🔹 اطلاعیه روابط عمومی دادگستری استان فارس در پاسخ به شبهات مطرح شده در مورد پرونده «نوید افکاری»
🆔 @shobhe_shenasi
🔹 پرونده آقای نوید افکاری در چندین مرجع صالح قضایی و با بررسی قضات متعدد مورد بررسی قرار گرفته و جلسات دادگاه با حضور وکیل و بهصورت علنی در دادگاه کیفری تشکیل شده، رای صادره نیز در دیوانعالی کشور مورد بررسی مجدد قرار گرفته و پس از طی این مراحل قضایی، برای تمامی قضات بررسیکننده ارتکاب جرم از ناحیه محکوم به اثبات رسیده و بر همین اساس آقای نوید افکاری به قصاص محکوم شده است.
ادله قضات برای رای در این پرونده متعدد بوده: از اقرارهای صریح در مراحل مختلف پرونده گرفته تا بررسیهای فنی مخابراتی و شواهد شهود و ...، به فرض محال اگر در مورد هر یک از این ادله نقصی صورت گیرد که در مورد این پرونده چنین نیست حکم صادر شده به دلیل تنوع ادله از لحاظ حقوقی زیر سؤال نمیرود.
شبهه بروز خطای فاحش در تمامی این مراحل از بازجویی و دادرسی گرفته تا صدور حکم و بررسی مجدد پرونده در دیوان عالی کشور امری نزدیک به محال بوده و ارائه پیشنهاد بررسی پرونده از ناحیه «هیئت حقوقی بیطرف» پیشنهادی غیرحقوقی است که در هیچ نظام قانونی و حقوقی جایگاهی ندارد.
برخی بجای عنوان قصاص که حقالناس و حق شخصی اولیای دم است از واژه و اصطلاح اعدام استفاده کردند که از لحاظ حقوقی کاملاً اشتباه است، مرحوم افکاری به دلیل قتل نفس و بنا به درخواست و خواسته شاکیان خصوصی پرونده که ۶ نفر از بستگان مقتول بودند به قصاص محکوم شده و این حکم نیز اجرا گردیده است.
قبلاً نیز اعلام شده فرآیند رسیدگی به این پرونده، از تاریخ وقوع قتل و دستگیری متهم تا صدور حکم قطعی دو سال طول کشیده و در این مدت مراجع قضایی مختلف روی پرونده بررسی کارشناسی دقیق انجام دادهاند و در هریک از این مراحل نیز همانند بسیاری از پروندههای دیگر امکان جلب رضایت و گذشت اولیای دم وجود داشته که ظاهرا در این مورد متأسفانه از ناحیه خانواده قاتل اقدامی انجام نشده یا موفق به جلب رضایت نشدهاند.
در مورد شبهات وکالت
آقای افکاری در این پرونده و از همان مرحله دادسرا دارای وکیل تعیینی (انتخابی توسط متهم) بوده است.
همچنین مرحوم افکاری در نوبت اول و در حضور وکیل تعیینی خود حاضر نمیشود به پزشکی قانونی مراجعه کند و این مسئله را در حضور وکیلی که خودش برای رسیدگی به پرونده تعیین کرده مکتوب کرده و امضا و اثر انگشت زده است، طی هفته گذشته نیز توسط هیئتی ۳ نفره از پزشکی قانونی و در حضور رییس کل دادگستری استان از نامبرده معاینه به عمل آمده و نتیجه رسمیآن مبنی بر «مشاهده نشدن هیچگونه آثاری دال بر آزار جسمی(شکنجه) نظیر سوختگی، اسکار جراحت و شکستگی استخوان و. ..» در رسانهها منتشر شد.
تماس تلفنی نوید افکاری
بر اساس قانون، قاضی اجرای احکام پیش از اجرای حکم باید موضوع را به محکوم اطلاع دهد تا وی اگر میخواهد کسی را ببیند یا با فردی تماس بگیرد اعلام کند که این مهم از سوی قاضی اجرای احکام صورت پذیرفته است.
