هدایت شده از کانال حمید میرشمسی
22.89M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
از وقتی که این فیلم منتشر شده، هواداران ظریف و روحانی به شدت عصبانی و در حال فحاشی در شبکه های اجتماعی هستند.
البته طبیعی است ، چون پاسخی برای این سخنان دقیق و منطقی ندارند. اصلا مگر کسی میتواند از عملکرد ظریف از جمله بند ۳۷ برجام دفاع کند؟
👇👇👇
#کانال_رسمی_پاسخ_به_شبهات_و_شایعات
┏⊰✾✾⊱━━━─»»»━━┓
🆔 @mobahesegroup
┗━━─»»»━━━⊰✾✾⊱┛
https://eitaa.com/joinchat/1402208256Cb57404510b
هدایت شده از [شیخ محمّدحسن قمی]
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
این کلیپ خیلی عالی است. تا میتوانید منتشر کنید..
اینجا تفاوت عمیق سید حسن نصر الله و دکتر ظریف را مشاهده میکنید..
اینجا معنای انسانیت را میفهمید..
🌐کانال شیخ محمد حسن قمی
کی میدونه پفیوزی سیاسی یعنی چی ؟
هدایت شده از نوشتههای مهدی جمشیدی
🔻دیانت در نسخۀ لیبرالهای مذهبی -۱
🖊مهدی جمشیدی
۱. لیبرالهای مذهبی، هویّت پیچیدهای دارند: تودرتو و چندلایهاند و همچون یک متنِ ناخواسته، محمل تأویلهای متعدّد قرار میگیرند و برداشتهای متفاوت را برمیتابند. هر کسی میتواند از زاویهای و به اعتباری به آنها بنگرد و فهم خاصی را ارائه کند. اما حقیقت این است که اینان، باطن «دین» را به نفع «تجدّد»، مصادرهبهمطلوب میکنند و پوستهای بیخاصیّت و شعاری و ظاهری از دین را به عوام عرضه میکنند تا نشان بدهند که میان دین و تجدّد، جمع کردهاند. عوام نیز که دلبستۀ دین هستند و البته به دلیل غربزدگی تاریخی، بیشوکم نیز سودای تجدّد دارند، فریب اینان را میخورند و «نسخۀ متناقض»شان را میپذیرند. نخستین نسل از لیبرالهای مذهبی، در روشنفکران دورۀ مشروطه متولّد شد و اینجا، نقطۀ آغاز روایت لیبرالی از اسلام بود. التقاط در رویکرد متمایل به عالَم تجدّد، در این برهۀ تاریخی تحقّق یافت و به یکی از چالشهای معرفتیِ جامعۀ ایران تبدیل شد.
۲. اگر از تحوّلات و تطوّرات نیم قرنِ پس از این بگذریم، به نهضت آزادی و مهدی بازرگان میرسیم که ظهورشان در دولت موقت، در عمل و عین نشان داد که لیبرالهای مذهبی، چه اوصاف و احکامی دارند. اینان، چنان مسألهدار و زاویهمند شدند که امام خمینی، چارهای جز حذف و طردشان ندید و قاطع در برابر حضور و حیاتشان در حاکمیّت ایستاد. نسخههای «اصلاحی» و «اعتدالی» از لیبرالیسم مذهبی، در دهههای بعدی سر از خاک التقاط بیرون آورد و برخلاف بازرگان که منتقدِ حاشیهنشین و غیررسمی بود، اینان به عرصۀ «قدرت رسمی» راه یافتند و دههها، نهادهای اصلی و عمدۀ حاکمیّت را در اختیار گرفتند. بهاینترتیب، مرزهای هویّتیای که امام خمینی در دهۀ شصت بر آنها اصرار میورزید، بهتدریج درهمشکسته شدند و اختلاط سیاسی در ساحت قدرت رسمی به وقوع پیوست؛ چنانکه یکی از بحرانهای نظام جمهوری اسلامی در دهههای گذشته، نزاع دامنهدار و دشوار بر سر «تداوم هویّت انقلاب» و ایستادن در مقابل خط «استحاله» و «مسخ» آن بوده است.
