eitaa logo
شبهات اعتقادی
165 دنبال‌کننده
478 عکس
481 ویدیو
31 فایل
پاسخ به شبهات اعتقادی -میتوانید تمام شبهات اعتقادی و سیاسی خود را به این آیدی بفرستید تا جواب داده شود و درکانال بارگذاری شود . آیدی @Morteza_Kahromi
مشاهده در ایتا
دانلود
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
نحوه شهادت علی اصغر در کربلا چگونه بوده است؟
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
آیا داستان قرآن خواندن سر امام حسین(ع) واقعیت دارد؟
آیا امام حسین(ع) حج تمتع را نیمه تمام رها کرد و به سمت کوفه جرکت کرد؟ 1.حج تمتع از شب نهم شروع میشود،ولی امام 8ذی الحجه حرکت کرد،پس اصلا حج را شروع نکرده است(کافی ج4 ص535 +لهوف ص124 )و بارها در زمانی که در مکه بوده ،عمره انجام داده است 2.امام صادق فرمود:" شخصى كه عمره بجا میاورد هر گاه از عمره فراغت حاصل كند هر جا كه بخواهد میتواند برود. زیرا امام حسین علیه السلام در ماه ذى حجة عمره بجاى آورد و در روز ترویه متوجه عراق شد در صورتى كه مردم متوجه منا شده بودند. عمره در ماه ذى حجه براى كسى كه قصد حج را ندارد مانعى نخواهد داشت."(کافی ج4 ص535) 3.از نظر فقهی نیز تبدیل احرام حج به عمره صحیح نیست و کسی که محرم به احرام حج است اگر نتواند حجش را به اتمام برساند تنها با قربانی کردن از احرام خارج میشود(تهذیب الاحکام ج12 ص349) 4. امام برای حفظ حرمت حرم، و جلوگیری از ترور ایشان در مکه، به تمتع نپرداختند و حفظ حرمت حرم، مهم تر از انجام تمتع بود.
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
آیا امام حسین(ع) حج تمتع را نیمه تمام رها کرد و به سمت کوفه جرکت کرد؟
آیا جمله(کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا) حدیث است؟ 1.این جمله حدیث نیست و حدیث خلافش هست که هیچ روزی مثل عاشورا نیست(لایوم کیومک یا اباعبدالله" هیچ روزی مانند روز تو نباشد ای ابا عبدالله")(امالی صدوق ص177) که از لحاظ سختیها و مصیبات هیچ روزی مثل عاشورا نیست 2.گرچه جمله(کل یوم عاشورا) حدیث نیست، اما توجیه درستش این است که هر روز باید مقابل ظالمان ایستاد و از حق دفاع کرد(صحیفه امام خمینی ج۹، ص۴۴۵ )؛ یعنی: صف بندی دو جبهه یزیدیان و حسینیان منحصر به روزی همچون عاشورا و سرزمینی همچون کربلا نیست بلکه صف بندی میان حق و باطل در هر زمان و مکان و در طول تاریخ وجود داشته و خواهد داشت اما مهم آن است که ما در کدام جبهه و صف ایستاده و چگونه از امام زمانمان دفاع می کنیم . «منظور این جمله این نکات می باشد: زنده بودن و زنده نگه داشتن همیشگی عاشورا»، «توجه همیشگی به عاشورا و کربلا»، «اشاره به نبرد همیشگی حق و باطل» و «ظلم ناپذیری در هیچ مکان و زمانی» اشاره می‌کند.
آیا حجاب را در کربلا از سر زنان خاندان اهل بیت برداشتند؟ غارت خیمه ها و برداشتن چادر و نقاب و مقنعه نقل شده است:در موقع حمله به خیمه ها زنان نزد عمرسعد شکایت کردند که جلوی شمر را گرفت(الکامل فی التاریخ، ج ‏۴، ص ۷۹) و نیز خطبه حضرت زینب در دربار یزید نیز هست که تو زنان خودت را پشت پرده بپوشانی،ولی پوشش دختران پیامبر را برداری(لهوف ص182) حَتَّی جَعَلُوا ینْتَزِعُونَ مِلْحَفَةَ الْمَرْأَةِ عَلَی ظَهْرِهَا... ؛ «مردم برای غارت خانه های اولاد پیغمبر و نور چشم زهرا حمله بردند حتّی چادری که زن بکمرش بسته بود کشیده و می بردند(لهوف ص132) در متن عربی مقاتل بیشتر این روایات، عباراتی مانند «جاذَبُوا النِّساءَ مَلاحِفَهُنَّ عَن ظُهورِهِنَّ»، «یَنزِعونَ المَلاحِفَ عَن ظُهورِنا»، «یَنتَزِعونَ مِلحَفَهَ المَرأَهِ عَن ظَهرِها» و «تُنازَعُ ثَوبَها عَلى ظَهرِها» آمده است و این ها – با توجه به معنای ملحفه(ملحفه: لباسی که روی لباس دیگر می پوشیدند) - به معنای برهنه شدن و نمایان شدن موها و بدن زنان نیست، بلکه چون زنان آن زمان علاوه بر رواندازهایی شبیه چادر؛ لباس زیرین دیگری نیز داشتند که موی سر و بدن را می‌پوشاند، و سپاه دشمن تنها لباس رویین آن ها را به غارت بردند. و این به معنای بی‌حجابی و نداشتن پوشش نیست.(( انساب الاشراف، ج ‏۳، ص ۲۰۴+ تاریخ طبری، ج ‏۵، ص ۴۵۳+امالی، ص ۱۶۴ ) - نهایت مطلبی که می توان در مورد زنان اسیر گفت این است که پس از واقعه عاشورا «مکشفة الوجوه» بودند یعنی صورت آنان باز بود، از این جهت در مورد حضرت سکینه نقل شده که: هنگام ورود به آن مجلس رسمی، سکینه صورت خود را با آستین خود پوشانده بود چون پارچه ای نداشت که با آن صورت خود را بپوشاند»(معالی السبطین ج2)
آیا یزید دستور کشتن امام حسین(ع) را داد، یا عمرسعد خودش این کار را کرد؟ 1.وقتی ولید قضیه بین خود و امام را به یزید در نامه مینویسد،یزید دستور میدهد همراه نامه سر حسین را بفرستی(الفتوح ج5 ص18) 2. سیوطى مى گوید: «یزید در نامه اى به والى خود در عراق عبیدالله بن زیاد ـ دستور جنگ با حسین را صادر نمود».(تاریخ الخلفا ص193) 3. یزید، عبیدالله بن زیاد را والى عراق کرده بود.یزیدبه او چنین نوشت: خبربه من رسیده که اهل کوفه به حسین نامه نوشته و از او دعوت کرده اند تا بر آنان وارد شود، و او نیز از مکه به طرف کوفه در حرکت است ... اگر او را به قتل رساندى که هیچ و گرنه تو را به نسب و پدرت باز خواهم گرداند. پس بپرهیز که وقت از دست تو فوت نشود».(تاریخ یعقوبی ج2 ص242) 4.جهت دیدن بیشتر دستور یزید به قتل امام ،رجوع شود(تاریخ الاسلام ذهبی ج5 ص10+تاریخ طبری ج3 ص269+سیر اعلام النبلا ج4 ص37)
آیا سربه محمل کوبیدن حضرت زینب(س) واقعیت دارد؟ داستان چنین است: مسلم گچکار که داراالاماره ابن زیاد را تعمیر میکند،گفته: دیدم سرامام را مقابل کجاوه(هودج) حضرت زینب بردند و ایشان درشعری خطاب به امام صحبت کرد و در شعر گفت: حسین،چه قسب القلب شدی؟اگر با من حرف نمیزنی، بافاطمه صغیره حرف بزن و... سپس سرش را به محمل زد و خون جاری شد(بحار، ج ‏45، ص 114) 1.این داستان راعلامه مجلسی از نورالعین شافعی مذهب و منتخب طریحی(هردو غیرمعتبر) و بدون سند و مرسل نقل کرده است وخود مسلم جصاص نیز مجهول است 2.اصلا اسیران بر شتر بدون زین بودند و اصلا اسیر را با محمل نمیبرند(منتهی الامال، ج ۱، ص ۷۵۳) 3.با مقام صبر و رضای حضرت زینب سازگاری ندارد وباتوصیه امام به صبر به خواهرش نمیخورد؛زینبی که در گودال قتلگاه بدن بی سر امام را بلند کرده و گفت: الهی تقبل منا هذا القربان(مقتل الحسین مقرم، ص ۳۰۷)؛زینبی که کاخ ابن زیاد و یزید را باسخنانش به لرزه درآورد 4.قسی القلب گفتن به امام حسین حرف زشتی است که حضرت بکار نمیبرد 5.سر امام را همان عصرعاشورا به کوفه بردند و همراه کاروان که 12 محرم به کوفه رسید،نبود (ارشاد،ج‏2، ص 113) 6.برفرض بوده باشد بی اختیار بوده و ربطی به قمه زنی که فعلی اختیاری است ندارد
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
آیا سربه محمل کوبیدن حضرت زینب(س) واقعیت دارد؟
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
آیا یک قطره اشک بر امام حسین(ع) تمام گناهان را میبخشد؟
هرکی با هر عنوان و سلیقه ای که هستی باید رای بدی: چون :