eitaa logo
میعادگاه شهدا | روشنگری
401 دنبال‌کننده
10.9هزار عکس
19هزار ویدیو
924 فایل
🕯میعادگاه شهدای وَرجُوی 📌شهید پرور ترین روستای ایران آذربایجان شرقی ؛ ۶ کیلومتری جنوب شهرستان مراغه پایگاه شهید رجائی صاحب امتیاز: 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْائوی Www.varjovi.ir @varjovi ۰۹۳۵۴۳۲۱۲۹۴ | ارتباط با مدیر مسئول
مشاهده در ایتا
دانلود
⭐️☄⭐️☄⭐️☄⭐️☄⭐️ ☄ ⭕️دلیل شبکه‌های اجتماعی چیست؟ (بخش پنجم) 🔶 ، اطلاعات یا اخباری هستند که آن‌ها تایید نشده است. به همین دلیل هنگامی که در دسترس مخاطب قرار می‌گیرند، گیرنده پیام نمی‌تواند درستی یا نادرستی آن‌ها را تشخیص دهد 🔷محققانی که به روانشناسی شایعه پرداخته اند، معتقدند زمانی بالا می‌گیرد که ابهام، خطر یا وجود داشته باشد. مطالعاتی که روی انتشار ویروسی شایعات انجام شده است، نشان می‌دهند که منجر به بازنشر بیشتر در می‌شوند. برخی از این هیجان‌ها که سرایت ویروسی دارند، عبارت‌اند از: حس کنجکاوی، نیاز به سرگرمی، منفعت طلبی، شگفتی و اطمینان نداشتن. و ، یکی از ویروسی‌ترین این هیجان‌ها است که عملا می‌تواند به بمب ساعتی خطرناکی برای ایجاد ترس و نشر بیشتر اکاذیب در شبکه‌های اجتماعی تبدیل شود. 🔷هراس بانکی که در تعریف، به هجوم سپرده‌گذاران برای دریافت وجوهی که نزد بانک سپرده گذاری کرده اند، گفته می‌شود و معمولا در پی اطمینان نداشتن ناشی از حوادثی نظیر جنگ، شورش یا کودتا در کشور، یا سوءمدیریت در یک یا چند بانک رخ می‌دهد، یکی از پدیده‌هایی است که چند سال پیش به دلیل در شبکه‌های اجتماعی کشور بحران ساز شد. به همین ترتیب، یا می‌توانند به طرز ناخوشایندی بازار‌ها را دستخوش بحران کنند، و ترس و است که همه این بحران‌ها به شمار می‌رود. در این شرایط که دچار ترس و اضطراب شده است، منتظر پاسخگویی منابع رسمی در تلویزیون یا مطبوعات نمی‌نشیند، بلکه به سرعت تحت تاثیر قرار می‌گیرد و واکنش نشان می‌دهد. 🔷نشر اخباری مانند واردات خرمای داعشی، وجود وایتکس در شیر یا استفاده از گوشت گربه در تولید سوسیس و کالباس، از جمله شایعاتی بودند که بیشترین بهره را از ایجاد ترس و هراس برای مخاطبان خود بردند. اینجا دقیقا جایی است که سازمان‌های دولتی و منابع رسمی خبری دچار چالشی جدی می‌شوند و از تلاش‌های خود برای خنثی کردن کمترین نتیجه را می‌گیرند، زیرا آن‌ها تلاش می‌کنند با استدلال و ارائه مدارک و مستندات، واقعیت‌ها را منتشر کنند، در حالی‌که به طور همزمان با بهره‌گیری از محتوای کاملا هیجانی و احساسی که ریشه در ترس، اضطراب و احساس ناامنی یا حتی خوشحالی و شادمانی کاذب و مقطعی دارد، مشغول . 🔷به بیان ساده‌تر می‌توان گفت در این شرایط واقعیت‌هایی که از منتشر می‌شوند، نمی‌توانند به خوبی از پس مدیریت افکار عمومی بربیایند، و شهروندان را با جریان مورد نظر دولت همراه کنند. اینجا جایی است که برای خنثی کردن شایعات، و ، و ضربتی، و به شایعات، حرف اول را می‌زند. در ، باید جلوتر و حتی فراتر از شبکه‌های اجتماعی بیاندیشند و عمل کنند. 🔷پژوهش‌هایی که تلاش کرده اند قدرت نفوذ کانال‌های سنتی (مانند شبکه‌های خبری) را با پیام‌هایی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌شود، مقایسه کنند، نشان داده اند که تاثیرگذاری رسانه‌های سنتی تنها اندکی از شبکه‌های اجتماعی بیشتر است. شاید به این دلیل که عموم مردم به ویژه نوجوانان و جوانان متوجه تمایز بین اخبار و اطلاعات رسمی و موثق، و اطلاعات تولید شده از سوی کاربران شبکه‌ها نیستند. آنها در مواجهه با پیام‌های تایید نشده یا همان ، کمتر به توجه می‌کنند و تحت تاثیر هیجان‌ها تنها منشاء بازنشر این گونه پیام‌ها می‌شوند. ... منبع: وبسایت خبرگزاری صدا و سیما 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی @varjovi @shohadayevarjovi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
