ناگفته هايى از جريان «انّ الرجل ليهجر»
سليم بن قيس مى گويد: از سلمان شنيدم كه مى گفت:
بعد از آنكه آن مرد (عمر) آن سخن را گفت و پيامبر (صلى اللَّه عليه و آله) غضبناك شد و كتف ( وسيله ای كه با آن می نوشتند) را رها كرد، از اميرالمؤمنين (عليه السّلام) شنيدم كه فرمود: «آيا از پيامبر (صلى اللَّه عليه و آله) نپرسيم چه مطلبى مى خواست در كتف بنويسد كه اگر آن را مى نوشت احدى گمراه نمى شد و دو نفر هم اختلاف نمى كردند»؟
من سكوت كردم تا كسانى كه در خانه بودند برخاستند و فقط اميرالمؤمنين و فاطمه و حسن و حسين (عليهم السّلام) باقى ماندند. من و دو رفيقم ابوذر و مقداد هم خواستيم برخيزيم كه على (عليه السّلام) به ما فرمود: بنشينيد.
حضرت مى خواست از پيامبر (صلى اللَّه عليه و آله) سؤال كند و ما هم مى شنيديم، ولى خود پيامبر (صلى اللَّه عليه و آله) ابتداء فرمود:
«برادرم، نشنيدى دشمن خدا چه گفت؟! جبرئيل كمى قبل از اين نزد من آمد و به من خبر داد كه او سامرى اين امّت است و رفيقش گوساله آن است، و خداوند تفرقه و اختلاف را بعد از من بر امّتم نوشته است.
📚أسرار آل محمد (عليهم السلام) ، ترجمه كتاب سليم، ص : ٥٧٦
@Sibtayn
12.48M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
آیا می دانید صحيفه ملعونه چیست ؟
مرحوم آیت الله علم الهدی
@Sibtayn
عَنْ جَابِرٍ، ” أَنَّ النَّبِيَّ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ ” دَعَا عِنْدَ مَوْتِهِ بِصَحِيفَةٍ لِيَكْتُبَ فِيهَا كِتَابًا لَا يَضِلُّونَ بَعْدَهُ “، قَالَ: ” فَخَالَفَ عَلَيْهَا عُمَرُ بْنُ الْخَطَّابِ حَتَّى رَفَضَهَا “.
عنوان الكتاب: المسند (تحقيق: أحمد شاكر – حمزة الزين)، ج۱۱،ص۵۲۶. حدیث:۱۴۶۶۱ – المؤلف: أحمد بن حنبل، المحقق: أحمد شاكر – حمزة الزين، الناشر: دار الحديث، سنة النشر: ۱۴۱۶ – ۱۹۹۵، عدد المجلدات: ۲۰، رقم الطبعة: الأولى.
پیغمبر به هنگام رحلتشان کاغذی خواستند تا کتابی بنویسند تا بعد از آن مردم گمراه نشوند. عمر بن خطاب با این دستور مخالفت کرد تا آنکه پیامبر از نوشتن آن نامه دست کشید!.
محقق کتاب ذیل این حدیث می نویسد:
اسناده حسن، روایت معتبر است.
قرآن کریم می فرماید:
وَمَن يَعْصِ ٱللَّهَ وَرَسُولَهُۥ وَيَتَعَدَّ حُدُودَهُۥ يُدْخِلْهُ نَارًا خَٰلِدًۭا فِيهَا وَلَهُۥ عَذَابٌۭ مُّهِينٌۭ. سوره نساء آیه ۱۴
و آن کس که نافرمانی خدا و پیامبرش را کند و از مرزهای او تجاوز نماید، او را در آتشی وارد میکند که جاودانه در آن خواهد ماند؛ و برای او مجازات خوارکنندهای است.
