سُـڪوت
انشاالله اگه خدا بخواد از امروز در باب سه دسته از شبهات رایج قشر نوجوان و جوان مطالبی از کتاب بیپرد
#شبه_ هشتم:
چرا رنگ چادر مشکی هست ؟؟ مگر استفاده از رنگ مشکی در اسلام کراهت ندارد؟
پاسخ :
امام صادق علیه السلام: پوشیدن لباس مشکی کراهت دارد ،مگر برای کفش و عمامه و کسا .( وسائل الشیعه ،ج۲،ص۲۷۹)
استفاده از رنگ مشکی توصیه اسلام نبوده است و در اکثر فرهنگ ها زنان،خودشان این رنگ را برای حجاب خود انتخاب کردهاند.شاید علتش این باشد که رنگ مشکی مفهوم پوشیدگی ، قداست ،اقتدار و صلابت را با خود دارد؛ همان طور که رنگ سنگ خانه خدا ،پرده خانه خدا،لباس راهبه ها ،وسایل تشریفات و دیپلمات ها ،رنگ شب ،رنگ کمربند ورزشکاران حرفهای و... مشکی است .
ضمن اینکه از نظر علمی ویژگی رنگ مشکی ،دفع نگاه هاست و این دقیقا با فلسفه حجاب که دفع نگاه نامحرم است،سازگار است.
کتاب بیپرده با حجاب ،
چالش۵۸،صفحه ۹۲
2.1M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
-
پریشانیم از این غم ها ،
دَمی اما پشیمان نه . . . : ) 💘
-
3.7M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
تو امام زمانو هفته به هفته
یادت رفته...🥲💔
#امام_زمان
سُـڪوت
انشاالله اگه خدا بخواد از امروز در باب سه دسته از شبهات رایج قشر نوجوان و جوان مطالبی از کتاب بیپرد
#شبه_ نهم: چرا باید در نماز حجاب داشته باشیم؟☄
پاسخ:
فلسفه دقیق همه احکام شرعی لزوما برای همه بندگان مشخص نیست.مثلا فلسفه این که چرا نماز صبح دو رکعت ،نماز ظهر چهار رکعت و... را نمیدونیم ؟
احتمالاً فلسفه حکم حجاب در نماز به دلیل نامحرم هم نمیتواند باشد ،زیرا اجازه آرایش کردن و عدم لزوم پوشاندن پاها در نماز، نشان از تفاوت حد حجاب در نماز و حد حجاب در برابر نامحرم دارد .
جالب است که بدانیم در ادیان الهی و حتی آیین های دیگر برای انجام اعمال عبادی و در محضر قدسی از لباسهای پوشیده تری استفاده میشود ،که این خود میتواند نشان دهنده مقدس بودن حجاب و نقش آن در تقویت معنویت برای زنان باشد .🌱
🎙حضرت آقا:
وصیت نامه شهید باغانی را بخوانید.
جا دارد که انسان آن را ده بار، بیست بار بخواند! بنده مکرر خوانده ام...
💌«... فهمیدم که در این مدت که فکر می کرده ام عاشق تو هستم اشتباه می کرده ام. این تو بوده ای که عاشق من بوده ای و مرا می کشانده ای...
آری تو عاشق من بودی و هر شب مرا بیدار می کردی و به انتظار یک صدا از جانب معشوقت می نشستی. اما من بدبخت ناز می کردم و شب خلوت را از دست می دادم و می خوابیدم اما تو دست برنداشتی و اینقدر به اینکار ادامه دادی تا بالاخره من گریز پای را به چنگ آوردی و من فکر می کردم که با پای خود آمده ام، وه چه خیال باطلی!...»
پ.ن: متن کامل وصیت نامه👇
https://farsi.khamenei.ir/photo-album?id=53028
┄┄┅┅┅❅❁❅┅┅┅┄┄