 ⭐️☄⭐️☄⭐️☄⭐️☄⭐️ ☄ ⭕️دلیل شبکه‌های اجتماعی چیست؟ (بخش ششم) 🔶 ، اطلاعات یا اخباری هستند که آن‌ها تایید نشده است. به همین دلیل هنگامی که در دسترس مخاطب قرار می‌گیرند، گیرنده پیام نمی‌تواند درستی یا نادرستی آن‌ها را تشخیص دهد 💠کارشناسان معتقدند پنج رویکرد حرفه‌ای می‌تواند با نشر در شبکه‌های اجتماعی کند: 1⃣چارچوب بندی و زبان اولیه بسیار مهم است. تحقیقات نشان می‌دهد اولین اطلاعاتی که منتشر می‌شود اهمیت زیادی دارد. طراحی جملاتی که برای انتقال اطلاعات به عموم به کار می‌رود، بسیار حیاتی و کلیدی است، زیرا خود می‌تواند به جای کنترل شایعه و ترس، به آن دامن بزند. وقتی یک می‌گوید: هنوز آمار دقیقی از کشته شدگان در دست نیست، به راحتی بالاترین آمار‌ها را تخمین می‌زنند و در شبکه‌ها می‌کنند، اما اگر همین خبر در قالب «آمار کشته شدگان را به زودی اعلام می‌کنیم» عنوان شود، قطعا تاثیر مثبت بیشتری بر دارد. 2⃣ ، جرقه‌ای برای انفجار است. اغلب سبب می‌شود برای کسب اطلاعات بیشتر به منابع اطلاعاتی خودشان روی بیاورند. هر قدر و سازمان‌های مطلع برای نشر بیشتر دست دست کنند، و سیاست حبس اطلاعات در پیش بگیرند، برای و شایعات قدرت بیشتری پیدا می‌کنند. این شبکه‌ها با ، شکاف اطلاعاتی را پر می‌کنند که باید پر می‌کردند. 3⃣ و شبکه‌های اجتماعی برای مقابله با شایعات اقدامی بسیار کلیدی است. بررسی دقیق و لحظه به لحظه آنچه در شبکه‌های اجتماعی رخ می‌دهد، سبب می‌شود در صورت انتشار اطلاعات نادرست، امکان تکذیب یا آن وجود داشته باشد. محتوای شبکه‌ها در برابر شایعات است، زیرا نشان می‌دهد در کجاست و مردم به دنبال چه اطلاعاتی هستند؛ بنابر این، منابع رسمی به سرعت می‌توانند را برطرف و شکاف به وجود آمده را پر کنند. مشکل معمولا از آنجا ناشی می‌شود که منابع رسمی اغلب، در رسانه‌های بر خط (آنلاین) و شبکه‌های اجتماعی را نادیده می‌گیرند و از تاثیرگذاری آن غافل هستند. 4⃣ از کلمات و متون پیدا می‌کنند. منابع رسمی اطلاعات باید بدانند که تاثیرگذاری فرمت‌های مختلف اطلاعات در شرایط مختلف، با یکدیگر متفاوت است. غالبا تاثیر بیشتری بر افکار عمومی می‌گذارند و سریع‌تر از اطلاعات مکتوب، بازنشر پیدا می‌کنند. محتوا‌هایی مانند عکس یا فیلم در شرایط بحرانی و خاص، عملکرد ویژه‌ای دارند، زیرا می‌توانند به طور مستند، را تکذیب کنند. 5⃣ ، همواره از در دنیای رسانه‌های مدرن است. ، خبرنگاران و دولتمردان باید در این زمینه ببینند. کارشناسان حوزه ارتباطات معتقدند که افکار عمومی و رسانه‌ها در قبال ، و موضع‌گیری صحیح سیاستمداران و دولتمردان در چنین شرایطی، در وهله نخست به آنان از بازمی گردد. 🔷به ویژه، که با کوچک‌ترین خبر نامساعدی، دچار اضطراب و آشفتگی می‌شوند، باید بدانند در فضای مجازی، معتبر و نیست. آنها باید و را بشناسند و و محتوای دروغ و راست را با مراجعه به این منابع پیدا کنند. سیاستگذاران و خبرنگاران نیز باید تدابیری بیاندیشند و منابع و مراجعی ایجاد کنند تا مردم در هنگام مواجهه با پیام‌های مشکوک و غیر قابل اعتماد به آن‌ها مراجعه کنند و را بیابند. ... منبع: وبسایت خبرگزاری صدا و سیما 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی @varjovi @shohadayevarjovi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
 ⭐️☄⭐️☄⭐️☄⭐️☄⭐️ ☄ ⭕️دلیل شبکه‌های اجتماعی چیست؟ (بخش هفتم و پایانی) 🔶 ، اطلاعات یا اخباری هستند که آن‌ها تایید نشده است. به همین دلیل هنگامی که در دسترس مخاطب قرار می‌گیرند، گیرنده پیام نمی‌تواند درستی یا نادرستی آن‌ها را تشخیص دهد 🔷گرچه نمی‌توان با در به طور کامل مقابله کرد، اما دستکم می‌توان با آموزش از آسیب‌های آن بر افکار عمومی کاست. شاید بتوان شبکه‌های اجتماعی را به خاطر دروغ پراکنی و شایعه سازی مقصر دانست و سرزنش کرد، اما آیا می‌توان زمینه‌های اجتماعی، سیاسی و فرهنگی شکل گیری و تاثیر متقابل آن بر همین حوزه‌ها را نیز نادیده انگاشت؟ 🔷هر نوع اطلاعات بر خط (آنلاین) بخشی از یک اکولوژی گسترده‌تر و پیچیده‌تر است که عوامل بسیاری در درون آن با هم در ارتباط هستند. به همین دلیل تشخیص و تبیین علل انتشار سریع اطلاعات نادرست و شناسایی منشأ آن‌ها نیز کار آسانی نیست. علاوه بر این، لازم است کارشناسان و صاحبنظران فراتر از رسانه، مسأله را مورد بررسی قرار دهند و به سیاسی و فرهنگی که اساسا در آن شکل می‌گیرد و بازنشر می‌شود، توجه کنند. 🔷واقعیت این است که برای کشف و درک پیامد‌های نشر اطلاعات، بدون دروازه‌بانی و کنترل، در شبکه‌های اجتماعی، هنوز در ابتدای راه هستیم. این شبکه‌ها در نقش پررنگی ایفا می‌کنند، و بدون شک دنیای خبر و خبررسانی را متحول کرده‌اند، اما به نظر می‌رسد در حال حاضر به جای بهتر کردن این دنیا، مشغول تخریب آن هستند. 🔷 در شبکه‌های اجتماعی و تدوین راهکار‌های مقابله با پیامد‌های ناخوشایند آن‌ها، نیازمند همکاری و همیاری پژوهشگران در ارتباطات، جامعه‌شناسی، روان‌شناسی و علوم سیاسی است. و را نباید دستکم گرفت منبع: وبسایت خبرگزاری صدا و سیما 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی @varjovi @shohadayevarjovi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