۳. در ترکیب لیبرالهای مذهبی، مسألهای که در نسبت با عوام موضوعیّت دارد، همین لفظ مذهبی است. لیبرالها، چهرۀ عریان ندارند و آشکارا، منطق سکولار خویش را بیان نمیکنند، بلکه نقاب دیانت بر چهره دارند و حتی با ادبیات دینی، تجدّد را به جامعه القا میکنند. اگر میان «وجه لیبرالی» و «وجه دینی»، تفکیک و تمایز ایجاد کنیم و مجال ترکیب و تلفیق ندهیم، نقشۀ اجتماعی اینان، فرو خواهد ریخت. پس باید در پی واسازی و تجزیه بود و تعارضهای درونی و تضادهای نهفته را در برابر دیدۀ عوام نهاد تا پوشش تزویر، برافتد؛ از جمله باید نسبت هویّتیِ آنها را با عاشورا فهم کرد.
۴. لیبرالهای مذهبی، «انقلاب حسین» را میستایند، اما برای اکنون، «انقلاب» و «انقلابیگری» را برنمیتابند و نسخۀ اصلاح میپیچند. میگویند انقلاب، سرنوشت نامشخص دارد و طرحی است که به دلیل وسعت آرمانها، محاسبهناپذیر است. به تبعیّت از کارل پوپر، بر این باور هستند که انقلاب، وعدۀ بهشت میدهد اما در عمل، جهنم میآفریند. ازاینرو، باید از انقلاب بر حذر بود و دچار خاماندیشی و بلندپروازی نشد. اگر هم جامعهای، سودایی شد و هوس انقلاب در سر پرورانید و انقلابش نیز به سرانجام رسید، باید انقلاب را یک «نقطه» و «لحظه» بداند و بیدرنگ پس از این، انقلاب و انقلابیگری را کنار بنهد و از «نهضت» به «نهاد» عبور کند. نظریۀ «نظام انقلابی»، خیال اندر خیال است و هیچگاه میان انقلاب و نظام، همافقی و همنشینی پدید نمیآید. باید میان این دو، یکی را انتخاب کرد و دیگری را وانهاد. و اقتضای عقل و ضرورت زمانه این است که «آرمانخواهیِ انقلابی» را به فراموشی بسپریم و یک «نظام واقعبین» را صورتبندی کنیم. ایدئولوژی انقلابی، فقط تا هنگامۀ وقوع انقلاب، کارکرد دارد و پس از آن، با سر به دیوار سختِ واقعیّت برمیخورد و انقلابیها در اثر این حادثه، درمییابند که منطق انقلابی، فقط به کار ویرانکردن نظم سیاسی میآید و نمیتوان با منطقی که انقلاب میکنند، حکومت کنند. راه «حکومت» از «انقلاب» جداست و نظریۀ نظام انقلابی، خیالپردازیِ شبهنظری است. بهاینترتیب، باید «سرمایۀ انقلابی» را نیز کنار نهاد و به «سرمایۀ اجتماعی» رو آورد. باید در پی «عادیسازی» بود؛ به این معنی که وضع انقلابی، اضطراری و موقتی و نابخردانه است و نباید در آن ماندگار شد، بلکه باید شتابان، به سوی وضع عادی و بهنجار حرکت کرد و رویکردها و انگیزهها و اندیشههای انقلابی را به تاریخ سپرد. باید «نظام» و «اصلاح» را جایگزین «انقلاب» کرد و از انقلاب، یک خاطرۀ تاریخیشدۀ استثنایی ساخت. واقعۀ کربلا نیز با همۀ عظمتش، یک استثناست که قابل اقتباس و اخذ نیست.
https://eitaa.com/mahdi_jamshidi60
✍️قضاوت باشما: آقای ظریف در تلویزیون گفت برای انتخاب کابینه ما چهار شاخص وتویی داریم و اگر کسی در این شاخصها وتو شود نمره او صفر خواهد بود. همین طور از دیگر شاخصها توانمندیهای رفتاری، توان مدیریت، توان کار جمعی، احترام به کار کارشناسی و اینکه افراد جوان باشند است.
