eitaa logo
میعادگاه شهدا | روشنگری ☫
466 دنبال‌کننده
12.6هزار عکس
22.1هزار ویدیو
991 فایل
🕯میعادگاه شهدای وَرجُوی 📌شهید پرور ترین روستای ایران آذربایجان شرقی ؛ ۶ کیلومتری جنوب مراغه پایگاه مقاومت بسیج شهید رجائی ورجوی @basij_varjovi صاحب امتیاز: 📡 پایگاه خبری ورجوی Www.varjovi.ir @varjovi ۰۹۳۵۴۳۲۱۲۹۴ | ارتباط با مدیر مسئول
مشاهده در ایتا
دانلود
⭕️امیرالمؤمنین امام علی (علیه السلام) درمورد محدوده «حُبّ و بُغض» چه بیانی دارند؟ 🔹 (عليه السلام) در فرازی از خطبه متقين در بيان اوصاف آنها می فرمايد: «پرهيزكار به كسى كه با او دشمنى دارد، ظلم روا نمى دارد و به خاطر كسى كه دوستش دارد گناه نمى كند». امیرالمؤمنین (علیه السلام) در اين دو فراز اشاره به دو مطلب مهم مى كنند، يكى اينكه پرهيزكار اگر به واسطه معيارهاى انسانى اسلامى با كسى عداوت و دشمنى پيدا كرد ظلمى بر او روا نمى دارد، با اينكه زمينه و انگيزه ظلم كه بُغْض و عداوت است موجود است؛ و ديگر اين كه اگر برحسب همان معيارها با كسى دوستى ورزيد به خاطر دوستى مرتكب گناه نمى شود و براى رضا و خشنودى او پا روى اصول اعتقادى خود نمى گذارد. معمولا اگر انسان با كسى دشمن شد، شيطان وسوسه مى كند كه به او ضربه اى زند، و توجيهاتى نيز در جلو پاى او مى گذارد كه چنين و چنان كن، او بود كه به تو اهانت كرد، او بود كه حق تو را پايمال كرد، او بود آبروى تو را بُرد، او بود كه به تو ستم روا داشت... 🔹حتى اگر خودش نتواند در برابر او بايستد، نفس مى گويد دوستان ديگر خود را ببين و وادارشان كن او را تنبيه كنند و گاهى مى گويد او را ادب كنند، يعنى وجهه اخلاقى به مسئله مى دهد، در حالى كه عمل خود و دوستانش ضد اخلاقى است. از طرف ديگر وقتى انسان دوستى پيدا كرد، دلش مى خواهد هر چه او مى گويد انجام دهد، و اين در عشق هاى مجازى بين دو جنس مخالف بيشتر است؛ خدا نكند پسرى عاشق دخترى نااهل يا برعكس دختری عاشق پسرى نااهل شود، كه چه بسا اين عشق و محبت كاذب انسان را كور و كر مى كند، و حتى پا روى اعتقادات و اصول مسلم و پذيرفته شده عقلى و نقلى مى گذارد و دست به گناه آلوده مى كند و محدوديت هاى مرزهاى الهى را مى شكند. 🔹چه بسا پسر جوان به خاطر محبوبش بى نماز و بى اعتقاد مى شود و فكر مى كند اگر در برابر اين دوست معشوقش نماز خواند و ظواهر دين را رعايت كند، اُمّل و غير مترقى است، و چه بسا دختر بواسطه اين كه پسرى را دوست مى دارد و او نااهل است و خانواده اش بى حجاب است، دست از حجاب خود مى كشد و حريم عفّت را مى شكند! امیرالمؤمنین (عليه السلام) در اين دو فراز، مرز حُبّ و بغض را مشخص مى كند كه نبايد از محدوده شرعى خارج شود. مثل بعضى قضات و يا اُمراءِ جور مباش كه وقتى بغض كسى را به دل گرفتند، در صدد ظلم به او هستند، و نه مثل كسى باش كه به خاطر دوست داشتن كسى، اگر خلاف كرد حكم شرعى او را نگويد. به خاطر حُبّ مُفرط به همسرش، دلش نمى آيد بگويد: چادر نازك و جوراب نازك مپوش چون رنجيده خاطر مى شود، بدين ترتيب خدا را مى رنجاند، تا همسرش رنجيده نشود! 