☀️☄☀️☄☀️☄☀️☄☀️ ☄ ⭕️عوامل ايجاد فساد در «آخرالزّمان» چیست؟ 🔶در بسيارى از روايات، نكوهش هايى از وضع «آخر الزّمان» مى بينيم كه معمولاً را به زمان هاى نزديك قيام حضرت مهدى (عج) تفسير كرده اند؛ 🔷و در واقع، است كه به مضمون «كَمَا مُلِئَتْ ظُلْماً وَ جَوْراً»  را فرا مى گيرد و دل هاى مشتاقان را براى پذيرش وجود مهدى (عج) كه مظهر عدل و صلاح است، آماده مى سازد. 💠عواملى كه سبب بروز و گسترش در آخرالزّمان می باشد، بسيار است که از جمله آن امور عبارتند از: 1⃣دور ماندن از تعليمات انبياء و اوصياء (عليهم السلام). 2⃣فزونى وسايلِ فساد و هوسرانى و هوی پرستى. 3⃣گسترش وسايل تبليغاتى، كه اجازه مى دهد هر فسادى در گوشه اى از دنيا باشد، به وسيله آنها به همه جاى دنيا كشيده شود. 4⃣فزونى شبهات در مبانى دين و اخلاق، از طريق تفسير به رأى و قرائات مختلف از معارف دينى و برنامه هاى عملى و اخلاقى. 5⃣سلطه حاكمان جبّار و فاسد و مفسد، كه هيچ چيز جز منافع مادّى خويش را به رسميّت نمى شناسند و با سرگرم ساختن مردم - مخصوصاً جوانان - به انواع فساد، راه را براى نيل به مقاصد خود هموار مى سازند. 6⃣به راستى، و دين باورى در چنين عصر و زمان هايى بسيار مشكل و طاقت فرساست و در واقع، اين دوران، براى بندگان است و هيچكس جز پاكان و نيكانى كه دست توسّل به دامان لطف الهى مى زنند، از عهده چنين امتحانِ طاقت فرسايى بر نمى آيند!. [۱] پی‌نوشت [۱] گردآوری از کتاب پيام امام اميرالمؤمنين (ع)‏، مكارم شيرازى، ناصر، تهيه و تنظيم: جمعى از فضلاء، دار الكتب الاسلامية‏، چ اول‏، ج ۴، ص ۴۲۸ منبع: وبسایت آیت الله مکارم (بخش آئین رحمت) 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی @varjovi @shohadayevarjovi
4_5965237016072294945.mp3
45.68M
گزارش به بررسی آخرین تیر ترکش دشمنان ایران برای انهدام کشور پرداخته و تجمع اوباش وابسته به امریکا، اسرائیل، رژیم صهیونیستی، سعودی را به لیدری منافقین در برلین، ناامیدی آن‌ها از داخل کشور می‌داند.آن‌ها امیدوار بودند که شاید بتوانند از داخل علیه ایران دست به خرابکاری بزنند اما باوجود میلیاردها دلار هزینه و بیرون ریختن تمام توانشان در این زمینه هیچ توفیقی نداشتند و به همین دلیل رفتند در برلین تجمعی برگزار کردند که باز هم نسبت به تبلیغاتی که کرده بودند، عددی به شمار نمی‌رفت. 🔹 گزارش بررسی آخرین حقه و راهکار دشمنان ایران برای ضربه زدن به کشور با استفاده ازگروهک‌ها،ظرف‌شورها، عمله‌ها، بیکارها،کشیش‌ های خانگی، همجنس‌گراها، جدایی‌طلب‌ها که هر کدام به خون هم تشنه هستند را در پیش دارد. 🦋۰👇 💎۰🌼🌹🌹🌹🌹🌹👇 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی @varjovi @shohadayevarjovi
♨️حضرت آیت الله جوادی آملی در دیدار با رئیس سازمان پدافند غیرعامل 🟩بر حفظ هوشیاری و بیداری در مقابل دشمنان تاکید کرد 🟥تولید و اشتغال راه برون رفت از مشکلات کشور 🟩سردار جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل، صبح امروز با حضور در بیت آیت الله جوادی آملی با معظم له دیدار و گفتگو کرد. آیت الله جوادی آملی در این دیدار بیان داشتند: مردم هستند و باید راحتی و آسایش آنها برای همه ما باشد. 🟥معظم له اظهار داشتند: ایران کشوری بزرگ و دارای مردمی بزرگ و بزرگ زاده است، اما باید توجه داشت که ما در میدان مین هستیم و دشمن پشت دیوار است و این وظیفه همگان را سنگین می کند تا دست از اختلافات سیاسی و جناحی بردارند و بر متمرکز شوند. 🟩ایشان با اشاره به نامه امیرالمومنین در نهج البلاغه بیان داشتند: حضرت امیر در نامه خود به مردم مصر خطاب می کند که نگویید چون مالک اشتر استاندار ماست و استاندار خوب و رهبر خوبی است، همین کفایت است، بلکه بدانید « مَنْ نَامَ لَمْ يُنَمْ عَنْه»ُ؛ اگر کسی بخوابد، دشمن بیدار حمله می کند، شما وظیفه دارید که همیشه ! 