هر که جوانتر باشد امتیاز بالاتر میگیرد لذا افراد بالای ۵۰ سال امتیاز سنی نمیگیرند و هرچه بیشتر زیر ۵۰ سال باشند امتیاز بیشتری میگیرد.در عین حال اگر نامزدی مرد باشد امتیازی نمیگیرد ولی اگر زن باشد ۱۰ امتیاز میگیرد.
همین طور اگر از مذاهب و ادیان دیگر باشد امتیاز میگیرید و اگر از مسلمان شیعه باشید اینجا امتیازی نمیگیرد.ظریف تاکید کرد: بنابراین میخواهیم امتیاز بدهیم تا بتوانیم از سایر اقوام و گروههایی که حضور کمتری در کابینهها داشتهاند از جمله زنان و جوانان استفاده بکنیم و تلاش ما این است که ۶۰ درصد اعضای کابینه برای اولین بار عضو کابینه باشند.
پس از این اظهارات عده ای در فضای مجازی به این بخش از سخنان او که شیعه بودن امتیازی ندارد واکنش نشان دادندو «رئیس شورای راهبری انتخاب اعضا کابینه دولت چهاردهم»در پاسخ به برخی اعتراض ها نوشت:سلام بر شما؛با آرزوی قبولی عزاداری های همه عاشقان سرور آزادگان:آنچه در سیما عرض شد کوشش دولت چهاردهم برای حضور گسترده تر بانوان و اقوام و مذاهب در دولت بود. اشاره بنده هم به دو خانه از جدول سنجه های ارزیابی نامزدها بود.
امیدوارم با حسن ظن با یکدیگر همدلی کنیم و از صحبتهای یکدیگر برداشت های ناصواب نداشته باشیم.
✍️قضاوت باشما: آقای ظریف در تلویزیون گفت برای انتخاب کابینه ما چهار شاخص وتویی داریم و اگر کسی در این شاخصها وتو شود نمره او صفر خواهد بود. همین طور از دیگر شاخصها توانمندیهای رفتاری، توان مدیریت، توان کار جمعی، احترام به کار کارشناسی و اینکه افراد جوان باشند است.
هر که جوانتر باشد امتیاز بالاتر میگیرد لذا افراد بالای ۵۰ سال امتیاز سنی نمیگیرند و هرچه بیشتر زیر ۵۰ سال باشند امتیاز بیشتری میگیرد.در عین حال اگر نامزدی مرد باشد امتیازی نمیگیرد ولی اگر زن باشد ۱۰ امتیاز میگیرد.
همین طور اگر از مذاهب و ادیان دیگر باشد امتیاز میگیرید و اگر از مسلمان شیعه باشید اینجا امتیازی نمیگیرد.ظریف تاکید کرد: بنابراین میخواهیم امتیاز بدهیم تا بتوانیم از سایر اقوام و گروههایی که حضور کمتری در کابینهها داشتهاند از جمله زنان و جوانان استفاده بکنیم و تلاش ما این است که ۶۰ درصد اعضای کابینه برای اولین بار عضو کابینه باشند.
پس از این اظهارات عده ای در فضای مجازی به این بخش از سخنان او که شیعه بودن امتیازی ندارد واکنش نشان دادندو «رئیس شورای راهبری انتخاب اعضا کابینه دولت چهاردهم»در پاسخ به برخی اعتراض ها نوشت:سلام بر شما؛با آرزوی قبولی عزاداری های همه عاشقان سرور آزادگان:آنچه در سیما عرض شد کوشش دولت چهاردهم برای حضور گسترده تر بانوان و اقوام و مذاهب در دولت بود. اشاره بنده هم به دو خانه از جدول سنجه های ارزیابی نامزدها بود.
امیدوارم با حسن ظن با یکدیگر همدلی کنیم و از صحبتهای یکدیگر برداشت های ناصواب نداشته باشیم.
هدایت شده از IranicTV ایرانیک
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 شیوه تخلیه چمدانهای مسافران هواپیمای قطری در فرودگاه استانبول ترکیه سوژه رسانهها شد
📌 ایرانیکTV را دنبال کنید⚡️
🆔️ @iranictv
هدایت شده از [شیخ محمّدحسن قمی]
روزنامه آرمان از جمله نشریات مهم جبهه اصلاحات آمریکایی است.