@Sibtayn
روایت حدیث قرطاس از زبان عمر بن خطاب
حافظ طبرانی از بزرگان اهل سنت می نویسد:
اسلم از عمر بن خطاب نقل می کند که عمر می گوید :
هنگامی که پیامبر صلی الله علیه و اله مریض شد فرمود : برای من قلم و کاغذی بیاورید بنویسم چیزی را که هرگز بعد از آن دیگر گمراه نشوید
👈 عمربن الخطاب می گوید: ما از این نامه نوشتن به شدت بدمان آمد. «فَكَرِهْنَا ذَلِكَ أَشَدَّ الْكَرَاهَةِ».
دوباره پیغمبر فرمود: کاغذ و قلمی بیاورید یک چیزی بنویسم که بعد از آن تا ابد گمراه نشوید،
زن هایی که پشت پرده بودند گفتند، « أَلَا تَسْمَعُونَ مَا يَقُولُ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ؟ »، آیا نمی شنوید پیغمبر چه می گوید ؟
عمر می گوید من گفتم انکن صواحبات یوسف شما مثل همان همراهان و دلباخته های حضرت یوسف هستید!.[این تعبیر عمر بسیار زشت و دور از ادب است، آیا کسی راضی می شود به زن او این طور دیگران نسبت بدهند؟!، چطور این نسبت را در حق پیامبر روا می دارند!].
پیغمبر فرمودند: زنها را رها کنید، فانهن خیر منکم، این ها از شما بهتر هستند.
حَدَّثَنَا مُحَمَّدُ بْنُ أَحْمَدَ بْنِ أَبِي خَيْثَمَةَ قَالَ: نَا مُحَمَّدُ بْنُ عَلِيِّ بْنِ خَلَفٍ الْعَطَّارُ قَالَ: نَا مُوسَى بْنُ جَعْفَرِ بْنِ إِبْرَاهِيمَ بْنِ مُحَمَّدِ بْنِ عَلِيِّ بْنِ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ جَعْفَرِ بْنِ أَبِي طَالِبٍ قَالَ: نَا هِشَامُ بْنُ سَعْدٍ، عَنْ زَيْدِ بْنِ أَسْلَمَ، عَنْ أَبِيهِ، عَنْ عُمَرَ بْنِ الْخَطَّابِ قَالَ:
لَمَّا مَرِضَ النَّبِيُّ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ قَالَ: «ادْعُوا لِي بِصَحِيفَةٍ وَدَوَاةٍ، أَكْتُبُ لَكُمْ كِتَابًا لَا تَضِلُّوا بَعْدَهُ أَبَدًا» ،
فَكَرِهْنَا ذَلِكَ أَشَدَّ الْكَرَاهَةِ،
ثُمَّ قَالَ: «ادْعُوا لِي بِصَحِيفَةٍ أَكْتُبُ لَكُمْ كِتَابًا لَا تَضِلُّوا بَعْدَهُ أَبَدًا» ،
فَقَالَ النِّسْوَةُ مِنْ وَرَاءِ السِّتْرِ: أَلَا تَسْمَعُونَ مَا يَقُولُ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ؟
فَقُلْتُ: إِنَّكُنَّ صَوَاحِبَاتُ يُوسُفَ، إِذَا مَرِضَ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ عَصَرْتُنَّ أَعْيُنَكُنَّ، وَإِذَا صَحَّ رَكَبْتُنَّ عُنُقَهُ
فَقَالَ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ: «دَعُوهُنَّ؟ فَإِنَّهُنَّ خَيْرٌ مِنْكُمْ»
الكتاب: المعجم الأوسط،ج۵-ص۲۸۷، المؤلف: سليمان بن أحمد بن أيوب بن مطير اللخمي الشامي، أبو القاسم الطبراني (المتوفى: ۳۶۰هـ)،المحقق: طارق بن عوض الله بن محمد , عبد المحسن بن إبراهيم الحسيني،الناشر: دار الحرمين – القاهرة،عدد الأجزاء: ۱۰
@Sibtayn
سکوت صحابه در برابر توهین به پیامبر‼️
🔹احمد بن حنبل از علمای مخالفین مینویسد:
✍️عن عَبْدِ اللهِ الْجَدَلِيِّ، قَالَ: دَخَلْتُ عَلَى أُمِّ سَلَمَةَ، فَقَالَتْ لِي: أَيُسَبُّ رَسُولُ اللهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ فِيكُمْ؟ قُلْتُ: مَعَاذَ اللهِ، أَوْ سُبْحَانَ اللهِ، أَوْ كَلِمَةً نَحْوَهَا، قَالَتْ: سَمِعْتُ رَسُولَ اللهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ يَقُولُ: " مَنْ سَبَّ عَلِيًّا، فَقَدْ سَبَّنِي "
🔸أبی عبدالله جدلی میگوید:بر ام المؤمنین ام سلمه وارد شدم پس به من فرمود:آیا در محضر و مقابل شما به رسول خدا(صلیالله علیه وآله) توهین میشود و شما سکوت میکنید و غیرت به خرج نمیدهید؟پس گفتم:معاذ الله،سبحان الله همچنین اتفاقی نیافتاده است.ام سلمه گفت:از رسول خدا(صلیالله علیه وآله) شنیدم هر کس به علی(علیهالسلام) توهین و سب کند بر من توهین کرده است.