🟥ایشان همچنین در خطاب به مسئولین امنیتی کشور با تـأکید بر حفظ هوشیاری و بیداری در مقابل دشمنان بیان داشتند: امیرالمومنین در نامه دیگری می فرماید اگر می خواهید بخوابید مانند آنکه در زمان روزه و نماز، آب را مضمضه می کند اما آب را فرو نمی برد، خواب را هم در چشمان خود مضمضه کنید نه اینکه بخوابید! «لَا تَذُوقُوا النَّوْمَ‏ إِلَّا غِرارا او مَضْمَضَة»، اگر خواب انسان به این اندازه باشد در هنگام خطر فوراً بیدار می شود! 🟩اصل این است که دین ما، آیین ما، نظام ما، پایگاه ما است و لذا ما نگران نیستیم، اما مسئولین هم و جلوی بی عرضگی ها، اختلاس ها، خیانت ها، نجومی ها و باندبازی ها گرفته شود تا خطری کشور را تهدید نکند، در غیر این صورت این گرفتاری ها همچنان خواهد بود! 🟥ایشان با تأکید بر تولید و اشتغال بیان داشتند: با کمیته امداد نمی شود کشور را اداره کرد بلکه باید با ، ضمن حفظ آبرومندی برای زندگی مردم، فقر را ریشه کن کرد تا همه بر سر سفره خود بنشینند، چرا که پیامبر گرامی اسلام نیز می فرماید خدایا بین ما و نان ما جدایی میانداز که اگرنان نبود، نه روزه مى‌ گرفتيم و نه نماز مى ‌خوانديم و نه فريضه ‌هاى پروردگارمان را انجام مى ‌داديم. 🟩ایشان با تأکید بر پیشگیری در حل مسائل کشور، بیان داشتند: ما یک «بهداشت» داریم و یک «درمان»؛ «بهداشت» همان صحیح، صحیح و است که موجب پیشگیری خیلی از مشکلات کشور می شود و سپس کسی که مریض شد و تزریقاتی شد، باید «درمان» نیز باشد! 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی @varjovi @shohadayevarjovi
🌹حضرت امام صادق(علیه السلام) فرمودند:هنگامی كه قائم(عج) برمی‌خيزد، مردم را بار ديگر به اسلام فرا می‌خواند و آنها را به سوي امري كه آثار آن از بين رفته است و بيشتر جامعه از آن منحرف شده‌اند، هدايت می‌كند. ♦️ قائم از آن رو «مهدي» ناميده می‌شود بخاطر اینکه امري كه دچار انحراف شده است، را هدايت مي‌كند و به اين دليل، به او قائم گفته می‌شود كه برای اقامة حق برمی‌خيزد. 📚شيخ مفيد، الارشاد، ص 364؛ بحارالانوار، ج 51، ص 30، ح 7 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی @varjovi @shohadayevarjovi
🌹اگر چنانچه موفق شدیم ، خودمان را مهیا کنیم با به زیارت امام زمان(عج)بریم ♦️امام خمینی(ره):ایشان را نمی توانیم ما با هیچ تعبیری تعبیر کنیم الا همین که مهدی موعود است،آنی است که خدا ذخیره کرده است برای بشر و ما باید خودمان را مهیا کنیم از برای اینکه اگر چنانچه موفق شدیم انشاءالله به زیارت ایشان طوری باشدکه رو سفید باشیم پیش ایشان. ♦️تمام دستگاه هایی که الان بکار گرفته شده اند در کشور ما و امیدوارم که در سایر کشورها هم توسعه پیدا بکند باید توجه به این معنا داشته باشند که خودشان را مهیا کنند برای ملاقات حضرت. 📚صحیفه نور ، جلد ۱۲ ، صفحه ۲۰۸ 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی @varjovi @shohadayevarjovi
🔴 ♦️امام خامنه‌ای(حفظه الله):«تمام مشکلاتی که برای افراد بشر پیش می‌آید، براثر یکی از این دو است: یا عدم بصیرت، یا عدم صبر. ♦️یا واقعیت‌ها را تشخیص نمی‌دهند، یا با وجودفهمیدن واقعیات، از ایستادگی خسته می‌شوند. ♦️لذاست که به خاطر یکی از این دو، یاهردو، تاریخ بشر پُر از محنت‌های بزرگ ملت‌هاست، پر از غلبهٔ زورگویان عالم بر ملت‌های ضعیف‌النفس و غافل است. گاهی صدها سال یک ملت مقهور سیاست یک جهان‌خوار بوده است، چرا؟ یا بصیرت نداشته‌اند، یا در راه آن آگاهی فاقد صبر لازم بودند.» 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی @varjovi @shohadayevarjovi
🔴سوء قصد به سیدحسن مدرس 7 آبان 1305 ♦️سید حسن مدرس از یک سوء قصد جان سالم به در برد. در این حادثه گلوله ای به بازوی راست مدرس اصابت کرد و ضارب گریخت. ♦️بدون تردید سید حسن مدرس در میان مخالفان سیاسی رضاخان سردار سپه و پادشاه بعدی جایگاه نخست را دارد و به خاطر همین مخالفت‌خوانی‌های صریح و بی پرده نیز بارها از سوی عوامل و مأموران رضاخان مورد تهدید، ضرب و شتم و نهایتا سوء قصد و ترور قرار گرفت و نهایتا نیز خشم و کین رضاشاه با شهادت سید حسن مدرس به دست مأموران شهربانی رضاشاه فرو نشست. ♦️سوء قصد نافرجام مأموران مخفی رضاخان در 7 آبان 1305 در حالی به وقوع پیوست که مجلس ششم تازه کار خود را آغاز کرده بود و سید حسن مدرس نیز با مخالفت با اعتبارنامه برخی از راه یافتگان به مجلس درباره دخالت نظامیان و شهربانی طرفدار رضاخان در انتخابات اظهارات صریح و آشکار می کرد آنچه بود