eitaa logo
میعادگاه شهدا | روشنگری
400 دنبال‌کننده
10.9هزار عکس
18.9هزار ویدیو
924 فایل
🕯میعادگاه شهدای وَرجُوی 📌شهید پرور ترین روستای ایران آذربایجان شرقی ؛ ۶ کیلومتری جنوب شهرستان مراغه پایگاه شهید رجائی صاحب امتیاز: 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْائوی Www.varjovi.ir @varjovi ۰۹۳۵۴۳۲۱۲۹۴ | ارتباط با مدیر مسئول
مشاهده در ایتا
دانلود
۱-عاشورا به وقت شام.mp3
25.54M
🔴 عاشورا به وقت شام! جلسه اول/ شب شام غریبان ۶مرداد۱۴۰۲ هیات الزهرا(س) دانشگاه شریف حجت الاسلام قنبریان - اعتماد به نفس دستگاه اموی - گوشه ای از تدابیر اموی درباره عاشورا - معادله را یک زن به هم زد! ☑️ منبع/محسن قنبریان 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی @varjovi @shohadayevarjovi
۲-عاشورا به وقت شام.mp3
25.02M
🔴 عاشورا به وقت شام! جلسه دوم ۷مرداد۱۴۰۲ هیات الزهرا(س) دانشگاه شریف حجت الاسلام قنبریان - احدوثه یا اولو بقیه؟! - بنی امیه بر چه حسابی امامت و ولایت را احدوثه خواند؟! - ساخت دوگانه جماعت-امامت! - قطار آقایان نصیحت! - زینب و ما ادراک ما زینب! ☑️ منبع/محسن قنبریان 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی @varjovi @shohadayevarjovi
۳-عاشورا به وقت شام.mp3
30.2M
🔴 عاشورا به وقت شام! جلسه سوم ۸مرداد۱۴۰۲ هیات الزهرا(س) دانشگاه شریف حجت الاسلام قنبریان - دوگانه جماعت-امامت - پیراهن عثمان - سه قاعده روشنگری زینب کبری و اسرا: ۱. امید به خدا و وجدان عمومی ۲. سنخیت نه سجاعت ۳. مجاوره-محاوره ☑️ منبع/محسن قنبریان 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی @varjovi @shohadayevarjovi
حاج‌میثم_مطیعی_به_شام_غریبان_رسیده_دل_من_.mp3
13.45M
🖤به شام غریبان رسیده دل من... 🎙حاج‌میثم مطیعی 😭😭اللهم عجل لولیک الفرج بحق حضرت زینب سلام الله علیها منبع/بصیرت فاطمی 🏴🕯🏴🕯🏴🕯 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی @varjovi @shohadayevarjovi
مداحی_آنلاین_شام_غریبان_گجه_سی_نادر_جوادی.mp3
11.47M
🔳 🌴شام غریبان گجه سی 🌴قارداش لار اولوب بالالار اولوب 🎙 منبع/تحولات قفقاز و آسیای مرکزی 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی @varjovi @shohadayevarjovi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
مداحی آنلاین - روضه شام غریبان - منصوری.mp3
7.45M
🔳 🌴روضه شام غریبان 🌴اوزوم هم آغلارام هم اوخیارام 🎙زنده یاد منبع/تحولات قفقاز و آسیای مرکزی 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی @varjovi @shohadayevarjovi
4_5843541548691621286.mp3
7.9M
امشب به صحرا بی کفن جسم شهیدان است حاج محمد رضا ◼️ویژه شام غریبان 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی @varjovi @shohadayevarjovi
هدایت شده از پایگاه خبری ورائوی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎦 دوستداران سروروسالار شهیدان در روستای ورجوی مراغه از اولین روز محرم با برپایی مجلس عزا ، عشق و ارادت خود را به امام حسین (ع) و یاران با وفایش ابراز می کنند tabriz.iribnews.ir منبع/ خبرگزاری صداوسیما آذربایجانشرقی/ شبکه سهند 📡 Www.varjovi.ir
