eitaa logo
پاسخ به شبهات دانش آموزی
36.6هزار دنبال‌کننده
391 عکس
173 ویدیو
7 فایل
سوالات دانش آموزان توسط مربیان جمع آوری شده و توسط اساتید و متخصصین تربیت کودک و نوجوان در حد فهم دانش آموز پاسخ داده شده است. ارتباط با مدیر کانال @Yaali110100 تبلیغ و تبادل @YaZaraYaAli1
مشاهده در ایتا
دانلود
✍️ شبهات دانش آموزی 2⃣4️⃣2️⃣ چگونه صدای حضرت رقیه سلام‌الله‌علیها از خرابه به گوش یزید در کاخ رسید؟! 🔶 اول: وقتی معاویه در حال ساخت قصری به نام کاخ خضری بود، خانه‌هایی را خرید تا قصر را بنا کند. یکی از این خانه‌ها متعلق به پیر زنی بود که حاضر به فروش خانه‌ی خود نبود و می‌گفت می خواهم در همین جا زندگی کنم و بعد از مرگم نیز قبرم درون خانه‌ام باشد. ◾️ معاویه دستور داد خانه را خراب کنند اما عمرو عاص مخالفت کرد و گفت: عرب همیشه در آرزوی حاکمی عادل بوده و تو می‌توانی از این فرصت استفاده تبلیغاتی کنی؛ به این صورت که قصر را بسازی و آن خانه را خراب نکنی. آن وقت هرکه از درب قصر وارد شود اولین سوالی که برایش پیش می‌آید این است که این خانه‌ی خرابه در وسط قصر چه می‌کند و ما به او پاسخ می‌دهیم که عدالت ما به ما اجازه‌ی خراب کردن خانه پیر زن را نمی‌دهد. ◾️ بعد از مدتی پیر زن از دنیا می‌رود و معاویه باز هم آن خانه را خراب نمی‌کند. در زمان یزید با وجودی که این خانه به خرابه تبدیل شده باز هم این نیرنگ ادامه پیدا می‌کند. زمانی که اسرا را به شام می‌آورند، در آن خرابه قرار می‌دهند و آن خرابه داخل حیاط قصر بوده است. [1] 🖇 لینک مطلب: http://alirezaazarpeykan.blogfa.com/post/180 📣 آیدی دریافت شبهات👇👇 @Yaali110100 📎 📎 📎 📎 📎 📎 ✅ کانال پاسخ به شبهات دانش آموزی 🍀@shobahatedaneshamoozi 🔰معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه 🌐btid.org
💎 جواب کامل شبهه 2⃣4️⃣2️⃣ چگونه صدای حضرت رقیه سلام‌الله‌علیها از خرابه به گوش یزید در کاخ رسید؟! 🔶 اول: وقتی معاویه در حال ساخت قصری به نام کاخ خضری بود، خانه‌هایی را خرید تا قصر را بنا کند. یکی از این خانه‌ها متعلق به پیر زنی بود که حاضر به فروش خانه‌ی خود نبود و می‌گفت می خواهم در همین جا زندگی کنم و بعد از مرگم نیز قبرم درون خانه‌ام باشد. ◾️ معاویه دستور داد خانه را خراب کنند اما عمرو عاص مخالفت کرد و گفت: عرب همیشه در آرزوی حاکمی عادل بوده و تو می‌توانی از این فرصت استفاده تبلیغاتی کنی؛ به این صورت که قصر را بسازی و آن خانه را خراب نکنی. آن وقت هرکه از درب قصر وارد شود اولین سوالی که برایش پیش می‌آید این است که این خانه‌ی خرابه در وسط قصر چه می‌کند و ما به او پاسخ می‌دهیم که عدالت ما به ما اجازه‌ی خراب کردن خانه پیر زن را نمی‌دهد. ◾️ بعد از مدتی پیر زن از دنیا می‌رود و معاویه باز هم آن خانه را خراب نمی‌کند. در زمان یزید با وجودی که این خانه به خرابه تبدیل شده باز هم این نیرنگ ادامه پیدا می‌کند. زمانی که اسرا را به شام می‌آورند، در آن خرابه قرار می‌دهند و آن خرابه داخل حیاط قصر بوده است. [1] 🔷 دوم: صدای رقیه به گوش یزید نرسید بلکه وقتی کودک سه ساله امام حسین علیه‌السلام از خواب پرید و بهانه پدرش را گرفت و شروع به گریه کرد زنان هم دور او را گرفتند و شروع به گریه و زاری کردند و سروصدا زیاد شد و به کاخ یزید رسید و او علت را جویا شد دستور داد سر پدرش را برای او ببرند. [2] 🔶 سوم: احتمال دیگر این است وقتی دختر سه ساله از خواب پرید و بهانه پدر را گرفت و زنان دور او را گرفتند و شروع به گریه کردند و سروصدا زیاد شد مأموران نگهبان خبر این سروصدا و همهمه را به کاخ یزید رساندند و یزید هم که علت را جویا شده دستور داده سر امام را برای آن‌ها ببرند. 🔷 چهارم: احتمال دیگر این است در آن زمان احتمال وجود خرابه‌ها و خانه‌های کهنه‌ی متصل به کاخ وجود داشته که به خاطر وجود نداشتن کارخانه‌ها و وسایل نقلیه‌ی امروزی کوچکترین صداها شنیده می‌شده و حتی اگر اسرا در یکی از این خانه‌های خرابه متصل به کاخ بوده باشند سروصدای آن‌ها به خوبی به قصر رسیده می‌شده است. ◾️ بنابراین هر کدام از احتمالات را در نظر بگیریم درست است چون این اتفاق افتاده است که کودکی از فرزندان امام در خرابه بغل کاخ بهانه پدر را می‌گیرد و سروصدا می‌شود خبر به گوش یزید می‌رسد و او برای آرام کردن اسرا سر امام را برای آن‌ها می‌فرستد. 🌐 منابع: [1]ـ ریحانه کربلا، نوشته عبدالحسن نیشابوری، صفحه۱۰۱. [2]ـ درکربلا چه گذشت، ترجمه نفس‌المهموم، شیخ عباس قمی، ص 414. 🖇 لینک مطلب: http://alirezaazarpeykan.blogfa.com/post/180 📣 آیدی دریافت شبهات👇👇 @Yaali110100 📎 📎 📎 📎 📎 📎 ✅ کانال پاسخ به شبهات دانش آموزی 🍀@shobahatedaneshamoozi 🔰معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه 🌐btid.org
