را بدست آورده است ما از سال ۱۹۷۴ خواهان منطقه عاری از سلاح‌های هسته‌ای بودیم و هنوزم هم هستیم. اگر اسرائیل کشورهای دیگر را به توان هسته‌ای تهدید کند طبیعتا کشورهای دیگر نمی‌توانند ساکت بنشینند، در مصاحبه‌ای که با الجزیره داشتم اعلام کردم که اگر اسرائیل جسارت بکند و ایران را تهدید هسته‌ای بکند ما ممکن است در دکترین هسته‌ای خود تجدیدنظر بکنیم. ما خواهان سلاح هسته‌ای نیستیم و فتوای رهبر انقلاب نیز بر این اساس هست که تولید و کاربرد سلاح هسته‌ای حرام است ولی اگر دشمن شما را تهدید بکند چه کار باید بکنیم؟ ناچار می‌شویم در دکترین خود تغییر ایجاد بکنیم. کمال خرازی، دبیر شورای راهبردی روابط خارجی ایران در مصاحبه با "الجزیره مباشر" در پاسخ به سوالی در خصوص خرابکاری رژیم صهیونیستی در اصفهان تاکید می‌کند که اگر موجودیت ایران تهدید شود، در آن صورت ایران نیز ممکن است دکترین دفاعی خود را تغییر دهد. خرازی گفت: «آنچه اتفاق افتاد، استفاده از یک پرنده کوچک بود که از قبل به شیوه های جاسوسی به ایران فرستاده بودند؛ نه اینکه از اسرائیل حمله ای انجام دهند. در گذشته هم پرنده های کوچک را به طرقی به ایران فرستاده بودند تا در شرایط خاصی عملیات انجام دهد. این‌ها در واقع آزار دادن است، وگرنه عملیات نظامی تلقی نمی‌شود، چنانکه کوادکوپتر آن‌ها نتوانست آسیبی وارد کند. این اقدام علیه تاسیسات هسته ای ایران نیز نبود، بلکه می‌خواستند صرفا یکی از پایگاه‌های نظامی را هدف قرار دهند. اگر آن‌ها بخواهند جسارت کنند و به تاسیسات هسته ای ایران لطمه بزنند، سطح بازدارندگی ما متفاوت خواهد شد. ما تا به حال بازدارندگی را در سطح متعارف تجربه کردیم، اگر آن‌ها بخواهند به توانایی‌های هسته‌ای ایران ضربه بزنند، طبیعتا می‌تواند موجب تغییر دکترین هسته ای ایران شود.» علیرضاتوفیقی
هدایت شده از [شیخ محمّدحسن قمی]
11.04M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 بسه دیگه ⏪ سید یاسر جبرائیلی در آنتن زنده تلویزیونی: نمیشه که نظام اقتصادی غرب را پذیرفت ،نظام تربیتی غرب را پذیرفت ،نظام معماری غرب را پذیرفت و همه چیز غرب را بپذیریم بعد انتظار داشته باشیم که انسانی که مولود این نظامات غربی هست چیز دیگری باشد! بعد میگویند چرا خیابان های ما اینجوری شده ، آقای رادان برو اینها را از توی خیابان ها جمع کن.... بسه دیگه.... ما از تقلید کورکورانه میرزا ملکم خانی غرب به هیچ جا نرسیدیم...
