⭕️ جمعی از سینماگران 💃 از یگانهای نظامی 👮♀ خواستن که سلاحهاشون رو زمین بذارن و به آغوش ملت برگردن
یگانهای نظامی هم جواب دادن "یه لحظه به همدیگه تجاوز نکنید ببینیم چی میگین"! 🙃 🤦♂
#جنگ_شناختی
#متروپل
23.75M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🚨🚨🚨سرود جدید و بسیار زیبا دهه هشتادی ها و نودی ها
مرکزایرانی❤️ شاه خراسانی❤️
آقا یا امام رضا مواظب کشور من باش
آقایاامام رضامراقب رهبرمن باش
#همه_خادم_الرضاییم
جیک و جیک! (گفت و شنود)
⏪گفت: دوستی میگفت؛ وقتی روسیه از طرف آمریکا و اروپا تحریم شد تمام هنرمندان و هنرپیشههای روسی را از آمریکا و اروپا اخراج کردند و از همه جشنوارهها، از جمله همین جشنواره کن محروم کردند، چرا ایران که ۴۳ سال است از طرف همین آمریکا و اروپا تحت شدیدترین تحریمها قرار دارد نه فقط هنرپیشهها و سینماگرانش تحریم نمیشوند، بلکه به تمامی جشنوارههای آمریکا و اروپا دعوت میشوند و جایزه هم دریافت میکنند؟!
◾️گفتم: خُب، چرا ؟!
◾️گفت: خودش جوابشو داد و گفت؛ برای اینکه هیچ فرماندهای در جنگ سربازان و گماشتههای خودش را تحریم نمیکند! و بعضی از این هنرپیشهها گماشته آمریکا و اروپا هستند.
◾️گفتم: ایول، حکایت این عده داستان همون گنجیشک در قصه معروف پیرزنه است که وقتی پیرزنه میخواست بیرونش کنه گفت؛ من که جیک و جیک میکنم برات، تخم کوچیک میکنم برات! بزارم برم؟! و پیرزنه دید این حیوونکی راست میگه و گفت: نه، تو بمون!
📌 مسعود فراستی: به جایزه بیارزش منتقدان «فیبرشی» که در ید قدرت راستهای نئولیبرال است، نبالید
🔹دوستان کن رفته کن زده، نه فقط در کن، که در ونیز و برلین و اسکار و... دهه هاست که دیگر خبری و اثری از هنر نیست. هر چه هست مفهوم زدگی است و سیاست زدگی بورژوایی. در مورد فیلمهای غیر اروپایی و امریکایی، پرچم اگزوتیسم همچنان در اهتزاز است و فیلمهای مضمحل غیر انسانی بی هنر با ظاهر عوامفریب، به دفاع جدی از سرمایه داری مشغولند ( «پارازیت» را بیاد بیاورید) و طبعا جایزه میگیرند.
🔹دوستان از خود بیخود نشوید و مرعوب زرق و برق و فرش قرمز. آنها هرگز فیلم ایرانی را بهتر از مردمتان نمیفهمند.و شما نیز یک شبه، «جهانی» نمیشوید. پس ملی شوید و همیشه ملی بمانید تا بعد احیانا جهانی.
🔹به جایزه بیارزش منتقدان «فیبرشی» که در ید قدرت راستهای نئولیبرال است، نبالید. این جایزه چند دهه قبل به فیلم اگزوتیک بهمن قبادی(زمانی برای مستی اسبها)، « به خاطر تصویر رقت آمیز اما دقیق از مشکلاتی که بین انسانها و اسبها مشترکند» داده شده بود. و جایزه امروز به برادران لیلا ، بخاطر «تصویر دقیق از جامعه پدر سالار» نیز در امتداد همان نگرش پاترنالیستی است. به آن افتخار نکنید و جاهلانه به مردم داغدار همیشه سربلند آبادان تقدیمش نکنید. تحمل حقارت بار گدایی جایزه فرنگی را نپذیرید. فیلمتان را برای مخاطب اینجا، نه آنجا با همه جوایزش، بسازید. هیچ فیلمساز جدی برای جایزه فیلم نمیسازد.
