هدایت شده از تبلیغات حوای آدم
ازدواج نکردی هنوز؟ 😱
با این ختم زود اونی که میخوای رو پیدا میکنی 😍😍
#ختم و #دستور_العمل #مجرب برای #ازدواج 😍
از طرف مقام معظم رهبری ❤️
معطل چی هستی؟ کلیک کن 👇
http://eitaa.com/joinchat/1057161216Ca96abb365a
❌پاسخ به شبهه:
❓آیا این درست است که پیامبر(ص) نمی خوابیدند مگر این که سرشان را بین دو پستان حضرت زهراء(س) می گذاشتند؟
متن کامل پرسش:
آيا روايات زير درست هستند؟
اگر هستند پاسخ اشكالي كه زيرش اومده چيه ؟
پيامبر نمي خوابيد مگر اينكه صورتش را بين دو پستان فاطمه قرار مي داد و آنجا را مي بوسيد.
كشف الغمة في معرفة الأئمة ، المحدث الإربلي جلد : 2 صفحه : 179
آيا چنين عمل شرم آوري در شان يك انسان است؟
بين پستان هاي فاطمه عطر بهشت ميدهد و پيامبر هر شب صورت خود را در بين پستان هاي او ميگذاشت و استشمام مي كرد و لذت مي بُرد.
كدام پدري چنين كاري را مي كند؟
✅ پاسخ :
اصل اين روايت چنين است:
« الْبَاقِرُ وَ الصَّادِقُ ع أَنَّهُ كَانَ ص لَا يَنَامُ حَتَّى يُقَبِّلَ عُرْضَ وَجْهِ فَاطِمَةَ وَ يَضَعَ وَجْهَهُ بَيْنَ ثَدْيَيْ فَاطِمَةَ وَ يَدْعُوَ لَهَا وَ فِي رِوَايَةٍ حَتَّى يُقَبِّلَ عُرْضَ وَجْنَةِ فَاطِمَةَ أَوْ بَيْنَ ثَدْيَيْهَا.» (مناقب آل أبي طالب عليهم السلام (لابن شهرآشوب) ؛ ج3 ؛ ص334)
« وَ عَنْ جَعْفَرِ بْنِ مُحَمَّدٍ ع كَانَ النَّبِيُّ ص لَا يَنَامُ لَيْلَةً حَتَّى يَضَعَ وَجْهَهُ بَيْنَ ثَدْيَيْ فَاطِمَةَ.» (كشف الغمة في معرفة الأئمة (ط - القديمة) ؛ ج1 ؛ ص467)
« وَ عَنْ حُذَيْفَةَ قَالَ كَانَ رَسُولُ اللَّهِ ص لَا يَنَامُ حَتَّى يُقَبِّلَ عَرْضَ وَجْنَةِ فَاطِمَةَ ع أَوْ بَيْنَ ثَدْيَيْهَا.» (كشف الغمة في معرفة الأئمة (ط - القديمة) ؛ ج1 ؛ ص467)
بررسي سندی روايات:
در روايت نخست، روايت از امام باقر و امام صادق ـ عليهما السلام ـ نقل شده ولي سند روايت ذکر نشده است. لذا روايت نخست، فاقد سند است.
روايت دوم هم مثل روايت نخست از امام صادق(ع) نقل شده ولي بدون سند.
روايت سوم هم از زبان حذيفه نقل شده که آن هم سندش ذکر نشده است.
لذا هر سه روايت، بدون سند هستند و اعتبار ندارند.
از طرفی این روایات در کتاب های «کَشْفُ الغُمَّة في مَعْرِفَةِ الأئمّة» و «مناقب آل ابي طالب» آمده اند
«کَشْفُ الغُمَّة في مَعْرِفَةِ الأئمّة» اثر علي بن عيسي اربلي که در سال ۶۹۲ قمري وفات کرده است؛ يعني از علماي قرن هفتم است.
