eitaa logo
پاسخ به شبهات فجازی
89.8هزار دنبال‌کننده
5.1هزار عکس
3.8هزار ویدیو
96 فایل
🔹 کانال رسمی حجت‌الاسلام دکتر قربانی مقدم 🔹داستانک @dastanak_ir 🔹 سخنرانی های دکتر قربانی مقدم @ghorbanimoghadam_ir 🔹تبادل وتبلیغ @Admin_shobahat1 🔹ارسال شبهه @shobhe_ir 🔻 حمایت مالی از موسسه 6063731065865173 + eitaa.com/Shobhe_ShenaSi/7750
مشاهده در ایتا
دانلود
فقط یک لحظه من در مورد ماهیت فعالیت های جمعیت امام‌علی نظری ندارم چون آشنایی نزدیک و کاملی از مسئولان آن و فعالیتهای آن ندارم. البته می‌توان تقریباً اطمینان داشت که بدنه‌ی این موسسه یقیناً افراد دلسوزی هستند که با نیت خیر وارد آن شده و خدمت‌رسانی می‌کنند. اما فقط دو نکته‌ی کوتاه در رابطه با خبر بازداشت مدیرعامل آن عرض می‌کنم، نتیجه‌گیری با خوانندگان؛ 1⃣ پس از دستگیری مدیرعامل این جمعیت، کانال بی بی سی فارسی در تلگرام، تنها طی حدود ۲۴ ساعت، حداقل ۱۲ خبر، تحلیل و گزارش (عمدتاً با رویکرد انتقادی) در این زمینه منتشر کرده است. (مطالب غیرمستقیم و ارجاعات و همچنین پست‌های بی‌بی‌سی در سایر شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام، توئیتر، سایت و.... در این آمار محاسبه نشده است) این حجم از خبر در طول یک شبانه روز برای موضوعات مهم‌تری حتی کرونا که به دلیل جهانی بودن، هم ارزش خبری بیشتر و هم تعدد بیشتری دارد در بی بی سی مشاهده نمی‌شود. چرا؟ غیر از بی‌بی‌سی، عزاداری رادیو اسرائیل، نیویورک تایمز، سایت ضدانقلاب جرس و.... برای دستگیری مدیرعامل یک موسسه ساده عجیب بنظر می رسد!! جالب اینکه همه‌ی خبرهای مربوطه با نوعی شانتاژ و مظلوم نمایی و تاکید بر اینکه «این جمعیت کاری غیر از رسیدگی به فقرا انجام نمی‌دهد» همراه است. 2⃣ پوشش قرار دادن فعالیتهای خیریه و .... برای انجام اقدامات تخریبی، اختصاص به ایران یا زمان ما ندارد. نقل است که معاویه، اقلامی مانند گوسفند (و البته با پیوست تبلیغاتی گسترده و نه شبانه یا مخفیانه) را به خانواده‌های نیازمند تحویل می‌داد، بعد مأموران او شبانه آنها را دزدیده و بعد به قول معروف "چو" می‌انداختند که یاران امام علی علیه السلام این کار را کرده‌اند!! ✍ حجت‌الاسلام دکتر قربانی مقدم 🚩 پاسخ‌به‌شبهات‌فــجازی👇 🆔 @shobhe_shenasi
✅سواد‌ رسانه ای 🔸بر اساس نظریه ، سواد رسـانه ای يـک واژه کلی است که سه مرحله پیوستاری را در برمـی گیـرد و منجـر بـه سـواد رسانه ای ميشود. ✅ مرحله اول؛ اهمیت برنامه ريزی شخصی در نحوه و میزان استفاده از رسانه ها ( ) است. به اين معنا که مخاطب توجه بیشـتری بـه انتخـاب اسـتفاده از انواع مختلف برنامه ها دارد. ✅ مرحله دوم؛ شامل يادگیری مهارتهای ويژه استفاده، و يـادگیری بـا هدف تحلیل و پرسیدن اين سؤال اسـت کـه ايـن قالـب چگونـه سـاخته شـده و چـه چیزهايی ممکن است حذف شده باشند. مهارت های استفاده انتقـادی، بهتـرين کـاوش علمي برای فعالیت های گروهی يا کلاسـی در آمـوزش سـواد رسـانه ای در خصـوص آفرينش پیامهای رسانه ای هستند. ✅ مرحله سوم؛ در اين مرحله، مخاطب به رسـانه_ای توجـه مي کند، به پرسشها و موضوع های عمیقی مانند: چه کسی پیام های رسانه ای را مي سازد؟ چه هدفي با فرستادن پیام دنبال می شود؟ چه کسي از ارسال پیام سود می برد و چه کسي ضرر ميکند؟ و ... مـي پـردازد. 🔸آنچـه در ايـن لايـه اهمیـت دارد، شـناخت حقـايق و جنبه هايی از پیام است که حذف شده‌اند؛ به عبارت ديگر، فهم متن از سوی مخاطب ، در گرو شناسايی ابعاد جا افتاده پیام است. اين بعد از سواد رسانه ای به اندازه ای اهمیت دارد که هابز از آن با عنوان ياد مي کند. 🔺از نظر هـابز، ايـن جنبـه از سـواد رسانه‌اي، توان پیش بینی کننده زيادی برای شناسايی نیازها و انتظارات مخاطبـان فـراهم ميآورد. 🔹 در نتیجه، با برخورداری از سواد رسانه ای (از ) و رسیدن به مرحله بالاتر آن ( ) ايـن امکـان بـرای مخاطـب فراهم می شود که در برابر هجوم سرسام آور پیامهای رسانه ای و القای آنها، هويت خود را حفظ کند. 🔸بر ايـن اسـاس، سـواد رسـانه ای، نظامی تفسـیری و ترجیحی، است که مواجهـه فـرد را بـا پیـام هـای رسـانه ای (چـه در دسترس و چه جستجوگرانه) شکل مي دهد و موجب مي شود مخاطبان، در استفاده از پیامهـا و انتخاب آنها مسئولیت بیشتری احساس کنند. 🚩 پاسخ‌به‌شبهات‌فــجازی👇 🆔 @shobhe_shenasi
قابل توجه اونایی که دوست دارند مثل همیشه با پست‌های سیاه، را تلخ کنند 👇 ▪️رتبه اول ایران در عدالت آموزشی دختران و پسران براساس آمارهای منتشر شده توسط بانک جهانی درباره شاخص برابری جنسیت (GPI)، ایران رتبه نخست دنیا در برقراری عدالت آموزشی و تحصیلی است 💬 سيد علي موسوي 🚩 پاسخ‌به‌شبهات‌فــجازی👇 🆔 @shobhe_shenasi
چگونه خوب‌تر نماز بخوانیم؟ (۳) ــــــــــــــــ (داستانک‌ونکات‌ناب) 👇👇👇 📚 @dastanak_ir
🔹پاسخ‌های عقلی و فلسفی علامه طباطبایی به شبهات آقامیری درباره جاودانگی عذاب قیامت. ✍ترجمه و توضیح از: حجت‌الاسلام دکتر قربانی مقدم 🔹 قسمت اول 🔹جاودانگی عذاب قیامت را دوگونه می‌توان بررسی کرد؛ عقلی و نقلی. اما از نظر نقلی، بايد دانست كه كتاب خدا در مورد خلود و جاودانگى، صراحت دارد: «وَ ما هُمْ بِخارِجِينَ مِنَ النَّارِ؛ ايشان به هيچ وجه از آتش بيرون نخواهند شد (بقره/۴۸)»، همچنین از نظر روایات اهل‌بیت علیهم‌السلام هم آن قدر زياد است كه باصطلاح به حد استفاضه رسيده است. اما از جهت عقل؛ اولاً باید توجه داشت که به هيچ وجه نمي‌شود تمام جزئیاتی توسط وحی براى معاد ذكر شده، با ادله‌ی عقلی اثبات كرد، زیرا احکام عقلی کلی است و دست آن به خصوصيات و جزئيات نمى‌رسد، بلکه در مورد جزئیات باید به گفته‌های پیامبر اعظم ص اعتماد کرد. چون وقتى خود نبوت پيامبرى صادق با ادله عقلى ثابت شد، ديگر لازم نيست كه فروعات آن مسائل نيز با ادله عقلى جداگانه‌اى اثبات شود. اما اصل نعمت و عذاب كه بر نفس عارض مى‌شوند، تحت تأثیر تخلق به اخلاق و ملكات فاضله يا رذيله و يا بخاطر احوال خوب و بدى كه كسب كرده است. اين احوال و ملكات در نفس، صورتى نيكو و يا قبيح ايجاد مى‌كند كه نفس سعيده از آن صورت نيكو متنعم، و نفس شقيه از آن صورت قبيح متالم مي‌شود. البته در صورتى كه اين صورت‌ها [در اثر تکرار] در نفس رسوخ نكرده باشد و صورى ناسازگار با ذات نفس باشد، بزودى زايل مى‌گردد، براى اينكه عقل براى ناسازگارى دوام و اكثريت نمى‌بيند و قسر، فشار، زور و ناسازگارى محكوم به زوال است. بنابراین اگر ذات نفس پاک و سعيده باشد، صورت‌هاى رذيله و زشت دير يا زود از آن زايل مى‌گردد و اگر ذات نفس شقيه باشد، صورتهاى نيكو و جميل كه در آن نقش بسته، بزودى زايل ميشود و نفس مي‌ماند و آن سعادت یا شقاوت ذاتيش، پس اگر نفس مؤمن بخاطر گناهانى صورتهاى زشتى بخود گرفت، سرانجام آن صورتها از بين مى‌رود، چون با ذات نفس سازگار نيست هم چنان كه نفس كافر كه ذاتا شقى است، اگر بخاطر تكرار كارهايى صالح صور حسنه‌اى بخود گرفت، آن صور بالأخره از نفس زايل ميشود، چون محيط نفس با آن سازگار نيست و این البته همانطور که گفته شد، به شرطی است که در صورت‌های خوب یا بد رسوخ نكرده باشد. (یعنی مومنی که مقداری رفتار یا اخلاق زشت دارد، در اثر عواملی چون توبه و عذاب برزخی و... کاملا پاک می‌شود و کافری که ذات شقاوتمندی اکتساب کرده، اما مقداری اعمال خوب یا اخلاق خوب داشته مقداری از آن متنعم می‌شود و پس از آن به حال اصلی بازمی‌گردد) 🚩 پاسخ‌به‌شبهات‌فــجازی👇 🆔 @shobhe_shenasi
🔹پاسخ‌های عقلی و فلسفی علامه طباطبایی به شبهات آقامیری درباره جاودانگی عذاب قیامت. ✍ترجمه و توضیح از: حجت‌الاسلام دکتر قربانی مقدم 🔹 قسمت دوم اما اگر صورتهاى عارضه بر نفس [که از رفتار و اخلاق مکرر و مداوم حاصل می‌شود]، در نفس رسوخ كرده باشد، نوعيت تازه‌ و متفاوتی از انسان شکل می‌گیرد؛ مثلاً بخیل! یعنی او را كه انسان بود و داراى صورت انسانيه بود، بخيل می‌كند كه چنين انسانى يك نوع جديدى از انسانيت است. (همانطور كه ناطقه وقتى با جنس حيوان ضميمه شود يك نوع حيوان درست مى‌كند با عنوان حیوان ناطق كه نامش انسان است، و اگر ناهقه ضميمه آن شود، نوعى ديگر درست مى‌كند با عنوان حیوان ناهق به نام الاغ، و صاهله اگر ضميمه‌اش شود نوع سومى بنام اسب و در نتيجه مى‌گوييم حيوان اگر ناطق باشد انسان است و اگر ناهق باشد خر است و اگر صاهل باشد اسب است، همچنین صورت‌هاى نوعيه‌اى كه در اثر تكرار يك سنخه عمل، در نفس پديد مي‌آيد، اگر در نفس رسوخ كند، نوعيت جديدى به انسانها ميدهد، مى‌گوييم انسان يا بخيل است يا سخى، يا شجاع است يا ترسو و...) بنابراین با توجه به اینکه انسان، موجودی مجرد است و موجود مجرد دائمى الوجود است، در نتيجه هر گناهى كه از او صادر شود، در صورتى كه نفس او سعيده باشد و با گناه سنخيت نداشته باشد و خلاصه عوامل بیرونی، او را به گناه وادار کرده باشد (نه اینکه طبیعت او گناه دوست شده باشد)، در چنين صورتى وبال و عذاب آن گناهان را مى‌چشد و پاک شده و از عذاب نجات مى‌يابد و در صورتى كه نفس او شقى باشد و با گناه سنخيت داشته باشد در اينصورت هر چند كه هر چه از چنين نفسى سر مى‌زند باذن خدا است و ليكن از آنجا كه گناهان بدون قسر و فشار از او سر مى‌زند، چون نفس او نفسى گناه دوست است، لذا چنين نفسى دائما در عذاب خواهد ماند. چنين انسانى كه دائما گرفتار است و به دلیل لوازم ملكات نفسانی اکتسابی همواره در حال عذاب است، مانند كسى است كه به مرض ماليخوليا و يا مرض كابوس دائمى مبتلا شده كه دائما صورتهايى هول انگيز و وحشت‌آور و زشت از قوه خياليه‌اش سر مى‌زند، چنين كسى همواره از آن صورت‌ها فرار مى‌كند و با آنها در جنگ و ستيز و بالأخره در عذاب است. با اينكه خود او و خیالات او اين صورت‌ها را درست کرده، (نه اینکه کسی از بیرون این حالتهای عذاب آور را بر او تحمیل کرده باشد) اما بالاخره با این حال از همین صورت‌های خود ساخته در حال عذاب است!! و مگر عذاب، غير از این است؟ دارد 🚩 پاسخ‌به‌شبهات‌فــجازی👇 🆔 @shobhe_shenasi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥نخستین مصاحبه با فروشنده نوزادان در اینستاگرام 🚩 پاسخ‌به‌شبهات‌فــجازی👇 🆔 @shobhe_shenasi
فقط یک لحظه من در مورد ماهیت فعالیت های جمعیت امام‌علی نظری ندارم چون آشنایی نزدیک و کاملی از مسئولان آن و فعالیتهای آن ندارم. البته می‌توان تقریباً اطمینان داشت که بدنه‌ی این موسسه یقیناً افراد دلسوزی هستند که با نیت خیر وارد آن شده و خدمت‌رسانی می‌کنند. اما فقط دو نکته‌ی کوتاه در رابطه با خبر بازداشت مدیرعامل آن عرض می‌کنم، نتیجه‌گیری با خوانندگان؛ 1⃣ پس از دستگیری مدیرعامل این جمعیت، کانال بی بی سی فارسی در تلگرام، تنها طی حدود ۲۴ ساعت، حداقل ۱۲ خبر، تحلیل و گزارش (عمدتاً با رویکرد انتقادی) در این زمینه منتشر کرده است. (مطالب غیرمستقیم و ارجاعات و همچنین پست‌های بی‌بی‌سی در سایر شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام، توئیتر، سایت و.... در این آمار محاسبه نشده است) این حجم از خبر در طول یک شبانه روز برای موضوعات مهم‌تری حتی کرونا که به دلیل جهانی بودن، هم ارزش خبری بیشتر و هم تعدد بیشتری دارد در بی بی سی مشاهده نمی‌شود. چرا؟ غیر از بی‌بی‌سی، عزاداری رادیو اسرائیل، نیویورک تایمز، سایت ضدانقلاب جرس و.... برای دستگیری مدیرعامل یک موسسه ساده عجیب بنظر می رسد!! جالب اینکه همه‌ی خبرهای مربوطه با نوعی شانتاژ و مظلوم نمایی و تاکید بر اینکه «این جمعیت کاری غیر از رسیدگی به فقرا انجام نمی‌دهد» همراه است. 2⃣ پوشش قرار دادن فعالیتهای خیریه و .... برای انجام اقدامات تخریبی، اختصاص به ایران یا زمان ما ندارد. نقل است که معاویه، اقلامی مانند گوسفند (و البته با پیوست تبلیغاتی گسترده و نه شبانه یا مخفیانه) را به خانواده‌های نیازمند تحویل می‌داد، بعد مأموران او شبانه آنها را دزدیده و بعد به قول معروف "چو" می‌انداختند که یاران امام علی علیه السلام این کار را کرده‌اند!! ✍ حجت‌الاسلام دکتر قربانی مقدم 🚩 پاسخ‌به‌شبهات‌فــجازی👇 🆔 @shobhe_shenasi
12.38M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔺بخش خبری دی‌بی‌سی فارسی🔺 🔰 ۳ تیر ۱۳۹۹ | 23 ژوئن 2020🔰 با گزارشی از سیاوش ارغوان و گفتگوی مستقیم با شهردار واشنگتن ــــــــــــــــ #داناب (داستانک‌ونکات‌ناب) 👇👇👇 📚 @dastanak_ir
#توییتگرام 📲 کاربری نوشته «مالیات دهندگان بریتانیایی تا همین سال ۲۰۱۵ مشغول خسارت دادن به برده‌داران بودن! بله درسته برده‌داران و نه برده‌ها. 🔸پس از لغو برده‌داری دولت متعهد شده بود که به برده‌داران خسارت بده! 🚩 پاسخ‌به‌شبهات‌فــجازی👇 🆔 @shobhe_shenasi
آقا‌تهرانی: اگر به مردم ودیعه مسکن می‌دهند به نمایندگان هم بدهند نماینده تهران در مجلس: 🔹بنده علیرغم اینکه احتیاج به این ودیعه مسکن دارم و مستاجر هم هستم این ودیعه را دریافت نخواهم کرد. 🔹مردم در شرایط فعلی در تنگنا قرار دارند و تهیه مسکن برای آنها سخت شده است به اعتقاد بنده اگر به مردم ودیعه مسکن پرداخت می‌شود به نمایندگان نیز این ودیعه را بدهند. 🚩 پاسخ‌به‌شبهات‌فــجازی👇 🆔 @shobhe_shenasi