به مرحوم افکاری اعلام میشود قبل از اجرای حکم خواستار ملاقات حضوری است یا تماس تلفنی که وی اعلام میکند صرفا تقاضای تماس تلفنی با خانواده را دارد و برای این موضوع شماره موبایلی را اعلام و با خانواده خود صحبت میکند که صورت جلسه شده و مرحوم افکاری نیز آن را امضا کرده و اثر انگشت زده است. علاوهبر آقای افکاری 6 نفر از مقامهای زندان نیز پای صورتجلسه را امضا کردهاند.
هیچ منع قانونی برای اجرای حکم در ماه محرم وجود ندارد
در پایان تأکید میشود رویه دستگاه قضایی نشان میدهد موضوع عفو و گذشت جایگاه بالایی در راهبرد قوه قضائیه دارد، در خصوص این پرونده نیز خانواده مرحوم افکاری و وکلای وی بیش از دو سال فرصت داشتند تا از خانواده مرحوم ترکمان رضایت بگیرند که متأسفانه این اتفاق صورت نگرفته است و بر اساس اصرار خانواده مقتول حکم قصاص طبق ضوابط و تکالیف قانونی اجرایی شده است، قصاص یک حق برای خانواده مقتول است و دستگاه قضایی نمیتواند از اجرای این حق جلوگیری نماید.»
ــــــــــــــــ
🚩 در پرتگاه مجازی، مجهز باش...
👈پاسخبهشبهاتفــجازی👇
🆔 @shobhe_shenasi
❌ شبهه ۵۶۱
✍ به قلم حجتالاسلام دکتر #قربانی_مقدم
اولین قائم مقام رهبری ضد انقلاب بود [ منتظری ]
۲- اولین امام جمعه ی ایران حامی منافقین بود [طالقانی]
۳- معلم انقلاب که التقاطی بود [ شریعتی ]
۴-اولین نخست وزیر مملکت جاسوس آمریکا بود[بازرگان]
۵- اولین رئیس جمهور مملکت هم که جاسوس منافقین بود [ بنی صدر ]
۶- نخست وزیر هشت ساله ی جنگ که اصل فتنه است [ موسوی ]
۷- هشت سال رئیس جمهور اصلاحات که حامی فتنه است [ خاتمی ]
۸- هشت سال رئیسجمهور سازندگی و رییس تشخیص
مصلحت نظام که ساکت فتنه بود [ رفسنجانی ]
۹- هشت سال آخریه هم که جریان انحرافی از کار در اومد [ احمدی نژاد ]
۱۰- رئیس دو دوره ی مجلسمونم که فتنه گر
و عامل استکبار از کار دراومد [ کروبی ]
سوال اینجاست این انقلابی که نباید بزاریم
دست نا اهلان بیوفته
اساساً چه موقع دست اهلش بوده که ما نگهش داریم....
✅ پاسخ
🆔 @shobhe_shenasi
مغالطهی به کار گرفته شده در متن فوق، علاوه بر روش برجستهسازی نقاط ضعف، نگاه صفر و یک یا سیاه و سفید به افراد است.
توضیح اینکه برای انقلاب را همواره دست نا اهلان بشمارد، ساکت فتنه بودن مرحوم هاشمی رفسنجانی را به عنوان یکی از موارد ذکر کرده است. درحالیکه اولا این یک نقطه ضعف برای ایشان محسوب میشود (علاوهبر نقاط ضعف دیگری که به عقیده نویسنده و دیگران ممکن است در ایشان بوده باشد) اما این باعث نمیشود که کسی را به دلیل نقطه یا حتی نقاط ضعف، به کلی نااهل دانست. به همین دلیل است که همین تازگی (۲۸ آبان ۹۸) مقام معظم رهبری از مرحوم هاشمی به عنوان «برادر و رفیق عزیز» یاد کردند.
مضافاً اینکه ایشان وقتی رأی آورد که افکار قابل نقد در ایشان کمتر بود، اما در وقتی مردم رفتار ایشان را در طراز انقلاب ندیدند، در دوره نهم ریاست جمهوری به ایشان رأی ندادند، یعنی دقیقا به همان توصیه امام راحل مبنی بر ندادن امور به دست نا اهلان عمل کردند.