«مناقب آل ابي طالب» هم اثر محمد بن علي بن شهر آشوب سَرَوي مازندراني معروف به «ابن شهر آشوب» است که در سال ۴۸۸ متولد شده و در سال ۵۸۸ قمري وفات کرده است؛ لذا او هم از علماي قرن ششم است.
به احتمال زياد، کشف الغمه هم روايات مذکور را از کتاب مناقب برداشته است.
نويسندگان هر دو کتاب، با زمان حذيفه ـ که از اصحاب پيامبر(ص) بوده ـ و با زمان امام باقر(ع) و امام صادق(ع) چند صد سال فاصله ي زماني دارند؛ لذا بايد بين آنها و حذيفه و ائمه(ع) بايد روايان زيادي بوده باشند؛ در حالي که اينها بدون ذکر اين واسطه ها، روايت را مستقيماً از حذيفه و امام باقر(ع) و امام صادق(ع) نقل کرده اند. بر اين اساس، چنين رواياتي، اعتبار سندي ندارند.
بررسی محتوای روایات
از نظر محتوايي هم اين سه روايت، اشکال دارند؛ چون در اين روايات ادّعا شده که رسول الله ـ صلّي الله عليه و آله ـ هر شب اين کار را مي کرده و هيچگاه نمي خوابيد مگر اينکه چنين کاري را مي کرد؛ اين در حالي است که پيامبر(ص) سفرهاي فراواني براي جهاد و ... داشته و چنين نبوده که هر شب پيش فاطمه ـ سلام الله عليها ـ باشد.
از اين گذشته، چگونه ممکن است آن حضرت در مقابل چشمان حذيفه ـ که نامحرم بوده ـ چنين کاري بکند؟ مگر اينکه اين کار در زمان کودکي فاطمه ـ سلام الله عليها ـ رخ داده باشد؛ که چنين رفتاري با کودک زير شش سال، چيز عجيبي نيست؛ بخصوص اگر از روي لباس باشد.
اينکه احتمال زير شش سال مطرح شد، براي آن است که طبق تعاليم اهل بيت ـ عليهم السّلام ـ دختر را از شش سالگي بايد تعليم داد که مسائل محرم و نامحرم را مراعات کند.
کانال امام علی علیه السلام
http://eitaa.com/joinchat/3049848832C0bd97c4343
💎 چرا « #عید_غدیر #عید_الله_الأڪبر » است؟!
چون دو عید « #فطر و #قربان » متعلّقند به دو فرع از فروع دین: یکے روزه و دیگرے حجّ.
👈 امّا این فقط «عید غدیر» است که متعلّق است به اصلے از اصول دین ڪه همان ولایت و امامت میباشد.
به همین خاطر است ڪه در این روز بعد از ابلاغ وصایت مولا أمیرالمؤمنین صلواتاللهعلیہ، آیهے «اڪمال دین و اتمام نعمت و رضایت الهـے از دین» نازل شد:
«الْيَوْمَ أَكْمَلْتُ لَكُمْ دِينَكُمْ وَ أَتْمَمْتُ عَلَيْكُمْ نِعْمَتِي وَ رَضِيتُ لَكُمُ الْإِسْلامَ دِيناً» [1].
📖 ــــــــــــــــــــــــــــــــــ
[1] سورهي مبارڪهے مائده، آیهے 3.
کانال امام علی علیه السلام
http://eitaa.com/joinchat/3049848832C0bd97c4343
سیره علوی (ع)
◀️لطفا کپشن پست رو تا آخر مطالعه بفرمایید👇
.
.
. 🍃شکر خدا که نام علی در اذان ماست
. 🍃ما شیعه ایم و عشق علی هم از آن ماست
. 🍃ذکر علی عبادت مختص شیعه است
. 🍃این اسم اعظم است که ورد زبان ماست
. 🍃با هر نفس علی شده ذکر لبم مدام
. 🍃این ” یاعلی ” همیشه رفیق لبان ماست
.
