eitaa logo
پاسخ به شبهات|سعید سپاهی
5.4هزار دنبال‌کننده
1.5هزار عکس
820 ویدیو
249 فایل
ارسال شبهه @tadbir73 https://tadbirrr.blogfa.com/ هر سوال و شبهه ایی داری بدون تعارف بپرس
مشاهده در ایتا
دانلود
☝️☝️👇👇😳😁 احتمالا ناو ها و یا زیر دریایی هایی هم در کنار این کشتی های جنگی وجود داشته است ... از جمله تجهیزات و امکانات این نوع کشتی ها میتوان به موارد زیر اشاره کرد: دو دستگاه سیستم رادار فرانسوی مارک DRBN-38A Decca Bridgemaster E250 و یک دستگاه رادار تعیین هدف فرانسوی . MRR3D-NG دو دستگاه توپ دریایی 30 میلی متری مارک АК-630 با 2000 گلوله زاپاس. یکدستگاه توپ ضد هوائی مارک Breda-Mauser,. چهار قبضه تیربار برونینگ با کالیبر 12,7 میلی متری. دو سیستم راکت زمین به هوائی سام 18 (ایگلا). دو سیستم پرتاب راکت بالدار کروز "کالیبر" با سرعت بالاتر از صوت. دو سیستم راکت ضد هوائی "سندباد". دو سیستم ضد هوائی مدرن و ضد راکت روسی پیشرفته و تمام اتوماتیک "پالاش" (قداره ) 😄😁
❌ معرفی چهره واقعی آرتمیس و افشای جعل باستان گرایان آریایی❌ ⚠️آرتمیس (به یونانی: Αρτεμις و به لاتین: Artemis/artemise) در اساطیر یونان، ایزدبانوی شکار، ماه و حاصلخیزی، دختر زئوس، و خواهر دوقلوی آپولون بود ⚠️هرودوت این نام را جزو اسامی خدایان یونانی می آورد. ⚠️گزنفون هم او را به عنوان یک رب النوع یونانی نام می‌برد. ✅طبق منابع متعدد تاریخی،یونانی بودن این واژه روشن و صریح است و جای تردید نیست. ⚠️نام پدر آرتمیس هم لیگ‏دامیس بود که این نیز نامی یونانی و مربوط به نواحی ایونیه است (نه یک نام ایرانی) پدر آرتمیس، اهل هالیکارناس (در ایونیه) بود، و مادر او نیز اهل جزیره کریت (کِرِت) در دریای مدیترانه بود. لذا آرتمیس، ایرانی (و پارسی) نبود. 👈بنابر نقل تاریخ، نام پسر آرتمیس، پیسیندلیس (Pisindelis) بود،که یک نام یونانی است. ⚠️آرتمیس از اینکه خشایارشا آتن را به آتش کشید، ابراز خشنودی می‌کند و او را می ستاید. لذا یونانیان، به آرتمیس به چشم یک خائن جنایتکار نگاه می‌کردند. در جنگ سالامیس، آرتمیس نزد خشیارشا آمد و با او همراه شد. دقیقا همین رفتار آرتمیس ، بانوی خیانتکار یونانی باعث شد تا باستانگرایان و یهودیت برای او جعل سازی کنند و او را به پارسیان نسبت دهند. 📗منابع: [۱]. بنگرید به theoi.com, Olympios, Artemis.‎.‎.‎ (link is external) و mythindex.com, greek mythology, Artemis.‎.‎.