دیگرانی هم که در شبههی فوق نامشان برده شده کمابیش از همین وضعیت برخوردارند، مخصوصا مرحوم آیت الله طالقانی که تنها جرمش این بوده که قبل از تقابل سازمان منافقین با نظام برخی مراودات داشته است.
یا مثلاً در مورد احمدی نژاد هم همین وضعیت است یعنی اولا در زمان نامزدی برای ریاست جمهوری و در قسمت اعظم آن، از نظر مردم و نظام، اهلیت قابل قبولی داشت، اما به هرحال هیچ کس از رفتار اشتباه در امان نیست و هر لحظه ممکن است وضعیت جدیدی در پیش بگیرد.
اتفاقاً این نشان از زنده بودن انقلاب دارد که هاضمهی آن انحراف از آرمانها و اصول را نمیپذیرد و افراد تغییر موضع داده (هرچند بزرگ و باسابقه باشند) را پس میزند.
اگر انقلاب و جمهوری اسلامی مرده و بی خاصیت شده بود، با عوض شدن فکر و شخصیت بزرگانش، عوض میشد.
بنابراین برخلاف القاء شبهه افکن، این امتیاز انقلاب است که مانند قطاری در حال حرکت به آرمان هاست و مسیر عوض نکرده بلکه این افراد و شخصیت ها هستند که بعضاً از آن پیاده و البته تعداد بیشتری از اقصی نقاط جهان به ان سوار میشوند.
🚩 پاسخ شبهات ف. مجازی👇
🆔 @shobhe_shenasi
❌شبهه ۷۳۷
[کلیپ: آخوند؛ یحی زاده]:
قرآن کلام خدا نیست چون خدا لب ندارد که کلامی از دو لب او خارج شود و نیز در قرآن تناقض وجود دارد، همچنین قرآن کتاب حقوقی و برای جامعه نیست (شبهه خلاصه شده است)
✅ پاسخ
🆔 @shobhe_shenasi
🔹نه شخصیت و جایگاه گوینده و نه قوت مطالب ایشان، در حدی نیست که پاسخ به آن لازم باشد، اما به دلیل اینکه رسانه ها و کانال های معاند، هرگاه یک سخن مخالف از زبان فردی پیدا می کنند چنان آن را در بوق و کرنا می کنند که گویا شخصیت مهمی، حرف بزرگی زده است، به اختصار جوابی عرض می شود:
🔹ایشان برای ادعای خود یعنی کلام خدا نبودن قرآن دو دلیل ذکر کرده:
1. خدا لب ندارد!! که قضاوت در مورد این دلیل را به خوانندگان واگذار می کنم
2. در قرآن تناقض وجود دارد. این دلیل نیز خود یک ادعای مجدد است که برای اثبات آن هیچ شاهد و نمونه ای ذکر نکرده که قابل بررسی باشد. اما نمونه هایی که دیگران ذکر کرده اند توسط دلایل متقن رد شده است و اساساً یکی از وجوه اعجاز قرآن، عدم وجود تناقض در این کتاب است که در طول 23 سال تدوین شده است. برای مطالعه در مورد ادعای وجود تناقض در قرآن و پاسخ به آن به اینجا مراجعه کنید
https://b2n.ir/770703
از این گذشته در خود قرآن آیاتی وجود دارد که نشان می دهد قرآن کلام خداست. مثلاً
سوره نجم آیه 3 و 4: وَ ما يَنْطِقُ عَنِ الْهَوى إِنْ هُوَ إِلاَّ وَحْيٌ يُوحى
سوره بقره آیه 99: وَ لَقَدْ أَنْزَلْنا إِلَيْكَ آياتٍ بَيِّناتٍ وَ ما يَكْفُرُ بِها إِلاَّ الْفاسِقُونَ (جالب اینکه در این آیه پس از اینکه بیان می دارد ما قرآن را بر تو نازل کردیم، منکر آن را فاسق می شمارد، گویا قرآن پیش بینی می کرده که ممکن است روزی مسلمانی ادعای مسلمانی بکند و در عین حال قرآن را هم کلام خدا ندارند!!)
بله اگر کسی خود اسلام و قرآن را قبول ندارد با این آیات نمی توان کلام خدا بودن قرآن را اثبات کرد، اما اگر کسی خود را مسلمان و بلکه آخوند می نامد، طبیعتاً باید به مضمون قرآن باور داشته باشد.
اما اینکه قرآن کتاب جامعه نیست هم سخنی بدون دلیل و شاهد است که باعث می شود قابل بررسی نباشد. اساساً هر سخنی که پشتوانه منطق و استدلال ندارد، غیر علمی و غیر قابل بررسی است. اما باز به این نکته اکتفا می شود که وقتی در کتابی قوانین اجتماعی مانند مجازات، احکام خانواده، تعیین حاکم و ولی امر و ... وجود دارد، طبیعتاً نمی تواند یک کتاب اجتماعی نباشد.
ــــــــــــــــ
🚩 در پرتگاه مجازی، مجهز باش...
👈پاسخبهشبهاتفــجازی👇
🆔 @shobhe_shenasi
7.33M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 رحیم پور ازغدی ، حجاب قانونی یا اجباری؟!!
🚩 پاسخبهشبهاتفــجازی👇
http://eitaa.com/joinchat/1042808834C1d4becaa06
❌ شبهه ۴۶۹
[ 📽 فیلم:] تحریرالوسیله امام خمینی ره: تفخیذ (لاپایی) با کودک شیرخواره اشکال ندارد
صراط النجاه آیت الله سید ابوالقاسم موسوی خویی : لمس آلت تناسلی دیگران اشکال ندارد
✅ پاسخ
🆔 @shobhe_shenasi
🔹 ابتدا باید بدانیم که احکام شرعی دو نوع اند:
احکام اولیه
احکام ثانویه
احکام اولیه عبارت است از حکمی که در شرع برای ذات امور بدون لحاظ عناوین دیگر است.
مثلاً اگر مجتهدی سوال کنند، رفتن به کره ماه چه حکمی دارد؟ مجتهد قطعاً جواب میدهد:
اشکالی ندارد
زیرا در شرع دلیلی برای منع رفتن به کره ماه بیان نشده است و از طرفی این فتوا بدون لحاظ عناوین دیگر است، مثلاً اگر رفتن به کره ماه، مستلزم گناهی باشد، مثلاً باعث اذیت و آزار دیگران شود (مثلاً در کره ماه ساکنانی وجود دارد که حضور انسان های کره زمین در کره ماه تصرف و غصب محل زندگی آنها محسوب شود!) در چنین فرضی قطعاً فتوای مجتهد متفاوت خواهد بود.
بنابراین احکام ثانویه هم عبارت است از: حکم امور نه فقط جهت ذات، بلکه با در نظر گرفتن عناوینی همچون ضرر، اضطرار، غصب، فراموشی و...
🔹 پس از این توضیح معلوم میشود آنچه در تحریرالوسیله یا صراط النجاة نوشته شده است، مربوط به ذات عمل است (همانطور که در سوال ذکر شده در صراط النجاة تاکید شده عنوان دیگری مانند شهوت انگیزی در عمل وجود ندارد) و معنای این فتوا این است که در شرع نسبت به ذات این عمل منعی وجود ندارد (همانگونه که در مثال کره ماه، گفتیم که منعی وجود ندارد).
اما با توجه به احکام ثانویه از جمله قاعده (لاضرر) که معنای آن است که هرگونه عملی که منجر به ضرر زدن شود جایز نیست، مسلما فتوا هم متفاوت میشود.
خلاصه اینکه آنچه در تحریرالوسیله آمده و گوینده با آب و تاب و با شانتاژ و فضا سازی زیاد نقل میکند نه فقط توصیه به این عمل نیست، بلکه جواز مطلق هم محسوب نمیشود، بلکه این جمله صرفاً تتمه جمله قبل است که از نزدیکی با #همسر اگر کودک باشد در شرع منع شده اما صرف لذت بردن های دیگر ذاتا منعی ندارد، مگر آنکه عنوان دیگری در میان باشد.
در مورد فتوایی که در صراط النجاة آمده این نکته هم وجود دارد که اگر ایشان فتوا داده بود این کار حرام است، باز همین آقا یا کسان دیگری، داد و فریاد می کردند که ببینید چه فتوایی دست کسی به عضوی از بدن شخصی بخورد حرام است و جهنم میرود و.... از این دادوقال هایی میبینیم.