پشت صحنه پروژه عنکبوت 🕷
🔰 بهار سال 98 بود که دو پیج معروف و مطرح درباره پرونده سعید حنایی و ارتباط بعضی عناصر خاص با وی، مطالبی بیان کردند و به جان هم افتادند (که در اصل، دعوای زرگری بود) که حکایت از پاس کاری پرونده آن معدوم به این نهاد و آن نهاد داشت. اگر یادتان باشد همان موقع به شما عرض کردم که بی دلیل، کسی را نبش قبر نمیکنند و لابد برای آن برنامه دارند.
بهار 99 محسن تنابنده از به تولید رسیدن یک فیلم با موضوع سعید حنایی در پیجش خبر داد و بهار 1400 ابر سایتهای فیلم و سریال هالیود خبر از آغاز تولید یک فیلم با همان موضوع اما در خارج از کشور خبر دادند اما عوامل آن را معرفی نکردند ولی قول دادند که کلیه عوامل اصلی ایرانی الاصل هستند.
جمعا سه سال گذشت و الان که در حل تایپ این سطور هستم، دو فیلم اکران شده که عبارت است از:
1.عنکبوت: به نویسندگی اکتای براهنی و کارگردانی ابراهیم ایرجزاد و با بازی محسن تنابنده (در داخل کشور)
2.عنکبوت مقدس: به نویسندگی علی عباسی و افشین کامران بهرامی و کارگردانی علی عباسی و با بازی زهرا امیرابراهیمی (در خارج از کشور)
اینقدر نشانه داریم که نه متهم به توهم بشویم و نه جای فراری برای گردانندگان و پشت صحنههای فضای موجود داخلی و خارجی باشد. لطفا به این موارد دقت کنید:
1.دو فیلم با یک نام مشترک
2. موضوع اصلی و حتی ریز موضوعات مشترک
3. تمرکز روی یک شهرِ مشخصِ مقدس
4. زمان پیش تولید و تولید در دو سال به صورت تقریبا مشترک (یکی در داخل و دیگری در خارج از کشور)
5. حتی زمان اکران آن دو فیلم تقریبا مشترک (تقریبا دو هفته)
6. با حضور عوامل سفارتی (نزدیک و پر رفت و آمد به سفارت انگلستان) و کاملا همسو با عوامل پناهنده
7. حتی برخی دیالوگها و لوکیشنها خیلی شبیه به هم !
و ده ها مورد دیگر. کمترین نتیجهای که میتوان گرفت این است که فیلم عنکبوت مقدس، نسخه خارجی فیلم عنکبوت است. یعنی هر دو یک فیلم هستند اما با دو نسخه داخلی و خارجی. یا به عبارت بهتر؛ هر چه نتوانستند در نسخه داخلی بگویند، واضح تر و با صدای بلندتر در نسخه خارجی آن گفتند.
پس لطفا این دو فیلم را دو روی یک سکه یک جریان حساب کنید. با این تفسیر که نسخه داخلی عنکبوت، مرحله شلیک را به عهده داشت و نسخه خارجی عنکبوت، تیر خلاص را زد. تنها با یک تفاوت: نسخه ایرانی، به روایت قاتل بود اما نسخه خارجی به روایت مقتولین و خبرنگارها به این مسئله پرداخته بود.
لذا اصلا این عنکبوتها را دو فیلم نبینید. بلکه آن را یک پروژه و به نام پروژه عنکبوت بدانید و تفسیر کنید.
اما ...
در طول هفت سال اخیر، در دو فاز، حدود 200 نفر از مدلهایی که به بهانه مدلینگ به بی حیایی و ترویج اباحهگری مشغول بودند دستگیر و مجازات شدند. افرادی که بخاطر آنها سر و صدای زیادی در رسانههای معاند به پا شد. به گونهای که دهها مستند از زندگی و شرایط کاری آنها توسط رسانههای بیگانه منتشر گردید که دل هر بیخبری را به درد میآورد. گفتند نگویید اما ظاهرا در سالهای ابتدایی شناسایی و دستگیری آنان، این پروژه به عنکبوت موسوم شد و در طی آن، تعداد قابل توجهی از زنان عنکبوتی فعال در حوزه مدلینگ که عموما بهایی بودند و یا گرایش قوی به بهاییت داشتند، دستگیر و محاکمه شدند.