صبح روز 7 آبان 1305 در حالی که سید حسن مدرس راهی مسجد سپهسالار بود از سوی چند تروریست مورد حمله قرار گرفت، اما مدرس با زیرکی خاصی «فوری رو به دیوار کرد و عبا را با دو دست به طرف سر خود بلند نمود و زانوان خود را خم کرد به طوری که بدن نحیفش در پایین عبا قرار گرفت و آنجایی را که قاتلین از پشت عبا محل قلب و سینه تصور می‌کردند جز دو بازوی مدرس و عبای خالی چیز دیگری نبود. ♦️نتیجه این عمل ماهرانه و عجیب این شد که از شلیک مفصل جانیان چندین تیر به ساعد و بازوان او اصابت نمود و یکی هم به کتفش خورد و هیچ یک خطرناک نشد. با انتقال مدرس به بیمارستان شهربانی، علیم‌الدوله مأموریت یافت با آمپول هوا مدرس را چنانکه خواسته رضاشاه بود به قتل رساند اما طرفداران مدرس که حاجی امام جمعه خویی نیز آنان را همراهی‌ می‌کرد مدرس را از شر او رهایی بخشیده به بیمارستان احمدی در خیابان سپه منتقل کردند. رضاشاه که بر حسب نقشه قبلی در مازندران به سر می‌برد در اقدامی نمایشی از طریق سرتیپ محمد درگاهی رئیس وقت شهربانی در بیمارستان جویای احوال مدرس شد، اما مدرس که از کل قضایا اطلاع داشت زیرکانه پاسخ داد: به کوری چشم دشمنان [مقصود رضاشاه است] نمرده ام و هنوز زنده هستم» . 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی @varjovi @shohadayevarjovi
🔴پیش بینی های عجیب شهید مدرس درباره آینده ایران ♦️شهید مدرس از اعجوبه های تاریخ ایران است که علاوه بر هوش و شجاعت سیاسی بالا، قدرت پیش بینی بسیار خوبی داشتند که ناشی از بصیرت عمیق اوست. او راه‌های نفوذ استعمار را به خوبی شناسایی کرده و آفت های غربزدگی رضاخانی را به خوبی تشریح ‌می کرد. در ادامه سه نمونه از پیش بینی های مدرس را ببینید👇 1️⃣ فکلی های فاقد آب آشامیدنی ❗️ «قریبا چوپان‌های قریه‌های قراعینی و کنگاور، با فُکُل سفید و کراوات خودنمایی می‌کنند، اما در زیباترین شهرهای ایران، آب لوله و آب تمیز برای نوشیدن مردم ایران پیدا نخواهد شد. ممکن است شمار کارخانه‌های نوشابه‌سازی افزون گردد، اما کوره آهن‌گدازی و کارخانه کاغذسازی پا نخواهد گرفت. ♦️ درهای مساجد و تکایا به عنوان منع خرافات و اوهام بسته خواهد شد، اما سیل رمان‌ها و افسانه‌های خارجی که درواقع جز تحسین‌کرد فرنگی چیزی نیستند، به وسیله مطبوعات و پرده‌های سینما به این کشور جاری خواهد گشت، بطوری که پایه افکار را عقاید و اندیشه‌های نسل جوان از دختر و پسر، تدریجا بر بنیاد همان افسانه‌های پوچ قرار خواهد گرفت و مدنیت مغرب و معیشت ملل مترقی را در رقص و آواز و دزدی‌های عجیب آرسن لوپن و بی‌عفتی‌ها و مفاسد اخلاقی دیگر خواهد شد، مثل آنکه آن چیزها لازمه متمدن بودن است.»(1) 2️⃣ گردنتان به سوی بیگانه کج خواهد شد❗️ «روزی برسد که برای شیر و پنیر و پشم و پوست هم گردن ما به جانب خارج کج باشد و دست حاجت بدان سو دراز کنیم.»(2) 3️⃣ رضاخان در خارج از کشور میمیرد❗️ «یک ماه پیش رضاخان به وسیله مأموران پیغام داده بود که من دخالت در سیاست نکنم و به عتبات بروم و آنجا ساکن شوم. گفتم: به رضاخان بگویید مدرس گفت من وظیفه خود را دخالت در سیاست می‌دانم. اینجا هم جای خوبی است و به من خوش می‌گذرد. تو را هم روزی انگلیسی‌ها کنارت گذاشته و به جایی پرتاب می‌کنند. اگر قدرت داشتی و توانستی، بیا همین جا (خواف). هرچه باشد بهتر از تبعیدگاه‌ها و زندان‌های خارج از ایران است. ولی من می‌دانم که من در وطنم به قتل می‌رسم و تو در غربت،👈 در سرزمین بیگانه خواهی مرد!»(3) 🖋 شکل گیری جامعه دوگانه ای که بخش کمی از مردم در کافه ها اما بخش بیشتری در کوره دهات ها و حاشیه شهرها می لولیدند، نتیجه مدیریت غربزده و وابسته دوران پهلوی بود. امری که شهید مدرس از عمق تاریخ نسبت به آن هشدار داده بود؛ هشدارهایی که عده ای در اوایل دولت شبه شاهنشاهی اعتدال هم دادند اما به آنان انگ دلواپس زده شد.. 📚(1) رحیم زاده صفوی، اسرار سقوط احمدشاه، به کوشش بهمن دهگان، فردوسی، تهران، 1362،ص86. (2)نطق ها و مکتوبات شهید سید حسن مدرس، نشر ابوذر، 1355، ص21. (3)سرگذشت، افکار و آثار آیت‌الله شهید سید حسن مدرس، سید محمد صادق مزینانی 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی @varjovi @shohadayevarjovi
شبنامه 1009.mp3
12.32M