هدایت شده از بانک تولیدات مجازی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹 ویژه نامه از کوفه تا شام - شماره 6️⃣ ⭕️ نوش‌داروی خواص (سلیمان و یارانش) 🔹سلیمان صرد خزاعی برای خون‌خواهی شهدای کربلا آماده قیام شد ✅ تولید از ما، انتشار با شما 📎 📎 📎 📎 https://btid.org/fa/video/255205 🔰 به کانال بانک تولیدات ملحق شوید: @banketolidat
✍️ شبهات دانش آموزی 3⃣4️⃣2️⃣ آیا هزینه‌های موکب‌های اربعین را دولت جمهوری اسلامی ایران می‌دهد؟! 🔶 اول: این هزینه‌ای که هر ساله برای اربعین می‌شود هیچ دولتی به تنهایی نمی‌تواند آن را انجام دهد، چون بودجه‌ی زیادی لازم دارد شاید هزینه‌ای که سالانه برای اربعین می‌شود برابری کند با بودجه‌ی سالیانه یک کشور کوچک یا نصف بودجه‌ی یک کشوری مثل عراق و ایران می‌شود، بنابراین نه تنها ایران بلکه ایران و عراق با هم نمی‌تواند این بودجه را تامین کنند. 🔷 دوم: وقتی یک حادثه‌ای بزرگی مثل سیل و زلزله در ایران یا هر کشور دیگری مثل ترکیه اتفاق می‌افتد که شاید 4 تا 5 میلیون نفر را درگیر کند از پس تهیه‌ی اقلام مورد نیاز آن کم می‌آورند و اگر کمک‌های مردمی نباشد نمی‌توانند آن را مدیریت کنند حال چطور یک دولت می‌تواند هزینه‌ی خورد و خوراک و اسکان بیش از 20 میلیون زائر اربعین را فراهم کند اگر کمک‌های مردمی نباشد. 🔶 سوم: موکب‌هایی که ایران در عراق می‌زند کلا به 3000 تا موکب نمی‌رسد که اغلب توسط کمک‌های مردمی اداره می‌شوند در حالی که موکب‌های خود عراق بیش از 70000 موکب است که حدود 25 برابر ایران است. چطورمی توان گفت این همه موکب را ایران حمایت می‌کند. 🖇 لینک مطلب: http://alirezaazarpeykan.blogfa.com/post/181 📣 آیدی دریافت شبهات👇👇 @Yaali110100 📎 📎 📎 📎 📎 📎 ✅ کانال پاسخ به شبهات دانش آموزی 🍀@shobahatedaneshamoozi 🔰معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه 🌐btid.org
✍️ شبهات دانش آموزی 3⃣4️⃣2️⃣ آیا هزینه‌های موکب‌های اربعین را دولت جمهوری اسلامی ایران می‌دهد؟! 🔶 اول: این هزینه‌ای که هر ساله برای اربعین می‌شود هیچ دولتی به تنهایی نمی‌تواند آن را انجام دهد، چون بودجه‌ی زیادی لازم دارد شاید هزینه‌ای که سالانه برای اربعین می‌شود برابری کند با بودجه‌ی سالیانه یک کشور کوچک یا نصف بودجه‌ی یک کشوری مثل عراق و ایران می‌شود، بنابراین نه تنها ایران بلکه ایران و عراق با هم نمی‌تواند این بودجه را تامین کنند. 🔷 دوم: وقتی یک حادثه‌ای بزرگی مثل سیل و زلزله در ایران یا هر کشور دیگری مثل ترکیه اتفاق می‌افتد که شاید 4 تا 5 میلیون نفر را درگیر کند از پس تهیه‌ی اقلام مورد نیاز آن کم می‌آورند و اگر کمک‌های مردمی نباشد نمی‌توانند آن را مدیریت کنند حال چطور یک دولت می‌تواند هزینه‌ی خورد و خوراک و اسکان بیش از 20 میلیون زائر اربعین را فراهم کند اگر کمک‌های مردمی نباشد. 🔶 سوم: موکب‌هایی که ایران در عراق می‌زند کلا به 3000 تا موکب نمی‌رسد که اغلب توسط کمک‌های مردمی اداره می‌شوند در حالی که موکب‌های خود عراق بیش از 70000 موکب است که حدود 25 برابر ایران است. چطورمی توان گفت این همه موکب را ایران حمایت می‌کند. 🔷 چهارم: خیلی از این موکب‌ها با کمک‌های مردمی زده می‌شوند. برخی از مردم عراق یک سال زحمت می‌کشند و مبلغی از درآمد خود را برای این کار ذخیره می‌کنند تا برای اربعین آن را هزینه کنند. 🔶 پنجم: البته دولت‌ هم کمک‌هایی به موکب‌ها می‌کند مثل آب و برق و زیرساخت‌ها و نیروهای خدماتی و وسایل نقلیه را در اختیار زائران قرار می‌دهد و این کمک‌ها هم بیشتر به خاطر برقراری نظم و آرامش در جامعه است هر چند این کمک‌های دولت در برابر کمک‌های مردمی مثل قطره است در برابر دریا. 🔷 ششم: برخی از موکب‌ها توسط مردم تاجر و سرمایه‌داران شیعی که در کشورهای حوزه خلیج فارس زندگی می‌کنند زده می‌شود مثل شیعیان کویت و اردن و بحرین و امارت و لبنان و ... . 🖇 لینک مطلب: http://alirezaazarpeykan.blogfa.com/post/181 📣 آیدی دریافت شبهات👇👇 @Yaali110100 📎 📎 📎 📎 📎 📎 ✅ کانال پاسخ به شبهات دانش آموزی 🍀@shobahatedaneshamoozi 🔰معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه 🌐btid.org
هدایت شده از بانک تولیدات مجازی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹 ویژه نامه از کوفه تا شام - شماره 7️⃣ ⭕️ هجوم ربات‌ها برای فریب مردم شام 🟡 شعارهای ضد علی بن ابیطالب 500 هزار بار ریتوییت شد. 🛑 کارشناسان می‌گویند: با توجه به اینکه جمعیت کوفه صد هزار نفر می‌باشد، حتماً از ربات‌های هوش مصنوعی استفاده شده است. ✅ تولید از ما، انتشار با شما 📎 📎 📎 📎 https://btid.org/fa/video/255207 🔰 به کانال بانک تولیدات ملحق شوید: @banketolidat
