فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 پاسخ استاد انصاریان به توهین های سروش
در پی توهین #عبدالکریم_سروش به سخنران ها و مداحان در یکی از سخنرانی هایش و اشاره به نام تعدادی از سخنران ها ، استاد #شیخ_حسین_انصاریان با انتشار ویدئویی پاسخ این توهین ها را داد.
مشروح سخنان استاد انصاریان را ببینید
سروش در تازه ترین سخنانش با موضوع خرافه گرایی ، شمشیر حملاتش را به سمت هیئت های مذهبی چرخانده و با نام بردن از چند نفر از سخنران ها از جمله #شیخ_حسین_انصاریان ، #پناهیان و #رحیم_پور_ازغدی ، مداحان و سخنران ها را مروج خرافات در جامعه معرفی می کند.
🚩 پاسخبهشبهاتفــجازی👇
🆔 @shobhe_shenasi
﷽، پاسخی به اهانتهای سروش
✍ حجتالاسلام دکتر قربانی مقدم
🔹 مقدمه
چندی پیش یکی از کاربران فایلی تصویری از دکتر سروش برای من فرستاد و پاسخ صحبتهای ایشان را از من خواست. من جوابی در خصوصی برای ایشان فرستادم و مانند بسیاری از پاسخها، انتشار عمومی آن را صلاح ندانستم. اما اکنون که شبهه افکنی های وی به صورت گسترده در فضای مجازی منتشر شده پاسخ بخشی از صحبتهای وی را عرضه میدارم.
ایشان با نقل چند دعا یا مطلبی که سند صحیحی ندارد، علما را به کم توجهی به صحت روایات متهم میکند و مطالبی را به برخی سخنرانان مطرح مانند استاد انصاریان نسبت میدهد.
🆔 @shobhe_shenasi
✅اما پاسخ
اینکه ایشان میگوید باید در مورد بررسی روایات سختگیری شود حرف درستی است و البته همینطور هم هست، یعنی فقها در هنگام فتوا و هنگام بررسی یک روایت گاهی چند روز روی سند آن روایت بحث و بررسی میکنند.
ایشان برای اثبات مدعای خود چند مثال میزند که یا نشان دهنده عدم آگاهی است یا غرض ورزی چون آنچه مثلاً از قول آقای انصاریان نقل میکند اولاً نقل قولی است از یک شخص که طبق نظر خود وی باید در پذیرش حرف او سختگیری داشته باشد و قبول نکند؟!
ثانیاً بر #فرض صحت نقل قول، کاملاً معلوم است که یک شوخی بیش نبوده است. (البته استاد انصاریان در یک فایل تصویری مستندات آن روایتی که ادعا میشود ایشان خود ساخته و پرداخته را تبیین کردند)
اما در مورد زیارت عاشورا اینکه یک نفر یک گوشهای اظهار نظر کرده و بخشی از آن را زیر سوال برده ملاک نیست، چون زیارت عاشورا طبق یک بررسی که خود نگارنده انجام دادم و در مجلات معتبر علمی منتشر شده سند صحیح دارد، حدیث کسا هم اصلا در مفاتیح وجود ندارد که کسی بخواهد آن را از مفاتیح پاک کند بله بعضی ناشران خودسرانه آن را در آخر مفاتیح وارد کردهاند اما جزو متن اصلی مفاتیح نیست. البته علت رواج همان حدیث کسا هم این است که مضمون آن در صدها آیه و روایت وجود دارد و چیزی بر خلاف عقل و معارف شیعی در آن وجود ندارد.
یا مثلاً نقل قولی که از آقای سیستانی نقل میشود کاملا معلوم است که دروغ است چون مگر میشود کسی (هرچند مرجع بزرگی مانند آیت الله سیستانی باشد) در کتاب یک نفر دیگر بخواهد دخل و تصرف کرده و چیزی را حذف یا اضافه کند؟!
خلاصه اینکه ایشان نگران نباشد، علما به اندازه کافی در بررسی روایات حساسیت لازم را به خرج می دهند. کتابی مانند مفاتیح هم اگر حاوی برخی دعاهایی است که سند صحیح ندارد، توسط نویسنده یعنی مرحوم محدث قمی بررسی شده اگر مخالف اصول معارف نبوده در کتاب درج شده است. چون اساسا دعا وسیله ای است برای سخن گفتن با خدا و اولیا و نیازی به حساسیت زیاد ندارد، مگر اینکه مطلب خلاف عقل یا مطلبی خلاف قرآن و سایر روایات صحیح در آن مطرح باشد که بررسی سندی آن مهم میشود.