هدایت شده از مدار 01:20
آیا بین توئیتِ "شبات شالوم" (شنبه سلام) چندی قبل نتانیاهو و تصویب تعطیلی شنبه توسط مجلس که دیروز اتفاق افتاد، ارتباطی وجود دارد!؟ @madare0120
📸 یـک چالش تمدنی یا یک مسأله اقتصادی ساده؟! ✌️ شما هم صدای حوزه باشید! 🆔 @sedayehowzeh
هدایت شده از [شیخ محمّدحسن قمی]
♦️نظر شهید مطهری (ره) درباره مصوبه مجلس : ✅مجموعه آثار شهید مطهری ج27ص297 مسأله تعطیلی جمعه هم از آن مسائلی است که در بعضی کشورهای اسلامی از وقتی که استعمار آمد آن را تغییر داد. مثلًا در پاکستان انگلیسیها از زمان ورودشان به هند سعی کردند همه سنتهای آنها را به سنتهای خودشان تبدیل کنند. از جمله اینکه روز تعطیل را از جمعه به یکشنبه تبدیل کردند. هنوز هم در پاکستان همینطور است؛ اگر یک چیزی برگشت، عود دادنش به حالت اول بسیار مشکل است. پاکستان اساساً به نام اسلام مستقل شد، یعنی پاکستان در مقابل هندوستان هیچ جهتی برای اینکه یک واحد مستقل باشد نداشت مگر جهت روحی و معنوی و فکری و ایمانی که ما مسلمانیم و شما هندو هستید و از نظر فرهنگ معنوی از یکدیگر جدا هستیم و نمیخواهیم با شما زندگی کنیم و می‌خواهیم مستقل شویم. در عین حال اینها که در مقابل هندیها آنقدر مقاومت کردند هنوز این سنت مسیحی را در میان خودشان حفظ کردهاند؛ مبدأ سالشان مبدأ مسیحی و تعطیل هفتگی آنها هم یکشنبه است. این را عرض میکنم برای این که ما باید توجه داشته باشیم به نغمه‌های که کم و بیش در مجله‌ها و در مقالات ادبی و به اصطلاح علمی و نیمه علمی شنیده می‌شود. می‌نویسند این برای ایران سبب رکود کارهاست که تعطیلات خودمان را جمعه قرار بدهیم در حالی که اکثریت مردم دنیا که ما با آنها سر و کار داریم تعطیلاتشان یکشنبه است. آنوقت ما مجبوریم که در هفته دو روز تعطیل داشته باشیم، روز جمعه به خاطر خودمان و روز یکشنبه برای اینکه دنیا تعطیلی دارد. پس ما برای اینکه کارمان بیشتر جریان داشته باشد، بیاییم تعطیلی جمعه را تبدیل به یکشنبه کنیم. درباره تاریخ هم میگویند: اکثریت مردم دنیا سال مسیحی را انتخاب کرده‌اند ولی ما سال هجری را انتخاب کرده‌ایم و این اسباب زحمت است که ما تاریخ خودمان را به هجری بنویسیم و آنها به مسیحی، پس بیاییم تاریخ هجری را به تاریخ مسیحی تبدیل کنیم. اینها همه مقدمه جذب شدن و مقدمه هضم شدن فرهنگی در هاضمه دیگران است. 🌐کانال شیخ محمد حسن قمی
🔰اهم برنامه های حضور خادمین رضوی در شهرستان بهبهان ✅ یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ جشن های مردمی زیر سایه خورشید بهبهان [ کانال اطلاع رسانی قاسمیون ] @ghasemiyon عهد می بندیم که به توفیق الهی در احداث چایخانه امام رضا (ع) سهیم خواهیم بود. و اقوام و خویشان و دوستان در کمک به احداث چایخانه امام رضا (ع) در بهبهان مشارکت خواهیم داد به توفیق الهی .👇 یا علی مدد https://hamdeli.razavi.ir/campaign/1044/1284 لینک صفحه پویش چایخانه رضوی شهرستان بهبهان 👆 🟣🔴🟢🟡🟩🌑✅ ✅کانون رضوی خادمیاران شهرستان بهبهان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مردم فارسیِ فارسیِ فارسی ، بلند و یک صدا شعار میدهند : مرگ بر اسرائیل اینجا کپنهاگ دانمارک 46 سال در ایران پیرمردی که میکروفون در دست داشت روز قدس فریاد میزد : بلند و یک صدا ، طوری که صدایتان برسد به تلاویو فریاد بزنید : مرگ بر اسرائیل همان موقع برخی وسط جمعیت برایشان سوال بود که آیا صدای این جماعت واقعا به تلاویو مخابره خواهد شد؟ همزمان عده ای کنایه میزدند : شما از واقعیت های دنیا به دور هستید. نشسته اید در ایران و شعارهایی میدهید که در نهایت فقط شعار است و در حد شعار می ماند. آری ما از واقعیت دنیا بی خبر بودیم. چون اصلا نیازی نداشتیم بدانیم آنها چگونه فکر میکنند. برای ما 46 سال فقط این مهم بود که دنیا باید از واقعیت ایران با خبر شود و خود را با ما هماهنگ کند. شد یا نشد؟ امروز همه از ژاپن تا دانمارک بلند و یک صدا شعار میدهند: مرگ بر اسرائیل .... لحظه ای از شعارهای خود عقب نکشید. مردد نشوید. میکوشند شما را دلسرد کنند اما دلسرد نشوید. جهان امروز با ادبیات ما صحبت میکند. و هر آنچه ما فریاد زده بودیم همه اش محقق خواهد شد... پرچم بالاست 🇮🇷✌️ @mrtahlilgar1
هدایت شده از علیرضا توفیقی
✍یکی ازتاثیرعملیات وعده صادق: درسفراخیررئیس اقلیم کردستان عراق به تهران و دیدار با رهبر معظم انقلاب و سایر مسئولان کشور، مقامات اربیل متعهد به خلع سلاح گروهک‌های تروریست و اخراج آن‌ها از اقلیم کردستان شده‌اند. وهمچنین اقلیم کردستان عراق تعهد داده است که حملات رسانه‌هایی مانند روداو و کردستان 24 به ایران و نیز هماهنگی‌های این رسانه‌ها با طرف‌های رسانه‌ای خارجی متوقف شود.