✍️ شبهات دانش آموزی 4⃣4️⃣2️⃣ آیا پیاده‌روی اربعین یک بدعت در دین نیست؟! 🔶 اول: بدعت یعنی چیزی که در دین سابقه نداشته و نبوده و دلیل خاص یا دلیل عمومی هم آن را شامل نشود را در دین وارد کنی. [1] 🔷 دوم: بنابراین تعریف بدعت، پیاده‌روی اربعین را شامل نمی‌شود چون هم دلیل عمومی بر آن داریم و هم دلیل خاص بر آن داریم. 1⃣ دلیل عمومی پیاده‌روی زیارت اربعین روایاتی است که ثواب زیارت امام حسین علیه‌السلام را بیان می‌کنند و فرقی ندارد که شما چه موقعی و یا چطور به زیارت امام حسین علیه‌السلام بروید، در اربعین بروید یا در غیر اربعین، با پای پیاده بروید یا وسیله دیگر بروید. ◾️ مثل روایت امام صادق علیه‌السلام که فرمودند:«مَنْ زَارَ الْحُسَیْنَ ع. مِنْ شِیعَتِنَا لَمْ یَرْجِعْ حَتَّى یُغْفَرَ لَهُ کُلُّ ذَنْبٍ وَ یُکْتَبَ لَهُ بِکُلِّ خُطْوَهٍ خَطَاهَا وَ کُلِّ یَدٍ رَفَعَتْهَا دَابَّتُهُ أَلْفُ حَسَنَهٍ وَ مُحِیَ عَنْهُ أَلْفُ سَیِّئَهٍ وَ تُرْفَعُ لَهُ أَلْفُ دَرَجَهٍ؛ کسى که از شیعیان ما بوده و حسین علیه‌السلام را زیارت کند از زیارت برنگشته مگر آنکه تمام گناهانش آمرزیده می‌شود 🖇 لینک مطلب: http://alirezaazarpeykan.blogfa.com/post/182 📣 آیدی دریافت شبهات👇👇 @Yaali110100 📎 📎 📎 📎 📎 📎 ✅ کانال پاسخ به شبهات دانش آموزی 🍀@shobahatedaneshamoozi 🔰معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه 🌐btid.org
💎 جواب کامل شبهه 4⃣4️⃣2️⃣ آیا پیاده‌روی اربعین یک بدعت در دین نیست؟! 🔶 اول: بدعت یعنی چیزی که در دین سابقه نداشته و نبوده و دلیل خاص یا دلیل عمومی هم آن را شامل نشود را در دین وارد کنی. [1] 🔷 دوم: بنابراین تعریف بدعت، پیاده‌روی اربعین را شامل نمی‌شود چون هم دلیل عمومی بر آن داریم و هم دلیل خاص بر آن داریم. 1⃣ دلیل عمومی پیاده‌روی زیارت اربعین روایاتی است که ثواب زیارت امام حسین علیه‌السلام را بیان می‌کنند و فرقی ندارد که شما چه موقعی و یا چطور به زیارت امام حسین علیه‌السلام بروید، در اربعین بروید یا در غیر اربعین، با پای پیاده بروید یا وسیله دیگر بروید. ◾️ مثل روایت امام صادق علیه‌السلام که فرمودند:«مَنْ زَارَ الْحُسَیْنَ ع. مِنْ شِیعَتِنَا لَمْ یَرْجِعْ حَتَّى یُغْفَرَ لَهُ کُلُّ ذَنْبٍ وَ یُکْتَبَ لَهُ بِکُلِّ خُطْوَهٍ خَطَاهَا وَ کُلِّ یَدٍ رَفَعَتْهَا دَابَّتُهُ أَلْفُ حَسَنَهٍ وَ مُحِیَ عَنْهُ أَلْفُ سَیِّئَهٍ وَ تُرْفَعُ لَهُ أَلْفُ دَرَجَهٍ؛ کسى که از شیعیان ما بوده و حسین علیه‌السلام را زیارت کند از زیارت برنگشته مگر آنکه تمام گناهانش آمرزیده می‌شود و براى هر قدمى که برمی‏‌دارد و هر دستى که بالا می‏‌رود و اسبش را حرکت داده و می‌راند هزار حسنه ثبت شده و هزار گناه محو گشته و هزار درجه مرتبه‏اش بالا می‌رود». [2] ◾️ همچنین مثل روایت امام صادق علیه‌السلام که فرمودند: «مَنْ أَتَی الْحُسَینَ(ع) مَاشِیاً کتَبَ اللَّهُ لَهُ بِکلِّ خُطْوَةٍ أَلْفَ حَسَنَةٍ وَ مَحَا عَنْهُ أَلْفَ سَیئَةٍ وَ رَفَعَ لَهُ أَلْفَ دَرَجَةٍ؛ هر کسی پیاده به زیارت قبر حسین علیه‌السلام برود، خداوند برای هر قدمی هزار حسنه نوشته و هزار گناه از او پاک می‌کند و رتبه‌اش هزار درجه بالا می‌رود». [3] 2⃣ دلیل خاص بر زیارت اربعین روایت امام حسن عسکری علیه‌السلام است که می‌فرمایند: «عَلَامَاتُ الْمؤْمِنِ خمْسٌ: صلَاةُ إِحْدَی وَ الْخَمْسِینَ وَ زِیارَةُ الْأَرْبَعِینَ وَ التَّخَتُّمُ بالْیمِینِ وَ تعْفِیرُ الْجبِینِ وَ الْجَهْرُ بِبِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیم؛ پنج چیز علامت مؤمن است: پنجاه و یک رکعت نماز (در شبانه روز)، زیارت اربعین، انگشتری در دست راست کردن، پیشانی به خاک مالیدن و با صدای بلند بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیمِ گفتن». [4] ◾️ و نیز در زیارت‌نامه اربعین است که امام صادق علیه‌السلام درباره‌ی آن می‌فرماید: «تَزُورُ ارْتِفَاعَ النَّهَارِ وَ تَقُولُ السَّلَامُ عَلَی وَلِی اللَّهِ وَ حَبِیبِهِ وَ ذَکرَ الزِّیارَةَ إِلَی أَنْ قَالَ وَ تُصَلِّی رَکعَتَینِ وَ تَدْعُو بمَا أَحبَبْتَ وَ تنْصَرِفُ؛ در زمانی که روز بالا آمده، زیارت کن و بگو: السَّلَامُ عَلَی وَلِی اللَّه وَ حَبِیبِهِ... و زیارت را بیان کردند و بعد فرمودند: دو رکعت نماز بخوان و هرچه دوست داری، بخواه و باز گرد». [5] 🔶 سوم: علاوه بر دلایل روایی و سفارش اهل بیت علیهم‌السلام، به زیارت امام حسین علیه‌السلام در اربعین و پیاده رفتن برای زیارت حضرت، سیره