eitaa logo
شوخ طبعي‌ها و حكايات طلبگي
303 دنبال‌کننده
2.3هزار عکس
923 ویدیو
65 فایل
فی الواقع خداوند اِند لطافت اِند بخشش اند بی خیال شدن اند چشم پوشی و اِند رفاقت است قنبر امام علی (ع) غم‌‌بر است لَا تَأْخُذُهُ سِنَةٌ وَلَا نَوْمٌ؛ یعنی خدا دائم آنلاین است نوبت نمی خواد، پول زیر میزی نمی خواد و... @ghadiri313
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از ابوالفضل ساجدی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اهمیت زیاد «توسلات»: 🔹ماجرای تشرف «حاج محمد» به محضر امام زمان (عج) با توسل به «حضرت نرجس خاتون» (س) 🔺با بیان دلنشین آیت الله ناصری (ره) 👌بسیار شنیدنی 🔰@Sajedi_ir
تقدیر از ریاست محترم جمهور.pdf
110.7K
تقدیر و تشکر از مواضع ریاست محترم جمهور در هفتاد و هشتمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد @islamicpa
پرسش: بنده چند سال است به طلبگی مشغولم. از روزی که معراج السعاده را خوانده ام؛‏‎ ‎‏دچار تشویش فکر و وسواس در ترک محرمات و مباحات و مستحبات شدم. اگر کار‏‎ ‎‏بر من مشکل نشده بود، هرگز از شما عاجزانه درخواست راه حل نمی کردم‏‎ ‎‏و وقت‏‎ ‎‏شما را نمی گرفتم. معراج السعاده می گوید: «در مقام زهد باید بتوانی از هرچه حلال‏‎ ‎‏است، حتی نوشیدن آب خنک و خوردن یک تومان کیک یا غیر آن خودداری کنی»؛‏‎ ‎‏اما آیۀ‏‏ شریفه می فرماید: «چه کسی حرام می کند زینت های حلال خدا را...»؟ مع هذا با‏‎ ‎‏خیلی از مراجع و علما مشورت نمودم؛ اما هر کدام به یک طرف امر می کنند و از طرف‏‎ ‎‏دیگر منع می کنند. بنده می¬خواهم در این مسأله نیز همچون مسائل دیگر از مجتهدم‏‎ ‎‏تقلید کنم. شما را به خدا حکم امام را در طریقه صحیح این مشکل بیان فرمایید.‏‎ ‎‏ ‏‏ امام خمینی: استفاده از حلال بدون اسراف و تبذیر اشکال ندارد. 🌸
بسم الله الرحمن الرحیم چهار پناهگاه در قرآن آقا امام صادق (عليه السّلام) فرمود: در شگفتم از كسى كه از چهار چيز مى‌هراسد چرا به چهار چيز پناه نمي برد: (۱) شگفتم از آنكه چرا پناه نمى‌برد به فرمودۀ خداى عز و جل« حَسْبُنَا اَللّٰهُ‌ وَ نِعْمَ‌ اَلْوَكِيلُ‌ » خداوند ما را بس است و چه وكيل خوبى است زيرا شنيدم خداى جل جلاله بدنبال آن مي‌فرمايد: بواسطۀ نعمت و فضلى كه از طرف خداوند شامل حالشان گرديد باز گشتند و هيچ بدى به آنان نرسيد. (۲) و شگفتم در كسى كه است چرا پناه نمى‌برد به فرمودۀ خداى عز و جل:« لاٰ إِلٰهَ‌ إِلاّٰ أَنْتَ‌ سُبْحٰانَكَ‌ إِنِّي كُنْتُ‌ مِنَ‌ اَلظّٰالِمِينَ‌ » زيرا شنيدم خداى عز و جل بدنبال آن ميفرمايد در خواستش را برآورديم و از اندوه نجاتش داديم و مؤمنين را هم چنين مي‌رهانيم. (۳) و در شگفتم از كسى كه در بارۀ او به كار رفته چرا به فرمودۀ خداى تعالى پناه نمى‌برد« وَ أُفَوِّضُ‌ أَمْرِي إِلَى اَللّٰهِ‌ إِنَّ‌ اَللّٰهَ‌ بَصِيرٌ بِالْعِبٰادِ »:كار خود را بخدا واگذار مي كنيم كه خداوند به حال بندگان بينا است) زيرا شنيدم خداى بزرگ و پاك به دنبالش مى‌فرمايد خداوند او را از بديهائى كه در بارۀ او بحيله انجام داده بودند نگه داشت. (۴) و در شگفتم از كسى كه دنيا و آرايش آن است چرا پناهنده نمي‌شود بفه رمايش خداى تبارك و تعالى(« مٰا شٰاءَ اَللّٰهُ‌ لاٰ قُوَّةَ‌ إِلاّٰ بِاللّٰهِ‌ ») (آنچه خدا خواست همان است و نيروئى جز به يارى خداوند نيست) زيرا شنيدم خداى عز اسمه بدنبال آن ميفرمايد اگر چه مرا در مال و فرزند از خودت كمتر مى‌بينى ولى اميد هست كه پروردگار من بهتر از باغ تو مرا نصيب فرمايد (و كلمۀ: عسى در اين آيه به معناى اميد تنها نيست بلكه به معناى اثبات و تحقق يافتن است). 