🔺 واقعا بنده اصلا دنبال این نیستم که مشخص کنم تعطیلی برای پنج شنبه ها خوبه یا بد؟ 👈🏼 دنبال اینم که به شما عزیزان بگم که ببینید قدرت نظام سرمایه داری رو. هر کاری رو هر وقت اراده کنه حتما انجام خواهد داد و طوری هم انجام میده که میتونه تمام طلاب وحتی مراجع تقلید رو برای اجرای اون تصمیم به خط کنه. میتونن از تمام کانال های مذهبی سواری بگیره و اون ها رو سربازان بی جیره و مواجب خودش کنه... اصل داستان اینه. ⭕️ در تمام تصمیماتی که به نفع نظام سرمایه داری بود همین داستان تکرار شده در موضوع کنترل جمعیت، نظام سرمایه داری انقدر قدرت و نفوذ داشت که تمام مراجع وقت اون زمان رو غیر از آیت الله علامه طهرانی و یکی دو نفر دیگه، همه رو به خط کردن تا علیه فرزندآوری صحبت کنن! و بسیجی ها و سپاهی ها و مذهبی ها با هزینه خودشون زنان رو از روستاها با اتوبوس به شهرها میبردن و عقیم میکردند.. ⭕️ بعد هم شب ها نماز شب میخوندن و صبح دوباره برای عقیم کردن یه تعداد دیگه ای از زن ها با نیت قربه الی الله تلاش میکردند... آدم به این جور مذهبی ها باید چی بگه؟! چجوری میشه توجیهشون کرد؟ چطور میشه بهشون فهموند که نظام سرمایه داری هست که داره از شما سواری میگیره... ⭕️ با چهارتا دستنوشته و فتوا چنان فریبتون میدن که اصلا نفهمید از کجا خوردید... 20 سال بعد توی سرتون میزنید که عجب غلطی کردیم و عجب فریبی خوردیم...
هدایت شده از تعلیقات
📝 نگاهی به جایگاه روزهای جمعه و شنبه در میراث روایی 🔻 در سلسله‌ یادداشت‌های قبلی به و تمدنی مسئله زمان اشاره کردیم. اما نگاهی به برخی از تراث روایی نشان‌دهنده نوع نگرش روایات به روزهای جمعه و شنبه است. 🔻 تاکید روایات متعدد بر روز شنبه(سبت) به عنوان روز «آغاز فعالیت هفته» و روز برکت و تلاش پس از تعطیلی به عنوان همه امت‌ها نکته‌ای قابل توجه است. همچنين دراین روایات به انتخاب عنوان "الانتشار" برای "یوم السبت" توجه شود. شنبه به‌عنوان روز تلاش، کار و مورد برکت قرار داده شده است. 🔻 دراین روایات بر تخلف یهود و تبدیل روز تعطیل از جمعه به شنبه و به سبب این عصیان اشاره شده است. یعنی عصیان موجب شد عقاب یهود این شود که روز شنبه که روز تلاش و برکت بود، برای او تعطیل شود یعنی نوعی محرومیت از برکت الهی. 🔹 الْخِصَالُ، عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ الْحَسَنِ بْنِ الْوَلِيدِ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ الْحَسَنِ الصَّفَّارِ عَنْ يَعْقُوبَ بْنِ يَزِيدَ عَنِ ابْنِ أَبِي عُمَيْرٍ عَنْ أَبِي أَيُّوبَ الْخَزَّازِ قَالَ: سَأَلْتُ أَبَا عَبْدِ اللَّهِ ع عَنْ قَوْلِ اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ فَإِذا قُضِيَتِ الصَّلاةُ فَانْتَشِرُوا فِي الْأَرْضِ وَ ابْتَغُوا مِنْ فَضْلِ اللَّهِ «2» قَالَ الصَّلَاةُ يَوْمَ الْجُمُعَةِ وَ الِانْتِشَارُ يَوْمَ السَّبْتِ وَ قَالَ أَبُو عَبْدِ اللَّهِ ع أُفٍّ لِلرَّجُلِ الْمُسْلِمِ أَنْ لَا يُفَرِّغَ نَفْسَهُ فِي الْأُسْبُوعِ يَوْمَ الْجُمُعَةِ لِأَمْرِ دِينِهِ فَيَسْأَلَ عَنْهُ «3». 