و روش آنان نیز آن را تأیید می‌کند. مثل زیارت کاروان اسرا که بنابر قول مشهور در روز اربعین به کربلا رسیدند و امام حسین علیه‌السلام را زیارت کردند. و امام سجاد علیه‌السلام جزء اسرا بودند و این کار را انجام دادند. [6] 🔷 چهارم: زیارت اربعین توسط اصحاب و یاران اهل بیت علیهم‌السلام مثل جابر بن عبدالله انصاری در روز اربعین دلیل بر صحیح بودن زیارت اربعین است. [7] 🔶 پنجم: بنابراین آنچه که مسلم است زیارت امام حسین علیه‌السلام در روز اربعین صحیح است حال پیاده یا سواره، ولی پیاده ثوابش بیشتر است بنابر روایاتی که می‌گوید برای هر قدم هزار حسنه نوشته می‌شود و هزار گناه پاک می‌شود و هزار درجه بالا می‌رود. ◾️ و همچنین سنت امام حسن مجتبی علیه‌السلام که 20 بار پیاده به حج رفت در حالی که امکانات داشت که پیاده نرود ولی به خاطر ثواب آن پیاده می‌رفت پس این نشان می‌دهد که زیارت با پای پیاده ثوابش بیشتر است. [8] 🖇 لینک مطلب: http://alirezaazarpeykan.blogfa.com/post/182 📣 آیدی دریافت شبهات👇👇 @Yaali110100 📎 📎 📎 📎 📎 📎 ✅ کانال پاسخ به شبهات دانش آموزی 🍀@shobahatedaneshamoozi 🔰معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه 🌐btid.org
💎💎 ادامه جواب کامل شبهه 4⃣4️⃣2️⃣ آیا پیاده‌روی اربعین یک بدعت در دین نیست؟! 🌐 منابع: [1]ـ«البِدْعَهُ فی الشَّرعِ ما حَدَثَ بَعْدَ الرَّسُولِ [بما انّه من الدین‏] وَ لَمْ یَکُنْ فِیهِ نَصٌ عَلى الخصوصِ وَ لا یَکُونُ داخلًا فی بَعْضِ العُمُوماتِ». (مجلسى، محمدباقر، بحارالانوار الجامعه لدرر أخبار الأئمه الأطهار، تهران، نشر اسلامیه، بی‌تا، ج ۷۴، ص ۲۰۲) [2]ـ بحارالانوار، ج ۹۸، ص ۲۵. [3]ـ کامل الزیارات: ص ۲۵۵ ح ۳۸۱ و ص ۳۹۲ ح ۳۶۳. [4]ـ بحار الانوار، ج ۹۸، ص ۳۲۹. [5]ـ وسائل شیعه، ج ۱۴، ص ۴۷۸. [6]ـ صادقی اردستانی، احمد، زینب قهرمان دختر علی ـ علیه السلام ـ، نشر مطهّر، تهران، ۱۳۷۲، ص۳۴۸ به نقل از مناقب ابن شهر آشوب. [7]ـ سید بن طاووس، همان، ص ۲۳۳؛ ناسخ التواریخ، همان؛ صادقی اردستانی، همان، ص ۳۵۰ ـ ۳۴۷. [8]ـ امام صادق علیه‌السلام فرمودند: «إِنَّ الْحَسَنَ بْنَ عَلِی(ع) حَجَّ وَ یساقُ معَهُ الْمَحَامِلُ وَ الرِّحَالُ؛ آن حضرت حج انجام می داد و با خود هودجها و مرکبهایی همراه می برد.» (بحار الانوار، ج ۴۳، ص ۳۳۲.) 🖇 لینک مطلب: http://alirezaazarpeykan.blogfa.com/post/182 📣 آیدی دریافت شبهات👇👇 @Yaali110100 📎 📎 📎 📎 📎 📎 ✅ کانال پاسخ به شبهات دانش آموزی 🍀@shobahatedaneshamoozi 🔰معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه 🌐btid.org
هدایت شده از بانک تولیدات مجازی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹 ویژه نامه از کوفه تا شام - شماره 8️⃣ ⭕️ تجلیل بی نظیر حکومت از رقاصه معروف 🎙 خبرنگار اعزامی "شبکه صدای شام" گفت: جمیله رقاصه با گروه سی نفره خود به مکه رسید؛ فرماندار با عده کثیری از خواننده‌ها به استقبال او رفتند؛ شهر به حالت نيمه تعطيل درآمد و مردم در كوچه‌ها و پشت بام‌ها به استقبال اين خواننده‌ها و رقاصه‌ها آمدند. ✅ تولید از ما، انتشار با شما 📎 📎 📎 📎 https://btid.org/fa/video/255207 🔰 به کانال بانک تولیدات ملحق شوید: @banketolidat
ماهنامه سفیر امین-شماره 27.pdf
33.52M
قابل توجه مربیان و مبلغانی که در عرصه تبلیغ دانش‌آموزی و کودک و نوجوان فعالیت می‌کنند. شماره بیست و هفتم ماهنامه «سفیر امین» منتشر شد. برخی موضوعات منتشر شده در این ماهنامه عبارت‌اند از: ✍️ سر مقاله (عاشقانه در مسیر) ✍️ جرعه جرعه تجربه (تجربه‌های مبلغان موفق) ✍️ نقش محوری مدیریت در یک تشکّل تربیتی(3) ✍️ تریبون آزاد (1) ✍️ مصاحبه با مبلّغان موفق ✍️ روش مرثیه‌خوانی در مدارس (12) ✍️ راهکارهای غیرکلامی پیاده‌سازی امر به معروف و نهی از منکر (1) ✍️ برگزاری جلسات اولیا و مربیان (4) ✍️ تکیه بر اقیانوس ✍️ اربعین، شروع جاذبۀ مغناطیسی امام حسین (ع) ✍️ قرآن خواندن سر مطهر امام حسین (ع) ✍️ زیارت قبر امام حسین (ع) ✍️ درسنامۀ در مسیر عشق! (نکاتی پیرامون پیاده‌روی اربعین حسینی (ع)) ✍️ رهبری خودش منتخبین خودش را انتخاب می‌کند؟! ✍️ مناسبت‌‏ها و ایده‌‏های تبلیغی ( شهریور ماه 1402) ✍️ دلنوشته (الهی!) 27 ✅ کانال پاسخ به شبهات دانش آموزی 🍀@shobahatedaneshamoozi 🔰معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه 🌐btid.org
با سلام خدمت تمام اعضای محترم کانال پاسخ به شبهات دانش آموزی ان شاءالله عازم سفر کربلا هستیم چند روزی شبهات داخل کانال بارگذاری نمی‌شود و ممکن است ادمین کانال فقط تبادلات را بارگذاری کند. پیشاپیش از صبر و شکیبایی شما بابت این مدت عذرخواهی می‌کنیم.