🌸 أَبَانُ بْنُ عُثْمَانَ وَ هِشَامُ بْنُ سَالِمٍ وَ مُحَمَّدُ بْنُ حُمْرَانَ عَنِ الصَّادِقِ (علیه السلام) قَالَ: عَجِبْتُ لِمَنْ فَزِعَ مِنْ أَرْبَعٍ كَيْفَ لَا يَفْزَعُ إِلَى أَرْبَعٍ (۱) عَجِبْتُ لِمَنْ خَافَ كَيْفَ لَا يَفْزَعُ إِلَى قَوْلِهِ- حَسْبُنَا اللَّهُ وَ نِعْمَ الْوَكِيلُ فَإِنِّي سَمِعْتُ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ يَقُولُ بِعَقَبِهَا فَانْقَلَبُوا بِنِعْمَةٍ مِنَ اللَّهِ وَ فَضْلٍ لَمْ يَمْسَسْهُمْ سُوءٌ (۲) وَ عَجِبْتُ لِمَنِ اغْتَمَّ كَيْفَ لَا يَفْزَعُ إِلَى قَوْلِهِ- لا إِلهَ إِلَّا أَنْتَ سُبْحانَكَ إِنِّي كُنْتُ مِنَ الظَّالِمِينَ فَإِنِّي سَمِعْتُ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ يَقُولُ بِعَقَبِهَا- وَ نَجَّيْناهُ مِنَ الْغَمِّ وَ كَذلِكَ نُنْجِي الْمُؤْمِنِينَ (۳) وَ عَجِبْتُ لِمَنْ مُكِرَ بِهِ كَيْفَ لَا يَفْزَعُ إِلَى قَوْلِهِ- وَ أُفَوِّضُ أَمْرِي إِلَى اللَّهِ إِنَّ اللَّهَ بَصِيرٌ بِالْعِبادِ فَإِنِّي سَمِعْتُ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ يَقُولُ بِعَقَبِهَا- فَوَقاهُ اللَّهُ سَيِّئاتِ ما مَكَرُوا (۴) وَ عَجِبْتُ لِمَنْ أَرَادَ الدُّنْيَا وَ زِينَتَهَا كَيْفَ لَا يَفْزَعُ إِلَى قَوْلِهِ- ما شاءَ اللَّهُ لا قُوَّةَ إِلَّا بِاللَّهِ فَإِنِّي سَمِعْتُ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ يَقُولُ بِعَقَبِهَا- إِنْ تَرَنِ أَنَا أَقَلَّ مِنْكَ مالًا وَ وَلَداً. فَعَسى‏ رَبِّي أَنْ يُؤْتِيَنِ خَيْراً مِنْ جَنَّتِكَ وَ عَسَى مُوجِبَةٌ من لا يحضره الفقيه، ج‏۴، ص: ۳۹۲؛الأمالي( للصدوق)، ص: ۶؛الخصال، ج‏۱، ص: ۲۱۸. 🌸
معیشت طلاب چند روز قبل با یکی از اساتید سطوح عالی حوزه صحبت می کردم متوجه شدم که مرکزی برای آموزش کارشناسان فقه دعوت کرده است و بعد از گذشت شش ماه هنوز حق آموزش را به او نداده است. الان هم یکی از دوستان تماسی گرفت پرسید برای ما کتابی ارزیابی کردید حق الزحمه دادیم به شما؟ اگر نداده ایم باید به ما تذکر می دادید. گفتم واقعا روم نمیشه. ایشان گفت مشکلات اقتصادی سبب میشه آدم کم کم رو دار بشه. جایی برای سخنرانی دعوت کردند الان می گویند ببخشید سه سال قبل هم دعوتتون کرده بودیم فراموش کردیم حق سخنرانی بدهیم. معمولا افراد و مراکز غیرحوزی تصور می کنند طلاب حقوق رسمی دارند نمی دانند از نظر معیشتی مشکل دارند برای همین دقت نمی کنند زود حق التدریس یا حق التالیف طلبه را بدهند. البته برخی از مراکز حوزی هم با تاخیر تسویه می کنند چون می گویند بودجه ندانیم. 🎈
هدایت شده از زندگي آرام
✂️برشی از یک مشاوره 🌸مراجع: جوانی عراقی 🌸احساس ارزشمندی 🌸اعتماد به نفس 🌸همانندسازی identification با امام خمینی(ره) 🌸غبطه مشاور 🕌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 وقتی استاد قرائتی در مجلس خواستگاری، پیچ و مهره‌های پدر زن رو باز میکنه😄 - 🤣 😂 🤣😆😍😜
بهلول پسر عموی هارون بود او مرد خردمندی بود..... بشنو ضرر نمیکنی 😁 www.aparat.com/v/IO5sv?t=809
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از زندگي آرام
مرهمی بر زخمیان طلاق(کودکان)1 زخمیان طلاق: فرزندان، زوج، خانواده ها و جامعه. 🔆
هدایت شده از زندگي آرام
مرهمی بر زخمیان طلاق(کودکان)2 زخمیان طلاق: فرزندان، زوج، خانواده ها و جامعه. 🔆
