▫️ ﷽
❌شبهه
تاریخ عرب
1 - ﺑﺮﯾﺪﻥ ﺳﺮ ﺣﺴﯿﻦ ﺑﻦ ﻋﻠﯽ ﻭ ﺑﺮﺩﻥ ﺁﻥ ﻧﺰﺩ ﻋﺒﯿﺪﺍﻟﻠﻪ ﺑﻦ ﺯﯾﺎﺩ
۲-ﺑﺮﯾﺪﻥ ﺳﺮ ﻋﺒﯿﺪﺍﻟﻠﻪ ﺑﻦ ﺯﯾﺎﺩ ﻭ ﺑﺮﺩﻥ ﺁﻥ ﻧﺰﺩ ﻣﺨﺘﺎﺭ ﺛﻘﻔﯽ
۳ - ﺑﺮﯾﺪﻩ ﺷﺪﻥ ﺳﺮ ﻣﺨﺘﺎﺭ ﺛﻘﻔﯽ ﻭ ﺑﺮﺩﻥ ﺁﻥ ﻧﺰﺩ ﻋﺒﺪﺍﻟﻠﻪ ﺑﻦ ﺯﺑﯿﺮ
۴ - ﺑﺮﯾﺪﻩ ﺷﺪﻥ ﺳﺮ ﻋﺒﺪﺍﻟﻠﻪ ﺑﻦ ﺯﺑﯿﺮ ﻭ ﺑﺮﺩﻥ ﺁﻥ ﻧﺰﺩ ﻋﺒﺪﺍﻟﻤﻠﮏ ﻣﺮﻭﺍﻥ
و ﺗﻮﺿﯿﺢ اینکه :
ﺩﺭ ﺁﻥ ﺯﻣﺎﻥ، ﻧﻪ ﺭﮊﯾﻢ ﺻﻬﯿﻮﻧﯿﺴﺘﯽ ﻭﺟﻮﺩ ﺩﺍﺷﺖ ﻭ ﻧﻪ آﻣﺮﯾﮑﺎ نه القاعده ﻭ ﻧﻪ ﺩﺍﻋﺶ
"فقط اسلام بود و قلمرو مسلمانان"
کلا این سر بریدن رسم بوده فرقی هم نمی کرده مظلوم باشی یا ظالم اگر شکست می خوردی سرت بالا نیزه بود....
داعش امروز هم برعکس نظر بعضی ریشه از فرهنگ آن زمان داره نه آمریکا و اسرائیل... ممکنه آنها از حماقت اینها استفاده کنند ولی مشکل از فرهنگ بدوی آدمهای این مناطق است.
✅پاسخ
✅ @shobhe_ir
اولا این ظلم و جنایت ها مربوط به اسلام ناب نیست و اسلامی که ما نیز قبول نداریم مرتکب این جنایات شده است؛
ثانیا ظلم و جنایت در همهی جوامع شرقی و غربی، عرب و عجم وجود داشته و این به دلیل خلقت خاص و دو بُعدی انسان است.
هرچند یادآوری جنایات نیاکان خوشایند نیست، اما برای آشکار شدن حقیقت، چند نمونهی ایرانی از جنایات ذکر میشود:
♦️کمبوجیهی دوم، فرزند کورش و دومین پادشاه هخامنشی است. بنا به گفتهی داریوش که در کتبیهی بیستون حک شده، کمبوجیه برادرش بردیا را کشت. نوشته کتیبه بیستون:
«داریوش شاه می گوید:
این آن کاری است که من پس از آنکه شاه شدم کردم:
پسر کوروش به نام کمبوجیه، از خاندان ما، در آغاز در اینجا شاه بود؛ این کمبوجیه برادری به نام بردیا داشت؛ او از همان مادر و از همان پدری بود که کمبوجیه (تولد یافته بود)؛ آنگاه، کمبوجیه این بردیا را کشت؛ هنگامی که کمبوجیه بردیا را کشت، سپاه نمی دانست که بردیا کشته شده است؛ پس از آن، کمبوجیه به مصر رفت…» (کتیبه های هخامنشی، ص ۲۱۹ ـ ۲۲۰)
✅ @shobhe_ir
♦️حکومتهایی موروثی که تنها علتِ پادشاه شدن یک شخص، نه لیاقت و دانش، بلکه پیوند خونی و وراثت نژادی بوده است، برای حفظ تاج و تخت، از قتل عام مردم بیگناه دریغ نمیکردند. از آن جمله میتوان به قتلعام مردم بیدفاع بلوچستان و سپس کشتار بیرحمانهی مردم گیلان به دست انوشیروان اشاره نمود.