مداحی_آنلاین_از_امشب_نماز_شبم_نشسته_میخونم_مهدی_رسولی.mp3
15.77M
از امشب نماز شبمو نشسته میخونم ببین که عزادار غم شام غریبونم 🔊 💔 🎙 منبع/ مداحی آنلاین 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی @varjovi @shohadayevarjovi
مداحی_آنلاین_سلام_بر_اون_بدن_بی_غسل_و_کفن_حاج_منصور_ارضی.mp3
2.52M
روضه شام غریبان سلام بر اون بدن بی غسل و کفن 🔊 💔 🎙 منبع/ مداحی آنلاین 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی @varjovi @shohadayevarjovi
مداحی آنلاین - ماجرای جانسوز از اسارت حضرت زینب کبری.mp3
4.42M
🏴 ▪️ماجرای جانسوز از اسارت حضرت زینب(س) 🎙حجت الاسلام 📡حداقل برای☝️نفر ارسال کنید. 🔴بهترین های روز منبع/ مداحی آنلاین 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی @varjovi @shohadayevarjovi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏴 تصاویری از جمعیت خیره‌کننده عزاداران حسینی در الناصرية عراق 🇮🇷کانال‌های نشریه عبرتهای عاشورا 🇵🇸 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی @varjovi @shohadayevarjovi
برشی از واقعه عاشورا ❇️ بی بصیرتی، سکوت و دنیاگرایی حاصل واقعه عاشورا ؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛ در تاریخ آمده است؛ عده‌ای در کربلا وقتی صحنه جنگ را دیدند در گوشه ای نشستند و از سر دلسوزی دعا می کردند تا امام حسین علیه السلام کشته نشود! این گروه از یاران امام، از بیم جنگ و کشته شدن، امام معصوم شان را در معرکه تنها گذاشتند و مسلخ رفتنش را به نظاره نشستند و در خلق عاشورا شریک شدند. 🔹نکته و نظر: 👈 مصداق بارز کوفیان در این زمان، آنهایی هستند که؛ 🔺صرفا قرآن می خوانند، 🔺 نماز و روزه به پا می دارند، 🔺مجلس عزا اقامه می کنند، 🔺در عزاداری ها شرکت می‌کنند، 🔺حج می روند، 🔺 بعضا و یا کامل خمس و زکات شان را هم می پردازند. اما در همراهی و حمایت جهادی از امام و ولی امرشان در مقابله با یزیدیان زورگو و ظالم زمان، در لاک دنیاگرایی، تساهل و تسامح فرو می روند تا خسارتی متوجه آنها نشود. امام جامعه مان، در دفاع از دین و کشور امام حسین، نیاز به یار مبارز دارد. اگر هم پای او نشویم نه تنها هیچ یک از اعمال مذکور پذیرفته نمی شود، بلکه باید به امام حسین در روز جزا پاسخگو باشیم. چون راه امام خامنه ای حفظه الله، تداوم راه امام حسین علیه السلام است و بس. ✍ محمدعلی برزگر، مدرس دانشگاه منبع/کانال اساتيد بسیجی دانشگاه 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی @varjovi @shohadayevarjovi
🦠بین ۱۲ نگاه به عاشورا ، نگاه امام خامنه ای به واقعه عاشورا شاهکارِ جهاد تبیین است 🔺️به نظرمی رسد کمابیش دوازده نگاه رامی توان در باره عاشورای حسینی اکتشاف کرد: ۱) نگاه تراژیک و سوگواره ای ۲) نگاه تاریخی _ توریستی ۳) نگاه قهرمان _ اسطوره ای۴) نگاه شفاعت طلبانه_ تطهیری ۵) نگاه شهادت طلبانه_ انقلابی ۶) نگاه مناسکی _ آیینی ۷) نگاه عاشقانه_ سکولاری ۸) نگاه علمیِ فقهی _ کلامی ۹) نگاه فلسفه_تاریخی ۱۰) نگاه ملّیتی_ هویتی ۱۱) نگاه الهیاتی_ امامتی۱۲ )نگاه احیاگری _ تعلیمی 🔺️درنگاه اول؛ تاریخ و رنج همراه هم هستند و مگر رنجبارتر ازعاشورا چیزی درجهان می توان یافت؟ اما عاشورا فراتر ازتراژدی و تطهیر تاریخ با فلسفه رنج است 🔺️نگاه دوم می گوید هرچند فاجعه باراما حادثه ای بودکه دردهم محرم سال ۶۱هجری پدید آمدو تمام شد 🔺️نگاه سوم برآن است که عاشورا بستری برای به وجود آوردن قهرمان _ اسطوره بود ؛ عرصه ای برای نشان دادن رستم و سهرابی دیگر. 🔺️نگاه چهارم یعنی نگاه شفاعتی _ تطهیری رویکردی مسیحی به گناه انسان است؛ مسیح به صلیب کشیده شد تاگناهان انسان شسته شود؛ حسین (ع) و عاشورا وسیله ای برای بخشیده شدن ازگناهان پی درپی گناهکاران اند 🔺️درنگاه پنجم، عاشورا اساسا رویکردی انقلابی بوده و امام برای شهادت درکربلاساکن شده است؛ این رویکرد شهادت را هدف امام در عاشورا اعلام می کند 🔺️در نگاه ششم که آیینی_ مناسکی است عاشورا تحت الشعاع مناسک و عَلَم و کُتل و طبل و سنج و طبخ های نذری قرارگرفته است ؛ 🔺️نگاه هفتم که عاشقی_سکولاری است مخصوص روشنفکرانی است که صحنه هایی دلربایانه ای ازکربلارا توصیف می کنندکربلا دراینجا فقط واجد عشق و محبت های فردی است، مالامال از بهجت اما دستان تطاول یزیدیان پنهان می شود این قبیله از بازسازی تاریخ پرهیز داده و میگوید حال مابا حسین راخراب نکنید! 🔺️در نگاه هشتم اما غلبه با مباحث علمی _فقهی _ کلامی است ؛آیا امام باعلم به شهادت و اسارت درکربلا سُکنی گزیده است ؟ دراین صورت عِلم امام باوجود آیه تهلکه درقرآن چگونه توجیه می شود ؟ 🔺️دررویکرد نهم اما تاریخ، سنّت و فلسفه داردو فلسفه _ تاریخی است؛ خط حسین علیه السلام ویزید هیچگاه به هم نمی رسند و تغییرماهیت نمی دهند واین قانون فلسفه و تاریخ است ؛ انسان باید یا حسبنی باشد یایزیدی و راه سومی وجود ندارد راه سومش هم فقط زینبی است 🔺️نگاه دهم و ملّیّتی_ هویتی اما نگاهی است که حاج قاسم سلیمانی آن را به ارمغان آورد وتکامل یافته ملّیّتِ دینی ایران است؛ ملیت در ایران ضمن اینکه باسکولاریسم( دولت_ ملت های وستفالیایی اروپایی ) ربطی تاریخی نداردبلکه همین ملیت دینی، با امام حسبن پیشرفته ترهم شدو به ملت امام حسین (ع) ارتقاء یافته است 🔺️نگاه یازدهم و الهیاتی_امامتی به عاشورا نگاهی متعالی و پیشرفته است که امام حسین و عاشورا رانه حرکتی کور و یا حادثه ای دور افتاده در تاریخ بلکه ستاره ای درخشان درمنظومه وفلسفه ارسال رُسُل و انزال کتب می شناسد؛حرکتی فرایندی که درچارچوب نظام رسالت_ امامت _ اُمت معنا می یابد 🔺️اما موثر ترین وکارآمد ترین نگاه به عاشورا ، دوازدهمین نگاه است و آن نگاه احیاء گرانه _ تعلیمی به آن است؛ بنیانگذاران این نگاه؛ امام خمینی (ره )استاد شهید مطهری و امام خامنه ای حکیم اندکه به سه گانه ی علت های شکل گیری عاشورا، درس های عاشورا وبخصوص عبرت های آن توجه می دهند؛ امام خمینی برآن است که تمامی حرکات امام حسین سیاسی بود و اساسا امام حسبن می خواست حکومت رابدست بگیرد و به دست گرفتن حکومت ازسوی او یک فخر به حساب می آمدبرای اینکه حکومت باید دردست مثل سید الشهدایی باشد و استاد شهید معتقد بود عاشورای امام حسین تجدید حیات و اساسا آموختن مبانی اسلام از نو است گواینکه می گفت عاشورای امروز فلسطین است و شمرِ ۱۴۰۰ سال پیش مُرد ؛شمرِ امروز موشه دایان است! امام خامنه ای حکیم اما