مهم / چهلم در ایران چگونه گذشت؟ / از جنایت داعش در شیراز و ریزش مجدد تا نقص فنی یک هواپیما / بررسی آنچه که درچهلمین روز درگذشت مهسا امینی در ایران رخ داده نشان میدهد که یک طرح ریزی بسیار پیچیده و تکان دهنده برای این روز در دستور کار قرار داشته است / طرح ریزی پیچیده ای که خود را در قالب جنایت هایی در میدان نشان داده است... / قسمت ۱۰۰۹ 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی @varjovi @shohadayevarjovi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
امام خامنه ای مدظله العالی: هر سه‌ى اینها در پیش پروردگار شریک جرمند، هم ظالم، هم ستم‌پذیر، هم تماشاچى بى‌تفاوت، این درس امام حسین است. 🏆 "بپیوندید" ↙️ 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی @varjovi @shohadayevarjovi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⭕️وجود مقدّس حضرت حجّت ارواحنا فداه ، منبع همه خیرات 🔹جوانان عزیز؛ یکی از آن خورشیدهای فروزان، به فضل و کمک پروردگار و به اراده الهی، امروز در زمان ما به عنوان فی ارضه، به‌عنوان حجة الله علی عباده، به‌ عنوان و در روی زمین وجود دارد. برکات وجود او و انوار ساطعه از وجود او، امروز هم به بشر می‌رسد. امروز هم انسانیت با همه ضعف ها، گمراهی ها و گرفتاری هایش از انوار تابناک این خورشید معنوی و الهی که بازمانده اهل بیت است، استفاده می‌کند. 🔹امروز وجود مقدّس حضرت حجّت ارواحنا فداه در میان انسانهای روی زمین، منبع برکت، منبع علم، منبع درخشندگی، زیبایی و همه خیرات است. چشمهای ناقابل و تیره ما آن چهره‌ی ملکوتی را از نزدیک نمی‌بیند؛ اما او مثل خورشیدی درخشان است، با دلها مرتبط و با روحها و باطنها متّصل است و برای انسانی که دارای معرفت باشد، موهبتی از این برتر نیست که احساس کند ولیّ خدا، امام برحق، عبد صالح، بنده برگزیده در میان همه بندگان عالم و مخاطب به خطاب خلافت الهی در زمین، با او و در کنار اوست؛ او را می‌بیند و با او مرتبط است. آرزوی همه بشر، وجود چنین عنصر والایی است. بیانات مقام معظم رهبری ۷۸/۰۹/۰۳ منبع: وبسایت دفتر حفظ و نشر آثار معظم له 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی @varjovi @shohadayevarjovi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⭕️ عج‌ الله‌ تعالی‌ فرجه: 🔸ما اُرغِمَ أنفُ الشَّيطانِ بِشَى ءٍ مِثلِ الصَّلاةِ. 🔹هيچ چيز مانند ، بينى شيطان را به خاك نمى مالد. 📕بحارالانوار، ج ۵۳، ص ۱۸۲ 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی @varjovi @shohadayevarjovi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✨🔹✨🔹✨🔹✨🔹✨ ✨ ⭕️آغاز امامت حضرت ولیعصر (عج) - (بخش یازدهم) 🔸اندیشه پیروزی حق بر باطل که برگرفته از متن قرآن کریم است، بارقه ای از نور امید در دل ها تابانده است و همگان منتظر کسی هستند که منادی حق و سفیر نور و کشتی بان هدایت است. قافله سالار رهایی، این شخصیت بزرگ را در روایات اسلامی (عج) می نامد. چنین انتظاری، افضل عبادات شمرده شده است. منتظران واقعی، در حال مهیای جامعه مطلوب هستند. از این رو، برای حضور حضرت شرایطی لازم است که زمینه ساز قدومش باشد و پذیرای حکومت عدل او. در ادامه این مقاله به نقش رسانه در دولت مهدوی پرداخته و به صورت کوتاه به آنها اشاره شده است. 💠رسانه مهدوی 🔹 ، ابزار اطلاع رسانی و دارای کارکردهای دوگانه و متقابلی است و همان اندازه که می تواند موجب بصیرت، روشنگری و رشد فردی و اجتماعی باشد، می تواند عامل جهالت، تفرقه و نابودی اندیشه و فرهنگ جامعه شود. بنابراین، داوری درباره رسانه، بستگی به آن دارد که در اختیار چه کسی و با چه اهدافی از آن استفاده شود. به این معنا که نمی توان در مقام ارزش گذاری، رسانه را خوب یا بد دانست؛ زیرا خوبی یا بدی رسانه به اموری بستگی دارد که داوری درباره آن می باید در چارچوب ملاک های مشخصی انجام گیرد. از این رو، برای شناخت بیشتر رسانه در نظام ارزشی مهدوی، با بهره گیری از آیات و روایات به چند مورد اشاره می شود. 1⃣بصیرت افزایی 🔹در آغاز برپایی ، جامعه مهدوی با انواع دسایس دشمنان روبرو است. در چنین شرایطی، با شبکه ای از رسانه های دشمن و با هوشمندی تمام به مقابله برمی خیزد، زیرا واقعیات را به سود خود دستکاری میکند: «مِنَ الَّذِينَ هَادُوا يُحَرِّفُونَ الْكَلِمَ عَنْ مَوَاضِعِهِ...». [نساء، ۴۶] که ظاهری فریبنده و ادبیاتی نرم دارند: «وَ مِنَ النَّاسِ مَنْ يُعْجِبُكَ قَوْلُهُ فِی