بررسی این کلید واژه در ادبیات نمایشی بویژه در فیلمهای اصغر فرهادی و نشان دادن عنکبوت و تارهای او در گوشه خانه نقشهای منفی فیلمهایش و حتی تتوی عنکبوت روی بدن دو تن از بازیگران درجه دو و سه آن فیلمها در مسیر نمادسازی و آشنا کردن ذهن و نگاه مخاطب به این کلیدواژه و به نوعی تسویه حساب با پروژه دستگیری و محاکمه آن زنان در فاز اول و دوم پروژه عنکبوت تفسیر میشود.
بعدها همان کارگردان، داور جشنواره کن شد و شاگردانش در داخل کشور اقدام به تصویر کشیدن عنکبوت و در خارج از کشور، به نمایش آن (موسوم به عنکبوت مقدس) نمودند.
این پروژه شوم حداقل دو نتیجه را دنبال میکند:
1.تسویه حساب با برخورد کنندگان با آن 200 نفر و اینکه جمهوری اسلامی با همان تفکر تکفیری امثال سعید حنایی، با آن 200 نفر برخورد کرده.
2. کشاندن دعوا به عزیزترین مقولات دینی ومذهبی (ایجاد نماد منفی از حرم امام مهربانیها) و القای این که ریشه خشونت در مذهب است. علی الخصوص خشونت علیه زنان. با یک تمهید دراماتیک ناشیانه که یک خبرنگار زن جوان (زهرا امیرابراهیمی) به مشهد اعزام شود تا از طریق او شاهد پیگیری پرونده باشیم در حالی که این شخص و این مسئله در تمام طول فیلم از نظر منطقی و دراماتیک کارایی ندارد اما کارگردان نسخه خارجی عنکبوت سعی دارد از طریق حضور او درتمام طول فیلم به وجود زنستیزی در ایران علی الخصوص درجامعه مذهبی و انقلابی اشاره کند.
✍️ محمد رضا حدادپور جهرمی
چرا برخی از #مسئولین در جمهوری اسلامی دیر محاکمه میشن؟؟!
🔺چرا #رهبر اوضاع کشور را درست نمیکند؟!
🔺چرا #جمهوری_اسلامی مسئولان ناکارآمد را عزل نمیکند؟!
🔺ایران قدرت برخورد با برخی از مسئولان را ندارد؟!
🚩 نظارت ضعیف، سایهای بر جراحی اقتصادی
با گذشت چند روز از اجرای #هدفمندسازی_یارانهها و عیان شدن ناکارآمدی دستگاههای نظارتی در کنترل قیمتها دولت محترم باید هر چه سریعتر شبکه نظارتی خود بر بازار را اصلاح و تقویت کند چرا که دولت صرحتا اعلام کرده پس از اجرای طرح مذکور فقط چهار قلم کالا گران میشود اما در بازار شاهد افزایش قیمت های نامتعارف محصولات وابسته و غیروابسته به این چهار قلم هستیم! #گرانی هایی که اگر کنترل نشود، طرح #جراحی_اقتصادی اقتصادی دولت را در عمل بیاثر میکند و نه تنها قدرت خرید دهکهای کمدرآمد جامعه افزایش نمییابد بلکه به بیشتر شدن #فاصله_طبقاتی منتهی میشود!
فلذا دولت سیزدهم باید با افزایش محسوس نظارتهای میدانی، اجازه ندهد طرحی که قرار است #به_نفع_مردم باشد، جیب #سرمایهداران را پُر کند!
♻️ مسئله معیشت با توجه به تولید حل خواهد شد
🔻 رهبر انقلاب: بنده معتقدم مشکلات اقتصادی کشور که از جملهی مهمترین آنها مسائل کارگری است، مسئلهی #معیشت است، مسئلهی بیکار شدن کارگران [ است] اگر به مسئلهی #تولید توجّه بشود، حل خواهد شد. اشتغال ایجاد میکند، احساس عزّت ایجاد میکند، احساس بینیازی ایجاد میکند. ۱۳۹۴/۲/۹
🌷 بازخوانی روزانهی توصیهها و تدابیر رهبر انقلاب در موضوعات مختلف | #آرمان_معیشت