✍️ شبهات دانش آموزی 5️⃣4️⃣2️⃣ چطور اسرای کربلا در مدت 40 روز بعد از حادثه عاشورا مسیر کربلا تا دمشق را رفتند و برگشتند؟ 🔶 اول: اینکه اسرای کربلا بعد از 40 روز از حادثه عاشورا به کربلا برگشتند، اختلافی است و برخی مثل سیدبن‌طاووس عقیده دارند که اسرا در همان سال 61 هجری بعد از 40 روز اسارت، به کربلا برگشتند و همراه جابربن‌عبدالله‌انصاری قبر امام حسین علیه‌السلام را زیارت کردند. [1] ◾️ برخی دیگر اعتقاد دارند که کاروان اسرا در اربعین سال بعد یعنی سال 62 هجری به کربلا رسیدند. [2] ◾️ و گروه سومی مثل مرحوم آیتی و شهید مطهری اعتقاد دارند که اسرای کربلا اصلا به کربلا نرفتند. [3] 💎 در بین این دیدگاه‌ها، دیدگاه اول مشهورتر است و دیدگاه سوم از همه ضعیف‌تر است. 🔷 دوم: طبق منابع تاریخی اسرای کربلا را در 11 محرم از کربلا به سمت کوفه حرکت دادند و 12 محرم به کوفه رسیدند. حدود 7 روز در کوفه بودند و 19 محرم آن‌ها را به سمت شام حرکت دادند و در روز اول صفر وارد شهر شام شدند. [4] 🖇 لینک مطلب: http://alirezaazarpeykan.blogfa.com/post/183 📣 آیدی دریافت شبهات👇👇 @Yaali110100 📎 📎 📎 📎 📎 📎 ✅ کانال پاسخ به شبهات دانش آموزی 🍀@shobahatedaneshamoozi 🔰معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه 🌐btid.org
💎 جواب کامل شبهه 5️⃣4️⃣2️⃣ چطور اسرای کربلا در مدت 40 روز بعد از حادثه عاشورا مسیر کربلا تا دمشق را رفتند و برگشتند؟ 🔶 اول: اینکه اسرای کربلا بعد از 40 روز از حادثه عاشورا به کربلا برگشتند، اختلافی است و برخی مثل سیدبن‌طاووس عقیده دارند که اسرا در همان سال 61 هجری بعد از 40 روز اسارت، به کربلا برگشتند و همراه جابربن‌عبدالله‌انصاری قبر امام حسین علیه‌السلام را زیارت کردند. [1] ◾️ برخی دیگر اعتقاد دارند که کاروان اسرا در اربعین سال بعد، یعنی سال 62 هجری به کربلا رسیدند. [2] ◾️ و گروه سومی مثل مرحوم آیتی و شهید مطهری اعتقاد دارند که اسرای کربلا اصلا به کربلا نرفتند. [3] 💎 در بین این دیدگاه‌ها، دیدگاه اول مشهورتر است و دیدگاه سوم از همه ضعیف‌تر است. 🔷 دوم: طبق منابع تاریخی اسرای کربلا را در 11 محرم از کربلا به سمت کوفه حرکت دادند و 12 محرم به کوفه رسیدند. حدود 7 روز در کوفه بودند و 19 محرم آن‌ها را به سمت شام حرکت دادند و در روز اول صفر وارد شهر شام شدند. [4] ◾️ در واقع یک روزه به کوفه رسیدند و حدود 11 روز طول کشیده به شام رسیدند. یعنی از کربلا تا شام کلا 12 روز طول کشیده و اگر این مسیر را در 12 روز هم برمی‌گشتند پس امکان دارد که اربعین به کربلا رسیده باشند. 🔶 سوم: کوتاه‌ترین مسیر کوفه تا شام از راه بادیه است که حدود 923 کیلومتر است و طولانی‌ترین مسیر آن راه کنار فرات است که 1190 تا 1333 کیلومتر است چه کوتاه‌ترین و چه طولانی‌ترین راه را در نظر بگیریم از لحاظ عقلی امکان دارد در مدت 40 روز اسرای کربلا این مسیر را رفته و برگشته باشند. ◾️ وقتی اسرای کربلا یک روزه مسیر کربلا تا کوفه را رفتند یعنی در یک روز حدود 80 کیلومتر را رفته‌اند اگر از مسیر 1333 کیلومتری کوفه تا شام هم که طولانی‌ترین مسیر هست رفته باشند 16 روزه این مسیر را رفته و 16 روزه هم برگشته‌اند و امکان دارد 40 روز بعد از حادثه عاشورا به کربلا رسیده باشند. 🔷 چهارم: طبق آنچه که در تاریخ نقل شده بود اسرا را 19 محرم از کوفه به سمت شام حرکت داده بودند و اول صفر هم به شام رسیده بودند یعنی 12 روز طول کشیده و در مسیر رفت چون با بی‌رحمی و سختی اسرا را به سوی شام بردند 12 روز طول کشیده ولی بعد از اینکه در شام اسرا، یزید را رسوا کردند یزید برای دلجویی و مقداری از آبروی رفته‌اش را برگرداند دستور داد با عزت و احترام آن‌ها را برگردانند و مسلما با اسب و شتر آن‌ها را برگرداندند و زودتر از 12 روز به کربلا برگشتند پس امکان دارد بعد از 40 روز اسارت به کربلا رسیده باشند. 🌐 منابع: [1]ـ پایگاه تخصصی امام حسین علیه‌السلام، مقاله آیا اسرای کربلا بعد از ۴۰ روز به کربلا بازگشتند؟، به نقل از علی نجاتی، قطعه از بهشت، ج 2، ص 607. تحقیقی دربارهُ اربعین حسین(ع)، ص 608 به بعد.عاشورا، ص 148 ـ 149.مثیر الاحزان، ص 59. قاضی طباطبایی، تحقیقی درباره امام حسین(ع)، ص 12 به بعد. ▪️ البته در لهوف سید بن‌طاووس آمده: «هنگامى كه زنان و خاندان امام حسين عليه السلام از شام باز گشتند و به عراق رسيدند. به راهنمايشان گفتند: «ما را از راه كربلا ببر». آنان به قتلگاه [شهدا] رسيدند و جابر بن عبد اللّه انصارى ـ كه خدا رحمتش كند ـ و گروهى از بنى هاشم و مردانى از خاندان پيامبر صلى الله عليه و آله را ديدند كه براى زيارت قبر حسين عليه السلام آمده بودند. پس در يك زمان، در آن جا گرد آمدند و با گريه و اندوه و بر سر و صورت‌زنان، به هم رسيدند و مجلس‌هاى عزايى بر پا داشتند كه جگر را آتش مى‌زد. زنان حاضر در آن جا هم گِرد آمدند و چندين روز، همين گونه ماندند». 