ازحیث فلسفه ی سیاست صاحب نظریه ای بدیع در ساحت عاشوراست؛ این نگاه نوعی احیاء گریِ تعلیمی است ؛ نگاهی که با اکتشاف عبرت های عاشورا و تبیین نقش عوام وخواص درشکل گیری این مصیبت عظیم تاریخ بر نقش تعلیمی _احیاگرانه عاشورا برای بهزیستی امروزمان تآکید دارد؛ سوال مهم امام خامنه ای در این باره این است : ملت اسلام ازموضع عبرت گیری از عاشورا باید فکرکند که چرا ۵۰ سال بعد رحلت پیامبرکار جامعه به اینجا رسیده که مردم مسلمان اعم از؛ وزیرشان، امیرشان، سردارشان، عالِم شان، قاضیشان، قاریشان و اوباش شان و... آنگونه یکپارچه و با آن طرز فجیع جیگر گوشه ی پیامبر راکشتند ؟! 💥در نشر این جریان شناسی معرفتی _ سیاسی و اجتماعی کوشا باشیم ✅️ دکتر مجتبی زارعی مدرس دانشگاه تربیت مدرس و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی 🇮🇷 کانال اساتید انقلابی و نخبگان علمی @shohadayevarjovi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 ماجرای شفا گرفتن تمام بیماران یک بیمارستان در کمتر از یک هفته توسط حضرت رقیه سلام الله‌ علیها ___________ 🇮🇷 بسیج اساتید و گروه کمک‌های مومنانه حسینی تهران 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی @varjovi @shohadayevarjovi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 روضه‌ی عصر عاشورا به روایت رهبر انقلاب  جنگ نرم ودشمن شناسی 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی @varjovi @shohadayevarjovi
🔻آنچه نادیدنی‌ست ... 🖊مهدی جمشیدی ۱. اغلبِ آنچه که ما دربارۀ عاشورا می‌شنویم و می‌خوانیم، معطوف به لایۀ ظاهری و بیرونیِ این واقعه است و نه جوهر و گوهر آن. هم عوام، متوقف در پوستۀ این واقعۀ قدسی و ملکوتی هستند و هم بسیاری از علما. این سخن، حاصل تأمّل من نیست که بسی فروتر و حقیرتر از آنم که بخواهم از لُبّ و مغز این واقعه بگویم و ادعای فهم و فضل نسبت به دیگران داشته باشم؛ بلکه نکته‌ای‌ست که از مطالعۀ پاره‌‌ای از آثار علامه سیّدمحمدحسین طهرانی –رضوان‌الله‌تعالی‌علیه- فراگرفته‌ام و در اینجا، می‌خواهم ضمیر مخاطب را به یافتۀ قلبیِ خویش – که حاصل اقتباس ناشیانه از اشارات مندرج در آثار آن ولیّ الهی است - متوجّه سازم. علامه در بیان مقام برخی علما، تعبیر علمای ظاهری را به کار می‌برد؛ چراکه بر این باور است که فهم حقیقت دین، از معبر عرفان و سلوک و توحید، میسّر است و باقی، در همان علوم دینیِ ظاهری، متوقف می‌مانند و به سر منزلِ مقصود دست نمی‌یابند. باطن دین، ولایت است و وصول به این باطن، مستلزم طی طریقِ عبودیّت است و عبودیّت در مرتبۀ اعلاء و کمال، از رهگذر سلوک توحیدی، ممکن و مقدور است. ازاین‌رو، نگارندۀ این سطور و کسانی همچون او، به قشرِ دیانت بسنده کرده‌اند و از غایت و مغز آن بی‌خبرند. کمالِ صیرورتِ معنویِ انسان، علمی و عقلی نیست، بلکه این شدن، امری‌ست از سنخ حیات باطنی که به تقرّب‌الی‌الله می‌انجامد. استاد شهید، آیت‌الله مطهری -رحمه‌الله‌علیه- نیز در دهۀ پایانی زندگانی‌اش و در اثر قرارگرفتن در مدار سلوک عارفانه‌ای که جناب علامه برای وی در نظر گرفته بود، توانست دیانت را به عمق قلب و ضمیر خویش وارد سازد و طعم فهم و مشاهدۀ ملکوتی را بچشد. این فضلی بود از ناحیۀ خدای متعال به آن متفکّر ربّانی که از این جهت، خام و نارس از دنیا هجرت نکند و مراتب و درجات توحیدی را در جان خویش بنشاند. به‌هرحال، مسأله این است باید بکوشیم در سایۀ مساعدت اولیای الهی، به فهم بصری و مشاهده‌ای از حقیقتِ قدسیِ نهفتۀ عاشورا دست بیابیم و ایمان بیاوریم که هیچ خوانشی همچون خوانش عارفانه، قادر به گشودن حقیقت و ماهیّت این واقعه نیست و بیشترین نصیب از این واقعه را چنین افقی در پی می‌آورد و بس. ۲. از جمله لطایف عارفانه‌ای که در اشارات موجزِ علامه طهرانی به چشم می‌خورد، یکی این است که عالَم کربلا، عالَم اتّحاد ارواح بوده و همۀ اصحاب امام شهید در آن روز، به مقام معیّت با ایشان رسیدند. مقام معیّت، نوعی حیات است که در آن، دل‌ها و جان‌ها، قریب و حتّی مماس به یکدیگر می‌شوند و یکی و متّحد می‌گردند؛ به‌گونه‌ای که همۀ کثرات و تنوّعات در پرتو این وحدت، زائل و برچیده می‌شوند و نور واحد پدید می‌آید. جناب سیّدالشهداء، غلام سیاهی داشتند به نام جَون که در کربلا، همراه حضرت شد. او نیز به مقام معیّت با حضرت رسید؛ حتّی در همین دنیا و در قالب جسم مادّی؛ چنان‌که پس از واقعۀ عاشورا، پیکر وی را دیدند که بوی عطری بی‌مثال از آن پراکنده می‌شد و بدنش نیز همچون نقرۀ خام، می‌درخشید. این وضع، اثرات بیرونی و محسوس آن معیّت باطنی است که اهل دنیا با چشم ظاهر، مشاهده می‌کنند، اما مقامات و مراتب آن‌جهانی، از دیدۀ ما پنهان است. عالَم معنی، سرشار از واقعیّت‌هایی است که در محاسبۀ عقلِ مادّی و جزوی ما نمی‌گنجد. ۳. دیگر این‌که علامه می‌فرماید به‌یقین، جناب علی‌اصغر –علیه‌السلام- با وجود این‌که طفل رضیع بوده‌ است، اما به اراده و اختیار خویش، شهادت را برگزید و در حقیقت، ندای سیّدالشهدا را لبیک گفت. این طفل، دارای ادراک و اختیارِ خاص و قوّۀ جاذبه و دافعۀ معنوی بوده و هرگز چنین نبوده که شهادت ایشان، یک حادثۀ اتّفاقی بوده باشد. او انتخاب کرد که به قافلۀ شهدای کربلا متّصل شود و خونش به خون مبارک و مطهر پدرش، ملحق گردد. هر چند فعلیّت این نفس، به کمال نرسید و در این واقعه، او از حیات دنیوی برید، اما بقیۀ مراتب فعلیّت و ظهور قوّۀ نفسانیِ خویش را در عالَم دیگر، طی خواهد کرد. این‌که سیّدشهداء، این طفل را به معرکه بردند تا شاید دل دشمن به رحم آید، صورت ظاهریِ ماجراست، اما در باطن، آن طفل، به‌طور مستقل، چه طلبیده است، از دسترس نقلیّات تاریخی و پوستۀ مادّی وقایع، خارج است. این اشارت عارفانه و ملکوتی، پرده از این صورت ظاهری برمی‌دارد و نشان می‌دهد که این طفل شیرخوار، تمنّای شهادت و هجرت از عالَم مادّه داشته و نمی‌خواسته مسافر شام باشد...  جنگ نرم ودشمن شناسی 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی @varjovi @shohadayevarjovi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 روایتی تصویری از عصر عاشورا در غزه... خدایا ما چرا نمی‌میریم از این درد  جنگ نرم ودشمن شناسی 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی @varjovi @shohadayevarjovi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰 تحلیل نشریه هافینگتون پست آمریکا درباره قیام امام حسین(ع) ❇️ اگر ایستادگی حسین(ع) نبود، اسلام مدت ها پیش یک دین مرده بود. این ایستادگی در برابر بی عدالتی، برای مدت طولانی مسلمانان را در امنیت و سلامت نگه داشت. 