12.25M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
♨️عارف معاون آقای پزشکیان گفته نگذارید بگم در چه شرایطی کشور را تحویل گرفتم!
♦️ آقای عارف پدر پسری که گفت ما ژن برتریم، این کلیپ را ببین!
📌اعترافات تکاندهنده جهانگیری و وزرای دولت روحانی، در اولین جلسه با شهید رئیسی در پاستور
ببین هم حزبی شما روحانی، چه ویرانهای بدتر از #کشور_جنگ_زده تحویل شهید رئیسی داده!
شهید رئیسی هر ماه ۱۵ هزار میلیارد تومان بدهی ارباب شما روحانی را پرداخت کرد و هزاران واحد تولیدی را احیاء کرد و....
منبع/ کافه سیاسی
📡 محتوای سیاسی پایگاه خبری ورجوی
🕯 میعادگاه شهدا | #روشنگری
@varjovi
@shohadayevarjovi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 نشست شورای امنیت و درخواست دوباره آتشبس در غزه
🔸در نشست شورای امنیت، آمریکا مواضع خود را در حمایت کامل از جنایات رژیم صهیونی تکرار کرد و مدعی تلاش برای پایان دادن به جنگ غزه شد!
منبع/ کافه سیاسی
📡 محتوای سیاسی پایگاه خبری ورجوی
🕯 میعادگاه شهدا | #روشنگری
@varjovi
@shohadayevarjovi
41.34M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🚨 آقای تحلیلگر / ناباوری صهیونیست ها از اعلام آتش بس / سرلشکر باقری: چیزی فراتر از تصورات اسرائیل برایش در نظر گرفتیم
#شبنامه / تحولات فلسطین / آتش بس با لبنان رسما اعلام شد / ناباوری مقامات صهیون درخصوص آتش بس ادامه دارد /ضربه میلیارد دلاری پهپاد چند هزار دلاری مقاومت به صهیون / شاهکار مقاومت غزه علیه صهیونیست ها / قسمت ۱۷۶۷
✅ آقای تحلیلگر
📡 محتوای سیاسی پایگاه خبری ورجوی
🕯 میعادگاه شهدا | #روشنگری
@varjovi
@shohadayevarjovi
10.68M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
👤 فریادهای کارشناس اسرائیلی در مخالفت با آتش بس در لبنان!
⚜نتانیاهو، یکسال است که داریم کشته میشویم، با آتش بس میخواهی ما را به کجا ببری؟!
#کاوش_مدیا
⚜کانال تحلیل سیاسی
📡 محتوای سیاسی پایگاه خبری ورجوی
🕯 میعادگاه شهدا | #روشنگری
@varjovi
@shohadayevarjovi
27.76M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⚜آتش بس بین لبنان و اسرائیل تا احتمالا ساعاتی دیگر➖طرح کارشناس اینترنشنال برای تجزیه ایران➖سخنان عارف
🗓۶ آذر ماه ۱۴۰۳
#امیر_آرشام
⚜کانال تحلیل سیاسی
📡 محتوای سیاسی پایگاه خبری ورجوی
🕯 میعادگاه شهدا | #روشنگری
@varjovi
@shohadayevarjovi
معنای آتشبس در لبنان چیست؟
▪️دستاورد یا اجبار برای نتانیاهو
🔹توافق آتش بس میان حزب الله لبنان و رژیم صهیونیستی در حالی اعلام شده که از یکسو موانع زیادی بر سر راه یک آتش بس پایدار میان دو طرف وجود دارد بخصوص آن که بنا بر اعلام مقامات حزبالله لبنان، اعتمادی به رعایت و پایبندی آن از سوی صهیونیستها نیست که سابقه طولانی در بیتوجهی به توافقات و تعهدات بینالمللی دارند.
🔹از سوی دیگر برخلاف غزه، جنگ در جنوب لبنان با سرعتی بالا تنها پس از ۵۶ روز برای نخستین بار متوقف میشود.
🔹این آتش بس قرار است دستکم ۶۰ روز به طول بینجامد و در این مدت برای فازهای بعدی آن مذاکره و تصمیمگیری شود.
🔹کابینه امنیتی اسرائیل از ساعت ۱۶ عصر به وقت محلی تشکیل جلسه داد و در یک نشست پرتنش نهایتاً آتش بس در جنوب لبنان را تایید کرد.
🔹قرار است آتش بس امشب به صورت رسمی اعلام و اجرای آن از فردا ساعت ۱۰ صبح به صورت رسمی آغاز شود.
🔹اما واقعیت این است که اسرائیل با اقدامات سنگین نظامی نتوانست هیچ یک از دو هدف راهبردی را که بدون عقب راندن حزب الله از مناطق حاشیه مرز مشترک امکان پذیر نبود، محقق سازد.
🔹اساساً به همین دلیل بود که اسرائیل «تبادل آتش» با حزبالله را پس از یکسال به «جنگ» مبدل کرد؛ زیرا از طریق حملات پرتعداد پرتابهای (طبق ادعای ارتش اسرائیل ۸ حمله به ازای هر یک حمله حزبالله) و ترور فرماندهان لبنانی موفق نشد، حزبالله را وادار به پذیرش اتمام تبادل آتش و صرف نظر کردن از شرط آتش بس در غزه سازد.
🔹تل آویو پس از آنکه برخلاف ادعاهای پرطمطراقش نتوانست اهداف خود را از طریق عملیات نظامی محقق کند، حالا مجبور به پذیرش آتش بس است.
🔹نتانیاهو پیشتر گفته بود حزب الله لبنان و تجهیزاتش را نابود کرده است!
☄☄ اخبار خیلی فوری
📡 محتوای سیاسی پایگاه خبری ورجوی
🕯 میعادگاه شهدا | #روشنگری
@varjovi
@shohadayevarjovi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌توافق با لبنان به معنای توقف جنگ نیست.
💬 وزیر خارجه رژیم صهیونیستی:
🔻 موفقیت هر گونه توافق آتش بس در لبنان منوط به توقف تسلیح دوباره حزب الله و جلوگیری از بازگشت آن به جنوب رودخانه لیتانی است.
🔻 هر کشوری که قصد اجرای حکم دیوان بین المللی دادگستری درباره بازداشت نتانیاهو گالانت را دارد، باید در این تصمیم تأمل و درنگ کند.
💬 سفیر این رژیم در واشنگتن:
🔻 توافق، پایان جنگ نخواهد بود، بلکه شامل آتش بس خواهد بود که هر روز ارزیابی خواهد شد.
☄☄ اخبار خیلی فوری
📡 محتوای سیاسی پایگاه خبری ورجوی
🕯 میعادگاه شهدا | #روشنگری
@varjovi
@shohadayevarjovi
8.24M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⭕️ راه کاهش تنش با آمریکا این است: باج بدهیم!
♦️گزیدهای از بیانات رهبر معظم انقلاب درباره دشمنی همیشگی و پایانناپذیر آمریکا با ایران
┄┅═✧☫✧●زاغ سیاه●✧☫✧═┅┄
📡 محتوای سیاسی پایگاه خبری ورجوی
🕯 میعادگاه شهدا | #روشنگری
@varjovi
@shohadayevarjovi
جهان آرا - دوشنبه 5 آذر 1403.mp3
46.41M
🎧 بشنوید| برنامه تلویزیونی «جهان آرا»
👈🏼عنوان: تقویت خودباوری ملی
تبیینی بر مصادیق تاریخی بیان شده توسط رهبر انقلاب در سخنرانی هفته بسیج مستضعفان
🔰صوت کامل گفتوگو با:
▪️دکتر شهریار زرشناس
عضو هیات علمی دانشگاه سوره
◽️دوشنبه ۵ آذر ۱۴۰۳
🆔 منبع/ جهان آرا
📡 محتوای سیاسی پایگاه خبری ورجوی
🕯 میعادگاه شهدا | #روشنگری
@varjovi
@shohadayevarjovi
سلام همراهان گرامی امروز پروژه نفوذ تاریخ اسلام استاد رجبی دوانی
منبع/ رویدادها و تحلیل ها
📡 محتوای سیاسی پایگاه خبری ورجوی
🕯 میعادگاه شهدا | #روشنگری
@varjovi
@shohadayevarjovi
👇👇👇
سازمان نفوذ در صدر اسلام را بهتر بشناسیم
بدترین دوران زندگی امیرالمومنین(ع) از جنگ نهروان به بعد است تا موقع شهادت حضرت، چرا؟ چون حضرت پایگاهش را در بین مردم از دست داده و اطاعتش نمیکنند.
به گزارش گروه رسانههای خبرگزاری تسنیم، متن پیشرو، حاصل سخنرانی «دکتر محمدحسین رجبی دوانی» در دوره تخصصی «نفوذ» است که توسط «موسسه طلوع» و با همکاری «شبکه اعزام سخنران و استاد عمّار» در تهران برگزار شده است. موضوع این نشست، «نفوذ در صدر اسلام» میباشد.
در این گفتار، ما بحث نفوذ را در دوران صدر اسلام، یعنی دوران رسالت پیامبر(ص) و حکومت امیرالمومنین(ع) علی(ع) مورد بررسی قرار خواهیم داد. بحث را در سه محور ارائه خواهیم داد:
اول معرفی جریان های نفوذ، دوم زمینه سازان نفوذ، و سوم پیامدهای نفوذ. همانطور که میدانید پیامبر(ص) در مکه ظهور کرد و به مدت سیزده سال فقط در حد تبلیغ میتوانست فعالیت کند. ظهور اسلام، منافع اقتصادی و سیاسی اشرافیت قریش را تهدید میکرد؛ لذا اشرافیت مکه از ابتدا در مقابل اسلام قد علم کرد.
در آغاز با دعوت پیامبر(ص)مماشات کردند، بعد سعی کردند پیامبر(ص) را تطمیع کنند، بعد به جنگ با قران رفتند. در مرحله بعد شکنجه و آزار نومسلمانان را پیش گرفتند. سپس به پیشنهاد دروغین صلح روی آوردند و پیشنهاد دادند که یک مدتی پیامبر(ص) خدایان مشرکین را بپرستند و آنها هم خدای پیامبر(ص) را بپرستند و در نهایت هر خدایی که بهتر بود را بپذیرند. پیشنهادی که در ظاهر منصفانه به نظر میرسید اما با نزول سوره کافرون، این پیشنهاد دروغین -که قابل تشبیه به تعبیر «دست چدنی و دستکش مخملی» که رهبری برای آمریکا به کار بردند- را بر ملا کرد. در تاریخ داریم که وقتی این آیات را شنیدند، دشمنی خودشان را با پیامبر(ص) بیشتر کردند و معلوم شد که در ادعای خودشان صادق نبودند. در نهایت رو به تحریم بنیهاشم آوردند.
جالب است درآن زمان هنوز همهی بنیهاشم مسلمان نشده بودند، اما بجز دو نفر، همه بنیهاشم مدافع و پشتیبان پیامبر(ص) بودند. آن دو نفر هم یکی ابولهب بود و دیگری هم ابوسفیان بن حارث بن عبدالمطلب –که این غیر از ابوسفیان اموی است- یعنی فقط یک عمو و یک عموزاده از کل بنیهاشم با پیامبر(ص)مخالف بودند. لذا به تحریم روی آوردند که یا بنیهاشم پشت پیامبر(ص)را خالی کنند یا اینکه همه با هم از میان بروند. در این مقطع میبینید که بنیهاشم – اعم از مشرک و مسلمان- دست از حمایت پیامبر(ص)برنمیدارند و در نهایت این قریش است که به زانو در میآید. اما شما ببینید همین بنیهاشم بعد از وفات پیامبر(ص) از علی ع) حمایت نمیکنند، در حالیکه همگی مسلمان شده اند. اصلا حضوری درآن قضایای بعد از رحلت پیامبر(ص) ندارند. بدتر از آن در زمان قیام امام حسین(ع) است که شما اثری از بنیهاشم نمیبینید. آیا بنیهاشم در آن زمان فقط هفده مرد داشت که در کنار امام حسین(ع) بجنگند و به شهادت برسند؟ در نهایت هم وقتی تحریم نتیجه نداد، نقشه قتل پیامبر(ص) را کشیدند که با هجرت پیامبر(ص) این نقشه خنثی شد و دوران مکه به پایان رسید. حضور حضرت در مدینه دولت اسلام را پدید آورد.
آغاز پروژه نفوذ پس از فتح مکه
در مدینه وقتی دو قبیله اوس و خزرج رو به پیامبر(ص) آوردند، پیامبر(ص) توانست با حمایت خواص این دو قبیله حکومت و دولت خود را شکل دهد. اشرافیت قریش به شدت احساس خطر کرد از اینکه پیامبر(ص) حکومت تشکیل دادند. به سرعت جنگهایی را به پیامبر(ص) تحمیل کردند.
یک ماه بعد از هجرت عدهای همراه ابوجهل آمدند به مقابله با پیامبر(ص) که ایشان به سرعت دفعشان کرد. بعد از آن، عکرمهبنابیجهل آمد و پیامبر(ص) عده ای را به فرماندهی حضرت حمزه برای مقابله فرستاد. جنگ بدر را هم تحمیل کردند و اسلام پیروز شد. بعد ازآن، جنگ احد را تحمیل کردند و باز هم اسلام در مرز پیروزی بود که اگر نافرمانی عدهای نبود، احد به شکست نمیانجامید. بعد هم جنگ احزاب را که بزرگترین ائتلاف دشمنان اسلام بود ایجاد کردند و شکست خوردند. یعنی فهمدیدند از راه نظامی هم حریف اسلام نیستند.
با صلح حدیبیه اینها اعتراف کردند که اسلام قدرتی است که نمیتوانند آن را نادیده بگیرند. صلح حدیبیه هم برد-باخت بود. برد کامل برای اسلام و باخت کامل برای دشمن. همزمان با فتح مکه، افرادی که مقابل اسلام بودند باید از بین میرفتند و اعدام میشدند؛ مانند ابوسفیان و صفوان و عکرمه و غیره. درست است که در روز فتح مکه پیامبر(ص) فرمودند امروز روز مرحمت است، ولی برای افرادی که مقابل اسلام بودند حکم اعدام صادر کرده بودند. فرموده بودند بعضی از اینها را حتی اگر به پرده کعبه آویزان شدند، اعدام کنید. منتها اینها از ترس جان و برای اینکه دیگر در قالب دشمنی مستقیم نمیتوانستند به اهداف شان برسند، توسط برخی واسطههایی که از نزدیکان پیامبر(ص) هم بودند خدمت ایشان رسیدند و ایمان آوردند. سیاست حضرت و عطوفت اسلام این ب
ود زمانی که کسی میخواهد مسلمان شود و شهادتین را بر زبان جاری میکند تا خلافش ثابت نشده باشد، باید از او بپذیرد.
حضرت پذیرفت و ابوسفیان از مرگ نجات پیدا کرد. منتهی پیامبر(ص) میدانست که او ایمانش واقعی نیست. چطور میشود جلوی نفوذ آنها را گرفت؟ نمیشود که مانع از حضور آنها در بین مسلمآنها ومساجد شد. پیامبر(ص) تدبیر دقیقی اندیشید. در آن زمان مکه معتبرترین شهر کل عرب غیر از یمن بود، پایگاه بتها درانجا بود و شریفترین قبیله به اعتبار کعبه، قریش بود. پیامبر(ص) مکه را از اعتیار سیاسی می اندازد که قریش و ابوسفیان نتوانند در عالم اسلام از این فرصت استفاده کنند. ایشان مکه را تبدیل کرد به یک شهر دارای بُعد مذهبی که فقط احکام و فریضه حج آنجا انجام شود. هنوز مقدسترین مکان هست اما از نظر سیاسی دیگر اعتبار زیادی ندارد.
با اینکه مکه رجال و سیاستمداران با سابقه ای دارد، یک جوان بیست و یک ساله ناشناس و عادی را بعنوان فرماندار مکه منصوب میکند و نشان میدهد مکه از لحاظ سیاسی بی اعتبار است و خود به مدینه برگشت تا جلوی نفوذ آنها در اسلام را بگیرد. البته ابوسفیان و قشر آنها فهمیدند برای اینکه بتوانند در عرصه سیاسی باشند و کاری را که در زمان جاهلیت نتوانستند به انجام برسانند، در پوشش اسلام انجام بدهند، باید نفوذ پیدا کنند در جایی که مدیریت سیاسی جامعه اسلامی در انجا متمرکز است. به همین خاطر با آن همه تعصب بر روی مکه آنجا را رها کرده و به مدینه میآیند. ابوسفیان با زن خود هند و نیز دیگران میآیند و مقیم مدینه میشوند تا در عرصه سیاسی باشند. پیامبر(ص) باز متوجه است لذا به آنها هیچ میدانی نمیدهد. بعد از فتح مکه تا رحلت پیامبر(ص) حدود دو سال میگذرد، پیامبر(ص) حاضر است از توان ابوسفیان –ابوسفیان با اینکه چهره منفی بود، اما آدم توانمندی بود- استفاده نکند. چون میداند او قصد نفوذ دارد، هیچ پست و مسولیتی نمیدهد.
قدرت گرفتن جریان نفوذ در ارکان قدرت در دوران خلفا
ولی متاسفانه بعد از رحلت پیامبر(ص) که خلافت غصب شد و ولایت به انزوا فرستاده شد، ما میبینیم که غاصبان، زمینه نفوذ اینها را آنهم در حاکمیت اسلام فراهم میکنند. این خیلی عجیب است، گفتن این همه مقدمه برای رسیدن به این نتیجه بود. ابوسفیان موقع رحلت پیامبر(ص) در سفر تجاری شام بود و داشت برمیگشت. به ظاهر برای تجارت رفته بود اما آدم سیاسی کاریست، در راه از کاروانیان پرسید از مدینه چه خبر؟ گفتند پیامبر(ص) رحلت کرده است. خیلی تکان خورد. فورا پرسید چه کسی جای پیامبر(ص) را گرفت؟ گفتند ابوبکر. نتوانست قبول کند. عکس العمل نشان داد و جالب است تاریخ ثبت کرده است که گفت به سر علی و عباس این دو مظلوم بنیهاشم چه آمد؟ گفتند مردم دور آنها را نگرفتند و سقیفه به کام آنها تمام شد.
حالا ببینیم ابوسفیان دنبال چه است، گفت من به محض اینکه به مدینه برسم این شهر را از سواره و پیاده پرمیکنم و حق علی را میگیرم و به او باز میگردانم! شعری هم سرود که من فضای مدینه را چنان غبارآلود میبینم که جز با ریختن خونهای فراوان این غبار فرونمیشیند. آمد به مدینه و نزد عباس رفت. تسلیت گفت و گفت چرا اجازه دادید حقتان را ضایع کنند؟ عباس گفت مردم ما را رها کردند. ابوسفیان گفت من میتوانم حق علی را بگیرم و به شما بنیهاشم برگردانم. از مکه تمام قریش را میریزیم داخل مدینه و خلافت را از اینها پس میگیریم. عباس استقبال کرد و او را پیش امیرالمومنین(ع) آورد. طرح موضوع کرد اما حضرت نپذیرفت. میداند ابوسفیان برای خدا این کار را نمیکند. او دنبال این است که کاری را انجم دهد که در جاهلیت نتوانست انجام بدهد یعنی محو اسلام! هرچه اصرار کرد امیرالمومنین(ع) نپذیرفت.
ابوسفیان با ابوبکر دشمن بود اما نه بخاطر امیرالمومنین(ع) بلکه بخاطر اشرافیت جاهلی! برایش سخت بود که ابوبکری که از تیرهی پست قریش است بر او که از اشراف قریش است رهبری کند. ابوسفیان زمان خلافت عثمان پیرمردی شده بود که دوچشمانش کور بود. جمع بنیامیه نزد عثمان بود. پرسید آیا غریبهای بین ما است یا نه گفت نه، گفت قسم به چیزی که ابوسفیان به آن اعتقاد دارد -معلوم است هنوز در حال و هوای بت هاست- ما با بنیهاشم سر قدرت دعوا داشتیم. روزگاری به کام بنیهاشم بود و الان به کام ما بنیامیّه است. فلذا به شما فرزندان امیّه توصیه میکنم این خلافت را مثل یک گوی بین خودتان بچرخانید و نگذارید از بین شما خارج بشود.
دیدگاه او این است. آیا او دنبال گرفتن حق امیرالمومنین(ع) است؟! معلوم است که خیر! امیرالمومنین(ع) راه نداد که او بخواهد کارش را انجام بدهد ولی خلیفه اول متاسفانه این راه نفوذ را برای آنها باز کرد، چگونه؟ ابوسفیان زیر بار نرفت که با او بیعت بکند چون آدمی بود متنفذ و رئیس بنیامیّه بود و از نظر اقتصادی هم قوی بود و یک عده در مکه هنوز او را به عنوان بزرگ دیروز مکه قبول داشتند.