◀️شاعر : محمد هاشم مصطفوی
.
.
🔵شهادت ثالثه، بهمعنای سومین گواهی، گواهیدادن به ولایت حضرت علی(ع) است که پس از شهادتین و با عبارت «أشهَدُ أَنّ عَلیاً ولیُّالله» یا «أشهَدُ أَنّ عَلیاً حُجَّةُ الله» گفته میشود. شهادت ثالثه در منابع فقهی و حدیثی شیعه بهعنوان بخشی از اذان و اقامه مطرح نشده است. به نظر بیشتر فقهای شیعه این فراز جزء اذان و اقامه نیست؛ اما گفتن آن به قصد قربت و بهگونهای که مشخص شود جزء اذان و اقامه نیست، مستحب و یا جایز است.
.
. 💠شهادت ثالثه، یعنی سومین گواهی دادن؛ پس از شهادتین(گواهیدادن به توحید و نبوت)، شهادت دادن به ولایت علی بن ابیطالب است. که با عبارتی همچون «أشهَدُ أَنّ عَلیاً ولیَّالله»، «أشهَدُ أَنّ عَلیاً حُجَّةُ الله» و«أشهَدُ أَنّ عَلیاً اَمیرالمؤمنین حقاً» صورت میگیرد.[۱]
.
. 💠در برخی از روایات آمده است که هر گاه به توحید و رسالت شهادت دادید، به ولایت علی بن ابیطالب(ع) نیز شهادت بدهید.[۲] بحث اصلی از شهادث ثالثه، در باب اذان و اقامه است. همچنین از آن در تشهد نماز نیز بحث میشود. [۳]
.
.
📚منابع :
.
. [۱] حکیم الهی، «شهادت ثالثه از بدعت تا وجوب»، ص۱۴۵
. . [۲] طبرسی، الاحتجاج، ۱۳۸۵ق، ج۱، ص۱۵۸؛ علامه مجلسی، بحارالانوار، دار إحياء التراث العربی، ج۲۷، ص۱؛ نجفی، جواهر الکلام، ۱۴۰۴ق، ج۹، ص۸۷.
.
.
[۳]. حکیم الهی، شهادت ثالثه از بدعت تا وجوب، ص۱۴۹.
.
.
👉 @yaaliheydar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#فقط_به_عشق_علی علیه السلام
از قافله جا نمونی
دل مردم رو شاد کن🌸
@yaaliheydar
هدایت شده از 💖 همسرانه حوایِ آدم 💖
#ح___آدم___وای 🌸
هر کسی خنکا (طراوت) محبت ما اهلبیت را در دلش یافت،
مادرش را بسیار دعا کند
زیرا
به پدرش خیانت نکرده است 🌹
#حوای_آدم
#ازدواج
#فقط_به_عشق_علی
#غدیر
محبت #امام_زمان السلام
محبت #امام_علی علیه السلام
❤️ @havayeadam 💚
اعتراف غزالی (از علمای بزرگ و مشهور اهل سنت) به بیعت شکنی عمر و غصب خلافت امیر المومنین
📝 پیامبر (ص) فرمودند: هر کس که من مولا و سرپرست او هستم، على مولا و سرپرست او است. پس عمر به به على (ع) گفت: تبریک، تبریک، اى ابوالحسن، تو اکنون مولا و رهبر من و هر مولاى دیگرى هستی. این سخن عمر نشان از تسلیم و رضایت اوست ؛ اما بعدا عمر تحت تأثیر هواى نفس و علاقه به ریاست و رهبرى خودش قرار گرفت و استوانه خلافت را از مکان اصلى تغییر داد
📚مجموعه رسائل الامام الغزالی،ص۴۸۳ ط المکتبه التوفیقیه
بزرگان اهل سنت به صحت انتساب این کتاب و نظریه به غزالی اذعان دارند👇
ابن حجر عسقلانی، لسان الميزان، ج2، ص945، رقم 24 93
سبط بن جوزی، تذكرة الخواص، ص98؛/
"إيضاح المكنون فی الذيل على كشف الظنون" ج4، ص11
سير أعلام النبلاء، ج19، ص403؛
میزان الاعتدال، ج1، ص500، رقم 1872
شعر ابو علی سینا در مدح مولا امیرالمومنین(ع)
بگردون ابرش از رحمت برآمد از دل دریا
که دریا شد از آن صحرا که صحرا شد از آن دریا
بخـار از دشت پیدا شد چو ترکان بخارایی
زتیر ترکشش سـوزد سر خـارا ز بُن خـارا
زبان بگشود سوسن چون بشیر از مژده ی یوسف
زحسرت چشم نرگس همچنان یعقوب شد نابینا
پی معجز ز شاخ گل برآمد بلبل از شادی
تجلی کرد بر هر شاخ گل صد معجز موسی
علیِّ عالیِ اعلا، ولیِ والی والا
وصی سیدِ بطحا به حکمش جمله مـا فیها
قوام جسم را جوهر، زمانی روح را رهبر
کلام نیک پیغمبر، ولیّ ایزد دانا
حدیثی خاطرم آمد که می فرمود پیغمبر
به اصحابش شب معراج سرّ لیلة الاسرا
بطاق آسمان چهارمین دیدم من از رحمت
هزاران مسجدی اندر درون مسجد اقصی
بهر مسجد هزاران طاق، بر هر طاق محرابی
بهر محراب دو صد منبر، به هر منبر علی پیدا
ز پیغمبر چو بشنیدند اصحاب این سخن گفتند
که دیشب با علی بودیم جمله جمع در یک جا
تبسم کرد سلمان، این سخن گفتا به پیغمبر
بغیر از خود ندیدم هیچکس در نزد آن مولا
اباذر گفت با سلمان به روح پاک پیغمبر
نشسته بودم اندر خدمتش در گوشه ای تنها
بگوش فاطمه خورد این سخن گفتا علی دیشب
که تا صبح از درون خانه پا ننهاد برون اصلا
که ناگه جبر ئیل از حق سلام آورد بر احمد
که ای مسند نشین بارگاه قرب اوادنی
اگر چه بر همه ظاهر شدم بر صورتی اما
ولیت از همه بگذشت، با ما بود در بالا
جنابش خالقی باشد که بر خلقش دو صد عالم
بهر عالم دو صد آدم بهر آدم دو صد حوا
بحکمش صد هزاران طور بر هر طور صد موسی
بهر موسی هزاران بیضه اندر بیضه صد عیسا
نه وصفش این چنین باشد که می گویند در عالم
زخندق جست و مرحب کشت اندر بیشه ی هیجا
علی سریست در وحدت که باشد سِر بی همتا
علی خلقی است در خلقت که باشد خلقتش یکتا
چو این اوصاف را بشنید از وصف کمال او
گرفت انگشت حیرت بر دهانش بوعلی سینا
#غدیر
کانال امام علی علیه السلام
http://eitaa.com/joinchat/3049848832C0bd97c4343
هدایت شده از خبرگزاری حوزه
💠 حدیث روز 💠
❇️ توصیهای از امام علی (ع) به پزشکان
🔻امام على عليه السلام:
مَن تَطَبَّبَ فَلْيَتَّقِ اللّه َ وَ لْيَنصَحْ وَليَجتَهِدْ
❗️هركه طبابت مىكند بايد از خدا بترسد و خيرخواه باشد و سعى خود را به كار برد.
📚 دعائم الاسلام، ج ۲، ص ۱۴۴
•┈┈••✾••┈┈•
@HawzahNews
همراهان گرامی
اگر کسی می تونه ادمین این کانال بشه و کانال امام علی علیه السلام رو احیا کنه به ادمین پیام بده