این در حالی است که مورخین، عصر پادشاهی انوشیروان را یک دورهی طلایی برای تاریخ ایران میدانند (!) اما میبینیم که این عصر درخشان، تنها برای اشراف و شاهزادگان و موبدان درخشان بود! اما برای عامهی ملت، مملو از ظلم و ستم و تباهی بود. (مقاله «حکومتِ انوشیروان ، بر پایه تبعیض و اختلاف طبقاتی»)
✅ @shobhe_ir
♦️خشایارشای بزرگ، چهارمین پادشاه هخامنشی، مادرش آتوسا (دختر کورش) را به قتل رساند. دکتر پروزی رجبی می نویسد:
«ظاهرا خشیارشا در حال غضب مادرش آتوسا را به قتل رساند.»
🔹 در غرب به اصطلاح متمدن و فقط در دوران معاصر، دهها میلیون کشته در دو جنگ جهانی اول و دوم به وقوع پیوست. آمریکای حقوق بشر پرست هم در دو حمله اتمی به ژاپن دهها هزار نفر را در یک لحظه به خاک و خون کشید.
نکته:
در تاریخ ایران، تنها بنیانگذار حکومت که فرزند خود را به عنوان حاکم بعد از خودش انتخاب نکرد امام خمینی بود!!
ــــــــــــــــ
☑️ پاسخ شبهات فضای مجازی👇
✅ @shobhe_ir
5.34M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 ببینید | خیلی زیبا
ــــــــــــــــ
☑️ پاسخ شبهات فضای مجازی👇
✅ @shobhe_ir
✅ @shobhe_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مردم آلبانی، پنج روز از سال را
در این مکان مراسم میگیرند
و از ارتفاع ۲۴۱۷ متری بالا میروند
ذبح می کنند، غذا می پزند
و بنام قمر بنی هاشم (ع)
در میان فقرا و بینوایان
توزیع می کنند
ــــــــــــــــ
☑️ پاسخ شبهات فضای مجازی👇
✅ @shobhe_ir
. ⚘﷽⚘
❌ شبهه
#تحریم #عزاداری از زبان امامان اهل بیت علیهم السلام:
1- أنّ الإمام الحسين(عليه السلام) قال لزينب(عليها السلام): "يا أختاه إني أقسمت عليك فأبري قسمي، إذا أنا قتلت فلا تشقي عليَّ جيبا، ولا تخمشي عليَّ وجهاً، ولا تدعي عليَّ بالويل والثبور.
2- قال الرسول صلی الله علیه و آله و سلم: "النياحة من عمل الجاهلية "
3- قال الإمام الباقر عليه السلام: "أشد الجزع الصراخ بالويل والعويل، ولطم الوجه والصدر، وجز الشعر من النواصي، ومن أقام النواحة فقد ترك الصبر، وأخذ في غير طريقه"
4- عن الصادق عليه السلام: "من ضرب يده على فخذه عند المصيبة حبط أجره".
