هدایت شده از کوهساری
ص5 ـ شبهات چهار.pdf
859.6K
📍#نشریه_شبهات ـ شماره چهارم
🔸#زمینههایاساسیتولیدشبهه
🔹 صفحه پنجم
▪️معمولاً افراد، سطحی، نادان، کم اطلاع،
بیاعتنا به آموختن و رشد علمی و فاقد تفکر انتقادی بار میآیند.در چنین جامعه های، خرافات، شبهات و شایعه ها، به سرعت ساخته و فراگیر شده،نگرش و رفتار انسانها را کنترل میکند. از
آنجا که چنین افرادی، علاقه و آمادگی لازم برای بررسی و تحقیق درباره درستی یا نادرستی مسائل را ندارند، فراوان و با سرعت، گرفتار شبهات شده، در فکر و عمل به گمراهی کشیده میشوند.
▫️ منتظر پیشنهادها و انتقادهای سازنده شما در تکمیل و ارتقاء این نشریه خواهیم بود.
◄مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات (حوزههای علمیه)
➡️ @shobahat_mag
هدایت شده از کوهساری
📍#نشریه_شبهات ـ شماره چهارم
🔸#فقطقرآنغیرآنرانمیپذیرم!
🔹 صفحه ششم
▪️بر اساس حدیث متواتر ومعتبر ثقلین و ضرورت
بین مسلمین ـ شیعه و سنیـهمه تعالیم و سفارشات دین، در قرآننیامده است؛ بلکه عمدتاً کلیات مسائل در قرآن ذکر شده و فروع و جزئیات، توسط معصومان تبیین شده است. از این رو، نمیتوان گفت هر حکمی در قرآن بود،قابل پذیرش است؛ و گرنه خیر.
▫️ منتظر پیشنهادها و انتقادهای سازنده شما در تکمیل و ارتقاء این نشریه خواهیم بود.
◄مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات (حوزههای علمیه)
➡️ @shobahat_mag
هدایت شده از کوهساری
ص6 ـ شبهات چهار.pdf
279.7K
📍#نشریه_شبهات ـ شماره چهارم
🔸#فقطقرآنغیرآنرانمیپذیرم!
🔹 صفحه ششم
▪️بر اساس حدیث متواتر ومعتبر ثقلین و ضرورت
بین مسلمین ـ شیعه و سنیـهمه تعالیم و سفارشات دین، در قرآننیامده است؛ بلکه عمدتاً کلیات مسائل در قرآن ذکر شده و فروع و جزئیات، توسط معصومان تبیین شده است. از این رو، نمیتوان گفت هر حکمی در قرآن بود،قابل پذیرش است؛ و گرنه خیر.
▫️ منتظر پیشنهادها و انتقادهای سازنده شما در تکمیل و ارتقاء این نشریه خواهیم بود.
◄مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات (حوزههای علمیه)
➡️ @shobahat_mag
📍#نشریه_شبهات ـ شماره چهارم
🔸#دفاعازمرزهایفکری
🔹 صفحه هفتم
▪️استادقرائتی، شبهات را به خاری در پا یا تیغی در مغز، تشبیه میکند که با وجود آن،
حرکت و اندیشه و اعتقاد یافتن و نجات از وسوسهها، بسیار مشکل است. بنابراین،اهمیت
پاسخ متقن به شبهات را در موقعیتهایمختلف، یادآوری و خطرات ناشی از عدم پاسخ گویی صحیح به شبهات را بارها گوشزد کرده است.
▫️ منتظر پیشنهادها و انتقادهای سازنده شما در تکمیل و ارتقاء این نشریه خواهیم بود.
◄مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات (حوزههای علمیه)
➡️ @shobahat_mag
هدایت شده از کوهساری
ص7 ـ شبهات چهار.pdf
231.9K
📍#نشریه_شبهات ـ شماره چهارم
🔸#دفاعازمرزهایفکری
🔹 صفحه هفتم
▪️استادقرائتی، شبهات را به خاری در پا یا تیغی در مغز، تشبیه میکند که با وجود آن،
حرکت و اندیشه و اعتقاد یافتن و نجات از وسوسهها، بسیار مشکل است. بنابراین،اهمیت
پاسخ متقن به شبهات را در موقعیتهایمختلف، یادآوری و خطرات ناشی از عدم پاسخ گویی صحیح به شبهات را بارها گوشزد کرده است.
▫️ منتظر پیشنهادها و انتقادهای سازنده شما در تکمیل و ارتقاء این نشریه خواهیم بود.
◄مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات (حوزههای علمیه)
➡️ @shobahat_mag
📍#نشریه_شبهات ـ شماره چهارم
🔸#جاودانگیاسلامونیازهایمتغیربشر
🔹 صفحه هشتم
▪️انعطاف پذیری قوانین اسام: عاملی که به قوانین اسامی، خاصیتانعطاف پذیری داده، وجود یک سلسله قواعدی است که فقها این قواعد
را «قواعد حاکمه » نامیده اند؛ یعنی قواعدی که بر سراسر احکام اسلام،حکومت می کنند؛ مثلاً بر اساس آیه «ما جعل علیکم فی الدین من حرج» و حدیث «لاضرر و لاضرار »، هر حکمی که باعث حرج و مشقت و ضرر و زیان باشد، برداشته می شود. البته تشخیص این ادله و عمل کردن به آنها، فقط کارمجتهدان می باشد.
▫️ منتظر پیشنهادها و انتقادهای سازنده شما در تکمیل و ارتقاء این نشریه خواهیم بود.
