eitaa logo
میعادگاه شهدا | روشنگری
400 دنبال‌کننده
10.9هزار عکس
18.9هزار ویدیو
924 فایل
🕯میعادگاه شهدای وَرجُوی 📌شهید پرور ترین روستای ایران آذربایجان شرقی ؛ ۶ کیلومتری جنوب شهرستان مراغه پایگاه شهید رجائی صاحب امتیاز: 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْائوی Www.varjovi.ir @varjovi ۰۹۳۵۴۳۲۱۲۹۴ | ارتباط با مدیر مسئول
مشاهده در ایتا
دانلود
Untitled 2 640x360 0.81Mbps 2022-12-29 10-01-52.mp3
13.95M
✔️ از فتنه ۸۸ تا حوادث ۱۴۰۱؛ ریشه‌ها و تفاوت‌های اساسی ⭕️ گفتگو مهدی جهان تیغی با رادیو ایران 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی @varjovi @shohadayevarjovi
✔️برگزاری رزمایش مشترک ذوالفقار ۱۴۰۱ ارتش 🔺رزمایش مشترک ذوالفقار ۱۴۰۱ ارتش با رمز مقدس یا زهرا(س) از نیمه شب گذشته آغاز شد. 🔺امیر سرتیپ علیرضا شیخ، سخنگوی رزمایش مشترک ذوالفقار ۱۴۰۱ ارتش: 🔹این رزمایش با رمز یا زهرا (سلام‌الله علیها) در مناطق جنوب شرق، سواحل مکران، حد فاصل شرق تنگه هرمز تا نزدیکی بندر گواتر و دریای عمان تا مدار ۱۰ درجه در شمال اقیانوس هند آغاز شد. 🔹 یگان‌های پیاده، زرهی، مکانیزه، سامانه‌های پدافندی، دریایی و شناور‌های زیرسطحی و سطحی که از روز‌های قبل در منطقه عمومی رزمایش حضور یافته‌اند، از دقایق قبل مرحله اصلی و عملیاتی خود را آغاز کردند. 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی @varjovi @shohadayevarjovi
سخنگوی سپاه: پاسخی پشیمان‌کننده به رسانه‌های معاند خواهیم داد سردار شریف: 🔸 شبکه‌های معاند بسیج شدند تا کشور را نابود کنند. چنان تسلطی به آن‌ها داریم که به تک تک آن‌ها پاسخی پشیمان کننده خواهیم داد. 🔸در طول ۴۴ سال گذشته کشور با انواع توطئه مواجه بوده و کماکان مواجه است ولی آخرین توطئه دشمن بر خلاف ظاهر پر سروصدا، جزو ضعیف‌ترین آشوبات است زیرا هیچ استحکامی در پشت پرده وجود ندارد. 🔸در ۴۴ سال گذشته آمریکا و رژیم صیهونیستی پای ثابت اقدام علیه جمهوری اسلامی بوده و در اتفاقات اخیر هم شاهد این موضوع بودیم ولی در سه ماه گذشته هرچه نیروهای امنیتی سرنخ را پیدا می‌کنند نشان از عدم استحکام دشمن دارد. 🔸آمریکایی‌ها در خاطرات خود می‌گویند از شیلات تا نفت همه در اختیار ما بود و در واقع آمریکا خود را حاکم کشور می‌دانستند ولی جمهوری اسلامی با این امر مقابله کرده و دست آمریکا را از کشور و منطقه قطع کرد و اکنون قادریم با تکیه بر توان داخلی پهپاد آمریکایی را از آسمان به زمین بکشانیم. 🔸جمهوری اسلامی برای دیگر کشورهای منطقه و آزادی‌خواه الهام بخش بوده و در حال خنثی‌سازی برنامه‌های آمریکا در منطقه است. ♨️ "بپیوندید" ↙️ 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی @varjovi @shohadayevarjovi