الْحَيَاةِ الدُّنْيَا وَ يُشْهِدُ اللهَ عَلَىٰ مَا فِی قَلْبِهِ وَ هُوَ أَلَدُّ الْخِصَامِ». [بقره، ۲۰۴] و دستگاه اطلاع رسانی آنها، به آسیب می رساند: «وَ لَتَسْمَعُنَّ مِنَ الَّذِینَ أُوتُواْ الْکتَابَ مِن قَبْلِکمْ وَ مِنَ الَّذِینَ أَشْرَکواْ أَذًی کثِیرًا وَ إِن تَصْبِرُواْ وَ تَتَّقُواْ فَإِنَّ ذَلِک مِنْ عَزْمِ الاُمُورِ». [آل عمران، ۱۸۶] آنها از پای نمی نشیند، مگر اینکه امت اسلامی به تمکین به خواسته هایشان را وادار کنند: «وَ لَنْ تَرْضَىٰ عَنْكَ الْيَهُودُ وَ لَا النَّصَارَىٰ حَتَّىٰ تَتَّبِعَ مِلَّتَهُمْ...». [بقره، ۱۲۰] در عصر ارتباطات در جدال با دانش آسمانی، می خواهد دل های مردم را با خود همراه سازد، اما حضرت جادوی رسانه ای جبهه کفر را با فتح قلوب، باطل می کند. او مردم را می شناسد و به فرموده امام صادق (ع) احدی نمی ماند، مگر آنکه حضرت او را می شناسد. [بحارالانوار، ج ۵۱، ص ۵۸] حاصل این نبرد رسانه ای، روی آوردن مردم به خداپرستی است. 2⃣ارزش آفرینی 🔹یکی از راه های مبارزه با انحراف، تقویت بنیان جامعه اسلامی است. با تقویت بنیان های جامعه اسلامی، مبانی حکومت دینی نیز تقویت خواهد شد. در چنین شرایطی، با تکیه بر فطرت انسانی به یاری آن حضرت خواهد آمد. بر این اساس، کار این رسانه گاه احیای ارزش هاست. چنان که امام رضا (ع) فرمود: «رحم الله عبدا احیی امرنا... ؛ رحمت خدا بر بنده اى كه امر ما را زنده كند...». [معانی الاخبار، ص ۱۸۰، ح ۱] گاه نیز تبلیغ ارزش ها که فرمود: «وَلْتَكُنْ مِنْكُمْ أُمَّةٌ يَدْعُونَ إِلَى الْخَيْرِ». [آل عمران، ۱۰۴] در چنین شرایطی، رسانه مهدوی با ارزش آفرینی و تقویت ایمان مردمی، این پیوند را تقویت می کند و با احیا و گسترش ویژگی هایی مانند وحدت، بنیان حکومت اسلامی را مستحکم می سازد. ... نویسنده: سید علی محمدی متکازینی منبع؛ حوزه نت به نقل از مجله  اشارات ایام (اشارات) شماره۱۴۹ 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی @varjovi @shohadayevarjovi
میعادگاه شهدا | روشنگری
✨🔹✨🔹✨🔹✨🔹✨ ✨ ⭕️آغاز امامت حضرت ولیعصر (عج) - (بخش دهم) 🔸اندیشه پیروزی حق بر باطل که برگرفته از متن
✨🔹✨🔹✨🔹✨🔹✨ ✨ ⭕️آغاز امامت حضرت ولیعصر (عج) - (بخش دوازدهم) 🔸اندیشه پیروزی حق بر باطل که برگرفته از متن قرآن کریم است، بارقه ای از نور امید در دل ها تابانده است و همگان منتظر کسی هستند که منادی حق و سفیر نور و کشتی بان هدایت است. قافله سالار رهایی، این شخصیت بزرگ را در روایات اسلامی (عج) می نامد. چنین انتظاری، افضل عبادات شمرده شده است. منتظران واقعی، در حال مهیای جامعه مطلوب هستند. از این رو، برای حضور حضرت شرایطی لازم است که زمینه ساز قدومش باشد و پذیرای حکومت عدل او. در ادامه این مقاله به نقش رسانه در دولت مهدوی پرداخته و به صورت کوتاه به آنها اشاره شده است. 💠رسانه مهدوی (۲) 🔹 ، ابزار اطلاع رسانی و دارای کارکردهای دوگانه و متقابلی است و همان اندازه که می تواند موجب بصیرت، روشنگری و رشد فردی و اجتماعی باشد، می تواند عامل جهالت، تفرقه و نابودی اندیشه و فرهنگ جامعه شود. بنابراین، داوری درباره رسانه، بستگی به آن دارد که در اختیار چه کسی و با چه اهدافی از آن استفاده شود. به این معنا که نمی توان در مقام ارزش گذاری، رسانه را خوب یا بد دانست؛ زیرا خوبی یا بدی رسانه به اموری بستگی دارد که داوری درباره آن می باید در چارچوب ملاک های مشخصی انجام گیرد. از این رو، برای شناخت بیشتر رسانه در ، با بهره گیری از آیات و روایات به چند مورد اشاره می شود. 3⃣الگوسازی 🔹چهره سازی و ، یکی از است. همواره اولیای دین در زندگی خویش به پیروی از الگوی شخصیتی و رفتاری و اعتبار آن توجه داشته و بر این اساس، مردم را به پیروی از الگوی مناسب دعوت کرده اند. خداوند در قرآن اعلام می کند که (ص) الگویی نیکو برای پیروی است. امام علی (ع) که از نزدیک شاهد همه رفتارها و شیوه های زندگی (ص) بود، ایشان را و اسوه می داند. در نظام ارزشی مهدوی، به عنوان راهبرد انسان ساز و ارزش آفرین، پیگیری می شود و در راستای مبارزه با انحراف، چهره های منفی با طرد رسانه ای روبه رو خواهد شد. از این رو، خصلت هایی است که خداوند و شریعت می پسندد، برجسته سازی می کند و فردی که این خصوصیت را دارد، به عنوان اسوه و الگو به وسیله رسانه مهدوی در جامعه مهدوی، مطرح و به همگان معرفی می شود. 