🔺 با توجه به اینکه جابر در اربعین سال اول به زیارت قبر امام حسین علیه‌السلام رفته و سیدبن‌طاووس هم در لهوف گفته اسرا و جابر در یک زمان به زیارت امام حسین علیه‌السلام رسیدند نشان می‌دهد که سید قائل بر این است اسرا هم در سال اول به کربلا رسیدند. [2]ـ همان، به نقل از علی نجاتی، پیشین، ص 612. [3]ـ همان، به نقل از بررسی تاریخی حسین، ج 1، ص 30. حماسه ترجمه لهوف، ص 196. علی نجاتی، پیشین، ص 609. [4]ـ سيد بن طاووس، لهوف، ترجمه عقيقي بخشايشي، دفتر نشر نويد اسلام، قم، 1377، صصص 207 ـ 170. قمي، شيخ عباس، منتهي الامال، اعلام التقي، قم، 1382، ج1،صص 625 ـ 615. رسولي محلّاتي، سيد هاشم، نگاهي کوتاه به زندگاني زينب کبري، دفتر تبليغات اسلامي، قم، چاپ پنجم، ص 100. آیتی، محمدابراهیم، بررسی تاریخ عاشورا، ص۱۴۰، تهران، صدوق، ۱۳۷۲، چاپ هشتم. 🖇 لینک مطلب: http://alirezaazarpeykan.blogfa.com/post/183 📣 آیدی دریافت شبهات👇👇 @Yaali110100 📎 📎 📎 📎 📎 📎 ✅ کانال پاسخ به شبهات دانش آموزی 🍀@shobahatedaneshamoozi 🔰معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه 🌐btid.org
37.89M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 | انیمیشن اوّلین زائر 🌷 داستان زندگی جابر بن عبدالله انصاری 🌀 کاری از گروه فصوص 🔹 تولید شده در اداره فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان 📎 📎 📎 📎 📎 📎 ✅ کانال پاسخ به شبهات دانش آموزی 🍀@shobahatedaneshamoozi 🔰معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه 🌐btid.org
✍️ شبهات دانش آموزی 6️⃣4️⃣2️⃣ همانطور که کسی که فقیه نباشد و متخصص در دین نباشد نمی‌تواند در دین نظر دهد پس چرا علما و فقها در بحث‌های اقتصادی و سیاسی نظر می‌دهند؟! 🔶 اول: فقیه باید عالم به زمان باشد و یکی از مباحث زمان هم بحث اقتصادی و سیاسی است. 🔷 دوم: خیلی از احکام دین ما از امور سیاسی و اقتصادی است مثل احکام ارث و دیه و کفارات و خمس و زکات و جریمه‌ها و ... که فقیه باید این احکام را استخراج کند. 🔺 دین اسلام هم چون دینی است که برای تمام امور انسان قانون و برنامه دارد و یکی از نیازهای بشر هم نیاز به حکومت و قوانین حکومتی است مثل قوانین قضاوت، قوانین حاکم بر مسائل بین الملل، قوانین اجرایی و مدیریتی، قوانین دیه و ... پس نمی توان گفت که فقیه کاری به سیاست و اقتصاد نداشته باشد. 🔶 سوم: فقیه باید در تمام ابعاد عالم باشد چون دین ما تک بعدی نیست و برای تمام زندگی ما برنامه دارد از عبادات گرفته تا معاملات برای همه چیز دستوراتی دارد پس فقیه باید در تمام ابعاد بتواند متخصص باشد و نظر بدهد و حکم آن را بیان کند. 🖇 لینک مطلب: http://alirezaazarpeykan.blogfa.com/post/184 📣 آیدی دریافت شبهات👇👇 @Yaali110100 📎 📎 📎 📎 📎 📎 ✅ کانال پاسخ به شبهات دانش آموزی 🍀@shobahatedaneshamoozi 🔰معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه 🌐btid.org
💎 جواب کامل شبهه 6️⃣4️⃣2️⃣ همانطور که کسی که فقیه نباشد و متخصص در دین نباشد نمی‌تواند در دین نظر دهد پس چرا علما و فقها در بحث‌های اقتصادی و سیاسی نظر می‌دهند؟! 🔶 اول: فقیه باید عالم به زمان باشد و یکی از مباحث زمان هم بحث اقتصادی و سیاسی است. 🔷 دوم: خیلی از احکام دین ما از امور سیاسی و اقتصادی است مثل احکام ارث و دیه و کفارات و خمس و زکات و جریمه‌ها و ... که فقیه باید این احکام را استخراج کند. 🔺 دین اسلام هم چون دینی است که برای تمام امور انسان قانون و برنامه دارد و یکی از نیازهای بشر هم نیاز به حکومت و قوانین حکومتی است مثل قوانین قضاوت، قوانین حاکم بر مسائل بین الملل، قوانین اجرایی و مدیریتی، قوانین دیه و ... پس نمی توان گفت که فقیه کاری به سیاست و اقتصاد نداشته باشد. 🔶 سوم: فقیه باید در تمام ابعاد عالم باشد چون دین ما تک بعدی نیست و برای تمام زندگی ما برنامه دارد از عبادات گرفته تا معاملات برای همه چیز دستوراتی دارد پس فقیه باید در تمام ابعاد بتواند متخصص باشد و نظر بدهد و حکم آن را بیان کند. 🔷 چهارم: در حوزه علمیه یک درس هست به اسم مکاسب که در سطح 2 و 3 حوزه از پایه 7 تا 10 تدریس می‌شود و بعد از آن برخی علما درس خارج مکاسب را 15 تا 30 سال تدریس می‌کنند. 🔺 بحث مکاسب درباره معاملات و کسب‌های حلال و حرام است. و این درس آنقدر مهم بوده که تجار و کسبه‌ی قدیم قبل از شروع به تجارت و کسب و کار باید این درس را در حوزه می‌گذراندند. 🔶 پنجم: خیلی از مطالب و کشفیات علوم مختلف از ریاضی و هندسه گرفته تا اقتصاد و پزشکی و صنایع و ... را علمای اسلام کشف و اختراع کردند. ◀️ علمایی مثل خواجه نصیرالدین طوسی که در علوم ریاضی و شیمی و فیزیک و نجوم صاحب اثر و کشفیات زیادی هستند. ◀️ یا جمشید غیاث‌الدین کاشانی که در ریاضی و نجوم سرآمد بود و کسر اعداد اعشاری را ایشان کشف کردند. ◀️ یا شیخ بهایی که با علم خود توانست طوری آب زاینده‌رود را تقسیم کند که مردم اصفهان مشکل کم آبی نداشته باشند و حمامی ساخت که با یک شمع گرم می‌شد. ◀️ یا علم پزشکی مدیون عالم بزرگ ابوعلی سیناست، به طوری که تا 100 سال قبل، کتابی که در دانشگاه‌های اروپا تدریس می‌شد کتاب قانون ابوعلی سینا بوده است. 🔷 ششم: امروزه هم خیلی از علما نه تنها در زمینه اقتصاد متخصص هستند بلکه دارای کتاب در این‌باره هستند. 🔺 مثل؛ کتاب اقتصادنا شهید محمد باقر صدر که در زمینه اقتصاد اسلامی است. 🔺 یا کتاب خطوط اقتصاد اسلامى‌ و کتاب ربا و بانک‌داری اسلامی آیت الله مکارم شیرازی. 🔺 یا کتاب‌های بیع و ارث و خمس و زکات و قضا و ... علما که در احکام معاملات و حقوق و سهم و کلا بحث‌هایی است که مربوط به امور مالی و اقتصادی است. 🔶 هفتم: علاوه بر این‌ها علما زمانی در این مسائل نظر می‌دهند، که در آن تخصص داشته باشند و الا اگر در یک موضوع اطلاع و تخصص نداشته باشند سعی می‌کنند از افراد عالم در آن علم مشاوره بگیرند و بعد نظر بدهند. 💎 بنابراین فقیه در تمام امور تخصص لازم را دارد یا از متخصص آن، مشاوره می‌گیرد، چون باید بتواند نسبت به تمام امور حکم و نظر دهد. 🖇 لینک مطلب: http://alirezaazarpeykan.blogfa.com/post/184 📣 آیدی دریافت شبهات👇👇 @Yaali110100 📎 📎 📎 📎 📎 📎 ✅ کانال پاسخ به شبهات دانش آموزی 🍀@shobahatedaneshamoozi 🔰معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه 🌐btid.org
✍️ شبهات دانش آموزی 7️⃣4️⃣2️⃣ مگر نمی‌گویند هیچ کاری تا خدا نخواهد اتفاق نمی‌افتد حتی برگی از درخت، پس چرا خدا جلوی چشم زخم را نمی‌گیرد؟ اصلا چشم زخم حقیقت دارد؟! 🔶 اول: طبق آیات و روایت چشم‌زخم وجود دارد و در اصل آن شکی نیست. 1️⃣ مثلا در آیه 51 سوره مبارکه قلم که می‌فرماید: «وَإِنْ يَكَادُ الَّذِينَ كَفَرُوا لَيُزْلِقُونَكَ بِأَبْصَارِهِمْ لَمَّا سَمِعُوا الذِّكْرَ وَيَقُولُونَ إِنَّهُ لَمَجْنُونٌ؛ البته نزدیک است که کافران به چشمان (بد) خود (چشم زخمت زنند و) از پایت در آورند، آن گاه که آیات قرآن بشنوند و (چون در فصاحتش حیرت کنند از شدت حسد) گویند که این شخص عجب دیوانه است». [1] 🔺 علامه در تفسیر این آیه می‌گوید: مراد چشم زدن است یعنی آن‌ها كه كافر شدند وقتى قرآن را شنيدند نزديك بود با چشم‏ هاى خود تو را به زمين بيندازند، يعنى با چشم‌زخم خود، تو را بكشند. [2] 2️⃣ همچنین در روایات آمده که پیامبر خدا صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌و‌سلم فرمودند: «اِذا رَآى اَحَدُکُم مِن نَفسِهِ اَو مالِهِ اَو مِن اَخیهِ ما یُعجِبُهُ فَلیَدعُ لَهُ بِالبَرَکَةِ فَاِنَّ العَینَ حَقٌ؛ هرگاه یکى از شما در خودش، یا مالش، یا برادرش، چیز جالب توجهى دید، براى برکت یافتن آن دعا کند؛ 🖇 لینک مطلب: http://alirezaazarpeykan.blogfa.com/post/185 📣 آیدی دریافت شبهات👇👇 @Yaali110100 📎 📎 📎 📎 📎 ✅ کانال پاسخ به شبهات دانش آموزی 🍀@shobahatedaneshamoozi 🔰معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه 🌐btid.org
💎 جواب کامل شبهه 7️⃣4️⃣2️⃣ مگر نمی‌گویند هیچ کاری تا خدا نخواهد اتفاق نمی‌افتد حتی برگی از درخت، پس چرا خدا جلوی چشم زخم را نمی‌گیرد؟ اصلا چشم زخم حقیقت دارد؟! 🔶 اول: طبق آیات و روایت چشم‌زخم وجود دارد و در اصل آن شکی نیست. 1️⃣ مثلا در آیه 51 سوره مبارکه قلم که می‌فرماید: «وَإِنْ يَكَادُ الَّذِينَ كَفَرُوا لَيُزْلِقُونَكَ بِأَبْصَارِهِمْ لَمَّا سَمِعُوا الذِّكْرَ وَيَقُولُونَ إِنَّهُ لَمَجْنُونٌ؛ البته نزدیک است که کافران به چشمان (بد) خود (چشم زخمت زنند و) از پایت در آورند، آن گاه که آیات قرآن بشنوند و (چون در فصاحتش حیرت کنند از شدت حسد) گویند که این شخص عجب دیوانه است». [1] 🔺 علامه در تفسیر این آیه می‌گوید: مراد چشم زدن است یعنی آن‌ها كه كافر شدند وقتى قرآن را شنيدند نزديك بود با چشم‏ هاى خود تو را به زمين بيندازند، يعنى با چشم‌زخم خود، تو را بكشند. [2] 2️⃣ همچنین در روایات آمده که پیامبر خدا صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌و‌سلم فرمودند: «اِذا رَآى اَحَدُکُم مِن نَفسِهِ اَو مالِهِ اَو مِن اَخیهِ ما یُعجِبُهُ فَلیَدعُ لَهُ بِالبَرَکَةِ فَاِنَّ العَینَ حَقٌ؛ هرگاه یکى از شما در خودش، یا مالش، یا برادرش، چیز جالب توجهى دید، براى برکت یافتن آن دعا کند؛ زیرا چشم ‌زخم واقعیت دارد». [3] 3️⃣ یا در روایت دیگر می‌فرماید: «چشم زخم، مرد سالم را در قبر و شتر سالم را در ديگ قرار مى‌دهد». [4] 4️⃣ و امام صادق علیه‌السلام می‌فرماید: «اگر قبرها برای شما گشوده شوند همانا خواهید دید که اکثر مردگان شما با چشم‌زخم مرده‌اند زیرا چشم‌زخم حقیقت دارد». [5] 🔺 بنابراین در اصل اینکه، چشم‌زخم وجود دارد حرفی نیست، اما چرا خدا جلوی آن را نمی‌گیرد؟! 