🔹 جَمَالُ الْأُسْبُوعِ، الْحَدِيثُ مَشْهُورٌ عَنِ النَّبِيِّ ص بُورِكَ لِأُمَّتِي فِي سَبْتِهَا وَ خَمِيسِهَا. 🔹 وَ بِإِسْنَادِهِ عَنْ أَبِي أَيُّوبَ الْخَرَّازِ عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ ع أَنَّهُ سَأَلَهُ عَنْ قَوْلِ اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ فَإِذا قُضِيَتِ الصَّلاةُ فَانْتَشِرُوا فِي الْأَرْضِ وَ ابْتَغُوا مِنْ فَضْلِ اللَّهِ «6»- قَالَ الصَّلَاةُ يَوْمَ الْجُمُعَةِ- وَ الِانْتِشَارُ يَوْمَ السَّبْتِ. 🔹 قَالَ وَ قَالَ ع السَّبْتُ لِبَنِي هَاشِمٍ وَ الْأَحَدُ لِبَنِي أُمَيَّةَ- فَاتَّقُوا أَخْذَ الْأَحَدِ. 🔹 قَالَ وَ قَالَ رَسُولُ اللَّهِ ص اللَّهُمَّ بَارِكْ لِأُمَّتِي فِي بُكُورِهَا يَوْمَ سَبْتِهَا وَ خَمِيسِهَا. 🔹 مُحَمَّدُ بْنُ عَلِيِّ بْنِ الْحُسَيْنِ بِإِسْنَادِهِ عَنْ أَبِي أَيُّوبَ الْخَزَّازِ وَ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ سِنَانٍ جَمِيعاً أَنَّهُمَا سَأَلَا أَبَا عَبْدِ اللَّهِ ع عَنْ قَوْلِ اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ فَإِذا قُضِيَتِ الصَّلاةُ فَانْتَشِرُوا فِي الْأَرْضِ وَ ابْتَغُوا مِنْ فَضْلِ اللَّهِ «7» فَقَالَ ع الصَّلَاةُ يَوْمَ الْجُمُعَةِ وَ الِانْتِشَارُ يَوْمَ السَّبْتِ. 🔹 وَ بِإِسْنَادِهِ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ يَحْيَى الْخَثْعَمِيِّ عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ ع قَالَ: لَا تَخْرُجْ يَوْمَ الْجُمُعَةِ فِي حَاجَةٍ فَإِذَا كَانَ يَوْمُ السَّبْت‏ وَ طَلَعَتِ الشَّمْسُ فَاخْرُجْ فِي حَاجَتِكَ. 🔹 علل الشرائع أَبِي عَنْ سَعْدٍ عَنِ ابْنِ عِيسَى عَنْ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ مُحَمَّدٍ الْحَجَّالِ عَنْ عَلِيِّ بْنِ عُقْبَةَ عَنْ رَجُلٍ عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ ع قَالَ: إِنَّ الْيَهُودَ أُمِرُوا بِالْإِمْسَاكِ يَوْمَ الْجُمُعَةِ فَتَرَكُوا يَوْمَ الْجُمُعَةِ وَ أَمْسَكُوا يَوْمَ السَّبْتِ فَحُرِّمَ عَلَيْهِمُ الصَّيْدُ يَوْمَ السَّبْتِ «1». شي، تفسير العياشي عن علي بن عقبة مثله «2». 🔹 تفسير القمي ... وَ كَانَ الْعِلَّةُ فِي تَحْرِيمِ الصَّيْدِ عَلَيْهِمْ يَوْمَ السَّبْتِ أَنَّ عِيدَ جَمِيعِ الْمُسْلِمِينَ وَ غَيْرِهِمْ كَانَ يَوْمَ الْجُمُعَةِ فَخَالَفَ الْيَهُودُ وَ قَالُوا عِيدُنَا السَّبْتُ «1» فَحَرَّمَ اللَّهُ عَلَيْهِمُ الصَّيْدَ يَوْمَ السَّبْتِ وَ مُسِخُوا قِرَدَةً وَ خَنَازِيرَ. 🔻🔻🔻🔻 🆔@taalighat