5- عن الرسول صلى الله عليه وآله وسلم: "ليس منا من ضرب الخدود وشق الجيوب"
#محرم
✅ پاسخ
✅ @shobhe_ir
♦️خوب است اگر کسی می خواهد به روایت ها استناد کند و واقعا روایت قبول دارد، تمام روایت های پیرامون یک موضوع را ببیند. زیرا در مقابل این چند روایت، صدها روایت وجود دارد که عزاداری بر امام حسین را نه تنها سفارش میکند، بلکه دارای بالاترین فضیلت دانسته است. کسی که به دنبال #حق است، کافی است به کتاب #کامل_الزیارات که از قدیمیترین و معتبرترین کتب روایی شیعه است مراجعه کند تا صدها روایت در فضلیت عزاداری بر سیدالشهدا علیه السلام مشاهده کند. مثلاً:
👈 از ابى هارون مكفوف نقل شده كه وى گفت: حضرت ابو عبد اللَّه عليه السّلام فرمودند:
اى ابا هارون آيا شعرى در مصيبت امام حسين عليه السّلام برايم مىخوانى؟ ابا هارون مىگويد: پس براى آن حضرت شعرى خواندم و آن جناب گريست. سپس فرمودند: همان طورى كه پيش خود شعر و مرثيه مىخوانيد برايم بخوان يعنى با رقّت و لطافت، ابا هارون مىگويد: پس اين بيت را براى آن جناب با رقّت و لطافت خواندم:
✅ @shobhe_ir
📃امْرُرْ عَلَى جَدَثِ الْحُسَيْنِ
فَقُلْ لِأَعْظُمِهِ الزَّكِيَّةِ
😔ابا هارون مىگويد: امام عليه السّلام گريست، سپس فرمود: بيشتر برايم بخوان.
پس قصيده ديگر براى حضرتش خواندم. ابا هارون مىگويد: امام عليه السّلام گريستند و صداى گريه اهل منزل را از پشت پرده شنيدم.
👈سپس اباهارون مىگويد: وقتى از خواندن فارغ شدم حضرت به من فرمودند: اى اباهارون كسى كه در مرثيه حسين بن على عليهما السّلام شعرى خوانده و خود گريه كرده و ده نفر ديگر را بگرياند بهشت بر ايشان واجب مىگردد... و كسى امام حسين را نزدش ياد كنند و از چشمش به مقدار بال مگس اشك بيايد ثواب و اجر او بر خداست و خداوند براى وى به كمتر از بهشت اجر و ثواب نمىدهد. (کامل الزیارات، ص 208)
روایات بیشتر 👈 (http://yon.ir/tBgXM)
⁉️ اما آیا بین این دو دسته روایت تعارضی وجود دارد؟؟ خیر. برای توضیح توجه به روایت ذیل کافی است:
❇️امام صادق علیه السلام فرمودند: إِنَّ الْبُكَاءَ وَ الْجَزَعَ مَكْرُوهٌ لِلْعَبْدِ فِي كُلِّ مَا جَزِعَ مَا خَلَا الْبُكَاءَ وَ الْجَزَعَ عَلَى الْحُسَيْنِ بْنِ عَلِيٍع فَإِنَّهُ فِيهِ مَأْجُور؛ جزع نمودن و گريستن در تمام امور مكروه و ناپسند است مگر گريستن و جزع كردن بر حسين بن علىّ عليهما السّلام زيرا شخص در اين گريستن مأجور است. (📚 کامل الزیارات، ص 201)
👈 دلیل استثنای گریستن بر امام حسین علیه السلام هم آثار و فواید بسیاری است که در اثر گریه و هماهنگی روح عزادار با اهداف حسینی ایجاد میشود.
♦️اما اینکه پیامبر «نیاحة» را از عمل شیطان دانسته اند، به این خاطر بوده که در جاهلیت هنگام عزاداری حرف های باطل و شرک آلودی بر زبان جاری می کرده اند. به همین خاطر امام صادق علیه السلام می فرمایند:
«لا بأس بکسب النائحه اذا قالت صدقاً» ؛ اگر نوحه گر حرف درستی بزند، [حتی] می تواند برای عملش مزد بگیرد. (📚 الفقیه/ ج1/ 183)
✅ @shobhe_ir
♦️ اما سفارش امام حسین علیه السلام به حضرت زینب، یک دستور اختصاصی بوده است. ایشان با دعوت به خویشتن داری در برابر دشمنان، به دنبال آن است تا در آن شرایط حساس، با عزاداری آن هم به شکل پاره کردن لباس و خراش بر صورت، دشمن احساس پیروزی نکند و همچنین خانواده امام حسین علیه السلام روحیه خود را حفظ نمایند.