🔹حكماء گفته اند: محبت پنج نوع است: طبيعى، مثل محبت اولاد؛ ارادى، مثل محبت دوستان و ياران؛ شَهَوى (از روى شهوت و ميل درونى)، مثل محبت همسران؛ نفعى، مثل محبت انعام كنندگان؛ و اِلهى، مثل محبت اهل خير. [۱]  به خاطر هيچكدام از اين محبت ها و دوستى ها مرز و حدود را نمى شكند. به خاطر دوستى خلاف مكن، حق را ناحق مكن و ستم به ديگرى منما. حُبّ و بغض دو نيرو در روان آدمى است كه يكى جذب و ديگرى دفع مى كند. در صورتى اين دو نيرو خوب عمل مى كنند كه برآيند حاصل از اينها تحقق منوّيات الهى باشد، حبّ و بغض نبايد انگيزه اى براى تجاوز و شكستن حدود باشد، بلكه بايد وسيله اى براى سرعت دادن به حركت معنوى باشد. به خاطر بغض ديگرى ظلم به او مكن، كه امام على (عليه السلام) فرمودند: «البَغْىُ سَائِقٌ اِلَى الحِينِ؛ [۲] ظلم و تجاوز انسان را به هلاكت مى برد». فكر مكن اگر به او ظلم كردى هنرى كرده اى و پيروزى و افتخارى نصيب خود كرده اى، كه مولى على (عليه السلام) فرمودند: «لَاظَفَرَ مَعَ البَغىِ؛ [۳] با ظلم، پيروزى حاصل نمى شود». پی نوشت‌ها؛ [۱] اخلاق محتشمی، طوسی، نصيرالدين محمد بن محمد، دانشگاه تهران، چ سوم، ‏ص ۳۳ [۲] الكافی، كلينى، دار الكتب الإسلامية چ چهارم، ج ‏۸، ص ۱۹ [۳] مطلوب كل طالب من كلام أمير المؤمنين على بن أبى طالب، رشید وطواط، بی جا، ج ۱، ص ۷ 📕اخلاق اسلامى در نهج البلاغه، مكارم شيرازى، ناصر، تهيه و تنظيم: اكبر خادم الذاكرين‏، نسل جوان‏، قم‏، ۱۳۸۵ش، چ اول‏، ج ۲، ص ۵۲۳ منبع: وبسایت آیت الله العظمی مکارم شیرازی (بخش آئین رحمت) 💥جنگ نرم ودشمن شناسی 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی @varjovi @shohadayevarjovi
دستاوردهای اربعین از انقلاب اسلامی تا تمدن نوین اسلامی 🔰مقدمه قالَ رَسُولُ اللّهِ (ص) :اِنَّ لِقَتْلِ الْحُسَیْنِ علیه السّلام حَرارَةً فى قُلُوبِ الْمُؤ منینَ لا تَبْرُدُ اَبَداً. ترجمه : پیامبر اکرم (ص) فرمود:براى شهادت حسین علیه السلام ، حرارت و گرمایى در دلهاى مؤمنان است که هرگز سرد و خاموش نمی شود. (جامع احادیث الشیعه ، ج 12، ص 556) 🔰 تمدن نوین اسلامی به عنوان آرمان بزرگ انقلاب اسلامی برای تحقق ، نیازمند فرهنگ خاص خود است که اربعین حسینی این نرم افزار پیشرفته را در اختیار ما گذاشته است. 🔰حماسه حضور میلیونی مردم در پیاده روی اربعین یکی از باشکوهترین و بی نظیرترین تجمعات انسانی در جهان است، این حضورِ همراه با شور و معرفت نشانه عشق و علاقه نه تنها شیعیان جهان بلکه حتی سایر ادیان و مذاهب به بزرگترین مظلوم عالم و مولای آزادگان جهان است. اربعین حسینی حرکت فرا مذهبی و آثار سیاسی برای نشان دادن پیام وحدت به دشمنان و در نهایت باز تولید گفتمان انقلاب اسلامی است. در واقع اربعین حلقه اتصال انقلاب اسلامی به تمدن نوین اسلامی است. قدرت نرم پیاده روی اربعین حسینی ، راهبرد ساخت تمدن نوین اسلامی است و به همین دلیل برای ایجاد یک تمدن اسلامی دو عنصر لازم هست : یکی تولید فکر و دیگری پرورش انسان. در اربعین هم فکر است و هم ذکر. ما به فکر تمدن نوین اسلامی هستیم و ذکر هم در واقع تربیت انسان تمدن ساز است. با توجه به استقبال و حضور همه ادیان و مذاهب در راهپیمایی اربعین می توان گفت میل جهان به سوی تاسیس تمدن نوین اسلامی و تحقق وعده ها و بشارت الهی در هزاره سوم است . یعنی جهان مستعد ایجاد تمدن جهانی بر محوریت اسلام است و برای تحقق این وعده الهی باید با تمدنها و فرهنگ های گوناگون دنیا گفت و گوی کنیم و آنها را با این رود خروشان جاری در بستر زمان همراه سازیم. شرط این جذب و همراهی گفتمان انقلاب اسلامی است. پیاده روی اربعین مقدمه ظهور امام موعود و تاسیس دولت مهدوی است.