هرکی بانظام مشکل پیدا میکنه بعدا با اسلام و اهل بیت هم مشکل پیدا میکنه حتی با ایران هم مشکل پیدا میکنه هرکی به نظام و رهبر فحش میده بعدا به شهدا و اهل بیت و قرآن هم فحش میده شاید خودش هم فکرشو نمیکرد یه روز به اهل بیت فحش بده ولی میرسن به اون روز حتی اگه یه روزی چادری بوده باشن ♨️ "بپیوندید" ↙️ 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی @varjovi @shohadayevarjovi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸نقش ما در غیبت مولایمان امام مهدی «عجل الله تعالی فرجه الشریف» 👤استاد رائفی پور 💫 اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِکَ الفَرَج ♨️ "بپیوندید" ↙️ 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی @varjovi @shohadayevarjovi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 خون سرخ‌ات سرور رنگ‌هاست 🔺 نماهنگ عربی "قسماً يا قاسم" کاری از هنرمندان لبنانی و تدوین یمنی‌ها 💥 "بپیوندید" ↙️ 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی @varjovi @shohadayevarjovi
✨🔹✨🔹✨🔹✨🔹✨ ✨ ⭕️امام علی(ع) در خطبه ۱۸۲ «نهج البلاغه» چه اوصافی را برای امام زمان (عج) بر می شمرد؟ 🔹 (ع) در بخشی از خطبه ۱۸۲ «نهج البلاغه» مى فرمايد: «او براى حفظ حكمت و دانش، زرهى كه حافظ آن است بر تن كرده و حكمت را با همه آدابش در برگرفته، توجّه خاص به آن نموده و آن را به خوبى شناخته و يكسره به آن پرداخته است». در اينكه منظور از اين شخص حكيم كه حكمت همه وجود او را پر كرده و توجّه او را به خود جلب نموده و آن را با همه آداب در برگرفته كيست؟ احتمالات متعددى داده شده است؛ ولى هنگامى كه تعبيرات حضرت را تا پايان تفسير كنيم به روشنى درخواهيم يافت كه اين عبارات تفسير صحيحى جز (عج) ندارد. امام (ع) در ادامه اين سخن مى افزايد: «حكمت و دانش براى او گمشده اى است كه همواره در جستجوى آن است، و نيازى است كه پيوسته در طلب آن است». اين سخن تأكيد ديگرى است بر اينكه آن مرد الهى، برنامه كارش بر اساس حكمت قرار گرفته، و قبل از ايجاد هر تحوّلى، تحوّل علمى و فرهنگى برقرار مى كند؛ اين سخن هماهنگ با چيزى است كه در روايات درباره (عج) آمده است. 🔹از جمله در حديثى از امام باقر (ع) چنين مى خوانيم: «هنگامى كه قيام كننده ما به پا خيزد دست خود را بر سر بندگان بگذارد [آنها را تحت تربيت خود قرار دهد] و به اين وسيله عقل هاى آنها را متمركز سازد و افكار آنها را كامل كند». [۱] در ادامه در بيان يك ويژگى ديگر (عج) مى فرمايد: «او به هنگامى كه اسلام غروب كند، همچون شترى كه از راه رفتن بازمانده، بر زمين قرار گرفته و سينه به آن چسبانده است، پنهان خواهد شد». هنگامى كه شتر از راه رفتن باز مى ماند بر زمين چنان پهن مى شود كه انتهاى دم او به زمين مى چسبد و حتى پايين گردن خود را نيز بر آن مى نهد و اين، نشانه نهايت خستگى است و عرب از آن به عنوان كنايه براى نهايت ضعف و ناتوانى استفاده مى كند. اين سخن اشاره آشكار ديگرى به يكى از اوصاف (عج) است، كه در او، اسلام و مسلمين در نهايت ضعف قرار مى گيرند و دشمنان از هر سو براى محو اسلام و شكست مسلمين قيام مى كنند. امام (ع) در پايان اين فراز به نكته روشن ترى در اين زمينه مى پردازد و مى فرمايد: 🔹«او باقيمانده اى از حجّت هاى خداست و خليفه و جانشينى از جانشينان پيامبران اوست». همان گونه كه از بيان اين اوصاف به دست مى آيد جمله هاى بالا مرجع ضميرى جز (عج) نمى تواند داشته باشد، به ويژه اينكه واژه هاى بقيه (بقية الله) و و خليفه در فرهنگ دينى ما كاملا منطبق بر آن حضرت است. از اين بخش خطبه كه اشارات روشنى به (عج) داشت، به خوبى استفاده مى شود كه بر خلاف تصوّر ناآگاهان، تكيه گاه اصلى (عج) بر انقلاب فكرى، علمى و فرهنگى است؛ نه قيامى نظامى و مملوّ از خونريزى. او چنان سطح افكار مردم را بالا مى برد كه با پاى خود به سوى يك حكومت سراسر عدل و داد پيش مى روند. بى شكّ در آغاز راه، اقليّت ماجراجو و منحرف و گردنكشان زورگو و ظالمى در اين طريق سدّ راهند كه امام (عج) آنها را با قدرت نظامى خود بر مى دارد. او پيوسته در طلب دانش و ارتقاى سطح معلومات امّت است و همچون جدّش پيغمبر اكرم (ص) با زبان حال و قال مى گويد: «رَبِّ زِدْنِی عِلْماً». [۲] پی نوشت: [۱] كمال الدين و تمام النعمة، ابن بابويه، اسلامية‏، چ ۲، ج ‏۲، ص ۶۷۵ [۲] سوره طه، آيه ۱۱۴ 📕پيام امام امير المؤمنين(ع)‏، مكارم شيرازى، ناصر، دارالكتب الاسلامية‏، چ ۱، ج ۷، ص ۶۸ منبع: وبسایت آیت الله العظمی مکارم شیرازی (بخش آئین رحمت) 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی @varjovi @shohadayevarjovi
⭕️معصیت خداوند در کارشکنی و ضربه به وحدت 🔹ما دنبال این باشیم که اطاعت خدا بکنیم. خدا فرموده است که شماها باید با هم باشید. اتحاد داشته باشید، . اگر کسی یک کلمه بگوید که به این وحدت صدمه بزند، این معصیت کار که هست هیچ، خائن که هست هیچ، معصیت یک معصیتی است که ممکن است که یک کشوری را به هم بزند. اگر کارشکنی برای این وحدت بشود، این وحدتی که الآن در بین ملت ما موجود است، بین دولت و ملت ما موجود است، اگر یک نفر خدشه بکند بر این، بخواهد به هم بزند این وحدت را، این معصیت خدا را کرده است و در حضور خدا، معصیت خدا را کرده است و علاوه بر این جنایت بر جمهوری اسلام کرده. اگر این معنا در ذهن انسان باشد که خدا فرموده است که با هم باشید، تنازع با هم نداشته باشید، خدا فرموده است که وحدت داشته باشید، و ما برای خدا وحدت می‌خواهیم داشته باشیم، این وحدت را کسی نمی‌تواند به هم بزند، این وحدت الهی است، این «یدالله» است. «یدالله» فوق همه «أیدی» (جمع یَد) است، این را کسی نمی‌تواند به هم بزند. بیانات حضرت امام ۶۴/۰۱/۰۱ منبع: وبسایت روح الله (ره) 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی @varjovi @shohadayevarjovi
🔴 حماسه نهم دی 🔻 انقلابی‌نمایی [یعنی] آدم جوری عمل کند که کأنّه ما [انقلابی هستیم]؛ انقلابی‌گری کار سختی است؛ پابندی لازم دارد، تدیّن لازم دارد. نمیشود که انسان یک دهه همه‌کاره‌ی کشور باشد، بعد یک دهه‌ی بعدی تبدیل بشود به مخالف‌خوان کشور؛ این[طور] که نمیشود. نهم دی که این‌قدر عظمت دارد، پاسخ ملّت به همین بازی‌ها بود. 🖇 بیانات مقام معظم رهبری ۱۳۹۶/۱۰/۰۶ 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی @varjovi @shohadayevarjovi
👤سرلشکر باقری: حماسه ٩ دی، عینی‌ترین پیوند «جمهوریت» و «اسلامیت» نظام بود 🔹سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در پیامی ضمن گرامی‌داشت یوم الله ۹ دی تاکید کرد: حماسه جاویدان ٩ دی، عینی‌ترین و شاخص‌ترین پیوند‌ جمهوریت و اسلامیت نظام بود که در سال ٨٨ و پس از یک فتنه تحمیلی ٨ ماهه، در تاریخ افتخارات مردم بصیر و آگاه در تقویم جمهوری اسلامی به ثبت رسید. 🔹حماسه ٩ دی فرصت مناسبی است تا تحلیل‌گران و صاحب‌نظران سیاسی، این حماسه عظیم تاریخی را بازخوانی و برای نسلی که آن را درک نکرده‌اند، بازگو کنند. این روز به یاد ماندنی یکی از بزنگاه‌های مهم تاریخی است که می‌تواند در تحلیل حوادث چراغ راه آینده باشد. 🍃🌼🍃🌼🍃🌼🍃 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی @varjovi @shohadayevarjovi
آشوب تا حماسه؛ شرحی بر حماسه ۹ دی - استاد مهدی امینی.mp3
21.77M
🎧 صوت با موضوع: آشوب تا حماسه شرحی بر فتنه ۸۸ تا (فایل کامل) 🔸سخنران: (رئیس اندیشکده راهبردی فتح) 🗓 دی ماه ۱۳۹۹ 🔶🔸این فایل با موضوع و در شش بخش در کانال قرار گرفته است. نظر به احترام به مخاطبین گرامی، صوت کامل این سخنرانی در کانال قرار گرفت. برای مشاهده فیلم لطفا به سایت مراجعه فرمایید. 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی @varjovi @shohadayevarjovi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
؛ بخش اول 🔸نگاهی بر جریان از ابتدای انقلاب اسلامی تا امروز 🔻نارضایتی مردم از دوران ریاست جمهوری آقای و روی کار آمدن آقای 🔻افسار گسیختگی در دوران خاتمی و 🔻اتحاد جریان های مخالف آقای برای زمین زدن دولت اصولگرا و انقلاب اسلامی 🎬 (رئیس اندیشکده راهبردی فتح) 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی @varjovi @shohadayevarjovi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
؛ بخش دوم 🔸اتحاد مخالفان برای کارشکنی در دولت و انتخابات ۸۸ 🔻نقش همسر و فرزند آقای در فتنه ۸۸ 🎬 (رئیس اندیشکده راهبردی فتح) 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی @varjovi @shohadayevarjovi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
؛ بخش سوم 🔸تعریف شما از چیست؟ 🔻چه شد که شور و شوق انتخاباتی مردم در سال ۸۸ مصادره شد؟ 🔻حس خوب به از جنس حس خوب رای دهندگان به و 🎬 (رئیس اندیشکده راهبردی فتح) 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی @varjovi @shohadayevarjovi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
؛ بخش چهارم 🔻چه کسانی شیرینی انتخابات ۸۸ رو به کام مردم تلخ کردند؟ 🔸چرا حضرت آقا از ابطال انتخابات ۸۸ جلوگیری کردند؟ 🔺انتخابات ۹۶؛ یا ؟ 🔻اقدام فراتر از قانون برای رفع ابهام از سایر کاندیداها در در انتخابات ۸۸ 🔺 ؛ سخنگوی دولت، وزیر کار یا...عضو فعال در ستاد انتخاباتی ؟ 🎬 (رئیس اندیشکده راهبردی فتح) 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی @varjovi @shohadayevarjovi
ماجرا خیلی واضح است: پس از جنگ جهانی دوم، نظم جهانی مطلوب یهود، به‌صورت نظام تک‌قطبی و با لیدری آمریکا طراحی شده بود و به‌تدریج در حال شکل‌گیری بود که پیروزی انقلاب اسلامی، بساط‌شان را برهم زد. 1⃣ گام نخست اوایل تا حدود یک دهه سعی کردند انقلاب نوپای اسلامی را برانداز کنند. ✴️ لذا انواع روش‌ها و راهبردهای سخت شامل: - جنگ تمام عیار - ترور مردم - ترور مسئولان بلندپایه - کودتا - بمب‌گذاری و ... ✴️ و انواع روش‌های نیمه‌سخت مانند: - تحریم‌های اقتصادی - تحرکات تجزیه‌طلبی و قومیتی - اختلافات مذهبی و ... را پیاده کردند. 2⃣ گام دوم وقتی در کمال شگفتی دیدند که تمام راهبردهای مورد استفاده علیه انقلاب اسلامی، یکی پس از دیگری شکست می‌خورد، مطمئن شدند که براندازی انقلاب اسلامی امکان‌پذیر نیست. ⬅️ لذا نظم نوین جهانی را مبتنی بر نظام پارلمانی طراحی کردند. ❇️ توضیح نظام پارلمانیِ جهانی یعنی به‌جای آنکه یک کشور، در جایگاه لیدر باشد؛ یک مجموعه‌ی جهانی، رهبری و کنترل جهان را بر عهده می‌گیرد و دولت‌ها تابع این مجموعه‌ی جهانی می‌شوند که امروز مصداق این نظام پارلمانی جهانی، سازمان ملل متحد و آژانس‌های تابعه‌ی آن هستند. 3⃣ گام سوم سپس برای تحقق نظم نوین جهانی، یک افق زمانی تعیین کردند: سال ۲۰۳۰ میلادی 4⃣ گام چهارم حال برای تحقق نظم نوین جهانی تا افق ۲۰۳۰ باید یک سند بالادستی بین‌المللی تدوین می‌شد: سند توسعه‌ی پایدار ۲۰۳۰ ⭕️ اما طرح جدید نظم نوین جهانی، باز هم از تهاجم عمیق و بنیادین انقلاب اسلامی در امان نماند و سرعت گسترش الگوی انقلاب اسلامی که نامش تمدن نوین اسلامی است، یهود را به اضطرار انداخت که مدل نظم نوین‌شان باید حداقل ۵ - ۶ سال زودتر محقق شود. 6⃣ گام ششم لذا به‌منظور سرعت بخشیدن به اجرای سند توسعه‌ی پایدار ۲۰۳۰ در کشورها، خصوصا دشمن اصلی که جمهوری اسلامی ایران است، تسریع‌گری به‌نام کرونا (: استعاره از تاج‌گذاری) طراحی و اجرا شد. 🔶🔹 بدون تعارف عرض کنم: لازمه‌ی دشمن‌شناسی در عصر حاضر، اطلاع از روند شش مرحله‌ای فوق است و بدون تسلط عمیق بر آن، نمی‌توان دشمن‌شناس شد. ✍️ مهندس شکوهیان‌راد 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی @varjovi @shohadayevarjovi
🔷️سنگ‌نوشته مزار فردوس، استاد دانشگاه ایندیانای آمریکا، بعد از ۵۰ سال زندگی در آمریکا خطاب به همه غربزده ها ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی @varjovi @shohadayevarjovi
🔻استادِ فکر؛ بازخوانیِ نخستین مواجهۀ مصباح -۱ خیزش در برابر موجِ رسمیِ تفکّرِ لیبرالیستی 🖊 مهدی جمشیدی ۱. قدرت‌گیریِ جریانِ روشنفکریِ سکولار در نیمۀ دهۀ هفتاد شمسی و جایابی آنها در درونِ «ساختار رسمی دولت»، حادثۀ بسیار مهمی بود. در این نقطه از تاریخ بود که تمام «امکان‌ها» و «فرصت‌ها» در کنار یکدیگر قرار گرفتند و نیروهای تجدّدی، یکپارچه و آشکار، «ایدئولوژی انقلابی» را به چالش کشیدند. این موج، بسیار شبیه موجی بود که در ماجرای مشروطیّت و از سوی روشنفکران آن دورۀ تاریخی شکل گرفت. اینجا بود که مصباح، «تصمیم قاطع» خویش را گرفت و «صریح» و «بی‌پروا»، به صحنۀ نزاع و ستیز وارد شد؛ همان‌گونه که مطهری در دهۀ پنجاه شمسی، از چیزی نهراسید و خطر اصلی و عمده را تشخیص داده بود. با استقرار «دولت اصلاحات» در سال هفتادوشش و منتقل‌شدن جریان «روشنفکریِ سکولار» از عرصۀ غیررسمی به درون ساخت جمهوری اسلامی، مصباح احساس کرد که «موج سکولاریسم دولتی» شکل گرفته و نیروهای دگراندیش، تلاش می‌کنند جمهوری اسلامی را از درون، «استحاله» کنند. ازاین‌رو، سلسله‌ای از سخنرانی‌های روشنگرانه را دربارۀ «بنیان‌های فکریِ اصلاح‌طلبان» آغاز کرد. این «مواجهۀ انتقادی و شفاف»، جریان رسمی و غیررسمیِ ایدئولوژی لیبرالیستی را به‌شدّت ناخشنود کرد؛ چنان‌که هرچه زمان می‌گذشت، بیشتر احساس می‌شد که مصباح، در حال بر باد دادن فتوحاتِ آنهاست و بدنۀ اجتماعی‌شان را دچار واگرایی می‌کند. «قاطعیّت» و «جدّیّت» مصباح دراین‌باره، جریان لیبرالیسم ایرانی را نیز در مبارزۀ با وی، مصمّم کرد و ازاین‌پس، مصباح به «کلیدی‌ترین شخصیّتِ معرفتی» تبدیل شد که روزانه و هفتگی، آماج «حمله‌های رسانه‌ای و تبلیغی» این جریان واقع می‌شد. در آن مقطع، هیچ شخصیّتی همچون او، مورد «هجوم» و «تخریب» قرار نگرفت. بااین‌حال، او از راه‌رفته، بازنگشت و به روشنگری و نقادی خویش ادامه داد. به‌این‌ترتیب، انبوهی از شبهه‌ها و اشکال‌ها و ابهام‌ها و ایرادهای رسانه‌ای دربارۀ مصباح شکل گرفتند و او که تا آن زمان، چندان شناخته‌شده نبود، ناگهان صدرنشین خبرها و تحلیل‌ها گردید. تقابلِ «جریانِ لیبرالیسمِ دولتی و روشنفکری» با مصباح، از جنس «دلیل» نبود و بلکه «غرض‌ها» و «سیاسی‌کاری‌ها» و «قدرت‌مداری»، بحث و گفتگو را از عرصۀ «دلیل» به عرصۀ «علّت» سوق داد و تفکّر مصباح، به دست‌مایۀ «تقطیع» و «تحریف» و «بازی‌سازی‌های تبلیغی» و «جوسازی‌های سیاسی‌کارانه» تبدیل گشت. ۲. حجم «حمله‌های تخریبی» بر ضدّ مصباح، آنچنان زیاد بود و آن‌قدر دروغ‌های کوچک و بزرگ دربارۀ او «تکرار» و «تکرار» شدند که به‌تدریج، حقایق به حاشیه رفتند و «چهره‌ای دیگر» از مصباح، ساخته‌وپرداخته شد که نسبتی با وی نداشت. ما به تجربه دیدیم که چگونه «تکرار دروغ»، موجب می‌شود که «دروغ»، بر جای «حقیقت» تکیه بزند و امکان هرگونه چون‌وچرا و تأمّلی را بستاند. چند دهه گذشت امّا نه‌فقط بسیاری از نگرش‌ها نسبت به مصباح تغییر نکردند، بلکه دیگرانی نیز به جرگۀ منتقدان وی پیوستند و آنها نیز، همان گفته‌های میان‌تهی و مغالطه‌آمیزِ جریان لیبرالیسم دولتی و روشنفکری را تکرار کردند. برای مطهری نیز چنین اتّفاقی رخ داد؛ مطهری نیز از سوی جریانی که او آنها را «ماتریالیسم منافق» خوانده بود، ترور شخصیّت شد و جز به بهای شهادتش، احیاء نشد. مصباح نیز با «لیبرالیسم منافق»، دست‌به‌گریبان شد و تا آن‌هنگام که زنده بود، تاوان این مواجهه‌اش را پرداخت و زخم خورد و طعنه شنید. وقتی «عملیّات روانی»، جایگزین «مباحثۀ فکری» می‌شود؛ وقتی «جهان غیرمعرفت» بر «جهان معرفت»، سایه‌ می‌فکند؛ وقتی به‌جای «صد جلد کتابِ مصباح»، به «مشهورات رسانه‌ای»، ارجاع داده می‌شود؛ وقتی «قدرت»، حقّ «معرفت» را تضییع می‌کند؛ وقتی «غرض‌ورزی»، «حقیقت‌طلبی» را می‌بلعد؛ و ... روشن است که چنین وضعی پدید می‌آید. امروز نیز «به مصباح ارجاع دادن»، فضیلت نیست و «در کنار مصباح بودن»، هزینه دارد. ۳. سخنرانی‌های مصباح، چند خصوصیّت تمایزبخش داشت: اوّل این‌که مصباح به‌طور «خاص» و «متمرکز»، ایدئولوژیِ غیرانقلابیِ جریانِ اصلاحات را نشانه گرفته بود و آن را «مهمّ‌ترین خطر» می‌انگاشت؛ چنان‌که هیچ کسی همچون او در برابر این موج رسمی و حاکمیّتی، ایستادگی و افشاگری نکرد. دوّم این‌که زبان انتقادیِ مصباح، «صریح» و «شفاف» بود و او «آشکارا» و «بی‌پروا»، به اصلاحات می‌تاخت. سوّم این‌که استدلال‌های او که از «تفکّر فلسفی»‌اش برمی‌خاستند، «عمیق» و «متقن» بودند. در مقابل، نیروهای اصلاح‌طلب نیز در تمام مدّت هشت‌سال حاکمیّت خویش، به شخص «مصباح» تهاجم کردند و به هیچ‌کس به اندازۀ او نتاختند. توانمندی اصلاح‌طلبان در «عملیّات روانی» موجب شد که آنها به جای مواجهۀ نظری و معرفتی، «ترور شخصیّت مصباح» را در دستور کار خویش قرار دهند. @shohadayevarjovi
صعود چهل ساله.pdf
17.85M
📚کتاب-صعود-چهل-ساله (۳۳۳).pdf ✅ مروری بر دستاوردهای چهل ساله انقلاب اسلامی براساس آمارهای بین المللی👌 🔶 التماس دعا 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی @varjovi @shohadayevarjovi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✨🔹✨🔹✨🔹✨🔹✨ ✨ ⭕️در باب ولایت «مطلقه» فقیه 🔹در بررسی پیشینه و گذشته ابتدا باید دانست که منظور از قید «مطلقه» چیست تا مشخص شود چه کسانی قائل به این میزان از اختیارات برای فقیه بوده‌اند، در نگاه امام خمینی (ره) منظور از این قید، ولایت در کلیه شئون حکومتی است که برای معصومین (علیهم السلام) ثابت بوده است. طبیعی است که داشتن اختیارات گسترده در اداره جامعه اسلامی برای بسیاری از فقیهان گذشته ثابت بوده است و آنها بدان معتقد بوده‌اند هرچند در مباحث فقهی خود از خصوص عنوان «مطلقه» استفاده نکرده باشند و این روشن است که استفاده نکردن و عدم به کارگیری لفظ «مطلقه» از سوی یک فقیه به معنای این نیست که او منکر اختیارات گسترده برای فقیه می باشد، چه بسا یک فقیه صرفا با یک بیان ساده به گستره اختیارات فقیه اشاره کرده باشد و هیچگاه از یک اصطلاح خاص استفاده نکرده باشد؛ 🔹مثل اینکه بگوید فقیه در امور دین و دنیا ولایت دارد یا اینکه اساسا وی ترجیح داده باشد منظور خود را با اصطلاحات دیگر بیان کند، همانند امارت و حکومت، زعامت، ریاست، جواز و نفوذ تصرف و... لذا در مرحله نخست باید دچار اشتباه نشده و نباید صرفا به دنبال لفظ «مطلقه» در متون فقهی بود، بلکه هر چیزی که بتواند معنای آن را برساند کافی است؛ همچنان که هر فقیهی ولایت را مقید دانست و یا حتی آن را مقید به قید «امور حسبه» قرار داد، به معنای این نیست که او دائره شئون فقیه را تنگ نموده و آن را فقط در حدود ولایت بر مجانین و سفهاء و بچه های کم سن و سالی که هیچ سرپرستی اعم از پدر یا پدربزرگ یا وصی ندارند مجاز دانسته است، بلکه باید دید منظور وی از واژه «مقید» یا «امور حسبه» چیست؟ به عنوان مثال مرحوم آیت‏الله تبریزی قائل به ولایت فقیه از راه حسبه به معنای وسیع آن است که شامل انتظام امور مسلمین است. 🔹همچنین باید خاطر نشان کنیم که نبودن پیشینه قوی و پرشمار در میان آثار فقهای گذشته به معنای این نیست که چنین دیدگاهی موجود نبوده است، بلکه فقهاء به علت نیافتن فرصت در تجربه حکومت‌داری و تنگ بودن عرصه بر آنان بسیاری‌ از فقهای‌ شیعه‌ لازم‌ نمی‌دانستند که‌ در کتب‌ فقهی‌ خود فصل‌ مستقلی‌ را به‌ سیاست، ولایت‌ و امارت‌ اختصاص‌ دهند، افزون بر آن فقه امروز نسبت به گذشته بسیار گسترده شده است و مسائل نوپدید اجتماعی در آن به وفور به چشم میخورد که در گذشته فقط ریشه‌های آن موجود بود، اما امروز مباحث مفصلی در ارتباط با آن شکل گرفته است و این موضوع فقط منحصر در بحث ولایت فقیه نیست. افزون بر مسئله فوق، در گذشته زاویه دید و مبنای در حکومت‌داری فقیه، کلامی بوده است و نه فقهی، و عالمان شیعی ترجیح می‌دادند در مباحث کلامی بدان اشاره کنند، هر چند به فراخور موضوع و مسائل علم فقه به صورت گذرا بدان اشاره داشته‌اند. نویسنده؛ نیک رو منبع؛ وبسایت اندیشه برتر حوزه 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی @varjovi @shohadayevarjovi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
«حماسه ی نهمِ دی»🌼 🌸🌼🍃🌼🌸 🌼خامنه ای ای پسرِ فاطمه 🍃گوش به فرمانِ توئیم ماهمه 🌸با تو همه توطئه ها برمَلا 🌱یک تنه خاموش کنی فتنه ها 🌼در نُهِ دی توطئه ها شد تباه 🍃کوهِ شکوهت همه را کرد کاه 🌸پیشِ تو ای رهبرِ پر افتخار 🌱دشمنِ مکٓار ندارد قرار 🌼ای زحسینِ بن علی یادگار 🍃ما همه هستیم تو را پایِ کار 🌸هر که بسیجی و ولایت مدار 🌱عاشقِ میهن بُوَد و جان نثار 🌼ما همه ماندیم به پایِ ولی 🍃رهبر ما حضرتِ سیِٓد علی 🌸نائبِ برحقِ امام زمان 🌱پرچمِ توحید به مهدی رسان 🌼کشورِ ایران همه مدیونِ تو 🍃عاشق و دلداده و مجنونِ تو 🌸سیِٓد علی نائبِ صاحب زمان 🌱عشقِ تو در سینه ی ما جاودان عزیزانانتشار این شعر هم جهادی است فرهنگی برای حفظ اسلام عزیز🌼 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی @varjovi @shohadayevarjovi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا