قابل توجه اونایی که دوست دارند مثل همیشه با پستهای سیاه، #روز_دختر را تلخ کنند 👇
▪️رتبه اول ایران در عدالت آموزشی دختران و پسران
براساس آمارهای منتشر شده توسط بانک جهانی درباره شاخص برابری جنسیت (GPI)، ایران رتبه نخست دنیا در برقراری عدالت آموزشی و تحصیلی است
💬 سيد علي موسوي
🚩 پاسخبهشبهاتفــجازی👇
🆔 @shobhe_shenasi
هدایت شده از داناب (داستانک+نکاتناب)
چگونه خوبتر نماز بخوانیم؟ (۳)
ــــــــــــــــ
#داناب (داستانکونکاتناب)
👇👇👇
📚 @dastanak_ir
🔹پاسخهای عقلی و فلسفی علامه طباطبایی به شبهات آقامیری درباره جاودانگی عذاب قیامت.
✍ترجمه و توضیح از:
حجتالاسلام دکتر قربانی مقدم
🔹 قسمت اول
🔹جاودانگی عذاب قیامت را دوگونه میتوان بررسی کرد؛ عقلی و نقلی.
اما از نظر نقلی، بايد دانست كه كتاب خدا در مورد خلود و جاودانگى، صراحت دارد:
«وَ ما هُمْ بِخارِجِينَ مِنَ النَّارِ؛ ايشان به هيچ وجه از آتش بيرون نخواهند شد (بقره/۴۸)»، همچنین از نظر روایات اهلبیت علیهمالسلام هم آن قدر زياد است كه باصطلاح به حد استفاضه رسيده است.
اما از جهت عقل؛ اولاً باید توجه داشت که به هيچ وجه نميشود تمام جزئیاتی توسط وحی براى معاد ذكر شده، با ادلهی عقلی اثبات كرد، زیرا احکام عقلی کلی است و دست آن به خصوصيات و جزئيات نمىرسد، بلکه در مورد جزئیات باید به گفتههای پیامبر اعظم ص اعتماد کرد. چون وقتى خود نبوت پيامبرى صادق با ادله عقلى ثابت شد، ديگر لازم نيست كه فروعات آن مسائل نيز با ادله عقلى جداگانهاى اثبات شود.
اما اصل نعمت و عذاب #عقلى كه بر نفس عارض مىشوند، تحت تأثیر تخلق به اخلاق و ملكات فاضله يا رذيله و يا بخاطر احوال خوب و بدى كه كسب كرده است. اين احوال و ملكات در نفس، صورتى نيكو و يا قبيح ايجاد مىكند كه نفس سعيده از آن صورت نيكو متنعم، و نفس شقيه از آن صورت قبيح متالم ميشود.
البته در صورتى كه اين صورتها [در اثر تکرار] در نفس رسوخ نكرده باشد و صورى ناسازگار با ذات نفس باشد، بزودى زايل مىگردد، براى اينكه عقل براى ناسازگارى دوام و اكثريت نمىبيند و قسر، فشار، زور و ناسازگارى محكوم به زوال است. بنابراین اگر ذات نفس پاک و سعيده باشد، صورتهاى رذيله و زشت دير يا زود از آن زايل مىگردد و اگر ذات نفس شقيه باشد، صورتهاى نيكو و جميل كه در آن نقش بسته، بزودى زايل ميشود
و نفس ميماند و آن سعادت یا شقاوت ذاتيش، پس اگر نفس مؤمن بخاطر گناهانى صورتهاى زشتى بخود گرفت، سرانجام آن صورتها از بين مىرود، چون با ذات نفس سازگار نيست هم چنان كه نفس كافر كه ذاتا شقى است، اگر بخاطر تكرار كارهايى صالح صور حسنهاى بخود گرفت، آن صور بالأخره از نفس زايل ميشود، چون محيط نفس با آن سازگار نيست و این البته همانطور که گفته شد، به شرطی است که در صورتهای خوب یا بد رسوخ نكرده باشد. (یعنی مومنی که مقداری رفتار یا اخلاق زشت دارد، در اثر عواملی چون توبه و عذاب برزخی و... کاملا پاک میشود و کافری که ذات شقاوتمندی اکتساب کرده، اما مقداری اعمال خوب یا اخلاق خوب داشته مقداری از آن متنعم میشود و پس از آن به حال اصلی بازمیگردد)
#ادامه_دارد
🚩 پاسخبهشبهاتفــجازی👇
🆔 @shobhe_shenasi
🔹پاسخهای عقلی و فلسفی علامه طباطبایی به شبهات آقامیری درباره جاودانگی عذاب قیامت.
✍ترجمه و توضیح از:
حجتالاسلام دکتر قربانی مقدم
🔹 قسمت دوم
اما اگر صورتهاى عارضه بر نفس [که از رفتار و اخلاق مکرر و مداوم حاصل میشود]، در نفس رسوخ كرده باشد، نوعيت تازه و متفاوتی از انسان شکل میگیرد؛ مثلاً بخیل! یعنی او را كه انسان بود و داراى صورت انسانيه بود، بخيل میكند كه چنين انسانى يك نوع جديدى از انسانيت است. (همانطور كه ناطقه وقتى با جنس حيوان ضميمه شود يك نوع حيوان درست مىكند با عنوان حیوان ناطق كه نامش انسان است، و اگر ناهقه ضميمه آن شود، نوعى ديگر درست مىكند با عنوان حیوان ناهق به نام الاغ، و صاهله اگر ضميمهاش شود نوع سومى بنام اسب و در نتيجه مىگوييم حيوان اگر ناطق باشد انسان است و اگر ناهق باشد خر است و اگر صاهل باشد اسب است، همچنین صورتهاى نوعيهاى كه در اثر تكرار يك سنخه عمل، در نفس پديد ميآيد، اگر در نفس رسوخ كند، نوعيت جديدى به انسانها ميدهد، مىگوييم انسان يا بخيل است يا سخى، يا شجاع است يا ترسو و...)
بنابراین با توجه به اینکه انسان، موجودی مجرد است و موجود مجرد دائمى الوجود است، در نتيجه هر گناهى كه از او صادر شود، در صورتى كه نفس او سعيده باشد و با گناه سنخيت نداشته باشد و خلاصه عوامل بیرونی، او را به گناه وادار کرده باشد (نه اینکه طبیعت او گناه دوست شده باشد)، در چنين صورتى وبال و عذاب آن گناهان را مىچشد و پاک شده و از عذاب نجات مىيابد و در صورتى كه نفس او شقى باشد و با گناه سنخيت داشته باشد در اينصورت هر چند كه هر چه از چنين نفسى سر مىزند باذن خدا است و ليكن از آنجا كه گناهان بدون قسر و فشار از او سر مىزند، چون نفس او نفسى گناه دوست است، لذا چنين نفسى دائما در عذاب خواهد ماند. چنين انسانى كه دائما گرفتار است و به دلیل لوازم ملكات نفسانی اکتسابی همواره در حال عذاب است، مانند كسى است كه به مرض ماليخوليا و يا مرض كابوس دائمى مبتلا شده كه دائما صورتهايى هول انگيز و وحشتآور و زشت از قوه خياليهاش سر مىزند، چنين كسى همواره از آن صورتها فرار مىكند و با آنها در جنگ و ستيز و بالأخره در عذاب است.
با اينكه خود او و خیالات او اين صورتها را درست کرده، (نه اینکه کسی از بیرون این حالتهای عذاب آور را بر او تحمیل کرده باشد) اما بالاخره با این حال از همین صورتهای خود ساخته در حال عذاب است!! و مگر عذاب، غير از این است؟
#ادامه دارد
🚩 پاسخبهشبهاتفــجازی👇
🆔 @shobhe_shenasi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥نخستین مصاحبه با فروشنده نوزادان در اینستاگرام
🚩 پاسخبهشبهاتفــجازی👇
🆔 @shobhe_shenasi
فقط یک لحظه
#جمعیت_امام_علی
من در مورد ماهیت فعالیت های جمعیت امامعلی نظری ندارم چون آشنایی نزدیک و کاملی از مسئولان آن و فعالیتهای آن ندارم. البته میتوان تقریباً اطمینان داشت که بدنهی این موسسه یقیناً افراد دلسوزی هستند که با نیت خیر وارد آن شده و خدمترسانی میکنند.
اما فقط دو نکتهی کوتاه در رابطه با خبر بازداشت مدیرعامل آن عرض میکنم، نتیجهگیری با خوانندگان؛
1⃣ پس از دستگیری مدیرعامل این جمعیت، کانال بی بی سی فارسی در تلگرام، تنها طی حدود ۲۴ ساعت، حداقل ۱۲ خبر، تحلیل و گزارش (عمدتاً با رویکرد انتقادی) در این زمینه منتشر کرده است. (مطالب غیرمستقیم و ارجاعات و همچنین پستهای بیبیسی در سایر شبکههای اجتماعی مانند اینستاگرام، توئیتر، سایت و.... در این آمار محاسبه نشده است) این حجم از خبر در طول یک شبانه روز برای موضوعات مهمتری حتی کرونا که به دلیل جهانی بودن، هم ارزش خبری بیشتر و هم تعدد بیشتری دارد در بی بی سی مشاهده نمیشود. چرا؟
غیر از بیبیسی، عزاداری رادیو اسرائیل، نیویورک تایمز، سایت ضدانقلاب جرس و.... برای دستگیری مدیرعامل یک موسسه ساده عجیب بنظر می رسد!!
جالب اینکه همهی خبرهای مربوطه با نوعی شانتاژ و مظلوم نمایی و تاکید بر اینکه «این جمعیت کاری غیر از رسیدگی به فقرا انجام نمیدهد» همراه است.
2⃣ پوشش قرار دادن فعالیتهای خیریه و .... برای انجام اقدامات تخریبی، اختصاص به ایران یا زمان ما ندارد. نقل است که معاویه، اقلامی مانند گوسفند (و البته با پیوست تبلیغاتی گسترده و نه شبانه یا مخفیانه) را به خانوادههای نیازمند تحویل میداد، بعد مأموران او شبانه آنها را دزدیده و بعد به قول معروف "چو" میانداختند که یاران امام علی علیه السلام این کار را کردهاند!!
✍ حجتالاسلام دکتر قربانی مقدم
🚩 پاسخبهشبهاتفــجازی👇
🆔 @shobhe_shenasi
12.38M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔺بخش خبری دیبیسی فارسی🔺
🔰 ۳ تیر ۱۳۹۹ | 23 ژوئن 2020🔰
با گزارشی از سیاوش ارغوان و گفتگوی مستقیم با شهردار واشنگتن
ــــــــــــــــ
#داناب (داستانکونکاتناب)
👇👇👇
📚 @dastanak_ir
آقاتهرانی: اگر به مردم ودیعه مسکن میدهند به نمایندگان هم بدهند
نماینده تهران در مجلس:
🔹بنده علیرغم اینکه احتیاج به این ودیعه مسکن دارم و مستاجر هم هستم این ودیعه را دریافت نخواهم کرد.
🔹مردم در شرایط فعلی در تنگنا قرار دارند و تهیه مسکن برای آنها سخت شده است به اعتقاد بنده اگر به مردم ودیعه مسکن پرداخت میشود به نمایندگان نیز این ودیعه را بدهند.
🚩 پاسخبهشبهاتفــجازی👇
🆔 @shobhe_shenasi
#نکته
🔹آقای روحانی رئیسجمهور محترم فرمودهاند:
«مردم خدمات دولت را خیلی خوب احساس میکنند!»
🔹همچنین جناب جهانگیری معاون اول محترم نیز گفته است:
«ما مدیران توانمندی هستیم.»
🔹اگر کسی منظور این عزیزان را درست متوجه نشده است، ترجمه میکنم:
«از این وضعیتی که برای شما مردم درست کردهایم، معذرت میخواهیم!!»
💬 #قربانی_مقدم
🚩 پاسخبهشبهاتفــجازی👇
🆔 @shobhe_shenasi
پاسخ به شبهات فجازی
🔹پاسخهای عقلی و فلسفی علامه طباطبایی به شبهات آقامیری درباره جاودانگی عذاب قیامت. ✍ترجمه و توضیح ا
🔹پاسخهای عقلی و فلسفی علامه طباطبایی به شبهات آقامیری درباره #جاودانگی_عذاب قیامت.
✍ترجمه و توضیح از:
حجتالاسلام دکتر قربانی مقدم
🔹 قسمت سوم
✅ پاسخ اجمالی شبهات و اشکالات خلود در عذاب
🔹 ان شاء الله در ادامه تک تک شبهات و اشکالات مربوط به عذاب و جاودانگی آن بررسی و پاسخ داده خواهد شد. اما جواب اجمالی همه این اشکالات از این قرار است:
قبلاً گفته شد که عذاب خالد، اثر و خاصيت آن صورت نوعيه شقاوت بارى است كه نفس انسان شقى با اعمال شقاوتبار و اختیاری به خود گرفته به شکلی که دیگر فقط انسان نیست، بلکه نوع مخصوصى از انسان شده (مثلاً انسان متکبر!) و همانطور كه حیوانی که صورت الاغ گرفته، نميتواند روزى غير آن مثلاً گاو شود، چنین انسانی هم نميتواند نوع ديگرى شود، چون بحث ما در مورد کسی است كه نخست به اختيار خود گناهانى مرتكب شده و سپس بدنبال آن گناهان احوالى پى در پى در نفس او پديد آمده، و بدنبال آن، استعداد شديدى از یک نوع خاص انسان، در ذات نفس پيدا شده است. همين شدت يافتن استعداد نفس، علت پیدایش تمام حوادث و حالتهای متناسب با آن استعداد میشود.
بنابراین آیا معقول است، پس از آنکه مواد غذایی مانند نان و گوشت، تبدیل به نطفه و پس از آن تبدیل به انسان شد، و سپس عقل شعور، احساسات و.... برای این انسان به وجود آمد، کسی بپرسد:
چرا اين موجود مركب از نان و گوشت، شعور پيدا كرده و چرا فكر دارد و چرا راه میرود و....،؟ آیا چنین پرسشهایی معقول است؟ خیر زیرا پاسخ همه اين سؤالات يك كلمه است، و آن اين است كه چون انسان شده است!
همچنين در مورد انسانی که در اثر اخلاق، رفتار، عقاید و... نوع جدیدی از انسان به خود گرفته نیز صحيح نيست که بپرسيم: «چرا شقاوت دست از يقه او بر نميدارد و دائما آثار شقاوت از جمله عذاب جاودانه از آن سر مىزند؟» زیرا جواب همه اينها اين است كه چون او بهدست خود و به اختيار خود، خود را شقى ساخت، يعنى انسانى خاص كرد كه شقاوت، لازمه وجود او است.
#ادامه دارد....
🚩 پاسخبهشبهاتفــجازی👇
🆔 @shobhe_shenasi