4⃣دفاع از مظلوم 🔹عدالتخواهی و حرکت بر مدار عدالت، به معنای گریز از ستم است. انسان مؤمن و مسلمان، انسانی ستم ستیز است و می کوشد دیگران را به سوی عدالت فرا بخواند و از هرگونه ستم باز دارد. از این رو، همواره در کنار عدالت خواهان و علیه ظالمان است و در دفاع از مظلوم و رهایی او، از جهاد مالی، جانی و علمی کم نمی گذارد. ، رسانه ای است که همواره در چارچوب ستم ستیزی و دفاع از مظلوم گام برمی دارد و می کوشد مردم را نسبت به مصادیق و مفاهیم ظلم آگاه سازد و آنان را در مسیر عدالت کلان هستی قرار دهد و دستگیر مظلومان و دشمنان ظالمان باشد. از نظر وحی، بیان مصادیق عدالت و ظلم می تواند موجبات روشنگری بشر را فراهم آورد و او را در مسیر درست قرار دهد. بسیاری از مصادیق ظلم، برای توده های مردم ناشناخته است، توده های مردم با بهره گیری از رسانه مهدوی می توانند با برخی مصادیق ظلم آشنا شوند. ... نویسنده: سید علی محمدی متکازینی منبع؛ حوزه نت به نقل از مجله  اشارات ایام (اشارات) شماره۱۴۹ 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی @varjovi @shohadayevarjovi
✨🔹✨🔹✨🔹✨🔹✨ ✨ ⭕️عقل و شرع و محکومیت ترور بی‌گناهان (بخش اول) 🔹مراجعه به منابع فقه اسلامی خواه شیعه و خواه اهل تسنن، نشانگر محکومیت و بطلان رفتارهای خشونت بار همانند و مردم بی‌گناه است. همچنین این رفتار یکی از مصادیق روشن نقض حقوق بشر به شمار می‌آید. در تحولات سال‌های اخیر، جهان اسلام شاهد ظهور و رادیکالی بوده که رفتارهای خشونت‌آمیز مانند ترور افراد بی‌گناه در کشورهای اسلامی را در دستور کار خود قرار داده و وضعیتی خشونت‌بار را در زندگی سیاسی اجتماعی این کشورها به وجود آورده‌اند. مطالعه این رفتارهای خشونت آمیز و ترورها، گواه بر ناگواری وضعیت و در عرصه افکار و رفتارهای مذهبی می‌باشد. مهم‌ترین توجیه و دلیل عاملان این جنایت‌‌ها، استناد به مبانی و تعالیم کلامی و فقهی در دین مبین اسلام است، حال آنکه ، و دوستی بوده و هیچگاه چنین رفتارهای خشونت باری را تجویز نمی‌کند. 💠خشونت چیست؟ 🔹شاخصه اصلی رفتار خشونت آمیز، برخورداری از است. اینگونه رفتار خواه در قالب گفتار باشد و یا کردار، با تجاوز به حقوق خود یا دیگران همراه است. از این رو، در عرصه اجتماع نیز به زیر پا گذاشتن و مورد حمله قراردادن قواعـد و مقررات مورد قبول جامعه گفته می‌شود. بی‌تردید چنین رفتاری آسیب‌های متعدد جسمی و روانی بر دیگران وارد ساخته و در بسیاری موارد، نوعی وضعیت و حالت وحشت انگیز و ترس آوری را نیز بر جامعه حاکم می‌گرداند. 💠ترور نمونه بارز خشونت  🔹 به رفتاری خشونت‌بار گفته می‌شود که از سوی فرد یا گروهی به هدف قتل و خونریزی صورت می‌پذیرد و غالبا برای رسیدن به اهداف سیاسی مذهبی می‌باشد؛ اگر هدف افراد از بکارگیری خشونت در جامعه به دست آوردن یک وضعیت جدید سیاسی در جامعه باشد، رادیکال‌ترین آن در قالب مفهوم انقلاب صورت بندی و پیگیری می‌شود. همچنین وجود باورهای مذهبی در افراد، گروه‌ها و دولت‌ها نیز می‌تواند به ایجاد رفتار خشونت آمیز منجر شود، چنانکه در پیام که پس از انجام عملیات ناجوانمردانه در صادر شد، می‌توان شاخصه‌های مذهبی را به خوبی برداشت کرد. [۱] 💠نکوهش ترور از منظر عقل   🔹 از منظر عقل و دیدگاه صاحبان خرد و منطق، یک رفتار ناپسند به شما می‌آید؛ زیرا ترور که در بیشتر موارد به کشته شدن افراد بی‌گناه منجر می‌شود، یکی از نمونه‌های واضح و روشن قتل و کشتار است. قبیح بودن چنین رفتاری کاملا روشن و واضح می‌باشد؛ زیرا این عمل، ناقض حق حیات انسان‌ها بوده و هر آنچه که حق اساسی انسانی را پایمال کند، از نظـر عـقـلاء مذموم و ناپسند دانسته می‌شود. همچنین ویژگی‌ های ترور مانند خشونت، غافلگیری، ناگهانی بودن، وحشت آفرینی و هراس افکنی سبب می‌شود که این رفتار به یک عمل ناجوانمردانه، ناعادلانه و ناروا تبدیل شود. بی‌تردید خردمندان، این رفتار همراه با ناجوانمردی علیه دیگران و ناعادلانه را قبیح دانسته و به هم‌نوعان خود توصيه می‌کنند همواره در رفتار خود از معیارهای عدالت انصاف خارج نگردند. ... پی نوشت؛ [۱] جایگاه ترور و خشونت در فقه،‌ نشریه فقه و سیاست، شماره ۱ نویسنده؛ عبد آبق منبع؛ وبسایت اندیشه برتر 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی @varjovi @shohadayevarjovi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا