🕋 در ثواب حجّ حاجیان شریک شو...
📿 نماز بسیار پرفضیلت شبهای دهه اول ذیالحجه:
🔹امام صادق علیه السلام میفرماید: پدرم حضرت امام باقر علیه السلام به من فرمود:
🔹پسرم! در دهه نخست از ماه ذی الحجّه، هر شب بین نماز مغرب و عشا این دو رکعت نماز را ترک مکن:
🔸در هر رکعت سوره حمد و سوره قل هو الله را میخوانی، پس از آن این آیه (آیه ۱۴۲ سوره اعراف) را میخوانی:
«وَ واعَدْنا مُوسی ثَلاثینَ لَیْلَةً، وَ أَتْمَمْناها بَعَشْرٍ، فَتَمَّ میقاتُ رَبِّهِ أَرْبَعینَ لَیْلَةً، وَ قالَ مُوسی لِأَخیهِ هارُونَ اخْلُفْنی فی قَوْمی وَ أَصْلِحْ وَلا تَتَّبِعْ سَبیلَ الْمُفْسِدینَ»
«و ما با موسی سی شب وعده گذاشتیم سپس آن را با ده شب دیگر تکمیل نمودیم به این ترتیب میعاد پروردگارش (با او) چهل شب تمام شد و موسی به برادرش هارون گفت: جانشین من در میان قومم باش و (آنها را) اصلاح کن و از روش مفسدان پیروی منما»
🔸اگر چنین کنی، در ثواب حاجیان، و اعمال حجّ آنها شریک میشوی
📚 اقبال، صفحه ۳۱۷ ،
مفاتیح الجنان
❗زمان این نماز از امشب (شب اول ذیحجه) است تا شب عید قربان
@Sibtayn
دعای بعد از نماز صبح و قبل از نماز مغرب در دهۀ اول ذی الحجه
سید بن طاووس در اقبال از ابوحمزه ثمالی نقل میکند که امام صادق علیهالسلام از صبح روز اول ذیالحجة تا شام روز عرفه بعد از نماز صبح و قبل از نماز مغرب، این دعا را میخواندند:
اَللَّهُمَّ هَذِهِ اَلْأَيَّامُ اَلَّتِي فَضَّلْتَهَا عَلَى غَيْرِهَا مِنَ اَلْأَيَّامِ وَ شَرَّفْتَهَا وَ قَدْ بَلَّغْتَنِيهَا بِمَنِّكَ وَ رَحْمَتِكَ
فَأَنْزِلْ عَلَيْنَا مِنْ بَرَكَاتِكَ وَ أَسْبِغْ عَلَيْنَا فِيهَا مِنْ نَعْمَائِكَ
اَللَّهُمَّ إِنِّي أَسْأَلُكَ أَنْ تُصَلِّيَ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ فِيهَا وَ أَنْ تَهْدِيَنَا فِيهَا سَبِيلَ اَلْهُدَى وَ تَرْزُقَنَا فِيهَا اَلتَّقْوَى وَ اَلْعَفَافَ [وَ اَلْعَفَافَةَ] وَ اَلْغِنَى وَ اَلْعَمَلَ فِيهَا بِمَا تُحِبُّ وَ تَرْضَى
اَللَّهُمَّ إِنِّي أَسْأَلُكَ يَا مَوْضِعَ كُلِّ شَكْوَى وَ يَا سَامِعَ كُلِّ نَجْوَى وَ يَا شَاهِدَ كُلِّ مَلاَءٍ وَ يَا عَالِمَ كُلِّ خَفِيَّةٍ أَنْ تُصَلِّيَ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ أَنْ تَكْشِفَ عَنَّا فِيهَا اَلْبَلاَءَ وَ اِسْتَجِبْ [وَ تَسْتَجِيبَ] لَنَا فِيهَا اَلدُّعَاءَ وَ تُقَوِّيَنَا فِيهَا وَ تُغْنِيَنَا [وَ تُعِينَنَا] وَ تُوَفِّقَنَا فِيهَا رَبَّنَا لِمَا تُحِبُّ [لِمَا تُحِبُّ رَبَّنَا] وَ تَرْضَى وَ عَلَى مَا اِفْتَرَضْتَ عَلَيْنَا مِنْ طَاعَتِكَ وَ طَاعَةِ رَسُولِكَ وَ أَهْلِ وَلاَيَتِكَ
اَللَّهُمَّ إِنِّي أَسْأَلُكَ يَا أَرْحَمَ اَلرَّاحِمِينَ أَنْ تُصَلِّيَ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ أَنْ تَهَبَ لَنَا فِيهَا اَلرِّضَا إِنَّكَ سَمِيعُ اَلدُّعٰاءِ وَ لاَ تَحْرِمْنَا خَيْرَ مَا نَزَلَ فِيهَا مِنَ اَلسَّمَاءِ وَ طَهِّرْنَا مِنَ اَلذُّنُوبِ يَا عَلاَّمَ اَلْغُيُوبِ وَ أَوْجِبْ لَنَا فِيهَا دَارَ اَلْخُلُودِ
اَللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ لاَ تَتْرُكْ لَنَا فِيهَا ذَنْباً إِلاَّ غَفَرْتَهُ وَ لاَ هَمّاً إِلاَّ فَرَّجْتَهُ وَ لاَ دَيْناً إِلاَّ قَضَيْتَهُ وَ لاَ غَائِباً إِلاَّ أَدَّيْتَهُ وَ لاَ حَاجَةً مِنْ حَوَائِجِ اَلدُّنْيَا وَ اَلْآخِرَةِ إِلاَّ سَهَّلْتَهَا وَ يَسَّرْتَهَا إِنَّكَ عَلىٰ كُلِّ شَيْءٍ قَدِيرٌ
اَللَّهُمَّ يَا عَالِمَ اَلْخَفِيَّاتِ يَا رَاحِمَ اَلْعَبَرَاتِ يَا مُقِيلَ اَلْعَثَرَاتِ يَا مُجِيبَ اَلدَّعَوَاتِ يَا رَبَّ اَلْأَرَضِينَ وَ اَلسَّمَاوَاتِ يَا مَنْ لاَ تَتَشَابَهُ عَلَيْهِ اَلْأَصْوَاتُ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ اِجْعَلْنَا فِيهَا مِنْ عُتَقَائِكَ وَ طُلَقَائِكَ مِنَ اَلنَّارِ وَ اَلْفَائِزِينَ بِجَنَّتِكَ [بِمَحَبَّتِكَ] اَلنَّاجِينَ بِرَحْمَتِكَ يَا أَرْحَمَ اَلرَّاحِمِينَ وَ صَلَّى اَللَّهُ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ أَجْمَعِينَ وَ سَلَّمَ تَسْلِيماً .
📚إقبال الأعمال ج۱ ص۳۲۲
@Sibtayn
tahlilat_emam_ali_dar_dahe_avval_mah_zel_hajjeh.mp3
3.08M
تهلیلات مولانا امیرالمومنین (علیه السلام) در دهه اول ذی الحجه
لاَ إِلَهَ إِلاَّ اَللَّهُ عَدَدَ اَللَّيَالِي وَ اَلدُّهُورِ
لاَ إِلَهَ إِلاَّ اَللَّهُ عَدَدَ أَمْوَاجِ اَلْبُحُورِ
لاَ إِلَهَ إِلاَّ اَللَّهُ وَ رَحْمَتُهُ خَيْرٌ مِمّٰا يَجْمَعُونَ
لاَ إِلَهَ إِلاَّ اَللَّهُ عَدَدَ اَلشَّوْكِ وَ اَلشَّجَرِ
لاَ إِلَهَ إِلاَّ اَللَّهُ عَدَدَ اَلشَّعْرِ وَ اَلْوَبَرِ
لاَ إِلَهَ إِلاَّ اَللَّهُ عَدَدَ اَلْحَجَرِ وَ اَلْمَدَرِ
لاَ إِلَهَ إِلاَّ اَللَّهُ عَدَدَ لَمْحِ اَلْعُيُونِ
لاَ إِلَهَ إِلاَّ اَللَّهُ فِي اَللَّيْلِ إِذٰا عَسْعَسَ `وَ اَلصُّبْحِ إِذٰا تَنَفَّسَ
لاَ إِلَهَ إِلاَّ اَللَّهُ عَدَدَ اَلرِّيَاحِ وَ اَلْبَرَارِي وَ اَلصُّخُورِ
لاَ إِلَهَ إِلاَّ اَللَّهُ مِنَ اَلْيَوْمِ إِلَى يَوْمِ يُنْفَخُ فِي اَلصُّورِ
📚إقبال الأعمال ج۱ ص۳۲۴
@Sibtayn
قَالَ اَلصَّادِقُ - عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ -:
«مَنْ شَكَّ فِي كُفْرِ أَعْدَائِنَا وَ اَلظَّالِمِينَ لَنَا فَهُوَ كَافِرٌ»
هر کس در کفر دشمن ما اهل بیت شک کند کافر است.
📗الإعتقادات ج۱ ص۱۰۴
📚وسائل الشیعة ج۲۸ ص۳۴۵
@Sibtayn
🔸يكى از اصحاب امام صادق عليه السّلام مىگويد:
از آن حضرت پيرامون آيۀ شريفۀ:
« وَ مَنْ قُتِلَ مَظْلُوماً فَقَدْ جَعَلْنٰا لِوَلِيِّهِ سُلْطٰاناً فَلاٰ يُسْرِفْ فِي اَلْقَتْلِ »...
«و هر كه بستم كشته شود براى ولى او تسلطى دادهايم اما در كشتن زياده روى نكند»
(سورۀ اسراء آيه 33)
پرسش كردم.
🔹حضرت فرمود:اين آيه در بارۀ امام حسين عليه السّلام نازل شده است كه اگر همۀ زمينيان به خاطر او كشته شوند زيادهروى نشده است.
عَنْ أَبِي عَبْدِ اَللَّهِ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ قَالَ:
🔸 سأَلْتُهُ عَنْ قَوْلِ اَللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ:
«وَ مَنْ قُتِلَ مَظْلُوماً فَقَدْ جَعَلْنٰا لِوَلِيِّهِ سُلْطٰاناً فَلاٰ يُسْرِفْ فِي اَلْقَتْلِ »
🔹قالَ نَزَلَتْ فِي اَلْحُسَيْنِ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ لَوْ قُتِلَ أَهْلُ اَلْأَرْضِ بِهِ مَا كَانَ سَرَفاً .
📚الکافي ج۸ ص۲۵۵
@Sibtayn
بیعت با سوسمار
أصْبَغ بن نُباته میگوید:
امیرمؤمنان امام علی علیه السلام، به ما امر فرمود که از کوفه به مدائن برویم. روز یکشنبه به راه افتادیم.
در میان راه، از میان ما «عمْرو بنحریث» و «أشعث بن قَیْس» و «جَریر بنعبدالله بَجَلی» با پنج نفر دیگر جدا شدند و راه خود را به سوی حیره کج کردند و به ما گفتند:
چون روز جمعه فرا رسد ما در مدائن به علی(علیه السلام) میرسیم و قبلاز آنکه مردم برای نماز جمعه مجتمع گردند میآییم تا نماز را با علی(علیه السلام) بخوانیم. آنها به دیاری رسیدند که به آن «خَوْرنق» و «سَدیر» میگفتند.
آن هشت نفر در خورنق یا سدیر در وقت ظهر نشستند و به خوردن ناهار مشغول شدند. یک ضب (سوسمار) از جلوی آنها گذشت. آن را صید کردند.
عَمرو بنحریث، دست سوسمار را باز کرد و (با لحنی تمسخر آمیز) به همراهانخود گفت: با این سوسمار بیعت کنید. این امیرالمؤمنین شماست.
آن هشت نفر با آن سوسمار بیعت کردند و سپس آن را رها کردند و خودشان از آنجا به مدائن کوچ کردند و گفتند علی ابن ابیطالب (علیهما السلام) چنین میپندارد که از علم غیب اطلاع دارد.
ما اینک او را از امارت مؤمنان، خلع کردیم و به جای او با سوسماری بیعت کردیم.
آنان روز جمعه به مدائن رسیدند و در هنگامی که أمیرالمؤمنین علیه السلام بر بالای منبر خطبه میخواند، وارد مسجد شدند.
🔹حضرت فرمود: رسول خدا (صلیالله علیه و آله و سلم)، برای من احادیث بسیاری را به راز گفته است که در هر حدیثی از آن احادیث، دری است که از آن یک در، هزار در دیگر گشوده میشود.
خداوند تعالی در کتاب عزیز خود میگوید:
«یَوْمَ نَدْعُو کُل أُنَاسٍ بِإِمَامِهِمْ.»؛
قیامت روزی است که ما در آن، هر دسته و جمعیتی از مردم را با امام خودشان میخوانیم»
📖(اسرا: 71)
و من به خدا قسم میخورم که در روز قیامت، هشت نفر از این امت، محشور میشوند که امام آنها، ضب (سوسمار) است و اگر بخواهم نام آنها را ببرم، میبرم.
در این حال، رنگ از چهرههایشان پرید و بند بند آنها لرزیدن گرفت و عمر و بن حریث از شدت ترس و دهشت،
مانند شاخه سعف (برگ درخت خرما) تکان میخورد.
📙منابع :
بصائر الدرجات ج۱ ص۳۰۶
مناقب. طبعسنگیج، ص 421- ؛
مدينة المعاجز : ج 3: ص 168 ح815; عن الهداية للحضيني: 134
الخرائج : 1: 225 ح70
بحارالانوار :ج 33: ص 384 ح614.
@Sibtayn
🔹امام صادق عليه السّلام فرمود:
هنگامى كه قيامت برپا شود منادى از درون عرش ندا در مىدهد:
جانشين خدا در زمين كجاست؟
پس داود پيامبر صلّى اللّه عليه و اله برمىخيزد.
پس ندايى از سوى خدا برمىآيد:تو را اراده نكرديم اگرچه خليفۀ پروردگار بودى.
سپس منادى براى بار دوم ندا در مىدهد
:جانشين و خليفۀ خدا در زمين كجاست؟
پس امير مؤمنان على بن ابى طالب بر مىخيزد.
پس ندايى از سوى خدا برمىآيد:
اى گروه آفريدگان!اين على بن ابى طالب عليه السّلام جانشين خدا در زمين و حجّت او بر آفريدگانش است.پس هركس كه در دنيا به ريسمان [ولايتش]تمسّك نموده است در اينروز نيز به ريسمان[ولايت]او چنگ مىزند و از نور او بهره برد و به سوى درجات بالاى بهشت از او پيروى مىنمايد.
پس مردمى كه در دنيا به ريسمان[ولايت]او چنگ زده بودند از جاى خود بر مىخيزند و به دنبال على عليه السّلام به سوى بهشت رهسپار مىشوند.
سپس ندايى از سوى خداوند شكوهمند مىآيد كه:
آگاه باشيد هركس در دنيا از پيشوايى پيروى نموده است بايد[در اينجا نيز]از او پيروى كند و هر جا كه او مىرود به دنبالش برود.
پس در اين هنگام«پيروىشدگان از پيروىكنندگان بيزارى مىجويند و عذاب الهى را مشاهده مىكنند و ناتوان مىگردند
و گروندگان مىگويند:اى كاش بازگشتى داشتيم تا همانگونه كه آنان از ما بيزارى جستند ما نيز از آنان بيزارى مىجستيم.
اينچنين خداوند كردارشان را به آنان نشان مىدهد و آن موجب حسرت آنان است و از دوزخ رهايى نمىيابند.»
[بقره :آيۀ 166-167]
📙الأمالي (للمفید) ج۱ ص۲۸۵
📗الأمالي (للطوسی) ج۱ ص۶۳
@Sibtayn
جایگاه جاعلین حدیث
پیامبر اکرم صلی الله علیه و اله در خطبه حجة الوداع فرمود:
نسبت دروغ به من فراوان گردیده و در آینده افزونتر خواهد شد؛
هر کس از روی عمد به من دروغی ببندد جایگاه خویش را بر آتش بنا کرده است.
پس اگر حدیثی از من برایتان نقل شد آن را بر کتاب خدا و سنت من عرضه کنید؛ آنچه را با کتاب خدا و سنت من سازگار بود برگزینید و آنچه را با قرآن و سنتم ناسازگار بود رها سازید.
قال رسول الله صلی الله علبه و اله في حجة الوداع :
قد كثرت علي الكذابة وستكثر فمن كذب علي متعمدا فليتبوأ مقعده من النار فإذا أتاكم الحديث فاعرضوه على كتاب الله وسنتي فما وافق كتاب الله وسنتي فخذوا به وما خالف كتاب الله وسنتي فلا تأخذوا به
📚بحار الأنوار - ط دارالاحیاء التراث نویسنده : العلامة المجلسي ج : 2 ص : 225
@Sibtayn
✍️احمد بن حنبل عالم بزرگ اهل تسنن روایت می کند :
🔹 گروهی از انصار در رحبه به محضر علی «علیه السّلام» آمدند و به ایشان عرضه داشتند:
السلام علیک یا مولانا.
علی فرمود: چگونه مولا نسبت به شما باشم حال آنکه شما گروهی از عرب [حر و آزاد] هستید؟!
آنها گفتند از رسول خدا صلی الله علیه و آله در روز غدیر شنیدیم که فرمود هر کس من مولای اویم این علی مولای اوست.
ریاح می گوید : هنگامی رفتند انها را دنبال کردم و از هویت انها جویا شدم
گفتند : گروهی از انصار هستند که در میان ایشان ابو ایوب انصاری است
23563 - حَدَّثَنَا يَحْيَى بْنُ آدَمَ، حَدَّثَنَا حَنَشُ بْنُ الْحَارِثِ بْنِ لَقِيطٍ النَّخَعِيُّ الْأَشْجَعِيُّ، عَنْ رِيَاحِ بْنِ الْحَارِثِ، قَالَ:
جَاءَ رَهْطٌ إِلَى عَلِيٍّ بالرَّحْبَةِ فَقَالُوا:
السَّلَامُ عَلَيْكَ يَا مَوْلَانَا
قَالَ: كَيْفَ أَكُونُ مَوْلَاكُمْ وَأَنْتُمْ قَوْمٌ عَرَبٌ؟
قَالُوا: سَمِعْنَا رَسُولَ اللَّهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ يَوْمَ غَدِيرِ خُمٍّ يَقُولُ:
«§مَنْ كُنْتُ مَوْلَاهُ، فَإِنَّ هَذَا مَوْلَاهُ» -[542]-
قَالَ رِيَاحٌ: فَلَمَّا مَضَوْا تَبِعْتُهُمْ، فَسَأَلْتُ مَنْ هَؤُلَاءِ؟
قَالُوا: نَفَرٌ مِنَ الْأَنْصَارِ فِيهِمْ أَبُو أَيُّوبَ الْأَنْصَارِيُّ
📚مسند أحمد مخرجا , احمد بن حنبل ج: 38 ص : 541
@sibtayn
مكافات دروغ بستن به امام صادق (علیه السلام )
-امام رضا-عليه السّلام-از پدر بزرگوارش نقل مىكند كه:
مردى نزد امام جعفر صادق-عليه السّلام-آمد و گفت: خودت را نجات بده! فلانى نزد منصور رفته و از تو سخن چينى كرده و گفته است شما از مردم بيعت مىگيريد تا اينكه بر عليه او قيام كنيد.
حضرت لبخندى زد و فرمود: اى ابو عبد اللّٰه! نترس؛ چون اگر خدا بخواهد فضيلتى را كه كتمان شده يا انكار شده آشكار نمايد، حسود و ستمگرى را بر مىانگيزد تا آن را روشن نمايد. با من بنشين تا مأمور منصور بيايد و با هم به آنجا برويم تا قدرت خدا را-كه از جانب مؤمن برگردانده نمىشود-ببينى.
بعد از مدت كمى فرستاده آمد و گفت: نزد امير مؤمنان بيا. پس امام صادق -عليه السّلام-رفت و بر منصور داخل شد كه آكنده از خشم و غضب بود. به امام گفت: تو هستى كه از مسلمانان براى خودت بيعت مىگيرى تا اجتماع آنها را به هم بزنى و در هلاكت آنها سعى مىكنى و ميانشان فساد جارى سازى؟ ! امام صادق-عليه السّلام-فرمود: من هيچ يك از اين كارها را نكردم.
منصور گفت: اين فلانى است كه مىگويد تو اين گونه كردى و او يكى از كسانى است كه او را به بيعت خودت دعوت نمودهاى؟ ! حضرت فرمود: او دروغگوست.
منصور گفت: او را قسم مىدهم، اگر قسم خورد براى من كافى است.
امام فرمود: او اگر دروغ قسم بخورد به هلاكت دچار مىشود.
منصور به حاجبش گفت: اين مرد را براى آنچه از او-يعنى امام صادق -عليه السّلام-نقل كرده قسم بده. حاجب گفت بگو: سوگند به خداى كه جز او خدائى نيست. و سخت او را قسم مىداد. در اين هنگام حضرت فرمود: اين گونه او را سوگند مده؛ چون از پدرم شنيدم كه از جدّم رسول خدا-صلّى اللّٰه عليه و آله-نقل مىكرد كه فرمود: هر كس دروغ قسم بخورد و خدا را در قسمش بزرگ بدارد و او را به صفات حسنى توصيف كند، اين بر گناه دروغ و سوگندش غالب مىشود و بلا را از او به تأخير مىاندازد. اجازه بده من او را به آن قسمى كه پدرم از جدّم نقل كرده سوگند بدهم كه از رسول خدا نقل شده است كه هر كس به آن قسم خورد به هلاكت دچار مىشود.
منصور گفت: سوگند بده او را اى جعفر! امام صادق-عليه السّلام-به آن مرد فرمود: بگو اگر دروغگو باشم از حول و قوّه خدا تبرّى جسته و به حول قوّه خودم پناه مىبرم. آن مرد همين را گفت. امام فرمود:
خدايا! اگر دروغ مىگويد او را بميران. سخن حضرت تمام نشده بود كه آن شخص افتاد و مرد، او را برداشتند، بردند و خشم و غضب منصور فرو نشست. و از نيازهاى امام پرسيد (تا برآورده كند) .
امام در پاسخ فرمود: من فقط نيازهايم را به خدا مىگويم. و تنها مىخواهم زود نزد خانوادهام بروم؛ چون دلهاى آنان به من بسته است. منصور گفت خودت مىدانى هر جور مىخواهى انجام بده. پس امام با احترام و تكريم از نزد او خارج شد و منصور از آن حضرت و كارهايش حيران گرديده بود.
عدهاى گفتند: مگر چه شده است؟ مردى ناگهان فوت نموده، و از اين چيزها زياد اتفاق مىافتد. مردم نزد آن شخص مرده مىرفتند و نگاه مىكردند، وقتى توى تابوت گذاشتند مردم در او دقت مىكردند و بعضيها مذمّت مىكردند و بعضيها حسد مىبردند كه ناگهان در تابوت نشست و رويش را باز كرد و گفت:
اى مردم! من بعد از شما خدايم را ملاقات كردم، عذاب، سختى، و غضب شديد مرا گرفت به خاطر آن رفتارى كه من با جعفر بن محمّد صادق انجام دادم. پس، از خدا بترسيد و در مورد او هلاك نشويد آنچنان كه من شدم.
بعد كفنش را به رويش كشيد و به مرگ خود برگشت. ديدند كه ديگر هيچ
حركتى ندارد و مرده است، او را دفن نمودند و مردم (از اين جريان) در شگفتى فرو ماندند
📚وسائل الشيعه:16/167، حديث 3.
@sibtayn
💠برتری علی بن ابی طالب علیه السلام بر بزرگان سقیفه به اعتراف پسر عمر بن الخطاب
🔹 #عبدالله_بن_عمر گوید: وقتی صحابه را در افضیلت میشمردیم، میگفتیم: ابوبکر و عمر و عثمان.
مردی به عبدالله بن عمر گفت: ای ابوعبدالرحمن! پس علی(علیه السلام)چه شد؟
عبدالله بن عمر گفت: وای بر تو! علی(علیه السلام) از اهل بیت است و کسی قابل مقایسه با اهل بیت نیست.
علی (علیه السّلام) هم درجه با رسول خدا (صلّی الله علیه و آله) است؛
خداوند متعال میفرماید: وَالَّذِينَ آمَنُوا وَاتَّبَعَتْهُمْ ذُرِّيَّتُهُمْ) طور/۲۱ ﴾،
یعنی؛ و کسانی که ایمان آوردند و فرزندانشان در ایمان پیرویشان کردند.
👈پس فاطمه (سلام الله علیها) هم درجه رسول خدا (صلّی الله علیه و آله) و علی (علیه السّلام) نیز هم درجه آن هاست.
📚شواهد التنزيل، ج۲، ص۲۷۰-۲۷۱
قال ابن عمر : إنا إذا عددنا قلنا: أبو بكر و عمر ، و عثمان .
فقال له رجل: يا أبا عبد الرحمن! فعلي؟
قال ابن عمر : ويحك! علي من أهل البيت لا يقاس بهم، علي مع رسول الله في درجته،
إن الله يقول: و الذين آمنوا و اتبعتهم ذريتهم.
ففاطمه مع رسول الله في درجته و علي معهما.»
@sibtayn