به همین دلیل غربگدایان داخلی بهمراه دشمنان درصدد خلع قدرت تمدنی اربعین هستند. ✅دستاوردهای نظری ۱. تغییر نظم منطقه ای به نظم نوین جهان اسلام ۲. جایگزینی بلوک های تمدنی به جای بلوک های شرقی و غربی و یا شمالی و جنوبی جهان معاصر ۳. به چالش کشیدن نظریه های علوم اجتماعی غربی ۳. شکل گیری حرکت تمدن ساز ملت امام حسین علیه السلام(ملت سازی اربعین) ۴. کمک به شکل گیری دانش تمدن نوین اسلامی ۵. دست یافتن به هویت اجتماعی بر محور حب الحسین علیه السلام (نه بر اساس ملیت و قومیت) ۶. شکل دهی جبهه اسلام نبوی در مقابل اسلام اموی (وحدت اجتماعی) ۷. به چالش کشیدن مکتب فردگرایی (تقویت روحیه همگراسازی افراد جوامع با یکدیگر ) ✅کارکردهای عملی حماسه اربعین حسینی ۱.زنده نگه داشتن قیام و هدف امام حسین علیه السلام ۲. مانور قدرت شیعه و هویت بخشی به تشیع ۳. نمایش امنیت عراق در برپایی راهپیمایی صلح آمیز اربعین ۴.تقویت مناسبات هلال شیعی بر محور جبهه مقاومت و باطل کردن نظریه نیل تا فرات 🔹🔸🔹و در پایان اشاره کنم به بیانیه گام دوم انقلاب که موتور پیشران حرکت به سوی تمدن نوین اسلامی است ، چه زیبا رهبر حکیم و فرزانه انقلاب فرمودند: " انقلاب پرشکوه ملت ایران که بزرگ ترین و مردمی ترین انقلاب عصر جدید است، تنها انقلابی است که یک چله پرافتخار را بدون خیانت به آرمانهایش پشت سر نهاده و در برابر همه وسوسه هایی که غیر قابل مقاومت به نظر می رسیدند ، از کرامت خود و شعارهایش صیانت کرده و اینک وارد دومین مرحله خودسازی و جامعه سازی و جامعه پردازی و تمدن سازی شده است. " ان شاء الله این حرکت جهانی، زمینه ساز تحقق تمدن نوین اسلامی و مقدمه ظهور امام زمان (عج) است. ✍ 💥جنگ نرم ودشمن شناسی 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی @varjovi @shohadayevarjovi
💢اربعین تمام نشده است! 🔹دفتر با شکوه و با عظمت اربعین حسینی سال 1402 هم بسته شد و برگ زرین و پرافتخار دیگری از وحدت و یکدلی بیش از پیش شیعیان تحت لوای حسین‌بن‌علی(ع) در تاریخ ثبت شد. امسال نیز در اوج گرمای تابستان مغناطیس حسینی و جذبه معنوی عاشورا و کربلا بار دیگر دل‌های عاشق و جان‌های آگاه را به حرکت درآورد و حماسه‌ای سراسر شور و شعور و مملو از معنویت و نور خلق شد. 🔸پشت سر گذاشتن اربعین به معنای این نیست که تا یک سال دیگر آن را فراموش کنیم، بلکه این رویداد سالانه آن‌چنان بزرگ و با عظمت است که یک روز هم نباید برای برنامه‌ریزی و تدارک آن از دست برود. واقعیت این است که مردم دوستدار اهل بیت(ع) در عراق میزبانی از زائران را در حد اعلا انجام می‌دهند و همه توان و داشته‌های خود را برای خدمت به عاشقان حسین(ع) به میدان می‌آورند و از هیچ کاری دریغ نمی‌کنند. دولت عراق هم همه امکانات خود را برای تأمین نیازهای زیرساختی در کربلا و نجف و مسیرهای منتهی به حرم امام حسین(ع) به‌کار می‌بندد تا این راه‌پیمایی بزرگ با کمترین مشکل برگزار شود. هر چه جلوتر می‌رویم، حضور موکب‌های ایرانی هم در پذیرایی و اسکان زائران در طول مسیر و به‌ویژه در کربلای معلی رونق و سامان بیشتری می‌گیرد. 