‎ (link is external) آثنایوس نوکراتیسى، ایرانیات در کتاب بزم فرزانگان‏، ترجمه: جلال خالقى مطلق‏، تهران، مرکز دائرة المعارف بزرگ اسلامى‏، ۱۳۸۶. ص ۹۶ [۲]. تاریخ هردوت،‏ مترجم و محقق: هادى هدایتى،‏ تهران: مؤسسه انتشارات و چاپ دانشگاه تهران‏، ۱۳۸۲. ج‏ ۴، ص ۱۰۰ پاورقی، ج ۳ ص ۱۴۹ پاورقی. [۳]. آثنایوس نوکراتیسى، همان، ص ۱۰۳؛ تاریخ هردوت، همان، ج ‏۱، ص ۸۱ [۴]. پروکوپیوس، جنگ‏‌هاى ایران و روم، ترجمه: محمد سعیدى‏، تهران، انتشارات علمى و فرهنگى‏، ۱۳۸۲، ص ۸۱ [۵]. تاریخ هردوت، همان، ج‏ ۴، ص ۱۰۲ [۶]. تاریخ هردوت، همان، ج‏ ۴، ص ۱۰۱ [۷]. حسن پیرنیا، تاریخ ایران باستان‏، تهران: نشر دنیاى کتاب‏، ۱۳۷۵. ج‏ ۱، ص ۶۲۰ [۸]. تاریخ هردوت، همان، ج‏ ۱، ص ۳۱ [۹]. گزنفون، لشکرکشى کوروش‏، ترجمه: غلام على وحید مازندرانى،‏ تهران: نشر دنیاى کتاب‏، ۱۳۸۴، ص ۱۴۲ [۱۰]. مری بویس، زرتشتیان، باورها و آداب دینی آنها، ترجمه ع.بهرامی، تهران: نشر ققنوس (ویراست دوم)، ۱۳۹۱. ص ۱۱۸؛ رومن گیرشمن، تاریخ ایران از آغاز تا اسلام، ترجمه محمد معین، تهران: شرکت انتشارات علمی و فرهنگی، ۱۳۷۲. ص ۳۲۰ [۱۱]. مری بویس، همان، ص ۱۱۹ [۱۲]. Schmitt، Rüdiger, ARTEMISIA, Encyclopædia Iranica.‎ [۱۳]. تاریخ هردوت، همان، ج ۳، ص ۷ [۱۴]. تاریخ هردوت، همان، ج‏ ۱، ص ۵ [۱۵]. حسن پیرنیا، همان، ج‏ ۱، ص ۷۴۳ [۱۶]. تاریخ هرودوت، ترجمهٔ وحید مازندرانی. تهران: انتشارات فرهنگستان ادب و هنر ایران، ۱۳۵۶. ص ۳۸۲ [۱۷]. تاریخ هرودوت، ترجمهٔ وحید مازندرانی. تهران: انتشارات فرهنگستان ادب و هنر ایران، ۱۳۵۶. ص ۴۴۷ و ۴۵۳؛ حسن پیرنیا، همان، ج‏ ۱، ص ۸۰۷-۸۰۸ [۱۸]. تاریخ هرودوت، ترجمهٔ وحید مازندرانی. تهران: انتشارات فرهنگستان ادب و هنر ایران، ۱۳۵۶. ص ۴۵۹؛ حسن پیرنیا، همان، ج ‏۱، ص ۸۱۹ [۱۹]. حسن پیرنیا، همان، ج‏ ۱، ص ۷۴۳ [۲۰]. حسن پیرنیا، همان، ج‏ ۱، ص ۸۱۴ [۲۱]. حسن پیرنیا، همان، ج‏ ۱، ص ۸۱۵ [۲۲]. حسن پیرنیا، همان، ج‏ ۱، ص ۸۱۵ [۲۳]. حسن پیرنیا، همان، ج ‏۱، ص ۷۴۳
⚠️☝️شبهه ای که یکی از ملحدان بیسواد(آریایی)وارد کرده بودند به کلام الله تعالی.
⚠️ در ابتدای پاسخ باید از بیسوادی شخص شبهه وارد کننده چند مورد را افشا کنم. 1_اول اینکه کفر از کفرو ناسپاسی می آید .و ریشه آن به ترتیب ک،ف،ر هست. ولی فکر از اندیشیدن می آید و تفکر کردن و ریشه آن به ترتیب ف،ک،ر. خب شخص ملحد وبیسواد ریشه این کلمات را جابجا کرده و ادعا دارد که هم معنی هستند.مثلا سعید به معنا خوشبخت از ریشه س،ع،د هست حالا اگر طبق روش ملحد بیسواد پیش برویم پس عدس که از حبوبات هست هم به سه حرف ع،د،س یا س،ع،د باید هم معنی باشد که اصلا اینگونه نیست. اما مثلا کلمه شیر معنی سلطان جنگل .صفت برای افراد شجاع و همان نوشیدنی از،پستان گاو معنی میدهدو... خب یک ملحد از این نوع بیسواد گویا به این چیزها دقتی ندارد.