شوخ طبعي‌ها و حكايات طلبگي
عزیزی اشکال کردند که عنوان مقاله: زخم خورده خیلی خشن است واقعیت این است که آسیب ها جدی است از سویی دیگر به قول هندریکس خانواده درمانگر مشهور هیچ رابطه ای بدون زخم نیست طلاق که جای خود دارد. 🔆
هدایت شده از احد
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♦️شوخی های یک شهید در هنگام مصاحبه 🔹احسان محبوبی؛ همین جوان شوخ این فیلم سال ۶۵ در سن بیست سالگی، در عملیات کربلای پنج شهید شد. داداش بزرگ‌ترش حسن، هم سال۶۲ در والفجر چهار شهید شده بود. نثار روح باصفای این شهید عزیز صلوات و فاتحه‌ای بخوانیم. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ‌‌‌کانال رسمی صابرین نیوز👇🏼 ▪️ @Saberin_fa
بنده خدایی در فیسبوک گفته بود استفاده از فیلترشکن حرام است. یکی به او گفته بود تو با قند شکن وارد فیسبوک شده ای؟!😃😂 مباحث کلامی را نمی شود با ادله درون دینی در ابتدا وارد شدن به دین پذیرفت. اول باید عقل و فلسفه به ما کمک کند که دین و انبیا و وحی خطاناپذیر برای سعادت ما لازم است بعد از مباحث درون دینی کمک بگیریم.
هدایت شده از A.A.N
گوش کن هفت آسمان درشور و حالی دیگرند/عرشیان و فرشیان نام * محمد *میبرند/میلاد پیامبر نور و رحمت بر همه شما مبارک باد
آیت الله مظاهری امام باقر مي‌فرمايند: «الْكَمَالُ‏ كُلُ‏ الْكَمَالِ‏ التَّفَقُّهُ‏ فِي الدِّينِ وَ الصَّبْرُ عَلَى النَّائِبَةِ وَ تَقْدِيرُ الْمَعِيشَةِ»[1]؛ كمال انسان و بالاترین كمال او، عالم شدن در دين و صبر در بلا و اندازه‌گیری در زندگى است. فراز اوّل روايت، راجع به تفقّه در دين، به معناي آشنایی در مسائل اسلامی و فهم و تفهّم علوم ديني است. پيامبر گرامي«صلّی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلّم» مي‌فرمايند: علوم ديني بر سه قسم است: اعتقادات، اخلاق واحکام. «إِنَّمَا الْعِلْمُ ثَلَاثَةٌ آيَةٌمُحْكَمَةٌ أَوْ فَرِيضَةٌ عَادِلَةٌ أَوْ سُنَّةٌ قَائِمَةٌ وَ مَا خَلَاهُنَّ فَهُوَ فَضْلٌ»[2] تفقه در اعتقادات، تفقه در احکام و تفقه در اخلاق، انسان را کامل مي‌کند. علوم پایه در دين و اساس علم دين، اعتقادات، اخلاق و احکام است و تفقّه در اين سه علم، انسان را به کمال مي‌رساند و رستگار مي‌کند. منابع اصلي علوم ديني نيز قرآن کريم و روايات اهل‌بيت«سلام‌الله‌علیهم»است. قرآن کريم، حاوي همۀ علوم است و همه چيز در آن هست: «وَ لا رَطْبٍ‏ وَ لا يابِسٍ إِلاَّ في‏ كِتابٍ مُبينٍ»[6]؛ در حالي که مثلاً کتاب فلسفه يا کتاب علوم طبيعي نيست، امّا همۀ علوم در آن نهفته است و کسي که مي‌خواهد به کمال برسد، بايد با قرآن انس داشته باشد. روايات شريف اهل‌بيت«سلام‌الله‌علیه» در کتبي نظير اصول کافي، در هر سه بخش اعتقادات، اخلاق و احکام، فراوان است و بايد مطالعه شود. من از همه تقاضا دارم به‌جاي اتلاف وقت در جلسات يا ديدن فيلم‌هاي بيهوده و بدون نتيجه، در اعتقادات، اخلاق و احکام دين مطالعه کنيد. تماشاي برخي از فيلم‌ها و برنامه‌ها علاوه بر اتلاف وقت، اشکال شرعي دارد، به‌ويژه براي طلبه‌ها يا افراد دانشگاهي که بايد در آن زمان فعاليّت و تحقيق علمي داشته باشند، است. اگر طلبۀ علوم ديني به جاي تفقّه در دين، وقت خود را صرف کارهاي بيهوده و تماشاي فيلم و سريال بدون نتيجه کند، از امکانات حوزه استفاده کند. ..http://almazaheri.org/Farsi/Index.aspx?ID=894&TabID=0003#_ftn3 1. الکافی، ج 1، ص 32. 2. الکافی، ج 1، ص 32: 🌸