اما آنچه هم به دعای ششم امیرالمومنین نسبت میدهد (که در دعای ششم نیست بلکه در دعای هفتم است) به دلیل عدم توجه به معانی مختلف یک کلمه است. در ترجمه حتی اگر ترجمه تحت اللفظی باشد، باید معانی مختلف از جمله معانی مجازی و کنایی نیز در نظر گرفته شود و ایشان با همهی ادعای علم و ادبی که دارد به این نکته ساده توجه نکرده است. (البته این اشتباهی است که بسیاری از مترجمان قرآن و روایات نیز مرتکب میشوند)
🚩 پاسخبهشبهاتفــجازی👇
🆔 @shobhe_shenasi
#تکذیبیه و بیانیه دفتر رحیم پور ازغدی خطاب به مسیح مهاجری
🔹آقای مسیح مهاجری نیز به زنجیره ای ها پیوسته و در روزنامهاش به دروغ نوشته است رحیم پور بعد از ماجرای قتل اخیر یک سیاهپوست در آمریکا توصیه کرده به آمریکا برویم و جنبش سیاهان را هدایت کنیم و چون این کلیپ با زیرنویس انگلیسی منتشر شده، این موجب خطری برای منافع ملی می شود!
🔹این سخنرانی شش سال قبل انجام شده و در پاسخ به تهدیدهای صریح و مکرر حاکمیت آمریکا مبنی بر دخالت در امور داخلی ایران و حمایت از اغتشاشات و تلاش برای براندازی جمهوری اسلامی، متقابلا به شکاف های درون جامعه آمریکایی و نژادپرستی بسیار عمیق آمریکا اشاره و مستدلا توصیه میکند که با افکار عمومی در غرب و به ویژه آمریکا در این باب باید سخن گفت.
🔹ناگهان در هفته گذشته، یک کلیپ گزینشی سه دقیقه ای از آن ، ابتدا در رسانه های صهیونیستی و سپس در داخل توسط افرادی منتشر و عینا باهمان تحلیل رسانه های دشمن، تکرارشد.
🔹برای چندمین بار به اطلاع می رساند آقای رحیم پور هیچ صفحه ای در اینستاگرام و توییتر ندارند. چرا نمیتوانید متن این سخنرانی را منتشر و نقد کنید تا منصفانه قضاوت شوند و قضاوت شوید؟
🚩 پاسخبهشبهاتفــجازی👇
🆔 @shobhe_shenasi
#واقعیت دارد؛
بازداشت مدیرعامل جمعیت امام علی(ع)
🔹شب گذشته بود که خبری در برخی از رسانهها منتشر شد مبنی بر بازداشت «شارمین میمندینژاد» مدیرعامل جمعیت خیریه امام علی(ع).
🔹پیگیریهای فارس، حکایت از صحت این خبر داشته و مشخص شده است که این فرد در پوشش اقدامات عامالمنفعه با مراکز ضد ایرانی همکاری داشته است.
🔸براساس اطلاعات به دست آمده عناصر اصلی این موسسه علاوه بر توهین به مقدسات و ترویج تفکرات انحرافی ضد دینی با رسانههای معاند و بیگانه همکاری داشتهاند.
🔹این در حالی است که دو نفر دیگر از اعضای این موسسه نیز بازداشت شدهاند./ فارس
🚩 پاسخبهشبهاتفــجازی👇
🆔 @shobhe_shenasi
﷽، سلام
#چله_موسویه
✍ حجتالاسلام دکتر قربانی مقدم
🔹فردا اول ذی القعده و آغاز #چله_نشینی حضرت موسی علیه السلام با خدا است؛
(وَ إِذْ واعَدْنا مُوسى أَرْبَعینَ لَیْلَةً)
بزرگان توصیه میکنند برای پیشرفت معنوی نیاز به چله گیری است و چه فرصتی از چله موسویه بهتر؟
با استمداد از کرامت علی بن موسی الرضا علیهالسلام این ایام را از دست ندهید هرچند روزانه ۱۰۰ صلوات باشد.
🔹توضیح:
چلهنشینی به معنای عزلت و غارنشینی نیست، بلکه چهل روز مراقبت ویژه و تمرین اختصاصی برای تقویت ایمان، معنویت و اخلاق است.
🔹پیشنهاد:
هرکس براساس وضعیت روحی و ایمانی خود میتواند شیوه و کیفیت چلهی خود را برگزیند، اما برای دوستانی که هنوز سلوکی را انتخاب نکردهاند، بستهی زیر پیشنهاد میشود:
۱. یک دور ختم قرآن کریم (روزانه ۱۵ صفحه)
۱. هر روز دعای عهد
۳. هر روز زیارت عاشورا
۴. روزانه ۱۰۰ صلوات
۵. روزانه ۷۰ استغفار
۶. روزانه ۱۰۰ مرتبه ذکر لااله الا الله
۷. روزانه نماز امام زمان علیه السلام
۸. شبها نماز شب (اگر بیدار نشدید قضای آن را بهجا آورید)
۹. اجتناب ویژه از یک گناه یا رذیلهی اخلاقی (مثلاً کنترل زبان، چشم و...)