ــــــــــــــــ
☑️ پاسخ شبهات فضای مجازی👇
✅ @shobhe_ir
💯 در نشر این مطلب #آتش_به_اختیار عمل کنید!
┈┈••✾•🌺💛🌺•✾••┈┈
. ⚘﷽⚘
💠 صدا و سیما کدام سخن امام خمینی(ره) را سانسور کرد؟
✅ @shobhe_ir
🔹«این را من باز هم گفتهام ـ اگر سانسور نشود! و اگر سانسور بشود، ممکن است من یک کار دیگر بکنم ـ اسلام را تا حالایی که شما میبینید، اینجا ما نشستهایم، سیدالشهدا زنده نگه داشته است.. هرچه داشت در راه خدا داد و برای تقویت اسلام و مخالفت با ظلم قیام کرد..... گریه کردن بر شهید؛ زنده نگه داشتن نهضت است. اینکه در روایت هست که کسی که گریه بکند یا بگریاند، یا به صورت گریهدار خودش را بکند، این جزایش بهشت است. این برای این است که حتی آنی که یک حال حزن به خودش میدهد و صورت گریهدار به خودش میدهد، این نهضت را دارد حفظ میکند؛ این نهضت امام حسین ـ سلاماللّه علیه ـ را حفظ میکند. ملت ما را این مجالس حفظ کرده.»
🔹صحیفه امام، ج۱۰،ص۵۸
#محرم
ــــــــــــــــ
☑️ پاسخ شبهات فضای مجازی👇
✅ @shobhe_ir
✅ @shobhe_ir
💯در انتشار این مطلب #آتش_به_اختیار عمل کنید!
┈┈••✾•🌺💛🌺•✾••┈┈
«مکن ای صبح طلوع»، آخرین چانهزنی «انسان» با طبیعت و جبر و قانون و زمان چرخشی و تکرار شونده طبیعت است. کورسوی امید در شب طولانی تا شاید آن بنیانی ترین رخداد تاریخ به «تاخیر» بیفتد. چرا که اگر نیفتد، ظهر روز بعد، او، انسان، مجبور به انتخاب؛ و مسئول سرنوشت و تقدیر کلیت تاریخ میشود.
✅ @shobhe_ir
🔹تابلوی عجیبی است. هر سال همین موقع. در آن شب طولانی. انسان در یک سو و زمان طبیعی در سوی دیگر. چشم در چشم یکدیگر. انسانی که ملتمسانه میخواهد زمان متوقف شود و صبح طلوع نکند. مواجههای که هر سال با شکست انسان و پیروزی «زمان طبیعی» به پایان میرسد. و صبح میرسد. و ظهر میرسد. و انسان شاهد گرفته میشود و آنچه رخ داده و هر سال باز رخ میدهد را به یاد میاورد و با به یاد آوردنش واقعه را مشاهده میکند.
🔸و «زمان طبیعی» با این واقعه قطع میشود، و پس از آن، نه انسان و نه زمان هرگز از کابوس آنچه دیدهاند رها نمیشوند. و این آغاز «زمان تاریخی» است. و این آغاز تاریخ است. تاریخی بالذات منتظر. و انسان به سرنوشتی هبوط میکند که او را مجبور به انتخاب میکند. انسانی که بر حقیقت آن واقعه شهادت میدهد و انسانی که شهادت نمیدهد. انسانی که انتخاب میکند سوگوار-مبارز شود و انسانی که انتخاب میکند ردای فراموشی بر سر کند و تظاهر کند زمان طبیعی و چرخش تکرارشوندهاش هنوز ممکن است. اما این رخداد، هر رخدادی نیست. آنچه در مقام انتخاب است سرنوشت کلیت تاریخ است.