دلیل دوم بر بیسوادی این شخص ملحد که حتی سواد کافی برای درست نوشتن هم ندارد.الحمدلله که این جماعت خودشان را بدست خود رسوا میکنند که چقدر،بیسواد هستند.👈سعال کردن👉 غلط است از لحاظ نگارشو صحیح آن 👈سوال کردن👉 است.خب کسیکه سعال کردن را غلط مینویسد و به ظن خود فکر میکند سعال کردن یعنی پرسش کردن هست باید فهمید که چطور بر طبل بیسوادی خود میزند و چنین شخص بیسوادی اصلا درجایگاهی نیست که بر قرآن شبهه وارد کند. ⚠️معنی سعال یعنی شادمان گردیدن و سرفه هم هست⚠️☺️ قابل توجه ملحد بیسواد☝️
اما دلیل سوم بر بیسوادی شخص ملحد☺️ نوشته کفر از کلمه فکرکردن می آید که در اینجا کل قواعد دستوری بوسیله شخص ملحد بیسواد به شکل هراس انگیزی شخم زده میشود.کافیست به دو شات پایین از فرهنگ لغت دهخدا نگاه کنید تا معنی کفر و معنی فکر را دریابید
اما مورد چهارم بیسوادی ملحد را بگویم بعد پاسخ شبهه داده شود. ⚠️ملحد در یک حرکت آریایی کوروش پسندانه و جاهلانه معنی آیات 101 و 102 سوره مائده را کلا دستکاری،و قیچی کرده.امان از،بیسوادی☺️ ⚠️⚠️⚠️اما جواب بر این شبهه که اگر بدون غلط املایی و بدون دستکاری معنی آیات و بدون شخم زدن عرصه قواعد دستوری زبان عربی بیان شود
⚠️قرآن بارها و بارها در آیات مختلف و بیش از 300 بار امر به تفکر کردن و فکر کردن و اندیشیدن نموده. جناب ملحد بیسواد اگر فکر کردن بمعنای کفر باشد پس قرآن 300 بار توصیه کرده که کافر باشیم????(ملحد 12 سیلندر سوپر آریایی یعنی این) ✅جایگاه تفکر و تعقل در قرآن 1- قرآن کریم به اشکال مختلف جایگاه بلند متفکران و دانشمندان را تذکر داده است : (زمر / 9) (مجادله / 11) (زمر / 18). 2- انسان را به تفکر در آفرینش و تفکر در خودشان دعوت کرده است : (آل عمران / 191) (روم / 8). 3- در بسیاری از آیات , بدون این که صریحا" مردم را به تفکر دعوت کند, استدلال عقلی می آورد; و بدون این که اعتبار تعبدی خود را لحاظ کند با منکران احتجاج می کند: (هود / 35) (انبیائ / 22) (موئمنون / 91). 4- در تشریع احکام الهی , در بسیاری از موارد فلسفه احکام را بیان می کند, تا مردم از روی بینش , از آن تبعیت کنند: (عنکبوت / 45) (بقره / 183) (مائده / 6) (مائده / 91) (طه / 14). 5- در ده ها آیه نشانه های خود را به غرض به تفکر واداشتن مردم بیان می کند. تعابیری چون : (لعلهم یتفکرون , لعلکم تتفکرون , افلا تتفکرون , لقوم یتفکرون ) و یا تعابیری چون : (افلا تعقلون , افلم تکونوا تعقلون , لعلکم تعقلون , ان کنتم تعقلون , لقوم یعقلون , افلا یعقلون ) که هر یک از آنها چندین بار تکرار شده است .
«يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُواْ لاَ تَسْأَلُواْ عَنْ أَشْيَاء إِن تُبْدَ لَكُمْ تَسُؤْكُمْ وَإِن تَسْأَلُواْ عَنْهَا حِينَ يُنَزَّلُ الْقُرْآنُ تُبْدَ لَكُمْ عَفَا اللّهُ عَنْهَا وَاللّهُ غَفُورٌ حَلِيمٌ» (المائده، 101) ترجمه: اى مؤمنان! از چيزهايى نپرسيد كه اگر براى شما فاش گردد موجب اندوهتان مى‏شود. و اگر به هنگام نزول قرآن از آن بپرسيد [حكم آن‏] براى شما روشن خواهد شد. خدا از آن [سؤالات بی‌جا] درگذشت و خداوند آمرزنده‏ى بردبار است. چنان چه مشهود است، در این این مبارکه، هرگز توصیه نشده که از زیاد سؤال کردن اجتناب نمایید، بلکه فرموده است از پرسیدن آن چه دانستنش موجب اندوه می‌شود اجتناب کنید و نیز از سؤال بی‌جا پرهیز نمایید. فرض کنید کسی از رسول الله صلی الله علیه و سلم سؤال نماید(بواسطه ارتباط رسول الله از طریق وحی) که: «من چه زمانی خواهم مُرد؟» و یا «سبب مرگ من چیست؟» و یا «همسر و فرزندان من کِی و چگونه می‌میرند؟» و ...، بدیهی است که پاسخ این سؤالات چیزی جز بر غم و اندوه و در اغلب موارد یأس و ناامیدی نمی‌افزاید.
و گاهی انسان چون برایش قابل هضم نیست و خوشش نمی‌آید انکار هم می‌کند. لذا در آیه بعد تصریح می‌نماید که بسیاری قبل از شما از این قبیل سؤالات نمودند و به جهت آن کافر شدند: «قَدْ سَأَلَهَا قَوْمٌ مِّن قَبْلِكُمْ ثُمَّ أَصْبَحُواْ بِهَا كَافِرِينَ» (همان، 102) ترجمه: البته گروهى پيش از شما نيز اين چيزها را پرسيدند، سپس بدان كافر شدند ⚠️گاه انسان با سؤال بی‌مورد، کار ساده را برای خودش سخت می‌کند؛ مثل قوم بنی‌اسرائیل. به آنها امر شد که گوساله‌ای را قربانی کنید و ... – خُب اگر هر گوساله‌ای را بنا بر همین امر قربانی می‌کردند، به حاجت می‌رسیدند، اما کار را بر خود سخت کردند، پرسیدند: نر باشد یا ماده – بزرگ باشد یا کوچک – چه رنگی باشد – در میان کدام گله باشد و ...، پس مجبور شدند دنبال چنین گوساله‌ای با این مشخصات بگردند. انسان گاه با سؤالات بی‌مورد، خودش را به دردسر می‌اندازد. ⚠️گاهی سؤال بسیار زودرس است، پس یا پاسخی به آن داده نمی‌شود و یا اگر پاسخ داده شود نیز برای سائل قابل درک نبوده و فایده‌ای ندارد. مثل یک سؤال علمی که هنوز معلومات اولیه و مقدماتی آن حاصل نشده است. ⚠️و اما گاهی سؤال درباره موضوعات یا مباحثی است که بشر با عقل خود در می‌یابد که از فهم آن عاجز است. چرا که عقل و فهم چیزی را می‌فهمد که به آن احاطه داشته باشد. یعنی آن مطلب، آن موضوع یا ...، محاط عقل او باشد. حال اگر همه عاقلان و حکیمان عالم جمع شوند و از چیستی خدا بپرسند، قطعاً به هیچ نتیجه‌ای نمی‌رسند، به جز یک نتیجه عقلی مبنی بر این که خداوند متعال «چیستی» ندارد و اگر داشت که محدود می‌شد و این صفت مخلوق است و نه خالق. لذا فرموده‌اند در مورد آن چه که به عقل شما درک نخواهد شد، سؤال نکنید، چرا که اصلاً جوابی ندارد که شما فهم کنید. چنان چه حتی در مورد چیستی روح فرمود: «وَيَسْأَلُونَكَ عَنِ الرُّوحِ قُلِ الرُّوحُ مِنْ أَمْرِ رَبِّي وَمَا أُوتِيتُم مِّن الْعِلْمِ إِلاَّ قَلِيلاً» (الإسراء، 85) ترجمه: و در باره روح از تو مى‏پرسند، بگو: روح از [سنخ‏] فرمان پروردگار من است، و به شما از دانش جز اندكى داده نشده است.
(اگر قرآن چنین افرادی را به چهارپایان تشبیه کرده الحق که توصیف خوبی برای این اشخاص بیان شده با این همه جهالت و نادانی که در وجود این ملحدان(خصوصا نوع ایرانی)جمع شده. والسلام علی من اتبع الهدی(طه47) درود و سلام بر کسی که پیرو هدایت باشد.