۱۰. مراقبت بر نماز اول وقت
۱۱. هر ده روز یک روزه (با توجه به ده برابر شدن آن گویا تمام چهل روز را روزه گرفتهاید)
۱۲. انجام نوافل روزانه (در صورت فوت قضای آن را بهجا آورید)
۱۳. دعای توسل
۱۴. صدقه روزانه (متناسب با وسع مالی)
🔹 پینوشت
در صورتی که امکان انجام تمام بستهی پیشنهادی فوق را ندارید، به انتخاب خود برخی را انتخاب کنید.
التماس دعا
🚩 پاسخبهشبهاتفــجازی👇
🆔 @shobhe_shenasi
🔹 دیشب در گفت و گوی خبری #رئیسی در انتهای سال اول مسئولیتش از آنچه #انجام_داد گفت.
روحانی در انتهای دوره ی دوم ریاست جمهوری هنوز از آنچه #باید_انجام_بدهیم می گوید ...
💬 آرش شعبانیان
🚩 پاسخبهشبهاتفــجازی👇
🆔 @shobhe_shenasi
فقط یک لحظه
#جمعیت_امام_علی
من در مورد ماهیت فعالیت های جمعیت امامعلی نظری ندارم چون آشنایی نزدیک و کاملی از مسئولان آن و فعالیتهای آن ندارم. البته میتوان تقریباً اطمینان داشت که بدنهی این موسسه یقیناً افراد دلسوزی هستند که با نیت خیر وارد آن شده و خدمترسانی میکنند.
اما فقط دو نکتهی کوتاه در رابطه با خبر بازداشت مدیرعامل آن عرض میکنم، نتیجهگیری با خوانندگان؛
1⃣ پس از دستگیری مدیرعامل این جمعیت، کانال بی بی سی فارسی در تلگرام، تنها طی حدود ۲۴ ساعت، حداقل ۱۲ خبر، تحلیل و گزارش (عمدتاً با رویکرد انتقادی) در این زمینه منتشر کرده است. (مطالب غیرمستقیم و ارجاعات و همچنین پستهای بیبیسی در سایر شبکههای اجتماعی مانند اینستاگرام، توئیتر، سایت و.... در این آمار محاسبه نشده است) این حجم از خبر در طول یک شبانه روز برای موضوعات مهمتری حتی کرونا که به دلیل جهانی بودن، هم ارزش خبری بیشتر و هم تعدد بیشتری دارد در بی بی سی مشاهده نمیشود. چرا؟
غیر از بیبیسی، عزاداری رادیو اسرائیل، نیویورک تایمز، سایت ضدانقلاب جرس و.... برای دستگیری مدیرعامل یک موسسه ساده عجیب بنظر می رسد!!
جالب اینکه همهی خبرهای مربوطه با نوعی شانتاژ و مظلوم نمایی و تاکید بر اینکه «این جمعیت کاری غیر از رسیدگی به فقرا انجام نمیدهد» همراه است.
2⃣ پوشش قرار دادن فعالیتهای خیریه و .... برای انجام اقدامات تخریبی، اختصاص به ایران یا زمان ما ندارد. نقل است که معاویه، اقلامی مانند گوسفند (و البته با پیوست تبلیغاتی گسترده و نه شبانه یا مخفیانه) را به خانوادههای نیازمند تحویل میداد، بعد مأموران او شبانه آنها را دزدیده و بعد به قول معروف "چو" میانداختند که یاران امام علی علیه السلام این کار را کردهاند!!
✍ حجتالاسلام دکتر قربانی مقدم
🚩 پاسخبهشبهاتفــجازی👇
🆔 @shobhe_shenasi
✅سواد رسانه ای
🔸بر اساس نظریه #الیزابت_تامن، سواد رسـانه ای يـک واژه کلی است که سه مرحله پیوستاری را در برمـی گیـرد و منجـر بـه #توانمند_سـازی سـواد رسانه ای ميشود.
✅ مرحله اول؛ اهمیت برنامه ريزی شخصی در نحوه و میزان استفاده از رسانه ها ( #رژيم_مصرف_رسانه_ای ) است. به اين معنا که مخاطب توجه بیشـتری بـه انتخـاب اسـتفاده از انواع مختلف برنامه ها دارد.
✅ مرحله دوم؛ شامل يادگیری مهارتهای ويژه استفاده، #نگـاه_انتقـادی و يـادگیری بـا هدف تحلیل و پرسیدن اين سؤال اسـت کـه ايـن قالـب چگونـه سـاخته شـده و چـه چیزهايی ممکن است حذف شده باشند. مهارت های استفاده انتقـادی، بهتـرين کـاوش علمي برای فعالیت های گروهی يا کلاسـی در آمـوزش سـواد رسـانه ای در خصـوص آفرينش پیامهای رسانه ای هستند.
