⭕️عملکرد امیرالمؤمنین (ع) و معاویه در مورد بیتالمال
🔹از نحوه کار آنها (خلفا و صحابه) حقانیت و عدم حقانیت آنها معلوم میشود؛ مانند عملکرد #امیرالمومنین (ع) و #معاویه درباره #بیت_المال. کار معاویه در تصرف و تقسیم بیتالمال به حدی عجیب بود که «ابن زبیر» برای عبدالله بن عمر نوشت: «معاویه بیتالمال را اِستِئثار میکرد (برای خود برمیداشت و به هر که دلش میخواست میبخشید!)»؛ به گونهای که حتی ابن زبیر آنچنانی نمیخواست مثل معاویه و یزید باشد! گویا چیزهایی در کار بوده که امیرالمؤمنین (ع) به صورت یکسان و بالسویه تقسیم میکرد؛ زیرا اگر میخواست به مصلحت کار کند، دیگران در متابعت آن حضرت سوء استفاده میکردند؛
🔹لذا آن حضرت بیتالمال را جارو میکرد و نماز میخواند! و حتی گاهی به جای ماهیانه، هفتهای تقسیم میکرد. [۱] به ایشان میگفتند: تازه تقسیم کردهای! میفرمود: من خزانهدار شما نیستم. اگر به اندازه هفت منطقه کوفه میرسید، تقسیم میکرد و در انبار نگه نمیداشت! این نحوه عملکرد امیرمؤمنان (ع) در رابطه با بیت المال بود، اما ما اگر قانع باشیم که از حرام اجتناب کنیم و به حلال اکتفا کنیم و در کارمان بین حلال و حرام فرق بگذاریم و مثل معاویه سَخی نباشیم که به نور چشمیها صد هزار بدهیم و دیگران را محروم بسازیم، خوب است!
📕در محضر بهجت، ج۱، ص۶۲
[۱] بحارالانوار، ج۸۸، ص۳۸۳
منبع: وبسایت مرکز تنظیم ونشر آثار آیت الله العظمیبهجت (ره)
#امیرالمومنین #آیت_الله_بهجت
📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی
🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی
@varjovi
@shohadayevarjovi
6.69M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎦ایران و چین یعنی استعمار ولی عربستان و چین پیشرفت؛ این موضع رسانه های فارسی زبان بیگانه در برابر تفاهم نامه ایران و چین و به فاصله یک سال تفاهمنامه بین عربستان و چین است
♨️ "بپیوندید" ↙️
📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی
🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی
@varjovi
@shohadayevarjovi
+ چرا کشتی؟
- تحت تأثیر فضای مجازی بودم!
+چرا با قمه مردم رو زدی؟
- تحت تأثیر فضای مجازی بودم!
+ چرا با ماشین مأمور رو زیر کردی؟
- تحت تأثیر فضای مجازی بودم!
+ چرا بسیجی رو لخت کردی و با سنگ به سرش زدی؟
- تحت تأثیر فضای مجازی بودم!
+ چرا چادر از سر زن مردم کشیدی؟
- تحت تأثیر فضای مجازی بودم!
+ چرا خواستی خودکشی کنی؟
- تحت تأثیر فضای مجازی بودم!
× لعنت به اون مسئولی که با وجود تأکید امام جامعه در خصوص نظارت و کنترل فضای مجازی، اهمال کرد و مردم رو عزادار کرد!
اول اون مسئول رو که فضای مجازی رو به حال خودش ول کرد اعدام کنید که مستحق تر هست...
#ترک_فعل
#خیانت_خواص
#محاکمه_مسئولین_گذشته
📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی
🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی
@varjovi
@shohadayevarjovi
دبیرکل کومله! شما به هفت دلیل دقیقاً تجزیهطلبید
🔹«عبدالله مهتدی» سرکرده گروهک کومله گفته که رسانههای ایران دروغ میگویند و او و دوستانش تجزیهطلب نیستند؛ اما بررسی مواضع و سوابق تاریخی کومله و حتی دموکرات نشان میدهد که آنها دقیقاً جداییطلب هستند:
🔹۱. اقتدا و خاستگاه کومله و حزب دمکرات، «قاضیمحمد» است که در دهه ۱۳۲۰ در مهاباد اعلام خودمختاری کرد، جمهوری تشکیل داد و خودش را رئیسجمهور اعلام کرد.