🔹شاید مهمترین درسی که می توانیم از حسین(ع) و لشکر او بگیریم، مقاومت و فداکاری باشد. مهاتما گاندی زمانی گفته بود: «اگر لشکری ​​مثل 72 سرباز حسین داشتم، در 24 ساعت آزادی هند را به دست می آوردم». 🔹امروزه در تمام دنیا، مردم در برابر ظلم و بی عدالتی مقاومت می کنند و حسین(ع) را الگو قرار می دهند. 🔹کتابهای شما هرگز به شما نیاموختند که بسیاری از مردان و زنان بزرگ (نویسندگان، مورخان، روسای جمهور، برندگان جایزه نوبل، هنرمندان و غیره) چه احترامی برای حسین(ع) قائل بودند. ✅ شخصیت حسین(ع) و واقعه کربلا فقط یک الگو و داستان برای مسلمانان شیعه نیست، بلکه الگو و داستانی برای بشریت است. منبع: https://www.huffpost.com/entry/who-was-hussein-and-why-d_b_12429072 @didebangharb 🔴چهره واقعی غرب  جنگ نرم ودشمن شناسی 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی @varjovi @shohadayevarjovi
برشی از واقعه عاشورا ❇️ بی بصیرتی، سکوت و دنیاگرایی حاصل واقعه عاشورا ؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛ در تاریخ آمده است؛ عده‌ای در کربلا وقتی صحنه جنگ را دیدند در گوشه ای نشستند و از سر دلسوزی دعا می کردند تا امام حسین علیه السلام کشته نشود! این گروه از یاران امام، از بیم جنگ و کشته شدن، امام معصوم شان را در معرکه تنها گذاشتند و مسلخ رفتنش را به نظاره نشستند و در خلق عاشورا شریک شدند. 🔹نکته و نظر: 👈 مصداق بارز کوفیان در این زمان، آنهایی هستند که؛ 🔺صرفا قرآن می خوانند، 🔺 نماز و روزه به پا می دارند، 🔺مجلس عزا اقامه می کنند، 🔺در عزاداری ها شرکت می‌کنند، 🔺حج می روند، 🔺 بعضا و یا کامل خمس و زکات شان را هم می پردازند. اما در همراهی و حمایت جهادی از امام و ولی امرشان در مقابله با یزیدیان زورگو و ظالم زمان، در لاک دنیاگرایی، تساهل و تسامح فرو می روند تا خسارتی متوجه آنها نشود. امام جامعه مان، در دفاع از دین و کشور امام حسین، نیاز به یار مبارز دارد. اگر هم پای او نشویم نه تنها هیچ یک از اعمال مذکور پذیرفته نمی شود، بلکه باید به امام حسین در روز جزا پاسخگو باشیم. چون راه امام خامنه ای حفظه الله، تداوم راه امام حسین علیه السلام است و بس. ✍ محمدعلی برزگر، مدرس دانشگاه منبع/کانال اساتيد بسیجی دانشگاه 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی @varjovi @shohadayevarjovi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
در عاشورا، صدای بی‌پناهان غزه باشیم/اسرائیل به سزای اعمالش می‌رسد 🔺رئیس مجلس: بمباران مدارس و خانه‌ها شاهدی است بر بی‌رحمی بی‌پایان صهیونیست‌ها و حامیان آمریکایی آنها. این روزها می‌گذرد؛ اسرائیل به سزای اعمالش می‌رسد؛ فلسطینیان سرزمین خود را پس می‌گیرند و روسیاهی می‌ماند به دولت‌های غربی‌ای که از این جنایات پشتیبانی کردند. در عاشورا، صدای بی‌پناهان غزه باشیم. 🔗 mehrnews.com/x35sbS منبع/ خبرگزاری مهر 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی @varjovi @shohadayevarjovi