◄مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات (حوزههای علمیه)
➡️ @shobahat_mag
ص8 ـ شبهات چهار.pdf
2.61M
📍#نشریه_شبهات ـ شماره چهارم
🔸#جاودانگیاسلامونیازهایمتغیربشر
🔹 صفحه هشتم
▪️انعطاف پذیری قوانین اسام: عاملی که به قوانین اسامی، خاصیتانعطاف پذیری داده، وجود یک سلسله قواعدی است که فقها این قواعد
را «قواعد حاکمه » نامیده اند؛ یعنی قواعدی که بر سراسر احکام اسلام،حکومت می کنند؛ مثلاً بر اساس آیه «ما جعل علیکم فی الدین من حرج» و حدیث «لاضرر و لاضرار »، هر حکمی که باعث حرج و مشقت و ضرر و زیان باشد، برداشته می شود. البته تشخیص این ادله و عمل کردن به آنها، فقط کارمجتهدان می باشد.
▫️ منتظر پیشنهادها و انتقادهای سازنده شما در تکمیل و ارتقاء این نشریه خواهیم بود.
◄مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات (حوزههای علمیه)
➡️ @shobahat_mag
هدایت شده از کوهساری
Shobhe04-COLOR.pdf
4.68M
☝️☝️☝️
📣 #نشریه_شبهاتشمارهچهارم منتشر شد
🔸شبههشناسی ، گفتمانسازی و پاسخگویی به شبهات و سوالات دینی
🔹 شماره 4 - مهرماه 1401- ویژۀ پویش مطالعاتی دانشجویان و طلاب جوان
📝فهرست مطالب
1️⃣ خیلی ادعاهای دیگر!
2️⃣بازگشت علم به دین
3️⃣مگر خمس برای غنائم جنگی نیست؟
4️⃣زمینه های اساسی تولید شبهه
5️⃣فقط قرآن؛ غیر آن را نمی پذیرم!
6️⃣دفاع از مرزهای فکری
7️⃣می ترسم از تردید
8️⃣جاودانگی اسلام و نیازهای متغیر بشر
▫️ منتظر پیشنهادها و انتقادهای سازنده شما در تکمیل و ارتقاء این نشریه خواهیم بود.
◄مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات (حوزههای علمیه)
➡️ @shobahat_mag
هدایت شده از کوهساری
☝️☝️☝️
📣 #نشریه_شبهاتشمارهپنجم منتشر شد
🔸شبههشناسی ، گفتمانسازی و پاسخگویی به شبهات و سوالات دینی
🔹 شماره 5 - آبانماه 1401- ویژۀ پویش مطالعاتی دانشجویان و طلاب جوان
📝فهرست مطالب
1️⃣ مهمانی خداحافظی
2️⃣آینده مسائل زندگی زنان
3️⃣می خواهم سپید بپوشم!
4️⃣حکم حجاب، شرعی یا عرفی؟
5️⃣ای کاش پیش از این مرده بودم!
6️⃣بیش از سخنرانی، به گفت وگو نیاز داریم
7️⃣احسنت که ماییم نهان، اوست چو خورشید
8️⃣مقاومت یا تسلیم؟ هزینه کدام یک بیشتر است؟
9️⃣آیا اسلام درباره مدیریت جامعه، نظری ندارد؟
▫️ منتظر پیشنهادها و انتقادهای سازنده شما در تکمیل و ارتقاء این نشریه خواهیم بود.
◄مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات (حوزههای علمیه)
➡️ @shobahat_mag
📍#نشریه_شبهات ـ شماره پنجم
🔸#مهمانیخداحافظی
🔹 صفحه اول
▪️بحث نیم متر روسری نیست؛ بحث فرهنگ
حجابه. کسی که حجاب داره، دیگه توی عروسی مختلط نمیره؛ توی مجلس شراب و قمار نمیره؛ توی پارتیهای آنچنانی نمیره؛ کسی که حجاب داره، آرایش تند نمیکنه؛ عشوهگری نمیکنه و توی انظار، سیگار نمیکشه
▫️ منتظر پیشنهادها و انتقادهای سازنده شما در تکمیل و ارتقاء این نشریه خواهیم بود.
◄مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات (حوزههای علمیه)
➡️ @shobahat_mag
شبهات 5 ـ1.pdf
563K
📍#نشریه_شبهات ـ شماره پنجم
🔸#مهمانیخداحافظی
🔹 صفحه اول
▪️بحث نیم متر روسری نیست؛ بحث فرهنگ
حجابه. کسی که حجاب داره، دیگه توی عروسی مختلط نمیره؛ توی مجلس شراب و قمار نمیره؛ توی پارتیهای آنچنانی نمیره؛ کسی که حجاب داره، آرایش تند نمیکنه؛ عشوهگری نمیکنه و توی انظار، سیگار نمیکشه
▫️ منتظر پیشنهادها و انتقادهای سازنده شما در تکمیل و ارتقاء این نشریه خواهیم بود.
◄مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات (حوزههای علمیه)
➡️ @shobahat_mag
📍#نشریه_شبهات ـ شماره پنجم
🔸#حکمحجابشرعییاعرفی؟
🔹 صفحه دوم
▪️اگر ما حجاب را عرفی بدانیم، اصاً نمیتوانیم برایش حدی قائل شویم. دومین پیامدش این است که حجاب یک امر ثابت نخواهد بود و دائماً متغیر خواهد بود. سومین پیامد اینکه بحث عرفی کردن، فقط مختص حجاب نیست و همه احکام را دربرمیگیرد. آن وقت اصلاًدین از محتوا تهی میشود
▫️ منتظر پیشنهادها و انتقادهای سازنده شما در تکمیل و ارتقاء این نشریه خواهیم بود.
◄مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات (حوزههای علمیه)
➡️ @shobahat_mag