✅ مرحله سوم؛ در اين مرحله، مخاطب به #جنبه_هـای_نامحسـوس_تـر رسـانه_ای توجـه مي کند، به پرسشها و موضوع های عمیقی مانند: چه کسی پیام های رسانه ای را مي سازد؟
چه هدفي با فرستادن پیام دنبال می شود؟
چه کسي از ارسال پیام سود می برد و چه کسي
ضرر ميکند؟ و ... مـي پـردازد.
🔸آنچـه در ايـن لايـه اهمیـت دارد، شـناخت حقـايق و جنبه هايی از پیام است که حذف شدهاند؛ به عبارت ديگر، فهم متن از سوی مخاطب ، در گرو شناسايی ابعاد جا افتاده پیام است. اين بعد از سواد رسانه ای به اندازه ای اهمیت دارد که هابز از آن با عنوان #فهم_سطح_بالاتر ياد مي کند.
🔺از نظر هـابز، ايـن جنبـه از سـواد رسانهاي، توان پیش بینی کننده زيادی برای شناسايی نیازها و انتظارات مخاطبـان فـراهم ميآورد.
🔹 در نتیجه، با برخورداری از سواد رسانه ای (از #انتخاب_ساده_رسانه_ای_تا_نقد_مـتن ) و رسیدن به مرحله بالاتر آن ( #فهم_و_تفسیر_زمینه_های_متن ) ايـن امکـان بـرای مخاطـب فراهم می شود که در برابر هجوم سرسام آور پیامهای رسانه ای و القای آنها، هويت خود را حفظ کند.
🔸بر ايـن اسـاس، سـواد رسـانه ای، نظامی تفسـیری و ترجیحی، #متـأثر_از_داوری_های_ذهنی_و_اخلاقی است که مواجهـه فـرد را بـا پیـام هـای رسـانه ای (چـه در دسترس و چه جستجوگرانه) شکل مي دهد و موجب مي شود مخاطبان، در استفاده از پیامهـا و انتخاب آنها مسئولیت بیشتری احساس کنند.
🚩 پاسخبهشبهاتفــجازی👇
🆔 @shobhe_shenasi
قابل توجه اونایی که دوست دارند مثل همیشه با پستهای سیاه، #روز_دختر را تلخ کنند 👇
▪️رتبه اول ایران در عدالت آموزشی دختران و پسران
براساس آمارهای منتشر شده توسط بانک جهانی درباره شاخص برابری جنسیت (GPI)، ایران رتبه نخست دنیا در برقراری عدالت آموزشی و تحصیلی است
💬 سيد علي موسوي
🚩 پاسخبهشبهاتفــجازی👇
🆔 @shobhe_shenasi
هدایت شده از داناب (داستانک+نکاتناب)
چگونه خوبتر نماز بخوانیم؟ (۳)
ــــــــــــــــ
#داناب (داستانکونکاتناب)
👇👇👇
📚 @dastanak_ir
🔹پاسخهای عقلی و فلسفی علامه طباطبایی به شبهات آقامیری درباره جاودانگی عذاب قیامت.
✍ترجمه و توضیح از:
حجتالاسلام دکتر قربانی مقدم
🔹 قسمت اول
🔹جاودانگی عذاب قیامت را دوگونه میتوان بررسی کرد؛ عقلی و نقلی.
اما از نظر نقلی، بايد دانست كه كتاب خدا در مورد خلود و جاودانگى، صراحت دارد:
«وَ ما هُمْ بِخارِجِينَ مِنَ النَّارِ؛ ايشان به هيچ وجه از آتش بيرون نخواهند شد (بقره/۴۸)»، همچنین از نظر روایات اهلبیت علیهمالسلام هم آن قدر زياد است كه باصطلاح به حد استفاضه رسيده است.
اما از جهت عقل؛ اولاً باید توجه داشت که به هيچ وجه نميشود تمام جزئیاتی توسط وحی براى معاد ذكر شده، با ادلهی عقلی اثبات كرد، زیرا احکام عقلی کلی است و دست آن به خصوصيات و جزئيات نمىرسد، بلکه در مورد جزئیات باید به گفتههای پیامبر اعظم ص اعتماد کرد. چون وقتى خود نبوت پيامبرى صادق با ادله عقلى ثابت شد، ديگر لازم نيست كه فروعات آن مسائل نيز با ادله عقلى جداگانهاى اثبات شود.
اما اصل نعمت و عذاب #عقلى كه بر نفس عارض مىشوند، تحت تأثیر تخلق به اخلاق و ملكات فاضله يا رذيله و يا بخاطر احوال خوب و بدى كه كسب كرده است. اين احوال و ملكات در نفس، صورتى نيكو و يا قبيح ايجاد مىكند كه نفس سعيده از آن صورت نيكو متنعم، و نفس شقيه از آن صورت قبيح متالم ميشود.