🔹عاشورا واقعهای «در» تاریخ نیست. عاشورا بنیان هستیشناسانه تاریخ است. عاشورا رخدادی است که بواسطه آن، «تاریخ» ممکن میشود.
✅ @shobhe_ir
علی علیزاده. تکهای از مقاله منتشر نشده عاشورا و متافیزیک زمان
ــــــــــــــــ
☑️ پاسخ شبهات فضای مجازی👇
✅ @shobhe_ir
. ⚘﷽⚘
❌ شبهه
چرا امام حسین در قضیه عاشورا برای رسیدن به آب چاهی حفر نکرد؟ ایشان می توانست با کندن چاهی تنها به عمق دو متر می توانست به آب برسد.
#محرم #امام_حسین #تشنگی #عطش
✅ پاسخ
🆔 @SHOBHE_SHENASI
♦️اگر با کندن تنها دومتر در کربلا می توان به آب رسید، بنای هیچ خانه ای در کربلا ممکن نبود. چون خانه ها نشست و ریزش می کرد. مخصوصا امروزه که ساختمان ها و هتل های بزرگی ساخته می شود که نیاز به پی ریزی عمیقی دارد.
♦️امام حسین برای پیشگیری از حمله دشمن، در پشت خیمه ها خندقی حفر نمودند که اگر همین مقدار کافی بود، به آب می رسیدند.
♦️ظاهراً حفر چاه (حداقل چاه کم عمق) در سرزمین کربلا به دلیل مجاورت با دریاچه نمکی «بحیرة الملح» نتیجه ای جز دسترسی به آب شور و تلخ نداشته است.
✅ @shobhe_ir
♦️با توجه به اینکه تنها سه روز خیمه های امام علیه السلام با کمبود آب مواجه شد، ایشان با فرستادن حضرت عباس علیه السلام به همراه ۵۰ نیروی پیاده و سواره، به شریعه فرات، اقدام به تأمین آب مورد نیاز می کردند. اما در روز آخر به دستور عمرسعد، محاصره آب شدید (طبق گزارشی ۴۰۰۰ تیرانداز) شد و همین مسئله موجب سختی کار، و درنتیجه بحران آب و شهادت قمربنی هاشم ع شد.
✅ پاسخ یابی شبهات بیشتر در👇👇
✅ @shobhe_ir
✅ @shobhe_ir
💯 #آتش_به_اختیار در رفع شبهات کمک کنید!
┈┈••✾•🌺💛🌺•✾••┈┈
▫️ ﷽
🔹شعر مولانا در وصف شهدای کربلا
✅ @shobhe_ir
کجایید ای شهیدان خدایی
بلاجویان دشت کربلایی
کجایید ای سبک روحان عاشق
پرندهتر ز مرغان هوایی
کجایید ای شهان آسمانی
بدانسته فلک را درگشایی
کجایید ای ز جان و جا رهیده
کسی مر عقل را گوید کجایی
کجایید ای در زندان شکسته
بداده وام داران را رهایی
کجایید ای در مخزن گشاده
کجایید ای نوای بینوایی
در آن بحرید کاین عالم کف او است
زمانی بیش دارید آشنایی
کف دریاست صورتهای عالم
ز کف بگذر اگر اهل صفایی
دلم کف کرد کاین نقش سخن شد
بهل نقش و به دل رو گر ز مایی
برآ ای شمس تبریزی ز مشرق
که اصل اصل اصل هر ضیایی
دیوان شمس /غزل 2707
ــــــــــــــــ
☑️ پاسخ شبهات فضای مجازی👇
✅ @shobhe_ir
📸 قصه ما به #سر رسید...
🔹دشمنت کشت ولی نور تو خاموش نشد
🔹آری آن جلوه که فانی نشود، نور خداست
عزاداری هایتان قبول #محرم
ــــــــــــــــ
☑️ پاسخ شبهات فضای مجازی👇
🆔 @dastanak_ir