📚مسند،تألیف احمد بن حنبل،جلد۴۴،صفحه ۳۲۹،چاپ مؤسسة الرسالة
@Sibtayn
17.12M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
❇️نامه نانوشته پیامبر صلی الله علیه و اله❇️
🎤 استاد بندانی نیشابوری
🔽🔽🔽🔽
🔎 كانال رسمی مؤسسه جهانی سبطین علیهما السلام در ایتا
╔═.💚.══════╗
🆔 @Sibtayn
╚══════.💚.═╝
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
نسبت هذیان به پیامبر اکرم صلی الله علیه و اله با عصمت ایشان منافات دارد
@Sibtayn
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اعتراف عالم اهل تسنن به اهانت عمر بن خطاب به پیامبر صلی الله علیه و اله
@Sibtayn
21.33M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
حدیث قرطاس در صحیح بخاری
استاد حسینی قزوینی
@Sibtayn
امام بدر الدین عینی از شارحان بخاری می نویسد:
وَقَالَ عِيَاض معنى هجر أفحش وَيُقَال هجر الرجل إِذا هذى وأهجر إِذا أفحش قلت نِسْبَة مثل هَذَا إِلَى النَّبِي – صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّم َ – لَا يجوز لِأَن وُقُوع مثل هَذَا الْفِعْل عَنهُ – صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّم َ – مُسْتَحِيل لِأَنَّهُ مَعْصُوم فِي كل حَالَة فِي صِحَّته ومرضه لقَوْله تَعَالَى {وَمَا ينْطق عَن الْهوى} وَلقَوْله – صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّم َ – ” إِنِّي لَا أَقُول فِي الْغَضَب وَالرِّضَا إِلَّا حَقًا ” وَقد تكلمُوا فِي هَذَا الْموضع كثيرا وَأَكْثَره لَا يجدي.
📚الكتاب: عمدة القاري شرح صحيح البخاري،ج۱۸- ص۶۲/ المؤلف: أبو محمد محمود بن أحمد بن موسى بن أحمد بن حسين الغيتابى الحنفى بدر الدين العينى (المتوفى: ۸۵۵هـ)،الناشر: دار إحياء التراث العربي – بيروت
آقای عیاض گفته است معنی «هجر»،فحش و حرف زشت است که [در حدیث قرطاس از زبان عمربن خطاب گفته شده است]
و زمانی که گفته می شود هجر الرجل به معنی اینست که آن شخص هذیان می گوید.
من بدر الدین عینی می گویم: نسبت دادن این حرفها [که در آن جلسه به پیامبر زده شد] به نبی مکرم جایز نیست!،
چون هذیان گفتن برای ایشان اتفاق نمی افتد، در تمام حالات زندگی ایشان چه در حال سلامتی، چه در حال بیماری محال است که ایشان هذیان بگوید چون دلیل آن کلام خداست که می فرماید«پیامبر از روی هوی و هوس حرف نمی زند»، و از رسول خدا روایت شده است که بارها فرمودند من در تمام حالاتم مثل غضب و ناراحتی و در حال خوشحالی بجز حق چیز دیگری نمی گویم.