البته در صورتى كه اين صورتها [در اثر تکرار] در نفس رسوخ نكرده باشد و صورى ناسازگار با ذات نفس باشد، بزودى زايل مىگردد، براى اينكه عقل براى ناسازگارى دوام و اكثريت نمىبيند و قسر، فشار، زور و ناسازگارى محكوم به زوال است. بنابراین اگر ذات نفس پاک و سعيده باشد، صورتهاى رذيله و زشت دير يا زود از آن زايل مىگردد و اگر ذات نفس شقيه باشد، صورتهاى نيكو و جميل كه در آن نقش بسته، بزودى زايل ميشود
و نفس ميماند و آن سعادت یا شقاوت ذاتيش، پس اگر نفس مؤمن بخاطر گناهانى صورتهاى زشتى بخود گرفت، سرانجام آن صورتها از بين مىرود، چون با ذات نفس سازگار نيست هم چنان كه نفس كافر كه ذاتا شقى است، اگر بخاطر تكرار كارهايى صالح صور حسنهاى بخود گرفت، آن صور بالأخره از نفس زايل ميشود، چون محيط نفس با آن سازگار نيست و این البته همانطور که گفته شد، به شرطی است که در صورتهای خوب یا بد رسوخ نكرده باشد. (یعنی مومنی که مقداری رفتار یا اخلاق زشت دارد، در اثر عواملی چون توبه و عذاب برزخی و... کاملا پاک میشود و کافری که ذات شقاوتمندی اکتساب کرده، اما مقداری اعمال خوب یا اخلاق خوب داشته مقداری از آن متنعم میشود و پس از آن به حال اصلی بازمیگردد)
#ادامه_دارد
🚩 پاسخبهشبهاتفــجازی👇
🆔 @shobhe_shenasi
🔹پاسخهای عقلی و فلسفی علامه طباطبایی به شبهات آقامیری درباره جاودانگی عذاب قیامت.
✍ترجمه و توضیح از:
حجتالاسلام دکتر قربانی مقدم
🔹 قسمت دوم
اما اگر صورتهاى عارضه بر نفس [که از رفتار و اخلاق مکرر و مداوم حاصل میشود]، در نفس رسوخ كرده باشد، نوعيت تازه و متفاوتی از انسان شکل میگیرد؛ مثلاً بخیل! یعنی او را كه انسان بود و داراى صورت انسانيه بود، بخيل میكند كه چنين انسانى يك نوع جديدى از انسانيت است. (همانطور كه ناطقه وقتى با جنس حيوان ضميمه شود يك نوع حيوان درست مىكند با عنوان حیوان ناطق كه نامش انسان است، و اگر ناهقه ضميمه آن شود، نوعى ديگر درست مىكند با عنوان حیوان ناهق به نام الاغ، و صاهله اگر ضميمهاش شود نوع سومى بنام اسب و در نتيجه مىگوييم حيوان اگر ناطق باشد انسان است و اگر ناهق باشد خر است و اگر صاهل باشد اسب است، همچنین صورتهاى نوعيهاى كه در اثر تكرار يك سنخه عمل، در نفس پديد ميآيد، اگر در نفس رسوخ كند، نوعيت جديدى به انسانها ميدهد، مىگوييم انسان يا بخيل است يا سخى، يا شجاع است يا ترسو و...)
بنابراین با توجه به اینکه انسان، موجودی مجرد است و موجود مجرد دائمى الوجود است، در نتيجه هر گناهى كه از او صادر شود، در صورتى كه نفس او سعيده باشد و با گناه سنخيت نداشته باشد و خلاصه عوامل بیرونی، او را به گناه وادار کرده باشد (نه اینکه طبیعت او گناه دوست شده باشد)، در چنين صورتى وبال و عذاب آن گناهان را مىچشد و پاک شده و از عذاب نجات مىيابد و در صورتى كه نفس او شقى باشد و با گناه سنخيت داشته باشد در اينصورت هر چند كه هر چه از چنين نفسى سر مىزند باذن خدا است و ليكن از آنجا كه گناهان بدون قسر و فشار از او سر مىزند، چون نفس او نفسى گناه دوست است، لذا چنين نفسى دائما در عذاب خواهد ماند. چنين انسانى كه دائما گرفتار است و به دلیل لوازم ملكات نفسانی اکتسابی همواره در حال عذاب است، مانند كسى است كه به مرض ماليخوليا و يا مرض كابوس دائمى مبتلا شده كه دائما صورتهايى هول انگيز و وحشتآور و زشت از قوه خياليهاش سر مىزند، چنين كسى همواره از آن صورتها فرار مىكند و با آنها در جنگ و ستيز و بالأخره در عذاب است.