🔹اما با همه تلاش‌های صورت گرفته، در برخی حوزه‌ها مشکلات محسوسی در عراق وجود دارد که همین‌ها در موسم اربعین بر رنج زائران خسته از مسیر پیاده‌روی می‌افزاید. در این میان، معضل تأمین آب و برق به طور محسوس باعث مشکلات عدیده‌ای برای زائران می‌شود که موکب‌داران با شیوه‌های گوناگونی در پی حل آنها به صورت مقطعی بر می‌آیند که به نظر می‌رسد دولت جمهوری اسلامی با تعامل و کمک و با هماهنگی طرف عراقی باید در پی راهکارهایی برای حل ریشه‌ای این مشکلات باشد تا ضمن تقویت زیرساخت‌های شهری در کربلا، شاهد چنین کمبودهایی در ایام اربعین نباشیم. 🔸مسئله دیگری که در این ایام هزینه‌های بسیاری را به زائران تحمیل می‌کند، هزینه سنگین برقراری ارتباط چه از طریق شبکه تلفن همراه و چه از طریق اینترنت است که هم بعد فردی و هم اجتماعی دارد؛ چرا که پیاده‌روی اربعین یک رویداد فرهنگی و بستری برای ترویج فرهنگ عاشورا و روحیه مقاومت و ایستادگی است. وزارت ارتباطات و اپراتورها تدبیری اتخاذ کنند تا با اعمال روش‌هایی امکان ارتباط و اینترنت کم هزینه و حتی در مواردی رایگان در اختیار زائران قرار گیرد و از دغدغه‌های آنها بکاهد. بی‌شک، هزینه کردن در چنین مواردی نوعی سرمایه‌گذاری فرهنگی است که اگر درست هدایت و مدیریت شود، آثار و برکات آن بصورت تولیدات فرهنگی در جامعه هویدا خواهد شد. ✍🏻علی محمدی 💥جنگ نرم ودشمن شناسی 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی @varjovi @shohadayevarjovi
و امّا اربعینی‌ها... (۱)   «و چون شكيبايى كردند و به آيات ما يقين داشتند، برخى از آنان را پيشوايانى قرار داديم كه به فرمان ما مردم را هدايت مى‏كردند.» (1) با مرور تاریخ انبیا که سلام و درود خدا و خوبان نثارشان، یکی از چیزهایی که بی‌شک به ذهن ما خطور می‌کند این است که اگر ما در آن دوران بودیم، چگونه رفتار می‌کردیم؟ اگر پیامبران خدا و معجزاتشان را می‌دیدیم در مقابل رسالت آنها چه رفتاری داشتیم؟ می‌پذیرفتیم یا نه؟ اگر می‌پذیرفتیم با طیب خاطر و دل آرام یا به سختی و با چون و چرا؟ اوامرشان را تمکین یا در آنها تردید می‌کردیم؟ می‌شود کسی توفان نوح ببیند و خاشع نشود؟ یا گلستان شدن آتش نمرود برای ابراهیم را ببیند و خاضع نگردد؟ می‌شود معجزات دوازده‌گانه موسای کلیم تا شکافته شدن دریا و عبور بنی اسرائیل از میان امواج کوه پیکر است را دید و دل نلرزد؟ زنده شدن مرده و محو برص و پیسی از پوست و بدن مردم توسط عیسای روح‌الله را چه باید گفت؟ آیا می‌شود پذیرفت کسانی محمد امیّ و امین که سلام و صلوات و برکات خدا بر او و خاندانش را دیدند که چگونه از آسمان، قرآن جاویدانی به زمین آورد که تاکنون جن و انس نتوانسته‌اند، یک آیه مثل آن را بیاورند ولی باز هم قلبشان نرم به ایمان نشد؟ دیدند که چگونه از مردم متفرق، خشک، خشن و جاهلی حجاز، برادرانی مثل سلمان فارسی و ابوذر غفاری و صهیب رومی و بلال حبشی و ... به‌وجود آورد که تا قبل از انقلاب اسلامی ایران، هیچ بدیل و عدیلی نمی‌توان برایش یافت ولی باز هم ایمان نیاوردند. باور اینها گرچه سخت است و مثل انکار خورشید توسط کسی که نور و گرمای آفتاب را حس می‌کند می‌ماند ولی واقعیت این است که می‌شود باور کرد مخلوقاتی شبیه آدمی هستند و عقل و قلب‌هايى دارند ولی نمی‌توانند با آنها بفهمند و باور کنند؛ چشمانى دارند كه حقیقت بین نیست؛ و گوش‌هايى كه سخن حق نمى‏شنوند. و به جای حواس به هوا و هوس اکتفا می‌کنند. می‌بینند که منطق حسین بن علی که سلام خدا و خوبان و ما به محضرش، پس از آنکه بر سیطره روانی و رسانه‌ای یزید پیروز شد، توانسته بعد از هزار و چهارصد سال، با مغناطیس محبت، سیطره افسانه‌ای رسانه‌های استکباری را هم پاره‌پاره کند و ده‌ها میلیون نفر را در روزگاری که مردم جهان، حس و حال فعالیت‌های سخت اجتماعی و رمق اقتصادی ندارند را در گرمای سخت، پیاده و پای برهنه به پهنه بیابان‌های عراق بکشاند و برای فطرت غبار گرفته و عدلِ ستمدیده بگریاند و خونخواه دین سربریده کند ولی باز هم تردید و تشکیک و تحقیر و توهین می‌کنند که اخلاق آل بوجهل و بوسفیان‌هاست. در ابتدا تکذیب می‌کنند و پس از ناکامی، در واقعیت، تردید می‌کنند و چون باز هم ناتوان می‌شوند، تمسخر می‌کنند یا مثل احمق‌های آمر و عامل قرآن‌سوزی، می‌خواهند حقیقت را آتش بزنند. و این شیوه لعنتی، مختص به نفرین‌شدگانی است که تعبیر قرآن از آنها، موجودات پَست‌تر از چهارپایان است. بسیار عجیب است در روزگاری که بزرگان و مدعیان مدیریت افکار عمومی جهان که پیوسته نظر می‌سازند و می‌گویند «رسانه به مردم می‌گوید به چه فکر کنند» و گاهی می‌گویند «یاد می‌دهد چگونه فکر کنید» و باز می‌گویند «می‌آموزیمتان که به آنچه ما می‌خواهیم بیندیشید» و ... ولی باز هم کسانی هستند که به سیدالشهدایی فکر می‌کنند که هزار و چهارصد سال پیش در دشت تفتیده کربلا فرمود «هرگز کسی مثل من با کسی مثل یزید بیعت نمی‌کند» و چقدر ذلت و خفت از این اندیشه دور است؛ و او تکه‌تکه شد ولی هر ساله دل‌های مؤمنان و محرومان را به هم جمع‌تر می‌کند. اکنون که گویی صنعت رسانه‌های اغواگر و غفلت‌زا به دست سامری و شریح قاضی و یزید و ابن زیاد افتاده، هر روز حرف حسین، سکه رایج تر فطرت‌های پاک و اندیشه‌های زلالی می‌شود که به جای ابلیس و ابلیسک، خدای ازلی و ابدی و زنده و مقتدر آسمانها و زمین را می‌پرستند. عجیب است در دنیای امروز که ارباب رسانه‌ها اولویت زندگی و علایق و سلایق را سمت و سو می‌دهند و شیوه زندگی به سبک «جنگل منظم و مطیع» را می‌آموزند و نظم فطری و طبیعی حیات بشری را به هم زده و دنبال عملی کردن تهدید ابلیس در گمراه کردن مردم با آرزوهای دور و دراز و دگرگون کردن خلقت خدا (2) هستند، هستند مردمی که نبض زندگی خود را با آخرین ضربان قلب حسین تنظیم کرده‌اند تا برای همیشه تاریخ، نام حسین در جهان طنین افکند. اینکه حسین زنده است و نمی میرد به خاطر فطری بودن آرمان اوست و هر که حیات انسانی را برگزیده و در خلقت خود تابع خرد و ایمان است، با امام سربریده احساس قرابت و خویشی می کند. 💥جنگ نرم ودشمن شناسی 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی @varjovi @shohadayevarjovi