@Sibtayn
✔️این پیغام را به شیعیانم برسان
🟢[کامل الزیارات] ابْنُ الْوَلِیدِ عَنِ الصَّفَّارِ عَنِ ابْنِ عِیسَی عَنِ الْبَزَنْطِیِّ قَالَ:
قَرَأْتُ کِتَابَ أَبِی الْحَسَنِ الرِّضَا علیه السلام أَبْلِغْ شِیعَتِی أَنَّ زِیَارَتِی تَعْدِلُ عِنْدَ اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ أَلْفَ حَجَّةٍ
قَالَ فَقُلْتُ لِأَبِی جَعْفَرٍ علیه السلام أَلْفَ حَجَّةٍ
قَالَ علیه السلام إِی وَ اللَّهِ أَلْفَ أَلْفِ حَجَّةٍ لِمَنْ زَارَهُ عَارِفاً بِحَقِّهِ
🟢بزنطی گفته است: در نامه امام رضا علیه السلام خواندم:
این پیغام را به شیعیانم برسان که زیارت من، برابر با هزار حج نزد خداوند عز و جل است.
بزنطی گفته است: به امام جواد علیه السلام والیه التسلیم گفتم: هزار حج؟
فرمود: بلی؛ به خدا سوگند، هزار هزار حج برای کسی که او را با شناخت حق و جایگاهش زیارت نماید، خواهد بود
📚ثواب الأعمال ص ۸۹ طبع بغداد و عیون الأخبار ج ۲ ص ۲۵۷ و أمالی الصدوق ص ۶۴ کامل الزیارات ص ۳۰۶
@Sibtayn
امام صادق عليه السّلام فرمود:
هر كس بعد از نماز صبح و قبل از آغاز سخن هفت مرتبه بگويد:
بِسْمِ اَللّٰهِ اَلرَّحْمٰنِ اَلرَّحِيمِ : لاَ حَوْلَ وَ لاَ قُوَّةَ إِلاَّ بِاللَّهِ اَلْعَلِيِّ اَلْعَظِيمِ
خداوند هفتاد نوع بلا از انواع بلاها را از وى دفع مى كند، 📖الأمالي (للطوسی) ج۱ ص۴۱۵
و هر كس آن را بعد از نماز مغرب قبل از سخن گفتن بگويد،خداوند هفتاد نوع بلا از انواع بلاها را از وى بگرداند،كه آسانترين آن بلاها جذام و پيسى است.
عَنِ اَلصَّادِقِ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ قَالَ : مَنْ قَالَ بَعْدَ صَلاَةِ اَلصُّبْحِ قَبْلَ أَنْ يَتَكَلَّمَ بِسْمِ اَللّٰهِ اَلرَّحْمٰنِ اَلرَّحِيمِ : لاَ حَوْلَ وَ لاَ قُوَّةَ إِلاَّ بِاللَّهِ اَلْعَلِيِّ اَلْعَظِيمِ يُعِيدُهَا سَبْعَ مَرَّاتٍ دَفَعَ اَللَّهُ عَنْهُ سَبْعِينَ نَوْعا مِنْ أَنْوَاعِ اَلْبَلاَءِ وَ مَنْ قَالَهَا إِذَا صَلَّى اَلْمَغْرِبَ قَبْلَ أَنْ يَتَكَلَّمَ دَفَعَ اَللَّهُ عَنْهُ سَبْعِينَ نَوْعا مِنْ أَنْوَاعِ اَلْبَلاَءِ أَهْوَنُهَا اَلْجُذَامُ وَ اَلْبَرَصُ.
📙مشکاة الأنوار ج۱ ص۳۰۰
@Sibtayn