با اينكه خود او و خیالات او اين صورتها را درست کرده، (نه اینکه کسی از بیرون این حالتهای عذاب آور را بر او تحمیل کرده باشد) اما بالاخره با این حال از همین صورتهای خود ساخته در حال عذاب است!! و مگر عذاب، غير از این است؟
#ادامه دارد
🚩 پاسخبهشبهاتفــجازی👇
🆔 @shobhe_shenasi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥نخستین مصاحبه با فروشنده نوزادان در اینستاگرام
🚩 پاسخبهشبهاتفــجازی👇
🆔 @shobhe_shenasi
فقط یک لحظه
#جمعیت_امام_علی
من در مورد ماهیت فعالیت های جمعیت امامعلی نظری ندارم چون آشنایی نزدیک و کاملی از مسئولان آن و فعالیتهای آن ندارم. البته میتوان تقریباً اطمینان داشت که بدنهی این موسسه یقیناً افراد دلسوزی هستند که با نیت خیر وارد آن شده و خدمترسانی میکنند.
اما فقط دو نکتهی کوتاه در رابطه با خبر بازداشت مدیرعامل آن عرض میکنم، نتیجهگیری با خوانندگان؛
1⃣ پس از دستگیری مدیرعامل این جمعیت، کانال بی بی سی فارسی در تلگرام، تنها طی حدود ۲۴ ساعت، حداقل ۱۲ خبر، تحلیل و گزارش (عمدتاً با رویکرد انتقادی) در این زمینه منتشر کرده است. (مطالب غیرمستقیم و ارجاعات و همچنین پستهای بیبیسی در سایر شبکههای اجتماعی مانند اینستاگرام، توئیتر، سایت و.... در این آمار محاسبه نشده است) این حجم از خبر در طول یک شبانه روز برای موضوعات مهمتری حتی کرونا که به دلیل جهانی بودن، هم ارزش خبری بیشتر و هم تعدد بیشتری دارد در بی بی سی مشاهده نمیشود. چرا؟
غیر از بیبیسی، عزاداری رادیو اسرائیل، نیویورک تایمز، سایت ضدانقلاب جرس و.... برای دستگیری مدیرعامل یک موسسه ساده عجیب بنظر می رسد!!
جالب اینکه همهی خبرهای مربوطه با نوعی شانتاژ و مظلوم نمایی و تاکید بر اینکه «این جمعیت کاری غیر از رسیدگی به فقرا انجام نمیدهد» همراه است.
2⃣ پوشش قرار دادن فعالیتهای خیریه و .... برای انجام اقدامات تخریبی، اختصاص به ایران یا زمان ما ندارد. نقل است که معاویه، اقلامی مانند گوسفند (و البته با پیوست تبلیغاتی گسترده و نه شبانه یا مخفیانه) را به خانوادههای نیازمند تحویل میداد، بعد مأموران او شبانه آنها را دزدیده و بعد به قول معروف "چو" میانداختند که یاران امام علی علیه السلام این کار را کردهاند!!
✍ حجتالاسلام دکتر قربانی مقدم
🚩 پاسخبهشبهاتفــجازی👇
🆔 @shobhe_shenasi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺بخش خبری دیبیسی فارسی🔺
🔰 ۳ تیر ۱۳۹۹ | 23 ژوئن 2020🔰
با گزارشی از سیاوش ارغوان و گفتگوی مستقیم با شهردار واشنگتن
ــــــــــــــــ
#داناب (داستانکونکاتناب)
👇👇👇
📚 @dastanak_ir
آقاتهرانی: اگر به مردم ودیعه مسکن میدهند به نمایندگان هم بدهند
نماینده تهران در مجلس:
🔹بنده علیرغم اینکه احتیاج به این ودیعه مسکن دارم و مستاجر هم هستم این ودیعه را دریافت نخواهم کرد.
🔹مردم در شرایط فعلی در تنگنا قرار دارند و تهیه مسکن برای آنها سخت شده است به اعتقاد بنده اگر به مردم ودیعه مسکن پرداخت میشود به نمایندگان نیز این ودیعه را بدهند.
🚩 پاسخبهشبهاتفــجازی👇
🆔 @shobhe_shenasi
#نکته
🔹آقای روحانی رئیسجمهور محترم فرمودهاند:
«مردم خدمات دولت را خیلی خوب احساس میکنند!»
🔹همچنین جناب جهانگیری معاون اول محترم نیز گفته است:
«ما مدیران توانمندی هستیم.»
🔹اگر کسی منظور این عزیزان را درست متوجه نشده است، ترجمه میکنم:
«از این وضعیتی که برای شما مردم درست کردهایم، معذرت میخواهیم!!»
💬 #قربانی_مقدم
🚩 پاسخبهشبهاتفــجازی👇
🆔 @shobhe_shenasi
پاسخ به شبهات فجازی
🔹پاسخهای عقلی و فلسفی علامه طباطبایی به شبهات آقامیری درباره جاودانگی عذاب قیامت. ✍ترجمه و توضیح ا
🔹پاسخهای عقلی و فلسفی علامه طباطبایی به شبهات آقامیری درباره #جاودانگی_عذاب قیامت.
✍ترجمه و توضیح از:
حجتالاسلام دکتر قربانی مقدم
🔹 قسمت سوم
✅ پاسخ اجمالی شبهات و اشکالات خلود در عذاب
🔹 ان شاء الله در ادامه تک تک شبهات و اشکالات مربوط به عذاب و جاودانگی آن بررسی و پاسخ داده خواهد شد. اما جواب اجمالی همه این اشکالات از این قرار است:
قبلاً گفته شد که عذاب خالد، اثر و خاصيت آن صورت نوعيه شقاوت بارى است كه نفس انسان شقى با اعمال شقاوتبار و اختیاری به خود گرفته به شکلی که دیگر فقط انسان نیست، بلکه نوع مخصوصى از انسان شده (مثلاً انسان متکبر!) و همانطور كه حیوانی که صورت الاغ گرفته، نميتواند روزى غير آن مثلاً گاو شود، چنین انسانی هم نميتواند نوع ديگرى شود، چون بحث ما در مورد کسی است كه نخست به اختيار خود گناهانى مرتكب شده و سپس بدنبال آن گناهان احوالى پى در پى در نفس او پديد آمده، و بدنبال آن، استعداد شديدى از یک نوع خاص انسان، در ذات نفس پيدا شده است. همين شدت يافتن استعداد نفس، علت پیدایش تمام حوادث و حالتهای متناسب با آن استعداد میشود.
بنابراین آیا معقول است، پس از آنکه مواد غذایی مانند نان و گوشت، تبدیل به نطفه و پس از آن تبدیل به انسان شد، و سپس عقل شعور، احساسات و.... برای این انسان به وجود آمد، کسی بپرسد:
چرا اين موجود مركب از نان و گوشت، شعور پيدا كرده و چرا فكر دارد و چرا راه میرود و....،؟ آیا چنین پرسشهایی معقول است؟ خیر زیرا پاسخ همه اين سؤالات يك كلمه است، و آن اين است كه چون انسان شده است!
همچنين در مورد انسانی که در اثر اخلاق، رفتار، عقاید و... نوع جدیدی از انسان به خود گرفته نیز صحيح نيست که بپرسيم: «چرا شقاوت دست از يقه او بر نميدارد و دائما آثار شقاوت از جمله عذاب جاودانه از آن سر مىزند؟» زیرا جواب همه اينها اين است كه چون او بهدست خود و به اختيار خود، خود را شقى ساخت، يعنى انسانى خاص كرد كه شقاوت، لازمه وجود او است.
#ادامه دارد....
🚩 پاسخبهشبهاتفــجازی👇
🆔 @shobhe_shenasi
🌹 ⚘﷽⚘
✨💫✨
❌شبهه
مگر مي شود #سگ با اين وفاداريش نجس باشد؟
- در قرآن و روايات از #نجاست سگ سخني به ميان نيامده است!؟
- قرآن با نام بردن از سگ اصحاب کهف، از اين حيوان تمجيد کرده است!
- حضرت علي(ع) مردم را به يادگيري ده خصلت ارزنده سگ و به کار بستن اين خصائص در زندگي توصيه فرمودهاند!
🆔 @shobhe_shenasi
✅ پاسخ
✍ حجتالاسلام دکتر قربانی مقدم
♦️منابع دین ما ۴تاست که عبارت است از:
قرآن، روایات، عقل و اجماع.
در این میان قرآن کريم مانند قانون اساسی است که در احکام فقهي معمولا به کليات بسنده کرده است و تبيين و تفسير آن را به پيامبر اکرم و امامان معصوم (ع) سپرده است، «وَ أَنْزَلْنَا إِلَيْکَ الذِّکْرَ لِتُبَيِّنَ لِلنَّاسِ مَا نُزِّلَ إِلَيْهِمْ؛ اي پيامبر ما ذکر بر تو نازل کرديم تا براي مردم آنچه را بر ايشان نازل شد (نحل/۴۴)
👈در روایات متعدد با صراحت نجاست سگ بیان شده است. مثلا:
♦️سَأَل أَبَا عَبْدِاللَّهِ (ع) ... قُلْتُ لَهُ: الْکَلْبُ؟ قَالَ: لَا. قُلْتُ: أَلَيْسَ هُوَ سَبُعٌ؟ قَالَ: لَا وَ اللَّهِ إِنَّهُ #نجسٌ؟ لَا وَ اللَّهِ إِنَّهُ نَجَسٌ.»(وسائل/ج۱/ص۲۲۶)
🆔 @shobhe_shenasi
♦️در روایت دیگر آمده:
راوي حکم سگ را از امام صادق (ع) سؤال کرد، حضرت فرمود: پليد و نجس است، از اضافه آبي که آشاميده نبايد وضو گرفته شود، آن آب را بريز و (ظرف) را بار اول با خاک و سپس با آب بشوى.» (وسائل/ ج۱/ص۴۱۵)
♦️نکته
❇️نجاست عبارت است از چيزي که به کار بردن آن در نماز و طواف و تغذيه، جایز نیست.
♦️نکته مهم
❇️ هرچند در اسلام سگ حيواني نجس است، امّا اين سبب نشده تا حقوق او به عنوان يک حيوان، نقض شود.
👈 البته رعايت حقوق سگ هم به اين نيست که به آن دست بزني، و او را مونس و هم بازي خود قراردهي! بلکه با رسيدگي به آب و غذايش و آزار نرساندن به او، حقوقش را رعايت کرده اي.
(چه بسا وارد کردن سگ به زندگی و #اجبار او به انتخاب سبک زندگی انسانی، #ضدحقوق_سگ باشد)
🆔 @shobhe_shenasi
♦️پيشوايان و بزرگان مذهبي ما، با اينکه عقيده به نجاست سگ دارند، امّا ظلم به اين حيوان را روا ندانسته، حق و حقوقي براي آن قائل شده اند. با مطالعه در آثار دانشمندان اسلامي اين مساله به روشني قابل درک است.
👈👈در کتب فقهي آمده است: اگر شخصى، به مقدار وضو گرفتن آب داشته باشد، و بترسد که اگر با آن وضو بگيرد، خودش یا سگش دچار تشنگى شود، بر او واجب است که تيمم کند و آب را براي نوشيدن سگ نگهدارد. 👈 «وکذا الحيوان اذا کان کذلک وان کان کلبا»(جواهرالکلام/ج۵/ص۱۱۴)
♦️حتی صاحب جواهر، میگوید اگر تنها برای یکی از گوسفند یا سگ آب و غذا وجود دارد، اولویت با سگ است: 👈(جواهرالکلام/ج۳۶/ص۴۳۷)
✅در متون روايي ما، روايات فراواني هستند که توجه به حقوق سگ را ـ به عنوان يک حيوان ـ تأييد مي کنند. در بعضي از روايات از اذيت و آزار سگ منع شده، در دسته اي ديگر به اطعام و سيرابکردن سگ توجه شده است. علاوه بر اين رواياتي هستند که قاتل سگ را ملزم به پرداخت ديه ميکند.
🆔 @shobhe_shenasi
♦️نگهداري سگ براي امور عقلایی مانند نگهباني و شکار، استفاده پليس و نيروهاي امداد اشکالی ندارد، اما نگهداری بدون مورد آن کراهت شدیدی دارد.
👈در بعضي از روايات آمده است که خانه اي که در آن سگ است، ملائکه وارد نميشوند و نماز خواندن در چنين خانه اي مکروه باشد.(الفقیه/ج۱/ص۲۴۶)
ــــــــــــــــــــــ
✅ کانال پاسخ شبهات فضای مجازی👇
🆔 @shobhe_shenasi
🆔 @shobhe_shenasi
❌ شبهه ۶۸۹
بی بی سی ادعا کرده است بر اساس مقایسه آمار مرگ و میر زمستان ۹۷ با زمستان ۹۸ معلوم میشود آمار فوت کرونا حداقل پنج برابر مقدار اعلام شده است. چون در زمستان ۹۸ در ایران حدود ۶۵۰۰ نفر بیشتر از سال قبل فوت کرده اند.
✅ پاسخ
همانطور که در عکس پیداست، اولا اختلاف در حدود ۴۵۰۰ نفر است.
ثانیاً رشد آمار فوت (متناسب با رشد جمعیت کهنسال کشور) همواره در حال افزایش بوده است.
حتی در برخی سالها مانند سال ۹۳ بیش از ۸۰۰۰ نفر نسبت به سال قبل از آن، بیشتر در ایران فوتی ثبت شده است.
بنابراین همانطور که مرکز پژوهشهای مجلس هم اعلام کرده، مقدار فوتی های کرونا، حداکثر دوبرابر مقدار اعلام شده است. علت این اختلاف آماری هم طبیعی، که در اوایل کرونا ، امکانات تشخیصی کامل نبوده و وزارت بهداشت هم طبیعتاً موارد مسلم را اعلام میکرد و بر این نکته که آمار اعلام شده، آماری است که به صورت قطعی تشخیص داده شده، تاکید میکرد.
🚩 پاسخبهشبهاتفــجازی👇
🆔 @shobhe_shenasi