و امّا اربعینی‌ها... (۲) آن که با دیدن عظمت راهپیمایی اربعین، به قصد تحقیر، آن را احساسی و شور و زودگذر می‌خواند، نه معنی احساس و شور را فهمیده و نه می‌داند زودگذر یعنی چه و هنوز هم متوجه کم‌فهمی خود نشده است. هزار و چهارصد سال زودگذر است؟! اگر عشق اربعینیان به حسین، فقط از سر احساس و هیجان بود، چرا امپراتوری رسانه‌ها که به دنبال جایگزین کردن غریزه و احساس به جای فطرت و عقل هستند نمی توانند یک هزارم جمعیت اربعین را در یک تابستان سوزان جمع کنند؟ اربعینیان لقمه دهان خود را با زائران نصف می‌کنند ولی چرا غول‌های قارونی جهان جرأت و جربزه ندارند که کمی از ثروت افسانه‌ای خود را برای تجمع پیروانشان هزینه کنند؟ جهان سلطه با هوش مصنوعی، هوش از سر عقل برده و تزیین و تزویر رسانه‌های صهیونی جنگ جهانی ربات‌ها علیه عقل را به راه انداخته و به اسم تمدن نوین، برای قوم لوط که هزاران سال پیش عذاب شده، پرچم ساخته و به دست مسخ شده‌ها داده و به اسم آزادی، مردم را لخت می‌کند و به نام مبارزه سیاسی، شلوار از پای حیا و غیرت درآورده و در این شرایط، ده‌ها میلیون نفر که توانسته‌اند خود را به سرزمین اربعین برسانند فریاد می‌زنند «لا أعبد ماتعبدون». و حسین رهبر این جوانمردان است. دریایی که نمی از آن گفته شد از عجایب روزگار ما و معجزه جاری حسین است که در آن زندگی می‌کنیم و اربعین، محیط زیستی شده تا مردان و زنان آخرالزمانی که قرار است انتهای طولانی تاریخ را به نام خدا و به رنگ حسین، معماری و نقاشی کنند، در آن تمرین زندگی بهشتی کنند. و حسین طراح آخرین تمدن بشری است که مردم زیر سایه بیکرانش جا می‌جویند. آن که فرمود «ففرّوا الی الحسین» امروز را می‌دید که چگونه شیاطین جن و انس، انسان شکار می‌کنند و به خورد شهوت می‌دهند و چگونه با غریزه یزیدی به جنگ فطرت حسینی آمده‌اند. کشتی وسیع و سریع حسین، هم آدمیان را از مهلکه‌های شیاطین می‌رهاند و هم آنان را به زمان و مکان اصلی تاریخ و جغرافیایی که قرار است تمدن مهدوی که خدا در ظهورش تسهیل و تعجیل کند، می‌رساند. آنچه مردم از حسین دیده و دل به او باخته‌اند، هرگز اتفاقی نیست و غیر از حقانیت و صداقت و صفا، تحیری است که وصف ناشدنی است. فهمیده‌اند که حسین، بیابان را آباد و فقیر را کریم و بینوا را بخشنده و سرگردان را سربه راه می کند که سفره دل خود را زیر پای زائرانش پهن می‌کنند. و ای حسین! که کربلایت را مرکز عقل و عاشقی جهان کرده ای، حرارت جگر دلدادگانت کجا و گرمای تابستانی این بیابان‌ها کجا؟ کار ما کجا و جهاد تو و یاران با وفایت کجا؟ آنچه ما و خانواده ما از جفاکاران روزگار می‌کشند کجا و سختی اهل بیت محترم تو کجا؟ ای نظرکرده و عزیزشده خدا، حال که دل‌های بی‌قرار عاشقانت به سوی تو پر کشیده و رایحه نامت در اربعین، «چون شیشه عطری که دَرَش گم شده باشد»، در هوای جهان پیچیده و از ابدیت مَستمان کرده، مبادا در «شب تاریک و بیم موج و گردابی چنین هایل»، خود را از نظر لطف شما محروم و جامعه را بیش از این در محبس غیبت محکوم کرده باشیم که «کجا دانند حال ما سبکباران ساحل‌ها». ای کریم؛ دعا کن برای ما، که سخت محتاجیم. محمدهادی صحرایی 💥جنگ نرم ودشمن شناسی 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی @varjovi @shohadayevarjovi