ـــــــ ــــــــــــ
☑️ پاسخ شبهات فضای مجازی👇
🆔 @shobhe_shenasi
❌پاسخ به عکس نوشته شبهه ناک
✅ دوچرخه سواری بانوان اعتقادات مسئولان را جریحه دار نمیکند، بی حیایی را در جامعه رواج میدهد.
اما این عکس باید روح مسئولان را جریحه دار کند. هر قدر با غیرتتر، بیشتر. سعی کنیم مسئولان با غیرت انتخاب کنیم.
ــــــــــــــــ
🚩 در پرتگاه مجازی، مجهز باش...
👈پاسخبهشبهاتفــجازی👇
🆔 @shobhe_shenasi
❌ شبهه ۷۳۸
دکتر سروش: فقها فقط فقه خوانده اند و هیچ از فلسفه و تاریخ نمی دانند و به همین دلیل فقط با آن میشه آدم کشت و زور گفت. اگر حقوق بشر قاطی آن می کردند، با آن راحت تر می شد مواجه شد
✅پاسخ
🆔 @shobhe_shenasi
🔹فیلسوف بودن فقهایی مانند شهید مطهری، علامه طباطبایی و آیت الله جوادی آملی چنان روشن است که نیاز به تذکر ندارد اما آشنایی کامل علامه طباطبایی با تاریخ (نه فقط تاریخ اسلام، بلکه تاریخ جهان) نیز با یک مراجعه ساده به مباحث تاریخی کتاب المیزان روشن می شود. وسعت اطلاعات و دانش تاریخی مقام معظم رهبری نیز نه تنها بر همگان معلوم است، بلکه از آثار ایشان از جمله مسلمانان در نهضت آزادی هندوستان، صلح امام حسن، پیشوای صادق، انسان 250 ساله و... نیز قابل کشف است. بر همین اساس است که یکی از توصیه های ثابت ایشان، دعوت به مطالعه تاریخ است. (مراجعه کنید به مقاله: نگاهی به جایگاه تاریخ در اندیشه آیت الله خامنه ای ghorbanimoghadam.ir/1180 )
فهرست آثار تاریخی آیت الله سبحانی نیز از این قرار است: فروغ ابدیت (۲ جلد)، الأئمة الاثنی عشر، بحوث فی الملل و النحل(۸جلد)، تاریخ عقاید اهل الحدیث، حنابله و سلفیه. تاریخ امام اشعری، شخصیتها و عقاید ایشان. ماتریدیه، مرجئه، جهمیه، کرامیه، ظاهریه و معتزله. زندگی ابن تیمیه و محمد بن عبد الوهاب وعقاید وهابیها. تاریخ خوارج، عقاید و مذاهب آنها. تاریخ تشیع، عقاید و مذاهب آن. تاریخ زیدیه، عقاید و شخصیتهای آن. اسماعیلیه، فطحیه، واقفیه، قرامطه، الدروز، النصریة.
🔹با این توضیح معلوم می شود که آقای دکتر سروش مانند همیشه، تنها بر اساس اینکه مخاطبانش بدون تحقیق گفته هایش را می پذیرند، ادعاهایی را به دروغ مطرح کرده که برای هیچ منصفی قابل پذیرش نیست.
🔹اما اینکه «اگر در فقه حقوق بشر هم قاطی شود خیلی خوب می شود!!» برگرفته از اندیشه التقاطی ایشان است. اگر منظور حقوق بشر واقعی است و هر صاحب عقل و وجدانی توصیه می کند، که در مکتب اسلام و آموزه های قرآن و اهل بیت به وفور وجود دارد، ولی اگر منظور حقوق بشری شعاری و برگرفته از دیدگاه های غیر الهی مانند برهنه ساختن زنان، آزادی همجنس بازان و... است، صد البته که نه اکنون و نه هیچگاه در فقه راه نخواهد یافت.
ــــــــــــــــ
🚩 در پرتگاه مجازی، مجهز باش...
👈پاسخبهشبهاتفــجازی👇
🆔 @shobhe_shenasi