🔷 دوم: جواب این سوال، مثل آن سوالاتی است که می‌گویند؛ چرا خدا دشمنان را از بین نمی‌برد؟! چرا خدا جلوی بیمار شدن ما را نمی‌گیرد؟! چرا خدا روزی مرا توی خانه نمی‌دهد؟! و سوالاتی از این قبیل... ◀️ جواب آن‌ها، این است که خدا همه چیز را بر اساس نظم و قانون طبیعی و اسباب و مسببات قرار داده است. یعنی درست است شفا و درمان بیماری با خداست ولی خدا همان شفا را در دست دکتر و در خوردن دارو قرار داده است. ◀️ درست است که زنده ماندن در میدان جنگ با خداست ولی وسیله زنده ماندن را باید داشت اگر تیری به سمت شما آمد با سپر جلوی آن را بگیرید. ◀️ و درست است روزی‌رسان خداست ولی اگر نشستید داخل خانه روزی به شما نمی‌رسد باید به دنبال روزی بروید تا خدا روزی شما را برساند. 🔺 چشم‌زخم هم همینطور است، درست است که بدون اجازه خدا اتفاقی نمی‌افتد و خدا جلوی کارها را می‌تواند بگیرد، ولی باید بدانیم که خدا با اسباب، جلو ان را می‌گیرد، یعنی وقتی تیر چشم‌زخم که همان اشعه‌ی آن است به سمت ما می‌آید با دعا و حرزی که ما استفاده می‌کنیم خدا از اثرات سوء آن جلوگیری می‌کند. 🔶 سوم: چون قانون خدا قانون علت و معلولی است و برای هر بیماری علتی وجود دارد و اگر جلوی آن علت گرفته شود، بیماری هم خوب می‌شود. حال خدا برای جلوگیری از چشم‌زخم هم راهکار قرار داده است و فرموده سپر دفاعی شما در برابر چشم‌زخم آیات و ذکر خداست. 🔺 امام صادق علیه‌السلام فرمودند: «هرکه را اثر چشم به او رسیده باشد دست‌ها را برابر رو بلند کند و سوره‌ی «حمدوقل هوالله احد و قل اعوذبرب الفلق و قل اعوذبرب الناس» را بخواند، و دست بر پیش سر بکشد». [6] 🔺 یا در روایت دیگری امام صادق علیه‌السلام فرمود: «کسى که چیزى از برادرش او را متعجب ساخت جمله «تبارک اللّه احسن الخالقین» بگوید، زیرا چشم زخم حق است». [7] 🌐 منابع: [1]ـ قلم، آیه 51. [2]ـ تفسیر المیزان، علامه طباطبایی، ج 19، ص 388. [3]ـ نهج‌الفصاحه، ابوالقاسم پاینده، ج 1، ص 193. [4]ـ ترجمه تفسیر المیزان، علامه طباطبایی، ج 19، ص 651، به نقل از الدر المنثور، ج 6، ص 258. [5]ـ امام صادق علیه‌السلام: لونبش لكم من القبور لرأيتم أن أكثر موتاكم بالعين، لان العين حق. (بحارالانوار، مجلسی، ج 95، ص127.) [6]ـ حلیةالمتقین ص1832. [7]ـ بحارالانوار، ج 60، ص 25. 🖇 لینک مطلب: http://alirezaazarpeykan.blogfa.com/post/185 📣 آیدی دریافت شبهات👇👇 @Yaali110100 📎 📎 📎 📎 📎 ✅ کانال پاسخ به شبهات دانش آموزی 🍀@shobahatedaneshamoozi 🔰معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه 🌐btid.org
📣📣 ضمن عرض سلام و تسلیت رحلت رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم و شهادت امام حسن مجتبی علیه السلام خدمت تمام اعضای محترم کانال پاسخ به شبهات دانش آموزی؛ ◼️ قبل از هر چیز بابت پست‌های تبادلی که داخل کانال قرار داده می‌شود عذرخواهی می‌کنیم و از صبر و شکیبایی شما تشکر داریم. ⚫️ اما به مناسبت ایام شهادت اهل بیت علیهم‌السلام ما فرصت مخصوصی را برای پاسخگویی آنلاین به شبهات قرار می‌دهیم. ⁉️ شبهات دانش‌آموزی خود را به آیدی زیر ارسال کنید و جواب آن را در کمترین زمان دریافت نمایید👇👇 @Yaali110100
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📣 پست های زیر تبادل موقت است نه تایید میشود ونه رد از صبوری شما سپاسگزاریم لطفا مطالب بالا را مطالعه بفرمائید.
سال‌روز شهادت شمس الشموس، انیس النفوس، ثامن الائمه، امام الرئوف بر امام عصر عجل الله و منتظرانش تسلیت و تعزیت آجرک الله یا صاحب الزمان ✅ کانال پاسخ به شبهات دانش آموزی 🍀@shobahatedaneshamoozi 🔰معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه 🌐btid.org
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📲 ▪️ شهادت امام رضا علیه‌السلام 📎 📎 ✅ کانال پاسخ به شبهات دانش آموزی 🍀@shobahatedaneshamoozi 🔰معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه 🌐btid.org