🔹۲. کومله و برخی احزاب کُرد تنها چند روز پس از پیروزی انقلاب به پادگانهای نظامی ارتش در شهرهای کردستان حمله کردند، تعدادی از مراکز حکومتی و دولتی را به تسخیر درآوردند، مسیرهای مواصلاتی درون شهری و برون شهری را بستند و بر چند شهر تسلط یافتند؛ در واقع مسیر تجزیهطلبی و جداسازی این بخش از کشور را طی کردند.
🔹۳. دولت و حکومت برای حل و فصل مسائل کردستان نمایندگانی به کردستان اعزام کردند تا مذاکراتی صورت بگیرد، اما احزاب کرد به ویژه کومله در مسیر مذاکرات اخلال ایجاد کردند و زمانی که طرحی مبنی بر خودگردانی کردستان از سوی حکومت مطرح شد، این احزاب با زیادهخواهی که اسمش خودمختاری اما متمایل به تجزیهطلبی بود با آن طرح مخالفت کردند و از اصلاح و ارائه طرح قابل قبول خودداری کردند.
🔹۴. احزاب کرد به ویژه کومله و دمکرات همکاری مالی و سیاسی با رژیم بعث عراق داشتند. این همکاریها پیش از آغاز جنگ شروع شد، اما پس از آغاز جنگ که تمامیت ارضی ایران هدف قرار گرفت و صدام به دنبال جدایی خوزستان از ایران بود و درخصوص جزایر سهگانه نیز ادعاهایی داشت، این همکاریها شدت یافت.
🔹۵. کومله و دمکرات به صراحت از همهپرسی استقلال کردستان عراق که منجر به تجزیه عراق میشد، حمایت کردند. گام بعدی آن همهپرسی پیوستن کردستانهای ایران، ترکیه و سوریه به کردستان عراق و تشکیل کشور کردستان بود.
🔹۶. احزاب ضدانقلاب کُرد در یکی دو دهه گذشته همکاریهای بسیار نزدیکی با رژیم صهیونیستی و موساد داشتند. تنها هدف رژیم صهیونیستی براندازی نظام جمهوری اسلامی نیست، بلکه آن رژیم به دنبال تجزیه ایران است.
🔹۷. این گروهها اگرچه ادعا میکنند که به دنبال فدرالیسم هستند، اما تاکنون تصویر روشنی از فدرالیسم مدنظرشان ارائه ندادند. اگرچه فدرالیسم با جداییطلبی تفاوت دارد، اما اگر اجزای آن روشن نباشد به سوی جداییطلبی گرایش دارد و زمینه تجزیه را به وجود میآورد. ضمن اینکه سران و اعضای این گروهها از ابتدا تاکنون بارها به صورت پنهانی یا در لفافه اظهار داشتهاند که تمایل به تجزیهطلبی دارند. البته گروهکهای ضدانقلاب چون از تبعات منفی واژه «تجزیه» در بین مردم ایران مطلع هستند، سعی میکنند از واژه «استقلال» استفاده کنند و در پوشش این واژه اهداف خود را دنبال کنند.
📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی
🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی
@varjovi
@shohadayevarjovi
🔰دشمنی که تمام تلاش خود را برای هدف قراردادن آزادی و آزادیخواهان یک ملت انجام داده، نمی تواند شعار آزادی بدهد
🔹دکتر سعید جلیلی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، در سومین برنامه از برنامههای سفر به استان گیلان در آیین افتتاحیه عهدواره هنر و رسانه جنگل که در آرامگاه میرزا کوچک جنگلی برگزار شد، حضور یافت و به ایراد سخنرانی پرداخت.
شناخت میرزا کوچکخان، شناخت تاریخ و دشمنان است
🔸همانگونه که حافظه یک شخص نقش مهمی در تاثیر گذاری او دارد، اگر جامعه ای هم دچار فراموشی تاریخی شود، هویت و تاثیرگذاری خود را از دست خواهد داد. به همین خاطر، بزرگداشت میرزا کوچکخان بسیار ارزشمند است. امروز دشمنان تلاش میکنند تا یک ملت هویت و علقه ی خود به گذشته را از دست بدهد. چرا که در چنین شرایطیست که می تواند ملتی را از تاثیرگذاری محروم کند.