آشکارا و بدون هیچ ترسی، پزشکیان را به عنوان گورباچف ایرانی معرفی کرده است.
آیا میدانید گورباچف آخرین رئیس جمهور جماهیر متحد شوروی بود که با اعتماد و گرایش به آمریکا و غرب، موجب فروپاشی و تجزیه شوروی شد؟
جبهه غربگرایان بوضوح هدف خود از حمایت از ریاست جمهوری پزشکیان را اعلام میکند:
فروپاشی و تجزیه ایران!
بله؛ این هدف نهایی جبهه اصلاحات و غربگرایان است. همان چیزی که آمریکا میخواهد.
🌐کانال شیخ محمد حسن قمی
هدایت شده از عمار
✍🏻شماها یادتون رفته ولی من به خوبی یادمه محسن رنانی سال ۱۴۰۱ به رهبری نامه مینوشت میگفت جمهوری اسلامی کارش تمومه
و الان با دوستاشون شدن عضو شورای راهبردی انتخاب وزرا پزشکیان
#محرم #امام_حسین
#امام_زمان
#اللهم_عجل_لولیک_الفرج
#محبان_مهدی_او_خواهد_آمد
#برای_فرج_دعا_کنیم
@ammar1402bahman
هدایت شده از کانال حمید میرشمسی
هیچ غلطی نمی توانند بکنند
فقط زحمت را زیاد می کنند و البته مردم هم اذیت می شوند.
ای مگس عرصه سیمرغ نه جولانگه توست
عرض خود می بری و زحمت ما میداری ‼️
.
هدایت شده از نوشتههای مهدی جمشیدی
🔻دیانت در نسخۀ لیبرالهای مذهبی -۲
🖊مهدی جمشیدی
۱. موضع اخیر محمدجواد ظریف در رسانۀ ملی که در آن، سخن از ضریبدهی به غیرشیعیان در امر حاکمیّت به میان آورد، شاهدی دیگری بر رویکرد ساختارشکنانۀ لیبرالهای مذهبی است. چیزی شبیه همین موضع در دولت پهلوی نیز به وقوع پیوست و قرار شد بر اساس مصوبۀ دولت، زینپس هر یک از نمایندگان، به کتاب مقدس خودش قسم بخورد؛ طرحی که در ظاهر، موجّه به نظر میرسید، اما امام خمینی، آشکارا و قاطع در برابر آن ایستاد و آن را نقطۀ آغاز «از رسمیّت انداختن مذهبِ رسمی کشور» دانست. در حقیقت نیز، دولت پهلوی، چنین سودایی در سر داشت و میخواست با تکثّر دینی در لایۀ سیاسی و حاکمیّتی، اسلام را تحقیر و تضعیف کند و تفوّق و تسلط را از آن سلب نماید. مخالف بنیانیِ امام خمینی با این طرح، یکی از ریشههای شکلگیری انقلاب اسلامی بود. امروز نیز بهجای «سیاست هویّت»، رهیافت مقابلش را که «سیاست تمایز» است، در دستورکار قرار گرفته و لیبرالهای مذهبی تلاش میکنند، وجهِ دینی و شیعیِ جمهوری اسلامی را هرچه بیشتر، کمرنگ و رقیق سازند. در واقع، امر دینی در ساحت رسمی، در حال ازدسترفتن و خنثیشدن است و دیانت، در نقطۀ «بازگشت به حریم خصوصی» قرار گرفته است. سکولاریسم، در چنین فضا و موقعیّتی، جان میگیرد و معنا پیدا میکند.
۲. در ایران، هیچگاه شکاف دینی و مذهبی، فعّال و مؤثر نبوده و چنین نیست که این رویکردِ لیبرالهای مذهبی، پاسخی به تضادها و اصطکاکهای برانگیخته و تشدیدشدۀ دینی و مذهبی باشد، بلکه مسأله این است که توقع و نارضایتی، از سوی لیبرالهای مذهبی در این لایهها، ایجاد و تقویت میشد. جامعۀ ایران، وجهِ غالبِ شیعی داشته و این وجه، طبیعی و خودجوش بوده و از متن یک انتخاب اجتماعیِ وجدانی و ارادی برخاسته است. در دورۀ پس از انقلاب نیز بر اساس همین وضع اجتماعی، حاکمیّت و نیروهای سیاسی آن، صورتبندی شد. در طول دهههای گذشته نیز اتفاق جدیدی رخ نداده است، جز اینکه لیبرالهای مذهبی در برهههای انتخاباتی و با هدف جذب آرای لایههای دینی و مذهبی، «حس محرومیّتِ سیاسی» را در آنها دمیدهاند و وعدههای ساختارشکنانه دادهاند. تعبیر ساختارشکنانه، بدین جهت است که اینان، نظم سیاسیِ کنونی را برنمیتابند و میخواهند نسبتهای متفاوت و برونگرایانهای در آن به وجود بیاورند. آنچه که لیبرالهای مذهبی در سر دارند، این است که در بلندمدّت، از «نظم سیاسیِ جمهوری اسلامی» به سوی «نظم سیاسیِ لبنان» حرکت کنند و به بهانۀ تکثّر و تعدّد مذهبی و دینی، حاکمیّت را متناسب با وضع اجتماعیِ خیالیِ خویش، بازصورتبندی نمایند. به باور اینان، اگر حزبالله در لبنان، یک اقلیّت سیاسی و دینی است، اکنون نظام جمهوری اسلامی نیز در چنین موقعیّتی قرار گرفته است و باید برای جلوگیری از تضادها و اصطکاکهای مذهبی و دینی، داوطلبانه به سوی قدرتدهی به نیروهای مذهبی و دینی دیگر برود. این در حالی است که نه جامعۀ ایران و نه جمهوری اسلامی، هیچیک شباهتی با آنچه که در لبنان میگذرد، ندارند و کاربست منطق سیاسیِ لبنان در ایران، تنازل و تقلیل موهوم است. در ایران، اکثریّت مطلق از آنِ شیعیان است و پیروان مذاهب و ادیان دیگر نیز، وضع سیاسی را موجّه میدانند و اگر لیبرالهای مذهبی، «تحریکگری سیاسی» را کنار بنهند، ضرورتی برای تغییر عاملیّتی در نظام سیاسی وجود نخواهد داشت.
۳. نظریۀ دولت وحدت ملّی، مبتنی بر پیشفرضهای ناصوابی دربارۀ جامعه و حاکمیّت در ایران است. نخستین خطا این است که جامعۀ ایران، دچار قهر و گسست و شکاف شده است و راه علاج آن نیز این است که دیگریها و اغیار، به حاکمیّت راه یابند. در نظر آنها، ما با یک جامعۀ بهشدّت متکثّر و ناهمساز و چندپاره و تکهتکه روبرو هستیم که دیگر نمیتوان پیرامون روایتهای حاکمیّتی و رسمی، آنها را در کنار هم نشانید، بلکه باید قدرت را توزیع و تقسیم کرد و به هر یک از لایهها، نصیب و بهرهای از قدرت اعطا نمود. اینان از وحدتِ ازدسترفته سخن میگویند و راهحلشان نیز بازآرایی ساختار سیاسی است. این فهم غلط از وضع اجتماعی، «گرۀ اجتماعیِ خیالی» را به «گرۀ سیاسیِ واقعی» تبدیل میکند و بیثباتی و عدمتمرکز و حس محرومیّتِ فزاینده میآفریند. وحدت ملّی، یک سخن غلطانداز برای پنهان نگهداشتن طرحی است که در آن، تشیع بهتدریج از «اعتبار» و «تفوّق» تهی میشود و در عرض ادیان و مذاهب دیگر مینشیند و در نهایت نیز، دین به «متغیّر بیمنزلت» در سیاستِ نظام جمهوری اسلامی تبدیل خواهد شد. این مرحلۀ پایانی، همان «سکولاریسم» است که اگر طرح اینان به جریان افتد، چهبسا در کمتر از یک دهه، تحقّق یابد.
https://eitaa.com/mahdi_jamshidi60
هدایت شده از IranicTV ایرانیک
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 جمعکردن بساط بیخانمانها در فرانسه با نزدیک شدن به تاریخ برگزاری المپیک پاریس
📌 ایرانیکTV را دنبال کنید⚡️
🆔️ @iranictv