4_6021562411192947029.mp3
16.35M
۳۲ ※ و أسئلهُ أن یُبَلّغنی المقامَ المَحمود لکم عندالله. | من خیلی اهل مبارزه با خودم هستم. از مال، محبت، موقعیت و .... برای دیگران زیاد میگذرم، اما اون رشدی که باید در من اتفاق نمیفته. ✘ هنوز توی ساده ترین مشکلات اخلاقی و روحی ام گیر دارم. چرا؟ منبع : کارگاه مقام محمود رسانه رسمی استاد محمد شجاعی منبع/ کانال رسمی استاد محمد شجاعی 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی @varjovi @shohadayevarjovi
آینده جهان 15.mp3
14.21M
|  بخش پانزدهم کتاب انقلاب اسلامی و آینده جهان نوشته محمد شجاعی ※ بررسی روایات و مستنداتی که پیرامون نقش شهر « قم » در حوادث آخرالزمان و نبرد تمدنها در دست است. 🎞 رسانه رسمی استاد محمد شجاعی @Ostad_shojae | montazer.ir
D1736884T15443794(Web)-mc.mp3
19.31M
🔹 شهادت امام رضا علیه السلام وقتی رسول خدا (ص) به مقام نبوت مبعوث شد با رعایت اصول اخلاقی مردم را به دین اسلام دعوت کرد و تبعیض را از بین برد و به مردم بندگی کردن را آموخت. 🎙 📺 ┄┄┅═✧❁🎙❁✧═┅┄ 🔈⃝🇮🇷کانال سخنرانی 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی @varjovi @shohadayevarjovi
D1736856T13915463(Web)-mc.mp3
10.72M
🔹 خصوصیات اخلاقی امام حسن مجتبی علیه السلام از خصوصیات امام حسن مجتبی این بود که چهره اش مانند چهره ی انبیاء بود، عظمت و ابهتش مانند پادشاهان بود. پیامبر اکرم (ص) به اشکال مختلف به حسنین احترام می کردند و با این کار سعی بر این داشت که به دیگران بفهمانند که حسنین دارای حرمت و احترام هستند. 🎙 📺 ┄┄┅═✧❁🎙❁✧═┅┄ 🔈⃝🇮🇷کانال سخنرانی 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی @varjovi @shohadayevarjovi
D1737277T15309063(Web)-mc.mp3
12.55M
🔹 سرنوشت امت بعد از رحلت رسول الله صلی الله علیه وآله خداوند در سوره ی آل عمران می فرماید که رسول (ص) فرستاده ای از سوی ماست که جز او کسی از ناحیه ما نیست. رسولان بسیاری قبل از او آمده و رفته اند و بعد از او هر که به عقب بازگردد، زیان کرده است. 🎙 📺 ┄┄┅═✧❁🎙❁✧═┅┄ 🔈⃝🇮🇷کانال سخنرانی 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی @varjovi @shohadayevarjovi
D1736875T17704914(Web)-mc.mp3
14.64M
🔹 اخلاق و تربیت در احادیث امام رضا علیه السلام یکی از مسائل مهم در اسلام، اخلاق است که تأکید بسیاری بر آن شده است. پیامبر (ص) فرمود: «من مبعوث شدم تا اخلاق پسندیده و خوب را تمام کنم.» و در حدیث دیگری فرمود: « بر شما باد اخلاق پسندیده، پروردگارم من را به آن امر کرده است.» 🎙 📺 ┄┄┅═✧❁🎙❁✧═┅┄ 🔈⃝🇮🇷کانال سخنرانی 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی @varjovi @shohadayevarjovi
13.46M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 چرا مظلومیت امام حسن مجتبی علیه السلام به نوعی از امام حسین علیه السلام بیشتر است؟ 🎙 📺 ┄┄┅═✧❁🎙❁✧═┅┄ 🔈⃝🇮🇷کانال سخنرانی 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی @varjovi @shohadayevarjovi