🔸نقطه مقابل او، تلاش برای حفظ حافظه تاریخی و افتخارات ملت است. افتخارات هر ملت جزء منابع قدرت و ثروت آن ملت است. همان میزان که دشمنان سعی دارند که به شکل سخت افزاری برخی از منابع شما را مورد هجوم قرار بدهند و به آنها دستاندازی کنند، به همان میزان در نرمافزار هم تلاش میکنند. یکی از مصادیق کفر، پوشاندن حقیقت و مایه حیات ملتهاست.
🔸شناخت میرزا کوچکخان، شناخت تاریخ و دشمنان است. در آنجاست که ایستادگی، مقاومت و پیشرفت را میشناسید. امروز حیات میرزا کوچکخان روایت دشمنی ریشهدار دشمنان از برنامهریزی برای تقسیم کشور و غارت ملت تا هدف قراردادن آزادی را بیان میکند. دشمنی که تمام تلاش خود را برای هدف قراردادن آزادی و آزادیخواهان یک ملت انجام داده، نمی تواند شعار آزادی بدهد.
بذری را که میرزا کوچکخان صد سال پیش با شهادت خود کاشت، با انقلاب اسلامی رویید و نهال آن امروز یک درخت تنومند شده است
🔸میرزا کوچکخان در زمانی که قدرتهای وقت، خود را در نقاط مختلف جهان از جمله ایران قدرت مایشاء میدانستند، قیام کرد و آرمان و ایمان را نشان داد. در زمان شهادت میرزا کوچکخان برخی با یک خیال واهی فکر کردند که این حرکت تمام شده، اما بذری را که میرزا کوچک صد سال پیش با شهادت خود کاشت، با انقلاب اسلامی رویید و نهال آن امروز یک درخت تنومند شده است که با میوه هایی که می دهد تمام تمدن قدرتهای استعماری را به چالش میکشد.
🔸ملت ما اجازه نداد این بذر در نطفه خفه شود. این بذر را حفظ کرد و با جوانان خود آبیاری کرد تا این نهال شکل گرفت و رشد کرد. امروز نهضتی شکل گرفته که فقط در این سرزمین نیست بلکه تکثیر می شود و الهامبخش شده است.
🔸با همه اختلافاتی که قدرت های خارجی در آن زمان باهم داشتند، اما در یک نقطه با هم اتفاق پیدا میکردند که علیه میرزا کوچکخان اقدام کنند. چرا که میدانستند این بذر، یک تمدن جدید است که اگر کاشته شود بسیاری از منافع آنها را به خطر میاندازد.
🔸آمدن هنر به کمک تاریخ، میتواند به ماندگاری حافظه تاریخی یک ملت کمک کند. .کار بزرگی که شما از زبان علم و هنر با کارهای مبتکرانه انجام دادهاید میتواند به حفظ حافظه جامعه و تداوم این نهضت کمک و این حافظه را معرفی کند.
دکترجلیلی
📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی
🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی
@varjovi
@shohadayevarjovi
6.1M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔻نهراسیم ...
وقتی "دفاع" میکنی، میگویند "توجیهگرِ نظام".
وقتی "نقد" میکنی، میگویند "همیشه منتقد".
وقتی "صریح" مینویسی، میگویند "بیاخلاق".
وقتی "عینی" مینویسی، میگویند "ژورنالیست".
وقتی "غیرت" میورزی، میگویند "بیمنطق".
و ... .
از دریچۀ ذهنِ فروبستۀ خویش مینگرند
و میخواهند تو را نیز در مرداب سکوت، غرق کنند.
امّا "تکلیف"، گرهخورده به این "گفتنها" نیست
و از آنها رنگ و اثر نمیپذیرد.
نباید "دکاندار" بود و "تسلیم تقاضا" شد،
نباید "سلبریتی" بود و "بردۀ مخاطب" شد،
نباید "سیاستزده" بود و "محتاج رأی" شد.
فقط یک انسانِ بیهویّت و نامؤمن است که جهتِ حرکتش را غیر از "وجدانِ ایمانی"اش تعیین میکند.
در جبهۀ فکری و فرهنگیِ انقلاب، باید خویش را ندید
و طعمِ طعنهها را چشید
و دشنۀ دشنامها را به جان خرید.
"گفتنِ حقّ"، تیر و تازیانه دارد نه نان و نام؛
حقیقتخواهی، بر دیوار "وجاهت" و "معیشت" تکیه نکرده است.
"سفرۀ انقلاب"، برای آنانیست که "تمنّای شهوت" دارند
و "سنگر انقلاب"، برای آنان که در "طلب شهادت" هستند.
برچسبهای "علم" و "عقلانیّت" و "اخلاق" نیز، ارزانی آنان که تشنۀ سرکشیدن جامِ اعتبار هستند؛
"مؤمنِ انقلابی"، حریص و اسیرِ این القاب و عناوین نیست.
شهید آوینی را به نام "آقاسیّدمرتضی" میشناسیم، نه "استاد" و "دکتر".
رها شویم از این تعلّقات صوری و توجّهات فریبنده.
تاریخِ فردا، قضاوت خواهد کرد که کدام نوشته، شأن معرفتی دارد و جهتساز است.
شدنهای باطنیِ تاریخ، تابعِ اعتباریّات بیخاصیّت و ظهوراتِ تهیمایه نیست.
📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی
🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی
@varj
6.82M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴شکار گرگها در همدان
▪️اغتشاشگرانی که قصد داشتند شهر را به آتش بکشند
🔹لیدرهای اغتشاشات همدان که قصد داشتند با کوکتل مولوتوف، زیرساختهای شهر همدان را به آتش بکشند توسط سربازان گمنام امام زمان (عج) در سپاه استان همدان بازداشت شدند.
📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی
🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی
@varjovi
@shohadayevarjovi
🔸 ۵ دلیل برای دفاع از اعدام اغتشاشگران
📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی
🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی
@varjovi
@shohadayevarjovi
10.66M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
اژهای: از شماتت شماتتگران مطلقا نگران نباشید
رئیس قوه قضائیه:
🔹اگر به سلیقه عمل کنیم ممکن است حجت نداشته باشیم، محور باید قانون باشد. اگر تحت شرایط مختلف و فضاسازی دیگران بدون رعایت قانون عمل کنیم حجت نداریم.
🔹یک روز از ما شدت عمل میخواهند و یک روز هم میگویند عمل شما انسانی نیست و ضد حقوق بشر عمل میکنید. یک روز میگویند چرا از شروع اغتشاشات دیر عمل کردید و سرعت عمل نداشتید و یک روز هم میگویند چنین حکمی در قرآن نیست.
🔹در همه احوال باید دقت و سرعت و لحاظ قانون را مد نظر داشته باشیم. از شماتت شماتتگران مطلقا نگران نباشید.
📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی
🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی
@varjovi
@shohadayevarjovi
🔴⚡️مساله کلیدی در مواجهه با فضای مجازی!
🔺حضرت امام در شرح #چهل_حدیث میفرمایند مبارزه با شیطان از «#خیال» آغاز میشود. خیال به منزله مرز است اگر آنجا جلوی شیطان ایستادیم، میتوانیم به پیروزی امیدوار باشیم و اگر آنجا شکست بخوریم در بقیه میدانها جلوگیری از شیطان سخت میشود. حالا منظور از خیال چیست؟ وقتی شیطان یک تصویر یا تصور از گناه یا اهانت به یک دوست به خاطر اشتباهش یا ... را در ذهن ما جلوه میدهد به محض خطور این تصور یا تصویر اگر جلوی آن ایستادیم و اجازه گسترش آن را ندادیم و از آن منصرف شدیم جلوی شیطان در خیال ایستاده ایم اما اگر به آن خیال پر و بال دادیم و پسندیدیم و خودمان هم اختیارا با آن تصور یا تصویر اولیه همراه شدیم آن وقت در خیال از #شیطان شکست خوردهایم و نتیجه این شکست آن است که عمل ما تابعی از خواست شیطان خواهد بود و جلوگیری از آن خیلی سخت است.
🔺شاید از این باب است روایاتی مثل "من اصغی الی ناطق فقد عبده فان کان الناطق عن الله فقد عبد الله و و ان کان الناطق ینطق عن لسان ابلیس فقد عبد ابلیس". بنابراین دقت روی ورودیهای ذهنیمان مهم است. از کجا و چه کسی میگیریم؟ این بسیار مهم است. چون اینجا راحتترین جایی است که ما میتوانیم در برابر شیطان و القائات او بایستیم و همین جا هم باید بایستیم وگرنه اگر این جا را که به منزله مرز است، شکست خوردیم ایستادن در برابر او خیلی مشکل میشود. به تعبیر روایت خود اینکه از چه کسی میگیریم و به سخن چه کسی گوش میکنیم مهم است. این روایت دقیقا روی همین نقطه استراتژیک ایستاده است که ما اجازه نداریم از هر کسی و از هر جایی بشنویم. باید «ورودی» خودمان را کنترل و مدیریت کنیم.
🔺اما امروزه این نکته مهم دچار مشکلی جدی شده است. قبل از شکل گیری #شبکههای_اجتماعی مردم اجازه انتخاب داشتند و هر انتخابی هزینهای داشت مثلا برای رفتن پای منبر یک منبری باید وقت میگذاشتیم و به مسجد یا حسینیه یا مجلسی میرفتیم و هر کسی را هم انتخاب نمیکردیم برای گوش دادنمان ارزش قائل بودیم. رادیو و تلوزیون هم همیشه همراه ما نبودند اما امروزه ورودیها خیلی در دسترس و همیشگی شده است و فقط کافی است گوشیای که در دستمان هست را نگاه کنیم. این باعث شده است نسبت به «ورودی» خودمان حساس نباشیم و این «عدم حساسیت» غفلت بزرگی است. ما حق نداریم گوش جان و ذهن و دل خودمان را در اختیار هر کسی قرار بدهیم. اول باید مطمئن باشیم آن کس از خدا میگوید بعد به او گوش دهیم.
🔺اجتماع ما و مردممان باید بدانند هر کسی و هر تحلیلی و هر تصویری ارزش شنیدن و دیده شدن را ندارد. این دقیقا برای «#آزادی» ما لازم است. اگر میخواهیم فارغ از فضای اغوای شیطان از مسیرهایی مثل شهوت و غضب بتوانیم «درست فکر» کنیم باید «ورودی» خودمان را مراقبت کنیم.
🔺حضور بی حساب و کتاب در فضای مجازی بخصوص برای کودکان و نوجوانان آن هم در فضاهایی مثل #اینستاگرام که سرزمین اشغالی است و دشمن در آن هرگونه که بخواهد مدیریت میکند مثل خودکشی است. اینجا اگر روی خودمان مدیریت نکنیم بعد نمیتوانیم روی عمل نوجوان و جوانمان مدیریت کنیم. حتی بقیه اقشار و مردم عادی هم دقیقا باید متوجه باشند برای حراست از «آزادیشان» هم که شده ضروری است رعایت کنند. این مساله با در نظر گرفتن دو مساله بسیار جدیتر میشود.
🔺«#استمرار» و اینکه مردم به صورت روزمره تحت تاثیر بلکه تحت بمباران اطلاعات و تحلیلها و دروغها و ... هستند و این آرام آرام «ذهنیت» ها را تخریب میکند و ذهنیتها لاجرم در اعمال ظاهر میشوند.
🔺«دشمنی» دشمن که با بازیهای رسانهای او مغفول واقع میشود. این واقعیت که دشمن صلاح مردم ایران را نمیخواهد و به دنبال اسارت آنها است با کارهای حرفه ای رسانه ای نباید کمرنگ شود. هر چقدر حساسیت مردم نسبت به دشمنی و جنایات دشمن بالاتر برود تاثیر رسانهای او بر مردم هم کمتر میشود.
🔺این نکته اولین جایی است که باید در تعامل مردم عزیزمان با فضای مجازی اصلاح شود. درکنار مطالبه از مدیران و مسوولان کشور برای راه اندازی هر چه سریعتر شبکه ملی اطلاعات و پرهیز از میدان دادن به بسترهایی که کاملا در اختیار دشمن است مانند اینستاگرام و واتساپ ضروری است مردم متوجه اهمیت آنچه که میبینند و میخوانند، باشند.
✍ #مهدی_عباسی
📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی
🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی
@varjovi
@shohadayevarjovi
🔴 امام خامنه ای: از ادبیات سیاسی دشمن، استفاده نکنید.
🔹 از علل اصلی سقوط ارزش ها و ترویج بدحجابی، استفاده برخی سازمان ها از ادبیات دشمن و تندرو نامیدن انقلابی هاست.
آتش تهیه این اغتشاشات اتهام به عناصر انقلابیست.
📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی
🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی
@varjovi
@shohadayevarjovi