پذیرش حوزه علمیه امیرالمؤمنین «علیه السلام» سال تحصیلی ۱۴٠۴ - ۱۴٠۳
تحت اشراف آیت الله تقوایی
#ویژه_برادران
در بخش طلاب رسمی📚
از دانش آموزان و دانشجویان در مقاطع تحصیلی یازدهم،دوازدهم،دیپلم و دانشجویان کمتر از ۳۰ واحد
#حضوری
📍لینک ثبتنام 👇👇
https://digiform.ir/wae01842f
🕌 لویزان،خیابان شهید شعبانلو،مسجد باب الحوائج علیه السلام
https://eitaa.com/alamottogha
بسم الله الرحمن الرحیم
جناب آقای سردار حمید هداوند
فرماندهی محترم انتظامی استان البرز
سلام علیکم
اخیرا و در پی اقدام شایسته جنابعالی و همکاران محترمتان در رسیدگی به تخلفات انجام شده در مراسم سوگواری محرم، نامه ای خطاب به شما در فضای مجازی منتشر شده و نویسنده به زعم خویش اقدام شما را زیر سؤال برده است.
نامه سراسر اشکال و پر از مغالطه ، شما را نگران نسازد و بر راه مستقیم خود ثابت قدم و استوار باشید.
در اینجا به برخی از اشتباهات فاحش و اشکالات واضح این نامه اشاره میکنم:
۱ . در خصوص احضار دختران نوشته است: « اگر قانون ملاک است؛ آیا عنوان مجرمانهای در قوانین جزایی تحت عنوان «هنجارشکنی» یا «خدشهدار شدن احساسات عزاداران حسینی» وجود دارد؟ اگر آری، احضار این دختران بر اساس دستور کدام مرجع قضایی بوده است؟ »
ایشان باید توجه کند که حجاب علاوه بر آنکه واجب الهی و ارزش مهمی در همه ادیان الهی است در ایران یک هنجار اجتماعی است.
هَنجار اجتماعی ( Social norm) در اصطلاح دانش جامعهشناسی به الگوی رفتاری گفته میشود که روابط و کنشهای اجتماعی را تنظیم میکند، اکثریت جامعه خود را به آن پایبند میدانند و در صورتی که شخصی آن را رعایت نکند (هنجارشکنی)، جامعه عکس العمل نشان میدهد و هنجار با قانون کنترل میشود.
جامعه بزرگ زنان ایران حتی پس از آشوب های دوسال پیش و در حالیکه میدانستند در برههای از زمان ابهام قانونی و اجرایی در خصوص حجاب بانوان وجود دارد اکثریت قاطع آنان التزام خود را به این ارزش الهی نشان دادند و ثابت کردند که حجاب در ایران یک هنجار اجتماعی است.
۲ . در نامه به جنابعالی نوشته: « اگر افکار عمومی ملاک است، منظور افکار عمومی کدام یک از بخشها یا قشرهای جامعه است؟ مثلا اگر از نتایج انتخابات اخیر کمک بگیریم، اکنون جامعه دارای سه گروه جمعیتی بزرگ است (۵۱ درصدی، ۲۷ درصدی، و ۲۲ درصدی) که اینها قضاوتشان نسبت به یک چنین پدیدهای متفاوت است، معیار شما برای تبعیت از افکار عمومی، کدام بخشهای جامعه است؟»
چنین عباراتی نشان میدهد که گویا نویسنده تصور میکند اشخاصی که در انتخابات شرکت نکرده اند از کشف حجاب در مراسم امام حسین علیه السلام خوشحال میشوند! و یا افکار عمومی میلیون ها نفری که کاندیدای مورد علاقه شان بلافاصله پس از پیروزی در انتخابات هر روز در مراسم سنتی هیئات عزاداری شرکت کرد از کشف حجاب چند زن زنجیر زن نگران نشده اند!
واقعاً به چنین فهمی میتوان نام جامعه شناسی نهاد ؟!
۳. نویسنده در بخش دیگری از نامه خود به برخی از ناپسندی های مراسم سوگواری اشاره کرده و آنها را با کشف حجاب در عاشورا مقایسه کرده و پرسیده است که آیا آنها را هم احضار میکنید؟
ما میدانیم که نیروی محترم انتظامی همواره با همه ناهنجاریها موجود برخورد کرده و بسیاری از آنها را علاج و برطرف نموده است اما این را هم میدانیم که در این زمان « بی حجابی» پیشران فرهنگ مبتذل غرب و لبه تیز اسلام ستیزی است.
میرزای شیرازی مرجع بزرگ شیعه میدانستند که در ممالک اسلامی اشکالات و انحرافات متعددی در افکار و اعمال مسلمانان وجود دارد اما در بین همه ی آنها فقط استعمال توتون و تنباکو را در حکم محاربه با امام زمان علیه السلام دانستند. چون بصیرت و زمان شناسی و دشمن شناسی ژرفی داشتند و توطئهها را میفهمیدند.
۴ . امیدوارم منظور ایشان از اینکه نوشته اند: « خوب است نیروی محترم انتظامی بیش از آن که نگران رعایت هنجارها باشد نگران حفظ حریم و حرمت خویش باشد.» تهدید نباشد.
۵ . همه ما از عزاداری پسران و دختران نسل نو در ماه محرم و صفر و نیز شادی آنان در مناسبات سیاسی و مذهبی استقبال میکنیم. اشکالات احتمالی را هم اصلاح میکنیم و اجازه نمیدهیم کسانی این حضور مبارک را مخدوش کنند و آن را به نفع خواستههای نامبارک شان مصادره به مطلوب کنند.
۶ . خوشبختانه نویسنده این نامه اهل شهر بزرگ و زیبای اصفهان نیستند بلکه اهل روستای اصفهان هستند. چرا که اخیراً و بخاطر اینکه تناسب آرای انتخابات مردم این شهر فهیم و اصیل با مذاق وی نساخته و او را عصبانی کرده ، آن را روستا نامیده اند!
عزت و پیروزی و توفیقات روزافزون شما و همکاران محترمتان را در سایه لطف امام عصر ارواحنا فداه از خدای بزرگ خواهانم.
والسلام
احمد زادهوش
طلبه ای کوچک از حوزه علمیه اصفهان
جمعه ۲۹ تیرماه ۱۴۰۳
ــــــــــــــــ
👈پاسخبهشبهاتفــجازی👇
🆔 @Shobhe_ShenaSi
🟢 برادر انقلابی! کی گفته هرجا هرکسی شعار داد، حتما باید تکرار کنی؟
✍ دکتر #قربانی_مقدم
🆔 @Shobhe_ShenaSi
وقتی می گفتیم تحریم هم فرصته این شکلیه که امروز که همه دنیا دچار اختلال الکترونیکی شده بودن ایرانی ها یه جا نشسته بودن راحت نون و ماستشونو می خوردن :)))
💬 یاس
🆔 @Shobhe_ShenaSi
پاسخ به شبهات فجازی
وقتی می گفتیم تحریم هم فرصته این شکلیه که امروز که همه دنیا دچار اختلال الکترونیکی شده بودن ایرانی ه
تصور کنین تو ایران بلیط هواپیما رو دستی با خودکار بنویسن !
جمهوری اسلامی متهم میشد که به عصر حجر برگشته
🗣 𝔰𝔥𝔞𝔥𝔞𝔞𝔡 شـهـــاب 🚩
🆔 @Shobhe_ShenaSi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آیا جوانان ما از دست میروند؟
آیتالله حائری شیرازی:
هرزههای ما برای شما و پاکان عالم برای ما!
🆔 @Shobhe_ShenaSi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
.
#بازنشر
🟡 شبهه
لباس روحانیت تقدس ندارد. این در اصل لباس روحانیون زرتشتی بوده است!!
🟢 پاسخ حجتالاسلام دکتر #قربانی_مقدم را بشنوید.
🆔 @Shobhe_ShenaSi
🟡 شایعه
[ کلیپ منتشر شده در فضای مجازی] 28 تیرماه، چند پسر جوان با ماشین، درحالی که لباس شخصی بر تن داشتند، با شلیک تیراندازی، به یک خانم هجوم برده و او را گرفته و به داخل ماشین انداختند!
🟢 واقعیت
این فیلم قدیمی و مربوط به حدود ۲ سال پیش است. اما معاندین که بسیار علاقمند هستند تا همواره چهرهای ناامن از ایران عزیز به نمایش بگذارند، سعی میکنند در صورت نیافتن سوژه مناسب، فیلمهای قدیمی را بازنشر کنند.
🆔 @Shobhe_ShenaSi
بررسی نتایج دور اول و دوم انتخابات در تهران نشان میدهد که تقریبا همهی آرای قالیباف در دور اول، در دور دوم به سبد جلیلی اضافه شده و خبری از آرای قشر خاکستری نیست!
در مجموع جلیلی برای پیروزی تو دور اول فقط به ۸۳٪ از آرای قالیباف احتیاج داشت که کاملا در دسترس بود! (که در دور دوم جلیلی بیش از آن را به دست آورد اما نوشدارو بعد از مرگ سهراب شد!)
از طرف دیگر:
پزشکیان برای پیروزی تو دور اول به ۵۵٪ از آرای قالیباف احتیاج داشت ( حدود ۱/۸۵۱/۶۰۲ رای)، در دور دوم مشاهده شد که کمتر از ۱۰ درصد آراء قالیباف به سبد رأی پزشکیان ریخته شد!
🔹 پینوشت
این مطلب را برای سرزنش فرد یا افرادی ننوشتم. بلکه مشاهده میشود که برخی از طرفداران دکتر قالیباف، با وجود رأی چند برابری دکتر جلیلی نسبت به ایشان، جلیلی را مقصر شکست جبهه انقلاب معرفی میکنند!!
✍ دکتر #قربانی_مقدم
🆔 @Shobhe_ShenaSi
وقتی در همایش انتخاباتیتان میگویید "خاک تو سر جلیلی" در جایی دیگر میشنوید "ظریف گورتو گم کن".
خود کرده را تدبیر نیست.
🗣 Echo Papa 𝕏
🆔 @Shobhe_ShenaSi
🔆 شرکت فاخر جامه رومیشناسید؟؟
🔷 همون که اخیرا به عنوان کسب و کار برتر در حوزه ی تولید پوشاک « ایرانی ، اسلامی » تو برنامه میدون شبکه ۳ سیما معرفی شد ..
✅ کت شلوار مقاومت « لبنانی »
✅ انواع پیراهن دیپلمات و رسمی
✅ انواع شلوار و تیشرت
✅ چادر و مانتو
✅ محصولات زمستانه
✅ پوشاک مردانه ، زنانه ، بچگانه
⭕ تولید و عرضه مستقیم و بدون واسطه
⬅️ « عمده » و « تک »
گروه صنعتی فاخر جامه ایرانیان تولید کننده مد و پوشاک ایرانی اسلامی
« حمایت از تولید ایرانی »
https://eitaa.com/joinchat/3024420866C674f967f8e
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🟡 شبهه
#امام_حسین علیه السلام را شیعیانش کشتند!!
🟢 پاسخ استاد کاشانی را بشنوید.
ــــــــــــــــ
👈پاسخبهشبهاتفــجازی👇
🆔 @Shobhe_ShenaSi
پاسخ به شبهات فجازی
🟢 چگونه میتوان روح را اثبات کرد تا برزخ و معاد را بپذیریم؟ 🎙 حجتالاسلام دکتر #قربانی_مقدم پاسخ می
🟡 سوال کاربران
آیا حیوانات هم در قیامت حشر دارند؟
🟢 پاسخ
در قرآن کریم ۲ آیه وجود دارد که برای حشر حیوانات در قیامت، قابل استناد است:
1⃣ وما من دابّة فى الأرض ولا طائر یطیر بجناحیه إلاّ أُمم أمثالکم ما فرّطنا فى الکتاب من شىء ثمّ إلى ربّهم یحشرون (انعام: ۳۸)
«هیچ جنبنده اى در زمین و هیچ پرنده اى که با دو بال پرواز مى کند نیست مگر این که آن ها امت هایى مانند شما انسان ها هستند و مادر کتاب هیچ چیز را فروگذار نکردیم، سپس تمام حیوانات [ همانند شما انسان ها ] در قیامت به سوى پررودگارشان محشور مى شوند».
مفاد آیه شریفه آن است که حیوانات همانند انسان ها داراى امت مى باشند اما این که همانندى در چیست، مفسران دیدگاه هاى متفاوتى ذکر کرده اند، ولى مى توان گفت از بارزترین موارد تشابه حیوانات به انسان ها همان حشر در قیامت است که در پایان آن هم آمده است.
از بیان همانندى حیوانات با انسان ها استفاده مى شود که حیوانات هم مانند انسان ها تا حدّى از شعور و آگاهى که مستلزم زندگى اجتماعى و تسبیح و ذکر و حشر به سوى خدا است برخوردارند، همان گونه که در داستان «سلیمان و مورچگان» و «ملکه سبا و هدهد»( [نمل: ۱۸)آمده است، البته روشن است که لازمه حشر حیوانات و یا حسابرسى و پاداش و کیفر آنان این نیست که حیوانات در شعور و آگاهى با انسان ها مساوى باشند و تمام مدارج کمال روحى و معنوى را که انسان ها مى توانند بپیمایند آن ها هم طى کنند، زیرا خود انسان ها هم در مراتب کمال روحى و معنوى و حساب و پاداش و کیفر با یکدیگر مساوى نیستند.
2⃣ وإذا الوحوش حشرت (تکویر: ۵) ، آن گاه که حیوان هاى وحشى در قیامت گرد هم جمع مى شوند.
«وُحوش» جمع وحش به معناى حیواناتى است که با انسان ها اُنس و اُلفت نمى گیرند مانند درندگان. اما گفته شده که وحوش در این آیه تمام چهارپایان را دربرمى گیرد.(تفسیر روحالمعانی، ج۳۰، ص ۵۱)
از آن جا که آیه فوق در سیاق آیاتى است که حوادث روز قیامت را توصیف مى کند همانند سؤال از دختران زنده به گور شده و گشودن نامه هاى اعمال و حوادث بعد از آن، این آیه ظهور در حشر حیوانات وحشى در قیامت دارد اگر چه دیدگاه مفسران درباره حوادث بعد از حشر آن ها متفاوت است؛
برخى بر این باورند که اگر حیوانات ستمى به یکدیگر کرده باشند در قیامت مجازات مى شوند. و به باور برخى دیگر بعد از حشر، آن ها را دوباره مى میرانند و به خاک برمى گردانند (تفسیر کبیر، ج۱۱، ص ۶۴) ولى در اصل حشر حیوانات، بیشتر مفسران، هم عقیده اند اگر چه درباره پاداش و کیفر و حوادث بعد از آن به طور قطع نمى توان سخن گفت. زیرا خداى تعالى در قرآن از آن ها پرده بردارى نکرده است. ( خاطرنشان میشود که برخی هم عقیده دارند که منظور از "وحوش" در این آیه انسانهایی هستند که در اثر گناه به صورت حیوان محشور میشوند که البته این نظر با ظاهر آیه همخوانی ندارد)
🔹 اشکال
چه فایده اى در حشر حیوانات هست در حالى که آن ها در دنیا مکلف نیستند تا این که براى پاداش و کیفر در قیامت محشور شوند؟
🟢 پاسخ
اولاً: تکلیف نداشتن حیوانات در دنیا ضررى در حشر آن ها و محاسبه و قصاص ندارد. به عبارت دیگر ملازمه اى بین تکلیف و رستاخیز نیست، زیرا قصاص و پاداش و کیفر، توقف بر تکلیف ندارد، همان گونه که شخص اگر در حالت خواب به دیگرى آسیب مالى یا جانى بزند محکوم به غرامت مى شود، زیرا حق دیگرى را پایمال و ضایع کرده است، اگر چه در حالت خواب و بى هوشى تکلیف ندارد.
ثانیاً: همان گونه که گفته شد حیوانات نیز مرتبه ای از درک و شعور را دارا هستند و به همان اندازه پاسخگوی اعمال خود هستند.
علامه طباطبایى (رحمه الله) مى نویسد: خداوند اِنعام و انتقام را در آیات زیادى در وصف احسان و ظلم ذکر کرده است و این دو وصف (احسان و ظلم) اجمالاً در میان حیوانات نیز وجود دارد یعنى افرادى از حیوانات را مى بینیم که در عمل خود ستم مى کنند و برخی دیگر را مشاهده مى کنیم که به دیگران احسان مى نمایند. از این رو آن ها در قیامت محشور مى شوند اگر چه خداوند چگونگى پاداش و کیفر را بیان نکرده است.(المیزان، ج۷، ص۷۶)
بنابراین از نظر قرآن، حشر و معاد علاوه بر انسان و جن و ملائکه شامل حیوانات و جانداران و برخى جمادات نیز مى شود اگر چه به نظر می رسد چگونگى حشر آن ها با انسان متفاوت و متناسب با رتبه وجودی و میزان درک و شعور آنها است. چنانچه بعضی گفتهاند: حیوانات پس از حشر و رسیدگی، به دلیل عدم برخورداری از روح ابدی، نابود میشوند
✍ حجتالاسلام دکتر #قربانی_مقدم
ــــــــــــــــ
👈پاسخبهشبهاتفــجازی👇
🆔 @Shobhe_ShenaSi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🟢 باید از بن دندان باور کرد که پیروزی و موفقیت رئیسجمهور منتخب در اداره کشور، پیروزی همه ماست
🟡 رهبر انقلاب اسلامی صبح امروز در دیدار رئیس و نمایندگان مجلس دوازدهم:
🔻 توصیه موکد من تعامل سازنده مجلس با دولت جدید است. موفقیت رئیس جمهور و دولت جدید، موفقیت همه ما است. همه کمک کنند که رئیسجمهور بتواند وظایفی را که در قبال کشور دارد انجام بدهد. اگر ما توانستیم جوری رفتار کنیم که رئیسجمهور موفق بشود این موفقیت همه ماست. اگر او در اداره کشور، در پیشبرد اقتصادی کشور، در مسائل بینالمللی و فرهنگی کشور، موفقیت کسب کند، همه ما موفقیت کسب کردیم. پیروزی او، پیروزی همه ماست. این را باید از بن دندان باور کرد. ۱۴۰۳/۴/۳۱
🆔 @Shobhe_ShenaSi
🔹️توصیه رهبر انقلاب به مجلس و دولت: #صدای_واحد_ایران
✏️ رهبر انقلاب اسلامی صبح امروز در دیدار رئیس و نمایندگان مجلس دوازدهم:
باید در مسائل مهم صدای واحد از کشور شنیده شود. یک جاهایی هست که بایستی دولت و مجلس و مسئولان گوناگون یک حرف بزنند. آن کسانی که در دنیا گوش تیز کردند تا نشانههای اختلاف و دوگانگی را پیدا کنند، آنها مایوس شوند؛ یک صدا باید شنیده شود.۱۴۰۳/۴/۳۱
🆔 @Shobhe_ShenaSi
🔹تاکید رهبر انقلاب بر معیارهایی که آقای پزشکیان حفظهالله و مجلس برای تشکیل یک کابینه متدین، انقلابی و کاآرمد باید مدنظر داشته باشد
✏️ رهبر انقلاب صبح امروز در دیدار رئیس و نمایندگان مجلس:
کار فوری مجلس، رأی به کابینهای است که آقای پزشکیان حفظهالله ارائه خواهند کرد؛ این کار فوری و فوتی شماست. البته هرچه زودتر کابینهی پیشنهادی، حالا بعد از کارهایی که باید انجام بگیرد تصویب بشود و دولت مشغول کار بشود برای کشور بهتر است. منتها در این زمینه، هم شما، هم رئیسجمهور منتخب محترم، مسئولیتهایی سنگینی دارید.
چه کسی میخواهد میداندار این میدان باشد؟ میدان اقتصاد، میدان فرهنگ، میدان فعالیتهای سازندگی، میدان تولید، چه کسی میخواهد میداندار باشد؟ آن کسی را باید میداندار کرد که امین باشد، صادق باشد، متدین باشد، از بُن دندان به جمهوری اسلامی به نظام اسلامی معتقد باشد.
🔹️ایمان یک شاخص مهم است.
🔹️امید به آینده و نگاه مثبت به افق. آنهایی که افق به نظرشان تاریک است، کاری نمیشود کرد، نمیشود به اینها مسئولیت داد، مسئولیتهای اساسی و کلیدی داد.
🔹️تشرّع و متشرّع بودن. یکی از معیارهای مهم است.
🔹️اشتهار به پاکدستی، به صداقت یک معیار است.
🔹️سابقه سوء نداشته باشند، این یک معیار است.
🔹️نگرش ملی داشته باشند. یعنی غرق در مسائل جناحی و سیاسی و اینها نشوند، نگاه ملی به کشور داشته باشند.
🔹️اینها را با تحقیق [میشود فهمید]، البته کارآمدی را غالباً بعد از اشتغال به کار میشود فهمید، اما با تحقیق، با نگاه کردن به سوابق با شنیدن حرفها، میشود کارآكامدی را هم تشخیص داد.
👆 این معیارها باید رعایت بشود. هم رئیسجمهور محترم اینها را رعایت کنند، هم مجلس رعایت کند. یعنی یک مسئولیت مشترک شما دارید در انتخاب مسئولین کشور... اینها لازم است. به نظر من این مسئولیت بسیار مهمی است. هم بر عهده شماست هم بر عهده رئیسجمهور محترم است که این کار را انجام بدهند. انشاءالله یک مجموعهی هیئت وزیران خوبی، کارآمدی، به درد بخوری ،متدینی انقلابیای بیایند سر کار و بتوانند مسائل کشور را پیش ببرند. ۱۴۰۳/۴/۳۱
🆔 @Shobhe_ShenaSi
2.99M
🟡 پاسخی به آقای محسن #رنانی در مورد خرافات شیعه و روحانیت
🆔 @Shobhe_ShenaSi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 مناطق جدا شده از ایران در ۲۰۰سال اخیر
🆔 @Shobhe_ShenaSi
📷 رئیس جمهور منتخب بعد از دیدار امروز با رهبر انقلاب نوشت:
🔺«از لطف حضرت آقا صمیمانه سپاسگزارم.
اکنون اعتماد مردم و حمایت شما از #دولت_ایران بزرگترین سرمایه همه ما برای رسیدن به موفقیتهای پیش روست و از دل و جان برای موفقیت ایران تلاش خواهیم کرد.
یک «صدای واحد» برای ایران
یاشیاسیز»
🆔 @Shobhe_ShenaSi